Τις συκοφαντίες και τις απειλές χρησιμοποιεί η υπουργός Παιδείας για να πλήξει τις μαθητικές καταλήψεις. «Υποκινούμενες» τις χαρακτήρισε η Διαμαντοπούλου, κατά την προσφιλή μέθοδο όλων των προκατόχων της, ενώ απείλησε τους μαθητές με μαθήματα τα Σάββατα και τις αργίες, με περικοπή των εκδρομών και επιμήκυνση της σχολικής χρονιάς «για να αναπληρωθούν οι χαμένες ώρες».
Παράλληλα, μπήκε μπροστά η επαίσχυντη Πράξη Νομοθετικού Περιεχομένου. Τις τελευταίες ημέρες ξεκίνησε η βιομηχανία κλήσεων διευθυντών σχολείων και εκπροσώπων συλλόγων γονέων στα αστυνομικά τμήματα. Καλούνται να καταθέσουν για το τι συμβαίνει στο σχολείο τους με τις καταλήψεις των μαθητών κ.λπ. Στο πλαίσιο αυτό στέλνονται και έγγραφα -εντολές από τη διοίκηση προς τους διευθυντές σχολείων, να αναφέρουν αμέσως και εγγράφως στα αστυνομικά τμήματα αν έγινε κατάληψη του σχολείου!
Η Διαμαντοπούλου προσφεύγει σ’ αυτές τις μεθόδους επειδή φοβάται ότι οι μαθητικές καταλήψεις, που την προηγούμενη Παρασκευή έφθαναν τις 140 (οι περισσότερες σε Αθήνα, Θεσσαλονίκη, Πάτρα), μπορούν πολύ γρήγορα να γίνουν τσουνάμι και να πάρουν μαζικές διαστάσεις, την ώρα που η ίδια έχει «απλωμένο τραχανά», με τις σχεδιαζόμενες αλλαγές που ξεπατώνουν όλο το φάσμα της εκπαίδευσης. Μια τέτοια εξέλιξη είναι πιθανή φέτος, αφού έχει πέσει μεγάλο μαχαίρι στις δαπάνες για την Παιδεία, με ορατό ήδη πρακτικό αντίκρισμα στους διορισμούς εκπαιδευτικών (τα υπάρχοντα κενά θα πολλαπλασιαστούν λόγω της συνταξιοδότησης εκπαιδευτικών στις αρχές του Οκτώβρη), στην Πρόσθετη Διδακτική Στήριξη, στη μεταφορά των μαθητών, στις λειτουργικές δαπάνες των σχολείων (δόθηκε περίπου το 1/3 της περσινής επιχορήγησης), για να μην αναφέρουμε τα χρόνια κτιριακά προβλήματα.
Η Διαμαντοπούλου ξέρει ότι όλα αυτά μπορούν να αποτελέσουν καλό προσάναμμα για έναν γενικευμένο ξεσηκωμό, αφού τα παιδιά βιώνουν και αυτά μαζί με τις οικογένειές τους την τρομοκρατία του Μνημονίου. Εξαπολύει τους κεραυνούς της τώρα, που είναι σχετικά νωρίς, γιατί ξέρει πως όταν οι μαθητικές καταλήψεις γίνουν πυρκαγιά «είναι πολύ αργά για δάκρυα Στέλλα».








