Με τις ψήφους του ΠΑΣΟΚ και του απαραίτητου ΛΑΟΣ ψηφίστηκε στη Βουλή η σύμβαση πώλησης των ναυπηγείων Σκαραμαγκά στην Abu Dabhi Mar (εταιρία απόλυτα συνδεδεμένη με τη γερμανική Thyssen Kroup που είχε ως τώρα τον έλεγχο των ναυπηγείων), που διαλύει τα ναυπηγεία και αφήνει στον αέρα τους 1.300 εργαζόμενους (για τους 160 του τμήματος τροχαίου υλικού δεν αναφέρεται τίποτα, που σημαίνει ότι έχουν προγραφεί από τώρα).
Με τη σύμβαση τα ναυπηγεία θα έχουν μόνο έργο στον τομέα της ναυπήγησης πολεμικών σκαφών, ενώ απαγορεύεται η δραστηριοποίησή τους σε ναυπήγηση άλλου τύπου σκαφών ή επισκευές για τα επόμενα 15 χρόνια. Για να γίνει κάτι τέτοιο, θα πρέπει να δημιουργηθεί άλλη εταιρία, πράγμα για το οποίο κάθε άλλο παρά είναι διατεθειμένη η «νέα» ιδιοκτήτρια πολυεθνική. Οπως όλα δείχνουν, οι σχετικές εγκαταστάσεις θα εκποιηθούν. Η ADM θα λειτουργήσει με τη λογική της αρπαχτής που της εξασφαλίζουν οι παραγγελίες της κυβέρνησης για ναυπήγηση τεσσάρων νέων υποβρυχίων (σαν αυτό που γέρνει), συν δύο τα παλιά, σύνολο έξι. Γι’ αυτό και στη σύμβαση προβλέπεται ο λεόντειος όρος, ότι σε περίπτωση καταγγελίας η εταιρία νομιμοποιείται να μην επιστρέψει ούτε ευρώ απ’ όσα έχει εισπράξει ως προκαταβολές, χωρίς να παραδώσει τις παραγγελίες, ενώ το ελληνικό δημόσιο οφείλει να επιστρέψει αμέσως τις εγγυητικές επιστολές του αναδόχου!
Είναι η ίδια ακριβώς λογική με την οποία παραλήφθηκε τελικά το υποβρύχιο που γέρνει, για το οποίο τώρα ο Βενιζέλος λέει –λες και απευθύνεται σε Χαχόλους– ότι θα γίνουν νέες δοκιμές και μετά θα παραληφθεί, με την προοπτική να πουληθεί σε τιμή μεγαλύτερη του κόστους (θα βρεθούν, δηλαδή, κορόιδα ν’ αγοράσουν ένα προβληματικό υποβρύχιο σε μεγαλύτερη τιμή!). Θυμίζουμε ότι την τρέχουσα δεκαετία έχουν πληρωθεί 2,33 δισ. ευρώ χωρίς να έχει παραδοθεί τίποτα και πως το συνολικό κόστος (αφού για προπαγανδιστικούς λόγους έγινε η δέουσα… δημιουργική λογιστική) θα φτάσει τα 3,4 δισ. ευρώ. Θυμίζουμε ακόμη, ότι η κυβέρνηση όχι μόνο θα παραλάβει τον «Παπανικολή» που γέρνει, αλλά χαρίζει στις ΤK και ADM ρήτρες 400 εκατ. ευρώ, που έπρεπε να πληρώσουν λόγω πενταετούς καθυστέρησης στην παράδοση των υποβρυχίων που είχαν παραγγελθεί (και για τα οποία έχουν τσιμπήσει τα 2,33 δισ.).
Και βέβαια, η «κοινωνική ρήτρα που να αναφέρει ότι εξασφαλίζονται τουλάχιστον 1.300 θέσεις εργασίας συμπεριλαμβανομένων και των εργαζομένων παρεμφερούς εταιρίας που δραστηριοποιείται στα Ελληνικά Ναυπηγεία Σκαραμαγκά» (εννοεί το τροχαίο υλικό), την οποία υποκριτικά ζήτησε από τον Πάγκαλο η ΓΣΕΕ με επιστολή της, απορρίφθηκε μετ’ επαίνων. Σιγά μη δεσμευτούν οι καπιταλιστές για τη διατήρηση θέσεων εργασίας, όταν σκοπός τους είναι ν’ αρπάξουν ό,τι μπορέσουν από τις πολεμικές προμήθειες και να την κάνουν (όπως έκαναν και όλες οι προηγούμενες εταιρίες).
Η σύμβαση αυτή ήρθε σαν αποτέλεσμα της μυστικής οικογενειακής διπλωματίας της οικογένειας Παπανδρέου, που –όπως φάνηκε από το ταξίδι του αδερφού Νικολάκη στο Αμπού Ντάμπι, όπου συνόδευσε τον Παμπούκη– έχει ιδιαίτερους δεσμούς με τους εμίρηδες του Κόλπου. Το αν ο Βενιζέλος φόρεσε το καπέλο και διεκπεραίωσε τη συμφωνία που είχε κλείσει ο πρίγκηπας Νικολάκης αφορά τον ίδιο και την προσωπική πολιτική του καριέρα. Τον ελληνικό λαό τον ενδιαφέρει το πλιάτσικο κατά της κρατικής περιουσίας, ιδιαίτερα όταν γίνεται σε μια περίοδο πρωτοφανούς λιτότητας και σαρώματος εργασιακών και κοινωνικών δικαιωμάτων. Και βέβαια, τους εργάτες του ναυπηγείου τους ενδιαφέρει το δικαίωμα στη δουλειά, που βρίσκεται και πάλι στον αέρα, χάρη και στη συμπαιγνία των πράσινων και γαλάζιων εργατοπατέρων.