Το υπουργείο Παιδείας θέλει να αποκτήσει «τεχνογνωσία» στην εφαρμογή της αξιολόγησης των πανεπιστημίων και στον τρόπο που αυτή θα συνδεθεί με τη χρηματοδότηση των ιδρυμάτων.
Γι’ αυτό έβαλε μπροστά την Αρχή Διασφάλισης της Ποιότητας να οργανώσει ημερίδα, ώστε να υπάρξει ανταλλαγή εμπειρίας εφαρμογής της αξιολόγησης μεταξύ διαφόρων επιστημόνων-προσκολλημένων στην ιδέα της ανταποδοτικής λειτουργίας των πανεπιστημίων από την Ελλάδα και άλλες ευρωπαϊκές χώρες.
Την πρόθυμη συνδρομή τους πρόσφεραν ο πρώην πρόεδρος του Συμβουλίου Ανώτατης Εκπαίδευσης της Τουρκίας και ο ακαδημαϊκός γραμματέας της London School of Economics της Μεγάλης Βρετανίας, που είπε ότι στην Αγγλία του θριάμβου της διακήρυξης της Μπολόνια, σε όλα τα δημόσια πανεπιστήμια εφαρμόζεται από το κράτος ένα συγκεκριμένο μοντέλο χρηματοδότησης, το οποίο σχετίζεται με τον αριθμό των φοιτητών, τις ερευνητικές δραστηριότητες και την υποδομή των ιδρυμάτων και συνδέεται με την αξιολόγησή τους. Το σύστημα δημιουργεί κόντρες για την απόκτηση περισσότερων πόρων (που προφανώς είναι ελάχιστοι γι’ αυτό και η κόντρα) από τα ιδρύματα και πολλά επιβιώνουν χάρις στους «μη κρατικούς πόρους» (προφανώς από επιχειρήσεις και ιδιώτες).
Το όραμα αυτό συγκίνησε και την κυβέρνηση και τον Στυλιανίδη και προτείνουν και εδώ ένα ανάλογο σύστημα αξιολόγησης-χρηματοδότησης, για το οποίο μάλιστα επαίρονται.