Ο γενικός γραμματέας του υπουργείου Παιδείας Κόπτσης, ανέλαβε, για λογαριασμό της Κεραμέως, να υπενθυμίσει με νέα εγκύκλιό του (αρ. πρωτ. 115853/ΓΔ5, 16/9/2021) στους εκπαιδευτικούς, που αρνούνται να συμμετέχουν στη διαδικασία της αξιολόγησης, τις κυρώσεις που προβλέπονται στο άρθρο 56 του νόμου 4823/2021.
Η νέα αυτή τρομοκρατική απειλή γίνεται γιατί, σύμφωνα με την ΥΑ 108906/ΓΔ4, άρθρο 11, της υφυπουργού Μακρή, έως το τέλος Σεπτέμβρη και πριν την έναρξη του νέου «συλλογικού προγραμματισμού», οι σχολικές μονάδες οφείλουν να συντάξουν την «Εκθεση Εσωτερικής Αξιολόγησης» της προηγούμενης σχολικής χρονιάς 2020-2021 και να την αναρτήσουν στην ειδική ψηφιακή εφαρμογή-big brother του ΙΕΠ: «Κατά την έναρξη του σχολικού έτους 2021-2022, οι σχολικές μονάδες προβαίνουν σε γενική εκτίμηση του έργου και των λειτουργιών της σχολικής μονάδας του προηγούμενου έτους (2020-21), και υποβάλλουν συνοπτική Έκθεση Εσωτερικής Αξιολόγησης στην ειδική ψηφιακή εφαρμογή του Ι.Ε.Π., πριν τη διαδικασία του Συλλογικού Προγραμματισμού που προβλέπεται στο άρθρο 4 της παρούσας και όχι αργότερα από το τέλος Σεπτεμβρίου 2021».
Τα παραπάνω αποτελούν δείγμα μεγάλου πανικού της Κεραμέως, η οποία όλο το προηγούμενο διάστημα υπέστη συντριπτικές ήττες σε όλα τα αντιδραστικά μέτρα που αποπειράθηκε να εφαρμόσει στην εκπαίδευση (αποχή των εκπαιδευτικών σε ποσοστό πάνω από 93% στις εκλογές-παρωδία για τα Υπηρεσιακά Συμβούλια με ηλεκτρονική ψηφοφορία, συμμετοχή των εκπαιδευτικών στην απεργία-αποχή σε ποσοστά 95% και 88% σε Πρωτοβάθμια και Δευτεροβάθμια, αντίστοιχα από την «αυτοαξιολόγηση» της σχολικής μονάδας, συνεχείς αναβολές στην εγκατάσταση Πανεπιστημιακής Αστυνομίας).
Με την τρομοκρατία, λοιπόν, επιδιώκει να προωθήσει την «αυτοαξιολόγηση» της σχολικής μονάδας («Συλλογικός προγραμματισμός και αποτίμηση»), το πρώτο στάδιο της οποίας απέτυχε παταγωδώς, με τη συντριπτική συμμετοχή των εκπαιδευτικών στην απεργία-αποχή που έχουν κηρύξει ΔΟΕ και ΟΛΜΕ, γιατί γνωρίζει πως το ηχηρό χαστούκι που δέχτηκε θα έχει και συνέχεια όσον αφορά την ολοκλήρωση αυτής της διαδικασίας, αλλά και το επακόλουθό της, αυτήν καθαυτήν την αξιολόγηση του εκπαιδευτικού.
Η αποτυχία εφαρμογής της αξιολόγησης είναι μια προδιαγεγραμμένη ιστορία. Γιατί οι εκπαιδευτικοί στη συντριπτική τους πλειοψηφία, ακόμη και οι συντηρητικοί (οι πλειοψηφίες στα ΔΣ των ΔΟΕ-ΟΛΜΕ, άλλωστε, δεν είναι δα τίποτε επαναστάτες, αντίθετα προέρχονται από ΝΔ και πρώην ΠΑΣΚΕ), αντιλαμβάνονται ότι μέσω της αξιολόγησης επιχειρείται να φορτωθούν στις πλάτες τους όλα τα κακώς κείμενα του αστικού σχολείου. Οι εκπαιδευτικοί της τάξης -και όχι τα «στελέχη» που έχουν αναλάβει εργολαβικά να προωθήσουν την εκάστοτε κυβερνητική πολιτική- νιώθουν πως ουσιαστικά ο ρόλος τους στο αστικό σχολείο είναι ρόλος «κομπάρσου», γιατί οι διαχειριστές της κυβερνητικής πολιτικής στην εκπαίδευση, που έχουν αναλάβει να υπηρετήσουν πρωτίστως τα συμφέροντα του κεφαλαίου (εξ ου και η σύμπλευση με τις υποδείξεις του ΣΕΒ, του ΟΟΣΑ), είναι αυτοί που κρατούν και το μαχαίρι και το πεπόνι:
Θέτουν τους σκοπούς της εκπαίδευσης (μορφωτικούς, μαθησιακούς, παιδαγωγικούς, που δεν είναι άλλοι από την παραγωγή ανθρώπων με γνώσεις και δεξιότητες «μιας χρήσης», φθηνών και ευέλικτων, υποταγμένων στις ορέξεις των μελλοντικών εργοδοτών τους), καταρτίζουν τα προγράμματα σπουδών, συντάσσουν τα σχολικά εγχειρίδια, υποδεικνύουν μεθόδους διδασκαλίας, επιβάλλουν πλείστα και διαφορετικά εξεταστικά φίλτρα, ώστε να αποτρέψουν ειδικά τα παιδιά της εργατικής τάξης και των φτωχών λαϊκών στρωμάτων από τη φοίτηση σε υψηλότερες εκπαιδευτικές βαθμίδες, κρατούν τη στρόφιγγα της κρατικής χρηματοδότησης της δημόσιας εκπαίδευσης κλειστή, ευθύνονται για τους ελάχιστους -έως πρόσφατα μηδενικούς- διορισμούς μόνιμων εκπαιδευτικών, για την εργασιακή ανασφάλεια των χιλιάδων αναπληρωτών, για τους τριμηνίτες αναπληρωτές, για την εγκαταλελειμμένη και υποτυπώδη υλικοτεχνική υποδομή των σχολείων, για τη γελοιότητα των «σεμιναρίων επιμόρφωσης», για το ανεπαρκέστατο δίκτυο στήριξης των μαθητών με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες και μαθησιακές δυσκολίες, για τη ρατσιστική πολιτική αποκλεισμού των προσφυγόπουλων, των περιθωριοποιημένων κοινωνικά ομάδων, για.. για…
Η αποφασιστική και μαζική συμμετοχή των μαχόμενων εκπαιδευτικών στην απεργία-αποχή από την «αυτοαξιολόγηση» είναι αυτή που θα καθορίσει και τώρα τις εξελίξεις και θα ρίξει στα τάρταρα τους εκβιασμούς της Κεραμέως. Κανείς εκπαιδευτικός δεν πρέπει να λυγίσει τώρα (το μαζικό κίνημα είναι αυτό που βάζει τη σφραγίδα, η απεργία-αποχή είναι η συνδικαλιστική κάλυψη, η προστασία από τις διώξεις που απειλεί ότι θα εξαπολύσει η Κεραμέως). Τι θα κάνει τότε η υπουργός Παιδείας; Θα κόψει το μισθό από χιλιάδες εκπαιδευτικούς; Θα σηκωθούν και οι πέτρες να τη χτυπήσουν και το πολιτικό κόστος θα είναι τεράστιο και γι’ αυτήν και για τον «μέντορά» της τον Μητσοτάκη.
Οι κατασταλτικές διατάξεις
Θυμίζουμε τα σχετικά με τις κυρώσεις που προβλέπουν το άρθρο 56 του νόμου 4823/2021, καθώς και το άρθρο 109 του φασιστικού Δημοσιοϋπαλληλικού Κώδικα.
Σημειωτέον, ότι τις σχετικές διατάξεις, η Κεραμέως, τις απέκρυψε κατά τη διαδικασία «διαβούλευσης» του νομοσχέδιου, απόδειξη και πάλι του μεγάλου φόβου της μπροστά στις αντιδράσεις.
Οι κυρώσεις
Σύμφωνα με το άρθρο 56, παράγραφοι 3, 4, 6, 7 και 8, η αξιολόγηση των εκπαιδευτικών και συνολικά των σχολικών μονάδων (αυτοαξιολόγηση, εσωτερική και εξωτερική αξιολόγηση του έργου των σχολικών μονάδων), καθώς και η συμμετοχή τους σε όλη τη διαδικασία μέχρι την ολοκλήρωσή της, είναι υποχρεωτική. Η άρνηση συμμετοχής και η παραβίαση «οποιωνδήποτε υποχρεώσεων», όπως αυτές ορίζονται από τον φασιστικό Δημοσιοϋπαλληλικό Κώδικα, αποτελεί πειθαρχικό παράπτωμα. Το πειθαρχικό παράπτωμα τιμωρείται με τις πειθαρχικές ποινές του άρθρου 109 του Δημοσιοϋπαλληλικού Κώδικα, όχι κατώτερη του προστίμου ίσου με τις αποδοχές ενός μηνός.
Εάν η άρνηση συμμετοχής στις αξιολογικές διαδικασίες διαρκεί πάνω από 15 ημέρες, αναστέλλεται η οιαδήποτε διαδικασία εξέλιξης συμπεριλαμβανομένης της αυτόματης μισθολογικής εξέλιξης του εκπαιδευτικού (αλλαγή μισθολογικών κλιμακίων ή βαθμών). Ο χρόνος αυτός δεν θεωρείται δημόσια υπηρεσία και δεν προσμετράται στο χρόνο που απαιτείται για να αλλάξει κάποιος μισθολογικό κλιμάκιο ή βαθμό.
Το υπουργείο Παιδείας θέλει να προλάβει και την άρνηση συμμετοχής στην αξιολόγηση τυχόν μειοψηφίας των «στελεχών της εκπαίδευσης» (κυρίως Διευθυντών σχολείων ή και κάποιων Συμβούλων Εκπαίδευσης, όπως βαφτίζονται τώρα οι σχολικοί σύμβουλοι), γι’αυτό και προβλέπει στην περίπτωσή αυτή αντικατάστασή τους και αποκλεισμό από τη διαδικασία επιλογής για την πλήρωση οποιασδήποτε θέσης στελέχους εκπαίδευσης για τα επόμενα οκτώ (8) έτη.
Παραθέτουμε το σχετικό άρθρο 56 του νόμου, όπως και το άρθρο 109 του Δημοσιοϋπαλληλικού Κώδικα:
Αρθρο 56
Σκοπός και πεδίο εφαρμογής
- Η συμμετοχή σε οποιαδήποτε διαδικασία αξιολόγησηςτου έργου των στελεχών της εκπαίδευσης, των εκπαιδευτικών και των μελών του Ε.Ε.Π. και του Ε.Β.Π., καθώς και συνολικά του έργου των σχολικών μονάδων και λοιπών εκπαιδευτικών και συναφών υποστηρικτικών δομών, όπως και η διευκόλυνση και προώθηση της διαδικασίας αυτής μέχρι την επιτυχή ολοκλήρωσή της, σύμφωνα με όσα ορίζονται στις σχετικές διατάξεις, από τη θέση του αξιολογητή, του αξιολογούμενου και εν γένει του συμπράττοντος καθ’ οιονδήποτε τρόπο σε αυτήν, είναι υποχρεωτική και συνιστά υπηρεσιακό καθήκον μείζονος σημασίας, λόγω των επιδιωκόμενων με αυτήν σκοπών, για τα στελέχη της εκπαίδευσης, τους εκπαιδευτικούς, καθώς και τα μέλη του Ε.Ε.Π. και του Ε.Β.Π..
- Η παράλειψηστελέχους της εκπαίδευσης, εκπαιδευτικού ή μέλους Ε.Ε.Π. και Ε.Β.Π. να λάβει μέρος, να διευκολύνει ή να προβεί, ατομικώς ή συλλογικώς, ως μέλος του συλλόγου διδασκόντων ή ομάδων δράσεων σχολικών μονάδων και λοιπών εκπαιδευτικών ή υποστηρικτικών δομών, σε επιβαλλόμενη ή απλώς προβλεπόμενη από τον νόμο άσκηση αρμοδιότητας ή ενέργεια που αφορά στον προγραμματισμό, στην αυτοαξιολόγηση ή εσωτερική και εξωτερική αξιολόγηση του έργου των σχολικών μονάδων και των ως άνω δομών ή σε οποιοδήποτε στάδιο της αξιολογικής διαδικασίας στελέχους της εκπαίδευσης ή εκπαιδευτικού ή μέλους Ε.Ε.Π. και Ε.Β.Π. και ιδίως η παραβίαση οιασδήποτε από τις υποχρεώσεις τους, όπως αυτές καθορίζονται στα άρθρα 47, 47Α, 47Β και 48 του ν. 4547/2018 (Α΄102) και στα άρθρα 57, 61, , 72 παρ. 3, 73 -76 και 97 του παρόντος περί αξιολόγησης των στελεχών της εκπαίδευσης, των εκπαιδευτικών και των μελών Ε.Ε.Π. και Ε.Β.Π., συνιστά ειδικό πειθαρχικό παράπτωμα, το οποίο τιμωρείται με τις πειθαρχικές ποινές του άρθρου 109 του Κώδικα Κατάστασης Δημοσίων Πολιτικών Διοικητικών Υπαλλήλων και Υπαλλήλων Ν.Π.Δ.Δ. (ν. 3528/2007, Α΄ 26), όχι κατώτερη του προστίμου ίσου με τις αποδοχές ενός μηνός.
- Ανεξαρτήτως των οριζόμενων στην παρ. 4, οι αναφερόμενες στην παρ. 4 παραλείψεις ή παραβιάσεις διατάξεων και υποχρεώσεων εκ μέρουςτων στελεχών της εκπαίδευσης, των εκπαιδευτικών και των μελών Ε.Ε.Π και Ε.Β.Π. που διαρκούν περισσότερο από δεκαπέντε (15) ημέρες, χωρίς να δικαιολογούνται από ανυπέρβλητα κωλύματα συνιστάμενα σε προβλήματα υγείας, συνιστούν αντικειμενικό λόγο αναστολής οιασδήποτε διαδικασίας εξέλιξης του στελέχους της εκπαίδευσης, του εκπαιδευτικού ή του μέλους Ε.Ε.Π. και Ε.Β.Π., συμπεριλαμβανομένης της αυτόματης μισθολογικής εξέλιξής του. Η εφαρμογή της παρούσας δεν επιδρά στην προσμέτρηση του αντίστοιχου χρονικού διαστήματος στον χρόνο δημόσιας υπηρεσίας.
- Η σχετική απόφαση αναστολήςεκδίδεται από τον Γενικό Γραμματέα Πρωτοβάθμιας, Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης και Ειδικής Αγωγής και Εκπαίδευσης, ισχύει για όσο χρόνο διαρκεί η ως άνω συμπεριφορά των στελεχών της εκπαίδευσης, των εκπαιδευτικών και των μελών Ε.Ε.Π και Ε.Β.Π. και υπόκειται σε ένσταση ενώπιον των αρμόδιων κατά περίπτωση υπηρεσιακών συμβουλίων…
- Αφότου ο λόγος αναστολής της εξέλιξηςτων στελεχών της εκπαίδευσης, των εκπαιδευτικών και των μελών Ε.Ε.Π και Ε.Β.Π. εκλείψει, η εξέλιξή τους συνεχίζει από το χρονικό σημείο της λήξης της ως άνω έκνομης συμπεριφοράς τους χωρίς να συνυπολογίζεται για τη συνδρομή των χρονικών προϋποθέσεων της εξέλιξης το χρονικό διάστημα που μεσολάβησε από την έκδοση της απόφασης αναστολής μέχρι τότε που εξέλιπε ο λόγος που δικαιολογούσε την αναστολή.
- Αν στέλεχος εκπαίδευσης αρνείται να υποβληθεί στη διαδικασία αξιολόγησης, είτε ως αξιολογητής είτε ως αξιολογούμενος, σε οποιοδήποτε στάδιο αυτής, ή την παρακωλύει με την εν γένει στάση του, πλέον των αναφερομένων στις παρ. 4 έως και 7, αντικαθίσταται, σύμφωνα με την περ. α) της παρ. 6 του άρθρου 60 και αποκλείεται από τη διαδικασία επιλογής για την πλήρωση οποιασδήποτε θέσης στελέχους εκπαίδευσης για τα επόμενα οκτώ (8) έτη.
Δημοσιοϋπαλληλικός Κώδικας
Αρθρο 109
Πειθαρχικές ποινές
- Οι πειθαρχικές ποινές που επιβάλλονται στους υπαλλήλους είναι:
α) η έγγραφη επίπληξη,
β) το πρόστιμο έως τις αποδοχές δώδεκα (12) μηνών,
γ) η στέρηση του δικαιώματος για προαγωγή από ένα (1) έως πέντε (5) έτη,
δ) η στέρηση του δικαιώματος συμμετοχής σε διαδικασία επιλογής προϊσταμένου οργανικής μονάδας οποιουδήποτε επιπέδου από ένα (1) έως πέντε (5) έτη,
ε) η αφαίρεση της άσκησης των καθηκόντων προϊσταμένου οργανικής μονάδας οποιουδήποτε επιπέδου για τη θητεία ή το υπόλοιπό της,
στ) ο υποβιβασμός έως δύο (2) βαθμούς,
ζ) η προσωρινή παύση από τρεις (3) έως δώδεκα (12) μήνες με πλήρη στέρηση των αποδοχών και
η) η ποινή της οριστικής παύσης, η οποία μπορεί να επιβληθεί μόνο για τα ακόλουθα παραπτώματα:
………………………………………………………………………………
της αδικαιολόγητης αποχής από την εκτέλεση των υπηρεσιακών καθηκόντων πάνω από είκοσι δύο (22) εργάσιμες ημέρες συνεχώς ή πάνω από τριάντα (30) εργάσιμες ημέρες σε διάστημα ενός (1) έτους ή πάνω από πενήντα (50) εργάσιμες ημέρες εντός μίας τριετίας, της εξαιρετικώς σοβαρής απείθειας,…
Παραθέτουμε επίσης το ενημερωτικό της ΟΛΜΕ για τη νομιμότητα συμμετοχής στην απεργία-αποχή (συνταγματικό δικαίωμα των εργαζόμενων), καθώς και το γνωμοδοτικό σημείωμα της νομικής συμβούλου της ομοσπονδίας.
enimerosi_OLMEgnomodotikoapoxis160921
Γιούλα Γκεσούλη