Close Menu
Εφημερίδα Κόντρα | Eksegersi.grΕφημερίδα Κόντρα | Eksegersi.gr
  • Αρχική
  • Πολιτική
  • Διεθνή
  • Οικονομία
  • Εργατικά
  • Αγροτικά
  • Παιδεία
  • Καταστολή
  • Περιβάλλον
  • Υγεία
  • Πολιτισμός
  • Αθλητισμός
  • Ιστορία
  • Στήλες
    • Η Αποψή Μας
    • Στο Ψαχνό
    • Zoom
    • Βαθύ Κόκκινο
    • Αντικυνωνικά
    • Dixi et salvavi animam meam
X (Twitter) YouTube RSS
Τελευταία Νέα :
  • Σαν σήμερα 23 Οκτώβρη
  • Ταξιαρχίες Αλ-Κουντς: Τιμούμε τους μάρτυρες από την ηγεσία μας
  • Ιδιώνυμο αδίκημα η διαδήλωση στο Σύνταγμα
  • Kαρανικομπουμπουκίαση
  • Σαν σήμερα 22 Οκτώβρη
  • Γάζα: Γερό χτύπημα στη δωσιλογική συμμορία του Αμπού Σαμπάμπ
Εφημερίδα Κόντρα | Eksegersi.grΕφημερίδα Κόντρα | Eksegersi.gr
  • Αρχική
  • Πολιτική
  • Διεθνή
  • Οικονομία
  • Εργατικά
  • Αγροτικά
  • Παιδεία
  • Καταστολή
  • Περιβάλλον
  • Υγεία
  • Πολιτισμός
  • Αθλητισμός
  • Ιστορία
X (Twitter) YouTube RSS
Εφημερίδα Κόντρα | Eksegersi.grΕφημερίδα Κόντρα | Eksegersi.gr
Πλοήγηση:Αρχική»Παιδεία»Μαύρα μαντάτα για την εκπαίδευση φέρνει το Μνημόνιο-3
Παιδεία

Μαύρα μαντάτα για την εκπαίδευση φέρνει το Μνημόνιο-3

Eksegersi.grBy Eksegersi.gr5 Σεπ 2015, 00:00

Οσοι εκπαιδευτικοί παραμέρισαν τη λογική που βασίζεται στα πραγματικά δεδομένα της πρόσδεσης της χώρας μας στο άρμα των ιμπεριαλιστών της ΕΕ στη θέση του δούλου και αισθάνθηκαν κάπως ανακουφισμένοι μετά την κατάργηση της αξιολόγησης του εκπαιδευτικού (και όχι της κατάργησης της αξιολόγησης του εκπαιδευτικού έργου, που υποκρύπτει και την αξιολόγηση του εκπαιδευτικού ατομικά) και της επικράτησης κλίματος ηρεμίας στα σχολεία, πολύ γρήγορα θα πέσουν από τα σύννεφα.
 

Γιατί αυτά που συμφώνησε η συγκυβέρνηση Τσίπρα-Καμμένου με τους δανειστές όχι μόνο γυρίζουν την εκπαίδευση και τους ανθρώπους της στα δεδομένα του πρόσφατου παρελθόντος, αλλά φέρνουν και νέα δυσβάσταχτα και επώδυνα μέτρα.

Συγκεκριμένα στο πρώτο πεδίο («Αγορά εργασίας και ανθρώπινο κεφάλαιο») της υποπαραγράφου 4 («Διαρθρωτικές πολιτικές για την ενίσχυση της ανταγωνιστικότητας και της ανάπτυξης») της παραγράφου Γ «Συμφωνία δημοσιονομικών στόχων και διαρθρωτικών μεταρρυθμίσεων» αναφέρονται τα εξής:

Για την Αξιολόγηση

«Οι αρχές θα διασφαλίσουν τον περαιτέρω εκσυγχρονισμό του τομέα της εκπαίδευσης σύμφωνα με τις βέλτιστες πρακτικές της ΕΕ και αυτό θα τροφοδοτήσει την προγραμματισμένη ευρύτερη στρατηγική ανάπτυξης. Οι αρχές, σε συνεργασία με τον ΟΟΣΑ και ανεξάρτητους εμπειρογνώμονες, θα επικαιροποιήσουν, έως τον Απρίλιο του 2016, την αξιολόγηση του ελληνικού εκπαιδευτικού συστήματος που εκπόνησε ο ΟΟΣΑ το 2011.
Η εν λόγω επανεξέταση θα καλύπτει όλα τα επίπεδα εκπαίδευσης, συμπεριλαμβανομένων των δεσμών μεταξύ έρευνας και εκπαίδευσης και της συνεργασίας μεταξύ πανεπιστημίων, ερευνητικών ιδρυμάτων και επιχειρήσεων με σκοπό την ενίσχυση της καινοτομίας και της επιχειρηματικότητας (βλ. επίσης ενότητα 4.2).

…Η αξιολόγηση των εκπαιδευτικών και των σχολικών μονάδων θα συνάδει με το γενικό σύστημα αξιολόγησης της δημόσιας διοίκησης».

Δηλαδή η αξιολόγηση σε όλα τα επίπεδα (και του εκπαιδευτικού ατομικά) θα εφαρμοστεί και στην εκπαίδευση σε όλες τις βαθμίδες και θα συνάδει με αυτή που θα εφαρμοστεί γενικά στον δημόσιο τομέα. Τούτο σημαίνει ότι βαδίζουμε στην κατεύθυνση της μη ακώλυτης βαθμολογικής και μισθολογικής εξέλιξης και στη σύνδεση αξιολόγησης (το παλιό σλόγκαν για την «παραγωγικότητα»)-βαθμού-μισθού. Εξ ου και η επίμονη άρνηση της κυβέρνησης να ξεπαγώσει τη βαθμολογική και μισθολογική εξέλιξη των εκπαιδευτικών όλο το προηγούμενο διάστημα.

Το σύστημα αξιολόγησης θα εκπονήσει ο ΟΟΣΑ μαζί με ανεξάρτητους εμπειρογνώμονες, θα βασιστεί στην έκθεση που έκανε ο ΟΟΣΑ το 2011 για το ελληνικό εκπαιδευτικό σύστημα και θα φορεθεί «καπέλο» στην ελληνική κυβέρνηση.
Οσον αφορά τα πανεπιστήμια και τα ερευνητικά κέντρα, η αξιολόγηση θα εξετάζει το βαθμό σύνδεσής τους με τις επιχειρήσεις, διότι έτσι νοείται η ανάπτυξη της «επιχειρηματικότητας» και της «καινοτομίας». Το σημείο αυτό έχει και τις σχετικές «ουρές», όπως είναι στη συνέχεια και η χρηματοδότηση των πανεπιστημίων και η διαχείριση από μέρους τους του ανθρώπινου δυναμικού τους.

Για το «Νέο Σχολείο» και την τριτοβάθμια εκπαίδευση

«Μεταξύ άλλων, η επανεξέταση θα αξιολογήσει την υλοποίηση της μεταρρύθμισης του ‘’Νέου Σχολείου’’, το περιθώριο περαιτέρω εξορθολογισμού (των τάξεων, σχολείων και πανεπιστημίων), τη λειτουργία και διακυβέρνηση των ιδρυμάτων τριτοβάθμιας εκπαίδευσης, την αποδοτικότητα και αυτονομία των δημόσιων εκπαιδευτικών μονάδων και την αξιολόγηση και διαφάνεια σε όλα τα επίπεδα. Η επανεξέταση θα προτείνει συστάσεις σύμφωνα με τις βέλτιστες πρακτικές των χωρών του ΟΟΣΑ. Με βάση τις συστάσεις της επανεξέτασης, οι αρχές θα εκπονήσουν επικαιροποιημένο εκπαιδευτικό σχέδιο δράσης και θα υποβάλουν προτάσεις για δράσεις το αργότερο έως τον Μάιο του 2016, οι οποίες θα εγκριθούν έως τον Ιούλιο του 2016, και εφόσον είναι δυνατόν, τα μέτρα θα πρέπει να τεθούν σε ισχύ πριν από το ακαδημαϊκό έτος 2016-2017».

Δηλαδή, ο ΟΟΣΑ και οι ανεξάρτητοι εμπειρογνώμονες θα εξετάσουν το βαθμό υλοποίησης του «Νέου Σχολείου» της Διαμαντοπούλου και θα προτείνουν περαιτέρω «εξορθολογισμό», προφανώς σε χειρότερη κατεύθυνση.

Θυμίζουμε ότι το «Νέο σχολείο» δεν είναι παρά ένα σχολείο που στην πραγματικότητα προωθεί την αμορφωσιά και τον αυταρχισμό. Οι στόχοι του είναι: 1) Η «βελτίωση των ικανοτήτων για τον 21ο αιώνα» και όχι η ολόπλευρη μόρφωση, δηλαδή η καλλιέργεια και ανάπτυξη μόνο των απαραίτητων δεξιοτήτων για την αγορά εργασίας (λίγα ελληνικά, λίγα αγγλικά, βασικές γνώσεις μαθηματικών και φυσικών επιστημών και χρήση των νέων τεχνολογιών). 2) Η «προώθηση της διά βίου μάθησης», που παραπέμπει στη σκόπιμη ταύτιση της εκπαίδευσης με την κατάρτιση. Πρόκειται για χυδαία άποψη που σηματοδοτεί τη γενίκευση της αμορφωσιάς. Χρήσιμη γνώση είναι αυτή που μπορεί να πουληθεί, αυτή που έχει ανάγκη η καπιταλιστική αγορά εργασίας. Είναι φθηνή και ευέλικτη, γρήγορα αποχτιέται και γρήγορα χάνεται, γεννώντας την ανάγκη για επανακατάρτιση και συνδυάζεται με το προφίλ του «απασχολήσιμου». 3) Τα αναλυτικά προγράμματα σπουδών αντικαθίστανται από ένα minimum εκπαιδευτικών στόχων έμπνευσης ΕΕ και είναι «ανοικτά, ευέλικτα και διαφοροποιημένα». Δημιουργούνται έτσι σχολεία πολλών ταχυτήτων με εμφανέστατες τις ταξικές διαφορές, ενώ ανοίγει πεδίον δόξης λαμπρόν για την παρέμβαση στο σχολείο των λεγόμενων «τοπικών κοινωνιών» και των επιχειρήσεων. 4) Στα κριτήρια αξιολόγησης των σχολείων, μεταξύ των «μετρήσιμων» κριτηρίων περιλαμβάνονται και οι επιδόσεις των μαθητών, σε σχέση με τους στόχους της ΕΕ για την εκπαίδευση και την κατάρτιση (κατηγοριοποίηση μαθητών – σχολείων – εκπαιδευτικών), η εφαρμογή «καινοτόμων» προγραμμάτων, η εξεύρεση πόρων (οικονομικών και ανθρώπινων) για τη στήριξη της υλικοτεχνικής υποδομής, πέρα από την κρατική χρηματοδότηση, η υλοποίηση του προγράμματος χωρίς απώλεια διδακτικών ωρών, που στοχοποιεί τα σχολεία στα οποία οι μαθητές έκαναν καταλήψεις ή οι εκπαιδευτικοί απεργίες. 5) Ο «επαναπροσδιορισμός της σχέσης του εκπαιδευτικού με την εκπαίδευση», δηλαδή διορισμοί μόνο μετά από διαγωνισμό του ΑΣΕΠ, με ευθύνη των Διευθύνσεων σε επίπεδο νομού, ώστε να γίνονται προσλήψεις με το σταγονόμετρο, εφαρμογή του θεσμού του «δόκιμου εκπαιδευτικού», που είναι στην κατεύθυνση της άρσης της μονιμότητας, ταχύρυθμες επιμορφώσεις, κ.λπ.

Οσον αφορά το Λύκειο, η αξιολόγηση των μαθητών γίνεται βαρύς πέλεκυς και εκτείνεται σε όλες τις τάξεις. Προκρίνεται η επιλογή της Τράπεζας θεμάτων που μετατρέπει τις προαγωγικές και απολυτήριες εξετάσεις σε όλες τις τάξεις, σε εξετάσεις πανελλαδικού τύπου. Ο στόχος είναι προφανής: ο δραστικός περιορισμός των αποφοίτων της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης που επιζητά μια θέση στα πανεπιστήμια και τα ΤΕΙ.

Το Μνημόνιο-3 έχει και ειδική αναφορά στη «λειτουργία και διακυβέρνηση» των ιδρυμάτων τριτοβάθμιας εκπαίδευσης, «δείχνοντας» προς την κατεύθυνση των κακόφημων Συμβουλίων διοίκησης, που είναι οι θεματοφύλακες του επιχειρηματικού πανεπιστήμιου, τα οποία η συγκυβέρνηση Τσίπρα-Καμμένου, παρά τις εξαγγελίες και το έτοιμο πολυνομοσχέδιο-κουρελού (που δεν πρόλαβε να ψηφίσει λόγω της «σκληρής διαπραγμάτευσης» με τα αφεντικά και το βέτο της ΝΔ) δεν κατήργησε.

Ολα τα παραπάνω πρέπει να έχουν τελειώσει μέχρι τον Ιούλιο του 2016 και να εφαρμοστούν πριν το ακαδημαϊκό έτος 2016-2017.

Για τον αριθμό των μαθητών ανά τάξη και το διδακτικό ωράριο των εκπαιδευτικών

«Ειδικότερα, οι αρχές δεσμεύονται να ευθυγραμμίσουν τον αριθμό διδακτικών ωρών ανά μέλος του προσωπικού, καθώς και την αναλογία μαθητών ανά τάξη και ανά εκπαιδευτικό, με τις βέλτιστες πρακτικές των χωρών του ΟΟΣΑ, το αργότερο έως τον Ιούνιο του 2018».

Οπως θα δούμε παρακάτω, στην έκθεση του ΟΟΣΑ για την εκπαίδευση στην Ελλάδα, επισημαίνεται ως αρνητικό στοιχείο το γεγονός ότι οι έλληνες εκπαιδευτικοί έχουν λιγότερες διδακτικές ώρες από τους συναδέλφους τους των χωρών της ΕΕ (μέγα ψέμα σύμφωνα με τα στοιχεία που δημοσίευσε στο παρελθόν η ΟΛΜΕ) και ότι η Ελλάδα έχει μικρότερες σε αριθμό μαθητών τάξεις.

Προοιωνίζεται, λοιπόν, και νέα αύξηση των διδακτικών ωρών (ήδη έχουν αυξηθεί κατά δύο ώρες στη δευτεροβάθμια, ενώ ο Μπαλτάς μιλούσε το καλοκαίρι και για νέα αύξηση, όπως είδαμε όχι τυχαία), ενώ θα συνεχιστούν και οι καταργήσεις-συγχωνεύσεις σχολείων και τμημάτων.

Για την εξίσωση του δημόσιου εκπαιδευτικού συστήματος με όλους τους ιδιωτικούς φορείς παροχής εκπαίδευσης

«Οι αρχές θα διασφαλίσουν τη δίκαιη μεταχείριση όλων των φορέων παροχής εκπαίδευσης, συμπεριλαμβανομένων των ιδιωτικών ιδρυμάτων, καθορίζοντας ελάχιστα πρότυπα».

Η εξίσωση της δημόσιας εκπαίδευσης με «όλους» τους ιδιωτικούς φορείς παροχής εκπαίδευσης, στο όνομα της δίκαιης μεταχείρισης, ασφαλώς και θα γίνει προς τα κάτω, πλήττοντας ιδιαίτερα τις εργασιακές σχέσεις των εκπαιδευτικών του δημόσιου εκπαιδευτικού συστήματος και τους μισθούς τους.

Κοντολογίς, θα έχουμε υποβάθμιση της δημόσιας εκπαίδευσης, ενώ η παραπάνω επισήμανση θα ωφελήσει και τα κολλέγια, που «αγωνίζονται» να γίνουν πανεπιστήμια.

ΟΟΣΑ: Καλύτερες επιδόσεις και επιτυχείς μεταρρυθμίσεις στην εκπαίδευση – Προτάσεις για την εκπαιδευτική πολιτική στην Ελλάδα

Στην αρχή είδαμε ότι το Μνημόνιο-3 αναφέρει πως η επανεξέταση του ελληνικού εκπαιδευτικού συστήματος, ώστε να γίνουν σχέδια δράσης για την αναμόρφωσή του, θα γίνει από τον ΟΟΣΑ και ανεξάρτητους εμπειρογνώμονες και σημείο αναφοράς θα είναι η έκθεση του ΟΟΣΑ για την εκπαίδευση στην Ελλάδα και οι καλές πρακτικές των χωρών του ΟΟΣΑ.

Ας δούμε, λοιπόν, κάποιες από τις «κακοδαιμονίες» της δημόσιας εκπαίδευσης στην Ελλάδα, σύμφωνα με τον ΟΟΣΑ, που πρέπει να διορθωθούν και ποιες είναι οι καλές πρακτικές που προτείνονται, για να αντιληφθούμε προς τα πού θα κατευθυνθούν οι «μεταρρυθμίσεις», που αποδέχτηκε η συγκυβέρνηση Τσίπρα-Καμμένου.

«Κακοδαιμονίες»

– Η μισθολογική δαπάνη ανά μαθητή είναι άνω του μέσου όρου του ΟΟΣΑ, κυρίως επειδή οι έλληνες εκπαιδευτικοί έχουν λιγότερες διδακτικές ώρες και η Ελλάδα έχει μικρότερες σε αριθμό μαθητών τάξεις.

– Σχολικό δίκτυο από χιλιάδες σχετικά μικρά σχολεία, με χαμηλή αναλογία μαθητών/εκπαιδευτικών.

– Οι εκπαιδευτικοί διδάσκουν σημαντικά λιγότερες ώρες ετησίως από όλες σχεδόν τις άλλες χώρες στην Ευρώπη.

– Η δομή του κόστους του συστήματος είναι μη βιώσιμη και μη αποδοτική και είναι συμφυής μιας παρωχημένης αναποτελεσματικής κεντρικής εκπαιδευτικής δομής.

– Συγκεντρωτικά σχεδιασμένο εκπαιδευτικό σύστημα. Οι άλλες χώρες έχουν προχωρήσει στην αποκέντρωση των εκπαιδευτικών συστημάτων, την αύξηση της ευελιξίας και της ανταπόκρισης των σχολείων και των τριτοβάθμιων ιδρυμάτων απέναντι στις ανάγκες των φοιτητών.

– Δεν υπάρχει εξωτερική αξιολόγηση της μάθησης ή εξωτερική αξιολόγηση σχολικών μονάδων και της διδασκαλίας. Δεν υπάρχουν αξιόπιστοι δείκτες που να παρέχουν πληροφορίες σχετικά με την ποιότητα και την αποτελεσματικότητα του συστήματος.

– Οι σχολικοί διευθυντές έχουν την πιο περιορισμένη αρμοδιότητα συγκριτικά με άλλες χώρες σε σχέση με τη διαχείριση των ανθρωπίνων πόρων. 

– Μικρότερο ποσοστό φοιτητών που εισάγονται στην τριτοβάθμια εκπαίδευση ολοκληρώνει τις προπτυχιακές σπουδές εντός του προβλεπόμενου χρόνου φοίτησης.

– Ο αριθμός Τμημάτων-Ιδρυμάτων, ιδιαίτερα στα ΤΕΙ, έχει πολλαπλασιαστεί, οδηγώντας σε υψηλά επίπεδα αλληλοεπικάλυψης σε ορισμένους τομείς και τμήματα με ελάχιστους ή καθόλου φοιτητές.

– Περιορισμένη παράδοση στήριξης σε ιδιωτικούς φορείς για εξυπηρέτηση δημοσίων σκοπών (π.χ. συνταγματική απαγόρευση των ιδιωτικών πανεπιστημίων).

– Ισχυρά εργατικά σωματεία. Συχνές απεργίες, διαδηλώσεις εναντίον διαφαινόμενων απειλών για τα εργασιακά δικαιώματα.

– Ενεργός πολιτική συμμετοχή, που αντικατοπτρίζεται με εκτεταμένη συμμετοχή σε πολιτικές παρατάξεις και ηχηρές διαδηλώσεις.

– Υψηλός ατομικός και οικογενειακός βαθμός αφοσίωσης στην εκπαίδευση. Σημαντικές επενδύσεις της οικογένειας εκτός των εκπαιδευτικών ιδρυμάτων (σ.σ. π.χ. για τα φροντιστήρια).

-Συνταγματική επιταγή για δωρεάν εκπαίδευση.

– Υψηλό ποσοστό εργασίας στο δημόσιο τομέα με ισχυρότερα προνόμια και εργασιακή ασφάλεια από ό,τι συνηθίζεται στον ιδιωτικό τομέα.

– Οι πανεπιστημιακές εγκαταστάσεις δεν είναι ασφαλείς (σ.σ. φωτογραφίζεται η κατάργηση του πανεπιστημιακού ασύλου, που στη συνέχεια επέβαλε ο νόμος Διαμαντοπούλου, στον οποίο παρέμειναν προσηλωμένοι και οι συριζαίοι, παρά την ψευδεπίγραφη αναφορά στο πανεπιστημιακό άσυλο).

– Η πολιτικοποίηση των πανεπιστημίων και συγκεκριμένα η πολιτικοποίηση των φοιτητών είναι «πέρα από τα λογικά όρια». Αυτό συνεισφέρει στην υποβάθμιση της ανώτατης εκπαίδευσης.

Στα θετικά η έκθεση του ΟΟΣΑ πιστώνει το νόμο Διαμαντοπούλου για το «Νέο Σχολείο», την ύπαρξη μέντορα για τους νεοδιόριστους, τη δημιουργία της Αρχής Διασφάλισης Ποιότητας για την Ανώτατη Εκπαίδευση, την ψήφιση του νόμου-πλαίσιο της Γιαννάκου, το προσχέδιο νόμου της Διαμαντοπούλου για το νέο νόμο-πλαίσιο για τα πανεπιστήμια (σ.σ. η έκθεση είναι του 2011), το «σχέδιο Αθηνά» δραστικής συρρίκνωσης της τριτοβάθμιας εκπαίδευσης, τη μείωση του αριθμού εισακτέων, το νόμο για τη διά βίου μάθηση και το νόμο για το Πλαίσιο Εθνικών Προσόντων.

Προτεινόμενες δράσεις

– Να αυξηθεί ο φόρτος εργασίας των εκπαιδευτικών. Αύξηση διδακτικών υποχρεώσεων με 4-5 ώρες την εβδομάδα. Οι αλλαγές να εστιάσουν στην αύξηση του φόρτου εργασίας των πιο έμπειρων και καλύτερα προετοιμασμένων εκπαιδευτικών (π.χ. στην πρωτοβάθμια εκπαίδευση, ο έχων 0-10 χρόνια υπηρεσίας να υποστεί αύξηση στο διδακτικό του ωράριο 1 ώρα, δηλαδή από 24 ώρες να διδάσκει 25 ώρες, ενώ ο έχων από 20 χρόνια και πάνω αντί τις 21 ώρες που διδάσκει τώρα να διδάσκει 25 ώρες. Κάτι αντίστοιχο προβλέπεται και για τη δευτεροβάθμια).

– Προσλήψεις εκπαιδευτικών με διευρυμένες διαδικασίες επιλογής (συνεντεύξεις, προετοιμασία σχεδίων μαθημάτων, επίδειξη προσόντων διδασκαλίας). Ουσιαστικότερος ρόλος στα σχολεία για την επιλογή των εκπαιδευτικών. Αυξημένος ρόλος διευθυντών επ’ αυτού.

– Κάθε βαθμίδα του εκπαιδευτικού συστήματος να αναλάβει ευθύνη για την αποδοτική χρήση των πόρων της. Αποτελεσματική αξιοποίηση των διαθέσιμων πόρων.

– Ενδυνάμωση σχολικής ηγεσίας. Ρόλος αξιολογητή στο διευθυντή.

– Διευκόλυνση των εκπαιδευτικών και του σχολείου να χαράζει στρατηγική και αλλαγές στο πρόγραμμα μαθημάτων και τη διδακτική πρακτική.

– Περισσότερη ανάμειξη των γονέων στα σχολεία.

– Οι νέοι εκπαιδευτικοί, με προϋπηρεσία 1-2 έτη να βρίσκονται υπό εντατική επιτήρηση. Απαιτείται η παρουσία μέντορα και διαρκής θεωρητική επιμόρφωση.

– Η εξέλιξη των εκπαιδευτικών να συνδέεται με τους ευρύτερους στόχους εξέλιξης του σχολείου και με την αξιολόγηση.

– Να γίνεται ανανέωση πιστοποιητικών διδασκαλίας (σ.σ. τορπιλίζεται η μονιμότητα).

– Οι εκπαιδευτικοί να έχουν τη δυνατότητα και τη στήριξη να βελτιωθούν. Αν δεν το κάνουν ενδέχεται να τοποθετηθούν είτε σε άλλες θέσεις είτε εκτός εκπαιδευτικού συστήματος.

– Οι αξιολογήσεις να έχουν «ουσιώδεις συνέπειες» για τους αξιολογούμενους για να αντιμετωπίζεται η αξιολόγηση με «σοβαρότητα».

– Αυτοαξιολόγηση σχολικών μονάδων. Τακτική εξωτερική αξιολόγηση ανά τετραετία (σ.σ. οι ράμπο της εκπαίδευσης).

– Να σχεδιαστεί ένα εθνικό σύστημα αξιολόγησης του μαθητή, κατάλληλο να χρησιμοποιηθεί σε πολλά επίπεδα. Να αξιολογούνται τα μαθησιακά αποτελέσματα. Να υπάρχει εξωτερική αξιολόγηση, δηλαδή τυποποιημένες εξετάσεις που σχεδιάζονται και βαθμολογούνται εκτός των σχολικών μονάδων. Συνδυασμός αξιολόγησης από εκπαιδευτικό και εξωτερική αξιολόγηση. Δημιουργία κεντρικής Τράπεζας θεμάτων, που μπορούν να χρησιμοποιούν οι εκπαιδευτικοί, που να συνδέεται με συγκεκριμένα μαθησιακά αποτελέσματα συγκρίσιμα σε βάθος χρόνου.

– Αποκέντρωση διαχείρισης ανθρωπίνων πόρων, προϋπολογισμού και επενδύσεων.

Για την τριτοβάθμια προτείνονται:

– Αποκέντρωση αρμοδιοτήτων από το υπουργείο Παιδείας στα σώματα διοίκησης των ιδρυμάτων.

– Συμβούλια διοίκησης από εξωτερικά μέλη, με συμμετοχή εκπροσώπων των φοιτητών και του διδακτικού προσωπικού. Βασική ευθύνη του Συμβουλίου να είναι ο διορισμός του πρύτανη.

– Προγραμματικές συμφωνίες των ιδρυμάτων με το κράτος. Αποτίμηση κόστους υπηρεσιών. Τα ιδρύματα να διαθέτουν ευελιξία μέχρι του βαθμού διαμόρφωσης των πακέτων αποδοχών του προσωπικού.

Στις «καλές πρακτικές» αναφέρονται πλείστα όσα αντιδραστικά μέτρα είτε πάρθηκαν από τις προηγούμενες ελληνικές κυβερνήσεις είτε πρέπει να παρθούν και τα οποία υποσκάπτουν το μέλλον του δημόσιου πανεπιστήμιου. Θα μπορούσαμε να αναφέρουμε δεκάδες τέτοια μέτρα που σημειώνονται. Ενδεικτικά παραθέτουμε τα παρακάτω:

– Αντικατάσταση του υφιστάμενου συστήματος δωρεάν συγγραμμάτων για τους φοιτητές με κουπόνι συγγραμμάτων για κάθε φοιτητή για κάθε έτος αξίας αισθητά μικρότερης από το κόστος των βιβλίων που θα χρειαζόταν.

– Εναρξη διαλόγου με τις ενώσεις φοιτητών και άλλους ενδιαφερόμενους φορείς αναφορικά με μακροπρόθεσμες εναλλακτικές επιμερισμού κόστους (βλ. Πλαίσιο II.9). Διεύρυνση της διαθεσιμότητας των φοιτητικών δανείων, όπως προτείνεται στο νέο νόμο πλαίσιο, ώστε να βοηθηθούν οι φοιτητές και οι οικογένειες που δεν διαθέτουν τα μέσα να χρηματοδοτήσουν το κόστος της ανώτατης εκπαίδευσης (κατοικία, εκπαιδευτικά υλικά που δεν παρέχονται δωρεάν, κ.λπ.).

– Καθιέρωση βασικών κριτηρίων σχετικά με την παρακολούθηση πανεπιστημιακών μαθημάτων και την ικανοποιητική ακαδημαϊκή πρόοδο. Για παράδειγμα, να είναι προαπαιτούμενο οι φοιτητές να παρουσιάζουν ένα συνεπές πρότυπο συμπεριφοράς ως προς την παρακολούθηση μαθημάτων και τη συμμετοχή τους σε εξετάσεις και να σημειώνουν ικανοποιητική ακαδημαϊκή πρόοδο κατά την ακαδημαϊκή τους πορεία, ώστε να προκρίνονται για το πρώτο πτυχίο. Διακοπή όλων των φοιτητικών προνομίων σε κάθε φοιτητή που αδυνατεί να διατηρήσει ένα συγκεκριμένο ελάχιστο επίπεδο παρακολούθησης. Καθιέρωση νέων κανόνων για τις μετεγγραφές.

– Μείωση των εισακτέων στην ανώτατη εκπαίδευση σε ποσοστά παρόμοια με τον μέσο όρο των χωρών της ΕΕ και σαφέστερη διαφοροποίηση στις προϋποθέσεις εισαγωγής μεταξύ πανεπιστημίων και ΤΕΙ. Αύξηση του ποσοστού των εισακτέων στα ΤΕΙ σε σχέση με τα πανεπιστήμια. Εξέταση ενδεχόμενων περαιτέρω μειώσεων για το 2011-12, με επακόλουθο περαιτέρω κλείσιμο μικρών τμημάτων.

Εκτύπωση 🖨
Κοινοποίηση: Facebook Twitter LinkedIn Email WhatsApp
Προηγούμενο ΆρθροOι κάλπες της ντροπής
Επόμενο άρθρο Προσπάθεια αποπροσανατολισμού και καπηλείας

Σχετικά Αρθρα

30 Οκτώβρη: Συγκέντρωση διαμαρτυρίας-αλληλεγγύης για την προσφυγή της Χρύσας Χοτζόγλου κατά της απόφασης που την έθεσε σε δυνητική αργία

Εργατικά 16 Οκτ 2025, 19:35

Εξω από την «έγκριση» των προγραμμάτων σπουδών των πανεπιστημιοποιημένων κολλεγίων οι τρεις ιδιωτικές Νομικές Σχολές

Παιδεία 16 Οκτ 2025, 13:09

ΕΜΠ: Εισβολή ΜΑΤ-ΟΠΚΕ στην Αρχιτεκτονική – Καταπάτηση ασύλου και συλλήψεις φοιτητών

Με την αμέριστη συνδρομή της Πρυτανικής Αρχής

Καταστολή 16 Οκτ 2025, 10:48

«Ξέπλυμα» των σιωναζιστών μέσα από συνέδριο της «Διεθνούς Εταιρείας Σωκρατικών Μελετών ‘’Socratica VI’’»

Παιδεία 14 Οκτ 2025, 18:13

Κινητοποίηση στα Προπύλαια για τα πρώτα πειθαρχικά κατά φοιτητών – Ο Πρύτανης έκανε τον «Κινέζο»

Παιδεία 14 Οκτ 2025, 10:56

Tα ΜΑΤ έζωσαν τα Προπύλαια

Συγκέντρωση έξω από την Πρυτανεία ενάντια στα πρώτα πειθαρχικά κατά φοιτητών

Καταστολή 13 Οκτ 2025, 11:53
Ροή Ειδήσεων
Σαν Σήμερα

Σαν σήμερα 23 Οκτώβρη

23 Οκτ 2025, 00:01
Διεθνή

Ταξιαρχίες Αλ-Κουντς: Τιμούμε τους μάρτυρες από την ηγεσία μας

22 Οκτ 2025, 20:45
Καταστολή

Ιδιώνυμο αδίκημα η διαδήλωση στο Σύνταγμα

22 Οκτ 2025, 14:50
Κόντρες

Kαρανικομπουμπουκίαση

22 Οκτ 2025, 10:54
Σαν Σήμερα

Σαν σήμερα 22 Οκτώβρη

22 Οκτ 2025, 00:01
Διεθνή

Γάζα: Γερό χτύπημα στη δωσιλογική συμμορία του Αμπού Σαμπάμπ

21 Οκτ 2025, 23:04
Διεθνή

Στο τουρκοκυπριακό μόρφωμα κάνει κουμάντο ο Ερντογάν, όχι ο Ερχιουρμάν 

21 Οκτ 2025, 22:13
Υγεία

Αυτό είναι ταβάνι στο Ψυχιατρικό Νοσοκομείο!

21 Οκτ 2025, 20:40
Αγροτικά

Η ευλογιά των αιγοπροβάτων έπληξε κρατικό Ινστιτούτο με πρόβατα δύο σπάνιων ελληνικών φυλών!

Της πλάκας τα μέτρα βιοασφάλειας του ΥΠΑΑΤ  

21 Οκτ 2025, 19:51
Κόντρες

Εχει ο Λε-Πα σχέση με τον ΟΠΕΚΕΠΕ;

21 Οκτ 2025, 11:55
Πολιτική

Παριστάνουν τους νομιμόφρονες οι νεοναζιστές στο δικαστήριο

21 Οκτ 2025, 08:43
Σαν Σήμερα

Σαν σήμερα 21 Οκτώβρη

21 Οκτ 2025, 00:01
Διεθνή

Νέο φρικτό σιωναζιστικό έγκλημα στη Γάζα (videos)

Βομβαρδισμοί αμάχων με πάνω από 44 νεκρούς, ανάμεσά τους πολλά παιδιά

20 Οκτ 2025, 19:29
Αγροτικά

Αναβλήθηκε η δίκη Χλύκα (πατέρα και γιου) και Καλφούτζου – Σίγουρη η καταδίκη

20 Οκτ 2025, 09:21
Σαν Σήμερα

Σαν σήμερα 20 Οκτώβρη

20 Οκτ 2025, 00:01
Υγεία

Μια πληρωμένη απάντηση στον διοικητή της 2ης ΥΠΕ

19 Οκτ 2025, 20:17
Ιστορία

«Και για την κόκκινη ελευθερία υπάρχει μια πόρτα, που τη χτυπά κάθε χέρι λουσμένο στο αίμα»

19 Οκτ 2025, 12:10
Διεθνή

Οι σιωναζιστές έκαναν κλοπή οργάνων από Παλαιστίνιους που δολοφόνησαν

Επίσημη καταγγελία από την κυβέρνηση της Γάζας, που ζητά διεθνή έρευνα

19 Οκτ 2025, 10:01
Σαν Σήμερα

Σαν σήμερα 19 Οκτώβρη

19 Οκτ 2025, 00:01
Ιστορία

Aχμαντ Σααντάτ: «Κεφάλι αντί κεφαλιού»

18 Οκτ 2025, 18:36
Εκδηλώσεις στην Κόντρα
Η Yπόθεση Ζορζ Ιμπραήμ Αμπνταλλά
Εφετείο ΧΑ
Ουκρανία
Επιλεγμένα θέματα
10 Μάι 2022, 22:55

Ο ρωσικός ιμπεριαλισμός από θέση ισχύος

«Ο πλούτος των κοινωνιών όπου κυριαρχεί ο κεφαλαιοκρατικός τρόπος παραγωγής εμφανίζεται σαν ένας “τεράστιος σωρός…

21 Απρ 2022, 13:42

Καρλ Μαρξ: Μισθός, τιμή και κέρδος

21 Νοέ 2021, 07:31

Κινέζικος Ιμπεριαλισμός: Tα περιθώρια της παλιάς υψηλής κερδοφορίας στενεύουν

Παρά τη συνεχιζόμενη υπερεκμετάλλευση του προλεταριάτου

Περισσότερα…

Σαν Σήμερα

Σαν σήμερα 23 Οκτώβρη

Ημέρα οικολογικού χρέους.

1906: Σε διαδικασία εκτέλεσης τριών εφήβων αναρχοκομουνιστών στη Ρίγα (κατηγορούμενων για ληστεία), το εκτελεστικό απόσπασμα σκόπιμα κι επανειλημμένα δεν βρίσκει στόχο, οδηγώντας σε νευρική κρίση τον επικεφαλής αξιωματικό.

1931: Ο Αρης Βελουχιώτης μεταφέρεται στη Γαύδο μαζί με άλλους εβδομήντα εξόριστους.

1941: Οι ναζί εκτελούν 135 άντρες στο Μεσόβουνο Κοζάνης.

1949: Ιδρύεται ο ΟΤΕ ως ΑΕ με αποκλειστικό μέτοχο το ελληνικό δημόσιο.

1949: Συλλαμβάνεται στη Θεσσαλονίκη ο Μανώλης Αναγνωστάκης μαζί με άλλους 68 αριστερούς.

1951: Συλλαμβάνεται ο διευθυντής του περιοδικού «Ανταίος» Δημήτρης Μπάτσης.

1953: Απολύονται οι κομμουνιστές δημοτικοί σύμβουλοι της Θεσσαλονίκης και 32 κοινοτήτων.

1967: Πρώτες συλλήψεις (πέντε) μελών της ΔΑ.

1967: Ανακαλύπτεται μέσα στο δικαστικό μέγαρο αυτοσχέδιος εκρηκτικός μηχανισμός που δεν εξερράγη.

1969: Σύλληψη τριών μελών του ΕΔΚ που ετοιμάζονται να τοποθετήσουν εννιά βόμβες σε ισάριθμες τράπεζες του κέντρου της Αθήνας, εξάρθρωση της οργάνωσης την ίδια μέρα με τη σύλληψη άλλων τεσσάρων.

1974: Συλλαμβάνονται οι πρωτεργάτες της 21ης Απριλίου.

1977: Βόμβα σε super market χουντικού στο Ηράκλειο Κρήτης.

1983: Βομβιστής αυτοκτονίας οδηγεί φορτηγό γεμάτο εκρηκτικά μέσα στην αμερικανική βάση πεζοναυτών στη Βηρυτό, σκοτώνοντας 241 αμερικανούς στρατιώτες. Σχεδόν ταυτόχρονα 58 γάλλοι στρατιώτες σκοτώνονται σε κοντινή δική τους βάση σε άλλη βομβιστική επίθεση αυτοκτονίας.

1998: Στο κέντρο της Θεσσαλονίκης ο ανθυπαστυνόμος Κυριάκος Βαντούλης πυροβολεί και σκοτώνει τον δεκαεπτάχρονο γιουγκοσλάβο μαθητή Μάρκο Μπουλάτοβιτς.

Εκτύπωση 🖨
Η Παπάρα…

Επιστρέφοντας στα καθ’ ημάς και στο ζήτημα της απεργίας πείνας του Π. Ρούτσι, που απασχολεί το τελευταίο διάστημα τη δημόσια συζήτηση, θέλω να πω ότι η πολιτεία πρέπει να στέκεται με ευαισθησία δίπλα στους ανθρώπους που πονούν, ακόμη κι όταν την αμφισβητούν. Αυτό επιτάσσει η ανθρωπιά και ο πολιτισμός μας. Σεβόμαστε τις αποφάσεις της ανεξάρτητης δικαιοσύνης, όποιες κι αν είναι αυτες, χωρίς να τις σχολιάζουμε. Αυτό επιτάσσει το κράτος δικαίου το οποίο δεν μπορούμε να επικαλούμαστε α λα καρτ. Πόσο μάλλον σε θέματα που αποτελούν αποκλειστική αρμοδιότητα της Δικαιοσύνης, όπως είναι το συγκεκριμένο αίτημα, και βεβαίως η εκδίκαση αυτής της μεγάλης τραγωδίας, που μας έχει πληγώσει βαθιά όλους. Όπως, άλλωστε, ειπώθηκε από την ηγεσία του Αρείου Πάγου, δεν χάνεται κανένα δικαίωμα κανενός συγγενή, καθώς κατά τη διαδικασία στο ακροατήριο θα μπορεί να διατυπωθεί εκ νέου οποιοδήποτε αίτημα οποιασδήποτε πλευράς. Κι ας μην ξεχνάμε ότι νέες αέναες καθυστερήσεις μπορεί να οδηγήσουν ακόμη και σε παραγραφές αδικημάτων, που θα ήταν η απόλυτη ασέβεια στη μνήμη των νεκρών.

Kυριάκος Μητσοτάκης (facebook)

(Για να αφιερώνει ο Μητσοτάκης ένα «κεφάλαιο» της εβδομαδιαίας σινδονιάδας του στο facebook στην απεργία πείνας του Πάνου Ρούτσι σημαίνει πως αισθάνεται και πάλι στριμωγμένος. Μάλλον δεν είχε δει ακόμα τις συγκεντρώσεις που έγιναν στην Αθήνα και άλλες πόλεις, αλλά δεν ήταν καθόλου δύσκολο για τους συνεργάτες του να προβλέψουν το μέγεθός τους. Και τι έκανε; Το έριξε στην υποκρισία. Το έκανε τις προηγούμενες μέρες ο εκπρόσωπός του, χτες βγήκε μπροστά ο ίδιος ο Μητσοτάκης. «Ευαισθησία», «ανθρωπιά», «πολιτισμός», από τη μια, «ανεξάρτητη δικαιοσύνη», από την άλλη. Ο Μητσοτάκης έχει όλες αυτές τις σπουδαίες ιδιότητες, αλλά η αστική Δικαιοσύνη δεν τις έχει. Κι αυτός δεν μπορεί να κάνει τίποτα. Μόνο που και αυτή η εκδήλωση υποκρισίας πάει κατευθείαν «στον κουβά». Γιατί ήταν ο δικός του μηχανισμός που προσπάθησε να συκοφαντήσει τον Ρούτσι όταν ξεκίνησε την απεργία πείνας. Και ήταν ο δικός του υπουργός, ο Φλωρίδης, που προανήγγειλε την απόφαση της Εισαγγελίας Πρωτοδικών Λάρισας, γεγονός που κατέγραψαν όλα τα φιλοκυβερνητικά μίντια με τον πανομοιότυπο τίτλο: «Παράθυρο από τον Φλωρίδη». Από το Μαξίμου τους έδωσαν τον τίτλο, για να φανεί ότι η κυβέρνηση παρενέβη στην Εισαγγελία και δικαίωσε τον Ρούτσι. Μόνο που ικανοποιήθηκε το μισό αίτημα του απεργού πείνας: εκταφή της σορού του δολοφονηθέντα γιου του, αλλά μόνο για ταυτοποίηση, όχι για χημικές εξετάσεις που θα δείξουν την ακριβή αιτία θανάτου. Οταν ο Πάνος Ρούτσι ανακοίνωσε ότι συνεχίζει την απεργία πείνας, ο Μητσοτάκης, βλέποντας το κυβερνητικό σχέδιο να ναυαγεί, δεν είχε κανένα πρόβλημα να φορτώσει την ευθύνη στην αστική Δικαιοσύνη. Μόνο που δεν ξεγελάει κανέναν. Θέλει δε θέλει, τη λύση θα την δώσει ο ίδιος, μέσω της αστικής Δικαιοσύνης. Και θα χρεωθεί την ευθύνη για μια ανάλγητη και απάνθρωπη συμπεριφορά έναντι ενός χαροκαμένου γονιού που υπέβαλε ένα απλούστατο και απόλυτα νόμιμο αίτημα)

Εκτύπωση 🖨
Αφίσες









Αρχείο Εφημερίδας
Εκδόσεις
25 Σεπ 2022, 13:12

Η ανατροπή του καπιταλισμού προϋπόθεση για τη λύση του ζητήματος της κατοικίας

27 Μαρ 2022, 17:35

Σοσιαλιστική οικοδόμηση και καπιταλιστική παλινόρθωση στην ΕΣΣΔ

Κατεβάστε ελεύθερα τη μελέτη

11 Οκτ 2020, 11:30

Διδάγματα από το Μεσοπόλεμο (κατεβάστε ελεύθερα τη μπροσούρα)

29 Αυγ 2020, 10:01

Η αλήθεια για τους Σλαβομακεδόνες

Ο ΠΟΛΥΧΡΟΝΟΣ ΑΝΕΛΕΗΤΟΣ ΔΙΩΓΜΟΣ ΕΝΟΣ ΛΑΟΥ

Αφιερώματα
17 Σεπ 2020, 19:22

Εγκληματικό, εθνικοσοσιαλιστικό μόρφωμα ήταν και παραμένει η Χρυσή Αυγή και οι παραφυάδες μετά τη διάσπασή της

4 Νοέ 2017, 00:00

100 ΧΡΟΝΙΑ ΜΕΤΑ

Ο μεγάλος Οκτώβρης του 1917 εξακολουθεί να διδάσκει το προλεταριάτο

30 Νοέ 2013, 00:00

KPD: Η συνεπής αντιφασιστική και επαναστατική οργάνωση της γερμανικής εργατικής τάξης

Διδάγματα από το Μεσοπόλεμο (7)

23 Νοέ 2013, 00:00

KPD: Η συνεπής αντιφασιστική και επαναστατική οργάνωση της γερμανικής εργατικής τάξης

Διδάγματα από το Μεσοπόλεμο (6)

Δείτε όλες τις ΕΚΔΟΣΕΙΣ

Δείτε όλα τα ΑΦΙΕΡΩΜΑΤΑ

Πολιτικές Δίκες
  • 17Ν
    • Εφετείο 17Ν
  • ΕΛΑ
    • Δεύτερη Δίκη ΕΛΑ
    • Εφετείο ΕΛΑ
    • Πρώτη Δίκη ΕΛΑ
  • Επαναστατικός Αγώνας
    • Πρώτη Δίκη Επαναστατικού Αγώνα
    • Εφετείο Επαναστατικού Αγώνα
    • Δεύτερη Δίκη Επαναστατικού Αγώνα
  • Συνωμοσία Πυρήνων της Φωτιάς
    • 3η Δίκη Σ.Π.Φ.
    • 4η Δίκη Σ.Π.Φ.
    • Δίκη Σ.Π.Φ.
Παλαιστίνη
  • Σπάζοντας την πολιορκία
    • Το ημερολόγιο της αποστολής
    • Σπάζοντας τον αποκλεισμό της Γάζας (4)
    • Σπάζοντας τον αποκλεισμό της Γάζας (3)
    • Σπάζοντας τον αποκλεισμό της Γάζας (2)
    • Σπάζοντας τον αποκλεισμό της Γάζας (1)
Σύνδεσμοι
  • Ποιοι είμαστε
  • Επικοινωνία
  • Όροι χρήσης
  • Ποιοι είμαστε
  • Επικοινωνία
  • Όροι χρήσης

Πληκτρολογήστε παραπάνω και πατήστε Enter για αναζήτηση. Πατήστε Esc για ακύρωση.

Χρησιμοποιούμε cookies αποκλειστικά για την βελτιστοποίηση της εμπειρίας πλοήγησης και για τη σύνταξη ανώνυμων στατιστικών επισκεψιμότητας. Εφόσον συνεχίσετε στη σελίδα μας, θεωρούμε ότι είστε ικανοποιημένοι με αυτό.
Ρυθμίσεις CookieΣυνέχεια
Διαχείριση συναίνεσης

Σύνοψη απορρήτου

Χρησιμοποιούμε cookies αποκλειστικά για την βελτιστοποίηση της εμπειρίας πλοήγησης και για τη σύνταξη ανώνυμων στατιστικών επισκεψιμότητας (analytics). Δεν μπορούμε να εξακριβώσουμε την προσωπική σας ταυτότητα από τα cookies. Τα cookies αποθηκεύονται αποκλειστικά στη δική σας συσκευή (υπολογιστή, tablet, κινητό τηλέφωνο) και η ιστοσελίδα δε διατηρεί κανένα αρχείο ή βάση δεδομένων με προσωπικά δεδομένα σας.
Necessary
Always Enabled
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. These cookies ensure basic functionalities and security features of the website, anonymously.
CookieDurationDescription
_GRECAPTCHA5 months 27 daysThis cookie is set by Google. In addition to certain standard Google cookies, reCAPTCHA sets a necessary cookie (_GRECAPTCHA) when executed for the purpose of providing its risk analysis.
cookielawinfo-checkbox-advertisement1 yearSet by the GDPR Cookie Consent plugin, this cookie is used to record the user consent for the cookies in the "Advertisement" category .
cookielawinfo-checkbox-analytics11 monthsThis cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Analytics".
cookielawinfo-checkbox-functional11 monthsThe cookie is set by GDPR cookie consent to record the user consent for the cookies in the category "Functional".
cookielawinfo-checkbox-necessary11 monthsThis cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookies is used to store the user consent for the cookies in the category "Necessary".
cookielawinfo-checkbox-others11 monthsThis cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Other.
cookielawinfo-checkbox-performance11 monthsThis cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Performance".
elementorneverThis cookie is used by the website's WordPress theme. It allows the website owner to implement or change the website's content in real-time.
viewed_cookie_policy11 monthsThe cookie is set by the GDPR Cookie Consent plugin and is used to store whether or not user has consented to the use of cookies. It does not store any personal data.
wordpress_test_cookiesessionThis cookie is used to check if the cookies are enabled on the users' browser.
Functional
Functional cookies help to perform certain functionalities like sharing the content of the website on social media platforms, collect feedbacks, and other third-party features.
CookieDurationDescription
__cf_bm30 minutesThis cookie, set by Cloudflare, is used to support Cloudflare Bot Management.
Performance
Performance cookies are used to understand and analyze the key performance indexes of the website which helps in delivering a better user experience for the visitors.
Analytics
Analytical cookies are used to understand how visitors interact with the website. These cookies help provide information on metrics the number of visitors, bounce rate, traffic source, etc.
CookieDurationDescription
_ga2 yearsThe _ga cookie, installed by Google Analytics, calculates visitor, session and campaign data and also keeps track of site usage for the site's analytics report. The cookie stores information anonymously and assigns a randomly generated number to recognize unique visitors.
_gid1 dayInstalled by Google Analytics, _gid cookie stores information on how visitors use a website, while also creating an analytics report of the website's performance. Some of the data that are collected include the number of visitors, their source, and the pages they visit anonymously.
Advertisement
Advertisement cookies are used to provide visitors with relevant ads and marketing campaigns. These cookies track visitors across websites and collect information to provide customized ads.
Others
Other uncategorized cookies are those that are being analyzed and have not been classified into a category as yet.
CookieDurationDescription
_lscache_vary2 daysNo description available.
abj404_solution_REQUEST_URI4 minutesNo description available.
abj404_solution_REQUEST_URI_SHORTpastNo description
abj404_solution_REQUEST_URI_UPDATE_URL4 minutesNo description
wordpress_b6635853a2380e54d99196d3b5c883f5pastNo description
wordpress_logged_in_b6635853a2380e54d99196d3b5c883f5pastNo description
wordpress_sec_b6635853a2380e54d99196d3b5c883f5pastNo description
wordpresspass_b6635853a2380e54d99196d3b5c883f5pastNo description
wordpressuser_b6635853a2380e54d99196d3b5c883f5pastNo description
wp-postpass_b6635853a2380e54d99196d3b5c883f5pastNo description
wp-settings-0pastNo description
wp-settings-time-0pastNo description
SAVE & ACCEPT
Powered by CookieYes Logo