Τα τεράστια ποσοστά αποτυχίας, που είχαν σχεδόν στο σύνολο των μαθημάτων οι υποψήφιοι από τον Β΄ κύκλο των ΤΕΕ για τα ΤΕΙ, ποσοστά που κυμάνθηκαν από 60% έως 77% περίπου, έδωσαν ακόμη μια ισχυρή κλωτσιά στο «δεύτερο πυλώνα» της «μεταρρύθμισης Αρσένη», τα ΤΕΕ.
Η προχειρότητα με την οποία σχεδιάστηκαν τούτες οι αποθήκες της εκπαιδευτικής διαδικασίας, το αλαλούμ στα προγράμματα σπουδών, η ανυπαρξία βιβλίων και υλικοτεχνικής υποδομής, συνέθεσαν το γκρίζο τοπίο αυτών των υποδομών, που κλήθηκαν να στεγάσουν τα όνειρα χιλιάδων απόπαιδων της εκπαίδευσης, που πετάχτηκαν βίαια έξω από το Λύκειο.
Τρομαγμένα απ’ τη σκληράδα της περίφημης «μεταρρύθμισης» και του εξεταστικού της μαραθώνιου, τα παιδιά αυτά, γέννημα θρέμμα των φτωχών λαϊκών στρωμάτων, δεν είχαν την οικονομική δυνατότητα να πληρώσουν τους εμπόρους της γνώσης για ν’ αποκτήσουν τις τυποποιημένες γνώσεις κονσέρβας-συνταγές επιτυχίας για να αντιμετωπίσουν τις εξετάσεις στο Λύκειο, ειδικά τις πανελλήνιες.
Αυτή τη μαύρη πραγματικότητα τούτου του εκπαιδευτικού Καιάδα, μαρτυρούν τα τεράστια ποσοστά αποτυχίας. Την αποτυχία του «πυλώνα» των ΤΕΕ να προσφέρει στα παιδιά υψηλά επίπεδα μόρφωσης και κριτικής σκέψης. Οπως, άλλωστε, και η αποτυχία των υποψήφιων των Ενιαίων Λυκείων, που φέτος άγγιξε σε ποσοστό το 42%, καταδεικνύει την ανικανότητα του σχολείου να προσφέρει μόρφωση και να πλάσει προσωπικότητες με ώριμη σκέψη και κρίση.
Καταδεικνύει ότι οι εξετάσεις δεν τεστάρουν και δε μετρούν την «ποιότητα» των μαθητών, παρά μόνο την αντοχή τους στην αγωνία και την αντοχή του πορτοφολιού τους.
Σ’ ένα τέτοιο τοπίο, οι ρυθμίσεις σαν αυτή της βάσης του 10, δεν κάνουν τίποτε άλλο από το να ρίχνουν την ευθύνη για την αποτυχία του εκπαιδευτικού συστήματος στις πλάτες των ίδιων των παιδιών και να λειτουργούν σαν ένα επιπλέον κοφτερό κοπίδι στην εξεταστική καρμανιόλα για τον αποκεφαλισμό δεκάδων χιλιάδων υποψήφιων, ώστε να χτυπηθεί αποφασιστικά η τάση της ελληνικής εργαζόμενης κοινωνίας για πανεπιστημιακή μόρφωση.
Το 10 δεν είναι βαθμός των ίδιων των παιδιών, αλλά είναι 10 του υπουργείου Παιδείας και της Επιτροπής των εξετάσεων. Μπορεί κάλλιστα να είναι 12 ή 15 ή και 9 ή 8 κ.λπ. ανάλογα με το βαθμό ευκολίας/δυσκολίας των θεμάτων.
Είναι απλά ένας μοχλός στα χέρια του υπουργείου Παιδείας, με τον οποίο ρυθμίζει τη ροή προς την τριτοβάθμια εκπαίδευση.
Και ο μηχανισμός αυτός θ’ αφήσει φέτος εκτός ΑΕΙ-ΤΕΙ 38.982 υποψήφιους και κενές πάνω από 13.000 θέσεις στα ΑΕΙ-ΤΕΙ.
Οπως και η ποσόστωση, που ισχύει για τους απόφοιτους του Β΄ κύκλου των ΤΕΕ για την εισαγωγή τους στα ΤΕΙ, θα επιτρέψει μόνο στους 2 από τους 10 να συνεχίσουν στην τριτοβάθμια εκπαίδευση, ενώ οι μισοί σχεδόν από αυτούς που έγραψαν πάνω από 10 μένουν κάθε χρόνο εκτός.
Το αποκαρδιωτικό αυτό μήνυμα φαίνεται να το έχουν πάρει οι απόφοιτοι των ΤΕΕ, που φέτος προσήλθαν σε μειωμένο ποσοστό στις εξετάσεις (ούτε 20.000 από τους 36.000 που υπολόγιζε αρχικά το υπουργείο Παιδείας για 7080 θέσεις).








