«Ενθουσιασμένα είναι τα παιδιά που επιστρέφουν στο σχολείο». «Στα σχολεία επιστρέφουν οι μαθητές Δημοτικών και Νηπιαγωγείων με όλα τα μέτρα προστασίας: Μάσκες, αντισηπτικά, προσέλευση-αποχώρηση από διαφορετικές εισόδους, αερισμός αιθουσών κάθε 20 λεπτά με άνοιγμα παραθύρων». Αυτά ήταν τα δυο βασικά σλόγκαν που άκουγες σήμερα, 11 του Γενάρη, σε όλες τις πρωινές τηλεοπτικές εκπομπές, μαζί με την ευχή (άπαντες είχαν πάρει τα θυμιατά) «όλα να πάνε καλά». Και να οι εικόνες με μικρούς μαθητές να μπαίνουν στα σχολικά κτίρια σε γραμμή, και να οι γονείς να τους αποχαιρετούν στις εισόδους, και να εκπρόσωποι των Δήμων να διαβεβαιώνουν ότι πάρθηκαν όλα τα μέτρα χωρίς «τσιγκουνιές», και να επιλεγμένοι διευθυντές σχολείων να δηλώνουν πανέτοιμοι να υποδεχθούν τους μαθητές, και να αστειάκια με το σχολείο στη Χαλάστρα Θεσσαλονίκης που ζήτησε από τα παιδιά να φέρουν και από μια «κουβερτούλα» στο σχολείο. Κερασάκι στο ρεπορτάζ της τηλεοπτικής ευδαιμονίας, η Κεραμέως να ρωτά τα μικρά παιδιά αν είναι χαρούμενα που επιστρέφουν στον «φυσικό τους χώρο».
Μια πλασματική, ωραιοποιημένη εικόνα. Που κάνει κύριο στοιχείο της προπαγάνδας τη χαρά των μικρών παιδιών. Που είναι φυσικό να χαίρονται που επιστρέφουν στο σχολείο (για τα μεγάλα των Γυμνασίων και Λυκείων δεν εγγυόμαστε, καθώς έχουν ήδη νιώσει στο πετσί τους την ασφυκτική, αποστεωμένη καθημερινότητα ενός σχολείου χωρίς χαρά, με έντονους και συνεχείς ταξικούς φραγμούς), για να ανταμώσουν με τους φίλους και συμμαθητές τους, να ζήσουν τη χαρά και το παιχνίδι του διαλείμματος, να δουν τη δασκάλα ή το δάσκαλό τους, να ξεφύγουν από το κλείσιμο στους τέσσερις τοίχους του διαμερίσματος.
Μια πλασματική εικόνα που έχει στο πίσω μέρος της μια μαύρη πραγματικότητα και μια εγκληματική πολιτική. Μαθητές στοιβαγμένοι σε τάξεις των 25 μαθητών, τάξεις-κλουβιά σε πολλά σχολεία, ακατάλληλα σε πολλές περιπτώσεις σχολικά κτίρια, αδυναμία να τηρηθούν τα δήθεν αυστηρά πρωτόκολλα για σχολαστική καθαριότητα «τουλάχισον δυο φορές την ημέρα», καθώς δεν επαρκεί το προσωπικό καθαριότητας, χωρίς τη δέσμευση για επαναλαμβανόμενα τεστ (μοριακά και όχι rapid test, που είναι παντελώς αναξιόπιστα) σε εκπαιδευτικούς και μαθητές και χωρίς την πρόβλεψη για εμβολιασμό των εκπαιδευτικών κατά προτεραιότητα, με τα ίδια πρωτόκολλα-λάστιχο για την υγιεινή και ασφάλεια, με τα οποία άνοιξαν τα σχολεία τον Σεπτέμβρη για να κλείσουν μετά από δυο μήνες, επειδή πλήθυναν τα κρούσματα κοροναϊού.
Μια πλασματική εικόνα που κρύβει επιμελώς όλα τα επιστημονικά δεδομένα που έχουν προκύψει από δεκάδες επιστημονικές έρευνες και βεβαιώνουν ότι τα παιδιά και νοσούν (αν και νοσούν ηπιότερα ή είναι ασυμπτωματικά) και μεταδίδουν τον ιό και ότι ο ρόλος των παιδιών στη μετάδοση του κοροναϊού έχει υποβαθμιστεί. Είναι η μελέτη του επικεφαλής του Ινστιτούτου Ιολογίας Charite του Βερολίνου Κριστιάν Ντρόστεν και της ομάδας του, η νοτιοκορεάτικη μελέτη που δημοσιεύτηκε στην ιστοσελίδα του αμερικάνικου Κέντρου Ελέγχου και Πρόληψης Νοσημάτων (CDC) στις 16 Ιούλη, η έκθεση της αμερικάνικης Ακαδημίας Παιδιατρικής, που δημοσιεύτηκε στις 27 Αυγούστου, η έκθεση που δημοσιεύτηκε στο αμερικάνικο ακαδημαϊκό περιοδικό Jama Pediatrics στις 30 Ιούλη, η έρευνα που διεξάγεται από το Πανεπιστήμιο της Βιέννης, σε συνεργασία με άλλα τρία πανεπιστημιακά ιδρύματα (τα Πανεπιστήμια των Γκρατς, Ινσμπρουκ και Λιντς) για λογαριασμό του υπουργείου Παιδείας της Αυστρίας, με επικεφαλής τον Μίχιαελ Βάγκνερ, καθηγητή Μικροβιολογίας στο Πανεπιστήμιο της Βιέννης, κ.λπ. (δείτε εδώ και εδώ).
Γιατί δεν συμφέρει η αναφορά σε αυτές τις μελέτες, επειδή πρώτιστο μέλημα είναι η λειτουργία της καπιταλιστικής οικονομίας, με τους εργαζόμενους γονείς να επιστρέφουν στην πιο αποδοτική -για το κεφάλαιο- παραγωγική διαδικασία και το κράτος να απαλλάσσεται από την υποχρέωση της παροχής αδειών ειδικού σκοπού.
Γι’ αυτό και όλοι οι υπηρεσιακοί παράγοντες του υπουργείου Παιδείας επικαλούνται αποκλειστικά και μόνο «τη μελέτη της Σουηδίας», που έχει μια κυβέρνηση που εφήρμοσε την χωρίς κανένα ηθικό φραγμό φυσική «ανοσία της αγέλης», με χιλιάδες νεκρούς, ειδικά ηλικιωμένους (σήμερα επ’ αυτού το σπικάζ το έκανε ο νέος υφυπουργός Συρίγος).
ΥΓ. Στην Ελλάδα, η Κεραμέως εφαρμόζει ετεροχρονισμένα ό,τι έκαναν στη Γερμανία, χωρίς να λαμβάνει συνειδητά υπόψη το δραματικό αποτέλεσμα που τελικά είχε η πολιτική των ανοιχτών σχολείων εκεί, δηλαδή τα εκατοντάδες χιλιάδες κρούσματα σε μαθητές και εκπαιδευτικούς και χιλιάδες σχολεία κλειστά λόγω κρουσμάτων. Αποκαλυπτικά είναι τα όσα είπε στην πρωινή εκπομπή (11/1) του Open tv «Ωρα Ελλάδος» ο ανταποκριτής στο Βερολίνο Παντελής Βαλασόπουλος:
Βαλασόπουλος: «Τα σχολεία στη Γερμανία δεν άνοιξαν, ούτε πρόκειται ν’ ανοίξουν. Κάναν μεγάλη προσπάθεια με τα σχολεία. Ενώ είχαν κλείσει όλα, κράτησαν τα σχολεία ανοιχτά και μάλιστα με ανοιχτά παράθυρα κάθε 20 λεπτά. Τελικά δεν δούλεψε το σύστημα. Είχαμε πάρα πολλά κρούσματα.
Δημοσιογράφος: Στα σχολεία; Στα παιδιά ή στους συγγενείς, παππούδες, γιαγιάδες, γονείς;
Βαλασόπουλος: Ξέρω ότι λίγο πριν κλείσει το ολικό λοκντάουν είχανε κλείσει 3.800 σχολεία με 300.000 κρούσματα!
Δημοσιογράφος (κάγκελο): Μεγάλος αριθμός!
Βαλασόπουλος: Το προσπάθησαν πάντως πάρα πολύ. Ηταν ο βασικός στόχος να μείνουν τα σχολεία ανοιχτά. Είχε κάνει και καμπάνια η Μέρκελ για τα ανοιχτά παράθυρα, παιδιά να βάζετε κουβέρτες, να βάζετε πουλόβερ, κ.λπ. Αλλά δεν τα ανοίγουν πάντως…
https://www.youtube.com/watch?v=FLD7jd2L1pw&feature=youtu.be&ab_channel=eksegersiGR
Γιούλα Γκεσούλη