Close Menu
Εφημερίδα Κόντρα | Eksegersi.grΕφημερίδα Κόντρα | Eksegersi.gr
  • Αρχική
  • Πολιτική
  • Διεθνή
  • Οικονομία
  • Εργατικά
  • Αγροτικά
  • Παιδεία
  • Καταστολή
  • Περιβάλλον
  • Υγεία
  • Πολιτισμός
  • Αθλητισμός
  • Ιστορία
  • Στήλες
    • Η Αποψή Μας
    • Στο Ψαχνό
    • Zoom
    • Βαθύ Κόκκινο
    • Αντικυνωνικά
    • Dixi et salvavi animam meam
X (Twitter) YouTube RSS
Τελευταία Νέα :
  • Αυτή και τα… άβατάρ της
  • Σαν σήμερα 11 Νοέμβρη
  • Σκληρές διαπραγματεύσεις για το ζήτημα των αποκλεισμένων στη Ράφα παλαιστίνιων μαχητών
  • Χάιθαμ Αμπού Γασλάν: «Κανείς δεν μπορεί να αφοπλίσει τον παλαιστινιακό λαό – Δεν δεχόμαστε διεθνή επιτροπεία»
  • Οταν η Γκιλφόιλ χαρακτήριζε τους Ελληνες κακομαθημένα σκυλιά που κατουρούν στο χαλί
  • Κόμμα είν’ αυτό ή απορρυπαντικό;
Εφημερίδα Κόντρα | Eksegersi.grΕφημερίδα Κόντρα | Eksegersi.gr
  • Αρχική
  • Πολιτική
  • Διεθνή
  • Οικονομία
  • Εργατικά
  • Αγροτικά
  • Παιδεία
  • Καταστολή
  • Περιβάλλον
  • Υγεία
  • Πολιτισμός
  • Αθλητισμός
  • Ιστορία
X (Twitter) YouTube RSS
Εφημερίδα Κόντρα | Eksegersi.grΕφημερίδα Κόντρα | Eksegersi.gr
Πλοήγηση:Αρχική»Παιδεία»Διευθυντής-γενικός δερβέναγας
Παιδεία

Αυταρχισμός, καταστολή, διοίκηση με ιδιωτικοοικονομικά κριτήρια

Διευθυντής-γενικός δερβέναγας

Eksegersi.grBy Eksegersi.gr12 Μαρ 2011, 00:00

Την ένταση του αυταρχισμού, της πειθάρχησης, της καταστολής, τη διαχείριση των οικονομικών και συνολικά της λειτουργίας του σχολείου με κριτήρια επιχείρησης, τη μετατροπή του συλλόγου διδασκόντων σε διακοσμητικό στοιχείο, σηματοδοτεί ο ερχομός του νέου διευθυντή-γενικού δερβέναγα. Πλευρές του υπό κατάρτιση σχεδίου νόμου («αναδιοργάνωση των περιφερειακών υπηρεσιών εκπαίδευσης») έχουν δημοσιευτεί ήδη στον αστικό Τύπο, δίνοντάς μας πρόγευση του νέου διοικητικού μοντέλου της εκπαίδευσης.

Πλην, όμως, από το Νοέμβριο ακόμη, όταν η Διαμαντοπούλου παρουσίασε το «σχέδιο δράσης για την υλοποίηση των προγραμματικών δεσμεύσεων» του ΠΑΣΟΚ στον τομέα της πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης, το πολυδιαφημισμένο «νέο σχολείο», γνωρίζαμε το γενικό πλαίσιο, που αναπόφευκτα απαιτούσε και αλλαγή στη «νοοτροπία» διοίκησης. Το «στοχοκεντρικό σχολείο», μέρος ενός «ανταγωνιστικού εκπαιδευτικού συστήματος στο πλαίσιο της ΕΕ και στο διεθνή χώρο», που θα επιδιώκει να εκπληρώσει τους «μετρήσιμους στόχους που θέτει για την εκπαίδευση και την κατάρτιση η ΕΕ και ο ΟΟΣΑ», το «ανοικτό σχολείο», στο οποίο έχουν λόγο οι επιχειρήσεις και η «τοπική κοινωνία», το σχολείο του οποίου βασική παράμετρος είναι η «αυτοαξιολόγηση» σε πρώτη φάση και στη συνέχεια η αξιολόγηση, το σχολείο στο οποίο η θέση του εκπαιδευτικού τίθεται υπό συνεχή αμφισβήτηση, η λειτουργία συνολικά του εκπαιδευτικού συστήματος με όρους «αποτελεσματικότητας» και «αποτελεσματικότερης χρήσης πόρων» (το τελευταίο αποτελεί δέσμευση του Μνημονίου 3), είναι φανερό ότι οδηγούν σε ένα μοντέλο διοίκησης που προσιδιάζει σε αυτό της επιχείρησης.

Γι’ αυτό, λοιπόν, δεν αποτελεί κεραυνό εν αιθρία η καθιέρωση του διευθυντή-γενικού δερβέναγα και η μετατροπή του συλλόγου διδασκόντων από «κυρίαρχο όργανο» (τουλάχιστον στα χαρτιά, γιατί ανέκαθεν στο σχολείο η «σιωπηλή πλειοψηφία» διέθετε υπαλληλική νοοτροπία) σε διακοσμητικό στοιχείο. Το πρώτο μέρος αυτής της επίθεσης, έχει ήδη πραγματοποιηθεί. Ονομάστηκε κομψά «επαναπροσδιορισμός των σχέσεων του εκπαιδευτικού με την εκπαίδευση» και δημιούργησε έναν πραγματικό Γολγοθά για το διορισμό, αλλά και για τη μονιμοποίηση και στη συνέχεια για την παραμονή του στο σχολείο (πιστοποιητικό παιδαγωγικής κατάρτισης, διορισμός με το σταγονόμετρο  αποκλειστικά μέσω διαγωνισμού ΑΣΕΠ, ενεργοποίηση του θεσμού του δόκιμου εκπαιδευτικού με διετή θητεία, επιβολή του «μέντορα», μονιμοποίηση ύστερα από αξιολόγηση, καθιέρωση της «αυτοαξιολόγησης» σε πρώτη φάση και στη συνέχεια της αξιολόγησης, που θέτει υπό αμφισβήτηση το ύψος του μισθού, αλλά και τη θέση του εκπαιδευτικού, καθιέρωση του θεσμού του αναπληρωτή μειωμένου ωραρίου). Το δεύτερο μέρος αναμένεται με την αλλαγή του διοικητικού μοντέλου.

Σύμφωνα με όσα δημοσιεύτηκαν στον Τύπο, ο νέος διευθυντής της σχολικής μονάδας:

♦ Απαλλάσσεται πλήρως από τα διδακτικά του καθήκοντα, εφόσον προΐσταται μεγάλης σχολικής μονάδας. Αυτό δε γίνεται μόνο γιατί θα έχει αυξημένες αρμοδιότητες, αλλά για να αποκοπεί τελείως από το διδασκαλικό σώμα, να απαλλαγεί από κάθε παιδαγωγική, συγκαταβατική και «συντροφική» προς τους «συναδέλφους» του νοοτροπία, για να μπορέσει να παίξει με επιτυχία το ρόλο του αξιολογητή και του πειθαρχικού προϊστάμενου.

♦ Μετέχει (προφανώς, μαζί με άλλους, ίσως το σχολικό σύμβουλο, σύμφωνα με τους νόμους Αρσένη) στην αξιολόγηση του εκπαιδευτικού έργου και των εκπαιδευτικών του σχολείου. Η πειθάρχηση, η υποταγή στις απόψεις και τις οδηγίες του διευθυντή, ο οποίος θα είναι φορέας των αποφάσεων του υπουργείου Παιδείας, θα αποτελεί απαρέγκλιτο όρο για τη μονιμοποίηση των νεοδιόριστων, αλλά και για τη μισθολογική (σύνδεση μισθού-απόδοσης με το νέο μισθολόγιο) και βαθμολογική εξέλιξη των εκπαιδευτικών και τέλος για τη μονιμότητά τους, αφού ο φασιστικός Δημοσιοϋπαλληλικός Κώδικας ορίζει πως αν ο δημόσιος υπάλληλος κριθεί δυο φορές μη προακτέος, τότε παραπέμπεται με το ερώτημα της απόλυσης.

♦ Είναι υπεύθυνος, σε συνεργασία με τα στελέχη Παιδαγωγικής Καθοδήγησης, για την κατάρτιση προγραμμάτων ενδοσχολικής επιμόρφωσης, των ταχύρρυθμων δηλαδή επιμορφώσεων της πλάκας που δρομολογεί το υπουργείο Παιδείας.

♦ Εχει την ευθύνη για την οργάνωση των διαδικασιών «αυτοαξιολόγησης» της σχολικής μονάδας. Θυμίζουμε ότι η Διαμαντοπούλου δήλωσε ότι το τέχνασμα αυτό γίνεται για να μην προκληθεί σε πρώτη φάση «άγχος» στους εκπαιδευτικούς (οι μνήμες του επιθεωρητισμού εξακολουθούν να είναι έντονες μέσα στους εκπαιδευτικούς, γι’ αυτό και όλα τα σχέδια αξιολόγησης, αλλά και ψηφισμένοι νόμοι, έχουν μείνει ως τώρα στα χαρτιά). Στη συνέχεια θα έρθει το μπουγιουρντί της αξιολόγησης.

♦ Εχει την αποκλειστική ευθύνη της ηλεκτρονικής ενημέρωσης των ατομικών υπηρεσιακών φακέλων των εκπαιδευτικών και των οικονομικών δεδομένων και των στοιχείων της αυτοαξιολόγησης. Σύμφωνα με όσα περιγράφονται στο σχέδιο δράσης για το «νέο σχολείο», η «αυτοαξιολόγηση»/αξιολόγηση της σχολικής μονάδας, που δήθεν συμβάλλει στη «βελτίωση της ποιότητας της παρεχόμενης εκπαίδευσης», θα αφορά στους πόρους της σχολικής μονάδας (μεταξύ των οποίων και οικονομικοί πόροι, που σηματοδοτεί ευθεία αναφορά σε αποκόμιση πόρων από «τρίτους»), στη διοίκηση της σχολικής μονάδας, όπου θα κρίνονται η διαμόρφωση-εφαρμογή του σχολικού προγράμματος και η αξιοποίηση μέσων και πόρων, στην υλοποίηση του προγράμματος χωρίς απώλεια διδακτικών ωρών (φωτογραφίζονται οι μαθητικές κινητοποιήσεις, οι καταλήψεις, οι απεργίες του εκπαιδευτικού προσωπικού), στο κλίμα και στις σχέσεις μεταξύ των παραγόντων της εκπαιδευτικής κοινότητας, στην εφαρμογή «καινοτόμων προγραμμάτων», στα αποτελέσματα της φοίτησης-επίδοσης των μαθητών (προαναγγέλλεται μαραθώνιος αξιολογικών κρίσεων και εξετάσεων, για να υπάρξει «αντικειμενικό» κριτήριο).

Κοντολογίς, περιγράφεται ένας διευθυντής που θα έχει άμεση εμπλοκή στη συγκρότηση του φακέλου του εκπαιδευτικού και ένας διευθυντής-μάνατζερ, κυνηγός πόρων για τη στήριξη της υλικοτεχνικής υποδομής και της λειτουργίας του σχολείου, απευθυνόμενος σε επιχειρηματίες, ιδιώτες και λοιπούς σπλαχνικούς «χορηγούς», στους οποίους θα εκχωρεί ένα μέρος του αναλυτικού προγράμματος να το διαμορφώσουν σύμφωνα με τις «ανάγκες» τους (εδώ υπεισέρχονται και τα «καινοτόμα προγράμματα»), καθώς και τους χώρους του σχολείου για τις παντός είδους δραστηριότητές τους («ανοιχτό σχολείο», αρχής γενομένης από τη πραγματοποίηση της φάμπρικας της «διά βίου μάθησης»).

Στην επιβολή αυτού του μοντέλου διευθυντή συνηγορεί η δραστική περικοπή των κρατικών δαπανών για την Παιδεία. Περιγράφεται ένας διευθυντής με αστυνομική νοοτροπία, που θα καταστέλλει κάθε μαθητική κινητοποίηση και θα λειτουργεί ως μπαμπούλας απέναντι σε κάθε εκπαιδευτικό που θα διανοηθεί να απεργήσει, κουνώντας την απειλή της κατάταξης του σχολείου στον πάτο της αξιολογικής κλίμακας, με ό,τι αυτό συνεπάγεται για τη χρηματοδότησή του, τους μαθητές και τους δασκάλους του.

♦ Είναι ο πειθαρχικός προϊστάμενος για το προσωπικό της σχολικής μονάδας και μπορεί να επιβάλλει στον εκπαιδευτικό από έγγραφη επίπληξη μέχρι και πρόστιμο ίσο με το ένα έκτο των μηνιαίων αποδοχών του!

Στον αντίποδα, ο Σύλλογος Διδασκόντων περιορίζεται σε διακοσμητικό ρόλο. Ο καιρός των άγριων μεταρρυθμίσεων δεν επιτρέπει πολλά «κορδελάκια» και γυαλιστερά περιτυλίγματα, που έρχονται από το παρελθόν και που καθιερώθηκαν στα σχολεία ως εξιλέωση του συστήματος για το φασισμό της εφταετίας και του καραμανλικού κράτους και επιβλήθηκαν, βεβαίως, κάτω από τους αγώνες του εκπαιδευτικού κινήματος (σ’ αυτό το καθεστώς, ο διευθυντής εισηγείται για όλα τα θέματα της σχολικής μονάδας στο σύλλογο διδασκόντων, στον οποίο και ο ίδιος συμμετέχει με δικαίωμα ψήφου και ο σύλλογος αποφασίζει κατά πλειοψηφία).

Από την άλλη, η κατάσταση αυτή δημιουργούσε ψευδαισθήσεις για το ρόλο του σχολείου στον καπιταλισμό, αφού -όπως προείπαμε- η υπαλληλική νοοτροπία και η οσφυοκαμψία απέναντι στην εξουσία και τη θέση του διευθυντή πάντοτε ήταν παρούσα, ενώ κατόρθωνε (στα σχολεία που είχαν ισχυρή παρουσία αγωνιστές εκπαιδευτικοί) να αποκρούσει μόνο επιμέρους πλευρές της συστημικής παρέμβασης -κρατικής ή ιδιωτικής- (π.χ. αξιολόγηση από σχολικούς συμβούλους, επιβολή «ευέλικτης ζώνης», είσοδος επιχειρήσεων στα σχολεία μέσω εκπόνησης «προγραμμάτων», παραβίαση διδακτικού ωραρίου), αφήνοντας ανέγγιχτο τον πυρήνα του περιεχομένου, της δομής και της λειτουργίας του σχολείου, που στο κάτω-κάτω ήταν έξω από κάθε αρμοδιότητα του συλλόγου διδασκόντων.

Τώρα, όμως, τέλειωσαν τα ψέματα. Ο σύλλογος διδασκόντων απλά προτείνει και η απόφαση περιέρχεται στο διευθυντή. Γίνεται καθαρό ότι το κράτος θέτει «το εθνικό πλαίσιο αναλυτικού προγράμματος» και καλείται ο σύλλογος διδασκόντων να «αξιοποιήσει τις χρονικές δυνατότητες» που διατίθενται στη σχολική μονάδα. Επίσης προτείνει στο διευθυντή εκπαιδευτικά προγράμματα και καινοτόμες δράσεις, «επιλέγει» (sic) το διδακτικό και εποπτικό υλικό (πρόκειται για κοροϊδία, όταν τα σχολεία έχουν ανεπαρκέστατη υλικοτεχνική υποδομή, ενώ οι γονείς σπρώχνονται να βάζουν βαθιά το χέρι στην τσέπη για να διατηρηθεί ένα επίπεδο στην εκπαιδευτική διαδικασία), προτείνει μορφές και είδη ενδοϋπηρεσιακής επιμόρφωσης και έχει την ευθύνη, μετά από διαβούλευση με όλη τη σχολική κοινότητα, για τη συμπλήρωση του «κανονισμού λειτουργίας σχολικής μονάδας».

Στην ιεραρχική δομή, αυξημένο ρόλο έχει και ο υποδιευθυντής, ο οποίος είναι και πρόεδρος της τριμελούς «Επιτροπής Σχολικής Διαχείρισης» (τα άλλα δυο μέλη είναι ένας εκπρόσωπος του συλλόγου διδασκόντων και ένας εκπρόσωπος του συλλόγου γονέων), η οποία έχει την ευθύνη των οικονομικών θεμάτων (καταργούνται οι παλιές σχολικές επιτροπές).

Κοντολογίς, περιγράφεται ένα άκρως συγκεντρωτικό και αυταρχικό σύστημα διοίκησης, που στόχο έχει να φιμώσει κάθε φωνή αντίστασης, είτε μαθητών είτε εκπαιδευτικών. Η πλάκα είναι ότι το υπουργείο Παιδείας ισχυρίζεται ότι προχωρά στην αναδιάρθρωση του μοντέλου διοίκησης του σχολείου, επειδή το υπάρχον είναι «συγκεντρωτικό και πολύπλοκο»!

Σύμφωνα επίσης με όσα είδαν το φως της δημοσιότητας, πλάι στους 13 περιφερειακούς διευθυντές εκπαίδευσης θα τοποθετηθούν άλλοι 13 «περιφερειάρχες», που θα ηγηθούν ενός νέου θεσμού, των Γραφείων Στήριξης Εκπαιδευτικού Εργου. Τούτοι θα είναι σχολικοί σύμβουλοι και θα επιλέγονται με απόφαση του υπουργού, μετά από εισήγηση των περιφερειακών διευθυντών εκπαίδευσης. Δηλαδή, θα διορίζονται απ’ τους διορισμένους! Μεταξύ των αρμοδιοτήτων τους θα είναι και η αξιοποίηση των ευρωπαϊκών προγραμμάτων και η σύναψη «προγραμματικών συμφωνιών» με τις αιρετές περιφέρειες. Θα συμβουλεύουν δηλαδή τα σχολεία να κάνουν χρήση των δυνατοτήτων που παρέχουν τα ευρωπαϊκά προγράμματα και οι «τοπικές κοινωνίες» για την πλήρη υποταγή του δημόσιου σχολείου στην αγορά.

Γιούλα Γκεσούλη

Εκτύπωση 🖨
Κοινοποίηση: Facebook Twitter LinkedIn Email WhatsApp
Προηγούμενο Άρθρο

Αυταρχισμός, καταστολή, διοίκηση με ιδιωτικοοικονομικά κριτήρια

Δεν σας συμφέρει
Επόμενο άρθρο

Αυταρχισμός, καταστολή, διοίκηση με ιδιωτικοοικονομικά κριτήρια

Ξεπέρασε κάθε όριο

Σχετικά Αρθρα

Tηλεκπαίδευση στα υπό κατάληψη σχολεία – Οι εκπαιδευτικοί απαντούν με Απεργία-Αποχή

Παιδεία 7 Νοέ 2025, 20:27

Κυνήγησαν και συνέλαβαν μαθητή Γυμνασίου και του ζητούσαν να «δώσει» συμμαθητές του για να έχει ελαφρυντικά!

Παιδεία 7 Νοέ 2025, 19:50

Εκπαιδευτικοί: Δεν ανεχόμαστε τους εκβιασμούς και τις αυθαιρεσίες της Διοίκησης

Εργατικά 5 Νοέ 2025, 21:47

14 μήνες φυλάκιση χωρίς αναστολή, για ένα σύνθημα υπέρ της Παλαιστίνης σε πανεπιστημιακό τοίχο

Καταστολή 5 Νοέ 2025, 21:43

Οι πρυτάνεις μαντρόσκυλα της κυβέρνησης

Παιδεία 4 Νοέ 2025, 17:30

Μητσοτάκης: Ο σφαγέας των φοιτητών

Παιδεία 3 Νοέ 2025, 18:15
Ροή Ειδήσεων
Κόντρες

Αυτή και τα… άβατάρ της

11 Νοέ 2025, 12:33
Σαν Σήμερα

Σαν σήμερα 11 Νοέμβρη

11 Νοέ 2025, 00:01
Διεθνή

Σκληρές διαπραγματεύσεις για το ζήτημα των αποκλεισμένων στη Ράφα παλαιστίνιων μαχητών

10 Νοέ 2025, 20:17
Διεθνή

Χάιθαμ Αμπού Γασλάν: «Κανείς δεν μπορεί να αφοπλίσει τον παλαιστινιακό λαό – Δεν δεχόμαστε διεθνή επιτροπεία»

Συνέντευξη του ηγετικού στελέχους της Παλαιστινιακής Ισλαμικής Τζιχάντ

10 Νοέ 2025, 19:21
Πολιτική

Οταν η Γκιλφόιλ χαρακτήριζε τους Ελληνες κακομαθημένα σκυλιά που κατουρούν στο χαλί

10 Νοέ 2025, 14:23
Κόντρες

Κόμμα είν’ αυτό ή απορρυπαντικό;

10 Νοέ 2025, 13:39
Αθλητισμός

Αιωρούμενοι πάνω από το φαράγγι του Βίκου με τη σημαία της Παλαιστίνης

10 Νοέ 2025, 09:56
Σαν Σήμερα

Σαν σήμερα 10 Νοέμβρη

10 Νοέ 2025, 00:01
Διεθνή

Ταξιαρχίες Αλ-Κασάμ: Στο λεξιλόγιό μας δεν υπάρχει η λέξη παράδοση

Νέο ξεφτίλισμα των σιωναζιστών στη Ράφα

9 Νοέ 2025, 20:14
Διεθνή

Ουαλίντ Κιλάνι: «Η Αντίσταση υπάρχει εξαιτίας της κατοχής»

Συνέντευξη του εκπρόσωπου της Χαμάς

9 Νοέ 2025, 13:48
Οικονομία

Η Ελλάδα ως μπανανία-ενεργειακό hub των ΗΠΑ

9 Νοέ 2025, 10:37
Σαν Σήμερα

Σαν σήμερα 9 Νοέμβρη

9 Νοέ 2025, 00:01
Πολιτισμός

Oταν η φιλαρμονία γίνεται δυσαρμονία, χρειάζονται (και) καπνογόνα

8 Νοέ 2025, 06:36
Αντικυνωνικά

ΑΝΤΙΚΥΝΩΝΙΚΑ

8 Νοέ 2025, 00:02
Σαν Σήμερα

Σαν σήμερα 8 Νοέμβρη

8 Νοέ 2025, 00:01
Παιδεία

Tηλεκπαίδευση στα υπό κατάληψη σχολεία – Οι εκπαιδευτικοί απαντούν με Απεργία-Αποχή

7 Νοέ 2025, 20:27
Παιδεία

Κυνήγησαν και συνέλαβαν μαθητή Γυμνασίου και του ζητούσαν να «δώσει» συμμαθητές του για να έχει ελαφρυντικά!

7 Νοέ 2025, 19:50
Καταστολή

Εγκλημα ανοιχτά της Πύλου: Στο σκαμνί με κακουργήματα και ο σημερινός αρχηγός του Λιμενικού

Εκλεκτός του Μητσοτάκη, που τον έκανε αρχηγό παρά το πόρισμα του Συνηγόρου του Πολίτη

7 Νοέ 2025, 19:46
Διεθνή

Ο Μερτς κατηγορείται για κατασκευή «κινδύνου ρωσικών drones» για να δώσει συμβόλαιο σε φιλική εταιρία

7 Νοέ 2025, 14:06
Κόντρες

Εξουσιαστές είναι, τίποτα λιγότερο ή περισσότερο

7 Νοέ 2025, 11:46
Εκδηλώσεις στην Κόντρα
Η Yπόθεση Ζορζ Ιμπραήμ Αμπνταλλά
Εφετείο ΧΑ
Ουκρανία
Επιλεγμένα θέματα
10 Μάι 2022, 22:55

Ο ρωσικός ιμπεριαλισμός από θέση ισχύος

«Ο πλούτος των κοινωνιών όπου κυριαρχεί ο κεφαλαιοκρατικός τρόπος παραγωγής εμφανίζεται σαν ένας “τεράστιος σωρός…

21 Απρ 2022, 13:42

Καρλ Μαρξ: Μισθός, τιμή και κέρδος

21 Νοέ 2021, 07:31

Κινέζικος Ιμπεριαλισμός: Tα περιθώρια της παλιάς υψηλής κερδοφορίας στενεύουν

Παρά τη συνεχιζόμενη υπερεκμετάλλευση του προλεταριάτου

Περισσότερα…

Σαν Σήμερα

Σαν σήμερα 11 Νοέμβρη

Ημέρα ιδιωτικής ασφάλισης.

Ροδεσία: Ημέρα ανεξαρτησίας (1965).

Αγκόλα: Ημέρα ανεξαρτησίας (1975).

Μαλδίβες: Ημέρα δημοκρατίας (1968).

ΗΠΑ: Ημέρα βετεράνων.

1887: Εκτελούνται δι’ απαγχονισμού οι «πρωταίτιοι των γεγονότων της πρωτομαγιάς στο Σικάγο» August Spies, Albert Parsons, Adolph Fischer και George Engel, παρά την παγκόσμια κατακραυγή.

1918: Συνθηκολόγηση Γερμανίας, τέλος α’ παγκοσμίου πολέμου.

1990: Πεθαίνει ο Γιάννης Ρίτσος.

2003: Η «Οργάνωση «Χρήστος Κασσίμης» αποπειράται να χτυπήσει υποκατάστημα της τράπεζας «Citibank» στην περιοχή του Ζωγράφου.

2004: Πεθαίνει ο Γιασέρ Αραφάτ.

Εκτύπωση 🖨
Η Παπάρα…

Κάθε κρίσιμη στιγμή συνοδεύεται από αυτή την εσωτερική παρόρμηση. Να μη δεχτείς τον κόμπο ως τελικό όριο. Να βρεις τον τρόπο, με ευθύνη, με σταθερότητα, με κόστος, να περάσεις απέναντι. Αυτή η δύναμη δεν προκύπτει από τη φιλοδοξία, αλλά από την ανάγκη να παραμείνεις πιστός σε μια αποστολή που υπερβαίνει το πρόσωπό σου. Να υπηρετήσεις όχι αυτό που σε συμφέρει, αλλά αυτό που θεωρείς σωστό. Το βιβλίο αυτό γεννήθηκε από μια τέτοια ανάγκη. Όχι από την ανάγκη για προσωπική δικαίωση. Δεν γράφτηκε για να εξωραΐσει αποφάσεις, να ωραιοποιήσει γεγονότα ή να κατασκευάσει ένα αφήγημα βολικό για τον συγγραφέα του. Ο αναγνώστης, εξάλλου, γρήγορα θα συνειδητοποιήσει πως το βιβλίο γράφτηκε από την αίσθηση μιας εσωτερικής υποχρέωσης: την ανάγκη της μαρτυρίας. (…) Οι αποφάσεις που έπρεπε να ληφθούν δεν είχαν απλώς πολιτικό κόστος· είχαν ηθικό βάρος, κοινωνική προέκταση, ιστορική διάσταση. Ένιωθα να κουβαλώ στις πλάτες μου τα φαντάσματα των αδικαίωτων αγώνων του χθες, αλλά και τις ελπίδες μιας ολόκληρης γενιάς που τόλμησε να πιστέψει ότι τα πράγματα μπορούσαν να αλλάξουν. (…) Ήξερα πια, βιωματικά, τι σημαίνει να κυβερνάς με κομμένη την ανάσα και σε συνθήκες τήξης: να σηκώνεις το βάρος και τις επιθέσεις, να αντέχεις την αμφισβήτηση, να προστατεύεις ό,τι μπορεί να σωθεί και να χτίζεις ό,τι δεν υπήρχε. (…) Αυτή η πολιτική είναι έφοδος στον ουρανό. Η πολιτική σε φθείρει, ναι, αλλά σου χαρίζει κάτι πολύτιμο. Τη σπάνια δυνατότητα να συνδεθείς αληθινά με την εποχή σου. Να αφήσεις πίσω σου μια ανεξίτηλη σφραγίδα, μια κληρονομιά που θα ξεπερνά τον χρόνο και το πρόσωπό σου. Να δεις την όμορφη χώρα σου να στέκεται όρθια και τον λαό της να έχει σηκωθεί λίγο ψηλότερα. (…) Σε μια εποχή όπου η πολιτική είχε γίνει διαχείριση της παρακμής, εμείς επιχειρήσαμε να αρθρώσουμε μια διαφορετική αφήγηση. Δεν το πετύχαμε πάντα. Δεν ήταν όλες οι μάχες νικηφόρες. Αλλά κάθε μας βήμα συνοδευόταν από το όνειρο ενός καλύτερου, πιο δίκαιου κόσμου για τους πολλούς, για τους πιο αδύναμους. Γράφω γιατί θέλω να δείξω πως μπορεί να έκανα λάθη, αλλά ποτέ δεν μου έλειψε το θάρρος, ούτε όμως και άφησα τη χώρα μου μοιρολατρικά να τη σπρώξουν στον γκρεμό οι ίδιοι αυτοί που στη συνέχεια θα μας έδειχναν με το δάχτυλο ως υπεύθυνους της καταστροφής. Γράφω γιατί θέλω να δείξω πως έθεσα τον εαυτό μου στην υπηρεσία της χώρας μου αλλά και στην υπόθεση της κοινωνικής δικαιοσύνης, επιδιώκοντας με όλη τη φλόγα της ψυχής μου, και με την τελευταία ικμάδα των δυνάμεών μου, μια καλύτερη μοίρα για αυτόν τον βασανισμένο λαό.

Αλέξης Τσίπρας

(Με το ίδιο θράσος που είχε ως υποψήφιος πρωθιυπουργός, όταν έταζε ότι θα καταργήσει τα μνημόνια με ένα νόμο σε ένα άρθρο, με το ίδιο θράσος που είχε ως πρωθυπουργός, όταν οργάνωνε fake δημοψήφισμα και μετά μετέτρεπε το «όχι» σε «ναι», επανέρχεται τώρα διεκδικώντας ένα νέο ξεκίνημα. Δε διστάζει να αυτοαποθεωθεί με τον πιο χυδαίο, τον πιο αηδιαστικό τρόπο. Χειρότερα από το κάνουν ο Μητσοτάκης και η δική του τσογλανοπαρέα. Παραμένει πάντα ο ίδιος πολιτικός αλήτης: αρριβίστας, αμοραλιστής, αδίστακτος. Ενα τεράστιο «εγώ» στο οποίο δε χωρούν ούτε οι πρώην συνεργάτες του στον ΣΥΡΙΖΑ. Ta πάντα είναι σε πρώτο ενικό πρόσωπο)

Εκτύπωση 🖨
Αφίσες









Αρχείο Εφημερίδας
Εκδόσεις
25 Σεπ 2022, 13:12

Η ανατροπή του καπιταλισμού προϋπόθεση για τη λύση του ζητήματος της κατοικίας

27 Μαρ 2022, 17:35

Σοσιαλιστική οικοδόμηση και καπιταλιστική παλινόρθωση στην ΕΣΣΔ

Κατεβάστε ελεύθερα τη μελέτη

11 Οκτ 2020, 11:30

Διδάγματα από το Μεσοπόλεμο (κατεβάστε ελεύθερα τη μπροσούρα)

29 Αυγ 2020, 10:01

Η αλήθεια για τους Σλαβομακεδόνες

Ο ΠΟΛΥΧΡΟΝΟΣ ΑΝΕΛΕΗΤΟΣ ΔΙΩΓΜΟΣ ΕΝΟΣ ΛΑΟΥ

Αφιερώματα
17 Σεπ 2020, 19:22

Εγκληματικό, εθνικοσοσιαλιστικό μόρφωμα ήταν και παραμένει η Χρυσή Αυγή και οι παραφυάδες μετά τη διάσπασή της

4 Νοέ 2017, 00:00

100 ΧΡΟΝΙΑ ΜΕΤΑ

Ο μεγάλος Οκτώβρης του 1917 εξακολουθεί να διδάσκει το προλεταριάτο

30 Νοέ 2013, 00:00

KPD: Η συνεπής αντιφασιστική και επαναστατική οργάνωση της γερμανικής εργατικής τάξης

Διδάγματα από το Μεσοπόλεμο (7)

23 Νοέ 2013, 00:00

KPD: Η συνεπής αντιφασιστική και επαναστατική οργάνωση της γερμανικής εργατικής τάξης

Διδάγματα από το Μεσοπόλεμο (6)

Δείτε όλες τις ΕΚΔΟΣΕΙΣ

Δείτε όλα τα ΑΦΙΕΡΩΜΑΤΑ

Πολιτικές Δίκες
  • Αυταρχισμός, καταστολή, διοίκηση με ιδιωτικοοικονομικά κριτήρια

    17Ν
    • Αυταρχισμός, καταστολή, διοίκηση με ιδιωτικοοικονομικά κριτήρια

      Εφετείο 17Ν
  • Αυταρχισμός, καταστολή, διοίκηση με ιδιωτικοοικονομικά κριτήρια

    ΕΛΑ
    • Αυταρχισμός, καταστολή, διοίκηση με ιδιωτικοοικονομικά κριτήρια

      Δεύτερη Δίκη ΕΛΑ
    • Αυταρχισμός, καταστολή, διοίκηση με ιδιωτικοοικονομικά κριτήρια

      Εφετείο ΕΛΑ
    • Αυταρχισμός, καταστολή, διοίκηση με ιδιωτικοοικονομικά κριτήρια

      Πρώτη Δίκη ΕΛΑ
  • Αυταρχισμός, καταστολή, διοίκηση με ιδιωτικοοικονομικά κριτήρια

    Επαναστατικός Αγώνας
    • Αυταρχισμός, καταστολή, διοίκηση με ιδιωτικοοικονομικά κριτήρια

      Πρώτη Δίκη Επαναστατικού Αγώνα
    • Αυταρχισμός, καταστολή, διοίκηση με ιδιωτικοοικονομικά κριτήρια

      Εφετείο Επαναστατικού Αγώνα
    • Αυταρχισμός, καταστολή, διοίκηση με ιδιωτικοοικονομικά κριτήρια

      Δεύτερη Δίκη Επαναστατικού Αγώνα
  • Αυταρχισμός, καταστολή, διοίκηση με ιδιωτικοοικονομικά κριτήρια

    Συνωμοσία Πυρήνων της Φωτιάς
    • Αυταρχισμός, καταστολή, διοίκηση με ιδιωτικοοικονομικά κριτήρια

      3η Δίκη Σ.Π.Φ.
    • Αυταρχισμός, καταστολή, διοίκηση με ιδιωτικοοικονομικά κριτήρια

      4η Δίκη Σ.Π.Φ.
    • Αυταρχισμός, καταστολή, διοίκηση με ιδιωτικοοικονομικά κριτήρια

      Δίκη Σ.Π.Φ.
Παλαιστίνη
  • Αυταρχισμός, καταστολή, διοίκηση με ιδιωτικοοικονομικά κριτήρια

    Σπάζοντας την πολιορκία
    • Αυταρχισμός, καταστολή, διοίκηση με ιδιωτικοοικονομικά κριτήρια

      Αυταρχισμός, καταστολή, διοίκηση με ιδιωτικοοικονομικά κριτήρια

      Το ημερολόγιο της αποστολής
    • Αυταρχισμός, καταστολή, διοίκηση με ιδιωτικοοικονομικά κριτήρια

      Αυταρχισμός, καταστολή, διοίκηση με ιδιωτικοοικονομικά κριτήρια

      Σπάζοντας τον αποκλεισμό της Γάζας (4)
    • Αυταρχισμός, καταστολή, διοίκηση με ιδιωτικοοικονομικά κριτήρια

      Αυταρχισμός, καταστολή, διοίκηση με ιδιωτικοοικονομικά κριτήρια

      Σπάζοντας τον αποκλεισμό της Γάζας (3)
    • Αυταρχισμός, καταστολή, διοίκηση με ιδιωτικοοικονομικά κριτήρια

      Αυταρχισμός, καταστολή, διοίκηση με ιδιωτικοοικονομικά κριτήρια

      Σπάζοντας τον αποκλεισμό της Γάζας (2)
    • Αυταρχισμός, καταστολή, διοίκηση με ιδιωτικοοικονομικά κριτήρια

      Σπάζοντας τον αποκλεισμό της Γάζας (1)
Σύνδεσμοι
  • Αυταρχισμός, καταστολή, διοίκηση με ιδιωτικοοικονομικά κριτήρια

    Αυταρχισμός, καταστολή, διοίκηση με ιδιωτικοοικονομικά κριτήρια

    Ποιοι είμαστε
  • Αυταρχισμός, καταστολή, διοίκηση με ιδιωτικοοικονομικά κριτήρια

    Αυταρχισμός, καταστολή, διοίκηση με ιδιωτικοοικονομικά κριτήρια

    Επικοινωνία
  • Αυταρχισμός, καταστολή, διοίκηση με ιδιωτικοοικονομικά κριτήρια

    Αυταρχισμός, καταστολή, διοίκηση με ιδιωτικοοικονομικά κριτήρια

    Όροι χρήσης
  • Αυταρχισμός, καταστολή, διοίκηση με ιδιωτικοοικονομικά κριτήρια

    Αυταρχισμός, καταστολή, διοίκηση με ιδιωτικοοικονομικά κριτήρια

    Ποιοι είμαστε
  • Αυταρχισμός, καταστολή, διοίκηση με ιδιωτικοοικονομικά κριτήρια

    Αυταρχισμός, καταστολή, διοίκηση με ιδιωτικοοικονομικά κριτήρια

    Επικοινωνία
  • Αυταρχισμός, καταστολή, διοίκηση με ιδιωτικοοικονομικά κριτήρια

    Αυταρχισμός, καταστολή, διοίκηση με ιδιωτικοοικονομικά κριτήρια

    Όροι χρήσης

Πληκτρολογήστε παραπάνω και πατήστε Enter για αναζήτηση. Πατήστε Esc για ακύρωση.

Χρησιμοποιούμε cookies αποκλειστικά για την βελτιστοποίηση της εμπειρίας πλοήγησης και για τη σύνταξη ανώνυμων στατιστικών επισκεψιμότητας. Εφόσον συνεχίσετε στη σελίδα μας, θεωρούμε ότι είστε ικανοποιημένοι με αυτό.
Ρυθμίσεις CookieΣυνέχεια
Διαχείριση συναίνεσης

Σύνοψη απορρήτου

Χρησιμοποιούμε cookies αποκλειστικά για την βελτιστοποίηση της εμπειρίας πλοήγησης και για τη σύνταξη ανώνυμων στατιστικών επισκεψιμότητας (analytics). Δεν μπορούμε να εξακριβώσουμε την προσωπική σας ταυτότητα από τα cookies. Τα cookies αποθηκεύονται αποκλειστικά στη δική σας συσκευή (υπολογιστή, tablet, κινητό τηλέφωνο) και η ιστοσελίδα δε διατηρεί κανένα αρχείο ή βάση δεδομένων με προσωπικά δεδομένα σας.
Necessary
Always Enabled
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. These cookies ensure basic functionalities and security features of the website, anonymously.
CookieDurationDescription
_GRECAPTCHA5 months 27 daysThis cookie is set by Google. In addition to certain standard Google cookies, reCAPTCHA sets a necessary cookie (_GRECAPTCHA) when executed for the purpose of providing its risk analysis.
cookielawinfo-checkbox-advertisement1 yearSet by the GDPR Cookie Consent plugin, this cookie is used to record the user consent for the cookies in the "Advertisement" category .
cookielawinfo-checkbox-analytics11 monthsThis cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Analytics".
cookielawinfo-checkbox-functional11 monthsThe cookie is set by GDPR cookie consent to record the user consent for the cookies in the category "Functional".
cookielawinfo-checkbox-necessary11 monthsThis cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookies is used to store the user consent for the cookies in the category "Necessary".
cookielawinfo-checkbox-others11 monthsThis cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Other.
cookielawinfo-checkbox-performance11 monthsThis cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Performance".
elementorneverThis cookie is used by the website's WordPress theme. It allows the website owner to implement or change the website's content in real-time.
viewed_cookie_policy11 monthsThe cookie is set by the GDPR Cookie Consent plugin and is used to store whether or not user has consented to the use of cookies. It does not store any personal data.
wordpress_test_cookiesessionThis cookie is used to check if the cookies are enabled on the users' browser.
Functional
Functional cookies help to perform certain functionalities like sharing the content of the website on social media platforms, collect feedbacks, and other third-party features.
CookieDurationDescription
__cf_bm30 minutesThis cookie, set by Cloudflare, is used to support Cloudflare Bot Management.
Performance
Performance cookies are used to understand and analyze the key performance indexes of the website which helps in delivering a better user experience for the visitors.
Analytics
Analytical cookies are used to understand how visitors interact with the website. These cookies help provide information on metrics the number of visitors, bounce rate, traffic source, etc.
CookieDurationDescription
_ga2 yearsThe _ga cookie, installed by Google Analytics, calculates visitor, session and campaign data and also keeps track of site usage for the site's analytics report. The cookie stores information anonymously and assigns a randomly generated number to recognize unique visitors.
_gid1 dayInstalled by Google Analytics, _gid cookie stores information on how visitors use a website, while also creating an analytics report of the website's performance. Some of the data that are collected include the number of visitors, their source, and the pages they visit anonymously.
Advertisement
Advertisement cookies are used to provide visitors with relevant ads and marketing campaigns. These cookies track visitors across websites and collect information to provide customized ads.
Others
Other uncategorized cookies are those that are being analyzed and have not been classified into a category as yet.
CookieDurationDescription
_lscache_vary2 daysNo description available.
abj404_solution_REQUEST_URI4 minutesNo description available.
abj404_solution_REQUEST_URI_SHORTpastNo description
abj404_solution_REQUEST_URI_UPDATE_URL4 minutesNo description
wordpress_b6635853a2380e54d99196d3b5c883f5pastNo description
wordpress_logged_in_b6635853a2380e54d99196d3b5c883f5pastNo description
wordpress_sec_b6635853a2380e54d99196d3b5c883f5pastNo description
wordpresspass_b6635853a2380e54d99196d3b5c883f5pastNo description
wordpressuser_b6635853a2380e54d99196d3b5c883f5pastNo description
wp-postpass_b6635853a2380e54d99196d3b5c883f5pastNo description
wp-settings-0pastNo description
wp-settings-time-0pastNo description
SAVE & ACCEPT
Powered by CookieYes Logo