Close Menu
Εφημερίδα Κόντρα | Eksegersi.grΕφημερίδα Κόντρα | Eksegersi.gr
  • Αρχική
  • Πολιτική
  • Διεθνή
  • Οικονομία
  • Εργατικά
  • Αγροτικά
  • Παιδεία
  • Καταστολή
  • Περιβάλλον
  • Υγεία
  • Πολιτισμός
  • Αθλητισμός
  • Ιστορία
  • Στήλες
    • Η Αποψή Μας
    • Στο Ψαχνό
    • Zoom
    • Βαθύ Κόκκινο
    • Αντικυνωνικά
    • Dixi et salvavi animam meam
X (Twitter) YouTube RSS
Τελευταία Νέα :
  • Οι ελληνοτουρκικές σχέσεις και το… τρολ Δένδιας
  • Η Παλαιστίνη γιορτάζει: Η Αντίσταση ξεπάστρεψε τον αρχιδωσίλογο Αμπού Σαμπάμπ και τον υπαρχηγό του
  • Συνεχίζεται το σκληρό διπλωματικό παζάρι για την ιμπεριαλιστική ειρήνη στην Ουκρανία
  • Η αφόρητη βαρεμάρα του εξουσιαστικού λόγου
  • Σαν σήμερα 4 Δεκέμβρη
  • Ξεσηκώθηκαν και οι λαϊκατζήδες
Εφημερίδα Κόντρα | Eksegersi.grΕφημερίδα Κόντρα | Eksegersi.gr
  • Αρχική
  • Πολιτική
  • Διεθνή
  • Οικονομία
  • Εργατικά
  • Αγροτικά
  • Παιδεία
  • Καταστολή
  • Περιβάλλον
  • Υγεία
  • Πολιτισμός
  • Αθλητισμός
  • Ιστορία
X (Twitter) YouTube RSS
Εφημερίδα Κόντρα | Eksegersi.grΕφημερίδα Κόντρα | Eksegersi.gr
Πλοήγηση:Αρχική»Οικονομία»Eγκλημα στα Τέμπη: Root Cause Analysis
Οικονομία

Eγκλημα στα Τέμπη: Root Cause Analysis

Eksegersi.grBy Eksegersi.gr3 Μαρ 2023, 12:03

Λίγες ώρες μετά το έγκλημα στα Τέμπη, μπήκε μπροστά μια γιγαντιαία επιχείρηση συγκάλυψης των πραγματικών αιτίων, που δεν είναι άλλα από τη δίψα για κέρδη, η οποία δε λογαριάζει ανθρώπινες ζωές. Οι ανθρώπινες ζωές είναι απλές στατιστικές καταγραφές, αδιάφορες στη σχέση κόστους/οφέλους, που οδηγεί τους μανατζαραίους των καπιταλιστικών επιχειρήσεων και τους αστούς πολιτικούς που διαχειρίζονται την κυβερνητική εξουσία με βασικό γνώμονα τη μη διατάραξη της σχέσης κόστους/οφέλους.

Θυμάστε τον ά(χ)ριστο Σκέρτσο, που συνήθως κάνει μόστρα με το τάμπλετ ανά χείρας, μέσω του οποίου διευθύνει… επιτελικά το κράτος, να λέει πως δε χρειάζεται να δημιουργηθούν περισσότερες κλίνες ΜΕΘ, γιατί μετά το τέλος της πανδημίας αυτές θα είναι πολυτέλεια; Χιλιάδες άνθρωποι διασωληνώνονταν και παρέμεναν σε κοινούς θαλάμους, εκτός ΜΕΘ, όπου πέθαιναν μετά από μερικές μέρες, χωρίς να έχουν τη δυνατότητα να παλέψουν για τη ζωή τους με τα μέσα που διαθέτει η σύγχρονη επιστήμη της Ιατρικής, αλλά η γραφική παράσταση στο τάμπλετ του Σκέρτσου έδειχνε πως αν διατεθούν κονδύλια για την ενίσχυση του ΕΣΥ, θα πρέπει να κοπούν από τις δωρεάν κρατικές επιχορηγήσεις προς τα… ευαγή ιδρύματα, τις καπιταλιστικές επιχειρήσεις, οπότε η ενίσχυση του ΕΣΥ είναι… ασύμφορη πολυτέλεια.

Ηταν 29 Οκτώβρη του 2017, όταν ο διευθύνων σύμβουλος της ιδιωτικοποιημένης πλέον ΤΡΑΙΝΟΣΕ, Φίλιππος Τσαλίδης, έκανε την εξής εκπληκτική δήλωση: «Ακόμη και χωρίς το ETCS (φωτοσήμανση), νομίζω ότι μπορούμε να καταφέρουμε τουλάχιστον ένας συρμός την ημέρα να πραγματοποιεί τη διαδρομή Αθήνα-Θεσ/νίκη σε 4.30 ώρες». To διανοείστε; Το μόνο που τους ενδιέφερε ήταν να μειώσουν το χρόνο του δρομολόγιου, για να τραβήξουν πελατεία, αδιαφορώντας για την ασφάλεια!

Ο Φ. Τσαλίδης δεν ήταν κάποιος άσχετος. Είναι μηχανικός, καθηγητής στο Δημοκρίτειο Πανεπιστήμιο. Είχε διατελέσει βουλευτής της ΝΔ, μετά πέρασε στο μόρφωμα του Καμμένου και το 2016 διορίστηκε από την κυβέρνηση Τσίπρα διευθύνων σύμβουλος στην ΤΡΑΙΝΟΣΕ. Παρέμεινε στο συγκεκριμένο πόστο και μετά την ιδιωτικοποίηση και οι Ιταλοί τον αντικατέστησαν το 2021 (πλέον σε όλα τα πόστα έχουν τοποθετηθεί Ιταλοί, στελέχη της Ferrovie dello Stato Italiane).

Οπως διαπιστώνουμε, ίδια είναι η αντίληψη όλων των κυβερνήσεων για θέματα ασφάλειας, είτε αφορούν τη λειτουργία κρατικών τομέων είτε αφορούν τη λειτουργία κρατικών οργανισμών και επιχειρήσεων που ξεπουλήθηκαν στον ιδιωτικό καπιταλισμό. Απλά, όταν επέρχεται το «μοιραίο», δηλαδή το έγκλημα που κάποια στιγμή θα συνέβαινε, η αντιπολίτευση προσπαθεί να βγάλει πολιτική υπεραξία σε βάρος της κυβέρνησης («ξεχνώντας» ότι είναι συμμέτοχη στο έγκλημα), η οποία αναγκαστικά αμύνεται, προσπαθώντας να αποσείσει τις εγκληματικές της ευθύνες, να τις διαχύσει, να τις φορτώσει σε αποδιοπομπαίους τράγους.

  • Στο πρώτο άρθρο μας για το έγκλημα στα Τέμπη, λίγες ώρες μετά από τη σύγκρουση των δύο τρένων (Η ιδιωτικοποίηση δολοφονεί) γράφαμε:

«Το μείζον, βέβαια, είναι πως εδώ έχουμε να κάνουμε με χρονικό ενός προαναγγελθέντος θανάτου, που ήδη προσπαθούν να το φορτώσουν σε έναν άνθρωπο, στον σταθμάρχη που οδήγησε τα δύο τρένα στην ίδια γραμμή. Εν έτει 2023, που η ψηφιακή τεχνολογία κάνει θραύση, που οι μυστικές υπηρεσίες σε παρακολουθούν από το κινητό σου καταγράφοντας ήχο και εικόνα, που κολλάς ένα gps στο αμάξι σου και παρακολουθείς από το κινητό πού βρίσκεται, αν είναι σταθμευμένο ή κινείται, σε μια χώρα που διαθέτει μία μόνο σιδηροδρομική γραμμή, σε τμήμα αυτής της γραμμής που είναι διπλό, το αν θα συγκρουστούν δύο αμαξοστοιχίες εξαρτάται από τους χειρισμούς που θα κάνει ένας μόνο άνθρωπος! Ετσι κι αυτός κάνει λάθος, δεν υπάρχει κανένας επιπλέον έλεγχος, ούτε ανθρώπινος (ένας δεύτερος άνθρωπος δίπλα στον σταθμάρχη), ούτε παλιομοδίτικος (να επικοινωνεί ο σταθμάρχης με τους μηχανοδηγούς και να του λένε σε ποια γραμμή κινούνται, ώστε να τσεκάρει αν το πέρασμα από το σταθμό έγινε σωστά) και βεβαίως καθόλου ηλεκτρονικός, όπως γίνεται σε όλο τον αναπτυγμένο καπιταλιστικό κόσμο».

  • Λίγη ώρα μετά από το αισχρό διάγγελμα Μητσοτάκη, σημειώναμε (Κροκοδείλια δάκρυα και πολιτικός παχυδερμισμός):

«Για την ετεροχρονισμένη παραίτηση Καραμανλή, που αυτοπαρουσιάστηκε σαν… ο αμνός οι αίρων τας αμαρτίας του πολιτικού συστήματος (ήρωας! ήρωας!), δεν έχουμε να συμπληρώσουμε τίποτα. Ομως η «ανεξάρτητη και υπερκομματική Επιτροπή Εμπειρογνωμόνων, που θα εξετάσει πλήρως τα αίτια του δυστυχήματος», την οποία θα συστήσει ο μεταβατικός υπουργός Μεταφορών, Γ. Γεραπετρίτης, τι ακριβώς θα διερευνήσει, όταν ο πρωθυπουργός έδωσε τη γραμμή: για όλα φταίει το «τραγικό ανθρώπινο λάθος» του σταθμάρχη, του «59χρονου ημεδαπού», όπως τον αποκαλεί η μπατσίνα που κάνει το Γραφείο Τύπου της μπατσαρίας;»

  • Και χθες, ορμώμενοι από τη συντονισμένη προσπάθεια των φιλοκυβερνητικών Μέσων να «εκλαϊκεύσουν» τη γραμμή Μητσοτάκη ότι «φταίχτης είναι ο σταθμάρχης», επανήλθαμε αναλυτικότερα (Οι γκεμπελίσκοι έπιασαν δουλειά για να καλύψουν τον Μητσοτάκη):

«Είχε αποκατασταθεί η βλάβη στη γραμμή ανόδου προς Θεσσαλονίκη ή η γραμμή εξακολουθούσε να λειτουργεί ως μονή; Τι λέει ο σταθμάρχης της Λάρισας, στον οποίο φορτώνουν τα πάντα; Δεν ξέρουμε τι λέει, ξέρουμε μόνο αυτά που διαρρέουν σκόπιμα. Τι λέει ο σταθμάρχης του επόμενου σταθμού (προς Θεσσαλονίκη) από τον οποίο είχε περάσει ο εμπορικός συρμός που κατευθυνόταν προς Αθήνα; Ειδοποίησε τη Λάρισα ή όχι; Τι λένε οι υπεύθυνοι βάρδιας της Hellenic Train, που παρακολουθούν την κίνηση των τρένων της εταιρίας; Γιατί έχουν εξαφανιστεί; Εξέτασε την υπόθεση κάποιος πραγματογνώμονας ειδικός στα θέματα των σιδηροδρόμων ή παρέστησαν τους πραγματογνώμονες οι τροχόμπατσοι της Λάρισας; Αυτοί πήραν εντολή να συλλάβουν τον σταθμάρχη, να κάνουν προανάκριση μέσα σε λίγες ώρες και να τον στείλουν στον εισαγγελέα με κατηγορίες σε βαθμό κακουργήματος. Μόνο τον σταθμάρχη, κανέναν άλλο.

Ολα αυτά είναι κρίσιμα ερωτήματα προκειμένου να βγει το όποιο συμπέρασμα. Ομως, με εντολή Μητσοτάκη, ο δημοσιοκαφρικός εσμός μετατράπηκε σε πραγματογνώμονα, προανακριτή και εισαγγελέα ταυτόχρονα και έδειξε με το δάχτυλο τον μεγάλο ένοχο: τον σταθμάρχη. Βγάζουν αποσπάσματα από τη δικογραφία, που δεν ξέρουμε αν είναι πραγματικά, αλλά σίγουρα έχουν κάνει κοπτοραπτική, έτσι που να σφηνώνουν στο μυαλό πως ο σταθμάρχης φταίει και πως οι ευθύνες των υπόλοιπων είναι δευτερεύουσες. Δεν είναι τυχαίο ότι δεν ακούγεται τίποτα για κυβερνητικές ευθύνες ή για ευθύνες των διοικούντων του ΟΣΕ, που τους διόρισε η κυβέρνηση.

Δεν προσπαθούμε να υπερασπιστούμε τον σταθμάρχη (το βαθμό της ευθύνης του δεν είμαστε σε θέση να τον γνωρίζουμε), όμως δεν μπορούμε να δεχτούμε να μας τον πετούν για να τον λιθοβολήσουμε, με τις πρώτες λίθους να τις πετούν προκλητικά οι πραγματικοί ένοχοι. Δεν μπορούμε να δεχτούμε πως εν έτει 2023 ο κάθε σταθμάρχης είναι ένας μικρός θεός που αποφασίζει για τη ζωή εκατοντάδων ανθρώπων. Οποιος μπαίνει στο τρένο για να ταξιδέψει και όποιος εργάζεται στα τρένα δεν πάει σε πόλεμο, για ν’ αποφασίζει ο σταθμάρχης-στρατηγός αν θα ζήσει ή θα πεθάνει.

Αν δεχτούμε αυτή τη λογική, τότε ένας σταθμάρχης θα έπρεπε να παίρνει μισθό μεγαλύτερο από εν ενεργεία στρατηγό, γιατί ο στρατηγός διατάζει εν καιρώ ειρήνης, ενώ ο σταθμάρχης διαχειρίζεται καθημερινά καταστάσεις πολέμου.

Αν δεχτούμε αυτή τη λογική, τότε εγκληματίες είναι αυτοί που έχουν δώσει τέτοιες εξουσίες σ’ ένα σταθμάρχη. Οχι τον συγκεκριμένο, αλλά σε οποιονδήποτε σταθμάρχη. Και που, επιπλέον, έβαλαν τον συγκεκριμένο σταθμάρχη, με μόλις ένα μήνα πρακτικής εμπειρίας, μόνο του στο καίριο πόστο της Λάρισας. Εφόσον το σύστημα δουλεύει «χειροκίνητα», σε κάθε πόστο, σε κάθε βάρδια έπρεπε να είναι δύο σταθμάρχες, για να υπάρχει ένας στοιχειώδης έλεγχος προς αποφυγή χοντρού λάθους. Πόσω μάλλον όταν ο ένας είναι ακόμη μικρής εμπειρίας σ’ αυτή την τόσο κρίσιμη δουλειά».

Στα λεγόμενα κοινωνικά δίκτυα, όπου δεν συναντάς μόνο μπουρδολογία και πληρωμένες τρολιές αλλά και σοβαρές απόψεις από σοβαρούς ανθρώπους, αναπτύσσεται ήδη μια σχετική συζήτηση με τεχνικούς όρους. Ανθρωποι με τεχνικές γνώσεις, ειδικοί επιστήμονες, κονιορτοποιούν τη βρόμικη προπαγάνδα του Μητσοτάκη και των μιντιακών δεκανικιών του. Επιλέξαμε δυο χαρακτηριστικές αναρτήσεις που πλουτίζουν τη σχετική συζήτηση. Αν και γραμμένες από τεχνική σκοπιά, είναι βαθύτατα πολιτικές. Αλλωστε, η τεχνική στα ζητήματα ασφάλειας δεν είναι ουδέτερη. Εχει ταξικό πρόσημο, καθώς αντιπαρατίθενται από τη μια η εγκληματική ασυδοσία του κεφάλαιου που ενδιαφέρεται μόνο για την αύξηση του δείκτη κερδοφορίας (κυνηγά το μέγιστο ποσοστό του κέρδους) και από την άλλη η υγεία και η ζωή των ανθρώπων, είτε πρόκειται για εργαζόμενους είτε για χρήστες υπηρεσιών. 

Gregory Farmakis

Στην επιστήμη μου και στην δουλειά μου απαγορεύεται από τους κανονισμούς να καταγράψεις το «τραγικό ανθρώπινο λάθος» ως αιτία ενός σοβαρού γεγονότος και να ξεμπερδεύεις. Είσαι υποχρεωμένος να ρωτήσεις ξανά και ξανά, γιατί δεν απετράπη το λάθος, γιατί δεν είχε γίνει αυτό που θα απέτρεπε την πιθανότητα ανθρώπινου λάθους κοκ. Και για κάθε μια απάντηση που επικαλείται μια αιτία να ξαναρωτάς επίμονα γιατί συνέβη αυτή η αιτία και η αιτία της αιτίας. Οι γιαπωνέζοι μηχανικοί που είναι πρακτικοί μέσα στην εξαιρετική απλότητά τους, λένε ότι πρέπει να ρωτήσεις πέντε φορές (“five why’s”), να σκάψεις δηλαδή τουλάχιστον πέντε επίπεδα πιο βαθειά κάθε μια αλυσίδα αιτιότητας που θα αναδύεται όσο ρωτάς, για να ανακαλύψεις τι πραγματικά φταίει. Λέγεται root cause analysis, ανάλυση ριζικών αιτίων, είναι τυπική επιστημονική μέθοδος που διδάσκεται στα πολυτεχνεία όλου του πλανήτη και είναι υποχρεωτική από τους κανονισμούς, ειδικά όταν έχουμε να κάνουμε με ασφάλεια ανθρώπων. 

Ετσι διαπιστώθηκε όταν έπεσαν τα δύο 737Max ότι η αιτία δεν ήταν το ανθρώπινο λάθος των πιλότων, όπως ειπώθηκε αρχικά, ή μετά η δυσλειτουργία του συστήματος ευστάθειας, ή μετά «ανθρώπινο λάθος» των σχεδιαστών του συστήματος ευστάθειας, ή μετά «ανθρώπινο λάθος» των υπεύθυνων που βιάστηκαν να βγάλουν τα αεροπλάνα στον αέρα και πίεζαν τους σχεδιαστές να τελειώνουν κοκ. Κάθε ερώτηση οδηγούσε πιο βαθειά στις αλυσίδες της αιτιότητας μέχρι που έφτασαν στον Διευθύνοντα Σύμβουλο της Boeing και τις συνειδητές αποφάσεις του. Που δεν ήταν «ανθρώπινο λάθος». Δεν παραιτήθηκε από ευθιξία. Οδηγήθηκε σε παραίτηση γιατί είχε ουσιαστική ευθύνη. 

Εδώ, ενώ τα πτώματα των θυμάτων είναι ακόμα ζεστά και οι μηχανικοί – εμπειρογνώμονες δεν έχουν ξεκινήσει καν την δουλειά τους, ειπώθηκε επισήμως και αρμοδίως ότι «όλα δείχνουν πως πρόκειται για τραγικό ανθρώπινο λάθος». Το οποίο στην επιστήμη μου και στην δουλειά μου έχει την ίδια διαπιστωτική αξία με το να πεις ότι φταίει η κακιά μας η μοίρα και το ριζικό μας ή το ότι οι πλανήτες ήταν ανάδρομοι.

Gerasimos Grammatikopoulos

Στην σύγχρονη τεχνολογικά υποστηριζόμενη κοινωνία κανένα – κυριολεκτικά ΚΑΝΕΝΑ – πολύνεκρο δυστύχημα δεν συμβαίνει από μία μεμονωμένη ΣΗΜΕΙΑΚΗ αποτυχία (single point failure). Υπάρχουν πλέγματα αλληλο-επικάλυψης και επιβεβαίωσης-επανελέγχου, και μόνο στις εξαιρετικά σπάνιες περιπτώσεις που ολόκληρη σειρά από αυτά τα checkpoint δυσλειτουργήσουν ή αγνοηθούν, θα συμβεί το μοιραίο. 

Κι όταν αυτό συμβεί, τότε μέλημα του οργανωμένου κράτους είναι να διερευνηθούν οι συνθήκες βαθειά, να βρεθούν τα κενά, να συμπληρωθούν. 

Διαχρονικά η ασφάλεια είναι μια διελκυνστίδα μεταξύ των μηχανικών και/ή ειδικών με χειροπιαστή εμπειρία και ρόλο από την μία και του μάνατζμεντ που προσπαθεί να ελαχιστοποιήσει το κόστος από την άλλη. Τελική απόφαση και ρόλο ρυθμιστή έχει εν τέλει το Κράτος, είτε άμεσα είτε μέσω ειδικών δημόσιων φορέων. Οταν λοιπόν αυτό το τελευταίο είτε αδιαφορεί, είτε “ακούει” αποκλειστικά το μάνατζμεντ γιατί είναι “βολικά” τα λογάκια του (ή ακόμα χειρότερα περιστρεφόμενη πόρτα τα γραφεία τους), η τραγωδία δεν είναι μακριά. Οταν μάλιστα αυτό συμβαίνει διαχρονικά, τότε η τραγωδία λαμβάνει την ιδιότητα της στατιστικής βεβαιότητας και για όσο δεν συμβαίνει είναι απλά “δώρο” της τυχαιότητας.

Δεν είναι ώρα να κάνουμε τέτοιες κουβέντες λένε αρκετοί. Καταλαβαίνω την αμηχανία μπροστά στον θρήνο και το δράμα. Αν όμως δεν τις κάνουμε τώρα, πολύ φοβάμαι δεν θα τις κάνουμε ποτέ. Θα ξεχαστεί, θα ξεπεραστεί από την “επικαιρότητα” και θα μείνει το πολύ πολύ ένα ατελέσφορο γαϊτανάκι ευθυνών, μία – δύο – πέντε καταδίκες, και η ανέγερση ενός μνημείου στην θέση της τραγωδίας. Το ΣΥΣΤΗΜΑΤΙΚΟ πρόβλημα λειτουργίας Κράτους-Μάνατζμεντ θα μείνει στο απυρόβλητο, έτοιμο να γεννήσει νέες τραγωδίες. 

Πριν αρχισετε λοιπόν τις ειδικές αναλύσεις, διαβάστε λίγο το Appendix F του Feynman στο πόρισμα του αμερικανικού κογκρέσου για το δυστύχημα του Challenger το μακρινό 1986. Θα καταλάβετε πολλά και για το σήμερα.

https://www.refsmmat.com/files/reflections.pdf

Παρομοίως, η ιστορία της Boeing με τα 737max και την αυτόματη διόρθωση του pitch MCAS, που έπρεπε να είχε “κοπεί” απο το σχεδιαστήριο αλλά πέρασε μέσα απο “auto-certification” (φο φαξ σέηκ!) γιατί “αφού είμαστε φιλαράκια εμπιστοσύνης”…

https://www.fierceelectronics.com/…/killer-software-4… 

Εκτύπωση 🖨
ΙΔΙΩΤΙΚΟΠΟΙΗΣΕΙΣ ΤΡΑΙΝΟΣΕ
Κοινοποίηση: Facebook Twitter LinkedIn Email WhatsApp
Προηγούμενο ΆρθροΗ… ανεξάρτητη θεραπαινίδα της κυβέρνησης
Επόμενο άρθρο Μαθητές αντέδρασαν με συμβολική κατάληψη στο έγκλημα των Τεμπών

Σχετικά Αρθρα

Ξεσηκώθηκαν και οι λαϊκατζήδες

Οικονομία 3 Δεκ 2025, 21:08

Περί golden boys και λαμόγιων, γενικώς…

Οικονομία 2 Δεκ 2025, 22:49

Tα πολεμικά μονοπώλια και το ανώτατο κέρδος

Οικονομία 1 Δεκ 2025, 19:21

ΘΕΟΔΩΡΙΚΑΚΟ

Λιμάνι Ελευσίνας: Ο Θεοδωρικάκος, η Γκιλφόιλ και η αποθέωση του ραγιαδισμού

Οικονομία 21 Νοέ 2025, 17:53

Τα σαπάκια της Hellenic Train και το αποικιοκρατικό πλιάτσικο του μονοπώλιου Ferrovie dello Stato Italiane

24ωρη απεργία αύριο από όλο το προσωπικό της Hellenic Train

Εργατικά 17 Νοέ 2025, 12:07

Το GSI θα κάνει παρέα στον EastMed, στο ντουλάπι με τα απραγματοποίητα φαραωνικά σχέδια

Οικονομία 13 Νοέ 2025, 21:54
Ροή Ειδήσεων
Πολιτική

Οι ελληνοτουρκικές σχέσεις και το… τρολ Δένδιας

4 Δεκ 2025, 20:30
Διεθνή

Η Παλαιστίνη γιορτάζει: Η Αντίσταση ξεπάστρεψε τον αρχιδωσίλογο Αμπού Σαμπάμπ και τον υπαρχηγό του

4 Δεκ 2025, 19:51
Διεθνή

Συνεχίζεται το σκληρό διπλωματικό παζάρι για την ιμπεριαλιστική ειρήνη στην Ουκρανία

4 Δεκ 2025, 12:37
Κόντρες

Η αφόρητη βαρεμάρα του εξουσιαστικού λόγου

4 Δεκ 2025, 10:59
Σαν Σήμερα

Σαν σήμερα 4 Δεκέμβρη

4 Δεκ 2025, 00:01
Οικονομία

Ξεσηκώθηκαν και οι λαϊκατζήδες

3 Δεκ 2025, 21:08
Αγροτικά

Τσιάρας-Κέλλας κατασκεύασαν ψεύτικη αποκλιμάκωση της ευλογιάς των αιγοπροβάτων

3 Δεκ 2025, 15:17
Κόντρες

Αθήνα-Ουάσιγκτον όπως Κολιάτσου-Παγκράτι

3 Δεκ 2025, 14:33
Παιδεία

Ο Μητσοτάκης δρομολογεί την ολοκληρωτική υποταγή της πανεπιστημιακής έρευνας στην αγορά

3 Δεκ 2025, 10:10
Ιστορία

Ο Κόκκινος Δεκέμβρης του ’44 φάρος στο δρόμο προς την κοινωνική απελευθέρωση

3 Δεκ 2025, 08:57
Σαν Σήμερα

Σαν σήμερα 3 Δεκέμβρη

3 Δεκ 2025, 00:01
Οικονομία

Περί golden boys και λαμόγιων, γενικώς…

2 Δεκ 2025, 22:49
Η παπάρα

Ο Κυρανάκης στην πρωτοπορία του γκεμπελισμού

2 Δεκ 2025, 19:40
Διεθνή

H θέληση για αντίσταση παράγει (και) ιατρικά θαύματα

2 Δεκ 2025, 18:21
Κόντρες

H ώρα του Φραπέ

2 Δεκ 2025, 15:25
Εργατικά

Η κυβέρνηση πάει στα δικαστήρια την Απεργία-Αποχή των Διοικητικών ενάντια στις διαγραφές φοιτητών

2 Δεκ 2025, 14:11
Διεθνή

Σιωναζιστές έποικοι σάπισαν στο ξύλο και λήστεψαν ξένους αλληλέγγυους

Σε χωριό της Δυτικής Οχθης

2 Δεκ 2025, 10:59
Σαν Σήμερα

Σαν σήμερα 2 Δεκέμβρη

2 Δεκ 2025, 00:01
Οικονομία

Tα πολεμικά μονοπώλια και το ανώτατο κέρδος

1 Δεκ 2025, 19:21
Αγροτικά

Στα μπλόκα της αγροτιάς να σπάσει της κυβέρνησης ο τσαμπουκάς – Παλλαϊκό μέτωπο στήριξης των αγωνιζόμενων αγροτών

1 Δεκ 2025, 14:26
Εκδηλώσεις στην Κόντρα
ΕΚΔΗΛΩΣΕΙΣ ΣΤΗΝ ΚΟΝΤΡΑ
Η Yπόθεση Ζορζ Ιμπραήμ Αμπνταλλά
Εφετείο ΧΑ
Ουκρανία
Επιλεγμένα θέματα
10 Μάι 2022, 22:55

Ο ρωσικός ιμπεριαλισμός από θέση ισχύος

«Ο πλούτος των κοινωνιών όπου κυριαρχεί ο κεφαλαιοκρατικός τρόπος παραγωγής εμφανίζεται σαν ένας “τεράστιος σωρός…

21 Απρ 2022, 13:42

Καρλ Μαρξ: Μισθός, τιμή και κέρδος

21 Νοέ 2021, 07:31

Κινέζικος Ιμπεριαλισμός: Tα περιθώρια της παλιάς υψηλής κερδοφορίας στενεύουν

Παρά τη συνεχιζόμενη υπερεκμετάλλευση του προλεταριάτου

Περισσότερα…

Σαν Σήμερα

Σαν σήμερα 4 Δεκέμβρη

Ημέρα κατά των ναρκωτικών.

1920: Αποτυχημένη απόπειρα δολοφονίας του βασιλιά Κωνσταντίνου στο Μιλάνο.

1929: Εκτεταμένες συγκρούσεις απεργών των τραμ με απεργοσπάστες και χωροφυλακή (Αθήνα).

1929: Η ελληνική κυβέρνηση αρνείται τη χορήγηση 13ου μισθού (Χριστουγέννων) στους εργάτες.

1931: Πολλοί τραυματίες σε συγκρούσεις αρτεργατών – αστυνομίας, όταν αστυνομικοί προσπάθησαν να μπουν στα γραφεία της ομοσπονδίας αρτεργατών (Αθήνα).

1936: Είσοδος της CNT στην ισπανική κυβέρνηση (υπουργεία Δικαιοσύνης, Εμπορίου, Υγείας και Βιομηχανίας).

1944: Ο «Δεκέμβρης» γενικεύεται με χιλιάδες θύματα, ο Σκόμπι κηρύσσει στρατιωτικό νόμο.

1949: Απολύονται από τη Μακρόνησο 1.590 «ανανήψαντες».

1992: Τραυματισμός στο πόδι του βουλευτή της ΝΔ Ελευθέριου Παπαδημητρίου (17Ν).

1992: Βόμβα στη ΔΟΥ Αμαρουσίου (17Ν).

Εκτύπωση 🖨
Η Παπάρα…

Τόσα χρόνια είχαμε μάθει όταν κάνουν κινητοποιήσεις οι αγρότες, όταν μπλοκάρουν την εθνική οδό, όταν υπάρχει εν πάση περιπτώσει μία απεργία, να εκβιάζεται το πολιτικό σύστημα και να υπαναχωρεί και να δίνει, να δίνει, να δίνει. Ακριτα. Είδαμε που καταλήξαμε. Καταλήξαμε στον ΟΠΕΚΕΠΕ. Καταλήξαμε στο να έχει δημιουργηθεί ένα σύστημα το οποίο έδινε επιδοτήσεις σε ανθρώπους που δεν τις δικαιούνται.

Κωνσταντίνος Κυρανάκης

(Ο Τσιάρας με τον Χατζηδάκη πρέπει να έμειναν «παγωτά». Αυτοί προσπαθούν να καλοπιάσουν τους αγρότες, τους καλούν στα γραφεία τους τονίζοντας ότι είναι πάντα ανοιχτά γι’ αυτούς, και έρχεται ένας συνάδελφός τους, ο αναπληρωτής υπουργός Υποδομών και Μεταφορών και χαρακτηρίζει τους αγρότες εκβιαστές και λαμόγια. Η θεωρία του εκβιασμού δεν είναι καινούργια. Κάθε φορά που υπάρχει ένας διεκδικητικός αγώνας που ασκεί πίεση στην κυβέρνηση, την όποια κυβέρνηση, οι αγωνιζόμενοι χαρακτηρίζονται εκβιαστές. Οι ΔΕΗτζήδες επειδή «κατεβάζουν τους διακόπτες», οι εργάτες καθαριότητας επειδή δημιουργούν «κίνδυνο διάδοσης λοιμωδών νοσημάτων», οι υγειονομικοί επειδή «απειλούν τις ζωές των ασθενών», οι εκπαιδευτικοί επειδή «παίζουν με τη μόρφωση των παιδιών μας», οι εργαζόμενοι στις δημόσιες μεταφορές επειδή «ταλαιπωρούν τον απλό κόσμο». Για τους αγρότες υπάρχει από παλιά ένα ποτ πουρί γκεμπελίστικων κατηγοριών, που ξεκινούν από το «προσεχώς Βουλγάρες» και καταλήγουν στα «σκυλάδικα» και στα «πολυτελή τζιπ». Ο Κυρανάκης, ως εκπρόσωπος της… μοντέρνας ακροδεξιάς, παιδί της γαλάζιας γενιάς του «party μωρή άρρωστη», κάνει ένα βήμα παραπέρα. Εντελώς αστοιχείωτος, όπως όλοι οι ακροδεξιοί γκεμπελίσκοι, δεν ξέρει καν τι είναι το ΟΣΔΕ και ο ΟΠΕΚΕΠΕ. Οτι δεν είναι αποτέλεσμα των αγώνων των αγροτών -των εκβιασμών, όπως τους χαρακτηρίζει, αλλά αποτέλεσμα της ήττας αυτών των αγώνων και της κυριαρχίας των καταστροφικών για τη φτωχή αγροτιά πολιτικών της Κοινής Αγροτικής Πολιτικής – ΚΑΠ. Είναι της μόδας όμως το σκάνδαλο του ΟΠΕΚΕΠΕ. Και τι κάνει ο Κυρανάκης; Αδίστακτα και ανερυθρίαστα βαφτίζει τους αγρότες των μπλόκων λαμόγια, με τη λογική «πες, πες, κάτι θα μείνει». Ενώ έχει στηθεί μια εγκληματική οργάνωση, με αρχηγείο το ίδιο το Μέγαρο Μαξίμου, με επιτελάρχες υπουργούς, αξιωματικούς γενικούς γραμματείς και προέδρους και αντιπροέδρους του ΟΠΕΚΕΠΕ και υπαξιωματικούς διάφορους Φραπέδες, Χασάπηδες, Καλφούτζους, Χλύκες κ.ά., που από τη μια αρπάζει τεράστια ποσά επιδοτήσεων με παράνομο τρόπο, μοιράζοντάς τες ιεραρχικά, και από την άλλη επικεντρώνεται στην αντι-δεξιά Κρήτη με στόχο να τη βάψει «μπλε» στις εκλογές του 2023, για να εξασφαλιστεί η αυτοδυναμία της ΝΔ στη Βουλή, ο Κυρανάκης αντιστρέφει την πραγματικότητα, εξαφανίζει την εγκληματική οργάνωση και βάζει στη θέση της τους αγωνιζόμενους αγρότες, οι οποίοι υπήρξαν θύματα και του σκανδάλου του ΟΠΕΚΕΠΕ. Μπορεί ΑΥΤΗ ΤΗ ΣΤΙΓΜΗ ο Κυρανάκης να φαίνεται εκτός γραμμής, όσο όμως οι αγρότες θα στέκονται στα μπλόκα, σε μπλόκα μαχητικής διεκδίκησης πάνω στις εθνικές οδούς και όχι απλής διαμαρτυρίας στους παράδρομους, η άποψη Κυρανάκη, θα γίνεται κυρίαρχη στον κυβερνητικό λόγο και ακόμα περισσότερο στο λόγο των -αλητών, ρουφιάνων- δημοσιογράφων που υπηρετούν την κυβερνητική πολιτική)

Εκτύπωση 🖨
Αφίσες









Αρχείο Εφημερίδας
Εκδόσεις
25 Σεπ 2022, 13:12

Η ανατροπή του καπιταλισμού προϋπόθεση για τη λύση του ζητήματος της κατοικίας

27 Μαρ 2022, 17:35

Σοσιαλιστική οικοδόμηση και καπιταλιστική παλινόρθωση στην ΕΣΣΔ

Κατεβάστε ελεύθερα τη μελέτη

11 Οκτ 2020, 11:30

Διδάγματα από το Μεσοπόλεμο (κατεβάστε ελεύθερα τη μπροσούρα)

29 Αυγ 2020, 10:01

Η αλήθεια για τους Σλαβομακεδόνες

Ο ΠΟΛΥΧΡΟΝΟΣ ΑΝΕΛΕΗΤΟΣ ΔΙΩΓΜΟΣ ΕΝΟΣ ΛΑΟΥ

Αφιερώματα
17 Σεπ 2020, 19:22

Εγκληματικό, εθνικοσοσιαλιστικό μόρφωμα ήταν και παραμένει η Χρυσή Αυγή και οι παραφυάδες μετά τη διάσπασή της

4 Νοέ 2017, 00:00

100 ΧΡΟΝΙΑ ΜΕΤΑ

Ο μεγάλος Οκτώβρης του 1917 εξακολουθεί να διδάσκει το προλεταριάτο

30 Νοέ 2013, 00:00

KPD: Η συνεπής αντιφασιστική και επαναστατική οργάνωση της γερμανικής εργατικής τάξης

Διδάγματα από το Μεσοπόλεμο (7)

23 Νοέ 2013, 00:00

KPD: Η συνεπής αντιφασιστική και επαναστατική οργάνωση της γερμανικής εργατικής τάξης

Διδάγματα από το Μεσοπόλεμο (6)

Δείτε όλες τις ΕΚΔΟΣΕΙΣ

Δείτε όλα τα ΑΦΙΕΡΩΜΑΤΑ

Πολιτικές Δίκες
  • 17Ν
    • Εφετείο 17Ν
  • ΕΛΑ
    • Δεύτερη Δίκη ΕΛΑ
    • Εφετείο ΕΛΑ
    • Πρώτη Δίκη ΕΛΑ
  • Επαναστατικός Αγώνας
    • Πρώτη Δίκη Επαναστατικού Αγώνα
    • Εφετείο Επαναστατικού Αγώνα
    • Δεύτερη Δίκη Επαναστατικού Αγώνα
  • Συνωμοσία Πυρήνων της Φωτιάς
    • 3η Δίκη Σ.Π.Φ.
    • 4η Δίκη Σ.Π.Φ.
    • Δίκη Σ.Π.Φ.
Παλαιστίνη
  • Σπάζοντας την πολιορκία
    • Το ημερολόγιο της αποστολής
    • Σπάζοντας τον αποκλεισμό της Γάζας (4)
    • Σπάζοντας τον αποκλεισμό της Γάζας (3)
    • Σπάζοντας τον αποκλεισμό της Γάζας (2)
    • Σπάζοντας τον αποκλεισμό της Γάζας (1)
Σύνδεσμοι
  • Ποιοι είμαστε
  • Επικοινωνία
  • Όροι χρήσης
  • Ποιοι είμαστε
  • Επικοινωνία
  • Όροι χρήσης

Πληκτρολογήστε παραπάνω και πατήστε Enter για αναζήτηση. Πατήστε Esc για ακύρωση.

Χρησιμοποιούμε cookies αποκλειστικά για την βελτιστοποίηση της εμπειρίας πλοήγησης και για τη σύνταξη ανώνυμων στατιστικών επισκεψιμότητας. Εφόσον συνεχίσετε στη σελίδα μας, θεωρούμε ότι είστε ικανοποιημένοι με αυτό.
Ρυθμίσεις CookieΣυνέχεια
Διαχείριση συναίνεσης

Σύνοψη απορρήτου

Χρησιμοποιούμε cookies αποκλειστικά για την βελτιστοποίηση της εμπειρίας πλοήγησης και για τη σύνταξη ανώνυμων στατιστικών επισκεψιμότητας (analytics). Δεν μπορούμε να εξακριβώσουμε την προσωπική σας ταυτότητα από τα cookies. Τα cookies αποθηκεύονται αποκλειστικά στη δική σας συσκευή (υπολογιστή, tablet, κινητό τηλέφωνο) και η ιστοσελίδα δε διατηρεί κανένα αρχείο ή βάση δεδομένων με προσωπικά δεδομένα σας.
Necessary
Always Enabled
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. These cookies ensure basic functionalities and security features of the website, anonymously.
CookieDurationDescription
_GRECAPTCHA5 months 27 daysThis cookie is set by Google. In addition to certain standard Google cookies, reCAPTCHA sets a necessary cookie (_GRECAPTCHA) when executed for the purpose of providing its risk analysis.
cookielawinfo-checkbox-advertisement1 yearSet by the GDPR Cookie Consent plugin, this cookie is used to record the user consent for the cookies in the "Advertisement" category .
cookielawinfo-checkbox-analytics11 monthsThis cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Analytics".
cookielawinfo-checkbox-functional11 monthsThe cookie is set by GDPR cookie consent to record the user consent for the cookies in the category "Functional".
cookielawinfo-checkbox-necessary11 monthsThis cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookies is used to store the user consent for the cookies in the category "Necessary".
cookielawinfo-checkbox-others11 monthsThis cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Other.
cookielawinfo-checkbox-performance11 monthsThis cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Performance".
elementorneverThis cookie is used by the website's WordPress theme. It allows the website owner to implement or change the website's content in real-time.
viewed_cookie_policy11 monthsThe cookie is set by the GDPR Cookie Consent plugin and is used to store whether or not user has consented to the use of cookies. It does not store any personal data.
wordpress_test_cookiesessionThis cookie is used to check if the cookies are enabled on the users' browser.
Functional
Functional cookies help to perform certain functionalities like sharing the content of the website on social media platforms, collect feedbacks, and other third-party features.
CookieDurationDescription
__cf_bm30 minutesThis cookie, set by Cloudflare, is used to support Cloudflare Bot Management.
Performance
Performance cookies are used to understand and analyze the key performance indexes of the website which helps in delivering a better user experience for the visitors.
Analytics
Analytical cookies are used to understand how visitors interact with the website. These cookies help provide information on metrics the number of visitors, bounce rate, traffic source, etc.
CookieDurationDescription
_ga2 yearsThe _ga cookie, installed by Google Analytics, calculates visitor, session and campaign data and also keeps track of site usage for the site's analytics report. The cookie stores information anonymously and assigns a randomly generated number to recognize unique visitors.
_gid1 dayInstalled by Google Analytics, _gid cookie stores information on how visitors use a website, while also creating an analytics report of the website's performance. Some of the data that are collected include the number of visitors, their source, and the pages they visit anonymously.
Advertisement
Advertisement cookies are used to provide visitors with relevant ads and marketing campaigns. These cookies track visitors across websites and collect information to provide customized ads.
Others
Other uncategorized cookies are those that are being analyzed and have not been classified into a category as yet.
CookieDurationDescription
_lscache_vary2 daysNo description available.
abj404_solution_REQUEST_URI4 minutesNo description available.
abj404_solution_REQUEST_URI_SHORTpastNo description
abj404_solution_REQUEST_URI_UPDATE_URL4 minutesNo description
wordpress_b6635853a2380e54d99196d3b5c883f5pastNo description
wordpress_logged_in_b6635853a2380e54d99196d3b5c883f5pastNo description
wordpress_sec_b6635853a2380e54d99196d3b5c883f5pastNo description
wordpresspass_b6635853a2380e54d99196d3b5c883f5pastNo description
wordpressuser_b6635853a2380e54d99196d3b5c883f5pastNo description
wp-postpass_b6635853a2380e54d99196d3b5c883f5pastNo description
wp-settings-0pastNo description
wp-settings-time-0pastNo description
SAVE & ACCEPT
Powered by CookieYes Logo