Close Menu
Εφημερίδα Κόντρα | Eksegersi.grΕφημερίδα Κόντρα | Eksegersi.gr
  • Αρχική
  • Πολιτική
  • Διεθνή
  • Οικονομία
  • Εργατικά
  • Αγροτικά
  • Παιδεία
  • Καταστολή
  • Περιβάλλον
  • Υγεία
  • Πολιτισμός
  • Αθλητισμός
  • Ιστορία
  • Στήλες
    • Η Αποψή Μας
    • Στο Ψαχνό
    • Zoom
    • Βαθύ Κόκκινο
    • Αντικυνωνικά
    • Dixi et salvavi animam meam
X (Twitter) YouTube RSS
Τελευταία Νέα :
  • Η Ελλάδα ως μπανανία-ενεργειακό hub των ΗΠΑ
  • Σαν σήμερα 9 Νοέμβρη
  • Oταν η φιλαρμονία γίνεται δυσαρμονία, χρειάζονται (και) καπνογόνα
  • ΑΝΤΙΚΥΝΩΝΙΚΑ
  • Σαν σήμερα 8 Νοέμβρη
  • Tηλεκπαίδευση στα υπό κατάληψη σχολεία – Οι εκπαιδευτικοί απαντούν με Απεργία-Αποχή
Εφημερίδα Κόντρα | Eksegersi.grΕφημερίδα Κόντρα | Eksegersi.gr
  • Αρχική
  • Πολιτική
  • Διεθνή
  • Οικονομία
  • Εργατικά
  • Αγροτικά
  • Παιδεία
  • Καταστολή
  • Περιβάλλον
  • Υγεία
  • Πολιτισμός
  • Αθλητισμός
  • Ιστορία
X (Twitter) YouTube RSS
Εφημερίδα Κόντρα | Eksegersi.grΕφημερίδα Κόντρα | Eksegersi.gr
Πλοήγηση:Αρχική»Παιδεία»Καραγκιόζ μπερντές με μοναδικό σκοπό την «επανεκκίνηση» της οικονομίας
Παιδεία

Καραγκιόζ μπερντές με μοναδικό σκοπό την «επανεκκίνηση» της οικονομίας

Eksegersi.grBy Eksegersi.gr1 Μάι 2020, 00:00

Στις 10 του Μάρτη, όταν πάρθηκε η απόφαση για το κλείσιμο όλων των εκπαιδευτικών ιδρυμάτων, όλα τα Μέσα διέδιδαν την είδηση με το ίδιο ακριβώς περιεχόμενο, το οποίο, προφανώς, δεν το επινόησαν τα ίδια: «Η απόφαση είχε να κάνει με δύο νεότερα επιστημονικά δεδομένα που ετέθησαν στην επιτροπή και αφορούσαν την υψηλή μεταδοτικότητα του νέου ιού από άτομα με ήπια ή καθόλου συμπτώματα, αλλά και το γεγονός ότι τα παιδιά κρατούν για μεγάλο χρονικό διάστημα, που φτάνει και ίσως ξεπερνά τις 14 ημέρες, μεγάλο μέρος του ιού (ιικό φορτίο) στον οργανισμό τους».

Την ίδια ημέρα, ο Μητσοτάκης, κατά τη διάρκεια κοινής συνέντευξής του με τον καγκελάριο της Αυστρίας έλεγε: Το κλείσιμο των εκπαιδευτικών ιδρυμάτων είναι «απαραίτητο», ώστε «να προλάβουμε τη γρήγορα εξάπλωση του ιού και μην τρέχουμε πίσω από τετελεσμένα».

Στη συνέχεια, καθόλη τη διάρκεια της καραντίνας, ο Τσιόδρας, στις τακτικές ενημερώσεις στις 6.00 μμ, διατύπωνε διαδοχικά τις εξής απόψεις:

– «Με τα διεθνή επιστημονικά δεδομένα, ο ιός διασπείρεται εύκολα στο οικογενειακό και οικιακό περιβάλλον και για αυτό χρειάζεται ιδιαίτερη προσοχή» (18/3).

– «Σε κάποιες χώρες αφορούν τομείς της οικονομίας (σ.σ. η χαλάρωση των μέτρων), όπως οι κατασκευές, σε άλλες, όπως η Δανία η οποία μείωσε το Ρ0 κάτω από το 1, στο 0,6, ανοίγουν σταδιακά τα σχολεία και ειδικά αυτά που φιλοξενούν μικρότερα παιδιά, αλλά με πάρα πολύ αυστηρούς κανόνες.  Μέτρα υγιεινής, αποστάσεις, μέγιστο αριθμό παιδιών ανά τάξη, κυλιόμενα διαλείμματα, πολύ πλύσιμο των χεριών. Δεν επιτρέπεται να είναι πάνω από δυο παιδιά μαζί, πάνω από πέντε στο διάλειμμα.  Καταλαβαίνετε πόσο δύσκολα είναι κάποια από αυτά» (15/4).

– «Η Ελλάδα έχει μια μεγάλη παράδοση ηλικιωμένων που είναι κοντά μας, που είναι στο σπίτι, που φυλάνε τα παιδιά. Αρα, όλα αυτά πρέπει να τα λάβει κανείς υπόψη του όταν παίρνει τέτοιες αποφάσεις. Και εμείς το συζητάμε ενεργά και μας απασχολεί το άνοιγμα κάποιων από τις υπηρεσίες του Κράτους που αφορούν νέους ανθρώπους, λιγότερο ευπαθείς ομάδες, πάντα με κριτήριο και γνώμονα την αντοχή του συστήματος υγείας, αλλά και την προστασία των ευπαθών ομάδων που είναι οι ηλικιωμένοι» (15/4).

– «Δε νομίζω ότι έχει δίκιο σε αυτό που λέει η δημοσιογράφος ότι είναι τα παιδιά ο κύριος φορέας μετάδοσης του ιού στην κοινότητα. Τουλάχιστον δεν έχει αποδειχθεί επιστημονικά. Και δεν ξέρουμε για αυτό τον ιό πόσο ισχύει. Μάλλον δεν ισχύει τόσο όσο φανταζόμαστε» (16/4).

– «Θεωρώ λοιπόν ότι θα πρέπει να περιμένουμε ακόμα περισσότερα επιστημονικά δεδομένα για να πούμε με ακρίβεια το ρόλο των παιδιών στη μετάδοση αυτής της επιδημίας σε παγκόσμιο επίπεδο. Δεν έχουμε αυτή τη στιγμή δεδομένα που το υποστηρίζουν» (16/4).

– «Τα μικρά παιδιά κινδυνεύουν ακόμα λιγότερο. Ο ρόλος τους στη διασπορά και στη μετάδοση της νόσου δεν φαίνεται να είναι πολύ μεγάλος από διεθνείς μελέτες» (22/4).

– «Αυτό που έγινε σήμερα είναι ότι συζητήσαμε το πόσο επέδρασε το κλείσιμο των σχολείων, αν μπορεί αυτό να αποτυπωθεί με κάποιο νούμερο, κάποιον αριθμό, στην όλη αντιμετώπιση της πανδημίας. Φαίνεται ότι είχε μια επίδραση, σας είπα ότι όλα τα μέτρα μαζί δούλεψαν σε ένα ποσοστό 80% και πάνω.  Φαίνεται ότι υπήρξε μια επίδραση εκεί της τάξεως του 15%, 20%, κάπου εκεί, χωρίς να μπορεί να το πει κανείς με σαφήνεια 100%» (22/4).

– «Νομίζω ότι η επιστημονική θέση αυτή τη στιγμή, είναι ότι πραγματικά ο πληθυσμός των παιδιών κινδυνεύει λιγότερο. Πραγματικά ο πληθυσμός των παιδιών φαίνεται να μεταδίδει και λιγότερο, από πολύ πρόσφατες δημοσιεύσεις. Φυσικά και μπορεί να υπάρχουν γεγονότα μετάδοσης μέσα στον παιδικό πληθυσμό και γεγονότα και νόσου, αλλά είναι πολύ λιγότερα από τον ενήλικο πληθυσμό»(27/4).

Τα παραπάνω ισχυριζόταν ο «εθνικός λοιμωξιολόγος», όταν ακόμη δεν ήταν πιεστικό το αίτημα από την κυβέρνηση Μητσοτάκη να προχωρήσει η «επανεκκίνηση» της καπιταλιστικής οικονομίας. Από τα λεγόμενά του είναι καθαρό ότι ναι μεν έχει την άποψη ότι «τα μικρά παιδιά κινδυνεύουν ακόμα λιγότερο», πλην, όμως, παραδέχεται ότι τα επιστημονικά δεδομένα, ως τις 16 του Απρίλη δεν είναι επαρκή «για να πούμε με ακρίβεια το ρόλο των παιδιών στη μετάδοση αυτής της επιδημίας σε παγκόσμιο επίπεδο». Σημειώνει επίσης ότι το κλείσιμο των σχολείων στην όλη αντιμετώπιση της πανδημίας είχε «μια επίδραση εκεί της τάξεως του 15%, 20%».

Ακόμη και μόλις δυο μέρες πριν από την επίσημη ανακοίνωση του ανοίγματος των σχολείων (27/4), ο Τσιόδρας τοποθετείται αόριστα. Ο ισχυρισμός του ότι «ο πληθυσμός των παιδιών κινδυνεύει λιγότερο, ο πληθυσμός των παιδιών φαίνεται να μεταδίδει και λιγότερο» είναι αποτέλεσμα στατιστικών μεθόδων, με βάση τα δεδομένα της κυκλοφορίας του ιού στις διάφορες χώρες. Η λέξη «φαίνεται» που χρησιμοποιεί ο Τσιόδρας δεν είναι τυχαία. Μπαίνει για να δηλώσει ότι οι επιστημονικές μελέτες στον πληθυσμό των παιδιών δεν επιβεβαιώνουν ένα τέτοιο αποτέλεσμα. Αυτό συνάγεται και από τη συνέχεια των λόγων του: «φυσικά μπορούν να υπάρξουν γεγονότα μετάδοσης μέσα στον παιδικό πληθυσμό και γεγονότα και νόσου».

Κοντολογίς, ως τις 27 του Απρίλη, τα επιστημονικά δεδομένα δεν μπορούσαν να τεκμηριώσουν την άποψη ότι τα παιδιά μεταδίδουν λιγότερο τον ιό. Υπήρχε απλά ένδειξη που προέκυπτε από τα στατιστικά δεδομένα της κυκλοφορίας του κοροναϊού στις διάφορες χώρες. Ολα αυτά, πέρα από το γεγονός ότι αρχικά η ίδια η επιτροπή ισχυριζόταν  ότι τα παιδιά μπορεί να κουβαλούν μεγάλο ιικό φορτίο μέχρι και 14 ημέρες και μάλιστα να είναι ασυμπτωματικοί φορείς.

Στις 29 του Απρίλη έγινε το θαύμα! «Ανακαλύφθηκαν» επαρκή επιστημονικά δεδομένα  που οδήγησαν στην απόφαση για άνοιγμα των σχολείων. Ο Τσιόδρας, με το «επιστημονικό του βάρος», κλήθηκε να δώσει υπόσταση στα λεγόμενα της Κεραμέως, που εξήγγειλε το μέγα στρατηγικό σχέδιο για την επιστροφή στα θρανία της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης.
Επικαλέστηκε γι’ αυτό «τα τελευταία δεδομένα και την τελευταία εκτίμηση κινδύνου του Ευρωπαϊκού Κέντρου Πρόληψης Νόσων, το Ευρωπαϊκό CDC, η οποία δημοσιεύτηκε στις 23 Απριλίου 2020»! Προσέξτε! Η εκτίμηση του ECDC δημοσιεύτηκε στις 23 του Απρίλη, αλλά ο Τσιόδρας ακόμη και στις 27 του Απρίλη δεν είχε βεβαιότητες και μιλούσε σαν Πυθία, όπως φαίνεται από τα παραπάνω. Τι συνέβη και ξαφνικά απέκτησε θεία φώτιση;

Συνέβη αυτό που ισχυριζόμαστε από την αρχή αυτής της πανδημίας: Οτι η «επιτροπή των εμπειρογνωμόνων» έθεσε την επιστήμη πρωτίστως στην υπηρεσία των συμφερόντων της διαχείρισης της πανδημίας του κορωναϊού από τον ελληνικό καπιταλισμό και όχι της προστασίας της δημόσιας υγείας. Και αυτό, βεβαίως, δεν ήταν χαρακτηριστικό μόνο της ελληνικής επιστημονικής επιτροπής, αρχής γενομένης από το ρόλο του Παγκόσμιου Οργανισμού Υγείας.

Μόνο όταν «βάρεσαν τα όργανα» για την κυβέρνηση Μητσοτάκη να ξεκινήσει η «επανεκκίνηση» της οικονομίας, ώστε το σύστημα, το κεφάλαιο να έχει τις λιγότερες απώλειες (όχι άλλα προνοιακά βοηθήματα, επαναλειτουργία μικρών καπιταλιστικών επιχειρήσεων κυρίως, γιατί οι μεγάλες λειτουργούσαν με «άλλα κόλπα», κ.λπ.), αφού προηγουμένως γονάτισαν τους εργαζόμενους με πλήθος αντεργατικών μέτρων, που ήρθαν για να μείνουν, η επιστημονική επιτροπή έδωσε το ο.κ. για το άνοιγμα των σχολείων. 

Ποια είναι αυτά τα «νεότερα επιστημονικά δεδομένα» κατά το ECDC και τον Τσιόδρα;

«- Πρώτον, παρόμοια με δύο άλλους πολύ σοβαρούς κορονοϊούς, τον ιό SARS και τον ιό MERS, οι λοιμώξεις από το νέο ιό παρατηρούνται πολύ λιγότερο συχνά στα παιδιά.

– Δεύτερον, τα παιδιά εμφανίζουν, στη συντριπτική τους πλειοψηφία, ηπιότερα συμπτώματα από τους ενήλικες.

– Τρίτον, παιδιά με σοβαρή νόσο ήταν το λιγότερο από το 1% στη μεγαλύτερη, έως σήμερα, πληθυσμιακή μελέτη από την Κίνα. Λιγότερο από 1%.

– Τέταρτον, τα παιδιά κυρίως μολύνονται εντός του οικογενειακού τους περιβάλλοντος, ενώ ο δευτερογενής δείκτης προσβολής είναι πολύ χαμηλότερος για τα παιδιά από ό,τι για τους ενήλικες.Για την ακρίβεια, τα παιδιά κολλάνε τη νόσο περίπου τρεις φορές λιγότερο από τους 20 ετών και πάνω και 4 φορές λιγότερο από ό,τι οι ενήλικες άνω των 60 ετών.

– Πέμπτον, μετάδοση από παιδί σε ενήλικα φαίνεται να είναι ασυνήθιστη… Φυσικά δεν μπορεί να αποκλειστεί ένα μολυσμένο παιδί να κολλήσει κάποιον, αλλά αυτό δεν αλλάζει τις έως τώρα γενικές παρατηρήσεις. 

– Και έκτον, δεδομένα από πληθυσμιακές μελέτες στην Ιταλία, την Ισλανδία και τη Σουηδία, δείχνουν ότι τα παιδιά είναι απίθανο να είναι πρωτογενείς περιπτώσεις μεταδόσεως της νόσου».

Ακόμη και από αυτά τα «νεότερα επιστημονικά δεδομένα» προκύπτει ότι τα παιδιά δεν αποκλείονται από τη δυνατότητα να κολλήσουν τον ιό και να τον μεταδώσουν, έστω και σε μικρότερο ποσοστό.

Ποιο λοιπόν το όφελος από το άνοιγμα των σχολείων ουσιαστικά για 3-4 εβδομάδες (Α΄, Β΄ Λυκείου, Γυμνάσιο και Γ΄ Λυκείου, αντίστοιχα) όταν το ρίσκο είναι υπαρκτό; Και μη μας πουν ότι έχουν χολοσκάσει για τη μόρφωση των παιδιών των εργαζόμενων και για την εκπαιδευτική διαδικασία, γιατί η πολιτική τους απέναντι στο δημόσιο σχολείο διαχρονικά άλλα φανερώνει. Το όφελος είναι αποκλειστικά η κερδοφορία του κεφαλαίου και το πολιτικό κεφάλαιο που προσδοκά να αποκομίσει η κυβέρνηση με μια τέτοια προπαγανδιστική κίνηση και ειδικά ο «μέγας τιμονιέρης», ο Μητσοτάκης.

Η κυβέρνηση αποφάσισε να προχωρήσει, παρά τις αντιδράσεις [εκπαιδευτικοί, ΟΛΜΕ, καθηγητές όπως ο Γκίκας Μαγιορκίνης, ο Μόσιαλος («Προσωπικά θα ήμουν πολύ διστακτικός για το άνοιγμα των σχολείων. Με δεδομένο ότι οι μαθητές μπορούν να είναι κατά το πλείστον ασυμπτωματικοί και επομένως να κάνουν και τη μεγαλύτερη διασπορά στον πληθυσμό, επανερχόμενοι μαζικά στα σχολεία, είναι προτιμότερο  τα σχολεία να μην ανοίξουν κανονικά με την άρση των μέτρων»), κ.ά.].
 
Το σχέδιο Κεραμέως, ένας καραγκιόζ μπερντές
 
«- Στις 11 Μαΐου επιστρέφουν στις αίθουσες οι μαθητές της Γ’ Λυκείου.
Στις 18 Μαΐου οι μαθητές της Α’ και Β’ Λυκείου, καθώς και του Γυμνασίου.
Το διδακτικό έτος επεκτείνεται μέχρι τις 12 Ιουνίου.

Η νέα διδακτική χρονιά θα αρχίσει πιθανότατα νωρίτερα για όλους, από την 1η Σεπτεμβρίου.

– Θα υπάρξουν δύο ζώνες λειτουργίας του σχολείου:

Οι μαθητές να πηγαίνουν στο σχολείο σε εκ περιτροπής υπο-τμήματα, τα οποία θα προκύψουν από τη διαίρεση του τμήματος στα δύο, με στόχο την μείωση του συγχρωτισμού εντός της ίδιας αίθουσας. Η απόσταση μεταξύ των μαθητών θα πρέπει να είναι 1,5 μέτρο και απώτατος μέγιστος αριθμός μαθητών εντός της τάξης τα 15 άτομα.

Εκ περιτροπής διδασκαλία στα δύο υπο-τμήματα. Δευτέρα-Τετάρτη-Παρασκευή θα πηγαίνει σχολείο το μισό τμήμα και Τρίτη-Πέμπτη το άλλο μισό, ενώ την επόμενη εβδομάδα θα γίνεται το αντίστροφο. Τα ολιγομελή τμήματα, έως 15 άτομα, θα μπορούν να λειτουργούν καθημερινά.

– Θα υπάρχει πρόγραμμα για μελέτη στο σπίτι για τις ημέρες που οι μαθητές δεν θα βρίσκονται στο σχολείο.

– Στα σχολεία θα υπάρχουν αντισηπτικά, θα γίνεται φυσικός εξαερισμός. Προβλέπεται καθαρισμός δύο φορές την ημέρα.

– Θα προβλεφθούν διαφορετικά διαλείμματα για τους μαθητές.

– Θα απαγορευθεί η λειτουργία των κυλικείων.

– Θα είναι προαιρετική η χρήση της μάσκας στην τάξη και στα μέσα μεταφοράς των μαθητών. Το τονίζω, αναφερόμαστε ειδικά εδώ στα μέσα που αφορούν τους μαθητές, για παράδειγμα τα σχολικά λεωφορεία.

– Θα υπάρχει ιδιαίτερη μέριμνα, πρόβλεψη άδειας, για εκπαιδευτικούς που εμπίπτουν στην κατηγορία ειδικών αδειών απουσίας, όπως αυτές έχουν οριστεί από το Υπουργείο Εσωτερικών.

– Θα υπάρχει δυνατότητα μη προσμετρώμενης απουσίας για μαθητές που έχουν ειδικό λόγο να μη βρίσκονται στο σχολείο, ειδικό λόγο βάσει δήλωσης του γονέα ή του κηδεμόνα περί ύπαρξης ατόμου ευπαθούς ομάδας στο σπίτι, όπως τα άτομα αυτά έχουν οριστεί από την αρμόδια Επιτροπή, ή σε περίπτωση που υπάρχει στο σπίτι κάποιο πρόσωπο το οποίο νοσεί.

– Θα προβλέπεται ζωντανή αναμετάδοση του μαθήματος μέσω τηλεκπαίδευσης, για όσους μαθητές έχουν ειδικό λόγο απουσίας από το σχολείο.

– Δεν θα διεξαχθούν προαγωγικές και απολυτήριες εξετάσεις.

Δίνεται ιδιαίτερη έμφαση στην κάλυψη της ύλης, στη βάση οδηγιών του Ινστιτούτου Εκπαιδευτικής Πολιτικής.

Η αξιολόγηση των μαθητών θα γίνει βάσει των βαθμών των τετραμήνων».

Από τα παραπάνω προκύπτουν τα εξής:

– Μετά από αρκετές εβδομάδες, αφού «κοιλοπόνησε» τη δυσβάσταχτη για το σύστημα απόφαση να μη διεξαχθούν προαγωγικές και απολυτήριες εξετάσεις, το υπουργείο Παιδείας εδέησε να ανακοινώσει το αυτονόητο, δεδομένων των συνθηκών.

– Είναι σαφές ότι το υπουργείο Παιδείας κάνει σχέδια επί χάρτου. Κατασκευάζει μια ωραιοποιημένη πλαστή εικόνα, που πόρρω απέχει από τη θλιβερή πραγματικότητα των κτιριακών εγκαταστάσεων των δημόσιων σχολείων. Εχουν όλα τα σχολεία τις προϋποθέσεις που λέει η Κεραμέως, ώστε να ικανοποιείται η πρόβλεψη για 1,5 μέτρο απόσταση (προς όλες τις κατευθύνσεις) μεταξύ των μαθητών; Τουναντίον τα δημόσια σχολικά κτίρια είναι γερασμένα, με αίθουσες ακατάλληλες (25-50 τ.μ.), ο αριθμός μαθητών ανά τμήμα είναι μεγάλος ειδικά στα αστικά κέντρα (27 και 28 μαθητές), πολλά κτίρια είναι λυόμενα ή νοικιασμένα, σχολεία είναι συστεγαζόμενα, προαύλια είναι ακατάλληλα, γραφεία καθηγητών είναι κλουβιά. 

Ας αφήσουμε τα φροντιστήρια και τα κέντρα ξένων γλωσσών, για τη λειτουργία των οποίων η Κεραμέως έθεσε τις ίδιες προϋποθέσεις, που στεγάζονται σε πληθώρα κτιρίων, που προηγουμένως ήταν μονοκατοικίες ή διαμερίσματα ή κτίρια γραφείων.

– Η πρόβλεψη για καθαρισμό των σχολείων δυο φορές την ημέρα είναι αδύνατη με τα σημερινά δεδομένα. Οι σχολικές καθαρίστριες είναι στη μεγάλη πλειοψηφία τους συμβασιούχες, εργάζονται λίγες ώρες μετά το πέρας των μαθημάτων και δεν είναι στο σχολείο καθόλη τη διάρκεια λειτουργίας του, με αποτέλεσμα ο καθαρισμός των κοινόχρηστων χώρων και των τουαλετών να είναι ελλιπής. Θα προσλάβει, λοιπόν, το κράτος επαρκές μόνιμο προσωπικό καθαριστριών;

Ρωτήστε επίσης τους εκπαιδευτικούς να σας πουν για το πλήθος των τουαλετών που διαθέτουν τα δημόσια σχολεία, τις υποδομές που είναι απαραίτητες για την τήρηση των κανόνων υγιεινής (αριθμός νιπτήρων, απόσταση μεταξύ τους, κ.λπ.), τη διάθεση των μέσων που απαιτούνται για την τήρηση αυτών των κανόνων (σαπούνι, χειροπετσέτες μιας χρήσης, απολυμαντικά). Η Κεραμέως ισχυρίστηκε ότι θα σταλούν στους Δήμους όλα τα απαραίτητα, αλλά όλοι έχουμε κακή εμπειρία από τη διαχείριση των Δήμων.

Είπε η Κεραμέως ότι η χρήση μάσκας στην τάξη, όπως και στα μέσα που μεταφέρουν μαθητές (σχολικά λεωφορεία, λεωφορεία ΚΤΕΛ) είναι προαιρετική. Δεν εξήγησε, όμως, η υπουργός Παιδείας -και πολύ περισσότερο οι Τσιόδρας και Χαρδαλιάς που ήταν παρόντες- με ποια λογική γίνεται διαφοροποίηση από άλλους χώρους όπου υπάρχει συγχρωτισμός (σούπερ μάρκετ, μέσα μεταφοράς, κ.λπ.) και όπου η χρήση μάσκας είναι υποχρεωτική (θα επιβάλλεται μάλιστα πρόστιμο). Φυσικό είναι να συμπεραίνει κανείς ότι μέσω των μαθητών «που νοσούν λιγότερο» επιδιώκεται το χτίσιμο της «ανοσίας της αγέλης» στον πληθυσμό. Αφωνία επίσης έπαθε σχετικά με τον υπόχρεο που θα καλύπτει οικονομικά το μέτρο (ακόμη και την προαιρετική χρήση μάσκας). Προφανώς υπονοεί τις ίδιες τις οικογένειες, πολλές εκ των οποίων δεν έχουν ούτε να φάνε.  

– Διαμορφώνονται δύο κατηγορίες μαθητών, με ό,τι μπορεί να συνεπάγεται αυτό (μορφωτικές-εκπαιδευτικές διακρίσεις, ψυχολογικές επιπτώσεις, κ.ά.): Αυτοί που θα επανέλθουν στα σχολεία και αυτοί που θα μείνουν εκτός, επειδή στο σπίτι υπάρχουν άτομα που ανήκουν σε ευπαθείς ομάδες ή νοσούν. Δηλαδή, τη ζωντανή διδασκαλία και τα οφέλη της, θα έχει το προνόμιο να παρακολουθεί ένα μέρος των μαθητών. Οι άλλοι θα «βολεύονται» με την τηλεδιδασκαλία, που σε καμιά περίπτωση δεν μπορεί να αντικαταστήσει τη ζωντανή εκπαιδευτική διαδικασία. Αλλά και στη διδασκαλία μέσα στην τάξη, που πρακτικά θα διαρκέσει 15-20 ημέρες, τα πράγματα δεν θα είναι ιδανικά. Θα πρόκειται, στην ουσία, για μια ιδιότυπη «ζωντανή τηλεκπαίδευση». Ο εκπαιδευτικός δεν θα μπορεί να προσεγγίζει τους μαθητές για να παρακολουθεί την εργασία τους, δεν θα μπορεί να διορθώνει τα γραπτά τους (ο ιός λέγεται ότι παραμένει και στο χαρτί), κ.λπ.

Μίλησε η υπουργός Παιδείας για «ζωντανή αναμετάδοση του μαθήματος μέσω τηλεκπαίδευσης, για όσους μαθητές έχουν ειδικό λόγο απουσίας από το σχολείο». Θεωρεί φαίνεται  ότι έχει να κάνει με χαχόλους. Σε ποια σχολεία υπάρχει ο απαραίτητος εξοπλισμός για μια τέτοιου είδους διαδικασία, που θα αφορά ταυτόχρονα όλα τα μαθήματα όλων των τμημάτων που εκείνη τη στιγμή είναι στο σχολείο; Πώς η εξ αποστάσεως εκπαίδευση θα λύσει το πρόβλημα των μαθητών που δεν θα πηγαίνουν στο σχολείο, όταν το δίκτυο συνεχίζει να «σέρνεται» τις ώρες αιχμής και πολλά παιδιά δεν έχουν τον απαραίτητο εξοπλισμό (φτωχές οικογένειες, οικογένειες που διαθέτουν έναν ηλεκτρονικό υπολογιστή και τα μέλη τους τον έχουν επίσης ανάγκη, κ.λπ.);

– Πώς θα διασφαλιστεί η ειδική άδεια στους εκπαιδευτικούς που ανήκουν σε ευπαθείς ομάδες και δεν θα προσέρχονται στα σχολεία; Είναι γνωστό ότι εκπαιδευτικοί λείπουν και δεν περισσεύουν, αφού διορισμοί έχουν να γίνουν μια δεκαετία και όταν πραγματοποιούνταν γίνονταν με το σταγονόμετρο. Επίσης είναι γνωστό ότι ο πληθυσμός των εκπαιδευτικών είναι ένας γερασμένος πληθυσμός, συνεπώς η πιθανότητα να ανήκουν πολλοί στις ευπαθείς ομάδες είναι μεγάλη. Είναι χαρακτηριστικό ότι η Κεραμέως δεν απάντησε σε ερώτηση δημοσιογράφου, αν έχει το υπουργείο εικόνα για τον αριθμό των εκπαιδευτικών που ανήκουν σε ευπαθείς ομάδες, με τη γελοία υπεκφυγή ότι αυτό εμπίπτει «στα προσωπικά δεδομένα»!

Από την άλλη δεν υπάρχει η παραμικρή αναφορά για το πώς θα γίνουν οι μαζικές μετακινήσεις εκπαιδευτικών (μόνιμων και αναπληρωτών) από τον τόπο κατοικίας στον τόπο εργασίας, όταν υπάρχει ο κίνδυνος η μαζική μετακίνηση να οδηγήσει σε νέες εστίες αναζοπύρωσης του ιού. Και δεν υπάρχει καμιά πρόβλεψη για τους αναπληρωτές, όταν τα ξενοδοχεία, στα οποία διέμεναν πολλοί, είναι τώρα κλειστά.

– Εύλογες ανησυχίες προκύπτουν σχετικά με το ωράριο των εκπαιδευτικών. Θα υπάρχει πρόσθετη επιβάρυνση όταν από τη μια μεριά το πρωί θα διδάσκουν στα σχολεία και το απόγευμα π.χ. θα κληθούν να στηρίξουν με τηλεδιδασκαλία τα παιδιά που θα μένουν στο σπίτι;

– Σε σχέση με την αναγκαιότητα για μαζικό εργαστηριακό έλεγχο στους μαθητές και εκπαιδευτικούς καμιά σαφής απάντηση δε δόθηκε. Ο Τσιόδρας απάντησε και πάλι σαν Πυθία με μπόλικα «θα», αφού πρώτα δήλωσε ότι «δεν υπάρχει κάποια τέτοια πρόβλεψη για θερμομέτρηση των μαθητών», γιατί η θερμομέτρηση «είναι ένα μη ασφαλές μέτρο, ιδιαίτερα για κάποιον ο οποίος δεν έχει συμπτώματα της νόσου» ή βρίσκεται στη φάση της επώασης, χωρίς όμως να εξηγήσει γιατί αυτή γίνεται στα δικαστήρια: 

«Οσον αφορά το δειγματοληπτικό έλεγχο και τον εργαστηριακό έλεγχο, φυσικά με τα νεότερα διαγνωστικά κριτήρια, τα οποία ακόμα δεν τα έχουμε ολοκληρώσει στην Επιτροπή, αλλά τα συζητούμε καθημερινά, επεκτείνεται ο εργαστηριακός έλεγχος και αφορά και ειδικές κατηγορίες ασυμπτωματικών ατόμων, ιδιαίτερα αυτά που ζουν σε δομές στις οποίες υπάρχει μεγάλος συνωστισμός, είναι ευάλωτες ομάδες, είναι παιδιά με ειδικές δεξιότητες, να το πούμε σωστά όπως πρέπει να λέγεται, και θεωρώ ότι θα είναι και μέρος της συζήτησής μας, όπως και άνθρωποι οι οποίοι δουλεύουν σε τέτοιες δομές και ευπαθείς άνθρωποι οι οποίοι έχουν επαφή με παιδιά. Αρα θα ανοίξει ο έλεγχος ακόμη περισσότερο. Θα μπορούν να ελεγχθούν».

Για ευνόητους λόγους, επειδή ο κίνδυνος να μολυνθούν οι ευπαθείς ομάδες (κυρίως οι παππούδες και οι γιαγιάδες που προσέχουν τα μικρά παιδιά όταν οι γονείς εργάζονται) είναι μεγάλος, η κυβέρνηση και το υπουργείο Παιδείας αποφάσισαν ότι αυτήν τη στιγμή δεν είναι δυνατή η επιστροφή των μαθητών του Δημοτικού και του Νηπιαγωγείου στις τάξεις. Το πολιτικό κόστος από τις δυσμενείς εξελίξεις στην διάδοση του ιού στον ευπαθή πληθυσμό τους συγκράτησε.

Η Κεραμέως ανακοίνωσε χαρακτηριστικά τα εξής:

– «Δημοτικά και Νηπιαγωγεία.
Παρατείνεται η αναστολή λειτουργίας.

Εξετάζεται το ενδεχόμενο ανοίγματος την 1η Ιουνίου, επαναλαμβάνω, το ενδεχόμενο, μόνο αν είμαστε απολύτως βέβαιοι ότι η πορεία της επιδημίας βαίνει καθοδικά.

Αν τα Δημοτικά και τα Νηπιαγωγεία επαναλειτουργήσουν φέτος, εξετάζεται το ενδεχόμενο παράτασης του διδακτικού έτους έως τις 30 Ιουνίου.
Συνεχίζονται οι  άδειες ειδικού σκοπού και στο δημόσιο και στον ιδιωτικό τομέα, για γονείς με παιδιά σε εκπαιδευτικές δομές που παραμένουν σε αναστολή».

Γιούλα Γκεσούλη

Εκτύπωση 🖨
Κοινοποίηση: Facebook Twitter LinkedIn Email WhatsApp
Προηγούμενο ΆρθροΚοροναϊκά ανάλεκτα (18)
Επόμενο άρθρο ΤΟ ΕΠΕΤΕΙΟΛΟΓΙΟ ΤΗΣ ΕΒΔΟΜΑΔΑΣ

Σχετικά Αρθρα

Tηλεκπαίδευση στα υπό κατάληψη σχολεία – Οι εκπαιδευτικοί απαντούν με Απεργία-Αποχή

Παιδεία 7 Νοέ 2025, 20:27

Κυνήγησαν και συνέλαβαν μαθητή Γυμνασίου και του ζητούσαν να «δώσει» συμμαθητές του για να έχει ελαφρυντικά!

Παιδεία 7 Νοέ 2025, 19:50

Εκπαιδευτικοί: Δεν ανεχόμαστε τους εκβιασμούς και τις αυθαιρεσίες της Διοίκησης

Εργατικά 5 Νοέ 2025, 21:47

14 μήνες φυλάκιση χωρίς αναστολή, για ένα σύνθημα υπέρ της Παλαιστίνης σε πανεπιστημιακό τοίχο

Καταστολή 5 Νοέ 2025, 21:43

Οι πρυτάνεις μαντρόσκυλα της κυβέρνησης

Παιδεία 4 Νοέ 2025, 17:30

Μητσοτάκης: Ο σφαγέας των φοιτητών

Παιδεία 3 Νοέ 2025, 18:15
Ροή Ειδήσεων
Οικονομία

Η Ελλάδα ως μπανανία-ενεργειακό hub των ΗΠΑ

9 Νοέ 2025, 10:37
Σαν Σήμερα

Σαν σήμερα 9 Νοέμβρη

9 Νοέ 2025, 00:01
Πολιτισμός

Oταν η φιλαρμονία γίνεται δυσαρμονία, χρειάζονται (και) καπνογόνα

8 Νοέ 2025, 06:36
Αντικυνωνικά

ΑΝΤΙΚΥΝΩΝΙΚΑ

8 Νοέ 2025, 00:02
Σαν Σήμερα

Σαν σήμερα 8 Νοέμβρη

8 Νοέ 2025, 00:01
Παιδεία

Tηλεκπαίδευση στα υπό κατάληψη σχολεία – Οι εκπαιδευτικοί απαντούν με Απεργία-Αποχή

7 Νοέ 2025, 20:27
Παιδεία

Κυνήγησαν και συνέλαβαν μαθητή Γυμνασίου και του ζητούσαν να «δώσει» συμμαθητές του για να έχει ελαφρυντικά!

7 Νοέ 2025, 19:50
Καταστολή

Εγκλημα ανοιχτά της Πύλου: Στο σκαμνί με κακουργήματα και ο σημερινός αρχηγός του Λιμενικού

Εκλεκτός του Μητσοτάκη, που τον έκανε αρχηγό παρά το πόρισμα του Συνηγόρου του Πολίτη

7 Νοέ 2025, 19:46
Διεθνή

Ο Μερτς κατηγορείται για κατασκευή «κινδύνου ρωσικών drones» για να δώσει συμβόλαιο σε φιλική εταιρία

7 Νοέ 2025, 14:06
Κόντρες

Εξουσιαστές είναι, τίποτα λιγότερο ή περισσότερο

7 Νοέ 2025, 11:46
Καταστολή

Χτύπησαν απρόκλητα διαδήλωση ενάντια στην παρουσία του Crown Iris στα Χανιά

Μητσοτάκης: ο σφουγγοκωλάριος του σιωναζιστή σφαγέα Νετανιάχου

7 Νοέ 2025, 11:34
Καταστολή

Αναβλήθηκε η δίκη των δύο στρατηγών της Αστυνομίας

Μεθόδευση για παραγραφή

7 Νοέ 2025, 10:55
Σαν Σήμερα

Σαν σήμερα 7 Νοέμβρη

7 Νοέ 2025, 00:01
Η παπάρα

Η αυτοαποθέωση ενός πολιτικού αλήτη

6 Νοέ 2025, 17:06
Κόντρες

Η Παλαιστίνη έβγαλε δήμαρχο στη Νέα Υόρκη

6 Νοέ 2025, 13:47
Διεθνή

Tαξιαρχίες Αλ-Κασάμ: Ετσι ξεγελάσαμε το σιωναζιστικό στρατό

Σύμφωνα με την παροιμία: Αλλού βαρούν τα όργανα κι αλλού χορεύει η νύφη

6 Νοέ 2025, 11:45
Διεθνή

Γάζα: Συνεχίζεται το κυνήγι των δωσίλογων

6 Νοέ 2025, 10:47
Σαν Σήμερα

Σαν σήμερα 6 Νοέμβρη

6 Νοέ 2025, 00:01
Εργατικά

Εκπαιδευτικοί: Δεν ανεχόμαστε τους εκβιασμούς και τις αυθαιρεσίες της Διοίκησης

5 Νοέ 2025, 21:47
Καταστολή

14 μήνες φυλάκιση χωρίς αναστολή, για ένα σύνθημα υπέρ της Παλαιστίνης σε πανεπιστημιακό τοίχο

5 Νοέ 2025, 21:43
Εκδηλώσεις στην Κόντρα
Η Yπόθεση Ζορζ Ιμπραήμ Αμπνταλλά
Εφετείο ΧΑ
Ουκρανία
Επιλεγμένα θέματα
10 Μάι 2022, 22:55

Ο ρωσικός ιμπεριαλισμός από θέση ισχύος

«Ο πλούτος των κοινωνιών όπου κυριαρχεί ο κεφαλαιοκρατικός τρόπος παραγωγής εμφανίζεται σαν ένας “τεράστιος σωρός…

21 Απρ 2022, 13:42

Καρλ Μαρξ: Μισθός, τιμή και κέρδος

21 Νοέ 2021, 07:31

Κινέζικος Ιμπεριαλισμός: Tα περιθώρια της παλιάς υψηλής κερδοφορίας στενεύουν

Παρά τη συνεχιζόμενη υπερεκμετάλλευση του προλεταριάτου

Περισσότερα…

Σαν Σήμερα

Σαν σήμερα 9 Νοέμβρη

Ημέρα κατά του φασισμού και του αντισημιτισμού.

Καμπότζη: Ημέρα ανεξαρτησίας (1953).

1921: Γενική απεργία στη Ρώμη, συγκρούσεις εργατών σιδηροδρόμων με φασίστες.

1923: Απόπειρα πραξικοπήματος από τον Χίτλερ που υπό την απειλή όπλου σε μπυραρία του Μονάχου αναγκάζει Βαυαρούς ηγέτες να τον υποστηρίξουν («πραξικόπημα της μπυραρίας»).

1974: Πεθαίνει ο Χόλγκερ Μάινς (RAF) από απεργία πείνας.

1989: Πτώση του τείχους του Βερολίνου.

1994: Το Τριμελές Εφετείο Κακουργημάτων της Αθήνας κρίνει ένοχο τον Γιώργο Κοσκωτά για τέσσερις κακουργηματικές πράξεις και τον καταδικάζει σε κάθειρξη 25 ετών.

1995: Ο Γιασέρ Αραφάτ επισκέπτεται για πρώτη φορά επίσημα το Ισραήλ για να συλλυπηθεί τη χήρα του Γιτζάκ Ράμπιν.

Εκτύπωση 🖨
Η Παπάρα…

Κάθε κρίσιμη στιγμή συνοδεύεται από αυτή την εσωτερική παρόρμηση. Να μη δεχτείς τον κόμπο ως τελικό όριο. Να βρεις τον τρόπο, με ευθύνη, με σταθερότητα, με κόστος, να περάσεις απέναντι. Αυτή η δύναμη δεν προκύπτει από τη φιλοδοξία, αλλά από την ανάγκη να παραμείνεις πιστός σε μια αποστολή που υπερβαίνει το πρόσωπό σου. Να υπηρετήσεις όχι αυτό που σε συμφέρει, αλλά αυτό που θεωρείς σωστό. Το βιβλίο αυτό γεννήθηκε από μια τέτοια ανάγκη. Όχι από την ανάγκη για προσωπική δικαίωση. Δεν γράφτηκε για να εξωραΐσει αποφάσεις, να ωραιοποιήσει γεγονότα ή να κατασκευάσει ένα αφήγημα βολικό για τον συγγραφέα του. Ο αναγνώστης, εξάλλου, γρήγορα θα συνειδητοποιήσει πως το βιβλίο γράφτηκε από την αίσθηση μιας εσωτερικής υποχρέωσης: την ανάγκη της μαρτυρίας. (…) Οι αποφάσεις που έπρεπε να ληφθούν δεν είχαν απλώς πολιτικό κόστος· είχαν ηθικό βάρος, κοινωνική προέκταση, ιστορική διάσταση. Ένιωθα να κουβαλώ στις πλάτες μου τα φαντάσματα των αδικαίωτων αγώνων του χθες, αλλά και τις ελπίδες μιας ολόκληρης γενιάς που τόλμησε να πιστέψει ότι τα πράγματα μπορούσαν να αλλάξουν. (…) Ήξερα πια, βιωματικά, τι σημαίνει να κυβερνάς με κομμένη την ανάσα και σε συνθήκες τήξης: να σηκώνεις το βάρος και τις επιθέσεις, να αντέχεις την αμφισβήτηση, να προστατεύεις ό,τι μπορεί να σωθεί και να χτίζεις ό,τι δεν υπήρχε. (…) Αυτή η πολιτική είναι έφοδος στον ουρανό. Η πολιτική σε φθείρει, ναι, αλλά σου χαρίζει κάτι πολύτιμο. Τη σπάνια δυνατότητα να συνδεθείς αληθινά με την εποχή σου. Να αφήσεις πίσω σου μια ανεξίτηλη σφραγίδα, μια κληρονομιά που θα ξεπερνά τον χρόνο και το πρόσωπό σου. Να δεις την όμορφη χώρα σου να στέκεται όρθια και τον λαό της να έχει σηκωθεί λίγο ψηλότερα. (…) Σε μια εποχή όπου η πολιτική είχε γίνει διαχείριση της παρακμής, εμείς επιχειρήσαμε να αρθρώσουμε μια διαφορετική αφήγηση. Δεν το πετύχαμε πάντα. Δεν ήταν όλες οι μάχες νικηφόρες. Αλλά κάθε μας βήμα συνοδευόταν από το όνειρο ενός καλύτερου, πιο δίκαιου κόσμου για τους πολλούς, για τους πιο αδύναμους. Γράφω γιατί θέλω να δείξω πως μπορεί να έκανα λάθη, αλλά ποτέ δεν μου έλειψε το θάρρος, ούτε όμως και άφησα τη χώρα μου μοιρολατρικά να τη σπρώξουν στον γκρεμό οι ίδιοι αυτοί που στη συνέχεια θα μας έδειχναν με το δάχτυλο ως υπεύθυνους της καταστροφής. Γράφω γιατί θέλω να δείξω πως έθεσα τον εαυτό μου στην υπηρεσία της χώρας μου αλλά και στην υπόθεση της κοινωνικής δικαιοσύνης, επιδιώκοντας με όλη τη φλόγα της ψυχής μου, και με την τελευταία ικμάδα των δυνάμεών μου, μια καλύτερη μοίρα για αυτόν τον βασανισμένο λαό.

Αλέξης Τσίπρας

(Με το ίδιο θράσος που είχε ως υποψήφιος πρωθιυπουργός, όταν έταζε ότι θα καταργήσει τα μνημόνια με ένα νόμο σε ένα άρθρο, με το ίδιο θράσος που είχε ως πρωθυπουργός, όταν οργάνωνε fake δημοψήφισμα και μετά μετέτρεπε το «όχι» σε «ναι», επανέρχεται τώρα διεκδικώντας ένα νέο ξεκίνημα. Δε διστάζει να αυτοαποθεωθεί με τον πιο χυδαίο, τον πιο αηδιαστικό τρόπο. Χειρότερα από το κάνουν ο Μητσοτάκης και η δική του τσογλανοπαρέα. Παραμένει πάντα ο ίδιος πολιτικός αλήτης: αρριβίστας, αμοραλιστής, αδίστακτος. Ενα τεράστιο «εγώ» στο οποίο δε χωρούν ούτε οι πρώην συνεργάτες του στον ΣΥΡΙΖΑ. Ta πάντα είναι σε πρώτο ενικό πρόσωπο)

Εκτύπωση 🖨
Αφίσες









Αρχείο Εφημερίδας
Εκδόσεις
25 Σεπ 2022, 13:12

Η ανατροπή του καπιταλισμού προϋπόθεση για τη λύση του ζητήματος της κατοικίας

27 Μαρ 2022, 17:35

Σοσιαλιστική οικοδόμηση και καπιταλιστική παλινόρθωση στην ΕΣΣΔ

Κατεβάστε ελεύθερα τη μελέτη

11 Οκτ 2020, 11:30

Διδάγματα από το Μεσοπόλεμο (κατεβάστε ελεύθερα τη μπροσούρα)

29 Αυγ 2020, 10:01

Η αλήθεια για τους Σλαβομακεδόνες

Ο ΠΟΛΥΧΡΟΝΟΣ ΑΝΕΛΕΗΤΟΣ ΔΙΩΓΜΟΣ ΕΝΟΣ ΛΑΟΥ

Αφιερώματα
17 Σεπ 2020, 19:22

Εγκληματικό, εθνικοσοσιαλιστικό μόρφωμα ήταν και παραμένει η Χρυσή Αυγή και οι παραφυάδες μετά τη διάσπασή της

4 Νοέ 2017, 00:00

100 ΧΡΟΝΙΑ ΜΕΤΑ

Ο μεγάλος Οκτώβρης του 1917 εξακολουθεί να διδάσκει το προλεταριάτο

30 Νοέ 2013, 00:00

KPD: Η συνεπής αντιφασιστική και επαναστατική οργάνωση της γερμανικής εργατικής τάξης

Διδάγματα από το Μεσοπόλεμο (7)

23 Νοέ 2013, 00:00

KPD: Η συνεπής αντιφασιστική και επαναστατική οργάνωση της γερμανικής εργατικής τάξης

Διδάγματα από το Μεσοπόλεμο (6)

Δείτε όλες τις ΕΚΔΟΣΕΙΣ

Δείτε όλα τα ΑΦΙΕΡΩΜΑΤΑ

Πολιτικές Δίκες
  • 17Ν
    • Εφετείο 17Ν
  • ΕΛΑ
    • Δεύτερη Δίκη ΕΛΑ
    • Εφετείο ΕΛΑ
    • Πρώτη Δίκη ΕΛΑ
  • Επαναστατικός Αγώνας
    • Πρώτη Δίκη Επαναστατικού Αγώνα
    • Εφετείο Επαναστατικού Αγώνα
    • Δεύτερη Δίκη Επαναστατικού Αγώνα
  • Συνωμοσία Πυρήνων της Φωτιάς
    • 3η Δίκη Σ.Π.Φ.
    • 4η Δίκη Σ.Π.Φ.
    • Δίκη Σ.Π.Φ.
Παλαιστίνη
  • Σπάζοντας την πολιορκία
    • Το ημερολόγιο της αποστολής
    • Σπάζοντας τον αποκλεισμό της Γάζας (4)
    • Σπάζοντας τον αποκλεισμό της Γάζας (3)
    • Σπάζοντας τον αποκλεισμό της Γάζας (2)
    • Σπάζοντας τον αποκλεισμό της Γάζας (1)
Σύνδεσμοι
  • Ποιοι είμαστε
  • Επικοινωνία
  • Όροι χρήσης
  • Ποιοι είμαστε
  • Επικοινωνία
  • Όροι χρήσης

Πληκτρολογήστε παραπάνω και πατήστε Enter για αναζήτηση. Πατήστε Esc για ακύρωση.

Χρησιμοποιούμε cookies αποκλειστικά για την βελτιστοποίηση της εμπειρίας πλοήγησης και για τη σύνταξη ανώνυμων στατιστικών επισκεψιμότητας. Εφόσον συνεχίσετε στη σελίδα μας, θεωρούμε ότι είστε ικανοποιημένοι με αυτό.
Ρυθμίσεις CookieΣυνέχεια
Διαχείριση συναίνεσης

Σύνοψη απορρήτου

Χρησιμοποιούμε cookies αποκλειστικά για την βελτιστοποίηση της εμπειρίας πλοήγησης και για τη σύνταξη ανώνυμων στατιστικών επισκεψιμότητας (analytics). Δεν μπορούμε να εξακριβώσουμε την προσωπική σας ταυτότητα από τα cookies. Τα cookies αποθηκεύονται αποκλειστικά στη δική σας συσκευή (υπολογιστή, tablet, κινητό τηλέφωνο) και η ιστοσελίδα δε διατηρεί κανένα αρχείο ή βάση δεδομένων με προσωπικά δεδομένα σας.
Necessary
Always Enabled
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. These cookies ensure basic functionalities and security features of the website, anonymously.
CookieDurationDescription
_GRECAPTCHA5 months 27 daysThis cookie is set by Google. In addition to certain standard Google cookies, reCAPTCHA sets a necessary cookie (_GRECAPTCHA) when executed for the purpose of providing its risk analysis.
cookielawinfo-checkbox-advertisement1 yearSet by the GDPR Cookie Consent plugin, this cookie is used to record the user consent for the cookies in the "Advertisement" category .
cookielawinfo-checkbox-analytics11 monthsThis cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Analytics".
cookielawinfo-checkbox-functional11 monthsThe cookie is set by GDPR cookie consent to record the user consent for the cookies in the category "Functional".
cookielawinfo-checkbox-necessary11 monthsThis cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookies is used to store the user consent for the cookies in the category "Necessary".
cookielawinfo-checkbox-others11 monthsThis cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Other.
cookielawinfo-checkbox-performance11 monthsThis cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Performance".
elementorneverThis cookie is used by the website's WordPress theme. It allows the website owner to implement or change the website's content in real-time.
viewed_cookie_policy11 monthsThe cookie is set by the GDPR Cookie Consent plugin and is used to store whether or not user has consented to the use of cookies. It does not store any personal data.
wordpress_test_cookiesessionThis cookie is used to check if the cookies are enabled on the users' browser.
Functional
Functional cookies help to perform certain functionalities like sharing the content of the website on social media platforms, collect feedbacks, and other third-party features.
CookieDurationDescription
__cf_bm30 minutesThis cookie, set by Cloudflare, is used to support Cloudflare Bot Management.
Performance
Performance cookies are used to understand and analyze the key performance indexes of the website which helps in delivering a better user experience for the visitors.
Analytics
Analytical cookies are used to understand how visitors interact with the website. These cookies help provide information on metrics the number of visitors, bounce rate, traffic source, etc.
CookieDurationDescription
_ga2 yearsThe _ga cookie, installed by Google Analytics, calculates visitor, session and campaign data and also keeps track of site usage for the site's analytics report. The cookie stores information anonymously and assigns a randomly generated number to recognize unique visitors.
_gid1 dayInstalled by Google Analytics, _gid cookie stores information on how visitors use a website, while also creating an analytics report of the website's performance. Some of the data that are collected include the number of visitors, their source, and the pages they visit anonymously.
Advertisement
Advertisement cookies are used to provide visitors with relevant ads and marketing campaigns. These cookies track visitors across websites and collect information to provide customized ads.
Others
Other uncategorized cookies are those that are being analyzed and have not been classified into a category as yet.
CookieDurationDescription
_lscache_vary2 daysNo description available.
abj404_solution_REQUEST_URI4 minutesNo description available.
abj404_solution_REQUEST_URI_SHORTpastNo description
abj404_solution_REQUEST_URI_UPDATE_URL4 minutesNo description
wordpress_b6635853a2380e54d99196d3b5c883f5pastNo description
wordpress_logged_in_b6635853a2380e54d99196d3b5c883f5pastNo description
wordpress_sec_b6635853a2380e54d99196d3b5c883f5pastNo description
wordpresspass_b6635853a2380e54d99196d3b5c883f5pastNo description
wordpressuser_b6635853a2380e54d99196d3b5c883f5pastNo description
wp-postpass_b6635853a2380e54d99196d3b5c883f5pastNo description
wp-settings-0pastNo description
wp-settings-time-0pastNo description
SAVE & ACCEPT
Powered by CookieYes Logo