Καλές υπηρεσίες στο υπουργείο Παιδείας προσφέρει ο Πανελλήνιος Σύνδεσμος Βρεφονηπιαγωγών ΤΕΙ, προκειμένου να απολαμβάνει ένα μερίδιο από τη «δόξα» του επαγγέλματος, να διεκδικεί την άσκησή του (την εκπαίδευση προνηπίων-νηπίων) και να καπηλεύεται τον τίτλο (νηπιαγωγός), που εν τούτοις δεν αντιστοιχεί στις σπουδές του. Εσπευσε, λοιπόν, να διοργανώσει το 10ο πανελλήνιο μετεκπαιδευτικό του συνέδριο με θέμα «η αξιολόγηση και η έρευνα δράσης σημαντικά εργαλεία για την ποιότητα και την ανανέωση των παιδαγωγικών πρακτικών», θεωρώντας ότι βάζοντας πλάτη στην καθιέρωση μιας διαδικασίας (αξιολόγηση, δηλαδή καλυμμένη επαναφορά του επιθεωρητισμού), που εξακολουθεί να είναι μισητή στον εκπαιδευτικό κόσμο, θα τύχει ευνοϊκής μεταχείρισης από την πολιτική ηγεσία του υπουργείου Παιδείας και θα αναβαθμιστεί επαγγελματικά και επιστημονικά.
Το υπουργείο Παιδείας, βεβαίως, έσπευσε να χαιρετήσει αυτή την πρωτοβουλία. Η υφυπουργός Παιδείας Ε. Χριστοφιλοπούλου, έστειλε μήνυμα συγχαίροντας τους διοργανωτές του συνεδρίου «για την αίσθηση ευθύνης που διακρίνει αυτή την πρωτοβουλία, καθώς και για την σημαντική και καίρια επιλογή του θέματος του συνεδρίου», ενώ υπογράμμισε ότι τους θέλει δίπλα στο υπουργείο «για να θέσουμε από κοινού τις βάσεις για ένα νέο εκπαιδευτικό σύστημα, που στηρίζεται στην αξιολόγηση και την ποιότητα». Το υπουργείο σκόπιμα «παίζει» σ’ αυτό το θέατρο για να έχει συμμάχους στην επίθεση που οργανώνει ενάντια στους εκπαιδευτικούς και πολύ περισσότερο για να δικαιολογεί την παράνομη από κάθε άποψη εκχώρηση της εκπαίδευσης των προνηπίων και νηπίων στους παιδικούς σταθμούς. Είναι χαρακτηριστικό ότι σύμφωνα με τη Διδασκαλική Ομοσπονδία 60.000 προνήπια βρίσκονται σήμερα έξω από το δημόσιο Νηπιαγωγείο, όπου είναι η θέση τους. Κι’ αυτό γιατί η κυβέρνηση δε θέλει να δώσει ούτε ένα ευρώ για το δημόσιο Νηπιαγωγείο, για το οποίο δήθεν κόπτεται, ούτε ένα ευρώ για την υποχρεωτική προσχολική αγωγή, που κατάντησε απλά μια κοροϊδία.
Γιούλα Γκεσούλη








