Το ΔΝΤ διαπιστώνει στην έκθεσή του ότι οι εξαγωγές απέτυχαν να αποτελέσουν ισχυρή κινητήρια δύναμη της ανάπτυξης του ελληνικού καπιταλισμού. Αξίζει να θυμίσουμε την εκκωφαντική προπαγάνδα (κορυφώθηκε την εποχή που στο υπουργείο Ανάπτυξης ήταν ο Χρυσοχοΐδης) για τη δήθεν έκρηξη των εξαγωγών (μαϊμούδιζαν τα στοιχεία), που θα φέρουν την ανάπτυξη, καθώς και τη δική μας αρθρογραφία που ξεσκέπαζε αυτή την απάτη. Περισσότερο, όμως, πρέπει να σταθούμε στα αίτια της υστέρησης, που εντοπίζει το ΔΝΤ: «Οι διαρθρωτικές μεταρρυθμίσεις είναι ακόμη πολύ μακριά από την κρίσιμη μάζα που απαιτείται για να επιτευχθεί μια πιο διατηρήσιμη βελτίωση του αισθήματος των επενδυτών». Εκείνο που ζητούν είναι νέα αντεργατικά μέτρα, βάθεμα της κινεζοποίησης. Αλλωστε, το Μνημόνιο έθετε ρητά ως βασικό στόχο την εξίσωση των μισθών στην Ελλάδα μ’ αυτούς των χωρών της Νοτιοανατολικής Ευρώπης (Βουλγαρία, Ρουμανία, Αλβανία, ΠΓΔΜ).
Προηγούμενο ΆρθροΕπαναφορά στη σκληρή μνημονιακή πραγματικότητα
Επόμενο άρθρο Ξεσηκώνεται η Φιλαδέλφεια








