Ο Μητσοτάκης, τον Ιούλιο του 2013, ως υπουργός Διοικητικής Μεταρρύθμισης στην κυβέρνηση των Σαμαροβενιζέλων, κατήργησε μέσα σε μια νύχτα ειδικότητες και τομείς της επαγγελματικής εκπαίδευσης, θέτοντας σε διαθεσιμότητα 2.500 εκπαιδευτικούς, με την προοπτική της απόλυσης.
Η άγρια αντεργατική αυτή πράξη ήταν ένα από τα «όπλα» που χρησιμοποίησε ο ΣΥΡΙΖΑ για να αναρριχηθεί στην εξουσία. Σύμφωνα με όσα «δεσμεύτηκε» προεκλογικά, τον Ιούνιο του 2015, κατήργησε τη ρύθμιση του Κούλη και επαναλειτούργησε τους τομείς των ΕΠΑΛ και επανέφερε στις θέσεις τους τους εκπαιδευτικούς, χωρίς να άρει, όμως, όλες τις αρνητικές συνέπειες της διαθεσιμότητας, που αφορούσαν περικοπές μισθών και ασφαλιστικές εισφορές με αντίκτυπο στις συντάξιμες αποδοχές.
Η σκόπιμη αυτή αβελτηρία, επειδή ευνοούσε τη δημοσιονομική πολιτική που επέβαλαν τα μνημόνια, διατηρήθηκε σε όλα τα τεσσεράμισι χρόνια διακυβέρνησης ΣΥΡΙΖΑ. Και βέβαια διατηρείται και σήμερα με την κυβέρνηση Μητσοτάκη, που έχει μετατρέψει την κρίση και την υγειονομική κρίση σε ευκαιρία για επιβολή σκληρών αντεργατικών μέτρων.
Μετά, λοιπόν, από έξι χρόνια (από τον Ιούνιο του 2015 έως σήμερα), οι δυσμενείς συνέπειες της διαθεσιμότητας βαραίνουν ακόμη τους εκπαιδευτικούς της επαγγελματικής εκπαίδευσης.
Η κατάσταση δεν πάει άλλο και η αδικία που υφίστανται αυτοί οι άνθρωποι είναι βαριά. Γι’ αυτό και η συνδικαλιστική γραφειοκρατία της ΟΛΜΕ εδέησε να κάνει κάτι, στέλνοντας υπόμνημα, καθώς και σχέδιο πρότασης τροπολογίας στον υπουργό Εργασίας Χατζηδάκη, τον υφυπουργό Κοινωνικής Ασφάλισης Τσακλόγλου, τη Νίκη Κεραμέως, τη διοίκηση του ΕΦΚΑ και τα πολιτικά κόμματα.
Παραθέτουμε το Υπόμνημα:
Υπόμνημα
Θέμα: Αρση όλων των αρνητικών συνεπειών της διαθεσιμότητας των Εκπαιδευτικών 2013-15
Σύντομο ιστορικό.
Τον Ιούλιο του 2013 με το ν. 4172/13, περίπου 2.500 εκπαιδευτικοί που δίδασκαν στη δημόσια επαγγελματική εκπαίδευση τέθηκαν σε διαθεσιμότητα με προοπτική την απόλυση τους. Επίσης με το ν.4186/13 καταργήθηκαν οι τομείς Υγείας – Πρόνοιας, Κομμωτικής – Αισθητικής και Εφαρμοσμένων Τεχνών από τα ΕΠΑ.Λ./ΕΠΑΣ και ταυτόχρονα 20.000 μαθητές εκδιώχτηκαν από τη δημόσια τεχνική εκπαίδευση.
Τον Ιούνιο του 2015, με τους νόμους 4325/15 και 4327/15 επαναλειτούργησαν οι παραπάνω τομείς στα ΕΠΑ.Λ και επανήλθαν οι εκπαιδευτικοί στις θέσεις τους.
Παρ’ ότι επέστρεψαν στα σχολεία τους δεν υπήρξε άρση όλων αρνητικών συνεπειών της διαθεσιμότητας, μιας και κατά την διάρκεια της διαθεσιμότητας απωλέσαν το 25% περίπου του εισοδήματός τους και τις αντίστοιχες ασφαλιστικές εισφορές, με συνέπεια την μείωση των συντάξιμων αποδοχών τους μέχρι το τέλος του βίου, λόγω της διετούς διαθεσιμότητας. Η σημερινή κυβέρνηση, που με δική της ευθύνη, όταν ήταν στη διακυβέρνηση της χώρας το 2013, οδήγησε τους συναδέλφους σε διαθεσιμότητα – απόλυση, οφείλει να αποκαταστήσει τις αδικίες σε βάρος τους και να λήξει η δια βίου «ποινή», την οποία επέβαλε. Το δίκαιο του αιτήματος της επιστροφής των χρημάτων που παρακρατήθηκαν κατά την περίοδο της διαθεσιμότητας και του υπολογισμού του αντίστοιχου ποσού στις συντάξιμες απολαβές των συναδέλφων που βίωσαν το καθεστώς της διαθεσιμότητας, εξακολουθεί και αποτελεί βασική διεκδίκηση της ΟΛΜΕ. Απαιτεί από την κυβέρνηση να αρθούν όλες οι αρνητικές συνέπειες των εκπαιδευτικών που τέθηκαν σε διαθεσιμότητα με την ανάλογη νομοθετική ρύθμιση για την κατοχύρωσή τους.
Ζητάμε:
-
- Να επιστραφούν τα χρήματα (25% των αποδοχών) που παρακρατήθηκαν κατά την περίοδο της διαθεσιμότητας σε όλους τους συναδέλφους που βίωσαν το καθεστώς της διαθεσιμότητας-απόλυσης.
- Να αρθεί άμεσα αρνητική επίπτωση στη σύνταξή τους, εξαιτίας του υπολογισμού των ετών της διαθεσιμότητας στις συντάξιμες αποδοχές τους.
Ζητάμε να υπάρξουν άμεσα οι απαραίτητες νομοθετικές ρυθμίσεις έτσι ώστε να λήξει επιτέλους η δια βίου ποινή την οποία είναι καταδικασμένοι να υφίστανται οι εκπαιδευτικοί που τέθηκαν σε διαθεσιμότητα ακόμα και μετά τη συνταξιοδότησή τους.
Για το σκοπό αυτό σας καταθέτουμε σχετικό σχέδιο πρότασης διάταξης-τροπολογίας, με την απαραίτητη αιτιολογική έκθεση προκειμένου να αποκατασταθεί, κατ αρχάς, η αδικία σε σχέση με το συνταξιοδοτικό των εν λόγω εκπαιδευτικών.