Οτι δεν είναι «δάσκαλοι», όπως θέλουν να παρουσιάζονται, αλλά κάστα απομακρυσμένη από τα ιδεώδη που διατείνεται ότι πρεσβεύει και υπερασπίζεται (της ακαδημαϊκής ελευθερίας, της μόρφωσης, της Παιδείας, στα πλαίσια ενός δημόσιου Πανεπιστήμιου, που υποτίθεται ότι απευθύνεται σε όλο το λαό, τα συμφέροντα του οποίου πρωτίστως πρέπει να υπηρετεί) και θεσμός του συστήματος, αποδεικνύουν ακόμα μια φορά οι πρυτάνεις των ΑΕΙ με τις προτάσεις τους για την αναμόρφωση του νόμου-πλαίσιου.
Η Επιτροπή Θεσμικών Θεμάτων, που συνέστησαν στο πλαίσιο του «διαλόγου» με το υπουργείο Παιδείας, φέρεται να έχει ήδη καταλήξει σε πόρισμα 36 σημείων, μέρη του οποίου διαρρέουν τελευταία συχνά-πυκνά στον τύπο φτιάχνοντας κλίμα και τεστάροντας αντιδράσεις (οι οποίες οφείλουμε να υπογραμμίσουμε ότι είναι προς το παρόν ανύπαρκτες, τόσο απ’ την πλευρά του συνόλου των πανεπιστημιακών και του συνδικαλιστικού τους οργάνου, όσο και από την πλευρά των φοιτητών).
Το πόρισμα αυτό, που θα παρουσιαστεί επισήμως στην προσεχή σύνοδο των πρυτάνεων στην Κυλλήνη (17-18 Φεβρουαρίου), είναι, ως προς τα σημεία που αφορούν τους φοιτητές, πανομοιότυπο με αυτό της «επιτροπής των 8 σοφών», που λειτουργεί για τον ίδιο λόγο στο πλαίσιο του ΕΣΥΠ.
Το ίδιο κυνικό, το ίδιο αντιδραστικό, επιχειρεί να αλώσει κάθε εναπομείναν φοιτητικό δικαίωμα και να κάνει ακόμα πιο σκληρό, ορατό και κάθετο τον ταξικό διαχωρισμό.
Ιδού μερικά χαρακτηριστικά σημεία του, έτσι όπως παρουσιάστηκαν στην Κυριακάτικη Ελευθεροτυπία της 5ης Φλεβάρη:
– Επαναπροσδιορισμός του ακαδημαϊκού ασύλου, που ενδεχομένως να συνοδεύεται με επαναπροσδιορισμό και των καλυπτόμενων χώρων. Το άσυλο να καλύπτει μόνο τα μέλη της ακαδημαϊκής κοινότητας. Η άρση του ασύλου να αποφασίζεται από το πρυτανικό συμβούλιο με πλειοψηφία 80%.
– Η παρακώλυση της λειτουργίας των πανεπιστημιακών οργάνων να αποτελεί ποινικό αδίκημα.
– Να υπάρχει συμβατότητα των γνωστικών αντικειμένων των Τμημάτων των πανεπιστημιακών ιδρυμάτων με τις ανάγκες της αγοράς.
– Να αλλάξει το καθεστώς των δωρεάν συγγραμμάτων με στόχο τη διοχέτευση κονδυλίων για την ενίσχυση των ακαδημαϊκών βιβλιοθηκών.
– Να καταργηθεί ο θεσμός των μετεγγραφών και να δίνονται πλήρεις υποτροφίες στους αποδεδειγμένα οικονομικά ασθενείς.
– Να υπάρξουν υποτροφίες και δάνεια σε φοιτητές βάσει κριτηρίων που να συνδέονται και με την επίδοση.
– Οι παροχές αυτές να συνδυαστούν με αντίστοιχες υποχρεώσεις. Δεν είναι δυνατόν να συνεχιστεί η δυνατότητα μεταφοράς μαθημάτων από το πρώτο μέχρι το τελευταίο εξάμηνο.
– Διακοπή της φοιτητικής ιδιότητας έπειτα από ν+2 ή ν+3 χρόνια (όπου ν ο κανονικός χρόνος σπουδών).
Κοντολογίς, πρόκειται για ουσιαστική κατάργηση του ασύλου, στραγγαλισμό κάθε υπόνοιας ακαδημαϊκής ελευθερίας, επιβολή σιγής νεκροταφείου και καταστολή κάθε πράξης αντίθεσης των φοιτητών σε αποφάσεις ξένες προς τα συμφέροντα του δημόσιου Πανεπιστήμιου, κατάργηση των δωρεάν συγγραμμάτων και της δωρεάν φοίτησης και φοβερή εντατικοποίηση των σπουδών.








