Θυμάστε, ασφαλώς, το σόου των Σαμαρά-Βενιζέλου-Κουβέλη με τα έργα των αυτοκινητόδρομων που (υποτίθεται ότι) ξανάρχισαν. Πέρασε μισός χρόνος από τότε, τα έργα φυσικά δεν ξανάρχισαν και ο αρμόδιος επίτροπος καρφώνει τον Χατζηδάκη ότι τα ‘χει κάνει μαντάρα.
Από την πλευρά των Βρυξελλών όλα είναι έτοιμα για την επανεκκίνηση των τεσσάρων ελληνικών αυτοκινητοδρόμων, αλλά η Αθήνα δεν έχει ακόμη υποβάλει αίτημα για την τροποποίηση των προγραμμάτων, δήλωσε ο Γιοχάνες Χαν στις 3 Οκτώβρη, δίνοντας στεγνά τον Χατζηδάκη. Τσουρουφλισμένος ο τελευταίος, έσπευσε αυθημερόν να κάνει δήλωση, στην οποία υποστήριζε ότι από την πλευρά του υπουργείου του «έχει ολοκληρωθεί το σύνολο της προεργασίας», πως «από τις 15 Σεπτεμβρίου έχει σταλεί το προσχέδιο της αναθεώρησης του ΕΣΠΑ βάσει προηγούμενης σχετικής συμφωνίας με την Ευρωπαϊκή Επιτροπή» και πως «μετά την ολοκλήρωση των συνεδριάσεων όλων των επιτροπών παρακολούθησης, απεστάλησαν και επισήμως τα σχετικά αιτήματα τροποποιήσεων, από τα οποία προκύπτει το αναγκαίο για τους αυτοκινητοδρόμους ποσό των 1,2 δισ. ευρώ», ενώ «απομένει πλέον στην Επιτροπή να πάρει, βάσει των συζητήσεων που έχουν προηγηθεί, τις σχετικές αποφάσεις». Εριχνε, δηλαδή, την ευθύνη της καθυστέρησης στην Κομισιόν.
Ο Χαν όχι μόνο δε μάσησε, αλλά επανήλθε με δήλωσή του την επομένη, η οποία διανεμήθηκε από την υπηρεσία της Κομισιόν στην Αθήνα μεταφρασμένη στα ελληνικά. «Οπως μου αναφέρουν οι υπηρεσίες μου» –ανέφερε ο Χαν– «έχουν λάβει από την Αθήνα τις πληροφορίες που χρειαζόμαστε για την έγκριση των έργων κατασκευής αυτοκινητοδρόμων με εξαίρεση την τελική επιβεβαίωση από ελληνικής πλευράς ότι έχουν συναφθεί όλες οι συμφωνίες με τα ενδιαφερόμενα μέρη στην Ελλάδα. Μόλις έχουμε αυτή την πληροφορία, η έγκριση θα είναι δυνατή». Και ο Χατζηδάκης το βούλωσε, έχοντας επίγνωση ότι ο ίδιος δεν είναι παρά ένας υπάλληλος του επιτρόπου, που δεν δικαιούται να διαψεύδει το αφεντικό του.
Εχουμε γράψει και άλλη φορά, ότι οι αυτοκινητόδρομοι θα γίνουν, γιατί εξυπηρετούν τις μεταφορές του ευρωπαϊκού κεφαλαίου. Ομως, οι κομισάριοι θέλουν πλέον τον απόλυτο έλεγχο, γιατί δεν πολυγουστάρουν τα παιχνίδια των «εθνικών εργολάβων» με την ανοχή των ελληνικών κυβερνήσεων. Δε θ’ αφήσουν τον κάθε Μπόμπολα να «φάει» λεφτά που προορίζονται για το μεγάλο δυτικοευρωπαϊκό κεφάλαιο. Από τη στιγμή, μάλιστα, που στους αυτοκινητόδρομους δεν παίζουν γερμανικά μονοπώλια, οι υπηρεσίες της Κομισιόν γίνονται πιο αυστηρές.
Ο ελληνικός λαός εξακολουθεί, βέβαια, να πληρώνει τσουχτερά διόδια για αυτοκινητόδρομους που δεν έχουν κατασκευαστεί, αλλά επ’ αυτού οι Βρυξέλλες δεν έχουν κανένα πρόβλημα.