Close Menu
Εφημερίδα Κόντρα | Eksegersi.grΕφημερίδα Κόντρα | Eksegersi.gr
  • Αρχική
  • Πολιτική
  • Διεθνή
  • Οικονομία
  • Εργατικά
  • Αγροτικά
  • Παιδεία
  • Καταστολή
  • Περιβάλλον
  • Υγεία
  • Πολιτισμός
  • Αθλητισμός
  • Ιστορία
  • Στήλες
    • Η Αποψή Μας
    • Στο Ψαχνό
    • Zoom
    • Βαθύ Κόκκινο
    • Αντικυνωνικά
    • Dixi et salvavi animam meam
X (Twitter) YouTube RSS
Τελευταία Νέα :
  • Υπόθεση Μανώλη Αφράτη: Δικαίωση μεν, αλλά… δυο χρόνια με αναστολή για μια ανθρώπινη ζωή;
  • Ο διπλός εξευτελισμός ενός αυτοκρατορίσκου: αθώα η Μπέγκελ, έκθετος ο Μητσοτάκης
  • ΑΝΤΙΚΥΝΩΝΙΚΑ
  • Σαν σήμερα 15 Νοέμβρη
  • Αμπντουλάχ Αλ-Ντανάν: «Η Αντίσταση ζει στις καρδιές του παλαιστινιακού λαού»
  • Το κάλεσμα του Πεπ
Εφημερίδα Κόντρα | Eksegersi.grΕφημερίδα Κόντρα | Eksegersi.gr
  • Αρχική
  • Πολιτική
  • Διεθνή
  • Οικονομία
  • Εργατικά
  • Αγροτικά
  • Παιδεία
  • Καταστολή
  • Περιβάλλον
  • Υγεία
  • Πολιτισμός
  • Αθλητισμός
  • Ιστορία
X (Twitter) YouTube RSS
Εφημερίδα Κόντρα | Eksegersi.grΕφημερίδα Κόντρα | Eksegersi.gr
Πλοήγηση:Αρχική»Παιδεία»Με κλειστά σχολεία προωθείται η αξιολόγηση των εκπαιδευτικών
Παιδεία

Με κλειστά σχολεία προωθείται η αξιολόγηση των εκπαιδευτικών

Αδίστακτοι Μητσοτάκης-Κεραμέως

Eksegersi.grBy Eksegersi.gr23 Ιούν 2021, 20:53

Η επιστροφή του επιθεωρητισμού, οι υπερεξουσίες του Διευθυντή-μάνατζερ, η ευθύνη της σχολικής μονάδας να εξασφαλίζει την επιβίωσή της, η διάσπαση του ενιαίου της εκπαιδευτικής διαδικασίας με ταυτόχρονη δρομολόγηση της κατάργησης των δωρεάν βιβλίων και ο διορισμός χιλιάδων ημετέρων είναι οι βασικοί άξονες του νέου νομοσχέδιου, που προωθεί το υπουργείο Παιδείας εν μέσω θέρους, ακολουθώντας την πάγια, ύπουλη τακτική όλων των αστικών κυβερνήσεων, προκειμένου να αποφευχθούν αντιδράσεις.

Με μια καθαρά επικοινωνιακού τύπου τακτική, η Κεραμέως, κάλεσε χθες (Τρίτη 22/6) τις εκπαιδευτικές ομοσπονδίες τάχα για διαβούλευση, ενώ στην ουσία τους παρουσίασε έτοιμο το νομοσχέδιο, στις βασικές κατευθύνσεις του, και ταυτόχρονα διέρρευσε αυτές τις κατευθύνσεις σε φιλοκυβερνητική ιστοσελίδα. Σήμερα δε, το παρουσίασε στο υπουργικό συμβούλιο, με στόχο να κατατεθεί και ψηφιστεί μέσα στον Ιούλιο.

Η επιλογή αυτής της τακτικής, ιδιαίτερα μετά το στραπάτσο που υπέστη η υπουργός Παιδείας, με την καθολική σχεδόν άρνηση των εκπαιδευτικών να συμμετάσχουν στην παγίδα της «αυτοαξιολόγησης» της σχολικής μονάδας (σε ποσοστά 95% και 88% σε Πρωτοβάθμια και Δευτεροβάθμια, αντίστοιχα, οι εκπαιδευτικοί ακύρωσαν στην πράξη την επιβολή της, συμμετέχοντας στην απεργία-αποχή που κήρυξαν οι ομοσπονδίες), γίνεται για να δημιουργηθεί η εντύπωση ότι η κυβέρνηση δεν κάνει πίσω και ότι είναι αποφασισμένη να περάσει την αξιολόγηση διά πυρός και σιδήρου. Εχουν, δηλαδή, στόχο οι κινήσεις του υπουργείου να τρομοκρατήσουν τους εκπαιδευτικούς.

Τι θα περιλαμβάνει το νομοσχέδιο 

Το νομοσχέδιο θα φέρει τον ψευδεπίγραφο τίτλο ««Αναβάθμιση του Σχολείου και Ενδυνάμωση των Εκπαιδευτικών». Σύμφωνα με τη λακωνική ανακοίνωση του υπουργείου Παιδείας και με όσα διέρρευσαν, οι βασικές κατευθύνσεις του είναι οι εξής:

  • Οι Σχολικοί Σύμβουλοι ξαναβαφτίζονται (Συντονιστές Εκπαίδευσης ονομάστηκαν από τον ΣΥΡΙΖΑ) και ονομάζονται Σύμβουλοι Εκπαίδευσης. Από 540 που είναι σήμερα γίνονται 800. Σε κάθε Διεύθυνση θα υπάρχει Επόπτης Εκπαίδευσης και σε κάθε Περιφέρεια Περιφερειακός Επόπτης Εκπαίδευσης. Συνολικά θα υπάρχουν 116 Επόπτες στην Πρωτοβάθμια και Δευτεροβάθμια και 13 στις Περιφερειακές Διευθύνσεις Εκπαίδευσης.
  • Η θητεία των στελεχών εκπαίδευσης (Διευθυντές σχολείων, Σύμβουλοι Εκπαίδευσης, Διευθυντές Εκπαίδευσης, κ.λπ.) αυξάνεται σε τέσσερα χρόνια.
  • Γίνεται άρση του ορίου των δύο θητειών στο ίδιο σχολείο.
  • Σε κάθε σχολική μονάδα ορίζεται από τον Διευθυντή του σχολείου ένας Ενδοσχολικός Συντονιστής ανά μία τάξη στην Πρωτοβάθμια και ανά γνωστικό αντικείμενο στη Δευτεροβάθμια. Η πρακτική αυτή είναι συνήθης σε πολλά ιδιωτικά σχολεία. Ο Ενδοσχολικός Συντονιστής, που θα απαλλάσσεται από την εξωδιδακτική απασχόληση, θα παίρνει επιπλέον μόρια στην περίπτωση που θα διεκδικεί θέση στελέχους εκπαίδευσης.

Θα έχουμε δηλαδή έναν εξαγορασμένο και απόλυτα ελεγχόμενο από τον Διευθυντή του σχολείου «γκαουλάιτερ», που θα επιβλέπει εκ του σύνεγγυς και σε καθημερινή βάση την «πρόοδο» της εκπαιδευτικής διαδικασίας και την εφαρμογή των «δράσεων» που θα έχουν αναλάβει οι εκπαιδευτικοί του τομέα του, στο πλαίσιο του «Προγραμματισμού και της Αποτίμησης του Εκπαιδευτικού Εργου» (αυτοαξιολόγηση).

Από τα παραπάνω συνάγεται ότι επιδιώκεται η δημιουργία μιας μεγάλης φιλοκυβερνητικής καμαρίλας στελεχών (αύξηση θέσεων, αύξηση θητείας, ώστε οι ημέτεροι να παραμείνουν σε περίπτωση που ο Μητσοτάκης ξανακερδίσει τις πρόωρες εκλογές – εάν γίνουν), που θα επιβάλλουν με ιδιαίτερη ζέση την κυβερνητική πολιτική, ασκώντας ταυτόχρονα τρομοκρατία στους εκπαιδευτικούς, αφού θα αποτελούν την ιεραρχική αξιολογική πυραμίδα.

  • Η ατομική αξιολόγηση των εκπαιδευτικών θα περιλαμβάνει και τον θεσμό του «μέντορα» των νεοδιόριστων εκπαιδευτικών (οι οποίοι θεωρούμε ότι θα είναι «δόκιμοι» έως ότου μονιμοποιηθούν), που αρχικά είχε επινοήσει η Διαμαντοπούλου. Προς το παρόν λεπτομέρειες δεν δίνονται, όμως είναι σίγουρο ότι η ρύθμιση αυτή προσπαθεί να κρύψει την ουσία της θεσμοθέτησης του νέου αυτού μηχανισμού αξιολόγησης και πειθάρχησης του νεοδιοριζόμενου εκπαιδευτικού, μηχανισμού που επιχειρείται να ντυθεί με ένα πνεύμα απλής και άδολης συναδελφικής αλληλεγγύης και υποστήριξης. Η συμβολή του μέντορα στην «ομαλή ένταξη-προσαρμογή» του νεοδιοριζόμενου στην εκάστοτε σχολική πραγματικότητα υποκρύπτει την πίεση που θα ασκείται στο νέο εκπαιδευτικό να πειθαρχεί στις εντολές των ανωτέρων του χωρίς αντιρρήσεις και να αποδέχεται αδιαμαρτύρητα τον εργασιακό μεσαίωνα που του ετοιμάζουν και την απαξίωση του παιδαγωγικού και διδακτικού έργου του.

Ασφαλώς και δεν θα είναι απλώς ένας «έμπειρος εκπαιδευτικός». Πρέπει να έχει την έγκριση των ανωτέρων του, της ιεραρχικής διοικητικής πυραμίδας της εκπαίδευσης, να είναι δηλαδή πιστό σκυλί των εντολών και κατευθύνσεων του υπουργείου Παιδείας και της κυρίαρχης εκπαιδευτικής πολιτικής.

  • Η ατομική αξιολόγηση του εκπαιδευτικού θα διενεργείται από τον Διευθυντή του σχολείου και τον Σύμβουλο Εκπαίδευσης.

Κάθε δύο χρόνια ο εκπαιδευτικός θα αξιολογείται για την υπηρεσιακή συνέπεια και επάρκεια και κάθε τέσσερα χρόνια για το παιδαγωγικό κλίμα, τη διαχείριση της τάξης και όλα τα υπόλοιπα.

Την αξιολόγηση της γενικής και ειδικής διδακτικής θα κάνει ο Σύμβουλος Εκπαίδευσης. Το παιδαγωγικό κλίμα και η διαχείριση της τάξης θα αξιολογείται από τον Διευθυντή του σχολείου, ενώ η υπηρεσιακή συνέπεια θα αξιολογείται και από τον Διευθυντή του σχολείου και από τον Σύμβουλο.

Ως προς αυτά, η Κεραμέως δεν πρωτοτύπησε. Αντέγραψε την πρακτική όλων των υπουργών Παιδείας που επιχείρησαν να επαναφέρουν τον επιθεωρητισμό στο σχολείο.

Δεν τόλμησε, όμως, να βάλει ποσοστώσεις, κάτι που προέβλεπε ο νυν αρχηγός της ΝΔ Μητσοτάκης, όταν ήταν υπουργός Διοικητικής Μεταρρύθμισης, για να μην προκαλέσει δυσάρεστους συνειρμούς στους εκπαιδευτικούς, ελπίζοντας ότι έτσι το σχέδιό της θα γίνει αποδεκτό.

  • Η αξιολόγιση θα είναι τετράβαθμη και περιγραφική.

Η τετράβαθμη κλίμακα είναι η εξής: Μη ικανοποιητικός, ικανοποιητικός, πολύ καλός, εξαιρετικός.

Για τους εκπαιδευτικούς που θα ανήκουν στις κατηγορίες μη ικανοποιητικός/ικανοποιητικός προβλέπεται επιμόρφωση. Οι «μη ικανοποιητικοί» δεν θα έχουν δικαίωμα συμμετοχής στις κρίσεις για επιλογή στελεχών.

Για να μην αναδειχθεί η πραγματική ουσία και επιδίωξη της αξιολόγησης, το υπουργείο Παιδείας αποσιωπά τις συνέπειες που θα υφίσταται αυτός που θα κριθεί π.χ. δυο φορές «μη ικανοποιητικός». Επ’ αυτού έχει προβλέψει ήδη η υπάρχουσα νομοθεσία, καθώς οι κριθέντες «μη προακτέοι» δυο φορές συνέχεια ή τρεις φορές σε διάφορα χρονικά διαστήματα, παραπέμπονται με το ερώτημα της απόλυσης (π.χ. νόμος πλαίσιο 1566/1985, άρθρο 16, παρ. 5, Δημοσιοϋπαλληλικός Κώδικας).

Η Κεραμέως, διατυμπανίζει σε όλους τους τόνους ότι η αξιολόγηση θα έχει βελτιωτικό χαρακτήρα και δεν θα είναι τιμωρητική. Κανείς, βέβαια, εκπαιδευτικός δεν πιστεύει σε αυτά τα παραμύθια, γι’ αυτό και εμείς κάνουμε από τώρα την πρόβλεψη ότι και αυτό το νομοσχέδιο-έκτρωμα θα μείνει στα χαρτιά, όπως και όλες οι ανάλογες απόπειρες των προηγούμενων υπουργών Παιδείας.

Γιατί οι τραυματικές μνήμες του επιθεωρητισμού είναι ζωντανές ακόμη, ενώ οι εκπαιδευτικοί, έστω και ενστικτωδώς, αντιλαμβάνονται ότι μέσω της αξιολόγησης επιχειρείται να φορτωθούν στις πλάτες τους όλα τα κακώς κείμενα του αστικού δημόσιου σχολείου, για τα οποία αποκλειστικώς υπεύθυνη είναι η εκάστοτε κυβέρνηση.

Οι κυβερνήσεις, το υπουργείο Παιδείας και οι μηχανισμοί τους είναι αυτοί που καταρτίζουν τα προγράμματα σπουδών, συντάσσουν τα σχολικά εγχειρίδια, υποδεικνύουν μεθόδους διδασκαλίας, σύμφωνα με τους σκοπούς της εκπαίδευσης (μορφωτικούς, μαθησιακούς, παιδαγωγικούς), που δεν είναι άλλοι από την παραγωγή ανθρώπων με γνώσεις και δεξιότητες «μιας χρήσης», φθηνών και ευέλικτων, υποταγμένων στις ορέξεις των μελλοντικών εργοδοτών τους.

Είναι αυτοί που επιβάλλουν πλείστα και διαφορετικά εξεταστικά φίλτρα, ώστε να αποτρέψουν ειδικά τα παιδιά της εργατικής τάξης και των φτωχών λαϊκών στρωμάτων από τη φοίτηση σε υψηλότερες εκπαιδευτικές βαθμίδες, νομιμοποιώντας και επεκτείνοντας ακόμη και την παιδική εργασία (π.χ. διετείς επαγγελματικές σχολές για τους απόφοιτους Γυμνασίου).

Είναι οι διαχειριστές της εξουσίας, για λογαριασμό του κεφαλαίου, που κρατούν τη στρόφιγγα της κρατικής χρηματοδότησης της δημόσιας εκπαίδευσης κλειστή και ευθύνονται για τους μηδενικούς διορισμούς μόνιμων εκπαιδευτικών, για την εργασιακή ανασφάλεια των χιλιάδων αναπληρωτών, για τους τριμηνίτες αναπληρωτές, για την εγκαταλελειμμένη και υποτυπώδη υλικοτεχνική υποδομή των σχολείων, για τα ανεπαρκή να καλύψουν τις ανάγκες σχολικά κτίρια.

Ακόμη και για την πολυδιαφημισμένη «επιμόρφωση» οι κυβερνώντες έχουν την ευθύνη της ανυπαρξίας της, αφού δεν υπάρχει καμιά πρόβλεψη για σταθερή, μαζική και επαναλαμβανόμενη ουσιαστική επιμόρφωση σε πανεπιστημιακό επίπεδο των εκπαιδευτικών στα νέα δεδομένα της επιστήμης τους, ενώ έχει καταργηθεί ακόμη και η διετής επιμόρφωση των εκπαιδευτικών της Πρωτοβάθμιας στο Μαράσλειο Διδασκαλείο.

Για να μη μιλήσουμε για την υποκριτική «ευαισθησία» για τους μαθητές με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες και μαθησιακές δυσκολίες, όταν τα τμήματα ένταξης μετριούνται στα δάχτυλα, οι κενές οργανικές θέσεις εκπαιδευτικών που τα στελεχώνουν δεν αναπληρώνονται, οι αιτήσεις στα ΚΕΣΥ (Κέντρα Εκπαιδευτικής και Συμβουλευτικής Υποστήριξης) στοιβάζονται, τα προγράμματα που υποδεικνύονται για τους μαθητές με μαθησιακές δυσκολίες πραγματοποιούνται από ιδιωτικά κέντρα και απαιτούν τη συμμετοχή της «τσέπης» των γονιών. Για να μη μιλήσουμε επίσης για τα χιλιάδες προσφυγόπουλα και τα παιδιά των περιθωριοποιημένων κοινωνικά ομάδων, που είτε φοιτούν με χίλια ζόρια είτε εγκαταλείπουν μαζικά το σχολείο.

Ολα τα παραπάνω τα βιώνουν οι εκπαιδευτικοί, γι’ αυτό και στην καλύτερη περίπτωση δεν τρέφουν καμιά εμπιστοσύνη στις κυβερνήσεις και το υπουργείο Παιδείας που επιδιώκουν να επιβάλλουν την αξιολόγηση, ντύνοντάς την κάθε φορά με διάφορα παραπλανητικά «στολίδια».

Ακόμα και εκείνοι, που αφελώς πιστεύουν ότι στον καπιταλισμό μπορεί να υπάρξει και μη τιμωρητική αξιολόγηση, δεν συναινούν σε τέτοιου είδους στραγγαλιστικές διαδικασίες, επειδή κυριαρχούνται από το φόβο και την ανασφάλεια για το μέλλον που τους επιφυλάσσεται.

  • Η αυτονομία της σχολικής μονάδας συνδέεται με την αξιολόγησή της και μέσω αυτής και με την αξιολόγηση του εκπαιδευτικού. Στο πλαίσιο αυτό εντάσσονται οι αυξημένες υπερεξουσίες του Διευθυντή-μάνατζερ και η υποβάθμιση του ρόλου του Συλλόγου Διδασκόντων. Ο Διευθυντής επιλέγει τον Συντονιστή Εκπαίδευσης και συμμετέχει στην αξιολόγηση του εκπαιδευτικού.

Είναι αυτός που μπορεί να οργανώσει «επιμορφωτικές δράσεις» και να διαθέσει το σχολικό κτίριο και τις υποδομές του δημόσιου σχολείου (π.χ. σε εταιρίες, σε ΜΚΟ, σε ομάδες που πραγματοποιούν σεμινάρια διαφόρων ειδών, σε φροντιστήρια για την πραγματοποίηση εξετάσεων με συμμετοχή πολλών μαθητών ή και ενήλικων ατόμων κ.ά.), προκειμένου να αποκομίσει «οφέλη», δηλαδή να αποκομίσει πόρους από «τρίτους» για τη λειτουργία του.

Η κακόφημη «αυτονομία» γίνεται το όχημα για να απαλλαγεί το αστικό κράτος ακόμη και από αυτές τις ελάχιστες δαπάνες για τη δημόσια εκπαίδευση.

Στο πλαίσιο της «αυτονομίας» εντάσσεται και το πολλαπλό βιβλίο, που θα εφαρμοστεί από το σχολικό έτος 2022-23. Ο Σύλλογος Διδασκόντων κάθε σχολείου θα επιλέγει ένα βιβλίο για κάθε επιστημονικό αντικείμενο από έναν κατάλογο εγκεκριμένων εναλλακτικών βιβλίων που θα προτείνονται από το ΙΕΠ. Το μέτρο θα συνδυαστεί με την ολοκλήρωση των νέων αναλυτικών προγραμμάτων.

Το πολλαπλό βιβλίο ήρθε στην εκπαιδευτική επικαιρότητα με ένταση όταν πρόεδρος του Συμβουλίου Πρωτοβάθμιας Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης ήταν ο Μπαμπινιώτης, το 2009, και συνδέθηκε με την άντληση των επιπλέον απαιτούμενων γνώσεων και πληροφοριών από τις ηλεκτρονικές βιβλιοθήκες και το διαδίκτυο.

Πρόκειται για ένα μέτρο που σαφώς σπάει το ενιαίο της εκπαιδευτικής διαδικασίας, καθώς υπονοείται η επιλογή βιβλίων να γίνεται ανάλογα με τις ανάγκες κάθε περιοχής και τις δυνατότητες του μαθητικού πληθυσμού τους. Εν ολίγοις είναι ένα μέτρο που «πατάει» στις ταξικές διακρίσεις.

Αλλά επίσης είναι ένα βήμα για την κατάργηση των δωρεάν βιβλίων στη δημόσια εκπαίδευση. Θυμίζουμε ότι μόλις πρόσφατα Δελτίο Τύπου του υπουργείου Παιδείας μας πληροφορούσε τα εξής: «Παράλληλα προγραμματίζεται η μεταρρύθμιση του ‘’πολλαπλού βιβλίου’’. Η κατάργηση του μονοπωλίου του ενός και μοναδικού σχολικού εγχειριδίου συνάδει πλήρως με τη φιλοσοφία των νέων ΠΣ, ώστε ο εκπαιδευτικός/μαθητής να μπορεί με κριτική σκέψη να συνδυάσει πληροφορία από πολλές πηγές. Ολα τα βιβλία θα είναι διαθέσιμα σε ψηφιακή μορφή και προγραμματίζεται να ενισχυθούν από κονδύλια του Ταμείου Ανάκαμψης για την ανάπτυξη επιπλέον ψηφιακού υλικού και εφαρμογών».

Η αναφορά αυτή δεν είναι αθώα. Ούτε αποσκοπεί στην προαγωγή της κριτικής σκέψης των μαθητών, όπως υποκριτικά διατείνεται το υπουργείο, αφού η ασκούμενη πολιτική στην εκπαίδευση καθώς και αυτά που δρομολογούνται, συνηγορούν στον αυστηρό προσανατολισμό στις δεξιότητες της αγοράς με στόχο τη διαμόρφωση του «μερικού», φθηνού ανθρώπου-εργαζόμενου. Επειδή έχουμε μάθει να διαβάζουμε πίσω από τις εύηχες εκφράσεις, θεωρούμε πολύ πιθανή την κατάργηση της δωρεάν διανομής σχολικών βιβλίων! Εκεί παραπέμπει η αναφορά ότι «όλα τα βιβλία θα είναι διαθέσιμα σε ψηφιακή μορφή».

Στη διαπίστωση αυτή συνηγορεί και η εγκύκλιος (Αρ. Πρωτ.: Φ.31/ 42917/Δ1, 14-4-2021) της υφυπουργού Ζέττας Μακρή για «Επαναχρησιμοποίηση διδακτικών βιβλίων Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης για το σχολικό έτος 2021-2022».

Γιούλα Γκεσούλη

Εκτύπωση 🖨
ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΚΕΡΑΜΕΩΣ
Κοινοποίηση: Facebook Twitter LinkedIn Email WhatsApp
Προηγούμενο ΆρθροΠρώτο τραπέζι πίστα

Αδίστακτοι Μητσοτάκης-Κεραμέως

Επόμενο άρθρο Σαν σήμερα 24 Ιούνη

Αδίστακτοι Μητσοτάκης-Κεραμέως

Σχετικά Αρθρα

Η συνδικαλιστική γραφειοκρατεία της ΟΙΕΛΕ απροκάλυπτος υπερασπιστής των σχολαρχών και της εμπορευματοποίησης της Παιδείας

Εργατικά 12 Νοέ 2025, 17:34

Tηλεκπαίδευση στα υπό κατάληψη σχολεία – Οι εκπαιδευτικοί απαντούν με Απεργία-Αποχή

Παιδεία 7 Νοέ 2025, 20:27

Κυνήγησαν και συνέλαβαν μαθητή Γυμνασίου και του ζητούσαν να «δώσει» συμμαθητές του για να έχει ελαφρυντικά!

Παιδεία 7 Νοέ 2025, 19:50

Εκπαιδευτικοί: Δεν ανεχόμαστε τους εκβιασμούς και τις αυθαιρεσίες της Διοίκησης

Εργατικά 5 Νοέ 2025, 21:47

14 μήνες φυλάκιση χωρίς αναστολή, για ένα σύνθημα υπέρ της Παλαιστίνης σε πανεπιστημιακό τοίχο

Καταστολή 5 Νοέ 2025, 21:43

Οι πρυτάνεις μαντρόσκυλα της κυβέρνησης

Παιδεία 4 Νοέ 2025, 17:30
Ροή Ειδήσεων
Εργατικά

Υπόθεση Μανώλη Αφράτη: Δικαίωση μεν, αλλά… δυο χρόνια με αναστολή για μια ανθρώπινη ζωή;

15 Νοέ 2025, 10:28
Καταστολή

Ο διπλός εξευτελισμός ενός αυτοκρατορίσκου: αθώα η Μπέγκελ, έκθετος ο Μητσοτάκης

15 Νοέ 2025, 09:10
Αντικυνωνικά

ΑΝΤΙΚΥΝΩΝΙΚΑ

15 Νοέ 2025, 00:02
Σαν Σήμερα

Σαν σήμερα 15 Νοέμβρη

15 Νοέ 2025, 00:01
Διεθνή

Αμπντουλάχ Αλ-Ντανάν: «Η Αντίσταση ζει στις καρδιές του παλαιστινιακού λαού»

Συνέντευξη με τον υπεύθυνο πολιτικών σχέσεων του Λαϊκού Μετώπου για την Απελευθέρωση της Παλαιστίνης

14 Νοέ 2025, 21:05
Αθλητισμός

Το κάλεσμα του Πεπ

14 Νοέ 2025, 14:54
Καταστολή

Στις 20 Νοέμβρη, στην Καρδίτσα, η δίκη των βασανιστών του Βασίλη Μάγγου

Δικαίωμα παράστασης προς υποστήριξη της κατηγορίας ζητούν οι γονείς του

14 Νοέ 2025, 14:26
Κόντρες

Γιατί τόση «καΐλα» για τον Ιμάμογλου;

14 Νοέ 2025, 14:03
Πολιτική

Ερντογάν διακηρύσσει, Ερχιουρμάν συγκατανεύει

14 Νοέ 2025, 12:01
Σαν Σήμερα

Σαν σήμερα 14 Νοέμβρη

14 Νοέ 2025, 00:01
Διεθνή

Λευτεριά στην Παλαιστίνη από την κορυφή της Πύλης του Βραδεμβούργου

13 Νοέ 2025, 22:14
Οικονομία

Το GSI θα κάνει παρέα στον EastMed, στο ντουλάπι με τα απραγματοποίητα φαραωνικά σχέδια

13 Νοέ 2025, 21:54
Διεθνή

Γαλλία: Η κυβερνητική σταθερότητα, η απειλή του δρόμου και οι πολιτικές καντρίλιες

13 Νοέ 2025, 19:39
Κόντρες

…κι η κοπριά στα λάχανα

13 Νοέ 2025, 15:11
Πολιτισμός

Ντοκιμαντέρ σκοπιμότητας να προβοκάρει την Αντίσταση του παλαιστινιακού λαού

13 Νοέ 2025, 14:05
Πολιτική

Σπίτια και κοινωνικές παροχές μόνο για καραβανάδες

13 Νοέ 2025, 12:02
Διεθνή

Πατέρας Μανουέλ Μουσάλαμ: Η Ενοπλη Αντίσταση είναι ο μοναδικός δρόμος για την απελευθέρωση

13 Νοέ 2025, 09:56
Σαν Σήμερα

Σαν σήμερα 13 Νοέμβρη

13 Νοέ 2025, 00:01
Πολιτική

Προετοιμάζοντας τη διάδοχη κατάσταση για τη διαχείριση της αστικής κρατικής εξουσίας

12 Νοέ 2025, 22:32
Διεθνή

Για τους ήρωες της ενημέρωσης

12 Νοέ 2025, 19:32
Εκδηλώσεις στην Κόντρα
Η Yπόθεση Ζορζ Ιμπραήμ Αμπνταλλά
Εφετείο ΧΑ
Ουκρανία
Επιλεγμένα θέματα
10 Μάι 2022, 22:55

Ο ρωσικός ιμπεριαλισμός από θέση ισχύος

«Ο πλούτος των κοινωνιών όπου κυριαρχεί ο κεφαλαιοκρατικός τρόπος παραγωγής εμφανίζεται σαν ένας “τεράστιος σωρός…

21 Απρ 2022, 13:42

Καρλ Μαρξ: Μισθός, τιμή και κέρδος

21 Νοέ 2021, 07:31

Κινέζικος Ιμπεριαλισμός: Tα περιθώρια της παλιάς υψηλής κερδοφορίας στενεύουν

Παρά τη συνεχιζόμενη υπερεκμετάλλευση του προλεταριάτου

Περισσότερα…

Σαν Σήμερα

Σαν σήμερα 15 Νοέμβρη

Βραζιλία: Ημέρα δημοκρατίας (1889).

Βέλγιο: Ημέρα βασιλιά.

1922: Εκτελούνται οι έξι υπεύθυνοι για τη μικρασιατική καταστροφή (Δημήτριος Γούναρης, Γεώργιος Χατζηανέστης, Νικόλαος Στράτος, Πέτρος Πρωτοπαπαδάκης, Γεώργιος Μπαλτατζής, Νικόλαος Θεοτόκης).

1929: Συγκρούσεις απεργών (προσωπικό ιδιωτικών λεωφορείων) με τη χωροφυλακή (Αθήνα).

1951: Το έκτακτο στρατοδικείο Αθηνών καταδικάζει σε θάνατο τον Νίκο Μπελογιάννη και άλλους για παράβαση του Αναγκαστικού Νόμου 509/1947.

1973: Φοιτητές κλείνονται στα Πολυτεχνεία της Αθήνας και της Θεσσαλονίκης καλώντας τον λαό σε εξέγερση εναντίον της δικτατορίας.

1973: Οκτώ μέλη του IRA καταδικάζονται σε ισόβια κάθειρξη για βομβιστικές ενέργειες στο Λονδίνο.

1977: Δεκαοκτώ επιθέσεις με βόμβες σε όλη τη Γαλλία για την έκδοση του δικηγόρου Κρουασάν.

1977: Βόμβα στα γραφεία της ΕΝΕΠ Χαριλάου στη Θεσσαλονίκη.

1977: Εμπρησμός των γραφείων της Εθνικής Παράταξης (ΛΕΑ).

1979: Βόμβα στο αυτοκίνητο αξιωματικού ε.α. μέλους της ΑΕ «Αερολιμήν Αθηνών» (ΕΛΑ).

1983: Εκτελούνται ο πλοίαρχος Τζορτζ Τσάντες (JUSMAGG) και ο οδηγός του Νίκος Βελούτσος (17Ν).

Εκτύπωση 🖨
Η Παπάρα…

Κάθε κρίσιμη στιγμή συνοδεύεται από αυτή την εσωτερική παρόρμηση. Να μη δεχτείς τον κόμπο ως τελικό όριο. Να βρεις τον τρόπο, με ευθύνη, με σταθερότητα, με κόστος, να περάσεις απέναντι. Αυτή η δύναμη δεν προκύπτει από τη φιλοδοξία, αλλά από την ανάγκη να παραμείνεις πιστός σε μια αποστολή που υπερβαίνει το πρόσωπό σου. Να υπηρετήσεις όχι αυτό που σε συμφέρει, αλλά αυτό που θεωρείς σωστό. Το βιβλίο αυτό γεννήθηκε από μια τέτοια ανάγκη. Όχι από την ανάγκη για προσωπική δικαίωση. Δεν γράφτηκε για να εξωραΐσει αποφάσεις, να ωραιοποιήσει γεγονότα ή να κατασκευάσει ένα αφήγημα βολικό για τον συγγραφέα του. Ο αναγνώστης, εξάλλου, γρήγορα θα συνειδητοποιήσει πως το βιβλίο γράφτηκε από την αίσθηση μιας εσωτερικής υποχρέωσης: την ανάγκη της μαρτυρίας. (…) Οι αποφάσεις που έπρεπε να ληφθούν δεν είχαν απλώς πολιτικό κόστος· είχαν ηθικό βάρος, κοινωνική προέκταση, ιστορική διάσταση. Ένιωθα να κουβαλώ στις πλάτες μου τα φαντάσματα των αδικαίωτων αγώνων του χθες, αλλά και τις ελπίδες μιας ολόκληρης γενιάς που τόλμησε να πιστέψει ότι τα πράγματα μπορούσαν να αλλάξουν. (…) Ήξερα πια, βιωματικά, τι σημαίνει να κυβερνάς με κομμένη την ανάσα και σε συνθήκες τήξης: να σηκώνεις το βάρος και τις επιθέσεις, να αντέχεις την αμφισβήτηση, να προστατεύεις ό,τι μπορεί να σωθεί και να χτίζεις ό,τι δεν υπήρχε. (…) Αυτή η πολιτική είναι έφοδος στον ουρανό. Η πολιτική σε φθείρει, ναι, αλλά σου χαρίζει κάτι πολύτιμο. Τη σπάνια δυνατότητα να συνδεθείς αληθινά με την εποχή σου. Να αφήσεις πίσω σου μια ανεξίτηλη σφραγίδα, μια κληρονομιά που θα ξεπερνά τον χρόνο και το πρόσωπό σου. Να δεις την όμορφη χώρα σου να στέκεται όρθια και τον λαό της να έχει σηκωθεί λίγο ψηλότερα. (…) Σε μια εποχή όπου η πολιτική είχε γίνει διαχείριση της παρακμής, εμείς επιχειρήσαμε να αρθρώσουμε μια διαφορετική αφήγηση. Δεν το πετύχαμε πάντα. Δεν ήταν όλες οι μάχες νικηφόρες. Αλλά κάθε μας βήμα συνοδευόταν από το όνειρο ενός καλύτερου, πιο δίκαιου κόσμου για τους πολλούς, για τους πιο αδύναμους. Γράφω γιατί θέλω να δείξω πως μπορεί να έκανα λάθη, αλλά ποτέ δεν μου έλειψε το θάρρος, ούτε όμως και άφησα τη χώρα μου μοιρολατρικά να τη σπρώξουν στον γκρεμό οι ίδιοι αυτοί που στη συνέχεια θα μας έδειχναν με το δάχτυλο ως υπεύθυνους της καταστροφής. Γράφω γιατί θέλω να δείξω πως έθεσα τον εαυτό μου στην υπηρεσία της χώρας μου αλλά και στην υπόθεση της κοινωνικής δικαιοσύνης, επιδιώκοντας με όλη τη φλόγα της ψυχής μου, και με την τελευταία ικμάδα των δυνάμεών μου, μια καλύτερη μοίρα για αυτόν τον βασανισμένο λαό.

Αλέξης Τσίπρας

(Με το ίδιο θράσος που είχε ως υποψήφιος πρωθιυπουργός, όταν έταζε ότι θα καταργήσει τα μνημόνια με ένα νόμο σε ένα άρθρο, με το ίδιο θράσος που είχε ως πρωθυπουργός, όταν οργάνωνε fake δημοψήφισμα και μετά μετέτρεπε το «όχι» σε «ναι», επανέρχεται τώρα διεκδικώντας ένα νέο ξεκίνημα. Δε διστάζει να αυτοαποθεωθεί με τον πιο χυδαίο, τον πιο αηδιαστικό τρόπο. Χειρότερα από το κάνουν ο Μητσοτάκης και η δική του τσογλανοπαρέα. Παραμένει πάντα ο ίδιος πολιτικός αλήτης: αρριβίστας, αμοραλιστής, αδίστακτος. Ενα τεράστιο «εγώ» στο οποίο δε χωρούν ούτε οι πρώην συνεργάτες του στον ΣΥΡΙΖΑ. Ta πάντα είναι σε πρώτο ενικό πρόσωπο)

Εκτύπωση 🖨
Αφίσες









Αρχείο Εφημερίδας
Εκδόσεις
25 Σεπ 2022, 13:12

Η ανατροπή του καπιταλισμού προϋπόθεση για τη λύση του ζητήματος της κατοικίας

27 Μαρ 2022, 17:35

Σοσιαλιστική οικοδόμηση και καπιταλιστική παλινόρθωση στην ΕΣΣΔ

Κατεβάστε ελεύθερα τη μελέτη

11 Οκτ 2020, 11:30

Διδάγματα από το Μεσοπόλεμο (κατεβάστε ελεύθερα τη μπροσούρα)

29 Αυγ 2020, 10:01

Η αλήθεια για τους Σλαβομακεδόνες

Ο ΠΟΛΥΧΡΟΝΟΣ ΑΝΕΛΕΗΤΟΣ ΔΙΩΓΜΟΣ ΕΝΟΣ ΛΑΟΥ

Αφιερώματα
17 Σεπ 2020, 19:22

Εγκληματικό, εθνικοσοσιαλιστικό μόρφωμα ήταν και παραμένει η Χρυσή Αυγή και οι παραφυάδες μετά τη διάσπασή της

4 Νοέ 2017, 00:00

100 ΧΡΟΝΙΑ ΜΕΤΑ

Ο μεγάλος Οκτώβρης του 1917 εξακολουθεί να διδάσκει το προλεταριάτο

30 Νοέ 2013, 00:00

KPD: Η συνεπής αντιφασιστική και επαναστατική οργάνωση της γερμανικής εργατικής τάξης

Διδάγματα από το Μεσοπόλεμο (7)

23 Νοέ 2013, 00:00

KPD: Η συνεπής αντιφασιστική και επαναστατική οργάνωση της γερμανικής εργατικής τάξης

Διδάγματα από το Μεσοπόλεμο (6)

Δείτε όλες τις ΕΚΔΟΣΕΙΣ

Δείτε όλα τα ΑΦΙΕΡΩΜΑΤΑ

Πολιτικές Δίκες
  • 17Ν

    Αδίστακτοι Μητσοτάκης-Κεραμέως

    • Εφετείο 17Ν

      Αδίστακτοι Μητσοτάκης-Κεραμέως

  • ΕΛΑ

    Αδίστακτοι Μητσοτάκης-Κεραμέως

    • Δεύτερη Δίκη ΕΛΑ

      Αδίστακτοι Μητσοτάκης-Κεραμέως

    • Εφετείο ΕΛΑ

      Αδίστακτοι Μητσοτάκης-Κεραμέως

    • Πρώτη Δίκη ΕΛΑ

      Αδίστακτοι Μητσοτάκης-Κεραμέως

  • Επαναστατικός Αγώνας

    Αδίστακτοι Μητσοτάκης-Κεραμέως

    • Πρώτη Δίκη Επαναστατικού Αγώνα

      Αδίστακτοι Μητσοτάκης-Κεραμέως

    • Εφετείο Επαναστατικού Αγώνα

      Αδίστακτοι Μητσοτάκης-Κεραμέως

    • Δεύτερη Δίκη Επαναστατικού Αγώνα

      Αδίστακτοι Μητσοτάκης-Κεραμέως

  • Συνωμοσία Πυρήνων της Φωτιάς

    Αδίστακτοι Μητσοτάκης-Κεραμέως

    • 3η Δίκη Σ.Π.Φ.

      Αδίστακτοι Μητσοτάκης-Κεραμέως

    • 4η Δίκη Σ.Π.Φ.

      Αδίστακτοι Μητσοτάκης-Κεραμέως

    • Δίκη Σ.Π.Φ.

      Αδίστακτοι Μητσοτάκης-Κεραμέως

Παλαιστίνη
  • Σπάζοντας την πολιορκία

    Αδίστακτοι Μητσοτάκης-Κεραμέως

    • Το ημερολόγιο της αποστολής

      Αδίστακτοι Μητσοτάκης-Κεραμέως

      Αδίστακτοι Μητσοτάκης-Κεραμέως

    • Σπάζοντας τον αποκλεισμό της Γάζας (4)

      Αδίστακτοι Μητσοτάκης-Κεραμέως

      Αδίστακτοι Μητσοτάκης-Κεραμέως

    • Σπάζοντας τον αποκλεισμό της Γάζας (3)

      Αδίστακτοι Μητσοτάκης-Κεραμέως

      Αδίστακτοι Μητσοτάκης-Κεραμέως

    • Σπάζοντας τον αποκλεισμό της Γάζας (2)

      Αδίστακτοι Μητσοτάκης-Κεραμέως

      Αδίστακτοι Μητσοτάκης-Κεραμέως

    • Σπάζοντας τον αποκλεισμό της Γάζας (1)

      Αδίστακτοι Μητσοτάκης-Κεραμέως

Σύνδεσμοι
  • Ποιοι είμαστε

    Αδίστακτοι Μητσοτάκης-Κεραμέως

    Αδίστακτοι Μητσοτάκης-Κεραμέως

  • Επικοινωνία

    Αδίστακτοι Μητσοτάκης-Κεραμέως

    Αδίστακτοι Μητσοτάκης-Κεραμέως

  • Όροι χρήσης

    Αδίστακτοι Μητσοτάκης-Κεραμέως

    Αδίστακτοι Μητσοτάκης-Κεραμέως

  • Ποιοι είμαστε

    Αδίστακτοι Μητσοτάκης-Κεραμέως

    Αδίστακτοι Μητσοτάκης-Κεραμέως

  • Επικοινωνία

    Αδίστακτοι Μητσοτάκης-Κεραμέως

    Αδίστακτοι Μητσοτάκης-Κεραμέως

  • Όροι χρήσης

    Αδίστακτοι Μητσοτάκης-Κεραμέως

    Αδίστακτοι Μητσοτάκης-Κεραμέως

Πληκτρολογήστε παραπάνω και πατήστε Enter για αναζήτηση. Πατήστε Esc για ακύρωση.

Χρησιμοποιούμε cookies αποκλειστικά για την βελτιστοποίηση της εμπειρίας πλοήγησης και για τη σύνταξη ανώνυμων στατιστικών επισκεψιμότητας. Εφόσον συνεχίσετε στη σελίδα μας, θεωρούμε ότι είστε ικανοποιημένοι με αυτό.
Ρυθμίσεις CookieΣυνέχεια
Διαχείριση συναίνεσης

Σύνοψη απορρήτου

Χρησιμοποιούμε cookies αποκλειστικά για την βελτιστοποίηση της εμπειρίας πλοήγησης και για τη σύνταξη ανώνυμων στατιστικών επισκεψιμότητας (analytics). Δεν μπορούμε να εξακριβώσουμε την προσωπική σας ταυτότητα από τα cookies. Τα cookies αποθηκεύονται αποκλειστικά στη δική σας συσκευή (υπολογιστή, tablet, κινητό τηλέφωνο) και η ιστοσελίδα δε διατηρεί κανένα αρχείο ή βάση δεδομένων με προσωπικά δεδομένα σας.
Necessary
Always Enabled
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. These cookies ensure basic functionalities and security features of the website, anonymously.
CookieDurationDescription
_GRECAPTCHA5 months 27 daysThis cookie is set by Google. In addition to certain standard Google cookies, reCAPTCHA sets a necessary cookie (_GRECAPTCHA) when executed for the purpose of providing its risk analysis.
cookielawinfo-checkbox-advertisement1 yearSet by the GDPR Cookie Consent plugin, this cookie is used to record the user consent for the cookies in the "Advertisement" category .
cookielawinfo-checkbox-analytics11 monthsThis cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Analytics".
cookielawinfo-checkbox-functional11 monthsThe cookie is set by GDPR cookie consent to record the user consent for the cookies in the category "Functional".
cookielawinfo-checkbox-necessary11 monthsThis cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookies is used to store the user consent for the cookies in the category "Necessary".
cookielawinfo-checkbox-others11 monthsThis cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Other.
cookielawinfo-checkbox-performance11 monthsThis cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Performance".
elementorneverThis cookie is used by the website's WordPress theme. It allows the website owner to implement or change the website's content in real-time.
viewed_cookie_policy11 monthsThe cookie is set by the GDPR Cookie Consent plugin and is used to store whether or not user has consented to the use of cookies. It does not store any personal data.
wordpress_test_cookiesessionThis cookie is used to check if the cookies are enabled on the users' browser.
Functional
Functional cookies help to perform certain functionalities like sharing the content of the website on social media platforms, collect feedbacks, and other third-party features.
CookieDurationDescription
__cf_bm30 minutesThis cookie, set by Cloudflare, is used to support Cloudflare Bot Management.
Performance
Performance cookies are used to understand and analyze the key performance indexes of the website which helps in delivering a better user experience for the visitors.
Analytics
Analytical cookies are used to understand how visitors interact with the website. These cookies help provide information on metrics the number of visitors, bounce rate, traffic source, etc.
CookieDurationDescription
_ga2 yearsThe _ga cookie, installed by Google Analytics, calculates visitor, session and campaign data and also keeps track of site usage for the site's analytics report. The cookie stores information anonymously and assigns a randomly generated number to recognize unique visitors.
_gid1 dayInstalled by Google Analytics, _gid cookie stores information on how visitors use a website, while also creating an analytics report of the website's performance. Some of the data that are collected include the number of visitors, their source, and the pages they visit anonymously.
Advertisement
Advertisement cookies are used to provide visitors with relevant ads and marketing campaigns. These cookies track visitors across websites and collect information to provide customized ads.
Others
Other uncategorized cookies are those that are being analyzed and have not been classified into a category as yet.
CookieDurationDescription
_lscache_vary2 daysNo description available.
abj404_solution_REQUEST_URI4 minutesNo description available.
abj404_solution_REQUEST_URI_SHORTpastNo description
abj404_solution_REQUEST_URI_UPDATE_URL4 minutesNo description
wordpress_b6635853a2380e54d99196d3b5c883f5pastNo description
wordpress_logged_in_b6635853a2380e54d99196d3b5c883f5pastNo description
wordpress_sec_b6635853a2380e54d99196d3b5c883f5pastNo description
wordpresspass_b6635853a2380e54d99196d3b5c883f5pastNo description
wordpressuser_b6635853a2380e54d99196d3b5c883f5pastNo description
wp-postpass_b6635853a2380e54d99196d3b5c883f5pastNo description
wp-settings-0pastNo description
wp-settings-time-0pastNo description
SAVE & ACCEPT
Powered by CookieYes Logo