Σε ιδιώτες καπιταλιστές το μετρό της Θεσσαλονίκης

0

Εβαλε κράνος και μάσκα ο υπουργός Υποδομών Κ. Καραμανλής και πήγε να κάνει το δικό του σόου στο υπό κατασκευή μετρό της Θεσσαλονίκης, μια μέρα πριν από τη μετάβαση του Μητσοτάκη. Η είδηση δεν ήταν ότι το έργο θα παραδοθεί το 2023 (αυτό είναι γνωστό). Ούτε ότι η κατασκευή δε θα γίνει με τις αρχαιότητες στη θέση τους, αλλά με την αφαίρεσή τους και την επαναφορά μέρους αυτών (κι αυτή η επιλογή των εργολάβων είναι επίσης γνωστή). Η είδηση που έδωσε ο Καραμανλής ήταν ότι ο φορέας λειτουργίας του μετρό θα προκύψει από διαγωνιστική διαδικασία. Αυτό που μέχρι τώρα άφηναν απλώς ανοιχτό, έλεγαν ότι το εξετάζουν κτλ, τώρα το ανακοίνωσαν επίσημα.

Μ' άλλα λόγια, το κράτος θα κατασκευάσει το μετρό και μετά θα κάνει ένα διαγωνισμό για να επιλέξει κάποιο ιδιωτικό καπιταλιστικό σχήμα ως παραχωρησιούχο! Μόνο για να λειτουργήσει το μετρό, για την κατασκευή του οποίου δε διέθεσε κεφάλαια. Δεν επιλέγουν καν την παλιά «φιλελεύθερη» λύση της ΑΤΤΙΚΟ ΜΕΤΡΟ ΑΕ, που είναι ανώνυμη εταιρία με μοναδικό μέτοχο το ελληνικό δημόσιο και δυνατότητα διάθεσης μέχρι του 49% των μετοχών της σε ιδιώτες. Κάνουν ένα βήμα παραπέρα: «πακέτο» σε ιδιώτες καπιταλιστές. Αυτοί οι καπιταλιστές θα πάρουν όλο το κέρδος από τη λειτουργία ενός έργου για την κατασκευή του οποίου δεν έβαλαν δεκάρα, πληρώνοντας ένα εξευτελιστικό ενοίκιο στο κράτος που έβαλε όλα τα λεφτά. Και βέβαια, η παραχώρηση ενός κομβικού δικτύου αστικής μαζικής μεταφοράς σε ιδιώτες καπιταλιστές προϊδεάζει για συνεχείς αυξήσεις στα εισιτήρια.

ΚΟΙΝΟΠΟΙΗΣΗ: