Για μια ακόμη φορά βάζουν μπροστά τους μηχανισμούς καταστολής προκειμένου να αντιμετωπίσουν τις κινητοποιήσεις της μαθητικής νεολαίας. Διευθυντές σχολείων και μέλη συλλόγων γονέων και κηδεμόνων καλούνται να λειτουργήσουν σαν κοινοί ρουφιάνοι, καταδίδοντας τα παιδιά τους.
Η παραγγελία δόθηκε από τον προϊστάμενο της Εισαγγελίας Αθηνών Ι. Σακελάκο και τη διεκπεραίωσή της ανέλαβε η Ασφάλεια Αττικής, Τμήμα Προστασίας Ανηλίκων. Διευθυντές σχολείων δέχονται τηλεφωνικές ή και γραπτές κλήσεις να προσέλθουν στην Ασφάλεια και να καταθέσουν ως μάρτυρες υποδεικνύοντας τους «πρωταίτιους» των καταλήψεων.
Η νέα αυτή έξαρση της καταστολής δεν πρέπει να αποδοθεί στον υπερβάλλοντα ζήλο κάποιου εισαγγελέα. Είναι γραμμή κατευθείαν από την κυβέρνηση. Αλλωστε, ο ίδιος ο Καραμανλής, μιλώντας την περασμένη εβδομάδα στη Βουλή για την οικονομία, δεν παρέλειψε να αναφερθεί σε «ασκήσεις επαναστατικής γυμναστικής» και να αναρωτηθεί υποκριτικά και προκλητικά: «Είναι δυνατόν να επικρατούν οι καταλήψεις και να μην καταδικάζονται οι καταστροφές στα σχολεία;», για να περάσει κατευθείαν στο παρασύνθημα προς το μηχανισμό καταστολής: «Δεν μπορεί καμιά υπεύθυνη πολιτική δύναμη να συντάσσεται με μεθοδεύ-σεις που αποβλέπουν στον εκβιασμό (!!!) της κοινωνίας. Αυτές τις συμπεριφορές, ειδικά αυτή την περίοδο, δεν τις αντέχει ο τόπος».
Φυσικά, για την πολιτική της κυβέρνησής του, που έχει εγκαταλείψει τα σχολειά στην τύχη τους (για να μην αναφερθούμε στη γενική πολιτική στα θέματα Παιδείας), με αποτέλεσμα να ξεσηκώνονται οι μαθητές ακόμα και για στοιχειώδη προβλήματα υποδομής, που θα έπρεπε να έχουν λυθεί πριν ανοίξουν τα σχολεία, δεν είπε κουβέντα ο Καραμανλής. Δεν είναι η πρώτη φορά που οι μηχανισμοί καταστολής αναλαμβάνουν δράση προσπαθώντας να δημιουργήσουν έναν κλοιό τρόμου γύρω από τους μαθητές. Ποτέ δεν θα συνειδητοποιήσουν ότι οι μαθητές δε «μασάνε» και ότι θα φέρουν το αντίθετο αποτέλεσμα απ’ αυτό που επιδιώκουν. Δεν μπορείς να κρατήσεις με το βού-ρδουλα παιδιά που «βράζει το αίμα τους», εφήβους που ασφυκτιούν σε συνθήκες αντίθετες προς την ίδια τους τη φύση.








