Close Menu
Εφημερίδα Κόντρα | Eksegersi.grΕφημερίδα Κόντρα | Eksegersi.gr
  • Αρχική
  • Πολιτική
  • Διεθνή
  • Οικονομία
  • Εργατικά
  • Αγροτικά
  • Παιδεία
  • Καταστολή
  • Περιβάλλον
  • Υγεία
  • Πολιτισμός
  • Αθλητισμός
  • Ιστορία
  • Στήλες
    • Η Αποψή Μας
    • Στο Ψαχνό
    • Zoom
    • Βαθύ Κόκκινο
    • Αντικυνωνικά
    • Dixi et salvavi animam meam
X (Twitter) YouTube RSS
Τελευταία Νέα :
  • Σαν σήμερα 24 Οκτώβρη
  • Eντατικές ενδο-παλαιστινιακές διαβουλεύσεις στο Κάιρο: Τα όπλα της Αντίστασης δεν μπαίνουν σε διαπραγμάτευση
  • Επίθεση των ΜΑΤ με γκλομπ και χημικά σε εκπαιδευτικούς, μαθητές και γονείς
  • Αυτά τα παιδιά γράφουν με το αίμα τους το αντιστασιακό έπος της Παλαιστίνης
  • Χιλιάδες κενά, συγχωνεύσεις τμημάτων, απειλές και τρομοκρατία για να επιβληθεί η αξιολόγηση – Η εκπαίδευση αντιστέκεται
  • Πρέπει ήδη να νοσταλγεί τη «γλάστρα» που πετάριζε τα βλέφαρα
Εφημερίδα Κόντρα | Eksegersi.grΕφημερίδα Κόντρα | Eksegersi.gr
  • Αρχική
  • Πολιτική
  • Διεθνή
  • Οικονομία
  • Εργατικά
  • Αγροτικά
  • Παιδεία
  • Καταστολή
  • Περιβάλλον
  • Υγεία
  • Πολιτισμός
  • Αθλητισμός
  • Ιστορία
X (Twitter) YouTube RSS
Εφημερίδα Κόντρα | Eksegersi.grΕφημερίδα Κόντρα | Eksegersi.gr
Πλοήγηση:Αρχική»Παιδεία»Η αξιολόγηση είναι μηχανισμός χειραγώγησης, υποταγής, κατηγοριοποίησης
Παιδεία

Η αξιολόγηση είναι μηχανισμός χειραγώγησης, υποταγής, κατηγοριοποίησης

Eksegersi.grBy Eksegersi.gr24 Απρ 2010, 00:00

Το πολυνομοσχέδιο του υπουργείου Παιδείας ξανα-ζωντανεύει τον μπαμπούλα της αξιολόγησης, τον οποίο ανεπιτυχώς προσπάθησαν όλες οι προηγούμενες «μεταρρυθμίσεις» να επαναφέρουν. Η Διαμαντοπούλου, μέσα στο γενικό κλίμα σοκ και δέους ευελπιστεί ότι τώρα ήρθε η ώρα να τον αναστήσει και προδιαγράφει την πιλοτική εφαρμογή της αξιολόγησης από το Σεπτέμβρη στα σχολεία.

Και ενώ η υπουργός Παιδείας έχει κηρύξει τον πόλεμο, οι πουλημένες συνδικαλιστικές γραφειοκρατίες σφυρίζουν αδιάφορα, υπενθυμίζοντας τις θέσεις «του κλάδου», των κυρίαρχων δηλαδή παρατάξεων ΠΑΣΚ-ΔΑΚΕ, που είναι υπέρ της αξιολόγησης του εκπαιδευτικού έργου και του εκπαιδευτικού, που δεν θα έχει, όμως, «τιμωρητικό» χαρακτήρα, αλλά «συμβουλευτικό» και «βελτιωτικό». Αρκετοί δε είναι εκείνοι στην ελληνική εργαζόμενη κοινωνία που διερωτώνται αν μια τέτοια πρόταση είναι βάσιμη και αν η αξιολόγηση θα είναι προς το καλό των σχολείων και των παιδιών τους.

Για να διερευνήσουμε αυτό το ερώτημα, ας δούμε καταρχάς το ρόλο του σχολείου στον καπιταλισμό. Το σχολείο δε μορφώνει ολόπλευρα την προσωπικότητα του νέου ανθρώπου, μέσω της ολόπλευρης ανάπτυξης όλων των ικανοτήτων και δεξιοτήτων του και δεν του δίνει τη δυνατότητα  να ζήσει και να χαρεί τον συσσωρευμένο πλούτο του υλικού και πνευματικού πολιτισμού.  Είναι ένα σχολείο που στραγγαλίζει τα χαρίσματα και την προσωπικότητα και που στρεβλά την κατευθύνει να αναπτύξει μόνο τη δεξιότητα ή τις δεξιότητες που απαιτούνται για την επάνδρωση της παραγωγής, ενώ αναλαμβάνει και τον ιδεολογικό και πολιτικό επηρεασμό της νεολαίας, για να διαμορφωθούν χαρακτήρες υπάκουοι στη βουλιμία του κεφαλαίου. Είναι, δηλαδή, το σχολείο ένας ισχυρός μηχανισμός αναπαραγωγής των εκμεταλλευτικών σχέσεων στην παραγωγή και επιβολής της κυρίαρχης ιδεολογίας. Γι’ αυτό το αστικό κράτος ουδέποτε θα εκχωρήσει αυτόν τον μηχανισμό σε άτομα, δομές ή μηχανισμούς που θα αμφισβητήσουν αυτό το ρόλο του και θα θέσουν σε κίνδυνο την πραγμάτωση των στόχων του (η ανάθεση από τους εμπνευστές της περίφημης «αποκέντρωσης» στις «τοπικές κοινωνίες» -που στο κάτω-κάτω δεν απαρτίζονται από τίποτε επαναστάτες, αλλά από Δημοτικούς άρχοντες, παρατρεχάμενους της εξουσίας, επιχειρηματίες, συλλόγους και λοιπούς επίδοξους «χορηγούς»- της διαμόρφωσης του αναλυτικού προγράμματος κατά ένα ποσοστό μόνο 15%, επιβεβαιώνει τούτη την αλήθεια). Ειδικά στις μέρες μας, της θεοποίησης των «αναγκών της παραγωγής», χάνεται παντελώς κάθε εναπομείναν ίχνος ανθρωπιστικής παιδείας και όλα τα γρανάζια δουλεύουν για τη διαμόρφωση ενός φθηνού και ευέλικτου ανθρώπινου δυναμικού, απόλυτα διαχειρίσιμου από το κεφάλαιο. Το «νέο σχολείο» της Διαμαντοπούλου, το υπογραμμίζει αυτό χαρακτηριστικά. Λόγος γίνεται, λοιπόν, για «τη βελτίωση των ικανοτήτων για τον 21ο αιώνα» και για ένα «εκπαιδευτικό σύστημα ανταγωνιστικό στο πλαίσιο της Ευρωπαϊκής Ενωσης και στο διεθνή χώρο», που θα διαμορφώνεται με βάση τους «μετρήσιμους» στόχους για την εκπαίδευση και την κατάρτιση, που θέτει η ΕΕ και ο ΟΟΣΑ. Εξ ου και η προώθηση όλων των συμπαρομαρτούντων, της διά βίου μάθησης, του εθνικού πλαισίου προσόντων, των κατευθύνσεων της Μπολόνια, της αναγόρευσης των κολεγίων ουσιαστικά σε ιδιωτικά πανεπιστήμια, που σκόπιμα ταυτίζουν την εκπαίδευση με την κατάρτιση. Προσπαθούν να μας πείσουν ότι χρήσιμη γνώση είναι αυτή που μπορεί να πουληθεί, αυτή που έχει ανάγκη η καπιταλιστική αγορά εργασίας, δηλαδή ο ιεραρχικός μηχανισμός του εργοστασιακού κάτεργου, ότι δε μετράει η εκπαίδευση που κρύβεται πίσω από ένα πτυχίο, αλλά το «αποτέλεσμα», δηλαδή το πόσο καλός «απασχολήσιμος» μπορεί να γίνει κάποιος.

Σ’ αυτό το πλαίσιο καλούνται να αξιολογηθούν τα σχολεία, το εκπαιδευτικό έργο και ο εκπαιδευτικός. Σε κάθε περίπτωση, η αξιολόγηση θα θέτει ως προμετωπίδα την προσαρμογή στους στόχους που βάζει για την εκπαίδευση η αστική τάξη, που είναι και η κυρίαρχη τάξη. Ο «βελτιωτικός» δηλαδή χαρακτήρας της εκεί ακριβώς θα αναφέρεται, ενώ θα είναι οπωσδήποτε «τιμωρητική», αφού η αστική τάξη έχει ανάγκη από πειθάρχηση και υποταγή, ειδικά όταν είναι να προωθήσει μέτρα που αποσκοπούν στην απίσχνανση της γνώσης, στο στραγγάλισμα της προσωπικότητας του μαθητή, στη συρρίκνωση του δημόσιου και δωρεάν χαρακτήρα του σχολείου, στην πλέρια υποταγή του σχολείου στην αγορά, στην ένταση των ταξικών φραγμών (κάθε είδους αξιολογικές κρίσεις των μαθητών, εξετάσεις, εθνικό απολυτήριο, υπολειτουργία ή και εξαφάνιση κάθε υποστηρικτικού θεσμού των αδύναμων ομάδων των μαθητών κ.λπ.), ώστε από νωρίς να ψαλιδίζονται οι ελπίδες για παραμονή στο σχολείο των παιδιών των φτωχών λαϊκών στρωμάτων και για πρόσβαση στην τριτοβάθμια εκπαίδευση. Είναι ηλίου φαεινότερο ότι ο πέλεκυς της τιμωρίας θα πέφτει βαρύς πάνω στους εκπαιδευτικούς που υψώνουν ανάστημα, που αρνούνται να υποκύψουν, ενώ οι χαμερπείς και τα «καλά παιδιά» θα βρίσκουν πάντα ανοιχτούς δρόμους επιβίωσης και ανέλιξης. «Τα πρότυπα (που χρειάζεται η νεολαία) είναι από δω και όχι από κει» είπε προκλητικά η Διαμαντοπούλου και έδειξε διαδοχικά μπροστά της τους εκπαιδευτικούς που βράβευε για τη συμμετοχή στα «καινοτόμα προγράμματα» και πίσω της τους εκπαιδευτικούς που διαμαρτύρονταν για το χειροπιαστό σκοτάδι που έχει πλακώσει το δημόσιο σχολείο και τη ζωή τους.

Το πολυνομοσχέδιο της Διαμαντοπούλου, περιγράφοντας ενδεικτικά τα κριτήρια της αξιολόγησης (που καταρχήν θα είναι «αυτοαξιολόγηση» για να μην τρομάξουν οι εκπαιδευτικοί, όπως σημειώνει το υπουργείο Παιδείας), αναφέρει ως τέτοια:

♦ Την εξεύρεση πόρων της σχολικής μονάδας (οικονομικών και ανθρώπινων) για τη στήριξη της υλικοτεχνικής υποδομής. Ως παράδειγμα αναφέρεται εκτός από το Δήμο και ο Σύλλογος Γονέων που μπορεί να ενισχύει οικονομικά το σχολείο. Το κόστος, δηλαδή της λειτουργίας του σχολείου μετατοπίζεται από το Δήμο σιγά-σιγά στους γονείς, ενώ στη γωνία καραδοκούν οι πάσης φύσεως «χορηγοί», που θα συνδράμουν με το αζημίωτο.

♦ Την αξιοποίηση από τη διοίκηση του σχολείου των μέσων και των πόρων. Αναζητού-νται, λοιπόν, διευθυντές-μάνατζερ στα πρότυπα των επιχειρήσεων, που θα αναζητούν πόρους, νοικιάζοντας π.χ. την αυλή του σχολείου ως πάρκινγκ, τις αίθουσες για την πραγματοποίηση εξωσχολικών εκδηλώσεων, κ.λπ.

♦ Την εφαρμογή του προγράμματος χωρίς απώλεια διδακτικών ωρών. Φωτογραφίζονται οι απεργίες των εκπαιδευτικών και οι μαθητικές κινητοποιήσεις-καταλήψεις.

♦ Τη συμμετοχή στα «καινοτόμα προγράμματα». Εύλογα διερωτάται κανείς, γιατί τα προγράμματα αυτά, αφού αναφέρονται στον πολιτισμό, στο περιβάλλον, στην αγωγή υγείας, κ.λπ. δεν εντάσσονται υποχρεωτικά στο αναλυτικό πρόγραμμα των σχολείων. Το υπουργείο, σκόπιμα επιμένει στην «εθελοντική» συμμετοχή για να περιορίσει τις δαπάνες που απαιτεί η υλοποίησή τους και για να τα χρησιμοποιεί ως μοχλό αξιολόγησης των σχολικών μονάδων και κατ’ επέκταση ως μηχανισμό επιδίωξης αποκόμισης πόρων από «τρίτους».

♦ Τα αποτελέσματα της φοίτησης, επίδοσης των μαθητών. Το κριτήριο αυτό αναπόφευκτα θα εισάγει τρόπους «αντικειμενικής» αξιολόγησης των μαθητών, δηλαδή τεστ και εξετάσεις πανελλαδικού τύπου, ώστε να υπάρχει ενιαίος τρόπος αξιολόγησης της επίδοσης των μαθητών. Το κριτήριο αυτό παραγκωνίζει τελείως το βάρος της «προίκας» που κουβαλούν οι μαθητές εξαιτίας της κοινωνικοοικονομικής τους θέσης και καθιστά αποκλειστικά υπεύθυνο της επιτυχίας τους εκπαιδευτικούς, όταν τα αναλυτικά προγράμματα, η μαθησιακή διαδικασία, το εύρος των δυνατοτήτων της υλικοτεχνικής υποδομής των σχολείων, είναι δεδομένα και επιβεβλημένα από τα πάνω.

Είναι προφανές ότι η δημοσιοποίηση των αποτελεσμάτων της αξιολόγησης θα οδηγήσει στην κατάταξη των σχολικών μονάδων και στην κατηγοριοποίησή τους. Το επόμενο βήμα θα είναι η σύνδεση της χρηματοδότησής τους με την αξιολόγηση. Η εφαρμογή της στα εκπαιδευτικά συστήματα άλλων χωρών οδήγησε στο κλείσιμο πολλών σχολικών μονάδων, ειδικά φτωχών περιοχών.

Από τα παραπάνω γίνεται ξεκάθαρο ότι οι φοβισμένοι και υποταγμένοι εκπαιδευτικοί (που θα παίζουν το κεφάλι τους, διακινδυνεύοντας τη διατήρηση της θέσης τους στο σχολείο και το ύψος του μισθού τους), θα πρεσάρουν ακόμα πιο πολύ τους μαθητές, θα συγκατατίθενται στο οικονομικό άρμεγμα των γονιών, προκειμένου το σχολείο να ανταποκριθεί στα κριτήρια της αξιολόγησης, στη λειτουργία του σχολείου με ιδιωτικοοικονομικά κριτήρια, στη συρρίκνωση του δημόσιου και δωρεάν χαρακτήρα του.

Κοντολογίς, η αξιολόγηση οποιασδήποτε μορφής στον καπιταλισμό θα έχει ολέθρια αποτελέσματα για τα σχολεία, τους εκπαιδευτικούς, τους μαθητές, τις οικογένειες των εργαζόμενων.

Η άρνηση της αξιολόγησης δεν παραπέμπει από την πλευρά μας στον ωχαδερφισμό, στην αδιαφορία για το σχολειό, το μαθητή. Ο εκπαιδευτικός έχει χρέος (επειδή έχει συνείδηση ότι έχει στα χέρια του τα παιδιά της εργατικής τάξης, των εργαζόμενων και επειδή ξέρει  ότι ακόμη και αυτές οι γνώσεις που προσφέρει το αστικό σχολείο είναι κέρδος για τα παιδιά των λαϊκών στρωμάτων) να δώσει όλες του τις δυνάμεις, για να μεταδώσει γνώσεις, να ανοίξει χαραμάδες στον πολιτισμό, να αφυπνίσει νεανικά μυαλά, να σμιλεύσει ανθρώπους με αγωνιστικό ήθος, αξιοπρέπεια και συλλογικό πνεύμα. Εχει χρέος ν’ ανοίξει μέτωπο με κάθε είδους ιδεοληψίες, αντιδραστικές θεωρίες, προγράμματα και πρακτικές, ερχόμενος σε αντιπαράθεση με κάθε υποστηρικτή τους. Αυτού του είδους την αξιολόγηση επιδιώκει ο εκπαιδευτικός με ταξική συνείδηση. Την αξιολόγηση από τα νεανικά μάτια, τους εργαζόμενους γονείς, κατά πόσο προωθεί τα ανεξάρτητα ταξικά συμφέροντα της εργατικής τάξης και μέσα απ’ τη δουλειά του και μέσα από τη στάση ζωής του και μέσα από τη συμμετοχή του στους κοινωνικούς αγώνες. Οι πυρήνες των εκπαιδευτικών με συνείδηση είναι σίγουρο ότι θα γίνουν πλήθος όταν θα δούμε να αναγεννιέται το ταξικό κίνημα συνολικά στην κοινωνία.

Γιούλα Γκεσούλη

 
Εκτύπωση 🖨
Κοινοποίηση: Facebook Twitter LinkedIn Email WhatsApp
Προηγούμενο Άρθρο«Επενδύσεις» με συντάξεις πείνας;
Επόμενο άρθρο Νέο βαρύ χαράτσι στους αγρότες

Σχετικά Αρθρα

Επίθεση των ΜΑΤ με γκλομπ και χημικά σε εκπαιδευτικούς, μαθητές και γονείς

Καταστολή 23 Οκτ 2025, 20:33

Χιλιάδες κενά, συγχωνεύσεις τμημάτων, απειλές και τρομοκρατία για να επιβληθεί η αξιολόγηση – Η εκπαίδευση αντιστέκεται

Παιδεία 23 Οκτ 2025, 19:06

Ο Δήμος Ηράκλειου Αττικής σε ρόλο Μεγάλου Αδερφού

Παιδεία 23 Οκτ 2025, 13:07

30 Οκτώβρη: Συγκέντρωση διαμαρτυρίας-αλληλεγγύης για την προσφυγή της Χρύσας Χοτζόγλου κατά της απόφασης που την έθεσε σε δυνητική αργία

Εργατικά 16 Οκτ 2025, 19:35

Εξω από την «έγκριση» των προγραμμάτων σπουδών των πανεπιστημιοποιημένων κολλεγίων οι τρεις ιδιωτικές Νομικές Σχολές

Παιδεία 16 Οκτ 2025, 13:09

ΕΜΠ: Εισβολή ΜΑΤ-ΟΠΚΕ στην Αρχιτεκτονική – Καταπάτηση ασύλου και συλλήψεις φοιτητών

Με την αμέριστη συνδρομή της Πρυτανικής Αρχής

Καταστολή 16 Οκτ 2025, 10:48
Ροή Ειδήσεων
Σαν Σήμερα

Σαν σήμερα 24 Οκτώβρη

24 Οκτ 2025, 00:01
Διεθνή

Eντατικές ενδο-παλαιστινιακές διαβουλεύσεις στο Κάιρο: Τα όπλα της Αντίστασης δεν μπαίνουν σε διαπραγμάτευση

23 Οκτ 2025, 22:41
Καταστολή

Επίθεση των ΜΑΤ με γκλομπ και χημικά σε εκπαιδευτικούς, μαθητές και γονείς

23 Οκτ 2025, 20:33
Διεθνή

Αυτά τα παιδιά γράφουν με το αίμα τους το αντιστασιακό έπος της Παλαιστίνης

23 Οκτ 2025, 19:56
Παιδεία

Χιλιάδες κενά, συγχωνεύσεις τμημάτων, απειλές και τρομοκρατία για να επιβληθεί η αξιολόγηση – Η εκπαίδευση αντιστέκεται

23 Οκτ 2025, 19:06
Κόντρες

Πρέπει ήδη να νοσταλγεί τη «γλάστρα» που πετάριζε τα βλέφαρα

23 Οκτ 2025, 18:59
Παιδεία

Ο Δήμος Ηράκλειου Αττικής σε ρόλο Μεγάλου Αδερφού

23 Οκτ 2025, 13:07
Διεθνή

Σαμποτάρουν προκλητικά την είσοδο βοήθειας στη Γάζα οι σιωναζιστές

Mαταιοπονούν: η ενότητα λαού-Αντίστασης δεν σπάει

23 Οκτ 2025, 11:12
Σαν Σήμερα

Σαν σήμερα 23 Οκτώβρη

23 Οκτ 2025, 00:01
Διεθνή

Ταξιαρχίες Αλ-Κουντς: Τιμούμε τους μάρτυρες από την ηγεσία μας

22 Οκτ 2025, 20:45
Καταστολή

Ιδιώνυμο αδίκημα η διαδήλωση στο Σύνταγμα

22 Οκτ 2025, 14:50
Κόντρες

Kαρανικομπουμπουκίαση

22 Οκτ 2025, 10:54
Σαν Σήμερα

Σαν σήμερα 22 Οκτώβρη

22 Οκτ 2025, 00:01
Διεθνή

Γάζα: Γερό χτύπημα στη δωσιλογική συμμορία του Αμπού Σαμπάμπ

21 Οκτ 2025, 23:04
Διεθνή

Στο τουρκοκυπριακό μόρφωμα κάνει κουμάντο ο Ερντογάν, όχι ο Ερχιουρμάν 

21 Οκτ 2025, 22:13
Υγεία

Αυτό είναι ταβάνι στο Ψυχιατρικό Νοσοκομείο!

21 Οκτ 2025, 20:40
Αγροτικά

Η ευλογιά των αιγοπροβάτων έπληξε κρατικό Ινστιτούτο με πρόβατα δύο σπάνιων ελληνικών φυλών!

Της πλάκας τα μέτρα βιοασφάλειας του ΥΠΑΑΤ  

21 Οκτ 2025, 19:51
Κόντρες

Εχει ο Λε-Πα σχέση με τον ΟΠΕΚΕΠΕ;

21 Οκτ 2025, 11:55
Πολιτική

Παριστάνουν τους νομιμόφρονες οι νεοναζιστές στο δικαστήριο

21 Οκτ 2025, 08:43
Σαν Σήμερα

Σαν σήμερα 21 Οκτώβρη

21 Οκτ 2025, 00:01
Εκδηλώσεις στην Κόντρα
Η Yπόθεση Ζορζ Ιμπραήμ Αμπνταλλά
Εφετείο ΧΑ
Ουκρανία
Επιλεγμένα θέματα
10 Μάι 2022, 22:55

Ο ρωσικός ιμπεριαλισμός από θέση ισχύος

«Ο πλούτος των κοινωνιών όπου κυριαρχεί ο κεφαλαιοκρατικός τρόπος παραγωγής εμφανίζεται σαν ένας “τεράστιος σωρός…

21 Απρ 2022, 13:42

Καρλ Μαρξ: Μισθός, τιμή και κέρδος

21 Νοέ 2021, 07:31

Κινέζικος Ιμπεριαλισμός: Tα περιθώρια της παλιάς υψηλής κερδοφορίας στενεύουν

Παρά τη συνεχιζόμενη υπερεκμετάλλευση του προλεταριάτου

Περισσότερα…

Σαν Σήμερα

Σαν σήμερα 24 Οκτώβρη

Ημέρα Ηνωμένων Εθνών.

Ημέρα αποτίμησης της γυναικείας εργασίας.

Ημέρα κατά της παχυσαρκίας.

Ημέρα ακτών.

Ημέρα πληροφόρησης για την ανάπτυξη.

Ζάμπια: Ημέρα ανεξαρτησίας (1964).

1922: Ο Μουσολίνι και 50.000 μελανοχιτώνες ξεκινούν από τη Νάπολη την «πορεία προς τη Ρώμη».

1956: Σοβιετικά τανκ στους δρόμους της Βουδαπέστης κατά τη δεύτερη μέρα της ουγγρικής εξέγερσης.

1968: Ταυτόχρονες εκρήξεις βομβών της ΔΕ στις εισόδους της Νομικής και του Ταμείου Παρακαταθηκών και Δανείων.

1977: Αποφυλακίζεται από τον Κορυδαλλό μετά από δεκαοκτάμηνη παραμονή ο βασανιστής Μπάμπαλης.

1978: Βόμβες σε έκθεση της AEG και στο μηχανοκίνητο της Χωροφυλακής στη Θεσσαλονίκη.

2001: Ο αστυφύλακας Γ. Τυλιανάκης πυροβολεί και σκοτώνει τον 21χρονο Μαρίνο Χριστόπουλο (Ζεφύρι).

2002: Ο ανθυπαστυνόμος Θοδωρής Κατσάς πυροβολεί και σκοτώνει τον 23χρονο Αναστάσιο Λυμούρα (Γλυφάδα).

Εκτύπωση 🖨
Η Παπάρα…

Επιστρέφοντας στα καθ’ ημάς και στο ζήτημα της απεργίας πείνας του Π. Ρούτσι, που απασχολεί το τελευταίο διάστημα τη δημόσια συζήτηση, θέλω να πω ότι η πολιτεία πρέπει να στέκεται με ευαισθησία δίπλα στους ανθρώπους που πονούν, ακόμη κι όταν την αμφισβητούν. Αυτό επιτάσσει η ανθρωπιά και ο πολιτισμός μας. Σεβόμαστε τις αποφάσεις της ανεξάρτητης δικαιοσύνης, όποιες κι αν είναι αυτες, χωρίς να τις σχολιάζουμε. Αυτό επιτάσσει το κράτος δικαίου το οποίο δεν μπορούμε να επικαλούμαστε α λα καρτ. Πόσο μάλλον σε θέματα που αποτελούν αποκλειστική αρμοδιότητα της Δικαιοσύνης, όπως είναι το συγκεκριμένο αίτημα, και βεβαίως η εκδίκαση αυτής της μεγάλης τραγωδίας, που μας έχει πληγώσει βαθιά όλους. Όπως, άλλωστε, ειπώθηκε από την ηγεσία του Αρείου Πάγου, δεν χάνεται κανένα δικαίωμα κανενός συγγενή, καθώς κατά τη διαδικασία στο ακροατήριο θα μπορεί να διατυπωθεί εκ νέου οποιοδήποτε αίτημα οποιασδήποτε πλευράς. Κι ας μην ξεχνάμε ότι νέες αέναες καθυστερήσεις μπορεί να οδηγήσουν ακόμη και σε παραγραφές αδικημάτων, που θα ήταν η απόλυτη ασέβεια στη μνήμη των νεκρών.

Kυριάκος Μητσοτάκης (facebook)

(Για να αφιερώνει ο Μητσοτάκης ένα «κεφάλαιο» της εβδομαδιαίας σινδονιάδας του στο facebook στην απεργία πείνας του Πάνου Ρούτσι σημαίνει πως αισθάνεται και πάλι στριμωγμένος. Μάλλον δεν είχε δει ακόμα τις συγκεντρώσεις που έγιναν στην Αθήνα και άλλες πόλεις, αλλά δεν ήταν καθόλου δύσκολο για τους συνεργάτες του να προβλέψουν το μέγεθός τους. Και τι έκανε; Το έριξε στην υποκρισία. Το έκανε τις προηγούμενες μέρες ο εκπρόσωπός του, χτες βγήκε μπροστά ο ίδιος ο Μητσοτάκης. «Ευαισθησία», «ανθρωπιά», «πολιτισμός», από τη μια, «ανεξάρτητη δικαιοσύνη», από την άλλη. Ο Μητσοτάκης έχει όλες αυτές τις σπουδαίες ιδιότητες, αλλά η αστική Δικαιοσύνη δεν τις έχει. Κι αυτός δεν μπορεί να κάνει τίποτα. Μόνο που και αυτή η εκδήλωση υποκρισίας πάει κατευθείαν «στον κουβά». Γιατί ήταν ο δικός του μηχανισμός που προσπάθησε να συκοφαντήσει τον Ρούτσι όταν ξεκίνησε την απεργία πείνας. Και ήταν ο δικός του υπουργός, ο Φλωρίδης, που προανήγγειλε την απόφαση της Εισαγγελίας Πρωτοδικών Λάρισας, γεγονός που κατέγραψαν όλα τα φιλοκυβερνητικά μίντια με τον πανομοιότυπο τίτλο: «Παράθυρο από τον Φλωρίδη». Από το Μαξίμου τους έδωσαν τον τίτλο, για να φανεί ότι η κυβέρνηση παρενέβη στην Εισαγγελία και δικαίωσε τον Ρούτσι. Μόνο που ικανοποιήθηκε το μισό αίτημα του απεργού πείνας: εκταφή της σορού του δολοφονηθέντα γιου του, αλλά μόνο για ταυτοποίηση, όχι για χημικές εξετάσεις που θα δείξουν την ακριβή αιτία θανάτου. Οταν ο Πάνος Ρούτσι ανακοίνωσε ότι συνεχίζει την απεργία πείνας, ο Μητσοτάκης, βλέποντας το κυβερνητικό σχέδιο να ναυαγεί, δεν είχε κανένα πρόβλημα να φορτώσει την ευθύνη στην αστική Δικαιοσύνη. Μόνο που δεν ξεγελάει κανέναν. Θέλει δε θέλει, τη λύση θα την δώσει ο ίδιος, μέσω της αστικής Δικαιοσύνης. Και θα χρεωθεί την ευθύνη για μια ανάλγητη και απάνθρωπη συμπεριφορά έναντι ενός χαροκαμένου γονιού που υπέβαλε ένα απλούστατο και απόλυτα νόμιμο αίτημα)

Εκτύπωση 🖨
Αφίσες









Αρχείο Εφημερίδας
Εκδόσεις
25 Σεπ 2022, 13:12

Η ανατροπή του καπιταλισμού προϋπόθεση για τη λύση του ζητήματος της κατοικίας

27 Μαρ 2022, 17:35

Σοσιαλιστική οικοδόμηση και καπιταλιστική παλινόρθωση στην ΕΣΣΔ

Κατεβάστε ελεύθερα τη μελέτη

11 Οκτ 2020, 11:30

Διδάγματα από το Μεσοπόλεμο (κατεβάστε ελεύθερα τη μπροσούρα)

29 Αυγ 2020, 10:01

Η αλήθεια για τους Σλαβομακεδόνες

Ο ΠΟΛΥΧΡΟΝΟΣ ΑΝΕΛΕΗΤΟΣ ΔΙΩΓΜΟΣ ΕΝΟΣ ΛΑΟΥ

Αφιερώματα
17 Σεπ 2020, 19:22

Εγκληματικό, εθνικοσοσιαλιστικό μόρφωμα ήταν και παραμένει η Χρυσή Αυγή και οι παραφυάδες μετά τη διάσπασή της

4 Νοέ 2017, 00:00

100 ΧΡΟΝΙΑ ΜΕΤΑ

Ο μεγάλος Οκτώβρης του 1917 εξακολουθεί να διδάσκει το προλεταριάτο

30 Νοέ 2013, 00:00

KPD: Η συνεπής αντιφασιστική και επαναστατική οργάνωση της γερμανικής εργατικής τάξης

Διδάγματα από το Μεσοπόλεμο (7)

23 Νοέ 2013, 00:00

KPD: Η συνεπής αντιφασιστική και επαναστατική οργάνωση της γερμανικής εργατικής τάξης

Διδάγματα από το Μεσοπόλεμο (6)

Δείτε όλες τις ΕΚΔΟΣΕΙΣ

Δείτε όλα τα ΑΦΙΕΡΩΜΑΤΑ

Πολιτικές Δίκες
  • 17Ν
    • Εφετείο 17Ν
  • ΕΛΑ
    • Δεύτερη Δίκη ΕΛΑ
    • Εφετείο ΕΛΑ
    • Πρώτη Δίκη ΕΛΑ
  • Επαναστατικός Αγώνας
    • Πρώτη Δίκη Επαναστατικού Αγώνα
    • Εφετείο Επαναστατικού Αγώνα
    • Δεύτερη Δίκη Επαναστατικού Αγώνα
  • Συνωμοσία Πυρήνων της Φωτιάς
    • 3η Δίκη Σ.Π.Φ.
    • 4η Δίκη Σ.Π.Φ.
    • Δίκη Σ.Π.Φ.
Παλαιστίνη
  • Σπάζοντας την πολιορκία
    • Το ημερολόγιο της αποστολής
    • Σπάζοντας τον αποκλεισμό της Γάζας (4)
    • Σπάζοντας τον αποκλεισμό της Γάζας (3)
    • Σπάζοντας τον αποκλεισμό της Γάζας (2)
    • Σπάζοντας τον αποκλεισμό της Γάζας (1)
Σύνδεσμοι
  • Ποιοι είμαστε
  • Επικοινωνία
  • Όροι χρήσης
  • Ποιοι είμαστε
  • Επικοινωνία
  • Όροι χρήσης

Πληκτρολογήστε παραπάνω και πατήστε Enter για αναζήτηση. Πατήστε Esc για ακύρωση.

Χρησιμοποιούμε cookies αποκλειστικά για την βελτιστοποίηση της εμπειρίας πλοήγησης και για τη σύνταξη ανώνυμων στατιστικών επισκεψιμότητας. Εφόσον συνεχίσετε στη σελίδα μας, θεωρούμε ότι είστε ικανοποιημένοι με αυτό.
Ρυθμίσεις CookieΣυνέχεια
Διαχείριση συναίνεσης

Σύνοψη απορρήτου

Χρησιμοποιούμε cookies αποκλειστικά για την βελτιστοποίηση της εμπειρίας πλοήγησης και για τη σύνταξη ανώνυμων στατιστικών επισκεψιμότητας (analytics). Δεν μπορούμε να εξακριβώσουμε την προσωπική σας ταυτότητα από τα cookies. Τα cookies αποθηκεύονται αποκλειστικά στη δική σας συσκευή (υπολογιστή, tablet, κινητό τηλέφωνο) και η ιστοσελίδα δε διατηρεί κανένα αρχείο ή βάση δεδομένων με προσωπικά δεδομένα σας.
Necessary
Always Enabled
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. These cookies ensure basic functionalities and security features of the website, anonymously.
CookieDurationDescription
_GRECAPTCHA5 months 27 daysThis cookie is set by Google. In addition to certain standard Google cookies, reCAPTCHA sets a necessary cookie (_GRECAPTCHA) when executed for the purpose of providing its risk analysis.
cookielawinfo-checkbox-advertisement1 yearSet by the GDPR Cookie Consent plugin, this cookie is used to record the user consent for the cookies in the "Advertisement" category .
cookielawinfo-checkbox-analytics11 monthsThis cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Analytics".
cookielawinfo-checkbox-functional11 monthsThe cookie is set by GDPR cookie consent to record the user consent for the cookies in the category "Functional".
cookielawinfo-checkbox-necessary11 monthsThis cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookies is used to store the user consent for the cookies in the category "Necessary".
cookielawinfo-checkbox-others11 monthsThis cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Other.
cookielawinfo-checkbox-performance11 monthsThis cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Performance".
elementorneverThis cookie is used by the website's WordPress theme. It allows the website owner to implement or change the website's content in real-time.
viewed_cookie_policy11 monthsThe cookie is set by the GDPR Cookie Consent plugin and is used to store whether or not user has consented to the use of cookies. It does not store any personal data.
wordpress_test_cookiesessionThis cookie is used to check if the cookies are enabled on the users' browser.
Functional
Functional cookies help to perform certain functionalities like sharing the content of the website on social media platforms, collect feedbacks, and other third-party features.
CookieDurationDescription
__cf_bm30 minutesThis cookie, set by Cloudflare, is used to support Cloudflare Bot Management.
Performance
Performance cookies are used to understand and analyze the key performance indexes of the website which helps in delivering a better user experience for the visitors.
Analytics
Analytical cookies are used to understand how visitors interact with the website. These cookies help provide information on metrics the number of visitors, bounce rate, traffic source, etc.
CookieDurationDescription
_ga2 yearsThe _ga cookie, installed by Google Analytics, calculates visitor, session and campaign data and also keeps track of site usage for the site's analytics report. The cookie stores information anonymously and assigns a randomly generated number to recognize unique visitors.
_gid1 dayInstalled by Google Analytics, _gid cookie stores information on how visitors use a website, while also creating an analytics report of the website's performance. Some of the data that are collected include the number of visitors, their source, and the pages they visit anonymously.
Advertisement
Advertisement cookies are used to provide visitors with relevant ads and marketing campaigns. These cookies track visitors across websites and collect information to provide customized ads.
Others
Other uncategorized cookies are those that are being analyzed and have not been classified into a category as yet.
CookieDurationDescription
_lscache_vary2 daysNo description available.
abj404_solution_REQUEST_URI4 minutesNo description available.
abj404_solution_REQUEST_URI_SHORTpastNo description
abj404_solution_REQUEST_URI_UPDATE_URL4 minutesNo description
wordpress_b6635853a2380e54d99196d3b5c883f5pastNo description
wordpress_logged_in_b6635853a2380e54d99196d3b5c883f5pastNo description
wordpress_sec_b6635853a2380e54d99196d3b5c883f5pastNo description
wordpresspass_b6635853a2380e54d99196d3b5c883f5pastNo description
wordpressuser_b6635853a2380e54d99196d3b5c883f5pastNo description
wp-postpass_b6635853a2380e54d99196d3b5c883f5pastNo description
wp-settings-0pastNo description
wp-settings-time-0pastNo description
SAVE & ACCEPT
Powered by CookieYes Logo