Ο ίδιος άνθρωπος που το βράδυ του περασμένου Σαββάτου, στην πρώτη δημόσια παραληρηματική εμφάνισή του μιλούσε για «γιάφκα», για «πολεμοφόδια», για «χειροβομβίδα», για «ολόκληρο οπλοστάσιο», που υποτίθεται ότι βρέθηκε στον ανοιχτό κοινωνικό χώρο «Ρεσάλτο» στο Κερατσίνι, εμφανίστηκε την Τρίτη σε εκπομπή του ραδιοσταθμού «Φλας» και δήλωσε: «Αυτή τη στιγμή, στη δικαιοσύνη έχουν οδηγηθεί ως κατηγορούμενοι, 22 παιδιά. Χρειάζεται σεβασμός, εγώ δεν πρέπει να πω τίποτα, κανείς δεν πρέπει να πει τίποτα. Ολοι είναι αθώοι, μέχρι να αποδειχθεί η ενοχή τους και το λέω με πολύ σεβασμό απέναντι στο πρόσωπο και των παιδιών και των γονιών και γενικότερα στη στάση που πρέπει να κρατάμε στα θέματα αυτά». Τα ίδια είπε λίγο αργότερα και στη διάρκεια της –επίσης παραληρηματικής– συνέντευξης Τύπου που οργάνωσε στο υπουργείο, με τους «προθυμότατους» αστυνομικούς συντάκτες.
Και μόνο αυτή η θεαματική κωλοτούμπα του υπουργού Μπάτσων και Καταστολής ξεφουσκώνει την «υπόθεση Ρεσάλτο». Είχε ξεφουσκώσει, άλλωστε, από τις δικαστικές αρχές, που δεν προφυλάκισαν κανέναν, αν και (με την πάγια τακτική «πρέπει να καλύψουμε και την αστυνομία») επέβαλαν στη συντριπτική πλειοψηφία των συλληφθέντων περιοριστικούς όρους (στους περισσότερους και χρηματική εγγύηση, από τρεις μέχρι δεκαπέντε χιλιάδες ευρώ). Πώς να διατάξουν προφυλάκιση, όταν η υποτιθέμενη γιάφκα είναι ένας ενοικιαζόμενος χώρος (ούτε καν κατάληψη), που λειτουργεί νόμιμα επί μια δεκαετία και παρά τη ρήξη του με την κυρίαρχη πολιτική έχει σημαντική ώσμωση με την τοπική κοινωνία; Οταν το «οπλοστάσιο» και τα «πολεμοφόδια», που ανακοίνωσε ο Χρυσοχοΐδης, ήταν άδεια μπουκάλια μπίρας (που μπορείς να βρεις σε κάθε χώρο που συχνάζουν άνθρωποι, από σπίτια μέχρι πολιτικά-πολιτιστικά στέκια), φωτιστικό πετρέλαιο για τη σόμπα (που δεν κάνει για μολότοφ) και κοινά εργαλεία (σφυριά και καλέμια) που βρίσκεις σε κάθε οίκημα; Οταν η περιβόητη «χειροβομβίδα» ήταν κρότου-λάμψης, σκασμένη (κάποιος προφανώς τη μάζεψε για ενθύμιο από κάποια διαδήλωση) και δεν μπήκε καν στα «πειστήρια» που παρουσίασαν οι μπάτσοι; Μέχρι και τρία κράνη, που προφανώς τα είχαν άνθρωποι με παρκαρισμένα τα μηχανάκια τους έξω από το στέκι, παρουσιάστηκαν σαν «πειστήρια εγκληματικής δράσης»!
Πέρα από τις κινηματικές απαντήσεις, τον Χρυσοχοΐδη άδειασε ο αντιπρόεδρος της Βουλής και παλιό στέλεχος του ΠΑΣΟΚ Γρ. Νιώτης, του οποίου τα παιδιά ήταν ανάμεσα στους συλληφθέντες και ο οποίος γνώριζε προφανώς πως το «Ρεσάλτο» ήταν ένα στέκι με πολύχρονη παρουσία και δράση, γι’ αυτό και στις πολύ προσεκτικές δηλώσεις του απέκρουσε το χαρακτηρισμό «γιάφκα». Το τελικό χτύπημα ήρθε από την ομόφωνη απόφαση του δημοτικού συμβούλιου Κερατσινίου, που άδειασε διπλά τον υπουργό Μπάτσων και Καταστολής. Και όσον αφορά το «Ρεσάλτο» και όσον αφορά την κατάληψη αλληλεγγύης στο δημαρχείο, την οποία χαρακτήρισε αποδεκτή πολιτική πράξη, σημειώνοντας ταυτόχρονα πως στο δημαρχιακό μέγαρο δεν έγινε καμία ζημιά.
Ειδικά το τελευταίο δεν άρεσε καθόλου στον σερίφη της Κατεχάκη, που με υστερικό τρόπο, στο πλαίσιο των συνεχών παραληρηματικών του εμφανίσεων στα ΜΜΕ, επιτέθηκε στο δημοτικό συμβούλιο με αήθη τρόπο, μιλώντας για «καταστροφές που θα πληρώσουν τα κορόιδα οι δημότες». Ξεπέρασε και τον Καρατζαφέρη. Αλλωστε, οι βουλευτές του ΛΑΟΣ ήταν αυτοί που τον επαινούσαν δημόσια από κανάλια και ραδιόφωνα. Τι ήταν αυτό που παρουσιάστηκε σαν «καταστροφές»; Παλιές σπασμένες καρέκλες, που ήταν στοιβαγμένες στο δεύτερο υπόγειο του δημαρχείου! Περιττό να σημειώσουμε, βέβαια, ότι ο Χρυσοχοΐδης, που υποτίθεται ότι σέβεται το τεκμήριο αθωότητας, με τις δηλώσεις του αυτές προσπαθεί να δώσει γραμμή στο δικαστήριο που θα δικάσει τους 42 του δημαρχείου.
Η υπόθεση αυτή θα ξεφουσκώσει εντελώς όταν φτάσει σε δικαστήριο. Μέχρι τότε, οι 22 συλληφθέντες θα υποστούν ταλαιπωρία και οικονομική αφαίμαξη. Πάνω απ’ όλα, όμως, αν δεν υπάρξει αντίδραση, θα κατοχυρωθεί το δικαίωμα της Ασφάλειας να μπουκάρει σε στέκια πολιτικών χώρων, να συλλαμβάνει όποιον βρίσκεται εκεί και να τον σέρνει σε δίκη με κακουργηματικές κατηγορίες. Αυτός ήταν άλλωστε ο σκοπός του αστυνομικού ρεσάλτο στο «Ρεσάλτο». Να κατοχυρώσουν το δικαίωμά τους να μπουκάρουν όπου γουστάρουν, στέλνοντας ένα μήνυμα τρόμου σε ολόκληρη την κοινωνία και ιδιαίτερα τη νεολαία.