Μπορεί οι προσλήψεις μόνιμου προσωπικού στον ΕΦΚΑ να είναι ακόμα στο… δρόμο, όμως η “τακτοποίηση” των ιδιωτών μανατζαραίων που θα αναλάβουν τον ΕΦΚΑ, και το ξεπούλημα της περιουσίας του στο κεφάλαιο είναι ζητήματα που δεν παίρνουν αναβολή για την κυβέρνηση των α(χ)ρίστων και τον… μεγάλο αναμορφωτή Κωστή Χατζηδάκη. Είναι η δεύτερη προσπάθεια ιδιωτικοποίησης μέσα σε ένα χρόνο, μετά την είσοδο των δικηγορικών και λογιστικών γραφείων στην έκδοση των εκκρεμών συντάξεων. Τώρα, με το υπό ψήφιση νομοθετικό έκτρωμα, που αφορά την “αναμόρφωση” του Οργανισμού, δεν διστάζει να φτιάξει καθεστώς εξαίρεσης στον ΕΦΚΑ σε σχέση με την υπόλοιπη δημόσια διοίκηση.
Συγκεκριμένα, με το άρθρο 3 του νέου νομοθετικού εκτρώματος, παρακάμπτονται εντελώς η ιεραρχία και τα θεσμοθετημένα υπηρεσιακά συμβούλια στη διαδικασία επιλογής των προϊσταμένων και των διευθυντών. Oπως αναφέρει η παράγραφος 5 του εν λόγω άρθρου, «για την επιλογή των Προϊσταμένων των Γενικών Διευθύνσεων και των Διευθύνσεων εισηγείται τριμελής επιτροπή, η οποία συγκροτείται με απόφαση του Υπουργού Εργασίας και ΚοινωνικώνΥποθέσεων και αποτελείται από τον Υπηρεσιακό Γραμματέα του Υπουργείου Εργασίας και ΚοινωνικώνΥποθέσεων, τον Διοικητή του e-Ε.Φ.Κ.Α. και ένα (1) μέλος Διδακτικού Ερευνητικού Προσωπικού Νομικής Σχολής».
Αυτό σημαίνει ότι οι ιδιώτες μάνατζερ διορίζονται απευθείας από την κυβέρνηση, η οποία θα κρίνει και την ανανέωση της τριετίας τους, και παρακάμπτονται εντελώς η ιεραρχία και τα θεσμοθετημένα υπηρεσιακά συμβούλια στη διαδικασία επιλογής των προϊσταμένων και των διευθυντών.
Με αυτόν τον τρόπο, ο ακραία νεοφιλελεύθερος Χατζηδάκης παραβιάζει ακόμα και τις διατάξεις του αστικού συντάγματος, το οποίο στο άρθρο 103 παράγραφος 2 προβλέπει: «Κανένας δεν μπορεί να διοριστεί υπάλληλος σε οργανική θέση που δεν είναι νομοθετημένη. Eξαιρέσεις μπορεί να προβλέπονται από ειδικό νόμο, για να καλυφθούν απρόβλεπτες και επείγουσες ανάγκες με προσωπικό που προσλαμβάνεται για ορισμένη χρονική περίοδο με σχέση ιδιωτικού δικαίου».
Και στην παράγραφο 4 του ίδιου άρθρου του συντάγματος: «Oι δημόσιοι υπάλληλοι που κατέχουν οργανικές θέσεις είναι μόνιμοι εφόσον αυτές οι θέσεις υπάρχουν. Aυτοί εξελίσσονται μισθολογικά σύμφωνα με τους όρους του νόμου και, εκτός από τις περιπτώσεις που αποχωρούν λόγω ορίου ηλικίας ή παύονται με δικαστική απόφαση, δεν μπορούν να μετατεθούν χωρίς γνωμοδότηση ούτε να υποβιβαστούν ή να παυθούν χωρίς απόφαση υπηρεσιακού συμβουλίου, που αποτελείται τουλάχιστον κατά τα δύο τρίτα από μόνιμους δημόσιους υπαλλήλους».
Ποια ήταν η απάντηση του Χατζηδάκη στη συζήτηση για τη συνταγματικότητα του νομοσχεδίου του; «Δεν κλείνουμε τα μάτια μας στα τεράστια προβλήματα του ΕΦΚΑ και των ασφαλισμένων, όπως δεν τα κλείνει ούτε και το Σύνταγμα, που έχει ειδικές προβλέψεις που χρησιμοποιούμε»!
Δεν μπήκε, βέβαια, στον κόπο να μας πει, ποιες είναι οι ειδικές προβλέψεις του συντάγματος και γιατί συμπεριλαμβάνεται σε αυτές η τοποθέτηση μάνατζερ. Η παράγραφος 5 του άρθρου 103 του συντάγματος αναφέρεται σε συγκεκριμένες εξαιρέσεις: «Με νόμο μπορεί να εξαιρούνται από την μονιμότητα ανώτατοι διοικητικοί υπάλληλοι που κατέχουν θέσεις εκτός της υπαλληλικής ιεραρχίας, οι διοριζόμενοι απευθείας με βαθμό πρεσβευτικό, οι υπάλληλοι της Προεδρίας της Δημοκρατίας και των γραφείων του Πρωθυπουργού, των Yπουργών και Yφυπουργών. Η πρόσληψη υπαλλήλων στο Δημόσιο και στον ευρύτερο δημόσιο τομέα, όπως αυτός καθορίζεται κάθε φορά, πλην των περιπτώσεων της παραγράφου 5, γίνεται είτε με διαγωνισμό είτε με επιλογή σύμφωνα με προκαθορισμένα και αντικειμενικά κριτήρια και υπάγεται στον έλεγχο ανεξάρτητης αρχής (σ.σ. ΑΣΕΠ), όπως νόμος ορίζει».
Με το καθεστώς που ορίζει το τρίτο κατά σειρά νομοθετικό έκτρωμα του Χατζηδάκη, οι υπάλληλοι του ΕΦΚΑ δεν θα έχουν φυσιολογική επαγγελματική ανέλιξη μέχρι τις θέσεις των προϊσταμένων Διευθυντών και Γενικών Διευθυντών, σύμφωνα με τα όσα ορίζει ο Δημοσιοϋπαλληλικός Κώδικας για τον υπόλοιπο δημόσιο τομέα. Οσοι το επιθυμούν θα πρέπει να θέσουν υποψηφιότητα μαζί με τα στελέχη του ιδιωτικού τομέα ή εκείνα από άλλους φορείς του Δημοσίου. Η επιλογή τους θα γίνεται από τον υπουργό Εργασίας και τη Διοίκηση (χωρίς ΑΣΕΠ, όπως ορίζεται από το νόμο), μόνο με αποστολή βιογραφικών και συνεντεύξεις, όπως γίνεται στις ιδιωτικές καπιταλιστικές επιχειρήσεις!
Απαντώντας στις κατηγορίες για ιδιωτικοποίηση, ο Χατζηδάκης ισχυρίστηκε ότι για τις θέσεις μάνατζερ δεν θα συμμετέχουν μόνο ιδιώτες, αλλά και δημόσιοι υπάλληλοι από άλλους φορείς (οι οποίοι, ωστόσο, δεν μοριοδοτούνται καθόλου…).
Είναι χαρακτηριστικό, επίσης, ότι κατά τη συζήτηση στη Βουλή για την αντισυνταγματικότητα του νομοσχεδίου, του ξέφυγε μια μεγάλη αλήθεια, όταν είπε: «Δεν απευθυνόμαστε μόνο στον ιδιωτικό τομέα, αλλά και στον δημόσιο τομέα συνολικά και στα στελέχη του ΕΦΚΑ. Και πολύ περισσότερο καθώς υπάρχουν ορισμένες διευθύνσεις και λειτουργίες εντός του Φορέα (σ.σ. ποιες;) για τις οποίες προφανώς υπάρχει εμπειρία στους υπαλλήλους του ΕΦΚΑ που δεν μπορεί να βρεθεί αλλού. Δεν πάμε να κάνουμε δογματικά προσλήψεις μόνο από τον ιδιωτικό τομέα, αδιαφορώντας για το πραγματικό αποτέλεσμα της παρέμβασης αυτής»! Μήπως σε αυτούς τους φορείς συμπεριλαμβάνει και την έκδοση των συντάξεων, όπου σίγουρα η εμεπειρία των μόνιμων (αλλά και των 683 συμβασιούχων που απολύθηκαν) είναι απείρως μεγαλύτερη από την (ανύπαρκτη) των μανατζαραίων, που θα χρειαστούν καιρό για να ενημερωθούν σχετικά σε αυτούς τους τομείς;
Τότε γιατί επιμένει να θεωρεί “σωτήρες” του ΕΦΚΑ τους μετακλητούς διευθυντές; Είναι απλό: Γιατί μέσω των μετακλητών Διευθυντών και Γενικών Διευθυντών, που η ανανέωση της τριετίας τους εξαρτάται από την κυβέρνηση, ανοίγει ο δρόμος για την πλήρη ιδιωτικοποίηση και το ξεπούλημα της ακίνητης περιουσίας του ΕΦΚΑ στις πολυεθνικές.
Οσον αφορά τουτς παχυλότατους μισθούς της τάξης των 8.000 ευρώ και άνω, που θα “καθαρίζουν” οι ιδιώτες μάνατζερ, ο… φιλεργατικός και πονόψυχος Χατζηδάκης, σε ενημερωτικό σημείωμα που έστειλε στις 10 Φλεβάρη για τον καινούργιο νόμο, υπήρξε κυνικότατος: «Βεβαίως κανένας ικανός επαγγελματίας και έμπειρος επαγγελματίας δεν θα άφηνε την καριέρα του και τον υψηλό του μισθό στον ιδιωτικό τομέα για να έρθει στον πλέον προβληματικό δημόσιο φορέα, χωρίς αυτό να συνοδεύεται έστω από καλές απολαβές. Και μάλιστα, όταν η απασχόληση στον ΕΦΚΑ θα είναι για ορισμένη θητεία 3 ετών (με δυνατότητα μίας μόνο ανανέωσης) και αυστηρή στοχοθεσία (σ.σ. τους καημένους, ούτε συμβασιούχοι τυ ΟΑΕΔ να ήταν…). Ολα αυτά (ειδικά προσόντα, τριετή συμβόλαια κ.λπ.) αποσιωπώνται από όσους ασκούν λαϊκίστικη κριτική. Οπως, επίσης, διαστρεβλώνεται η πραγματικότητα με αναφορές σε μικτές απολαβές, όταν οι καθαρές απολαβές είναι γνωστό ότι θα κινούνται στο 50-60% των μικτών» ( τι… αδικία, ε;). Βέβαια, δεν παραθέτει, όπως πάντα σε τέτοιες περιπτώσεις, ακριβή στοιχεία για τις καθαρές και μεικτές απολαβές
Στο προηγούμενο σχετικό δημοσίευμά μας, στις αρχές Δεκέμβρη, σημειώναμε ότι ο Χατζηδάκης, απέναντι στους υπαλλήλους του ΕΦΚΑ θα συνδυάζει την ταχτική του καρότου με αυτή του βούρδουλα. Σχετικά με το πρώτο, υποσχόταν πως θα ανταμείψει με πριμ παραγωγικότητας τους… καλούς και εργατικούς υπαλλήλους. Στο άρθρο 4 του υπό ψήφιση νομοσχεδίου αναφέρεται χαρακτηριστικά πως «για την αύξηση της αποδοτικότητας των υπαλλήλων του Ηλεκτρονικού Εθνικού Φορέα ΚοινωνικήςΑσφάλισης (e-Ε.Φ.Κ.Α.), πλην των Προϊσταμένων Γενικών Διευθύνσεων, χορηγείται χρηματικό ποσό, ως επιβράβευση παραγωγικότητας. Κριτήριο για τη χορήγηση του ποσού είναι η ποιοτική και ποσοτική απόδοση του υπαλλήλου σύμφωνα με μετρήσιμους στόχους που τίθενται από τον Διοικητή σε ορισμένη Γενική Διεύθυνση». Αυτό είναι όλο και όλο το άρθρο! Καμία συγκεκριμένη αναφορά ούτε στο ύψος του ποσού ούτε στις προϋποθέσεις που απαιτούνται για να πάρει κάποιος το πριμ παραγωγικότητας.
Το διοικητικό συμβούλιο του ΕΦΚΑ (δικό τους όργανο), στις αρχές του έτους, είχε προγραμματίσει για το 2021 περισσότερες από 2,5 εκατομμύρια ώρες υπερωριακής απασχόλησης αλλά και απασχόλησης κατά τα Σαββατοκύριακα, τις νυχτερινές ώρες και τις αργίες, συνολικού κόστους 10 εκατ. ευρώ, για το 2021. Πρόκειται για την πρόσθετη απασχόληση (υπερωρίες και εργασία πέραν του υποχρεωτικού ωραρίου), που κατά κανόνα εγκρίνεται κάθε χρόνο από τον e-ΕΦΚΑ και αντιστοιχεί σε περίπου 20 επιπλέον ώρες το μήνα για κάθε υπάλληλο, ήτοι 1.962.240 ώρες για υπερωριακή απασχόληση που παρέχεται κατά τις απογευματινές ώρες και μέχρι τις 10 το βράδυ! Παράλληλα, από το 2018, οι εργαζόμενοι χωρίζονται σε ομάδες υπερωρικής απασχόλησης για την έκδοση των συντάξεων.
Μετά από αυτά, τι θα μπορούσε να γράφει το άρθρο 4 για τις προϋποθέσεις του “πριμ παραγωγικότητας”; Οτι ο υπάλληλος που έχει αναλάβει να εκκαθαρίσει 100 συντάξεις, θα πρέπει να τις κάνει… 150; Ή μήπως ότι θα πρέπει να βγαίνουν νωρίτερα οι συντάξεις και να καταργήσουν τελείως οι υπάλληλοι τον όποιο προσωπικό χρόνο τούς έχει απομείνει; Είναι φανερό, λοιπόν, ότι τα περί παραγωγικότητας, δεν είναι παρά μια καθαρά προβοκατόρικη κίνηση, που υπονοεί ότι αποκλειστικοί υπεύθυνοι για τις καθυστρήσεις και τις καταγγελίες των πολιτών είναι οι ίδιοι οι υπάληληλοι του ΕΦΚΑ.
Και ερχόμαστε στον… βούρδουλα. Μια πρώτη γεύση τού τι μέλλει γεννέσθαι πήραμε τις παραμονές των Χριστουγέννων, όταν ο Χατζηδάκης έκοψε αιφνιδιαστικά τις άδειες των υπαλλήλων, ενώ με απειλές και δικαστικές προσφυγές προσπάθησε να σπάσει τις απεργιακές κινητοποιήσεις τους. Στην ίδια κατεύθυνση αυστηροποίσης του εσωτερικού καθεστώτος ανήκουν και οι εξαγγελίες του Χατζηδάκη για τη δημιουργία του ηλεκτρονικού “Πύργου Ελέγχου” στον οποίο θα αναφέρονται οι… ιπτάμενοι εργαζόμενοι και θα απολογούνται όταν δεν είναι ιδιαίτερα “αποδοτικοί”, ασκώντας κριτική μόνο στον… εαυτό τους!
Το κεφάλαιο Γ’ του νομοσχεδίου έχει αφιερώσει τρία ολόκληρα άρθρα (7,8 και 9) στη σύσταση και λειτουργία της Μονάδας Εσωτερικών Ερευνών και τις αλλαγές στην πειθαρχική διαδικασία.
«1. Στον Ηλεκτρονικό Εθνικό Φορέα Κοινωνικής Ασφάλισης (e-Ε.Φ.Κ.Α.) συνιστάται αυτοτελής Μονάδα Εσωτερικών Ερευνών, υπάγεται απευθείας στο Διοικητικό Συμβούλιο και έχει ως αποστολή: α) την άμεση και αποτελεσματική διερεύνηση υποθέσεων διαφθοράς που αφορούν τον e-Ε.Φ.Κ.Α. και β) τη διενέργεια έκτακτων και προγραμματισμένων ελέγχων, μετά από καταγγελίες πολιτών, πληροφορίες ή αιτήματα εν γένει, που αφορούν, μεταξύ άλλων, στη διάπραξη ποινικών αδικημάτων και πειθαρχικώνπαραπτωμάτων από τους υπαλλήλους του e-Ε.Φ.Κ.Α.».
Φροντίζουν μάλιστα με το νομοσχέδιο, ο επικεφαλής των… Ράμπο που θα εποπτεύουν τον ΕΦΚΑ να είναι αρκετά καλοπληρωμένος, πάνω από τα προβλεπόμενα, για να φέρει σε πέρας τα καθήκοντά του! Ούτε σ’ αυτό χωράνε οικονομίες: «Οι αποδοχές του επικεφαλής της Μονάδας καθορίζονται με κοινή απόφαση των Υπουργών Οικονομικών και Εργασίας και ΚοινωνικώνΥποθέσεων κατά παρέκκλιση της παρ. 1 του άρθρου 28 του ν. 4354/2015 (Α΄ 176)». Ο συγκεκριμένος νόμος, από τον οποίο… παρεκκλίνει το νομοθέτημα του Χατζηδάκη, ορίζει πως «οι πάσης φύσεως αποδοχές και πρόσθετες αμοιβές ή απολαβές ή σύνταξη, που καταβάλλονται στους λειτουργούς ή υπαλλήλους… απαγορεύεται να υπερβαίνουν τις εκάστοτε αποδοχές Γενικού Γραμματέα Υπουργείου»!
Αυτή η Μονάδα Εσωτερικού Ελέγχου, με τις υπερεξουσίες και τη δράση της να κινείται έξω από όσα προβλέπει ο ίδιος ο αντιδραστικότατος Δημοσιοϋπαλληλικός Κώδικας, υπακούει άμεσα στη διοίκηση του ΕΦΚΑ, ενώ κρέμεται σαν απειλή πάνω από τα κεφάλια των υπαλλήλων, θεωρώντας τους όλους “ύποπτους” για διαφθορά και άλλα παραπτώματα.
Στο ίδιο μήκος κύματος κινούνται και οι αλλαγές στις πειθαρχικές διαδικασίες που ορίζονται από το άρθρο 9 του νομοσχεδίου: «5. Το πειθαρχικό συμβούλιο του e-Ε.Φ.Κ.Α. είναι τριμελές και αποτελείται από: α) Τον Πρόεδρο, ο οποίος είναι πάρεδρος του Ελεγκτικού Συνεδρίου ή εφέτης ή πρόεδρος πρωτοδικών ή πρωτοδίκης των διοικητικών δικαστηρίων, οι οποίοι υποδεικνύονται από τον πρόεδρο του οικείου δικαστηρίου. β) Ενα (1) μέλος, ο οποίος είναι πάρεδρος ή δικαστικός αντιπρόσωπος του Νομικού Συμβουλίου του Κράτους με τον αναπληρωτή του, οι οποίοι υποδεικνύονται από τον Πρόεδρο του Νομικού Συμβουλίουτου Κράτους. γ) Ενα (1) μέλος, ο οποίος είναι μόνιμος υπάλληλος, προϊστάμενος διεύθυνσης του Υπουργείου Εσωτερικών, ο οποίος υποδεικνύεται από τον Υπουργό Εσωτερικών».
Είναι χαρακτηριστικό ότι καταργείται η συμμετοχή αιρετών εκπροσώπων στα πειθαρχικά συμβούλια. Αυτό είναι κάτι για το οποίο πανηγυρίζει εδώ και καιρό ο Χατζηδάκης. Αυτό έκανε και στη χθεσινή συνεδρίαση της Βουλής, λέγοντας μεταξύ άλλων: «Ποιο είναι το πρόβλημά σας λοιπόν; Οτι κάνουμε σύντμηση στις ημερομηνίες στις οποίες εξετάζει το πειθαρχικό; Ή ότι βγάζουμε από το πειθαρχικό τους συνδικαλιστές; Ναι, βγάζουμε από το πειθαρχικό τους συνδικαλιστές. Δεν είναι η δουλειά των συνδικαλιστών του ΕΦΚΑ να κάνουν τους κριτές για υποθέσεις συναδέλφων τους».
Ο λαλίστατος… αναμορφωτής του ασφαλιστικού συστήματος, που καταργεί στον ΕΦΚΑ κάτι που ισχύει σε όλο τον υπόλοιπο δημόσιο τομέα, δεν μπαίνει καν στον κόπο να αναφέρει περιπτώσεις που κάποιοι συνδικαλιστικοί εκπρόσωποι, μέλη του πειθαρχικού, ψήφισαν μεροληπτικά υπέρ των εγκαλούμενων συναδέλφων τους, που αποδεδειγμένα ήταν ένοχοι. Εκείνο που τον ενδιαφέρει είναι να στοχοποιήσει για άλλλη μια φορά τους υπαλλήλους του ΕΦΚΑ, στρέφοντας τους ασφαλισμένους εναντίον τους. Ταυτόχρονα, θέλει να στείλει και ένα τρομοκρατικό μήνυμα, ότι από δω και πέρα οι υπάλληλοι θα μπορούν να βρεθούν στο πειθαρχικό για ψύλλου πήδημα, χωρίς να υπάρχει σε αυτό κανείς για να τους υποστηρίξει. Σύμφωνα με τη λογική του, αν για παράδειγμα ένας πολίτης καταγγέλλει την καθυστέρηση στην έκδοση της σύνταξής του, αυτό αποτελεί… τεκμήριο ενοχής για τον υπάλληλο που την έχει αναλάβει! Ποτέ δεν ευθύνονται οι ελλείψεις σε προσωπικό και υλικοτεχνική υποδομή, η μη ψηφιοποίηση των φακέλων των ασφαλισμένων, η μη διασύνδεση των Ταμείων, που τυπικά μόνο έχουν συγχωνευτεί στον ΕΦΚΑ, η μεσαιωνική μηχανοργάνωση με τους λίγους υπολογιστές (της δεκαετίας του ’90!), που δεν έχουν σύνδεση στο Ιντερνετ, η έλλειψη ακόμα και χαρτιού με αποτέλεσμα οι υπάλληλοι να κάνουν εκτυπώσεις στο… σπίτι τους κ.ά.
Ερχεται να κρύψει αυτή την πραγματικότητα, συνδέοντας τις καθυστερήσεις που προκαλεί αυτή η άθλια κατάσταση, με εκείνες τις περιπτώσεις που μπορεί να ευθύνεται κάποιος υπάλληλος, που κατηγορείται για ανάρμοστη συμπεριφορά σε ασφαλισμένο, για παράνομες ενέργειες, χρηματισμό κλπ. Ενεργώντας καθαρά γκεμπελίστικα, προσπαθεί να πάρει με το μέρος του τη… σιωπηρή πλειοψηφία των ασφαλισμένων, στη «μάχη του» με το… κατεστημένο του ΕΦΚΑ.
Γι’ αυτό λέμε ότι η πολυδιαφημιζόμενη “αναμόρφωση” που ευαγγελίζεται ο σούπερμαν του νεοφιλελευθερισμού έχει πάρει καθαρά φασιστικά χαρακτηριστικά. Ολη αυτή η βρώμικη εκστρατεία βοηθάει ώστε να περάσει σε δεύτερο πλάνο το ξεπούλημα των περιουσιακών στοιχείων του ΕΦΚΑ στο ιδιωτικό κεφάλαιο. Δεν είναι τυχαίο, άλωστε, ότι στο ίδιο το νομοθετικό έκτρωμα, οι διαδικασίες που αφορούν τη διαχείριση της ακίνητης περιουσίας του Οργανισμού ακολουθούν όσα αναφέραμε για το αυταρχικό καθεστώς στον ΕΦΚΑ.
Σύμφωνα, λοιπόν, με το άρθρο 10, συστήνεται ανώνυμη εταιρία με την επωνυμία «Εταιρία Αξιοποίησης Ακίνητης Περιουσίας ΕΦΚΑ». Η παράγραφος 1 του άρθρου 11 του νομοσχεδίου ορίζει: «Αποστολή της εταιρίας είναι η αξιοποίηση της ακίνητης περιουσίας του e-Ε.Φ.Κ.Α. σύμφωνα με τις αρχές της χρηστής διαχείρισης, της διαφάνειας και της υγιούς επιχειρηματικής λογικής. Στόχος είναι η διασφάλιση και μεγιστοποίηση της αξίας της, των προσόδων και της οικονομικής απόδοσης της ακίνητης περιουσίας του e-Ε.Φ.Κ.Α, με την ορθολογική διαχείριση, εκμετάλλευση και διάθεσή της».
Περιττό να πούμε τι σημαίνει “επιχειρηματική λογική” για 400 ακίνητα και μια περιουσία της τάξης άνω του 1 δισ. ευρώ, από μια ανώνυμη εταιρία, έστω και αν σε αυτήν μοναδικός μέτοχος θα είναι (προς το παρόν) ο ίδιος ο ΕΦΚΑ. Θα ακολουθηθούν οι γνωστές κερδοσκοπικές μέθοδοι, με διαδικασίες εντελώς ανεξέλεγκτες (θυμόσαστε τα δομημένα ομόλογα πριν από 15 χρόνια;). Το νομοθετικό τερατούργημα του Χατζηδάκη, που έχει αφιερώσει ολόκληρα άρθρα και παραγράφους σε διαδικασίες ελέγχου των υπαλλήλων του ΕΦΚΑ, δεν έχει ούτε μία διάταξη που να προβλέπει παρέμβαση του ΔΣ του ΕΦΚΑ στη νεοσύστατη Ανώνυμη Εταιρία Αξιοποίησης Ακινήτων κλπ του ΕΦΚΑ (!), προκειμένου να εμποδίσει τυχόν εκποίηση ή και παραχώρηση ακίνητης περιουσίας του Οργανισμού: «1. Το Διοικητικό Συμβούλιο της Εταιρίας αποτελείται από πέντε (5) έως εννέα (9) μέλη, συμπεριλαμβανομένου του Διευθύνοντος Συμβούλου, όπως ορίζεται στο Καταστατικό της. Τα μέλη του Διοικητικού Συμβουλίου διορίζονται με απόφαση του Υπουργού Εργασίας και Κοινωνικών Υποθέσεων. Η θητεία των μελών του Διοικητικού Συμβουλίου είναι τετραετής και παρατείνεται κάθε φορά μέχρι την εκλογή νέου Διοικητικού Συμβουλίου από την πρώτη, μετά από τη λήξη της θητείας του, τακτική Γενική Συνέλευση. Τα μέλη του Διοικητικού Συμβουλίου είναι πάντοτε επανεκλέξιμα». Πουθενά δεν αναφέρεται ότι στο ΔΣ της εταιρίας θα υπάρχουν εκπρόσωποι του ΕΦΚΑ ή των ασφαλισμένων.
Αν λάβουμε υπόψη μας, μάλιστα, ότι εκτός από αυτή την εταιρία και ο ίδιος ο ΕΦΚΑ θα διοικείται από τους ιδιώτες μανατζαραίους, που είναι μετακλητοί και εξαρτώται τόσο από τον υπουργό Εργασίας όσο και από τις ιδιωτικές εταιρίες από τις οποίες προέρχονται και στις οποίες θα ξαναγυρίσουν μόλις λήξει η θητεία τους, είναι εύκολο να καταλάβουμε το πώς θα βάλουν χέρι οι πολυεθνικές, τόσο στην περιουσία του ΕΦΚΑ όσο και στην ίδια τη λειτουργία του ασφαλιστικού συστήματος.