Close Menu
Εφημερίδα Κόντρα | Eksegersi.grΕφημερίδα Κόντρα | Eksegersi.gr
  • Αρχική
  • Πολιτική
  • Διεθνή
  • Οικονομία
  • Εργατικά
  • Αγροτικά
  • Παιδεία
  • Καταστολή
  • Περιβάλλον
  • Υγεία
  • Πολιτισμός
  • Αθλητισμός
  • Ιστορία
  • Στήλες
    • Η Αποψή Μας
    • Στο Ψαχνό
    • Zoom
    • Βαθύ Κόκκινο
    • Αντικυνωνικά
    • Dixi et salvavi animam meam
X (Twitter) YouTube RSS
Τελευταία Νέα :
  • Σαν σήμερα 1 Δεκέμβρη
  • Πάει κι ο «ψηλός», πλησιάζει η ώρα του «κοντού»;
  • Καμιά ανοχή στις απολύσεις μητέρων – η μητρότητα είναι δικαίωμα, όχι ποινή!
  • Σαν σήμερα 30 Νοέμβρη
  • Σύλλογος Διοικητικού Προσωπικού ΕΚΠΑ: Δεν θα συμπράξουμε στις διαγραφές φοιτητών για να μπορούμε να τους κοιτάμε στα μάτια
  • Η βόρεια σιωνιστική οντότητα παραμένει «παραλυμένη» ένα χρόνο μετά την κατάπαυση του πυρός
Εφημερίδα Κόντρα | Eksegersi.grΕφημερίδα Κόντρα | Eksegersi.gr
  • Αρχική
  • Πολιτική
  • Διεθνή
  • Οικονομία
  • Εργατικά
  • Αγροτικά
  • Παιδεία
  • Καταστολή
  • Περιβάλλον
  • Υγεία
  • Πολιτισμός
  • Αθλητισμός
  • Ιστορία
X (Twitter) YouTube RSS
Εφημερίδα Κόντρα | Eksegersi.grΕφημερίδα Κόντρα | Eksegersi.gr
Πλοήγηση:Αρχική»Επικαιρότητα»Δημαγωγία και πραγματικότητα
Επικαιρότητα

Δημαγωγία και πραγματικότητα

Eksegersi.grBy Eksegersi.gr22 Μαρ 2020, 08:40

Καταρχάς κυβέρνηση και υπουργείο Παιδείας τρόμαξαν να πάρουν απόφαση να κλείσουν τα σχολεία, μετά από συνεχείς εκκλήσεις και καταγγελίες.
 
Στη συνέχεια, η Κεραμέως ανακοίνωσε με πολλά ταρατατζούμ ότι το υπουργείο προχωρά στην εξ αποστάσεως διδασκαλία, της οποίας «στόχος δεν είναι η κάλυψη της διδακτέας ύλης, αλλά η συνέχιση της επαφής των μαθητών με τη μαθησιακή διαδικασία».
 
Την Δευτέρα 16 Μαρτίου, ξεκινά η πιλοτική εφαρμογή της εξ αποστάσεως διδασκαλίας στους νομούς Αχαΐας, Ηλείας και Ζακύνθου «για τη Γ΄ Λυκείου, που έχει προτεραιοποιηθεί λόγω των επερχόμενων Πανελλαδικών Εξετάσεων και θα ακολουθήσουν οι λοιπές τάξεις». Από την Τρίτη 17 Μαρτίου σταδιακά το μέτρο θα επεκταθεί σε όλα τα Λύκεια της χώρας.
 
Σύμφωνα με την εγκύκλιο του υπουργείου Παιδείας η διαδικασία θα υλοποιηθεί από κάθε εκπαιδευτικό είτε με σύγχρονες [(τηλεκπαίδευση) απευθείας διδασκαλία σε πραγματικό χρόνο από εκπαιδευτικό, μέσω διαδικτυακής πλατφόρμας, σε μαθητές, σπουδαστές και φοιτητές που παρακολουθούν ζωντανά μέσω υπολογιστή, κινητού ή tablet] είτε με ασύγχρονες μεθόδους διδασκαλίας (οι μαθητές συνεργάζονται με τον εκπαιδευτικό σε διαφορετικό χρόνο από τη διαδικασία παράδοσης του μαθήματος ή δημιουργίας υλικού από τον εκπαιδευτικό, έχοντας πρόσβαση σε μαθησιακό υλικό και χρονοδιάγραμμα μελέτης μέσω διαδικτύου), είτε συνδυαστικά.
 
Οι εξαγγελίες του υπουργείου Παιδείας, που έτυχαν της δέουσας προβολής από όλα τα φιλικά Μέσα Μαζικής Εξαπάτησης, έχουν στόχο να παρουσιαστεί ένα δήθεν διαρκές και ειλικρινές ενδιαφέρον για τη δημόσια εκπαίδευση των παιδιών του ελληνικού λαού, που δοκιμάζονται μαζί με τις οικογένειές τους από τη λαίλαπα του κοροναϊού.
 
Πρόκειται για καθαρά δημαγωγικό κόλπο και αυτό το γνωρίζουν καλά όσοι έχουν επαφή με την εκπαιδευτική πραγματικότητα.
 
Γιατί η διά ζώσης διδασκαλία μέσα στην τάξη είναι αναντικατάστατη. Και αυτό αφορά όλους τους μαθητές και ιδιαίτερα τους μαθητές των μικρών τάξεων. Η παρουσία του δάσκαλου και η αλληλεπίδραση με τους μαθητές μέσα σε μια «ζωντανή» τάξη αποτελεί το οξυγόνο της εκπαιδευτικής διαδικασίας. Οι νέες τεχνολογίες μόνο υποστηρικτικό ρόλο έχουν στη διά ζώσης διδασκαλία.
 
Γιατί οι εκπαιδευτικοί  δεν έχουν όλοι στην κατοχή τους την απαραίτητη υλικοτεχνική υποδομή, την επιμόρφωση ούτε και την εξοικείωση για να συμμετάσχουν σε μια τέτοια διαδικασία.
 
Γιατί ούτε τα δημόσια σχολεία διαθέτουν την απαραίτητη υποδομή. Ολοι ξέρουμε πως με κόπο οι τάξεις «εξασφαλίζουν» υπολογιστές της κακιάς ώρας από οργανισμούς (τράπεζες, ΟΤΕ, επιχειρήσεις, κ.λπ) που τους έχουν πλέον για πέταμα και με πολύ αργοκίνητο ίντερνετ.
 
Γιατί υπάρχουν δεκάδες χιλιάδες εκπαιδευτικοί-αναπληρωτές που δεν έχουν εύκολη πρόσβαση στα σχολεία που υπηρετούν. Αυτοί οι άνθρωποι δικαιούνται αυτήν την ώρα να βρίσκονται κοντά στην οικογένειά τους.
 
Γιατί, μεσούσης της πανδημίας του κοροναϊού, η παρουσία εκπαιδευτικών στο σχολείο για να συμμετάσχουν στην εξ αποστάσεως διδασκαλία θέτει σε κίνδυνο την υγεία τους και την υγεία των οικογενειών τους.
 
Γιατί άλλο τα σχέδια επί χάρτου και άλλο η υλοποίηση του μέτρου που απαιτεί σχεδιασμό, κατάλληλα προγράμματα (μαθησιακό υλικό, διακριτούς στόχους, κ.λπ.).
 
Γιατί, πάνω απ’ όλα, όλα τα σχολεία δεν είναι στην Εκάλη και την Κηφισιά. Οι μαθητές δεν έχουν όλοι την ευκαιρία να έχουν στο σπίτι τους πρόσβαση σε σύγχρονο ηλεκτρονικό υπολογιστή ή στο διαδίκτυο. Τί θα γίνει με τα παιδιά των μικρών νησιών, της απομακρυσμένης επαρχίας, των φτωχών και παρατημένων εργατικών συνοικιών; Τί θα γίνει με τα χιλιάδες προσφυγόπουλα που είναι στοιβαγμένα στους καταυλισμούς του αίσχους, με αυτά που δεν έχουν πρόσβαση στη δημόσια εκπαίδευση λόγω των αντιδραστικών και απάνθρωπων πολιτικών που επιλέγονται γι’ αυτές τις κατηγορίες πληθυσμού;  
 
Αν έστω και ένας μαθητής δεν μπορεί να πάρει μέρος στο εγχείρημα, αυτό αποτελεί παραβίαση της αρχής των ίσων ευκαιριών, την οποία, υποτίθεται, ότι πρεσβεύουν και υπηρετούν οι εγκέφαλοι του υπουργείου Παιδείας.
 
Κυβέρνηση και υπουργείο Παιδείας δεν έχουν δικαίωμα να ομιλούν. Είναι αυτοί που όλα αυτά τα χρόνια υπηρέτησαν με πείσμα και φανατισμό τις μνημονιακές πολιτικές, που έβαλαν λουκέτο σε σχολεία, συγχώνευσαν σχολικές μονάδες και τμήματα και υποχρέωσαν τα παιδιά αυτών των περιοχών να μετακινούνται σε μεγάλες αποστάσεις κάτω από αντίξοες συνθήκες. Είναι αυτοί που υποχρηματοδότησαν και υποχρηματοδοτούν τη δημόσια εκπαίδευση και εφαρμόζουν τον «κόφτη» με κάθε μέσο.
 
Τέλος, ακόμη και αυτήν τη στιγμή, που εκατομμύρια άνθρωποι ζουν με το φόβο και την ανησυχία για την πανδημία του κοροναϊού, που τροφοδοτούνται από τις συμπεριφορές και πράξεις του καπιταλιστικού κράτους, προκαλεί οργή η μοναδική έγνοια των πολιτικών προϊστάμενων του υπουργείου Παιδείας μην τυχόν και χαθούν οι πανελλαδικές εξετάσεις, που ρυθμίζουν ως καρμανιόλα τη ροή προς την τριτοβάθμια εκπαίδευση, ειδικά των παιδιών της εργατικής τάξης και των φτωχών λαϊκών στρωμάτων. Ακόμη και τώρα δε θέλουν ν’ απαλλάξουν από το άγχος των εξετάσεων αυτήν τη νεολαία, ανοίγοντας τις πόρτες των Ιδρυμάτων.
 
Σαν έτοιμες από καιρό ιδιωτικές εταιρίες που δραστηριοποιούνται στην παροχή υπηρεσιών εξ αποστάσεως έσπευσαν πρόθυμα να δηλώσουν παρών και να «βοηθήσουν» το υπουργείο Παιδείας στην υλοποίηση του εγχειρήματος. Εξ ου και τα δημόσια ευχαριστήρια της Κεραμέως, που είναι και αυτή, όπως και η κυβέρνησή της, υπέρμαχος της αγοράς, της «ιδιωτικής πρωτοβουλίας», ακόμα και εάν πρόκειται για κοινωνικά αγαθά (π.χ. δημόσια Παιδεία), που είναι υποχρέωση του κράτους να προσφέρει στους πολίτες: «Ευχαριστώ θερμά τους παρόχους των νέων, δωρεάν, ψηφιακών εργαλείων, αλλά και όσους εργάστηκαν άοκνα, ώστε σε λίγες μέρες να ετοιμαστεί η υποδομή μίας καινοτόμου εκπαιδευτικής εμπειρίας. Ολοι μαζί θα ξεπεράσουμε και αυτή τη δυσκολία, βγαίνοντας νικητές».
 
Από κοντά και η τοπική αυτοδιοίκηση (Περιφέρεια Αττικής), που βρήκε την ευκαιρία να «τρυπώσει», όπως διακαώς επιθυμεί, στη δημόσια εκπαίδευση, αναλαμβάνοντας υποχρεώσεις που αντιστοιχούν στο υπουργείο Παιδείας. Η Περιφέρεια Αττικής, μάλιστα έσπευσε να δημοσιοποιήσει τη συνεργασία της επ’ αυτού με την ιδιωτική επιχείρηση BRAINYJKE, που δραστηριοποιείται στον χώρο της παροχής εκπαιδευτικών υπηρεσιών εξ’ αποστάσεως.
 
Το δημαγωγικό-επικοινωνιακό κόλπο του υπουργείου Παιδείας για την εξ αποστάσεως διδασκαλία συνάντησε αντιδράσεις από Συλλόγους Εκπαιδευτικών, ΕΛΜΕ και από τις εκπαιδευτικές Ομοσπονδίες.
 
Η ΔΟΕ αναφέρει χαρακτηριστικά: «Οι ανακοινώσεις του Υπουργείου Παιδείας επί του ζητήματος φαίνεται να αγνοούν βασικά δεδομένα που σχετίζονται τόσο με τη δυνατότητα του εκπαιδευτικού μας συστήματος να υποστηρίξει μια τέτοια κατάσταση όσο και των μαθητών του δημοτικού σχολείου, να ανταποκριθούν σε μια τέτοια διαδικασία και δεν λαμβάνουν υπόψη το γεγονός ότι μένει ανοιχτό το ενδεχόμενο  χρήσης εκπαιδευτικού υλικού που δεν συνάδει με τα υφιστάμενα Αναλυτικά Προγράμματα. .
 
Στις ανακοινώσεις αυτές γίνεται, επίσης, ευχαριστήρια αναφορά σε συγκεκριμένες ιδιωτικές εταιρείες που παρέχουν δωρεάν στο Υπουργείο ψηφιακές πλατφόρμες κάτι που ανοίγει μια σειρά από σοβαρά ζητήματα σε σχέση με το πώς η πολιτική ηγεσία του Υπουργείου αντιλαμβάνεται την υποχρέωση του για την παροχή δημόσιας, δωρεάν εκπαίδευσης προς τους μαθητές από τη στιγμή, μάλιστα, που διαχρονικά οι ηγεσίες του Υπουργείου δεν έχουν μεριμνήσει για την ουσιαστική ανάπτυξη και υποστήριξη πλατφόρμας σύγχρονης και ασύγχρονης τηλεκπαίδευσης.
 

 
Η ΟΛΜΕ σε ανακοίνωση με το ίδιο περιεχόμενο σημειώνει:
 
«Η εφαρμογή της εξ αποστάσεως εκπαίδευσης απαιτεί και άλλες σημαντικές προϋποθέσεις για τις οποίες, μέχρι στιγμής, από το υπουργείο δεν γίνεται κανένας λόγος:
 
• Καταρχάς, δεν είναι δεδομένο ότι όλοι οι μαθητές και οι μαθήτριες διαθέτουν στα σπίτια τους τον απαραίτητο εξοπλισμό ή πρόσβαση στο διαδίκτυο για να παρακολουθήσουν οποιαδήποτε μορφή τηλεκπαίδευσης. Σύμφωνα με τα στοιχεία της ΕΛΣΤΑΤ, το ποσοστό του πληθυσμού που βρίσκεται σε κίνδυνο φτώχειας ή σε κοινωνικό αποκλεισμό το 2018 είναι 31,8%. Οσον αφορά δε στις ηλικίες 0-17 ετών το ποσοστό αυτό ανέρχεται στο 33%. Ανάλογα είναι και τα ποσοστά της ευρυζωνικότητας, καθώς κατά μέσο όρο μόλις το 78,5% των νοικοκυριών έχει πρόσβαση στο διαδίκτυο από την κατοικία, ποσοστό που διαφέρει ανάλογα με τη γεωγραφική κατανομή (π.χ. στα νησιά του Αιγαίου και την Κρήτη είναι 68,8%).
 
• Οι ίδιοι περιορισμοί ισχύουν και για κάποιους εκπαιδευτικούς. Ας μην ξεχνάμε πόσο δύσκολη είναι η πρόσβαση των εκπαιδευτικών στα σχολεία προκειμένου να χρησιμοποιήσουν τον τεχνολογικό τους εξοπλισμό για το εν λόγω εγχείρημα, όχι μόνο λόγω της ΚΥΑ, αλλά και λόγω του ότι πολλοί εκπαιδευτικοί που υπηρετούν μακριά από τις οικογένειές τους έχουν δικαίως την ανάγκη να επιστρέψουν στα σπίτια τους.
 
• Πάρα πολλά σχολεία, ακόμα και αν αίρονταν ο παραπάνω περιορισμός, δεν είναι επαρκώς εξοπλισμένα για τηλεκπαίδευση.
 
Τέλος, πρέπει να ληφθεί υπόψη ότι η εξ αποστάσεως εκπαίδευση δεν μπορεί να αποφέρει ουσιαστικά αποτελέσματα σε όλες τις ηλικίες, καθώς είναι παιδαγωγικά απρόσφορη για τους ανηλίκους (ιδίως του γυμνασίου) οι οποίοι έχουν μεγαλύτερη ανάγκη διαπροσωπικής επαφής και απαιτεί υψηλό αυτοέλεγχο.
 
Το πρόβλημα λοιπόν είναι εξαιρετικά σύνθετο και . Διαφορετικά, η τηλεκπαίδευση θα οδηγήσει σε μια άνευ προηγουμένου άνιση μεταχείριση των μαθητών, με την έγκριση μάλιστα του υπουργείου».

 
Γιούλα Γκεσούλη
 

Εκτύπωση 🖨
Κοινοποίηση: Facebook Twitter LinkedIn Email WhatsApp
Προηγούμενο ΆρθροΟι θεωρίες συνωμοσίας στην υπηρεσία των κυβερνήσεων που ολιγωρούν εγκληματικά
Επόμενο άρθρο Business as usual

Σχετικά Αρθρα

«Διπλό άξελ με τριπλό τόλουπ» ή πώς ο Βορίδης προσπαθεί να κουκουλώσει το σκάνδαλο με τον επικίνδυνο κινέζικο ιό ζωονόσου των χοίρων

Επικαιρότητα 21 Αυγ 2020, 08:29

Πανδημία CoviD-19: Εγκληματούν σε βάρος του ελληνικού λαού

Επικαιρότητα 8 Αυγ 2020, 08:32

Οι σερίφηδες των φυλακών

Επικαιρότητα 2 Αυγ 2020, 09:20

Υπηρεσία Ασύλου: συνθήκες εργασιακού κατέργου

Επικαιρότητα 1 Αυγ 2020, 17:54

Φασιστικός ρεβανσισμός ενάντια στον Δημήτρη Κουφοντίνα

Επικαιρότητα 1 Αυγ 2020, 10:18

Ξανά για το δασοκτόνο σκάνδαλο του Χατζηδάκη

Επικαιρότητα 27 Ιούλ 2020, 20:17
Ροή Ειδήσεων
Σαν Σήμερα

Σαν σήμερα 1 Δεκέμβρη

1 Δεκ 2025, 00:01
Διεθνή

Πάει κι ο «ψηλός», πλησιάζει η ώρα του «κοντού»;

30 Νοέ 2025, 09:40
Εργατικά

Καμιά ανοχή στις απολύσεις μητέρων – η μητρότητα είναι δικαίωμα, όχι ποινή!

Ο Σύλλογος Διοικητικού Προσωπικού EKΠΑ για απολυμένη εργαζόμενη στην καθαριότητα

30 Νοέ 2025, 06:09
Σαν Σήμερα

Σαν σήμερα 30 Νοέμβρη

30 Νοέ 2025, 00:01
Παιδεία

Σύλλογος Διοικητικού Προσωπικού ΕΚΠΑ: Δεν θα συμπράξουμε στις διαγραφές φοιτητών για να μπορούμε να τους κοιτάμε στα μάτια

Κάλεσμα προς τους διδάσκοντες για κοινή δράση

29 Νοέ 2025, 20:05
Διεθνή

Η βόρεια σιωνιστική οντότητα παραμένει «παραλυμένη» ένα χρόνο μετά την κατάπαυση του πυρός

Οι έποικοι δυσκολεύονται να επιστρέψουν και να ξαναρχίσουν τη ζωή τους, ένα χρόνο μετά τη λήξη του πολέμου των σιωναζιστών στον Λίβανο

29 Νοέ 2025, 09:54
Αντικυνωνικά

ΑΝΤΙΚΥΝΩΝΙΚΑ

29 Νοέ 2025, 00:02
Σαν Σήμερα

Σαν σήμερα 29 Νοέμβρη

29 Νοέ 2025, 00:01
Διεθνή

Νίλα εισβολέων σιωναζιστών κομάντο σε συριακή κωμόπολη, μετά από ένοπλη αντίσταση των κατοίκων της

28 Νοέ 2025, 20:14
Κόντρες

Βομβαρδισμός ανακοινώσεων = υπουργός σε μεγάλο ζόρι

28 Νοέ 2025, 19:36
Διεθνή

Ζήτημα χρόνου η ιμπεριαλιστική ειρήνη στην Ουκρανία

28 Νοέ 2025, 14:59
Πολιτική

ΑΠΟΚΑΛΥΨΗ: Με εντολή Βορίδη ακυρώθηκαν οι έλεγχοι της Τυχεροπούλου, που είχε στείλει στον εισαγγελέα ο Βάρρας, και άρχισαν να πληρώνονται τα λαμόγια!

28 Νοέ 2025, 12:48
Σαν Σήμερα

Σαν σήμερα 28 Νοέμβρη

28 Νοέ 2025, 00:01
Διεθνή

Χειρότεροι από ναζί: δολοφόνησαν εξ επαφής δύο άοπλους Παλαιστίνιους στη Τζενίν

27 Νοέ 2025, 20:29
Καταστολή

Ο Πρύτανης του ΕΜΠ επιδιώκει την εξόντωση των φοιτητών που συμμετείχαν στην κατάληψη της Αρχιτεκτονικής

27 Νοέ 2025, 16:17
Κόντρες

Ποιος είν’ αυτός ο τυχερός;

27 Νοέ 2025, 09:31
Διεθνή

Ενοχος για ανθρωποκτονίες και εγκληματική συνωμοσία ο αδελφός του πρώην προέδρου της Κολομβίας

Καταδικάστηκε σε φυλάκιση 28 χρόνων ως αρχηγός παραστρατιωτικού τάγματος θανάτου

27 Νοέ 2025, 07:33
Σαν Σήμερα

Σαν σήμερα 27 Νοέμβρη

27 Νοέ 2025, 00:01
Υγεία

Ψ.Ν.Α. (Δαφνί): Η αθλιότητα του μεγαλύτερου ψυχιατρικού νοσοκομείου της χώρας

Ξεμένει από οδηγούς, αλλά τα αυτιά διοίκησης, 2ης ΥΠΕ και κυβέρνησης δεν ιδρώνουν

26 Νοέ 2025, 20:34
Πολιτισμός

Εισβολή πάνοπλων ασφαλιτών και μπάτσων και διάλυση παιδικής παράστασης στο Παλαιστινιακό Εθνικό Θέατρο της Ανατολικής Ιερουσαλήμ

26 Νοέ 2025, 18:53
Εκδηλώσεις στην Κόντρα
Η Yπόθεση Ζορζ Ιμπραήμ Αμπνταλλά
Εφετείο ΧΑ
Ουκρανία
Επιλεγμένα θέματα
10 Μάι 2022, 22:55

Ο ρωσικός ιμπεριαλισμός από θέση ισχύος

«Ο πλούτος των κοινωνιών όπου κυριαρχεί ο κεφαλαιοκρατικός τρόπος παραγωγής εμφανίζεται σαν ένας “τεράστιος σωρός…

21 Απρ 2022, 13:42

Καρλ Μαρξ: Μισθός, τιμή και κέρδος

21 Νοέ 2021, 07:31

Κινέζικος Ιμπεριαλισμός: Tα περιθώρια της παλιάς υψηλής κερδοφορίας στενεύουν

Παρά τη συνεχιζόμενη υπερεκμετάλλευση του προλεταριάτου

Περισσότερα…

Σαν Σήμερα

Σαν σήμερα 1 Δεκέμβρη

Ημέρα των φυλακισμένων.

Ημέρα κατά του AIDS.

Αζόρες, Πορτογαλία: Ημέρα ανεξαρτησίας (1640).

Ισλανδία: Ημέρα ανεξαρτησίας (1918).

Κεντροαφρικανική Δημοκρατία: Ημέρα δημοκρατίας (1958).

Ρουμανία: Εθνική γιορτή.

1893: Ο πρωθυπουργός Χαρίλαος Τρικούπης δηλώνει στη Βουλή «δυστυχώς επτωχεύσαμε».

1899: Πρώτη κυβέρνηση Εργατικών (παγκοσμίως) στην Αυστραλία.

1900: Η Νικαράγουα πουλάει τα δικαιώματα της διώρυγας του Παναμά στις ΗΠΑ για 55 εκατομμύρια δολάρια.

1918: Ιδρύεται η Γιουγκοσλαβία.

1944 : Παραιτούνται οι υπουργοί του ΕΑΜ που συμμετείχαν στην κυβέρνηση Παπανδρέου.

1960: Συγκρούσεις οικοδόμων και αστυνομικών στην Αθήνα.

1992: Συλλαμβάνεται ο καταζητούμενος από το 1885 Γιώργος Μπαλάφας ως μέλος της οργάνωσης “Αντικρατική Πάλη“.

1994: Αποφυλακίζεται μετά από 22 χρόνια η Ίρμγκαρντ Μέλερ, πρώην μέλος της RAF.

1997: Αθωώνεται ο Γιώργος Μπαλάφας για την εκτέλεσητου εισαγγελέα Θεοφανόπουλου.

2001: Συνοριοφύλακες πυροβολούν εναντίον δύο νεαρών Αλβανών σε παραμεθόριο χωριό της Θεσπρωτίας, ο ένας πέφτει νεκρός.

Εκτύπωση 🖨
Η Παπάρα…

Αισθανόμουν σαν μελλοθάνατος, που δεν ήξερε πότε θα εκτελεστεί η ποινή του. Λένε συχνά πως οι άνθρωποι αντιδρούν παράξενα όταν βρίσκονται κάτω από πίεση. Άλλοι φωνάζουν, άλλοι θρηνούν, άλλοι κλείνονται στον εαυτό τους. Εγώ, πάλι, έχω τη συνήθεια να σφυρίζω. Κάτι σαν μηχανισμός άμυνας, υποθέτω. Θυμάμαι τότε, με όλη την ένταση, την αγωνία, την κούραση, μου είχε κολλήσει ένας σκοπός που σφύριζα συνέχεια. Όχι κάτι ΕΑΜίτικο ή επαναστατικό, τύπου «Bella Ciao», αλλά ένα παλιό ρεμπέτικο του Τσιτσάνη: «Η καρδιά σου θα γίνει χρυσή». Το είχε τραγουδήσει η Μαρίκα Νίνου, με τη φωνή της να γλυκαίνει τη μελαγχολία και να την κάνει σχεδόν παρηγορητική. Δεν ξέρω γιατί κόλλησα με αυτό. Σφύριζα και σιγοτραγουδούσα την πρώτη στροφή που τη θυμόμουν… Σφύριζα τον σκοπό καθώς περπατούσα σε αυτούς τους ατελείωτους διαδρόμους του κεντρικού κτιρίου της Κομισιόν, του «Μπερλεμόντ», όπως το λένε όλοι εκεί, ή το σιγοτραγουδούσα από μέσα μου στις ατελείωτες και βασανιστικές συνεδριάσεις μιας διαπραγμάτευσης που φαινόταν αδιέξοδη. Ήταν τρόπος να αναπνεύσω μέσα στην ασφυξία. Και, ίσως, λειτουργούσε μέσα μου ως μια μικρή, διακριτική πρόκληση. Μια μικρή απρόβλεπτη σκανδαλιά. Να δείξω, χωρίς λόγια, χωρίς εντάσεις, πως δεν με τρόμαζαν. Οσο δεινοί και αν ήταν στο θέατρο του εκβιασμού, εγώ δεν είχα σκοπό να παίξω τον ρόλο που μου είχαν προδιαγράψει. Σκέφτομαι εκ των υστέρων ότι εκείνες τις στιγμές το σφύριγμα δεν ήταν απλώς μια αυθόρμητη αντίδραση, ήταν μια πολύ προσωπική και εσωτερική μορφή αντίστασης. Ενα στοιχείο της ταυτότητάς μου. Μια υπενθύμιση, πρώτα σε μένα και ύστερα σε όλους, ότι δεν θα αφήναμε να μας καταπιεί ο φόβος. Ηθελα να γεννηθεί μέσα τους η αμφιβολία: «Μα αυτός… σφυρίζει; Χαμογελά; Δεν είναι σοβαρός; Δεν αντιλαμβάνεται την κατάσταση;».

Αλέξης Τσίπρας («Ιθάκη»)

(Οπως ξέρουμε, καμιά αμφιβολία δεν δημιουργήθηκε στη Μέρκελ και τον Ολάντ. Και ο φόβος κατάπιε τον Τσίπρα και το ρόλο που του είχαν προδιαγράψει τον έπαιξε μέχρι τέλους, επιστρέφοντας από το Μπερλεμόν με ένα Μνημόνιο ναααα, μετά συγχωρήσεως, αφού προηγουμένως διασκέδασε τη «μαμά» και τον «μπαμπά» σφυρίζοντάς τους Τσιτσάνη – όπως ισχυρίζεται, γιατί όλο αυτό είναι αποκύημα φαντασίας. Καλά, δεν βρέθηκε ένας να τον προστατέψει από τέτοιες μακακίες; Οχι ο Μαραντζίδης, που ευχαρίστως μετέτρεπε σε παραμύθι για μεγάλους τις αφηγήσεις του Τσίπρα, αλλά ο Καλογήρου, η Μπαζιάνα; Είναι φανερό πως έχουν στήσει μια καινούργια παιδική χαρά και παίζουν όλοι μαζί, έχοντας χάσει ακόμα και την αίσθηση του γελοίου. Εκτός αν οι γάλλοι σύμβουλοι επικοινωνίας έχουν συμβουλέψει να το πάνε το πράγμα σαν παιδική χαρά, για να δώσουν την αίσθηση της αναγέννησης, σ’ ένα πολιτικό τοπίο που χαρακτηρίζεται από την έλλειψη κάθε κοινωνικής συμμετοχής, η οποία έχει αντικατασταθεί από τη διαμεσολάβηση μέσω των media και των social media)

Εκτύπωση 🖨
Αφίσες









Αρχείο Εφημερίδας
Εκδόσεις
25 Σεπ 2022, 13:12

Η ανατροπή του καπιταλισμού προϋπόθεση για τη λύση του ζητήματος της κατοικίας

27 Μαρ 2022, 17:35

Σοσιαλιστική οικοδόμηση και καπιταλιστική παλινόρθωση στην ΕΣΣΔ

Κατεβάστε ελεύθερα τη μελέτη

11 Οκτ 2020, 11:30

Διδάγματα από το Μεσοπόλεμο (κατεβάστε ελεύθερα τη μπροσούρα)

29 Αυγ 2020, 10:01

Η αλήθεια για τους Σλαβομακεδόνες

Ο ΠΟΛΥΧΡΟΝΟΣ ΑΝΕΛΕΗΤΟΣ ΔΙΩΓΜΟΣ ΕΝΟΣ ΛΑΟΥ

Αφιερώματα
17 Σεπ 2020, 19:22

Εγκληματικό, εθνικοσοσιαλιστικό μόρφωμα ήταν και παραμένει η Χρυσή Αυγή και οι παραφυάδες μετά τη διάσπασή της

4 Νοέ 2017, 00:00

100 ΧΡΟΝΙΑ ΜΕΤΑ

Ο μεγάλος Οκτώβρης του 1917 εξακολουθεί να διδάσκει το προλεταριάτο

30 Νοέ 2013, 00:00

KPD: Η συνεπής αντιφασιστική και επαναστατική οργάνωση της γερμανικής εργατικής τάξης

Διδάγματα από το Μεσοπόλεμο (7)

23 Νοέ 2013, 00:00

KPD: Η συνεπής αντιφασιστική και επαναστατική οργάνωση της γερμανικής εργατικής τάξης

Διδάγματα από το Μεσοπόλεμο (6)

Δείτε όλες τις ΕΚΔΟΣΕΙΣ

Δείτε όλα τα ΑΦΙΕΡΩΜΑΤΑ

Πολιτικές Δίκες
  • 17Ν
    • Εφετείο 17Ν
  • ΕΛΑ
    • Δεύτερη Δίκη ΕΛΑ
    • Εφετείο ΕΛΑ
    • Πρώτη Δίκη ΕΛΑ
  • Επαναστατικός Αγώνας
    • Πρώτη Δίκη Επαναστατικού Αγώνα
    • Εφετείο Επαναστατικού Αγώνα
    • Δεύτερη Δίκη Επαναστατικού Αγώνα
  • Συνωμοσία Πυρήνων της Φωτιάς
    • 3η Δίκη Σ.Π.Φ.
    • 4η Δίκη Σ.Π.Φ.
    • Δίκη Σ.Π.Φ.
Παλαιστίνη
  • Σπάζοντας την πολιορκία
    • Το ημερολόγιο της αποστολής
    • Σπάζοντας τον αποκλεισμό της Γάζας (4)
    • Σπάζοντας τον αποκλεισμό της Γάζας (3)
    • Σπάζοντας τον αποκλεισμό της Γάζας (2)
    • Σπάζοντας τον αποκλεισμό της Γάζας (1)
Σύνδεσμοι
  • Ποιοι είμαστε
  • Επικοινωνία
  • Όροι χρήσης
  • Ποιοι είμαστε
  • Επικοινωνία
  • Όροι χρήσης

Πληκτρολογήστε παραπάνω και πατήστε Enter για αναζήτηση. Πατήστε Esc για ακύρωση.

Χρησιμοποιούμε cookies αποκλειστικά για την βελτιστοποίηση της εμπειρίας πλοήγησης και για τη σύνταξη ανώνυμων στατιστικών επισκεψιμότητας. Εφόσον συνεχίσετε στη σελίδα μας, θεωρούμε ότι είστε ικανοποιημένοι με αυτό.
Ρυθμίσεις CookieΣυνέχεια
Διαχείριση συναίνεσης

Σύνοψη απορρήτου

Χρησιμοποιούμε cookies αποκλειστικά για την βελτιστοποίηση της εμπειρίας πλοήγησης και για τη σύνταξη ανώνυμων στατιστικών επισκεψιμότητας (analytics). Δεν μπορούμε να εξακριβώσουμε την προσωπική σας ταυτότητα από τα cookies. Τα cookies αποθηκεύονται αποκλειστικά στη δική σας συσκευή (υπολογιστή, tablet, κινητό τηλέφωνο) και η ιστοσελίδα δε διατηρεί κανένα αρχείο ή βάση δεδομένων με προσωπικά δεδομένα σας.
Necessary
Always Enabled
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. These cookies ensure basic functionalities and security features of the website, anonymously.
CookieDurationDescription
_GRECAPTCHA5 months 27 daysThis cookie is set by Google. In addition to certain standard Google cookies, reCAPTCHA sets a necessary cookie (_GRECAPTCHA) when executed for the purpose of providing its risk analysis.
cookielawinfo-checkbox-advertisement1 yearSet by the GDPR Cookie Consent plugin, this cookie is used to record the user consent for the cookies in the "Advertisement" category .
cookielawinfo-checkbox-analytics11 monthsThis cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Analytics".
cookielawinfo-checkbox-functional11 monthsThe cookie is set by GDPR cookie consent to record the user consent for the cookies in the category "Functional".
cookielawinfo-checkbox-necessary11 monthsThis cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookies is used to store the user consent for the cookies in the category "Necessary".
cookielawinfo-checkbox-others11 monthsThis cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Other.
cookielawinfo-checkbox-performance11 monthsThis cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Performance".
elementorneverThis cookie is used by the website's WordPress theme. It allows the website owner to implement or change the website's content in real-time.
viewed_cookie_policy11 monthsThe cookie is set by the GDPR Cookie Consent plugin and is used to store whether or not user has consented to the use of cookies. It does not store any personal data.
wordpress_test_cookiesessionThis cookie is used to check if the cookies are enabled on the users' browser.
Functional
Functional cookies help to perform certain functionalities like sharing the content of the website on social media platforms, collect feedbacks, and other third-party features.
CookieDurationDescription
__cf_bm30 minutesThis cookie, set by Cloudflare, is used to support Cloudflare Bot Management.
Performance
Performance cookies are used to understand and analyze the key performance indexes of the website which helps in delivering a better user experience for the visitors.
Analytics
Analytical cookies are used to understand how visitors interact with the website. These cookies help provide information on metrics the number of visitors, bounce rate, traffic source, etc.
CookieDurationDescription
_ga2 yearsThe _ga cookie, installed by Google Analytics, calculates visitor, session and campaign data and also keeps track of site usage for the site's analytics report. The cookie stores information anonymously and assigns a randomly generated number to recognize unique visitors.
_gid1 dayInstalled by Google Analytics, _gid cookie stores information on how visitors use a website, while also creating an analytics report of the website's performance. Some of the data that are collected include the number of visitors, their source, and the pages they visit anonymously.
Advertisement
Advertisement cookies are used to provide visitors with relevant ads and marketing campaigns. These cookies track visitors across websites and collect information to provide customized ads.
Others
Other uncategorized cookies are those that are being analyzed and have not been classified into a category as yet.
CookieDurationDescription
_lscache_vary2 daysNo description available.
abj404_solution_REQUEST_URI4 minutesNo description available.
abj404_solution_REQUEST_URI_SHORTpastNo description
abj404_solution_REQUEST_URI_UPDATE_URL4 minutesNo description
wordpress_b6635853a2380e54d99196d3b5c883f5pastNo description
wordpress_logged_in_b6635853a2380e54d99196d3b5c883f5pastNo description
wordpress_sec_b6635853a2380e54d99196d3b5c883f5pastNo description
wordpresspass_b6635853a2380e54d99196d3b5c883f5pastNo description
wordpressuser_b6635853a2380e54d99196d3b5c883f5pastNo description
wp-postpass_b6635853a2380e54d99196d3b5c883f5pastNo description
wp-settings-0pastNo description
wp-settings-time-0pastNo description
SAVE & ACCEPT
Powered by CookieYes Logo