Close Menu
Εφημερίδα Κόντρα | Eksegersi.grΕφημερίδα Κόντρα | Eksegersi.gr
  • Αρχική
  • Πολιτική
  • Διεθνή
  • Οικονομία
  • Εργατικά
  • Αγροτικά
  • Παιδεία
  • Καταστολή
  • Περιβάλλον
  • Υγεία
  • Πολιτισμός
  • Αθλητισμός
  • Ιστορία
  • Στήλες
    • Η Αποψή Μας
    • Στο Ψαχνό
    • Zoom
    • Βαθύ Κόκκινο
    • Αντικυνωνικά
    • Dixi et salvavi animam meam
X (Twitter) YouTube RSS
Τελευταία Νέα :
  • «Λίβε Παλαιστίνα»: Η δεύτερη ζωή ενός τραγουδιού
  • Αν δεν γίνουν σκληροί αγώνες, δεν πρόκειται να ανατραπεί η κυβερνητική απόφαση για δύο χρόνια δυνητική αργία στη Χρύσα Χοτζόγλου
  • «Αγία Ολγα»: Στάση εργασίας ενάντια στην εξαθλίωση του νοσοκομείου και στην εξάντληση του προσωπικού
  • ΑΝΤΙΚΥΝΩΝΙΚΑ
  • Σαν σήμερα 5 Ιούλη
  • Γάζα: Η Αντίσταση καθαρίζει προδότες και πλιατσικολόγους
Εφημερίδα Κόντρα | Eksegersi.grΕφημερίδα Κόντρα | Eksegersi.gr
  • Αρχική
  • Πολιτική
  • Διεθνή
  • Οικονομία
  • Εργατικά
  • Αγροτικά
  • Παιδεία
  • Καταστολή
  • Περιβάλλον
  • Υγεία
  • Πολιτισμός
  • Αθλητισμός
  • Ιστορία
X (Twitter) YouTube RSS
Εφημερίδα Κόντρα | Eksegersi.grΕφημερίδα Κόντρα | Eksegersi.gr
Πλοήγηση:Αρχική»Παιδεία»Δυσθεώρητοι ταξικοί φραγμοί
Παιδεία

Η πρόταση για το «νέο Λύκειο» και το σύστημα πρόσβασης

Δυσθεώρητοι ταξικοί φραγμοί

Eksegersi.grBy Eksegersi.gr4 Φεβ 2012, 00:00

Εξεταστικά τείχη υψώνει το υπουργείο Παιδείας στους μαθητές, τόσο για την απόκτηση του απολυτήριου του Λυκείου, όσο και για την εισαγωγή στα ΑΕΙ-ΤΕΙ. Ταυτόχρονα το Λύκειο μετατρέπεται σε σχολείο της απόλυτης εξειδίκευσης και διαφοροποίησης των μαθητών. Δυσθεώρητους ταξικούς φραγμούς υψώνει η νέα πρόταση του υπουργείου Παιδείας, που παρουσιάστηκε την περασμένη Τετάρτη στη Διακομματική Επιτροπή, από την επιστημονική επιτροπή, στην οποία η Διαμαντοπούλου τοποθέτησε και τον Μπαμπινιώτη και την πρώην Γενική Γραμματέα του υπουργείου, Νίκη Γκοτσοπούλου για να πετύχει τη συναίνεση και της ΝΔ.

Καθιερώνονται τριπλές εξετάσεις (σε όλες τις τάξεις του Λυκείου) σε όλα τα μαθήματα, οι οποίες βαφτίζονται ενδοσχολικές, ενώ στην πραγματικότητα είναι πανελλήνιες, αφού τα θέματα είναι κοινά και τίθενται σε εθνικό επίπεδο. Στην προοπτική του, το σύστημα θα αντλεί τα θέματα από Τράπεζα Θεμάτων διαβαθμισμένης δυσκολίας. Η ύλη των εξεταζόμενων μαθημάτων δεν είναι συγκεκριμένη (με την έννοια των συγκεκριμένων σελίδων του σχολικού βιβλίου), αλλά καθορίζεται με βάση θεματικές ενότητες ή μονάδες (κάτι, δηλαδή, σαν τις πιστωτικές μονάδες, που έχουν καθοριστεί για τα Πανεπιστήμια).

Στόχος είναι η αύξηση του βαθμού δυσκολίας, ώστε να αποθαρρύνονται οι μαθητές, να εσωτερικοποιούν την «αποτυχία» τους και τελικά να εγκαταλείπουν το Λύκειο και όχι, βέβαια, το χτύπημα της αποστήθισης, η οποία θα ζει και θα βασιλεύει, επειδή το σχολείο στον καπιταλισμό δε νοιάζεται για την πραγματική και βαθιά γνώση και την ολόπλευρη ανάπτυξη, επειδή αυξάνεται ο σκληρός ανταγωνισμός για μια θέση στον ήλιο και γιατί η υλικοτεχνική υποδομή των σχολείων είναι ανύπαρκτη. Βαθμός κάθε τάξης είναι ο μέσος όρος της προφορικής και γραπτής επίδοσης των μαθητών. Ο βαθμός του απολυτήριου είναι ο μέσος όρος της βαθμολογίας και των τριών τάξεων του Λυκείου και δύναται να προσμετράται για την εισαγωγή των μαθητών στην τριτοβάθμια εκπαίδευση, σε ποσοστό που θα αποφασίσει ο Ανεξάρτητος Εθνικός Οργανισμός Εξετάσεων που δημιουργείται και στον οποίο ανατίθεται η ρύθμιση όλων των θεμάτων που σχετίζονται με τις εξετάσεις.

Στην πρόταση αναφέρεται πως στόχος της εξέτασης των μαθητών σε κοινά πανελληνίως θέματα είναι η «αντικειμενικοποίηση» του παρεχόμενου εκπαιδευτικού έργου. Το υπουργείο Παιδείας κλείνει συνειδητά τα μάτια στους κοινωνικούς παράγοντες που επηρεάζουν καθοριστικά την επίδοση των μαθητών και τη λεγόμενη σχολική αποτυχία και προσανατολίζεται στους ποσοτικούς δείκτες («αντικειμενικοποίηση») για να δυσχεράνει περισσότερο τη φοίτηση των μαθητών στο Λύκειο και να καταστήσει πραγματικό άθλο την εισαγωγή τους στα ΑΕΙ-ΤΕΙ και ταυτόχρονα να χρησιμοποιήσει τη μέθοδο αυτή για να κατηγοριοποιήσει τις σχολικές μονάδες και να εφαρμόσει την αξιολόγηση των εκπαιδευτικών.

Στο τέλος της Γ’ Λυκείου, οι μαθητές δίνουν πανελλήνιες εξετάσεις για την εισαγωγή τους στα ΑΕΙ-ΤΕΙ. Η τελική γραπτή εξέταση ανά μάθημα περιλαμβάνει δυο ομάδες θεμάτων (προτείνεται να γίνεται την ίδια μέρα και στις δυο ομάδες). Η επίδοση των μαθητών στην πρώτη ομάδα θεμάτων καθορίζει το βαθμό που λαμβάνεται υπόψη για την απόκτηση του απολυτήριου Λυκείου στο συγκεκριμένο μάθημα, ενώ η επίδοση στη δεύτερη ομάδα θεμάτων καθορίζει την εισαγωγή στην τριτοβάθμια εκπαίδευση. Οι πανελλήνιες αυτές εξετάσεις διεξάγονται σε όλα τα μαθήματα της Γ’ Λυκείου με μόνες εξαιρέσεις το σχέδιο έρευνας (project) και τη Φυσική Αγωγή που αξιολογούνται μόνο ενδοσχολικά.

Το υπουργείο Παιδείας προσπαθεί με κάθε μέσο και τερτίπι να αποδυναμώσει την πίεση που ασκεί η τάση της ελληνικής εργαζόμενης κοινωνίας για πανεπιστημιακή μόρφωση και να στρέψει τα παιδιά της από νωρίς στην αγορά εργασίας (που στις μέρες μας είναι μαύρη, κατάμαυρη) ή στη γενικευμένη και μακράς διαρκείας ανεργία. Γ’ αυτό και τα αποκαρδιώνει με τις σκληρές εξετάσεις και στις τρεις τάξεις του Λυκείου, αλλά τα παρασέρνει και με το «γλειφιτζούρι» της δυνατότητας απόκτησης του απολυτήριου Λυκείου, ξέχωρα από τη δοκιμασία πρόσβασης στα ΑΕΙ-ΤΕΙ (φυσικά και δεν το κάνει αυτό για να ενισχύσει τον περίφημο «αυτοτελή» ρόλο του Λυκείου. Αν το ήθελε αυτό, θα έκανε το Λύκειο ένα πραγματικό σχολείο της ολόπλευρης και στέρεας μόρφωσης και όχι μια καρικατούρα επιλεκτικών και ρηχών γνώσεων, όπως θα δούμε παρακάτω). Ετσι, λοιπόν, προτείνονται τα εξής:

Ολοι οι μαθητές της Γ’ Λυκείου υποχρεούνται να προσέλθουν στην εξέταση της πρώτης ομάδας θεμάτων, για να λάβουν το απολυτήριο Λυκείου. Στην εξέταση της δεύτερης ομάδας θεμάτων προχωρούν μόνον εκείνοι οι μαθητές που επιθυμούν την εισαγωγή τους στο Πανεπιστήμιο. Οι μαθητές αυτοί επιλέγουν σε ποια μαθήματα θα δώσουν εξετάσεις στη δεύτερη ομάδα θεμάτων, με βάση την επιθυμία τους να εισαχθούν σε συγκεκριμένα Τμήματα. Κοντολογίς, συρρικνώνονται δραστικά οι δυνατότητες επιλογής σπουδών των μαθητών-υποψήφιων φοιτητών, ενώ για να διευρυνθεί το φάσμα επιλογών σε πανεπιστημιακά τμήματα, οι μαθητές μπορούν να δώσουν όσα μαθήματα επιθυμούν από το ενδεικτικό πρόγραμμα σπουδών που παρακολουθούν. Τον καθορισμό των μαθημάτων, που απαιτούνται για την εισαγωγή σε κάποιο Τμήμα,  καθώς και τους συντελεστές βαρύτητας ανά μάθημα, καθορίζουν μόνα τους τα Πανεπιστήμια και ΤΕΙ. Τα μαθήματα αυτά θα είναι 3-5. Ο προσδιορισμός της εξεταστέας ύλης έχει μόνο θεματικό προσδιορισμό (π.χ. μηχανική στερεού σώματος, οπτική, κτλ) και όχι προσδιορισμό σελίδων. Η δυνατότητα οι εξετάσεις να επαναλαμβάνονται, υπό κάποιες προϋποθέσεις, εντός του έτους (πέραν της πάγιας ετήσιας διεξαγωγής τους) είναι ζήτημα που θα εξεταστεί από τον Ανεξάρτητο Εθνικό Οργανισμό Εξετάσεων.

Η πρόταση εισάγει και την κατηγοριοποίηση στις τριτοβάθμιες σπουδές, η οποία επιτυγχάνεται όχι μόνο με τις πολλαπλού τύπου εξετάσεις (ο βαθμός δυσκολίας σε κάθε πανεπιστημιακό τμήμα ή ΤΕΙ διαφέρει, από τη στιγμή που απαιτούνται διαφορετικά μαθήματα και συντελεστές βαρύτητας), αλλά και με τη δυνατότητα να εισάγονται φοιτητές σε Τμήματα χαμηλής ζήτησης, σε σχέση με τις προσφερόμενες θέσεις, χωρίς εξετάσεις. Τα Τμήματα αυτά μπορούν να θέτουν ελάχιστες προϋποθέσεις εισαγωγής, που θα σχετίζονται με την επίδοση στο Λύκειο.

Ασφαλώς και τα πτυχία που θα χορηγούνται από αυτά τα Τμήματα στην πράξη δεν θα είναι ισότιμα με τ’ άλλα, ενώ μελλοντικά ανοίγεται ο δρόμος για τη μετατροπή των Τμημάτων αυτών σε μια ζώνη απλής μεταλυκειακής εκπαίδευσης (βλέπε παλαιότερη πρόταση Πανάρετου). Για να προσδιοριστούν τα Τμήματα αυτά, οι μαθητές το Φεβρουάριο υποβάλλουν ένα πρώτο μηχανογραφικό δελτίο. Μετά τη διεξαγωγή των εισαγωγικών εξετάσεων τον Ιούνιο, οι μαθητές που συμμετείχαν σε αυτές υποβάλλουν νέο οριστικό αυτή τη φορά μηχανογραφικό δελτίο με τις προτιμήσεις τους.

Το σύστημα θα εφαρμοστεί πλήρως το 2014-2015 και θα αφορά τους μαθητές που φέτος φοιτούν στη Γ΄ Γυμνασίου. Για τους μαθητές της φετινής Α΄ Λυκείου, θα εφαρμοστεί ένα μεταβατικό σύστημα. Θα παρακολουθήσουν στις δυο επόμενες τάξεις «προσαρμοσμένα προγράμματα σπουδών» που θα τους επιτρέψουν στο τέλος, στη Γ΄ Λυκείου, τη συμμετοχή τους στο καινούργιο σύστημα εισαγωγικών εξετάσεων (δηλαδή δυο ομάδες θεμάτων, όπως περιγράψαμε παραπάνω). Θα εξεταστούν σε 4 μαθήματα και τις εξετάσεις θα οργανώσει το υπουργείο Παιδείας, όπως ίσχυε ως τώρα.

Οι αλλαγές στο Λύκειο

Οπως επανειλημμένα έχει ειπωθεί από τα υπουργικά χείλη, στόχος του σχολείου γενικά και του Λυκείου ειδικότερα, που είναι η βαθμίδα προθάλαμος της τριτοβάθμιας εκπαίδευσης ή και απευθείας της παραγωγής, είναι ο αυστηρός προσανατολισμός στην κατάκτηση «των δεξιοτήτων για τον 21ο αιώνα». Η ολόπλευρη, βαθιά και στέρεα γνώση δεν αναφέρεται πια ούτε για τα μάτια. Απαιτούνται μαζικά μαθητές, φοιτητές και στη συνέχεια εργαζόμενοι φθηνοί, «ευέλικτοι», αναλώσιμοι. Για τα επίλεκτα  στελέχη των μηχανισμών και της παραγωγής το σύστημα έχει φροντίσει ν’ ανοίξει άλλους δρόμους (π.χ. ιδιωτικά σχολεία, ξεχωριστά προγράμματα σπουδών που οδηγούν σε ξένα μεγάλα ιδιωτικά πανεπιστήμια, μεταπτυχιακές σπουδές, κ.λπ.). 

Το Λύκειο, λοιπόν, γίνεται σχολείο της απόλυτης εξειδίκευσης και της έντονης ταξικής διαφοροποίησης. Το υπουργείο Παιδείας προσπαθεί με έναν γελοίο ταχυδακτυλουργικό τρόπο να δημιουργήσει την εντύπωση ότι απαλλάσσει το μαθητή από το πελάγωμα ανάμεσα στην πληθώρα των γνωστικών αντικειμένων και να παρουσιάσει ότι τάχα τώρα δίνει τη δυνατότητα στο παιδί να εμβαθύνει στα μαθήματα και να αποκτήσει σταθερή γνώση. Κομπορρημονεί ότι δήθεν μειώνει τα μαθήματα, ενώ στην πραγματικότητα εκείνο που κάνει είναι να τα συμπυκνώνει κάτω από έναν ενιαίο τίτλο. Ετσι, δημιουργεί το μάθημα Ελληνική Γλώσσα, στο οποίο έχει ενσωματώσει την Αρχαία Ελληνική Γλώσσα και Γραμματεία, τη Νεοελληνική Γλώσσα και τη Νεοελληνική Λογοτεχνία. Ενώνει την Αλγεβρα και τη Γεωμετρία κάτω από τον ενιαίο τίτλο Μαθηματικά και τη Φυσική, τη Χημεία και τη Βιολογία κάτω από τον ενιαίο τίτλο Φυσικές Επιστήμες. Το αποτέλεσμα είναι βεβαίως να αποψιλώνεται και να υποβαθμίζεται η διδασκαλία των ξεχωριστών επιστημονικών αντικειμένων και ο μαθητής να παίρνει ίσα-ίσα κάποια ψήγματα γνώσεων από το καθένα. Αλλά, είπαμε, δεξιότητες είναι για τον 21ο αιώνα λίγα ελληνικούλια, λίγα αγγλικούλια, ένα μίνιμουμ γνώσεων από τις θετικές επιστήμες και η χρήση των Η/Υ.

Με τον τρόπο αυτό, η πρόταση της επιστημονικής επιτροπής μειώνει τα μαθήματα της Α΄ Λυκείου από 16 σε 8, της Β΄ Λυκείου από 17 σε 12 και της Γ΄ Λυκείου από 16 σε 10. Η Α΄ Λυκείου είναι τάξη Γενικής Παιδείας. Οι μαθητές, όμως, μπορούν να πάρουν   γεύση της εξειδίκευσης που θα ακολουθήσει μέσω του θέματος της «ερευνητικής εργασίας» που υποχρεούνται να αναλάβουν. Στη  Β΄ και Γ΄ Λυκείου έχουμε στροφή στην απόλυτη πρώιμη εξειδίκευση. Το σχολείο καλείται να αναλάβει, στην κατεύθυνση αυτή, καθοριστικό συμβουλευτικό ρόλο (εσωτερική συμβουλευτική). Αντιλαμβάνεστε ότι οι προτιμήσεις δεν είναι αθώες. Συνδέονται απόλυτα με το κοινωνικοοικονομικό status των μαθητών, που έχει διαμορφώσει σε σημαντικότατο βαθμό και το μορφωτικό τους επίπεδο, τα «θέλω» και τα «μπορώ» τους. Ετσι, με τη συμβολή της «εσωτερικής συμβουλευτικής», τα παιδιά καλούνται να επιλέξουν έναν αριθμό μαθημάτων από κλασικές και ανθρωπιστικές επιστήμες, από θετικές επιστήμες, τεχνολογικές επιστήμες και επιστήμες υγείας. Στη Β΄ Λυκείου οι επιλογές  δεν είναι οριστικές και τελεσίδικες, ενώ στη Γ΄ Λυκείου είναι. Η πρόταση της επιτροπής αναφέρει χαρακτηριστικά ότι στη Γ΄ Τάξη «μεταξύ άλλων, η εσωτερική συμβουλευτική οφείλει να καθοδηγήσει τα παιδιά -ως προς τη σύνθεση των μαθημάτων εκείνων που απαιτούν τα Τμήματα των ΑΕΙ και ΤΕΙ για πρόσβαση στην τριτοβάθμια εκπαίδευση, για τους συντελεστές βαρύτητας και τα συναφή-, ακόμη και με τη υπόδειξη ‘’ενδεικτικών διαδρομών’’ ή ‘’ενδεικτικών προγραμμάτων’’, τα οποία βέβαια κάθε άλλο είναι παρά υποχρεωτικά». Γίνεται επομένως σαφές, ότι το «νέο Λύκειο» είναι υποταγμένο στις απαιτήσεις των εισαγωγικών εξετάσεων για τα Πανεπιστήμια και ότι ο «αυτόνομος» ρόλος του είναι απλά μια απάτη.

Γιούλα Γκεσούλη

Εκτύπωση 🖨
Κοινοποίηση: Facebook Twitter LinkedIn Email WhatsApp
Προηγούμενο Άρθρο

Η πρόταση για το «νέο Λύκειο» και το σύστημα πρόσβασης

Δίκη ΣΠΦ – 6η συνεδρίαση, Τετάρτη 1.2.12
Επόμενο άρθρο

Η πρόταση για το «νέο Λύκειο» και το σύστημα πρόσβασης

Δίκη ΣΠΦ – 7η συνεδρίαση Παρασκευή, 3.2.12

Σχετικά Αρθρα

Αν δεν γίνουν σκληροί αγώνες, δεν πρόκειται να ανατραπεί η κυβερνητική απόφαση για δύο χρόνια δυνητική αργία στη Χρύσα Χοτζόγλου

Στις 30 Οκτώβρη στο Διοικητικό Εφετείο Πειραιά θα εκδικαστεί η αγωγή κατά της απόφασης επιβολής δυνητικής αργίας

Εργατικά 5 Ιούλ 2025, 07:49

Χρύσα Χοτζόγλου: «Το μόνο που μπορεί να μας φοβίσει είναι το μέλλον που μας ετοιμάζουν. Απέναντι σε αυτό θα αγωνιστούμε»

Εργατικά 4 Ιούλ 2025, 14:41

Στρατηγικό Σχέδιο Επαγγελματικής Εκπαίδευσης Κατάρτισης, Διά Βίου Μάθησης 2025 – 2027

Η διασύνδεση με τους «κοινωνικούς εταίρους» πασπαλισμένη με μπόλικη προπαγανδιστική φλυαρία

Παιδεία 3 Ιούλ 2025, 08:52

Και άλλο ιδιωτικό σχολείο αρπάχτηκε από τις δαγκάνες ξένου fund

Εργατικά 1 Ιούλ 2025, 21:50

Χιλιάδες υποψήφιους θα αποκεφαλίσει και φέτος η Ελάχιστη Βάση Εισαγωγής

Συνειδητός «κόφτης» της τάσης για πανεπιστημιακή εκπαίδευση οι Πανελλαδικές

Παιδεία 29 Ιούν 2025, 07:37

Απόλυτη ευθυγράμμιση με την κυβέρνηση Μητσοτάκη: Βγάζουν ξανά σε Δυνητική Αργία τη Χρύσα Χοτζόγλου

Απόφαση-πρόκληση του Α3 Τμήματος Ακυρωτικής Διαδικασίας του Διοικητικού Εφετείου Πειραιά

Εργατικά 28 Ιούν 2025, 07:32
Ροή Ειδήσεων
Πολιτισμός

«Λίβε Παλαιστίνα»: Η δεύτερη ζωή ενός τραγουδιού

5 Ιούλ 2025, 09:14
Εργατικά

Αν δεν γίνουν σκληροί αγώνες, δεν πρόκειται να ανατραπεί η κυβερνητική απόφαση για δύο χρόνια δυνητική αργία στη Χρύσα Χοτζόγλου

Στις 30 Οκτώβρη στο Διοικητικό Εφετείο Πειραιά θα εκδικαστεί η αγωγή κατά της απόφασης επιβολής δυνητικής αργίας

5 Ιούλ 2025, 07:49
Υγεία

«Αγία Ολγα»: Στάση εργασίας ενάντια στην εξαθλίωση του νοσοκομείου και στην εξάντληση του προσωπικού

5 Ιούλ 2025, 07:30
Αντικυνωνικά

ΑΝΤΙΚΥΝΩΝΙΚΑ

5 Ιούλ 2025, 00:02
Σαν Σήμερα

Σαν σήμερα 5 Ιούλη

5 Ιούλ 2025, 00:01
Διεθνή

Γάζα: Η Αντίσταση καθαρίζει προδότες και πλιατσικολόγους

4 Ιούλ 2025, 21:30
Πολιτική

Μητσοτάκης: Αναζητώντας εναγωνίως συμψηφισμό για το σκάνδαλο του ΟΠΕΚΕΠΕ

4 Ιούλ 2025, 20:22
Εργατικά

Χρύσα Χοτζόγλου: «Το μόνο που μπορεί να μας φοβίσει είναι το μέλλον που μας ετοιμάζουν. Απέναντι σε αυτό θα αγωνιστούμε»

4 Ιούλ 2025, 14:41
Καταστολή

«Στον κουβά» η έφεση της ελληνικής κυβέρνησης για την καταδίκη της για παράνομο pushback

Το Ευρωπαϊκό Δικαστήριο αποφάσισε να μην εξεταστεί καν η έφεση από τη Μείζονα Σύνθεση του ΕΔΔΑ

4 Ιούλ 2025, 09:40
Σαν Σήμερα

Σαν σήμερα 4 Ιούλη

4 Ιούλ 2025, 00:01
Πολιτική

Πρόκληση: Aποφυλακίζουν τα γκεσέμια της νεοναζιστικής εγκληματικής συμμορίας

Μετά τον Καιάδα, έξω και οι Παππάς-Παναγιώταρος - Ετοιμάζουν και τον Κασιδιάρη

3 Ιούλ 2025, 22:02
Πολιτική

Αηδιάζει ακόμα και ο γυμνοσάλιαγκας

3 Ιούλ 2025, 14:53
Παιδεία

Στρατηγικό Σχέδιο Επαγγελματικής Εκπαίδευσης Κατάρτισης, Διά Βίου Μάθησης 2025 – 2027

Η διασύνδεση με τους «κοινωνικούς εταίρους» πασπαλισμένη με μπόλικη προπαγανδιστική φλυαρία

3 Ιούλ 2025, 08:52
Διεθνή

Λωρίδα της Γάζας, 2.7.2025: Μην αποστρέφετε το βλέμμα από τα εγκλήματα του κτήνους (βίντεο φρίκης)

3 Ιούλ 2025, 07:32
Σαν Σήμερα

Σαν σήμερα 3 Ιούλη

3 Ιούλ 2025, 00:01
Αγροτικά

Σκάνδαλο ΟΠΕΚΕΠΕ: Να σπάσει εν τη γενέσει της η προσπάθεια ποινικής απαλλαγής των λαμόγιων

Την καταδίκη σύμφωνα με το κατηγορητήριο ζήτησε η εισαγγελέας Νταγιάντα στη δίκη των 7 μελών των οικογενειών Χλύκα και Καλφούτζου

2 Ιούλ 2025, 22:08
Διεθνή

Γάζα: Παιχνίδια ψυχολογικού πολέμου από Τραμπ-Νετανιάχου

2 Ιούλ 2025, 13:36
Η παπάρα

Προκαλούν ο Κούλης και τα παρτάλια του

2 Ιούλ 2025, 12:01
Κόντρες

Κούλη πεσόντος πας Σαλμάς ξυλεύεται

2 Ιούλ 2025, 09:59
Σαν Σήμερα

Σαν σήμερα 2 Ιούλη

2 Ιούλ 2025, 00:01
Εκδηλώσεις στην Κόντρα
Η Yπόθεση Ζορζ Ιμπραήμ Αμπνταλλά
Εφετείο ΧΑ
Ουκρανία
Επιλεγμένα θέματα
10 Μάι 2022, 22:55

Ο ρωσικός ιμπεριαλισμός από θέση ισχύος

«Ο πλούτος των κοινωνιών όπου κυριαρχεί ο κεφαλαιοκρατικός τρόπος παραγωγής εμφανίζεται σαν ένας “τεράστιος σωρός…

21 Απρ 2022, 13:42

Καρλ Μαρξ: Μισθός, τιμή και κέρδος

21 Νοέ 2021, 07:31

Κινέζικος Ιμπεριαλισμός: Tα περιθώρια της παλιάς υψηλής κερδοφορίας στενεύουν

Παρά τη συνεχιζόμενη υπερεκμετάλλευση του προλεταριάτου

Περισσότερα…

Σαν Σήμερα

Σαν σήμερα 5 Ιούλη

Βενεζουέλα: Ημέρα ανεξαρτησίας (1811).

Ρουάντα, Μπουρούντι: Ημέρα εθνικής ενότητας – ειρήνης.

1932: Πραξικόπημα Σάλαζαρ στην Πορτογαλία, εγκαθίδρυση δικτατορίας (ως το 1974).

1975: 32 βασανιστές της δικτατορίας παραπέμπονται σε στρατοδικείο.

1988: Βόμβες στον πρώτο όροφο της Διεύθυνσης Βιομηχανίας Νομαρχίας Δυτικής Αττικής και στον ημιώροφο του κτιρίου όπου στεγάζονται τα γραφεία του ΠΕΡΠΑ (ΕΛΑ).

1994: Επιστρέφει ο Γιάσερ Αραφάτ στη Δυτική Οχθη μετά από 27 χρόνια εξορίας.

Εκτύπωση 🖨
Η Παπάρα…

Η υπόθεση του ΟΠΕΚΕΠΕ είναι σοβαρή και δεν την υποτιμούμε. Είναι, όπως είπε ο πρωθυπουργός, μια αποτυχία. Δυστυχώς αντίστοιχα ζητήματα απασχολούν πολλά κράτη-μέλη της ΕΕ, δείχνοντας ένα διαχρονικό πρόβλημα διαχείρισης αγροτικών ενισχύσεων. Οι στρεβλώσεις, με εικονικά βοσκοτόπια και ανύπαρκτους ελέγχους, δεν ξεκίνησαν σήμερα είναι γνωστές εδώ και δεκαετίες. Υπάρχουν ευθύνες και σε εθνικό και σε ευρωπαϊκό επίπεδο. Ωστόσο, η δική μας κυβέρνηση δεν αποποιείται τις ευθύνες της. Είμαστε εκείνοι που πήραμε τις πρώτες ουσιαστικές πρωτοβουλίες, θέτοντας αρχικά τον ΟΠΕΚΕΠΕ υπό ειδική εποπτεία και τώρα μεταφέροντας την αρμοδιότητα στην ΑΑΔΕ.

Νότης Μηταράκης, κοινοβουλευτικός εκπρόσωπος ΝΔ

Οι παρατυπίες και η κακοδιαχείριση κοινοτικών κονδυλίων είναι πράγματι ένα πρόβλημα που το βλέπουμε να εξελίσσεται σε όλη την Ευρώπη και δυστυχώς και στη χώρα μας εδώ και πάρα πολλά χρόνια. Είναι ένα πρόβλημα εξαιρετικά σοβαρό, καθώς στερεί από τη μεγάλη πλειοψηφία των έντιμων παραγωγών κεφάλαια που δικαιούνται και είναι απαραίτητα για τη δουλειά τους. Η κυβέρνηση κάθε άλλο παρά απαθής έμεινε σε αυτή την κατάσταση. Αφενός προσπάθησε να λύσει αυτό τον γόρδιο δεσμό του ΟΠΕΚΕΠΕ χωρίς να διακόψει τη λειτουργία του, αφετέρου έγινε πολύ σοβαρή δουλειά στο να κλείσουν διάφορα παραθυράκια που επέτρεπαν τις παράνομες δοσοληψίες. Μιλάω για τους χάρτες βόσκησης, το κτηματολόγιο αλλά και την ψηφιοποίηση των διαδικασιών. Δυστυχώς οι παθογένειες ήταν τόσο βαθιά ριζωμένες που απαιτήθηκε τελικά η δραστική λύση της κατάργησης του οργανισμού και της μεταφοράς των αρμοδιοτήτων του στην ΑΑΔΕ. Μια ανεξάρτητη αρχή με εχέγγυα διαφάνειας και αποτελεσματικότητας. Πρόκειται για μια κίνηση που δείχνει την αποφασιστικότητα της κυβέρνησης να λύσει προβλήματα που κανείς άλλος δεν είχε τολμήσει.

Αλεξάνδρα Σδούκου, εκπρόσωπος Τύπου ΝΔ

(Πώς το έγραψε ο Κούλης στο facebook; «Για να ξεκαθαρίσω εξαρχής ότι από εμένα δεν πρόκειται να ακούσετε κανένα συμψηφισμό με το παρελθόν -στη λογική “και οι άλλοι τα ίδια έκαναν”- που να δικαιολογεί αδράνεια για το παρόν και για το μέλλον». Την ίδια στιγμή βάζει τα παρτάλια του να υποστηρίξουν το ακριβώς αντίθετο. Να ανοίξουν τη βεντάλια σε όλη την Ευρωλάνδη: «Σε όλη την Ευρώπη το ίδιο γινόταν εδώ και χρόνια». Και με αφετηρία αυτόν τον συμψηφισμό του κερατά, να προσπαθούν να βγουν και από πάνω: «Εμείς είμαστε αυτοί που κόψαμε το γόρδιο δεσμό και βάλαμε τέλος στο σκάνδαλο»! Είναι να τους στήνεις στη σειρά και να τους μπατσίζεις όλους μαζί με μια κίνηση: παφ-παφ-παφ-παφ… Ο τελευταίος πρόεδρος που έβαλαν στον ΟΠΕΚΕΠΕ, ο συνταξιούχος δικαστικός Σαλάτας -ναι, ναι, αυτός που είχε τη γνώμη ότι η νεοναζιστική Χρυσή Αυγή δεν είναι εγκληματική οργάνωση!- δεν έδινε τα στοιχεία που του ζητούσε η Ευρωπαϊκή Εισαγγελία, η οποία πήρε τους μπάτσους και έκαναν ντου στα γραφεία του οργανισμού εξυπηρέτησης λαμόγιων, κατάσχοντας κομπιούτερ και συρταροθήκες! Κι έχουν το θράσος να λένε ότι αυτοί προχώρησαν σε δραστικές λύσεις. Προκαλούν ο Κούλης και τα παρτάλια του. Προκαλούν τον ελληνικό λαό που -αν μη τι άλλο- διαθέτει τον λεγόμενο κοινό νου για να αντιληφθεί -πέρα από λεπτομέρειες- ότι είχαν στήσει μια μηχανή και γάζωναν τις επιδοτήσεις. Και τα λεφτά τα μοιράζονταν λαμόγια, κομματάρχες, διεφθαρμένοι υπάλληλοι και οι πολιτικοί τους προϊστάμενοι)

Εκτύπωση 🖨
Αφίσες









Αρχείο Εφημερίδας
Εκδόσεις
25 Σεπ 2022, 13:12

Η ανατροπή του καπιταλισμού προϋπόθεση για τη λύση του ζητήματος της κατοικίας

27 Μαρ 2022, 17:35

Σοσιαλιστική οικοδόμηση και καπιταλιστική παλινόρθωση στην ΕΣΣΔ

Κατεβάστε ελεύθερα τη μελέτη

11 Οκτ 2020, 11:30

Διδάγματα από το Μεσοπόλεμο (κατεβάστε ελεύθερα τη μπροσούρα)

29 Αυγ 2020, 10:01

Η αλήθεια για τους Σλαβομακεδόνες

Ο ΠΟΛΥΧΡΟΝΟΣ ΑΝΕΛΕΗΤΟΣ ΔΙΩΓΜΟΣ ΕΝΟΣ ΛΑΟΥ

Αφιερώματα
17 Σεπ 2020, 19:22

Εγκληματικό, εθνικοσοσιαλιστικό μόρφωμα ήταν και παραμένει η Χρυσή Αυγή και οι παραφυάδες μετά τη διάσπασή της

4 Νοέ 2017, 00:00

100 ΧΡΟΝΙΑ ΜΕΤΑ

Ο μεγάλος Οκτώβρης του 1917 εξακολουθεί να διδάσκει το προλεταριάτο

30 Νοέ 2013, 00:00

KPD: Η συνεπής αντιφασιστική και επαναστατική οργάνωση της γερμανικής εργατικής τάξης

Διδάγματα από το Μεσοπόλεμο (7)

23 Νοέ 2013, 00:00

KPD: Η συνεπής αντιφασιστική και επαναστατική οργάνωση της γερμανικής εργατικής τάξης

Διδάγματα από το Μεσοπόλεμο (6)

Δείτε όλες τις ΕΚΔΟΣΕΙΣ

Δείτε όλα τα ΑΦΙΕΡΩΜΑΤΑ

Πολιτικές Δίκες
  • Η πρόταση για το «νέο Λύκειο» και το σύστημα πρόσβασης

    17Ν
    • Η πρόταση για το «νέο Λύκειο» και το σύστημα πρόσβασης

      Εφετείο 17Ν
  • Η πρόταση για το «νέο Λύκειο» και το σύστημα πρόσβασης

    ΕΛΑ
    • Η πρόταση για το «νέο Λύκειο» και το σύστημα πρόσβασης

      Δεύτερη Δίκη ΕΛΑ
    • Η πρόταση για το «νέο Λύκειο» και το σύστημα πρόσβασης

      Εφετείο ΕΛΑ
    • Η πρόταση για το «νέο Λύκειο» και το σύστημα πρόσβασης

      Πρώτη Δίκη ΕΛΑ
  • Η πρόταση για το «νέο Λύκειο» και το σύστημα πρόσβασης

    Επαναστατικός Αγώνας
    • Η πρόταση για το «νέο Λύκειο» και το σύστημα πρόσβασης

      Πρώτη Δίκη Επαναστατικού Αγώνα
    • Η πρόταση για το «νέο Λύκειο» και το σύστημα πρόσβασης

      Εφετείο Επαναστατικού Αγώνα
    • Η πρόταση για το «νέο Λύκειο» και το σύστημα πρόσβασης

      Δεύτερη Δίκη Επαναστατικού Αγώνα
  • Η πρόταση για το «νέο Λύκειο» και το σύστημα πρόσβασης

    Συνωμοσία Πυρήνων της Φωτιάς
    • Η πρόταση για το «νέο Λύκειο» και το σύστημα πρόσβασης

      3η Δίκη Σ.Π.Φ.
    • Η πρόταση για το «νέο Λύκειο» και το σύστημα πρόσβασης

      4η Δίκη Σ.Π.Φ.
    • Η πρόταση για το «νέο Λύκειο» και το σύστημα πρόσβασης

      Δίκη Σ.Π.Φ.
Παλαιστίνη
  • Η πρόταση για το «νέο Λύκειο» και το σύστημα πρόσβασης

    Σπάζοντας την πολιορκία
    • Η πρόταση για το «νέο Λύκειο» και το σύστημα πρόσβασης

      Η πρόταση για το «νέο Λύκειο» και το σύστημα πρόσβασης

      Το ημερολόγιο της αποστολής
    • Η πρόταση για το «νέο Λύκειο» και το σύστημα πρόσβασης

      Η πρόταση για το «νέο Λύκειο» και το σύστημα πρόσβασης

      Σπάζοντας τον αποκλεισμό της Γάζας (4)
    • Η πρόταση για το «νέο Λύκειο» και το σύστημα πρόσβασης

      Η πρόταση για το «νέο Λύκειο» και το σύστημα πρόσβασης

      Σπάζοντας τον αποκλεισμό της Γάζας (3)
    • Η πρόταση για το «νέο Λύκειο» και το σύστημα πρόσβασης

      Η πρόταση για το «νέο Λύκειο» και το σύστημα πρόσβασης

      Σπάζοντας τον αποκλεισμό της Γάζας (2)
    • Η πρόταση για το «νέο Λύκειο» και το σύστημα πρόσβασης

      Σπάζοντας τον αποκλεισμό της Γάζας (1)
Σύνδεσμοι
  • Η πρόταση για το «νέο Λύκειο» και το σύστημα πρόσβασης

    Η πρόταση για το «νέο Λύκειο» και το σύστημα πρόσβασης

    Ποιοι είμαστε
  • Η πρόταση για το «νέο Λύκειο» και το σύστημα πρόσβασης

    Η πρόταση για το «νέο Λύκειο» και το σύστημα πρόσβασης

    Επικοινωνία
  • Η πρόταση για το «νέο Λύκειο» και το σύστημα πρόσβασης

    Η πρόταση για το «νέο Λύκειο» και το σύστημα πρόσβασης

    Όροι χρήσης
  • Η πρόταση για το «νέο Λύκειο» και το σύστημα πρόσβασης

    Η πρόταση για το «νέο Λύκειο» και το σύστημα πρόσβασης

    Ποιοι είμαστε
  • Η πρόταση για το «νέο Λύκειο» και το σύστημα πρόσβασης

    Η πρόταση για το «νέο Λύκειο» και το σύστημα πρόσβασης

    Επικοινωνία
  • Η πρόταση για το «νέο Λύκειο» και το σύστημα πρόσβασης

    Η πρόταση για το «νέο Λύκειο» και το σύστημα πρόσβασης

    Όροι χρήσης

Πληκτρολογήστε παραπάνω και πατήστε Enter για αναζήτηση. Πατήστε Esc για ακύρωση.

Χρησιμοποιούμε cookies αποκλειστικά για την βελτιστοποίηση της εμπειρίας πλοήγησης και για τη σύνταξη ανώνυμων στατιστικών επισκεψιμότητας. Εφόσον συνεχίσετε στη σελίδα μας, θεωρούμε ότι είστε ικανοποιημένοι με αυτό.
Ρυθμίσεις CookieΣυνέχεια
Διαχείριση συναίνεσης

Σύνοψη απορρήτου

Χρησιμοποιούμε cookies αποκλειστικά για την βελτιστοποίηση της εμπειρίας πλοήγησης και για τη σύνταξη ανώνυμων στατιστικών επισκεψιμότητας (analytics). Δεν μπορούμε να εξακριβώσουμε την προσωπική σας ταυτότητα από τα cookies. Τα cookies αποθηκεύονται αποκλειστικά στη δική σας συσκευή (υπολογιστή, tablet, κινητό τηλέφωνο) και η ιστοσελίδα δε διατηρεί κανένα αρχείο ή βάση δεδομένων με προσωπικά δεδομένα σας.
Necessary
Always Enabled
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. These cookies ensure basic functionalities and security features of the website, anonymously.
CookieDurationDescription
_GRECAPTCHA5 months 27 daysThis cookie is set by Google. In addition to certain standard Google cookies, reCAPTCHA sets a necessary cookie (_GRECAPTCHA) when executed for the purpose of providing its risk analysis.
cookielawinfo-checkbox-advertisement1 yearSet by the GDPR Cookie Consent plugin, this cookie is used to record the user consent for the cookies in the "Advertisement" category .
cookielawinfo-checkbox-analytics11 monthsThis cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Analytics".
cookielawinfo-checkbox-functional11 monthsThe cookie is set by GDPR cookie consent to record the user consent for the cookies in the category "Functional".
cookielawinfo-checkbox-necessary11 monthsThis cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookies is used to store the user consent for the cookies in the category "Necessary".
cookielawinfo-checkbox-others11 monthsThis cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Other.
cookielawinfo-checkbox-performance11 monthsThis cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Performance".
elementorneverThis cookie is used by the website's WordPress theme. It allows the website owner to implement or change the website's content in real-time.
viewed_cookie_policy11 monthsThe cookie is set by the GDPR Cookie Consent plugin and is used to store whether or not user has consented to the use of cookies. It does not store any personal data.
wordpress_test_cookiesessionThis cookie is used to check if the cookies are enabled on the users' browser.
Functional
Functional cookies help to perform certain functionalities like sharing the content of the website on social media platforms, collect feedbacks, and other third-party features.
CookieDurationDescription
__cf_bm30 minutesThis cookie, set by Cloudflare, is used to support Cloudflare Bot Management.
Performance
Performance cookies are used to understand and analyze the key performance indexes of the website which helps in delivering a better user experience for the visitors.
Analytics
Analytical cookies are used to understand how visitors interact with the website. These cookies help provide information on metrics the number of visitors, bounce rate, traffic source, etc.
CookieDurationDescription
_ga2 yearsThe _ga cookie, installed by Google Analytics, calculates visitor, session and campaign data and also keeps track of site usage for the site's analytics report. The cookie stores information anonymously and assigns a randomly generated number to recognize unique visitors.
_gid1 dayInstalled by Google Analytics, _gid cookie stores information on how visitors use a website, while also creating an analytics report of the website's performance. Some of the data that are collected include the number of visitors, their source, and the pages they visit anonymously.
Advertisement
Advertisement cookies are used to provide visitors with relevant ads and marketing campaigns. These cookies track visitors across websites and collect information to provide customized ads.
Others
Other uncategorized cookies are those that are being analyzed and have not been classified into a category as yet.
CookieDurationDescription
_lscache_vary2 daysNo description available.
abj404_solution_REQUEST_URI4 minutesNo description available.
abj404_solution_REQUEST_URI_SHORTpastNo description
abj404_solution_REQUEST_URI_UPDATE_URL4 minutesNo description
wordpress_b6635853a2380e54d99196d3b5c883f5pastNo description
wordpress_logged_in_b6635853a2380e54d99196d3b5c883f5pastNo description
wordpress_sec_b6635853a2380e54d99196d3b5c883f5pastNo description
wordpresspass_b6635853a2380e54d99196d3b5c883f5pastNo description
wordpressuser_b6635853a2380e54d99196d3b5c883f5pastNo description
wp-postpass_b6635853a2380e54d99196d3b5c883f5pastNo description
wp-settings-0pastNo description
wp-settings-time-0pastNo description
SAVE & ACCEPT
Powered by CookieYes Logo