Ο προδοτικός ρόλος της συνδικαλιστικής γραφειοκρατίας επιβεβαιώθηκε για πολλοστή φορά με την απόφαση-αναστολή της αποχής των καθηγητών από τα βαθμολογικά κέντρα. Την κρίσιμη στιγμή για τον αγώνα των καθηγητών, τη στιγμή που η κυβέρνηση και η πολιτική ηγεσία του υπουργείου Παιδείας ήταν κολλημένες με την πλάτη στον τοίχο, η συνδικαλιστική γραφειοκρατία ανέκρουσε πρύμναν. Σε αγαστή συνεργασία οι συνδικαλισταράδες των ΠΑΣΚ-ΔΑΚΕ στην ΟΛΜΕ ψήφισαν για αναστολή της αποχής και έβγαλαν την κυβέρνηση από τη δύσκολη θέση στην οποία είχε περιέλθει. Ξεφτιλίζοντας το ρόλο του παιδαγωγού, τον οποίο επικαλέσθηκε, ο πρόεδρος της ΟΛΜΕ Δ. Πεππές, αναπαρήγαγε τις φτηνιάρικες αιτιάσεις της Διαμαντοπούλου, ότι οι παιδαγωγοί δεν πρέπει να παίζουν με την αγωνία των παιδιών, αλλά παρόλ’ αυτά να στηρίζουν με συνέπεια το εξεταστικό σύστημα που τα γεμίζει με άγχος, κατακρεουργεί την εκπαιδευτική διαδικασία, αποκεφαλίζει τα παιδιά και τα στερεί από την πρόσβαση στην τριτοβάθμια εκπαίδευση. «Ως παιδαγωγοί αποφασίσαμε να μην συνεχίσουμε την αποχή, διασφαλίζοντας έτσι και την αξιοπιστία των εξετάσεων», δήλωσε.
Η παραπάνω εξέλιξη ήταν προδιαγεγραμμένη, από τη στιγμή που την υπόθεση διαχειριζόταν η συνδικαλιστική γραφειοκρατία. Οι εκπαιδευτικοί οφείλουν να βγάλουν τα συμπεράσματά τους και να πάρουν τον αγώνα για τα συμφέροντά τους αποκλειστικά στα δικά τους χέρια, κόβοντας τις γέφυρες με τη γραφειοκρατία.
Θυμίζουμε ότι στην υπόθεση αυτή το υπουργείο Παιδείας ενήργησε ως κοινός απατεώνας, ύπουλα, παραμυθιάζοντας τους εκπαιδευτικούς. Είναι χαρακτηριστικό ότι ο υφυπουργός Παιδείας κ. Ι. Πανάρετος είχε δημοσιοποιήσει στις 26 Μαΐου, όταν η ΟΛΜΕ είχε ανακοινώσει αποχή από τις βαθμολογήσεις για την Παρασκευή 28 Μαΐου, μιαν άλλη Υπουργική Απόφαση υπογεγραμμένη από τον ίδιο με σαφώς μικρότερες περικοπές σε ορισμένες αμοιβές και διατήρηση στο ίδιο ύψος των αμοιβών των επιτηρητών και βαθμολογητών. Το Δ.Σ της ΟΛΜΕ, ανέστειλε τότε την αποχή από τα βαθμολογικά κέντρα, παρά το γεγονός ότι η διαδικασία υπογραφής της ΚΥΑ δεν είχε ολοκληρωθεί.
Η πολιτική ηγεσία του υπουργείου ακολούθησε παρελκυστική τακτική με στόχο να ολοκληρωθεί η διαδικασία των εξετάσεων και των βαθμολογήσεων απρόσκοπτα και χωρίς να γνωρίζουν οι εκπαιδευτικοί τις περικοπές που είχαν αποφασιστεί. Ουσιαστικά η Υπουργική Απόφαση που παρουσίασε ο Πανάρετος, για την οποία διαβεβαίωσε την αντιπροσωπεία της ΟΛΜΕ στη συνάντηση της 26ης Μαΐου πως «έχει γίνει συνεννόηση με το Υπουργείο Οικονομικών και αυτές θα είναι οι αμοιβές», ήταν ανύπαρκτη. Η δε υπουργός Παιδείας Α. Διαμαντοπούλου διαβεβαίωνε στις 4/6/10 σε τηλεοπτική συζήτηση τον πρόεδρο της ΟΛΜΕ δημόσια, ότι οι αμοιβές θα είναι όπως και την περσινή χρονιά και δεν υπάρχει κανένα πρόβλημα. Ετσι, οι εκπαιδευτικοί παγιδεύτηκαν ώσπου έκανε την εμφάνισή της η γνωστή ΥΑ που κόβει δραστικά τις αποδοχές για τη συμμετοχή στις διαδικασίες των εξετάσεων. Σύμφωνα με τα στοιχεία που έδωσε η ΟΛΜΕ, οι περικοπές στις ήδη χαμηλές αμοιβές, που ήταν παγωμένες από το 2006, κυμαίνονται από 5% έως 63%. Ενδεικτικά αναφέρονται:
– Επιτηρητές, από 17 ευρώ/ημέρα σε 14 ευρώ (μείωση 29,6%).
– Βαθμολογητές, από 2,1 ευρώ/γραπτό σε 2 ευρώ/γραπτό (μείωση 5%).
– Μέλη λυκειακών επιτροπών, από 338 ευρώ σε 270 ευρώ (μείωση 20%).
– Μέλη επιτροπών βαθμολογικών κέντρων, από 709 ευρώ σε 500 ευρώ (μείωση 29,5%).
– Εκπαιδευτικοί και διοικητικοί που υποβοηθούν το έργο των βαθμολογικών κέντρων, από 19,3 ευρώ /μέρα σε 12 ευρώ/μέρα (μείωση 38%).
– Στους εξεταστές-βαθμολογητές στις ειδικές κατηγορίες μαθητών, από 33,3 ευρώ/μέρα σε 26,7 ευρώ/μέρα (μείωση 20%).
– Στα μέλη επιτροπών συγκέντρωσης δικαιολογητικών υποψηφίων, από 806 ευρώ σε 300 ευρώ (μείωση 63%).
– Ενα άτομο επικουρικού προσωπικού για τις συνολικές ημέρες απασχόλησης, αντί για 386 ευρώ για 20 ημέρες εργασία (στα ΒΚ των ΤΕΕ) θα πάρει 240 ευρώ, κ.λπ.
– Ακόμη και στο προσωπικό καθαριότητας έπεσε μαχαίρι στις αμοιβές από 19,3 ευρώ/ημέρα σε 12 ευρώ/ημέρα!
Αποκορύφωμα των εκβιασμών που ασκούσε το υπουργείο Παιδείας, προκειμένου να τρομοκρατήσει τους εκπαιδευτικούς, που είχαν πετύχει με την αποχή τους να βάλουν «πάγο» στην κορυφαία για το αστικό σύστημα διαδικασία ανακοπής της τάσης της ελληνικής εργαζόμενης κοινωνίας για πανεπιστημιακή μόρφωση, τις πανελλαδικές εξετάσεις, ήταν η έμμεση απειλή για πολιτική επιστράτευση, που υποκρύπτονταν πίσω από την κίνηση της Διαμαντοπούλου να ενημερώσει τον πρωθυπουργό και τους αρχηγούς όλων των πολιτικών κομμάτων. Κατάπτυστο επίσης ήταν και το κείμενο, που κοινοποίησε το υπουργείο Παιδείας, υπό την μορφή Νon Paper. Εκεί γίνεται λόγος για «παραδοξότητα» του ελληνικού εκπαιδευτικού συστήματος και πανευρωπαϊκή πρωτοτυπία για το γεγονός ότι «οι πανελλαδικές εξετάσεις δεν θεωρούνται αναπόσπαστο τμήμα του εκπαιδευτικού έργου, αλλά ως μια επιπλέον απασχόληση (παρά το γεγονός ότι λαμβάνει χώρα σε χρόνο που δεν υφίστανται άλλες διδακτικές υποχρεώσεις), που προϋποθέτει επιπλέον αμοιβή». Το υπουργείο διαφεύγει έντεχνα το γεγονός ότι οι μισθοί των ελλήνων εκπαιδευτικών είναι οι πιο εξευτελιστικοί στην Ευρώπη και δείχνει τις πραγματικές του προθέσεις να κόψει εντελώς στο μέλλον την επιπλέον αμοιβή για τη συμμετοχή στις διαδικασίες των εξετάσεων.
Γιούλα Γκεσούλη