Close Menu
Εφημερίδα Κόντρα | Eksegersi.grΕφημερίδα Κόντρα | Eksegersi.gr
  • Αρχική
  • Πολιτική
  • Διεθνή
  • Οικονομία
  • Εργατικά
  • Αγροτικά
  • Παιδεία
  • Καταστολή
  • Περιβάλλον
  • Υγεία
  • Πολιτισμός
  • Αθλητισμός
  • Ιστορία
  • Στήλες
    • Η Αποψή Μας
    • Στο Ψαχνό
    • Zoom
    • Βαθύ Κόκκινο
    • Αντικυνωνικά
    • Dixi et salvavi animam meam
X (Twitter) YouTube RSS
Τελευταία Νέα :
  • Πάρτε ζβάρα τα σιωναζίδια
  • ΑΝΤΙΚΥΝΩΝΙΚΑ
  • Σαν σήμερα 19 Ιούλη
  • Τρώτε και πίνετ’ άρχοντες και γω να σας διηγούμαι (ριζίτικο)
  • Eμπρός στο δρόμο που χάραξε ο Ερεζ
  • Ουαί υμίν καθολικοί και ορθόδοξοι υποκριταί!
Εφημερίδα Κόντρα | Eksegersi.grΕφημερίδα Κόντρα | Eksegersi.gr
  • Αρχική
  • Πολιτική
  • Διεθνή
  • Οικονομία
  • Εργατικά
  • Αγροτικά
  • Παιδεία
  • Καταστολή
  • Περιβάλλον
  • Υγεία
  • Πολιτισμός
  • Αθλητισμός
  • Ιστορία
X (Twitter) YouTube RSS
Εφημερίδα Κόντρα | Eksegersi.grΕφημερίδα Κόντρα | Eksegersi.gr
Πλοήγηση:Αρχική»Επικαιρότητα»Πολυνομοσχέδιο υπουργείου Παιδείας: Αντιεκπαιδευτική επίθεση άνευ προηγουμένου
Επικαιρότητα

Πολυνομοσχέδιο υπουργείου Παιδείας: Αντιεκπαιδευτική επίθεση άνευ προηγουμένου

Eksegersi.grBy Eksegersi.gr23 Απρ 2020, 09:55

Απύθμενο θράσος. Είναι ίσως η πιο ήπια έκφραση για να περιγράψει κανείς τη δημοσιοποίηση του πολυνομοσχέδιου από την πολιτική ηγεσία του υπουργείου Παιδείας (με απόλυτη κάλυψη, φυσικά της κυβέρνησης και προσωπικά του Μητσοτάκη), εν μέσω πανδημίας.
 
Το πολυνομοσχέδιο αποτελεί έκφραση εγκληματικής πολιτικής για την εκπαίδευση, φανερώνει μίσος απέναντι σε μαθητές-φοιτητές-εκπαιδευτικούς, αφού επιδιώκεται να ψηφισθεί σε μια ζοφερή περίοδο (έχουμε πόλεμο κατά την έκφραση του ίδιου του Μητσοτάκη) γι’ αυτούς και για όλη την εργαζόμενη κοινωνία.
 
Κυβέρνηση και υπουργείο Παιδείας θεωρούν ότι τώρα είναι η ευκαιρία να αποτελειώσουν μαζί με τον κοροναϊό την εκπαιδευτική κοινότητα. Τώρα που δεν είναι δυνατόν να εκφραστεί στο δρόμο η μαζική μαχητική αντίσταση, τώρα που δεν είναι δυνατόν να πραγματοποιηθούν στα σχολεία και τα αμφιθέατρα οι συλλογικές διαδικασίες.
 
Μπορεί ο Μητσοτάκης και η Κεραμέως να κάνουν όνειρα, πλην, όμως, υπενθυμίζουμε ότι ο Σεπτέμβρης δεν είναι μακριά, που η ζωντανή εκπαίδευση θα γυρίσει στους φυσικούς της χώρους. Υπενθυμίζουμε επίσης ότι σε όλη την πρόσφατη ιστορική περίοδο τέτοιοι σαρωτικοί νόμοι που ποδοπατούσαν το δικαίωμα των νέων για μόρφωση και των εκπαιδευτικών για αξιοπρεπή, σταθερή και μόνιμη εργασία, ποτέ δεν είχαν ευτυχή για το σύστημα κατάληξη. Αργά ή γρήγορα κατέληγαν στα σκουπίδια και τη χαριστική βολή την έδινε πάντα το κίνημα.
 

 
Η παρουσίαση των τριών αξόνων πάνω στους οποίους δομείται το πολυνομοσχέδιο, από Κεραμέως, Δασκαλάκη, Διγαλάκη, μέσω διαδικτυακής συνέντευξης στους εκπαιδευτικούς συντάκτες, έγινε με ωραιοποιημένες εκφράσεις όπως:  αναμόρφωση των προγραμμάτων σπουδών στο σχολείο,  στοχευμένες παρεμβάσεις για την ενίσχυση του παρεχόμενου εκπαιδευτικού έργου στο σχολείο και  οργανωτικές και βελτιωτικές ρυθμίσεις στην ανώτατη εκπαίδευση.
 
Παρά την προσπάθεια ωραιοποίησης, δεν είναι δυνατόν να κρυφτεί η ουσία, οι βασικοί πυλώνες, που αφορούν στις δυο πρώτες βαθμίδες της εκπαίδευσης και είναι η θεσμοθέτηση ισχυρών, πολυεπίπεδων ταξικών φραγμών και η αξιολόγηση σχολικών μονάδων και εκπαιδευτικών.
 

 
– Στο Γυμνάσιο αυξάνονται και προβλέπεται . Προϋπόθεση προαγωγής και απόλυσης των μαθητών είναι .
 
– Στο Λύκειο αυξάνονται  . Οι μαθητές της θεωρητικής κατεύθυνσης στη Γ’ Λυκείου θα παρακολουθήσουν 
 

 
– Επανέρχεται η  Διαβαθμισμένης Δυσκολίας . Θα εφαρμοστεί το επόμενο σχολικό έτος 2020-2021 στους μαθητές της Α’ Λυκείου και σταδιακά στις επόμενες τάξεις.
 
– Οσον αφορά στην πρόσβαση στην τριτοβάθμια εκπαίδευση: Μειώνονται οι Ομάδες Προσανατολισμού της Γ’ Λυκείου από 4 σε 3 και 
 
– Από το μεθεπόμενο σχολικό έτος (2021-2022) οι υποψήφιοι της ομάδας προσανατολισμού ανθρωπιστικών σπουδών θα εξετάζονται στο μάθημα των .
 
– .
 
–  Από το Σεπτέμβριο 2020, προβλέπεται η λειτουργία  και 38 Πειραματικών Σχολείων. Από το Σεπτέμβριο του 2021, .
 
Από τα όσα περιγράφονται παραπάνω είναι φανερό ότι καταβάλλεται μεγάλη προσπάθεια από το αστικό σύστημα και τους πολιτικούς διαχειριστές του αυτήν την περίοδο, την κυβέρνηση Μητσοτάκη, να μπει φραγμός με κάθε τρόπο στην πρόσβαση των νέων σε ανώτερες εκπαιδευτικές βαθμίδες. Η αυστηροποίηση των προϋποθέσεων προαγωγής στο Γυμνάσιο έχουν αυτόν το στόχο: Να λειτουργήσουν ως πρώιμη ασφαλιστική βαλβίδα που θα εμποδίζει την πρόσβαση στο Λύκειο και θα κόβει από πολύ νωρίς τα φτερά των νέων και τα όνειρά τους. Το μήνυμα είναι ότι το Λύκειο είναι για λίγους κι εκλεκτούς, διέξοδος είναι είτε η φτιασιδωμένη τεχνικοεπαγγελματική εκπαίδευση είτε απευθείας τα κάτεργα της καπιταλιστικής αγοράς εργασίας.
 
Ιδιαίτερα βαρύς θα πέσει ο πέλεκυς στα κεφάλια των παιδιών της εργατικής τάξης και των φτωχών λαϊκών στρωμάτων που δεν έρχονται στο σχολείο με τις ίδιες προϋποθέσεις (οικονομικές, μορφωτικές) και η ταξική τους θέση στην κοινωνία είναι καθοριστική σε σημαντικότατο βαθμό για τη μορφωτική και κατά συνέπεια επαγγελματική τους εξέλιξη.
 
Για όσους καταφέρουν να ξεφύγουν από τις πρώτες συμπληγάδες, σειρά έχει η καρμανιόλα του Λυκείου: Εξετάσεις σε όλες τις τάξεις σε περισσότερα μαθήματα με Τράπεζα Θεμάτων και καθιέρωση της βάσης του 10.
 
Ο εκπαιδευτικός δεν θα επιλέγει τα θέματα με βάση τη διδαχθείσα ύλη στην τάξη του και το μαθησιακό επίπεδο και τις αδυναμίες των μαθητών του. Θα τρέχει όλη τη χρονιά, αδιαφορώντας για την ουσία, να καλύψει την ύλη που περιέχεται στα αναρτημένα θέματα της Τράπεζας Θεμάτων. Το γεγονός από μόνο του θα τροφοδοτήσει τα φροντιστήρια με μπόλικους πελάτες, επιβαρύνοντας κατά πολύ τον οικογενειακό προϋπολογισμό. Με τον ίδιο τρόπο θα λειτουργήσει και η υποχρεωτική παρακολούθηση επιπλέον μαθήματος («κόντρα μάθημα») για τους μαθητές της θεωρητικής κατεύθυνσης της Γ’ Λυκείου των μαθηματικών, και γι’ αυτούς της θετικής της ιστορίας. Ολα αυτά βέβαια το υπουργείο ισχυρίζεται ότι τα κάνει για την ενίσχυση της ολόπλευρης μόρφωσης των μαθητών, πλην όμως, η κατακερματισμένη γνώση, το πλήθος των ατάκτως εριμμένων πληροφοριών (ανούσιων και αναχρονιστικών πολλές φορές) η παπαγαλία, ο τρόπος λειτουργίας του αστικού σχολείου, ο ρόλος του Λυκείου ως προθάλαμου του Πανεπιστήμιου, για την εισαγωγή στο οποίο μάλιστα απαιτούνται πανελλαδικές εξετάσεις, δεν αφήνουν περιθώρια για δημαγωγική προπαγάνδα.
 
Η Τράπεζα Θεμάτων, λοιπόν, θα πετσοκόβει τους μαθητές [είναι γνωστό, ότι την πρώτη χρονιά που εφαρμόστηκε (2014) το 40% των μαθητών έμεινε μετεξεταστέο] και τη χαριστική βολή θα δίνουν οι πανελλαδικές εξετάσεις με επιπλέον την καθιέρωση συντελεστών βαρύτητας σε δύο μαθήματα ανά σχολή, τμήμα ή εισαγωγική κατεύθυνση.
 
Η ίδρυση και λειτουργία μεγάλου αριθμού Προτύπων Σχολείων, στα οποία θα υπάρχει επιλογή (αξιολόγηση) προσωπικού και εισαγωγή μαθητών με βάση τις υψηλές επιδόσεις, νοηματοδοτεί το ψευτοαφήγημα της «αριστείας» μιας κυβέρνησης με υπουργούς με ανύπαρκτα πτυχία και επιβεβαιώνει στην πράξη και κατά τον νόμο την κατηγοριοποίηση των σχολικών μονάδων και μέσω αυτής των μαθητών και των εκπαιδευτικών.
 
Η εξέταση στο μάθημα των Λατινικών αντί της Κοινωνιολογίας υπηρετεί τα διαχρονικά ιδεολογήματα της προγονόπληκτης, αντιδραστικής μέχρι αηδίας δεξιάς. Το μέτρο αυτό, όπως και η αναγραφή της διαγωγής στους τίτλους σπουδών, πάνε αντάμα με την ένταση των ταξικών φραγμών και έχουν στόχο τη διαμόρφωση φοβισμένων, υποταγμένων ανθρώπων, πρόθυμων να υποκύπτουν μεθαύριο, ως εργαζόμενοι, στις ορέξεις των εργοδοτών-καπιταλιστών.
 

 
– Από την επόμενη σχολική χρονιά 2020-21 : αφενός, .. Η εξωτερική αξιολόγηση προβλέπει .
 
– Εντός του 2020 προβλέπεται η σύνταξη του .
 
 – Η αξιολόγηση συνδυάζεται με το σχεδιασμό συλλογικών και επιμορφωτικών δράσεων για την επαγγελματική ανάπτυξη των εκπαιδευτικών (εισαγωγική επιμόρφωση, επιμορφωτές-πολλαπλασιαστές που θα λειτουργούν σε δίκτυα σχολείων, ενδοσχολικές επιμορφώσεις καθ΄ όλη τη διάρκεια του έτους, συνδυασμός δια ζώσης και εξ αποστάσεως επιμορφωτικών δράσεων).
 
Το σχολείο των ταξικών φραγμών, όπου ο δάσκαλος θα έχει ενισχυμένο ρόλο αξιολογητή, η γενικευμένη επίθεση στα εργασιακά δικαιώματα, τις εργασιακές σχέσεις, τους μισθούς και τα ασφαλιστικά δικαιώματα σε επίπεδο κοινωνίας, απαιτούν πειθάρχηση και εκφοβισμό των εκπαιδευτικών και ένταση της καταστολής σε βάρος τους.
 
Και η ΝΔ βαδίζει στα χνάρια του ΣΥΡΙΖΑ. Πρώτα «αυτοαξιολόγηση» των σχολικών μονάδων, ώστε να «εμπεδωθεί μια κουλτούρα αξιολόγησης» και μετά αξιολόγηση των εκπαιδευτικών, που τάχα δεν θα έχει τιμωρητικό χαρακτήρα, αλλά θα συνδέεται με την επιμόρφωση, μέσω της οποίας θα επιδιώκεται «η επαγγελματική ανάπτυξη των εκπαιδευτικών» και η ανατροφοδότηση του εκπαιδευτικού έργου. Εξ ου και η καρικατούρα επιμόρφωσης και όχι ουσιαστική, καθολική επιμόρφωση στο πλαίσιο των δημόσιων πανεπιστημίων.
 
Ταυτόχρονα θα εφαρμοστεί και η εξωτερική αξιολόγηση των σχολείων, στην οποία ρόλο θα έχουν το Ινστιτούτο Εκπαιδευτικής Πολιτικής και η Αρχή Διασφάλισης της Ποιότητας στην Πρωτοβάθμια και Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση, δηλαδή απευθείας το υπουργείο Παιδείας.
 
Η ΝΔ, όμως, δεν ακολουθεί την λάου-λάου πολιτική του ΣΥΡΙΖΑ. Γι’ αυτό και αναγγέλλει ότι ακόμη και μέσα στο 2020 θα ετοιμάσει το ΠΔ για την αξιολόγηση των ίδιων των εκπαιδευτικών (ένα άλλο ΠΔ 152 δηλαδή, που καταργήθηκε επί ΣΥΡΙΖΑ).
 
Ο πρόεδρος του ΙΕΠ Αντωνίου, άλλωστε, έχει δηλώσει τα εξής προκλητικά: «Οσο κι αν ακούγεται αναχρονισμός, , με την προσθήκη βεβαίως των αναγκαίων διορθώσεων και συμπληρώσεων που ο αναστοχασμός και η συγκυρία δημιουργούν. Με άλλα λόγια , βελτιωμένο και ενισχυμένο για να πάμε παρακάτω».
 
Ο ίδιος έκανε αναφορά στην «εμπειρία της εφαρμογής  και «στο σύστημα που εφαρμόστηκε στα Πρότυπα Πειραματικά Σχολεία το 2013-14 και το σύστημα αυτοαξιολόγησης των σχολικών μονάδων την ίδια περίοδο».
 
[Θυμίζουμε ότι το ΠΔ 152/2013 καθορίζει αναλυτικά και με λεπτομέρειες την αξιολογική πυραμίδα, τις κατηγορίες και τα υποκριτήριά τους, βάσει των οποίων αξιολογείται κάθε παράγοντας της αξιολογικής πυραμίδας. Τελικός αποδέκτης της αξιολόγησης, στον οποίο αφιερώνεται και το μεγαλύτερο μέρος του νόμου, είναι ο εκπαιδευτικός, ο και αίρων τις αμαρτίες όλου του εκπαιδευτικού συστήματος και κατά το νόμο είναι αυτός που «αυτενεργώντας» και προτείνοντας «καινοτόμες» λύσεις μπορεί να βελτιώσει την ποιότητα και αποτελεσματικότητα του εκπαιδευτικού έργου, στο πλαίσιο πάντα της στοχοθεσίας που θέτει το υπουργείο Παιδείας. Η αξιολόγησή του είναι διοικητική και διενεργείται από τον διευθυντή της σχολικής μονάδας και εκπαιδευτική και διενεργείται από το σχολικό σύμβουλο. Ως διοικητική ορίζεται η αξιολόγηση των ενεργειών και αποτελεσμάτων που συνθέτουν το υπηρεσιακό έργο διοίκησης, οργάνωσης και αξιολόγησης προσωπικού και δομών και ως εκπαιδευτική ορίζεται η αξιολόγηση των ενεργειών και αποτελεσμάτων που σχετίζονται με την άσκηση του παιδαγωγικού, διδακτικού, επιμορφωτικού έργου και την επιστημονική και επαγγελματική ανάπτυξη].
 
Κυβέρνηση και υπουργείο Παιδείας βιάζονται να προχωρήσουν. Το εγχείρημα, όμως, δεν είναι καθόλου βέβαιο ότι θα «περπατήσει» ομαλά, παρά το διακαή πόθο της Κεραμέως και της κυβέρνησης. Γιατί οι εκπαιδευτικοί είναι «ψυλλιασμένοι» λόγω του μαύρου ιστορικού του επιθεωρητισμού, των έργων και ημερών όλων των προηγούμενων κυβερνήσεων -αρχής γενομένης από τον Κοντογιαννόπουλο, μέχρι τη Διαμαντοπούλου και τον Αρβανιτόπουλο- και της πολιτικής των διαθεσιμοτήτων και απολύσεων που εφήρμοσε ο Κυριάκος Μητσοτάκης ως υπουργός Διοικητικής Μεταρρύθμισης. Αλλά και γιατί το πλήθος των δηλώσεων των ιθυνόντων και το περιεχόμενο του προγράμματος της ΝΔ για την Παιδεία δεν αφήνουν περιθώρια για αυταπάτες και όνειρα θερινής νυκτός.
 

 
Τέλος, το πολυνομοσχέδιο περιέχει διάφορες φιοριτούρες, που αποσκοπούν να απαλύνουν το άγριο περιεχόμενό του. Απαριθμούμε μερικές:
 
– Εισάγονται κίνητρα και ρυθμίσεις για την καλύτερη αντιμετώπιση της πλήρωσης κενών, ιδίως μέσω της διπλής μοριοδότησης της εκπαιδευτικής υπηρεσίας που παρέχεται σε δυσπρόσιτες περιοχές και της προτεραιότητας στην κάλυψη λειτουργικών κενών στη διδασκαλία πανελλαδικώς εξεταζομένων μαθημάτων. Προβλέπεται επίσης 2ετής διάρκεια ισχύος πινάκων των εκπαιδευτικών.
 
– Θεσμοθετείται ο «Εκπαιδευτικός Εμπιστοσύνης», που λειτουργεί συμπληρωματικά και ενισχυτικά προς τις υφιστάμενες υποστηρικτικές δομές.
 
– Εισάγονται πιλοτικά νέες θεματικές στο υποχρεωτικό πρόγραμμα νηπιαγωγείων, δημοτικών και γυμνασίων από το επόμενο σχολικό έτος (2020-2021).
 
Για το νηπιαγωγείο προβλέπεται έμφαση σε Πληροφορική και Φυσική Αγωγή (μέσω δραστηριοτήτων) και πιλοτική εισαγωγή Αγγλικών μέσω δημιουργικών δραστηριοτήτων.
 
(Προφανώς, τα νέα αντικείμενα στο νηπιαγωγείο θα διδάσκονται και από διαφορετικές ειδικότητες και αυτό είναι σίγουρο ότι θα αλλοιώσει τη φιλοσοφία του, ως ένα σχολείο, μέσω του οποίου το νήπιο κάνει τα πρώτα του βήματα στην εκπαίδευση σε ένα περιβάλλον σταθερό, ασφαλές και φιλικό.  Η πρώτη γνώση γίνεται  κατακερματισμένη γνώση και παραγκωνίζονται  τα ιδιαίτερα αναπτυξιακά χαρακτηριστικά αυτής της ηλικίας, καθώς και η ανάγκη ύπαρξης σταθερού προσώπου).
 

 
: Προβλέπεται η δυνατότητα ίδρυσης ξενόγλωσσων προπτυχιακών προγραμμάτων από κάθε ΑΕΙ (χωρίς υποχρεωτική συνεργασία με το ΔΙΠΑΕ και χωρίς να απαιτείται προηγούμενη έγκριση Υπουργού), θεσμοθετούνται… θερινά προγράμματα στα ΑΕΙ, ενώ παράλληλα παρέχονται διευκολύνσεις για την προσέλκυση και τη διαμονή αλλοδαπών φοιτητών.
 
Θεσμοθετείται για τη διασφάλιση του αδιάβλητου και τη διευκόλυνση συμμετοχής στη διαδικασία, αλλάζει το εκλεκτορικό σώμα και καθιερώνεται η 4ετής θητεία.
 
Ν: Καθιερώνεται  αλλάζουν τα υφιστάμενα οικονομικά και κοινωνικά κριτήρια (π.χ. εξέταση μέσου όρου εισοδημάτων 3 τελευταίων ετών και όχι μόνο ενός), και εισάγεται η καινοτομία του β’ κύκλου μετεγγραφών (περιορισμένη δυνατότητα μετακίνησης σε άλλο τμήμα του ίδιου επιστημονικού πεδίου).
 
Συνοψίζουμε με βάση τα προαναφερθέντα:
 
– Μέγας καημός είναι η προσέλκυση φοιτητών-πελατών με όλους τους τρόπους, ώστε τα πανεπιστήμια να αποκτούν πρόσθετους πόρους από τα δίδακτρα, να ελαχιστοποιείται η κρατική χρηματοδότηση και να προωθείται η ιδιωτικοοικονομική λειτουργία τους.
 
Γι’ αυτό το λόγο το κριτήριο της λεγόμενης «εξωστρέφειας» θα αποτελεί και κριτήριο αξιολόγησης των πανεπιστημίων.
 
Τα ξενόγλωσσα προπτυχιακά με δίδακτρα είναι ο προάγγελος επιβολής διδάκτρων στο μέλλον για όλα τα προπτυχιακά προγράμματα των Ιδρυμάτων. Για τα μεταπτυχιακά δε γίνεται λόγος, αφού η γενίκευση των διδάκτρων έχει μπει ήδη στη ζωή.
 
– Οι αλλαγές στον τρόπο πραγματοποίησης των Πρυτανικών εκλογών (ενιαίο ψηφοδέλτιο) επιδιώκουν τη σαλαμοποίηση των πολιτικών επιλογών των υποψηφίων, τις μεταξύ τους δοσοληψίες χωρίς αρχές, ώστε να είναι και ευκολότερα διαχειρίσιμο το πανεπιστημιακό κατεστημένο από την εκάστοτε κυβέρνηση.
 
Μέσω δε της ηλεκτρονικής ψήφου επιδιώκεται η αποφυγή αντιδράσεων από μέρους του φοιτητικού κινήματος και των εργαζόμενων στο Πανεπιστήμιο (θυμίζουμε τις αντιδράσεις στη διαδικασία επιλογής των πρυτάνεων, που περνούσε μέσα από τα κακόφημα Συμβούλια διοίκησης).
 
– Επιδιώκεται η αυστηροποίηση των μετεγγραφών, που θα στραγγαλίσει οικονομικά ειδικά τις οικογένειες των φτωχών και μεσαίων στρωμάτων, που τα παιδιά τους σπουδάζουν μακριά από τον τόπο κατοικίας, δεδομένης της πολύ χαμηλής ενίσχυσης της φοιτητικής μέριμνας (φοιτητικές εστίες, σίτιση, κ.λπ.).
 
Το μέτρο το είχε δώσει ήδη ο Μητσοτάκης μιλώντας στην Πολιτική Επιτροπή της ΝΔ: «Αναφέρομαι σε αυτό γιατί είδα κάποια σχετικά δημοσιεύματα σήμερα σε εφημερίδες, ναι, οι αλλαγές στην Παιδεία θα πλαισιωθούν και από ένα νέο σύστημα μετεγγραφών στα Πανεπιστήμια. Η σημερινή κατάσταση, όπου ένας φοιτητής μπαίνει σε μία σχολή με πολύ μικρή βαθμολογία και μεταφέρεται σε μία άλλη όπου εισάγονται κάποιοι με πολύ μεγαλύτερους βαθμούς θα λήξει. Είναι άδικο για όλους αυτούς οι οποίοι προσπάθησαν και εισήχθησαν σε σχολές με υψηλούς βαθμούς. Στο εξής, κάποιος θα μετεγγράφεται σε άλλη σχολή μόνο αν συμπληρώνει το 75% του βαθμού εισαγωγής σε αυτήν. Αυτό είναι το δίκαιο και αυτό θα κάνουμε πράξη».
 
Το έργο το βλέπουμε τώρα με την καθιέρωση ακαδημαϊκού κριτηρίου (βάση εισαγωγής μείον 2.750 μόρια) και την αλλαγή στα υφιστάμενα οικονομικά και κοινωνικά κριτήρια (π.χ. εξέταση μέσου όρου εισοδημάτων 3 τελευταίων ετών και όχι μόνο ενός).
 
Γιούλα Γκεσούλη

Εκτύπωση 🖨
Κοινοποίηση: Facebook Twitter LinkedIn Email WhatsApp
Προηγούμενο ΆρθροΝέα προγράμματα «ωφελούμενων»
Επόμενο άρθρο Προσφυγικό και κοροναϊός: Φόβος για επερχόμενα «Κρανίδια»

Σχετικά Αρθρα

«Διπλό άξελ με τριπλό τόλουπ» ή πώς ο Βορίδης προσπαθεί να κουκουλώσει το σκάνδαλο με τον επικίνδυνο κινέζικο ιό ζωονόσου των χοίρων

Επικαιρότητα 21 Αυγ 2020, 08:29

Πανδημία CoviD-19: Εγκληματούν σε βάρος του ελληνικού λαού

Επικαιρότητα 8 Αυγ 2020, 08:32

Οι σερίφηδες των φυλακών

Επικαιρότητα 2 Αυγ 2020, 09:20

Υπηρεσία Ασύλου: συνθήκες εργασιακού κατέργου

Επικαιρότητα 1 Αυγ 2020, 17:54

Φασιστικός ρεβανσισμός ενάντια στον Δημήτρη Κουφοντίνα

Επικαιρότητα 1 Αυγ 2020, 10:18

Ξανά για το δασοκτόνο σκάνδαλο του Χατζηδάκη

Επικαιρότητα 27 Ιούλ 2020, 20:17
Ροή Ειδήσεων
Πολιτική

Πάρτε ζβάρα τα σιωναζίδια

19 Ιούλ 2025, 06:08
Αντικυνωνικά

ΑΝΤΙΚΥΝΩΝΙΚΑ

19 Ιούλ 2025, 00:02
Σαν Σήμερα

Σαν σήμερα 19 Ιούλη

19 Ιούλ 2025, 00:01
Η παπάρα

Τρώτε και πίνετ’ άρχοντες και γω να σας διηγούμαι (ριζίτικο)

18 Ιούλ 2025, 20:07
Κόντρες

Eμπρός στο δρόμο που χάραξε ο Ερεζ

18 Ιούλ 2025, 18:43
Διεθνή

Ουαί υμίν καθολικοί και ορθόδοξοι υποκριταί!

18 Ιούλ 2025, 13:26
Διεθνή

Οι σιωναζιστές θέλουν να καταστρέψουν τον τάφο του σεΐχη Ιζεντίν Αλ-Κασάμ

18 Ιούλ 2025, 12:01
Διεθνή

Ζορζ Αμπνταλλά: Η λαϊκή κινητοποίηση τούς ανάγκασε να με αποφυλακίσουν

18 Ιούλ 2025, 07:58
Παιδεία

Oι σιωνιστές καθορίζουν και το περιεχόμενο των ελληνικών σχολικών βιβλίων!

ΥΠΑΙΘΑ: Η ιστορική αναφορά στην Ιντιφάντα αφαιρέθηκε μετά από «εντέλλεσθε» του Κεντρικού Ισραηλιτικού Συμβουλίου

18 Ιούλ 2025, 06:39
Σαν Σήμερα

Σαν σήμερα 18 Ιούλη

18 Ιούλ 2025, 00:01
Αγροτικά

Kαι ξαφνικά, ο Τσιάρας… θυμήθηκε την ευλογιά και προσπαθεί να ταΐσει σανό τους κτηνοτρόφους

Δεκανίκι του υπουργού ο Σύνδεσμος Ελληνικής Κτηνοτροφίας

17 Ιούλ 2025, 20:42
Πολιτισμός

Αλάα Αλ-Ασουάνι: Ανεκπλήρωτη δημοκρατία

17 Ιούλ 2025, 17:57
Εργατικά

Θερίζουν τα εργατικά «ατυχήματα» στα εργοτάξια της ΤΕΡΝΑ

17 Ιούλ 2025, 12:52
Διεθνή

Νίκη! Eλεύθερος και με ψηλά το κεφάλι ο Ζορζ Ιμπραήμ Αμπνταλλά!

Οι Γάλλοι αναγκάστηκαν να τον απελευθερώσουν, μετά από 41 χρόνια!

17 Ιούλ 2025, 11:37
Διεθνή

Aχτίδα φωτός μέσα στο σκοτάδι του σιωναζισμού

17 Ιούλ 2025, 10:22
Πολιτική

Αδωνις Γεωργιάδης: Δεν γουστάρουμε να ελέγξουμε Βορίδη-Αυγενάκη. Τελεία!

17 Ιούλ 2025, 08:27
Σαν Σήμερα

Σαν σήμερα 17 Ιούλη

17 Ιούλ 2025, 00:01
Πολιτική

Σκάνδαλο ΟΠΕΚΕΠΕ: Αποφασισμένος να συγκαλύψει την εγκληματική οργάνωση ο Μητσοτάκης

16 Ιούλ 2025, 22:05
Εργατικά

Συγκέντρωση Διαμαρτυρίας για το Νέο Πειθαρχικό Δίκαιο

16 Ιούλ 2025, 14:22
Αγροτικά

Eγκλημα κατά της κτηνοτροφίας: Συνεχίζεται το φούντωμα της ευλογιάς των αιγοπροβάτων

Τσιάρας και Κέλλας συνεχίζουν το χαβά τους - Υπέρ του καταστροφικού εμβολιασμού το ΚΚΕ!

16 Ιούλ 2025, 14:16
Εκδηλώσεις στην Κόντρα
Η Yπόθεση Ζορζ Ιμπραήμ Αμπνταλλά
Εφετείο ΧΑ
Ουκρανία
Επιλεγμένα θέματα
10 Μάι 2022, 22:55

Ο ρωσικός ιμπεριαλισμός από θέση ισχύος

«Ο πλούτος των κοινωνιών όπου κυριαρχεί ο κεφαλαιοκρατικός τρόπος παραγωγής εμφανίζεται σαν ένας “τεράστιος σωρός…

21 Απρ 2022, 13:42

Καρλ Μαρξ: Μισθός, τιμή και κέρδος

21 Νοέ 2021, 07:31

Κινέζικος Ιμπεριαλισμός: Tα περιθώρια της παλιάς υψηλής κερδοφορίας στενεύουν

Παρά τη συνεχιζόμενη υπερεκμετάλλευση του προλεταριάτου

Περισσότερα…

Σαν Σήμερα

Σαν σήμερα 19 Ιούλη

Νικαράγουα: Ημέρα ανεξαρτησίας.

1900: Εκτελείται ο βασιλιάς της Ιταλίας Ουμπέρτο Α’.

1951: Δολοφονείται ο βασιλιάς της Ιορδανίας Αμπντουλάχ.

1969: Ανευρίσκονται αυτοσχέδιοι μηχανισμοί της ΔΑ δίπλα στο μηχανοστάσιο του “Ηχος και Φως“.

1969: Βόμβα του ΚΕΑ στο Καλαμάκι.

1970: Το Ισραήλ πραγματοποιεί επιδρομές σε Αίγυπτο, Ιορδανία και Λίβανο.

1979: Η Μαρία Ντελουρντές Πιντασίλγκο γίνεται η πρώτη γυναίκα πρόεδρος της Πορτογαλίας.

1989: Η βουλή αποφασίζει την παραπομπή των Παπανδρέου, Κουτσόγιωργα, Πέτσου, Τσοβόλα και Ρουμελιώτη στην ειδική ανακριτική επιτροπή για το σκάνδαλο των ΔΕΚΟ που κατέθεσαν τα χρήματά τους στην Τράπεζα Κρήτης.

1989: Ο στρατηγός Γιαρουζέλσκι εκλέγεται πρόεδρος της Πολωνίας.

2002: Συλλαμβάνονται οι Αλέξανδρος Γιωτόπουλος, Θεολόγος Ψαραδέλλης, και Βασίλης Τζωρτζάτος για συμμετοχή στη 17Ν.

Εκτύπωση 🖨
Η Παπάρα…

Δεν υπάρχει καμία απόδειξη ή ένδειξη που να με αφορά. Δεν υπάρχει υπουργική απόφαση με την υπογραφή μου. Δεν υπάρχει ούτε email, ούτε μήνυμα, ούτε τηλεφωνική επικοινωνία που να αποδεικνύει παρέμβασή μου. Aρα, δεν υπάρχουν στοιχεία που να συνιστούν ποινικό αδίκημα. Το να ζητήσεις από έναν υφιστάμενό σου την παραίτησή του δεν συνιστά ποινικό αδίκημα. Ο κ. Σημανδράκος είχε θητεία περίπου ενός έτους στον ΟΠΕΚΕΠΕ πριν αναλάβω εγώ. Κατά τη διάρκεια αυτής της θητείας υπήρξαν σωρεία προβληματικών αποφάσεων και κακών διοικητικών πρωτοβουλιών. Αυτή τη στιγμή, οι ελληνικές Αρχές διεξάγουν έρευνα για τις πρακτικές που ακολουθήθηκαν. Η πρόθεσή μου ήταν ξεκάθαρη: να ελεγχθούν όλα αυστηρά. Δεν είμαι εγώ το πρόβλημα — ούτε ο κ. Βορίδης. Το πρόβλημα του ΟΠΕΚΕΠΕ είναι διαχρονικό. Αν κάποιοι τρίτοι επικαλούνται το όνομά μου, δεν με εμπλέκει αυτό. Αρκετά με τη στοχοποίηση της Κρήτης. Δεν είναι η Κρήτη οι 5, 10 ή 15 παραβατικοί που μπορεί να υπάρχουν. Εκπλήσσομαι που ο κ. Ανδρουλάκης, προσπαθώντας να καλύψει την πολιτική του ανεπάρκεια, στοχοποιεί την Κρήτη. Το ΠΑΣΟΚ διοικούσε τη χώρα για μεγάλο χρονικό διάστημα, συμπεριλαμβανομένης της περιόδου ίδρυσης και λειτουργίας του ΟΠΕΚΕΠΕ. Αν θέλουμε να ερευνήσουμε πραγματικά τι συνέβη, ας γίνει εξεταστική επιτροπή σε βάθος χρόνου. Oχι άλλη υποκρισία. Oχι άλλη πολιτική εκμετάλλευση.

Λευτέρης Αυγενάκης (σε Οικονόμου-Παυλόπουλο, ΣΚΑΪ)

(Να ρωτήσουμε: ο Φραπές, ο Χασάπης, ο Γρύλλος και μερικά ακόμα λεβεντόπαιδα που -όπως προκύπτει από τη δικογραφία- πίνουν νερό στ’ όνομά του είναι «παραβατικοί», οι οποίοι ανακάτευαν το όνομά του για να τον εκθέσουν; Πώς ήξεραν ότι τα τηλέφωνά τους παρακολουθούνται και μιλούσαν έτσι για να εκθέσουν αυτόν τον αδάμαντα της πολιτικής; Οταν τρωγόπινε μ’ αυτά τα καλόπαιδα δεν ήξερε τι κάνουν; Με το ποου σιγουρεύτηκε ότι ο Μητσοτάκης θάβει την ποινική πλευρά του σκανδάλου του ΟΠΕΚΕΠΕ, της δράσης της εγκληματικής οργάνωσης, ο Αυγενάκης έτρεξε στο προστατευμένο περιβάλλον του ΣΚΑΪ και άρχισε να μας φτύνει κατάμουτρα. Να μας λέει ότι η γίδα στην πλάτη του δεν είναι κλεψιμαίικη, αλλά ήταν άρρωστη η κακομοίρα και την πήρε για να την πάει στον κτηνίατρο. Και κάνει σπέκουλα με την Κρήτη, προσπαθώντας να «δέσει» την εκλογική του πελατεία, εκθέτοντας ταυτόχρονα τον Ανδρουλάκη. Σε μια αθλια λογική συμψηφισμού και συγκάλυψης, που πρέπει να εξοργίσει κάθε έντιμο άνθρωπο σ’ αυτή τη χώρα)

Εκτύπωση 🖨
Αφίσες









Αρχείο Εφημερίδας
Εκδόσεις
25 Σεπ 2022, 13:12

Η ανατροπή του καπιταλισμού προϋπόθεση για τη λύση του ζητήματος της κατοικίας

27 Μαρ 2022, 17:35

Σοσιαλιστική οικοδόμηση και καπιταλιστική παλινόρθωση στην ΕΣΣΔ

Κατεβάστε ελεύθερα τη μελέτη

11 Οκτ 2020, 11:30

Διδάγματα από το Μεσοπόλεμο (κατεβάστε ελεύθερα τη μπροσούρα)

29 Αυγ 2020, 10:01

Η αλήθεια για τους Σλαβομακεδόνες

Ο ΠΟΛΥΧΡΟΝΟΣ ΑΝΕΛΕΗΤΟΣ ΔΙΩΓΜΟΣ ΕΝΟΣ ΛΑΟΥ

Αφιερώματα
17 Σεπ 2020, 19:22

Εγκληματικό, εθνικοσοσιαλιστικό μόρφωμα ήταν και παραμένει η Χρυσή Αυγή και οι παραφυάδες μετά τη διάσπασή της

4 Νοέ 2017, 00:00

100 ΧΡΟΝΙΑ ΜΕΤΑ

Ο μεγάλος Οκτώβρης του 1917 εξακολουθεί να διδάσκει το προλεταριάτο

30 Νοέ 2013, 00:00

KPD: Η συνεπής αντιφασιστική και επαναστατική οργάνωση της γερμανικής εργατικής τάξης

Διδάγματα από το Μεσοπόλεμο (7)

23 Νοέ 2013, 00:00

KPD: Η συνεπής αντιφασιστική και επαναστατική οργάνωση της γερμανικής εργατικής τάξης

Διδάγματα από το Μεσοπόλεμο (6)

Δείτε όλες τις ΕΚΔΟΣΕΙΣ

Δείτε όλα τα ΑΦΙΕΡΩΜΑΤΑ

Πολιτικές Δίκες
  • 17Ν
    • Εφετείο 17Ν
  • ΕΛΑ
    • Δεύτερη Δίκη ΕΛΑ
    • Εφετείο ΕΛΑ
    • Πρώτη Δίκη ΕΛΑ
  • Επαναστατικός Αγώνας
    • Πρώτη Δίκη Επαναστατικού Αγώνα
    • Εφετείο Επαναστατικού Αγώνα
    • Δεύτερη Δίκη Επαναστατικού Αγώνα
  • Συνωμοσία Πυρήνων της Φωτιάς
    • 3η Δίκη Σ.Π.Φ.
    • 4η Δίκη Σ.Π.Φ.
    • Δίκη Σ.Π.Φ.
Παλαιστίνη
  • Σπάζοντας την πολιορκία
    • Το ημερολόγιο της αποστολής
    • Σπάζοντας τον αποκλεισμό της Γάζας (4)
    • Σπάζοντας τον αποκλεισμό της Γάζας (3)
    • Σπάζοντας τον αποκλεισμό της Γάζας (2)
    • Σπάζοντας τον αποκλεισμό της Γάζας (1)
Σύνδεσμοι
  • Ποιοι είμαστε
  • Επικοινωνία
  • Όροι χρήσης
  • Ποιοι είμαστε
  • Επικοινωνία
  • Όροι χρήσης

Πληκτρολογήστε παραπάνω και πατήστε Enter για αναζήτηση. Πατήστε Esc για ακύρωση.

Χρησιμοποιούμε cookies αποκλειστικά για την βελτιστοποίηση της εμπειρίας πλοήγησης και για τη σύνταξη ανώνυμων στατιστικών επισκεψιμότητας. Εφόσον συνεχίσετε στη σελίδα μας, θεωρούμε ότι είστε ικανοποιημένοι με αυτό.
Ρυθμίσεις CookieΣυνέχεια
Διαχείριση συναίνεσης

Σύνοψη απορρήτου

Χρησιμοποιούμε cookies αποκλειστικά για την βελτιστοποίηση της εμπειρίας πλοήγησης και για τη σύνταξη ανώνυμων στατιστικών επισκεψιμότητας (analytics). Δεν μπορούμε να εξακριβώσουμε την προσωπική σας ταυτότητα από τα cookies. Τα cookies αποθηκεύονται αποκλειστικά στη δική σας συσκευή (υπολογιστή, tablet, κινητό τηλέφωνο) και η ιστοσελίδα δε διατηρεί κανένα αρχείο ή βάση δεδομένων με προσωπικά δεδομένα σας.
Necessary
Always Enabled
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. These cookies ensure basic functionalities and security features of the website, anonymously.
CookieDurationDescription
_GRECAPTCHA5 months 27 daysThis cookie is set by Google. In addition to certain standard Google cookies, reCAPTCHA sets a necessary cookie (_GRECAPTCHA) when executed for the purpose of providing its risk analysis.
cookielawinfo-checkbox-advertisement1 yearSet by the GDPR Cookie Consent plugin, this cookie is used to record the user consent for the cookies in the "Advertisement" category .
cookielawinfo-checkbox-analytics11 monthsThis cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Analytics".
cookielawinfo-checkbox-functional11 monthsThe cookie is set by GDPR cookie consent to record the user consent for the cookies in the category "Functional".
cookielawinfo-checkbox-necessary11 monthsThis cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookies is used to store the user consent for the cookies in the category "Necessary".
cookielawinfo-checkbox-others11 monthsThis cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Other.
cookielawinfo-checkbox-performance11 monthsThis cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Performance".
elementorneverThis cookie is used by the website's WordPress theme. It allows the website owner to implement or change the website's content in real-time.
viewed_cookie_policy11 monthsThe cookie is set by the GDPR Cookie Consent plugin and is used to store whether or not user has consented to the use of cookies. It does not store any personal data.
wordpress_test_cookiesessionThis cookie is used to check if the cookies are enabled on the users' browser.
Functional
Functional cookies help to perform certain functionalities like sharing the content of the website on social media platforms, collect feedbacks, and other third-party features.
CookieDurationDescription
__cf_bm30 minutesThis cookie, set by Cloudflare, is used to support Cloudflare Bot Management.
Performance
Performance cookies are used to understand and analyze the key performance indexes of the website which helps in delivering a better user experience for the visitors.
Analytics
Analytical cookies are used to understand how visitors interact with the website. These cookies help provide information on metrics the number of visitors, bounce rate, traffic source, etc.
CookieDurationDescription
_ga2 yearsThe _ga cookie, installed by Google Analytics, calculates visitor, session and campaign data and also keeps track of site usage for the site's analytics report. The cookie stores information anonymously and assigns a randomly generated number to recognize unique visitors.
_gid1 dayInstalled by Google Analytics, _gid cookie stores information on how visitors use a website, while also creating an analytics report of the website's performance. Some of the data that are collected include the number of visitors, their source, and the pages they visit anonymously.
Advertisement
Advertisement cookies are used to provide visitors with relevant ads and marketing campaigns. These cookies track visitors across websites and collect information to provide customized ads.
Others
Other uncategorized cookies are those that are being analyzed and have not been classified into a category as yet.
CookieDurationDescription
_lscache_vary2 daysNo description available.
abj404_solution_REQUEST_URI4 minutesNo description available.
abj404_solution_REQUEST_URI_SHORTpastNo description
abj404_solution_REQUEST_URI_UPDATE_URL4 minutesNo description
wordpress_b6635853a2380e54d99196d3b5c883f5pastNo description
wordpress_logged_in_b6635853a2380e54d99196d3b5c883f5pastNo description
wordpress_sec_b6635853a2380e54d99196d3b5c883f5pastNo description
wordpresspass_b6635853a2380e54d99196d3b5c883f5pastNo description
wordpressuser_b6635853a2380e54d99196d3b5c883f5pastNo description
wp-postpass_b6635853a2380e54d99196d3b5c883f5pastNo description
wp-settings-0pastNo description
wp-settings-time-0pastNo description
SAVE & ACCEPT
Powered by CookieYes Logo