Κάποια δημοσιεύματα πριν από λίγο καιρό στις φυλλάδες του Συγκροτήματος Ψυχάρη έδειξαν καθαρά ότι και το Θέατρο ΕΜΠΡΟΣ, που λειτουργούσε ως αυτοδιαχειριζόμενος χώρος καλλιτεχνικής έκφρασης, μπήκε στο στόχαστρο. Γι’ αυτό και δεν μας προξένησε έκπληξη το σφράγισμά του από την αστυνομία, με απαίτηση του ΤΑΙΠΕΔ.
Αυτή τη φορά δεν μπορούσαν καν να επικαλεστούν τα γνωστά ψέματα περί «άντρου παρανομίας», «εργαστηρίου παρασκευής βομβών» και τα παρόμοια. Θέατρο παιζόταν στο ΕΜΠΡΟΣ, χορός, διαλέξεις, ποιητικές βραδιές και τα παρόμοια. Ολ’ αυτά ενοχλούν, όμως, όταν βρίσκονται έξω από το πλαίσιο των εμπόρων της τέχνης. Γι’ αυτό και έγινε το σφράγισμα, μολονότι το ΤΑΙΠΕΔ δεν έχει το κτίριο στα προς πώληση.
Η συνέλευση που διαχειρίζεται το θέατρο ανακατέλαβε ήδη το χώρο και ζητά τη στήριξη όλων, την οποία φυσικά και θα έχει. Δεν χρειάζεται καν να εξηγήσουμε γιατί. Κάθε προοδευτικός άνθρωπος που ασφυκτιά όχι μόνο από τη φτώχεια, αλλά και από το πανάκριβο πολιτιστικό σκουπιδαριό, βρίσκει μικρές ανάσες σε τέτοιους χώρους, όπου νέοι άνθρωποι πασχίζουν να κάνουν μια τέχνη αλλιώτικη, στον αντίποδα της τέχνης του εμπόριου.
«Αυτή τη στιγμή που στο κέντρο της πόλης η τέχνη εξυπηρετεί στυγνά κερδοσκοπικά συμφέροντα των επενδυτών, το ΕΜΠΡΟΣ αποτελεί έμπρακτα ένα ανάχωμα στον εξευγενισμό και στην εμπορευματοποίηση που προωθείται όχι πλέον απλά ατομικά, αλλά ως μια ευρύτερη καταστολή.
Το πρόταγμα της συμμετοχής σε αυτόνομα αυτοδιαχειριζόμενα εγχειρήματα σπάει τις "μπάρες" της πολιτικής, κοινωνικής και πολιτιστικής αποξένωσης και δημιουργεί τις προϋποθέσεις μιας υλικής και πνευματικής αμφισβήτησης.
Με την ανακατάληψη του ελεύθερου αυτοδιαχειριζόμενου θεάτρου ΕΜΠΡΟΣ δηλώνουμε σε όσους τεχνητά θέλησαν να κρατήσουν στη σιωπή την ελεύθερη φωνή του, ΟΤΙ ΕΙΜΑΣΤΕ ΕΔΩ, ΚΑΙ ΘΑ ΜΕΙΝΟΥΜΕ!», δηλώνει σε ανακοίνωσή της η Συνέλευση της Κατάληψης του ΕΜΠΡΟΣ, η οποία μας καλεί στις δράσεις και τις εκδηλώσεις του χώρου (το πρόγραμμα θα αναρτηθεί στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης του ΕΜΠΡΟΣ: www.embros.gr, embrostheater.blogspot.com).
Ενώνουμε και εμείς τη δική μας φωνή σ’ αυτό το κάλεσμα. Το ΕΜΠΡΟΣ πρέπει να μείνει ελεύθερο, ως ένα σημείο αναφοράς καλλιτεχνών που κινούνται έξω από τα εμπορικά κυκλώματα και ομάδων που δεν έχουν πού να παρουσιάσουν τη δουλειά τους.