Το υπουργείο Παιδείας ασκεί τρομοκρατία στους εκπαιδευτικούς με την εσκεμμένη καθυστέρηση της μονιμοποίησης των εκπαιδευτικών που διορίστηκαν στην Ειδική Αγωγή το 2020.
Ο εκφοβισμός και η τρομοκρατία κρίνονται απαραίτητα στοιχεία εν όψει της ατομικής αξιολόγησης των εκπαιδευτικών (ν. 4823/2021), που η Κεραμέως θέλει να επιβάλει με το βούρδουλα, πλην όμως δεν έχει κατορθώσει παρά να κάνει ως τώρα μόνο τα πρώτα προπαρασκευαστικά βήματα (ενδοσχολικοί συντονιστές, μέντορες), που και αυτά οι εκπαιδευτικοί τα ακυρώνουν με μαζική συμμετοχή στην απεργία-αποχή.
Ετσι δημιουργείται ένα οργουελικό περιβάλλον -πέραν των κατεπειγουσών αγωγών στην αστική δικαιοσύνη από την Κεραμέως- φημών και κατευθυνόμενων διαρροών ότι υπάρχουν προφορικές εντολές στις Διευθύνσεις Εκπαίδευσης να μην προχωρήσουν στη μονιμοποίηση των εκπαιδευτικών που υπηρέτησαν δύο χρόνια τώρα ως «δόκιμοι» στην Ειδική Αγωγή.
Περιττό να υπογραμμίσουμε ότι οι «δόκιμοι» αυτοί εκπαιδευτικοί στήριξαν ως αναπληρωτές για πολλά χρόνια, με φοβερό οικογενειακό, προσωπικό και οικονομικό κόστος, το δημόσιο σχολείο, συνεπώς απέδειξαν εν τοις πράγμασι την «αξιοσύνη» τους να υπηρετήσουν στη δημόσια εκπαίδευση, γεγονός που και το υπουργείο Παιδείας ντε φάκτο αποδέχεται χρησιμοποιώντας τους (για άλλους βεβαίως λόγους που είναι η πολιτική των ελάχιστων διορισμών με το σταγονόμετρο και η πρόσληψη δεκάδων χιλιάδων αναπληρωτών κατ’ έτος με στόχο τη μείωση των δαπανών).
Η αυτοδίκαιη μονιμοποίηση των νεοδιόριστων εκπαιδευτικών, έπειτα από δυο χρόνια υπηρεσίας, αποτελεί ουσιαστικά μια τυπική γραφειοκρατική διαδικασία, που ακολουθείται δεκαετίες τώρα, εφόσον αυτοί δεν έχουν πειθαρχικές ποινές ή δεν υπάρχει γι’ αυτούς «δυσμενής έκθεση αξιολόγησης των ουσιαστικών προσόντων».
Αυτό προβλέπεται ήδη από το άρθρο 40, παράγ. 3 του Ν. 3528/2007 (πρόκειται για την επικαιροποίηση του φασιστικού Δημοσιοϋπαλληλικού Κώδικα «Κύρωση του Κώδικα κατάστασης Δημοσίων Πολιτικών Διοικητικών υπαλλήλων και Υπαλλήλων ΝΠΔΔ):
«3. Με τη συμπλήρωση της διετούς δοκιμαστικής υπηρεσίας οι υπάλληλοι μονιμοποιούνται αυτοδίκαια, με εξαίρεση τους υπαλλήλους στους οποίους έχει επιβληθεί πειθαρχική ποινή ή για τους οποίους υφίσταται πειθαρχική εκκρεμότητα ή υπάρχει δυσμενής έκθεση αξιολόγησης των ουσιαστικών προσόντων. Στις τελευταίες αυτές περιπτώσεις για τη μονιμοποίηση ή μη αποφαίνεται το υπηρεσιακό συμβούλιο εντός δύο (2) μηνών από τη συμπλήρωση της δοκιμαστικής υπηρεσίας. Για την αυτοδίκαιη μονιμοποίηση εκδίδεται διαπιστωτική πράξη του οργάνου που είναι αρμόδιο για το διορισμό».
Το 2019, ο Γαβρόγλου, με το νόμο για τις Συνέργειες των ΑΕΙ (Ν. 4589, άρθρο 62 παράγ. 7), επιδιώκοντας να προωθήσει ύπουλα την ατομική αξιολόγηση των εκπαιδευτικών, όρισε πως όσον αφορά τον «τρόπο και τα κριτήρια κρίσης της καταλληλότητας των νεοδιοριζομένων», προκειμένου αυτοί να μονιμοποιηθούν έπειτα από 2 έτη που υπηρέτησαν ως «δόκιμοι», αυτά «καθορίζονται με απόφαση του Υπουργού Παιδείας, Ερευνας και Θρησκευμάτων:
«Οι νεοδιοριζόμενοι υπηρετούν επί δύο (2) έτη ως δόκιμοι. Στο τέλος του δεύτερου έτους οι νεοδιοριζόμενοι κρίνονται προκειμένου να μονιμοποιηθούν. Ο τρόπος και τα κριτήρια κρίσης της καταλληλότητας των νεοδιοριζομένων καθορίζονται με απόφαση του Υπουργού Παιδείας, Ερευνας και Θρησκευμάτων. Αν νεοδιοριζόμενος δεν κριθεί κατάλληλος να μονιμοποιηθεί, εφαρμόζονται αναλόγως οι διατάξεις των παραγράφων 5 και 6 του Κεφαλαίου Α΄ του άρθρου 16 του ν. 1566/1985(Α΄167)».
Η ΥΑ αυτή, όμως, που προβλέπεται από την ως άνω σχετική διάταξη, δεν έχει ακόμη εκδοθεί.
Συνεπώς, καμιά δικαιολογία, κανένα νομικό έρεισμα δεν υφίσταται για τη μη μονιμοποίηση των εκπαιδευτικών που διορίσθηκαν στην Ειδική Αγωγή, πέραν της σκοπιμότητας να καλλιεργηθεί ένα κλίμα τρομοκρατίας και φόβου που προετοιμάζει το έδαφος για την αξιολόγηση.
Οι Διευθύνσεις Εκπαίδευσης που δεν το πράττουν (κάποιες έχουν ήδη προχωρήσει στη μονιμοποίηση) παρανομούν κανονικότατα, γιατί ως γνωστόν, δημόσια διοίκηση δεν ασκείται με προφορικές εντολές και εντολές κάτω απ’ το τραπέζι.
Καταγγελίες για το γεγονός υπήρξαν ως τώρα πολλές από Συλλόγους Εκπαιδευτικών και έτσι αναγκάστηκε να ξυπνήσει και η συνδικαλιστική γραφειοκρατία της ΔΟΕ, που εξέδωσε την παρακάτω ανακοίνωση:
Ζητάμε την άμεση μονιμοποίηση όλων των νεοδιόριστων συναδέλφων Ειδικής Αγωγής που συμπληρώνουν διετία
Τον Αύγουστο του 2022 συμπληρώθηκε η προβλεπόμενη από τον νόμο διετία των δόκιμων νεοδιόριστων συναδέλφων της Ειδικής Αγωγής. Στο άρθρο 62 παρ. 7 του ν.4589/2019, με τον οποίο πραγματοποιήθηκαν οι διορισμοί στην εκπαίδευση, προβλέπεται ότι οι νεοδιοριζόμενοι υπηρετούν επί δύο έτη ως δόκιμοι. Στο τέλος του δεύτερου έτους οι νεοδιοριζόμενοι κρίνονται προκειμένου να μονιμοποιηθούν. Ο τρόπος και τα κριτήρια καταλληλότητας των νεοδιοριζόμενων καθορίζονται με απόφαση του Υπουργού Παιδείας, Ερευνας και Θρησκευμάτων, η οποία μέχρι και σήμερα δεν έχει εκδοθεί.
Είναι, επομένως, αυτονόητο ότι μετά την συμπλήρωση των δύο ετών, που έχει ήδη συμβεί από τις 19 Αυγούστου 2022, επιβάλλεται η αυτοδίκαιη μονιμοποίηση των παραπάνω εκπαιδευτικών.
Παρ’ όλα αυτά μια σειρά Διευθύνσεων Π.Ε. δεν έχουν προχωρήσει, όπως όφειλαν, στη μονιμοποίηση των συναδέλφων μας, ενώ την ίδια στιγμή σε πολλές Διευθύνσεις Εκπαίδευσης (π.χ. Α΄ και Γ΄ Αθήνας, Ανατολικής Αττικής…), οι εκπαιδευτικοί έχουν και τυπικά, ορθά, μονιμοποιηθεί.
Είναι φανερό ότι πρόκειται για μια ιδιότυπη ομηρία η οποία καθιστά τους συναδέλφους πιο ευάλωτους σε άνωθεν πιέσεις.
Το Δ.Σ. της Δ.Ο.Ε. ζητά την άμεση ολοκλήρωση των διαδικασιών μονιμοποίησης όλων των συναδέλφων Ειδικής Αγωγής που διορίστηκαν τον Αύγουστο του 2020, όπου αυτό δεν έχει γίνει ακόμα. Η πολιτική ηγεσία του Υ.ΠΑΙ.Θ. έχει τεράστια ευθύνη και οφείλει να δώσει άμεσα εντολή για ολοκλήρωση των διαδικασιών στις Διευθύνσεις Εκπαίδευσης.
Δεν θα επιτρέψουμε οι συνάδελφοί μας, νεοδιόριστοι εκπαιδευτικοί να μετατραπούν σε όμηροι του Υπουργείου και της Κυβέρνησης.