Close Menu
Εφημερίδα Κόντρα | Eksegersi.grΕφημερίδα Κόντρα | Eksegersi.gr
  • Αρχική
  • Πολιτική
  • Διεθνή
  • Οικονομία
  • Εργατικά
  • Αγροτικά
  • Παιδεία
  • Καταστολή
  • Περιβάλλον
  • Υγεία
  • Πολιτισμός
  • Αθλητισμός
  • Ιστορία
  • Στήλες
    • Η Αποψή Μας
    • Στο Ψαχνό
    • Zoom
    • Βαθύ Κόκκινο
    • Αντικυνωνικά
    • Dixi et salvavi animam meam
X (Twitter) YouTube RSS
Τελευταία Νέα :
  • Σαν σήμερα 15 Ιούλη
  • Ναζιστές μέχρι μυελού οστών…
  • Tον Μπελέρι τον ρώτησε;
  • Αμπού Χάλεντ Μοχάμαντ Aλ-Ντέιφ: In memoriam
  • Οι παπάδες όλων των χριστιανικών δογμάτων καταγγέλλουν την εγκληματική δράση των σιωναζιστών στην Τάιμπε της Δυτικής Οχθης
  • Σαν σήμερα 14 Ιούλη
Εφημερίδα Κόντρα | Eksegersi.grΕφημερίδα Κόντρα | Eksegersi.gr
  • Αρχική
  • Πολιτική
  • Διεθνή
  • Οικονομία
  • Εργατικά
  • Αγροτικά
  • Παιδεία
  • Καταστολή
  • Περιβάλλον
  • Υγεία
  • Πολιτισμός
  • Αθλητισμός
  • Ιστορία
X (Twitter) YouTube RSS
Εφημερίδα Κόντρα | Eksegersi.grΕφημερίδα Κόντρα | Eksegersi.gr
Πλοήγηση:Αρχική»Επικαιρότητα»Αθροισμα σάπιων, αντιδραστικών στοιχείων από «μεταρρυθμίσεις» του παρελθόντος
Επικαιρότητα

Αθροισμα σάπιων, αντιδραστικών στοιχείων από «μεταρρυθμίσεις» του παρελθόντος

Eksegersi.grBy Eksegersi.gr13 Αυγ 2013, 00:00

Αφού ξεπάτωσαν κάθε κοινωνικό αγαθό, οι άθλιοι της κυβέρνησης, καταφέρουν τώρα, μέσα στο κατακαλόκαιρο, νέο συντριπτικό χτύπημα στην Παιδεία. Ο υπουργός Παιδείας προωθεί με τη φάρσα της δημόσιας «διαβούλευσης» το νομοσχέδιο για το «νέο Λύκειο», ώστε ο λόχος της συγκυβέρνησης να το ψηφίσει με διαδικασίες fast track, μόλις ανοίξει η Βουλή, για να ισχύσει κιόλας από τη νέα σχολική χρονιά.

Ο,τι σάπιο έφεραν οι «μεταρρυθμίσεις» του παρελθόντος παντρεύτηκε σε αυτό το νομοσχέδιο. «Ολίγη» από κάθε μεταρρυθμιστική δόση του παρελθόντος, μαζί με «ολίγη» από τις νέες «εκσυγχρονιστικές τάσεις», που θέλουν τα Πανεπιστήμια να έχουν λόγο στην επιλογή των φοιτητών τους, αποτέλεσαν το όλον. Η κακόφημη «μεταρρύθμιση Αρσένη», οι δέσμες, τα πορίσματα των επιτροπών Διαμαντοπούλου-Μπαμπινιώτη, προσαρμοσμένα στους περιοριστικούς όρους των Μνημονίων για τις δημόσιες δαπάνες, βρήκαν εδώ την έκφρασή τους.

Στόχος, το αποφασιστικό χτύπημα της ιστορικά διαμορφωμένης τάσης της νεολαίας της ελληνικής εργαζόμενης κοινωνίας για πανεπιστημιακή μόρφωση, η αποθέωση της ειδίκευσης σε βάρος κάθε εναπομείναντος ίχνους γενικής παιδείας, η υποβάθμιση τελικά της παρεχόμενης Παιδείας.

Η με σάπια, πεπαλαιωμένα υλικά «νέα μεταρρύθμιση» προσφέρει βορά στο κεφάλαιο τον ανθό της νεολαίας των φτωχών λαϊκών στρωμάτων από πολύ πιο μικρή ηλικία, σφίγγει τη στρόφιγγα της ροής προς την τριτοβάθμια εκπαίδευση και γεμίζει με ζεστό παραδάκι τους ιδιώτες που εμπορεύονται τον καημό των εργαζόμενων να σπουδάσουν τα παιδιά τους. Τα φροντιστήρια πανηγυρίζουν, καθώς υψώνονται νέοι ταξικοί φραγμοί από την Α' Τάξη του Λυκείουκαι .

Πανηγυρίζουν, βεβαίως, όλοι οι έμποροι της γνώσης, διαθέτοντες ΙΕΚ και επαγγελματικές σχολές, επειδή παγιώνεται με το νομοσχέδιο η εκχώρηση ολόκληρων τομέων και ειδικοτήτων στην αφεντομουτσουνάρα τους, διαδικασία που ξεκίνησε με την κατάργηση ολόκληρων τομέων και δεκάδων ειδικοτήτων από τα ΕΠΑΛ-ΕΠΑΣ. Ο νέος χάρτης, αποτελούμενος από οκτώ Ομάδες Προσανατολισμού, που περιλαμβάνουν η κάθε μια αντίστοιχες σχολές και τμήματα Πανεπιστημίων, ΤΕΙ, ΙΕΚ, ΕΠΑΛ και ΣΕΚ (Σχολές Επαγγελματικής Κατάρτισης, η εξέλιξη των παλιών ΕΠΑΣ), επιβεβαιώνει τις επιλογές του υπουργείου Παιδείας.

Το νομοσχέδιο, παρά τις φανφάρες για αναβάθμιση του «αυτοδύναμου» και «αυτοτελούς» μορφωτικού χαρακτήρα του Λυκείου, το υποτάσσει πλήρως στην εξεταστική αγωνία για την είσοδο στην τριτοβάθμια εκπαίδευση και διατηρεί τους δυο τύπους Λυκείου (Γενικό και Επαγγελματικό), καθώς και τις Επαγγελματικές Σχολές (ΣΕΚ), για να υπογραμμίσει ότι πρέπει να διαχωρίζεται η ήρα από το σιτάρι, η όποια γενική μόρφωση (λέμε τώρα) από τη στενή κατάρτιση, για την οποία είναι προορισμένα τα παιδιά της εργατικής τάξης και των φτωχών λαϊκών στρωμάτων. Μαθήματα εξοβελίζονται από τα αναλυτικά προγράμματα (π.χ. Πληροφορική), δημιουργώντας νέες δεξαμενές «πλεοναζόντων» εκπαιδευτικών, ενώ άλλα παραμένουν σταθερά διδασκόμενα -και εξεταζόμενα παρακαλώ γραπτώς- μέχρι και την Γ' Λυκείου (ο βαθμός απολυτηρίου μετρά για την εισαγωγή στα ΑΕΙ-ΤΕΙ), όπως είναι τα Θρησκευτικά, για να επιβεβαιώνουν τους δεσμούς της τάσης του αστισμού που μας κυβερνά με το παπαδαριό.

– Η είναι η μοναδική τάξη γενικής παιδείας. Σ' αυτή διδάσκεται πρόγραμμα 35 ωρών εβδομαδιαίως. Ειδικότερα, οι 33 ώρες αφορούν εννέα (9) μαθήματα κοινά για όλους τους μαθητές και οι δύο (2) ώρες αποτελούνται από ένα (1) μάθημα επιλογής, που επιλέγεται μεταξύ τριών (3) μαθημάτων από τους μαθητές.

Τα μαθήματα του κοινού προγράμματος γενικής παιδείας είναι:

1. Ελληνική Γλώσσα (Αρχαία Ελληνική Γλώσσα και Γραμματεία, Νέα Ελληνική Γλώσσα και Λογοτεχνία)

2. Μαθηματικά (Αλγεβρα – Γεωμετρία, ως διακριτά διδακτέα αντικείμενα-κλάδοι)

3. Φυσικές Επιστήμες (Φυσική, Χημεία, Βιολογία ως διακριτά αντικείμενα)

4. Θρησκευτικά

5. Ιστορία

6. Ξένη Γλώσσα

7. Φυσική Αγωγή

8. Πολιτική Παιδεία (Οικονομία, Πολιτικοί Θεσμοί και Αρχές Δικαίου και Κοινωνιολογία)

9. Ερευνητική εργασία (συνθετική εργασία ή project)

Τα μαθήματα επιλογής είναι:

1. Εφαρμογές Πληροφορικής

2. Τεχνολογία και Διαχείριση Φυσικών Πόρων

3. Εκφραση-Πολιτισμός και Ευρωπαϊκός Πολιτισμός.

– Η έχει 30 διδακτικές ώρες εβδομαδιαίως αφιερωμένες σε μαθήματα γενικής παιδείας κοινά για όλους και πέντε (5) διδακτικές ώρες αφιερωμένες σε κάθε μια από τις δυο Ομάδες Μαθημάτων Προσανατολισμού (ποσοστό 20%), μεταξύ των οποίων καλούνται να επιλέξουν μία οι μαθητές. Οι Ομάδες Προσανατολισμού είναι αντίστοιχες των δυο κατευθύνσεων που ίσχυαν ως τώρα, των Ανθρωπιστικών και των Θετικών Σπουδών.

– Στη οι Ομάδες Προσανατολισμού γίνονται πέντε (5) και οδηγούν σε αντίστοιχες σχολές. Η εικόνα αντιστρέφεται πλήρως και το βάρος, σχεδόν αποκλειστικά, σε ποσοστό 80% πέφτει στην ειδίκευση.

Οι ταξικοί φραγμοί εντείνονται και απλώνονται σε όλες τις τάξεις του Λυκείου. Για την προαγωγή από τάξη σε τάξη και για την απόλυση από το Λύκειο οι μαθητές εξετάζονται γραπτώς σε όλα τα μαθήματα (εκτός από τη Φυσική Αγωγή και την Ερευνητική Εργασία). Για να πετύχει τη «χρυσή τομή» ανάμεσα στην αναγκαιότητα της έντασης των ταξικών φραγμών με τη μορφή των πανελλαδικών εξετάσεων, από τη μια, και του περιορισμού της δαπάνης που επιτάσσει η σκληρή λιτότητα των Μνημονίων, από την άλλη, το υπουργείο Παιδείας επέλεξε μια «μεσαία λύση»: τα μαθήματα θα εξετάζονται με θέματα που θα επιλέγονται με κλήρωση σε ποσοστό 50% από τράπεζα θεμάτων διαβαθμισμένης δυσκολίας, που θα καταρτίζει ο Εθνικός Οργανισμός Εξετάσεων και σε ποσοστό 50% από τον οικείο διδάσκοντα.

Τα γραπτά διορθώνονται από τον διδάσκοντα.

Ο Γενικός Βαθμός της Α' και Β' Τάξης προκύπτει από το Μέσο Ορο της προφορικής και γραπτής βαθμολογίας σε κάθε μάθημα.

Απαραίτητη προϋπόθεση για την προαγωγή είναι ο Γενικός Βαθμός να είναι ίσος ή μεγαλύτερος του δέκα (10).

Στην Γ' τάξη, για την απόλυση απαραίτητη προϋπόθεση είναι η επίτευξη Γενικού Βαθμού ίσου ή μεγαλύτερου του δέκα (10), καθώς και η επίτευξη μέσου όρου προφορικής και γραπτής βαθμολογίας ίσου ή ανώτερου του δέκα (10) στα μαθήματα της Ελληνικής Γλώσσας και των Μαθηματικών, ανεξαρτήτως του μέσου όρου της βαθμολογίας αυτών.

Ο βαθμός του απολυτηρίου Γενικού Λυκείου προκύπτει από το μέσο όρο της γενικής βαθμολογίας των γραπτώς εξεταζόμενων μαθημάτων και της προφορικής βαθμολογίας της Φυσικής Αγωγής του μαθητή.

Η δομή του «νέου Λυκείου», με τις συνεχείς εξετάσεις, προκαλεί φόβο στους μαθητές, ειδικά σε αυτούς που προέρχονται από τα φτωχά λαϊκά στρώματα και στην ουσία τους εξωθεί βίαια έξω από το σχολείο, καθώς δεν μπορούν να στηρίξουν οικονομικά και μορφωτικά την προσπάθειά τους και την επιτυχία τους στις εξετάσεις. Με τον τρόπο αυτό, το υπουργείο Παιδείας ευελπιστεί να στείλει απευθείας τα παιδιά αυτά είτε στα Επαγγελματικά Λύκεια, αυξάνοντας τον πληθυσμό τους, είτε στις σχολές κατάρτισης, είτε στην ανεργία.

Οι πανελλαδικές εξετάσεις για την εισαγωγή στα ΑΕΙ-ΤΕΙ είναι πάντοτε, βεβαίως, η ιερή αγελάδα του αστικού εκπαιδευτικού συστήματος. Είναι ο κρίσιμος θεσμός που δίνει το τελειωτικό χτύπημα σε όσους καταφέρουν να ξεπεράσουν τις εξεταστικές συμπληγάδες του Λυκείου.

Τα πανελλαδικώς εξεταζόμενα μαθήματα από έξι (6) γίνονται τέσσερα (4). Αυτή η τάχαμου ελάφρυνση είναι το «τυράκι» που προσφέρεται στους απόφοιτους του Λυκείου. Η δυσκολία τους, όμως, έχει τώρα άλλα ποδάρια. Τα θέματα των εξετάσεων προκύπτουν κατά ποσοστό 50% με κλήρωση από την τράπεζα θεμάτων και κατά ποσοστό 50% από την Κεντρική Επιτροπή Εξετάσεων.

Ο καθορισμός του συντελεστή βαρύτητας σε ένα (1) μάθημα ανά Σχολή, Τμήμα ή Εισαγωγική Κατεύθυνση πραγματοποιείται μετά από πρόταση της γενικής συνέλευσης του αρμόδιου Τμήματος (των ΑΕΙ-ΤΕΙ) προς τον υπουργό Παιδείας.

Τα πανελλαδικώς εξεταζόμενα τέσσερα (4) μαθήματα καθορίζονται με βάση το Επιστημονικό Πεδίο Εξειδίκευσης- Ομάδα Μαθημάτων Προσανατολισμού, που επιλέγει ο μαθητής στη Γ' Λυκείου. Τα Επιστημονικά Πεδία Εξειδίκευσης είναι πέντε (5): α) Ανθρωπιστικές Σπουδές, Νομικές β) Θετικές και Τεχνολογικές Επιστήμες γ) Επιστήμες Υγείας δ) Επιστήμες Οικονομίας, Διοίκησης και Πολιτικές Επιστήμες ε) Παιδαγωγικών Τμημάτων.

Για τον υπολογισμό του Βαθμού Πρόσβασης προσμετράται και ο Βαθμός Προαγωγής και Απόλυσης (ΒΠΑ) του μαθητή.

Ο γενικός βαθμός προαγωγής της Α' Τάξης του Γενικού Λυκείου πολλαπλασιαζόμενος με συντελεστή 0,5, της Β' Τάξης με 0,7 και ο γενικός βαθμός απόλυσης της Γ' Τάξης με 0.9, αθροίζονται και διαιρούνται διά τρία. Το εν λόγω πηλίκο αποτελεί τον ΒΠΑ.

Οταν ο ΒΠΑ είναι μεγαλύτερος του μέσου όρου της βαθμολογίας των τεσσάρων πανελλαδικώς εξεταζόμενων μαθημάτων, τότε ο Μ.Ο. των μαθημάτων πολλαπλασιάζεται με συντελεστές 0.5 και 0,7 και 0,9 και τα γινόμενα αυτών αθροίζονται και διαιρούνται διά του τρία. Το εν λόγω πηλίκο λογίζεται ως πέμπτος βαθμός για την εισαγωγή του μαθητή στην τριτοβάθμια εκπαίδευση.

Οταν ο ΒΠΑ είναι μικρότερος του μέσου όρου της βαθμολογίας των τεσσάρων πανελλαδικώς εξεταζόμενων μαθημάτων, τότε ο γενικός βαθμός προαγωγής της Α' Τάξης προσαυξανόμενος κατά μία μονάδα και πολλαπλασιαζόμενος με συντελεστή 0,5, ο γενικός βαθμός προαγωγής της Β' Τάξης προσαυξανόμενος κατά μία μονάδα και πολλαπλασιαζόμενος με συντελεστή 0,7 και ο γενικός βαθμός απόλυσης της Γ' τάξης προσαυξανόμενος κατά μία μονάδα και πολλαπλασιαζόμενος με συντελεστή 0,9 αθροίζονται και διαιρούνται διά του τρία. Το εν λόγω πηλίκο λογίζεται ως πέμπτος βαθμός για την εισαγωγή του μαθητή στην τριτοβάθμια εκπαίδευση.

Κοντολογίς, γίνεται φανερό ότι σε όλο το Λύκειο οι μαθητές θα κυνηγούν με πάθος τη βαθμολογία. Το Λύκειο γίνεται καθαρός προθάλαμος για την εισαγωγή στο Πανεπιστήμιο. Και τα φαινόμενα συναλλαγής με καθηγητές θα θεριέψουν και ο ανταγωνισμός θα φτάσει στα ύψη. Το πνεύμα αλληλεγγύης ανάμεσα στους μαθητές θα στηθεί στον τοίχο. Το ενδιαφέρον των μαθητών για τα μαθήματα θα περιοριστεί αυστηρότατα στη βαθμοθηρία και θα χαθεί το οποιοδήποτε ουσιαστικό ενδιαφέρον για την ουσία τους (και τώρα, βεβαίως, αυτό γίνεται, αλλά από τούδε και στο εξής θα υπάρξει ένταση του φαινομένου).

Το Επαγγελματικό Λύκειο είναι ο Καιάδας για τα απόπαιδα της εκπαιδευτικής διαδικασίας, προορισμένο να «χωνεύει» τις ελπίδες των παιδιών της εργατικής τάξης για «μόρφωση» και επαγγελματική αποκατάσταση και να απορροφά τους κοινωνικούς κραδασμούς από την απογοήτευση που καλλιεργείται στη νεολαία, λόγω της «αποτυχίας» της να σπουδάσει στο Γενικό Λύκειο.

Αποτελείται από δυο (2) κύκλους σπουδών: Τον Δευτεροβάθμιο Κύκλο και την Τάξη Μαθητείας.

Ο  Δευτεροβάθμιος Κύκλος οδηγεί σε πτυχίο ειδικότητας επιπέδου 3 και η Τάξη Μαθητείας σε πτυχίο ειδικότητας επιπέδου 4.

Η λεγόμενη επαγγελματική εκπαίδευση υποβαθμίζεται παραπέρα, αφού τα μαθήματα γενικής παιδείας περιορίζονται αυστηρά στην Α' Τάξη. Η Α' Τάξη καθίσταται επιπλέον δυσκολότερη, καθώς έχει το ίδιο εξεταστικό σύστημα για την προαγωγή με τα Γενικά Λύκεια (50% των θεμάτων από την τράπεζα θεμάτων και 50% από τον διδάσκοντα) και επομένως γίνεται φόβητρο για τους μαθητές, που οδηγούνται έτσι είτε στις ακόμη πιο υποβαθμισμένες επαγγελματικές σχολές είτε στη μαύρη αγορά εργασίας.

Οι απόφοιτοι του Δευτεροβάθμιου Κύκλου (τρεις τάξεις) των ΕΠΑΛ έχουν δικαίωμα συμμετοχής σε ειδικές πανελλαδικές εξετάσεις για εισαγωγή στα ΤΕΙ και εξετάζονται σε 4 μαθήματα (2 γενικής παιδείας και 2 ειδικότητας). Για εισαγωγή στα ΑΕΙ-ΤΕΙ  δίνεται το δικαίωμα συμμετοχής στις πανελλαδικές εξετάσεις με τους ίδιους όρους και προϋποθέσεις που ισχύουν για τους απόφοιτους των ΓΕΛ. Πρόκειται, βεβαίως, περί καθαρής υποκρισίας, επειδή οι μαθητές των ΕΠΑΛ δεν έχουν σε καμιά περίπτωση τις ίδιες προϋποθέσεις με τους απόφοιτους των ΓΕΛ (ούτε τις οικονομικές ούτε τις κοινωνικές, ενώ επιπλέον δεν έχουν διδαχθεί τα μαθήματα που εξετάζονται σε πανελλαδικό επίπεδο).

Η Τάξη Μαθητείας είναι καθαρά ένα μεγάλο δώρο στους καπιταλιστές, που εξασφαλίζουν για τα κάτεργά τους τσάμπα εργατικό δυναμικό. Είναι προαιρετική και διαρκεί ένα έτος. Εφαρμόζεται από το υπουργείο Παιδείας και τον ΟΑΕΔ και την ευθύνη τοποθέτησης στις καπιταλιστικές επιχειρήσεις, καθώς και όλα τα σχετικά με αυτή, έχει αποκλειστικά ο ΟΑΕΔ. Πολλοί απόφοιτοι των ΕΠΑΛ θα οδηγούνται στην τάξη μαθητείας, προσδοκώντας να γίνουν με την προσήλωση και την υπακοή τους αρεστοί στα αφεντικά, μπας και εξασφαλίσουν μετά κάποια θέση  εργασίας.

Ο Εθνικός Οργανισμός Εξετάσεων αποτελεί «Ανεξάρτητη Διοικητική Αρχή» και εποπτεύεται από τον υπουργό Παιδείας. Είναι ο επιστημονικός επιτελικός φορέας για ζητήματα που αφορούν στις γραπτές προαγωγικές και απολυτήριες εξετάσεις στο ΓΕΛ και το ΕΠΑΛ, στις εξετάσεις εισαγωγής στην τριτοβάθμια εκπαίδευση και στη δημιουργία της τράπεζας θεμάτων εξετάσεων διαβαθμισμένης δυσκολίας. Προσδιορίζει την εξεταστέα ύλη, κάνει πρόταση για τον ορισμό των βαθμολογητών, τη βαθμολόγηση των γραπτών, κ.λπ.

Εκτύπωση 🖨
Κοινοποίηση: Facebook Twitter LinkedIn Email WhatsApp
Προηγούμενο ΆρθροΕν μέρει αποκατάσταση της παρονομίας Σηφουνάκη
Επόμενο άρθρο Αθροισμα σάπιων, αντιδραστικών στοιχείων από «μεταρρυθμίσεις» του παρελθόντος

Σχετικά Αρθρα

«Διπλό άξελ με τριπλό τόλουπ» ή πώς ο Βορίδης προσπαθεί να κουκουλώσει το σκάνδαλο με τον επικίνδυνο κινέζικο ιό ζωονόσου των χοίρων

Επικαιρότητα 21 Αυγ 2020, 08:29

Πανδημία CoviD-19: Εγκληματούν σε βάρος του ελληνικού λαού

Επικαιρότητα 8 Αυγ 2020, 08:32

Οι σερίφηδες των φυλακών

Επικαιρότητα 2 Αυγ 2020, 09:20

Υπηρεσία Ασύλου: συνθήκες εργασιακού κατέργου

Επικαιρότητα 1 Αυγ 2020, 17:54

Φασιστικός ρεβανσισμός ενάντια στον Δημήτρη Κουφοντίνα

Επικαιρότητα 1 Αυγ 2020, 10:18

Ξανά για το δασοκτόνο σκάνδαλο του Χατζηδάκη

Επικαιρότητα 27 Ιούλ 2020, 20:17
Ροή Ειδήσεων
Σαν Σήμερα

Σαν σήμερα 15 Ιούλη

15 Ιούλ 2025, 00:01
Διεθνή

Ναζιστές μέχρι μυελού οστών…

14 Ιούλ 2025, 18:49
Κόντρες

Tον Μπελέρι τον ρώτησε;

14 Ιούλ 2025, 18:16
Διεθνή

Αμπού Χάλεντ Μοχάμαντ Aλ-Ντέιφ: In memoriam

Ενας χρόνος χωρίς τη σκιά, τον επισκέπτη, η αντίσταση συνεχίζεται

14 Ιούλ 2025, 08:05
Διεθνή

Οι παπάδες όλων των χριστιανικών δογμάτων καταγγέλλουν την εγκληματική δράση των σιωναζιστών στην Τάιμπε της Δυτικής Οχθης

14 Ιούλ 2025, 06:56
Σαν Σήμερα

Σαν σήμερα 14 Ιούλη

14 Ιούλ 2025, 00:01
Πολιτική

Να μην ξεφορτώσει στο λιμάνι του Πειραιά το πλοίο που μεταφέρει ατσάλι για τη σιωναζιστική πολεμική βιομηχανία

Συγκέντρωση Δευτέρα, 6:30 το πρωί, στο λιμάνι του Πειραιά

13 Ιούλ 2025, 21:17
Πολιτική

Δέσποινα Κουτσούμπα, να ανακαλέσεις άμεσα τη συκοφαντία

13 Ιούλ 2025, 21:13
Διεθνή

Η Παλαιστινιακή Αντίσταση δεν υπογράφει «Λίβανο-Καζέρτα-Βάρκιζα» (πρωτοφανές video)

Ο σιωναζιστικός στρατός διέρρευσε βίντεο που αποθεώνει την Παλαιστινιακή Αντίσταση

13 Ιούλ 2025, 12:07
Διεθνή

Aνάς Αλ-Σαρίφ: «Δεν θα σωπάσω. Δεν θα σταματήσω. Η φωνή μου θα παραμείνει μάρτυρας για κάθε έγκλημα»

13 Ιούλ 2025, 10:09
Παιδεία

109η Σύνοδος Πρυτάνεων: Μέσα «ναι στη Λισαβόνα» και παζάρια για τις διαγραφές «αιώνιων», έξω ξύλο και χημικά

13 Ιούλ 2025, 09:01
Σαν Σήμερα

Σαν σήμερα 13 Ιούλη

13 Ιούλ 2025, 00:01
Διεθνή

Δε σας σώνει το Ταλμούδ

12 Ιούλ 2025, 14:51
Εργατικά

Πρωτοβουλία Εργαζομένων ΕΚΠΑ: Αθλιότητα στο Συγκρότημα «Εύριπος» στα Ψαχνά

12 Ιούλ 2025, 11:38
Αγροτικά

ΣΕΚ για ευλογιά αιγοπροβάτων: Προτείνουν υποχρεωτικό εμβολιασμό, ενώ ξέρουν ότι θα επιφέρει καταστροφή

12 Ιούλ 2025, 11:14
Πολιτισμός

«Αν θέλεις χερσαία μάχη»: ένα προφητικό τραγούδι του 2017

12 Ιούλ 2025, 06:24
Αντικυνωνικά

ΑΝΤΙΚΥΝΩΝΙΚΑ

12 Ιούλ 2025, 00:02
Σαν Σήμερα

Σαν σήμερα 12 Ιούλη

12 Ιούλ 2025, 00:01
Διεθνή

Κότα λειράτη και μακροπουπουλάτη ήταν ο σιωναζιστής… «ήρωας»

11 Ιούλ 2025, 21:50
Διεθνή

Αν θέλεις να λέγεσαι άνθρωπος: Συγκλονιστικό μήνυμα από τους γιατρούς του νοσοκομείου Νάσερ στη Χαν Γιούνις

11 Ιούλ 2025, 18:49
Εκδηλώσεις στην Κόντρα
Η Yπόθεση Ζορζ Ιμπραήμ Αμπνταλλά
Εφετείο ΧΑ
Ουκρανία
Επιλεγμένα θέματα
10 Μάι 2022, 22:55

Ο ρωσικός ιμπεριαλισμός από θέση ισχύος

«Ο πλούτος των κοινωνιών όπου κυριαρχεί ο κεφαλαιοκρατικός τρόπος παραγωγής εμφανίζεται σαν ένας “τεράστιος σωρός…

21 Απρ 2022, 13:42

Καρλ Μαρξ: Μισθός, τιμή και κέρδος

21 Νοέ 2021, 07:31

Κινέζικος Ιμπεριαλισμός: Tα περιθώρια της παλιάς υψηλής κερδοφορίας στενεύουν

Παρά τη συνεχιζόμενη υπερεκμετάλλευση του προλεταριάτου

Περισσότερα…

Σαν Σήμερα

Σαν σήμερα 15 Ιούλη

15/7

1935: Συμπλοκές βασιλοφρόνων και δημοκρατικών στην Πάτρα, πολλοί τραυματίες.

1948: Απόπειρα δολοφονίας του Παλμίρο Τολιάτι (Ιταλία).

1965: «Ιουλιανά» – Ο Γεώργιος Παπανδρέου παραιτείται από πρωθυπουργός μετά από απαίτηση του βασιλιά Κωνσταντίνου.

1970: Καταδίκες δώδεκα στελεχών των ΚΚΕ, ΔΕΑ και ΠΑΜ.

1974: Η χούντα του Ιωαννίδη οργανώνει πραξικόπημα στη Λευκωσία που οδηγεί στην ανατροπή του Μακάριου.

1984 : Τρεις βόμβες σε ένα διήμερο στο υπουργείο Βιομηχανίας της Γαλλίας.

Εκτύπωση 🖨
Η Παπάρα…

[…] Η Δικαιοσύνη την οποία υπηρετούμε, δεν είναι απλώς μία από τις τρεις εξουσίες. Είναι το σώμα των λειτουργών που με το δικαιοδοτικό τους έργο καλούνται να εξασφαλίζουν την ειρηνική συμβίωση των πολιτών, την ομαλή και ασφαλή λειτουργία των συναλλαγών και με τον τρόπο αυτό η Δικαιοσύνη αναδεικνύεται σε βασικό πυλώνα για την κοινωνική και οικονομική ευημερία και ανάπτυξη της χώρας. […] Θυμίζω ότι η ανεξαρτησία δεν αποτελεί κάποιου είδους προνόμιο, ούτε συνδέετε με αλαζονικές συμπεριφορές, αλλά λειτουργεί αποκλειστικά και μόνον ως εγγύηση των πολιτών για την ορθή απονομή της δικαιοσύνης. Η ανεξαρτησία του Δικαστή αφορά εν πρώτοις τη σχέση του δικαστή με τις άλλες εξουσίες, την εκτελεστική και τη νομοθετική. Οχι όμως μόνο με αυτές: νοείται απέναντι και στη δυναμική που αναπτύσσουν φορείς οικονομικής, κοινωνικής και επικοινωνιακής ισχύος προς επηρεασμό της δικαιοδοτικής κρίσης, ακόμη και απέναντι στον εαυτό μας, απέναντι στις προσωπικές μας πεποιθήσεις, αντιλήψεις, ιδέες, επιλογές, προτιμήσεις, ώστε, όταν ο δικαστής ασκεί το δικαιοδοτικό του έργο να είναι μονάχα η ζώσα ψυχή του νόμου. […] Με την ανεξαρτησία συναρτάται και το ζήτημα, που κάθε τόσο επανέρχεται στο προσκήνιο, της άσκησης κριτικής των δικαστικών αποφάσεων και ο σχολιασμός των δικαστικών ενεργειών. Οι ενέργειες της δικαιοσύνης αναμφίβολα είναι και αυτές αντικείμενο του δημόσιου, δημοκρατικού διαλόγου. Ζήτημα δημιουργείται όταν επιχειρείται, ή φαίνεται ότι επιχειρείται (και εδώ ας θυμηθούμε τη θεωρία των φαινομένων του ΕΔΔΑ), αθέμιτος επηρεασμός των αρμοδίων δικαστικών οργάνων. Κυρίως όταν ο σχολιασμός αφορά εκκρεμή υπόθεση. Ο κίνδυνος αφορά την απονομιμοποίηση του συστήματος που κλονίζει τις βάσεις του κράτους δικαίου. Μάλιστα, το τελευταίο διάστημα παρατηρείτε το φαινόμενο εξωδικαστικά πρόσωπα, καθ’ υπέρβαση των ακροτάτων ορίων μιας καλοπροαίρετης ιδιάζουσας κριτικής, να αμφισβητούν επικριτικά, ως υπερδικαστές το πόρισμα των δικαστικών ερευνών επί της ουσίας και μάλιστα με κριτήρια εξωδικαστικά, επιχειρώντας τη χειραγώγηση και τον επηρεασμό έξωθεν ή τον αυθαίρετο σφετερισμό της συνταγματικά κατοχυρωμένης, ως αδέσμευτης, δικαστικής κρίσης, παραγνωρίζοντας ότι κατά το σύνταγμα η συνείδηση του ίδιου του δικαστικού κριτή πρέπει να συνιστά το μοναδικό παράγοντα σχηματισμού της δικανικής πεποίθησης. […]

Αναστασία Παπαδοπούλου
Πρόεδρος του Αρείου Πάγου

(Στη φωτογραφία που δημοσιεύτηκε σε όλα τα μίντια, αμέσως μόλις ανακοινώθηκε η εκλογή της νέας προέδρου του Αρείου Πάγου, η Αναστασία Παπαδοπούλου φοράει στο λαιμό της ένα κολιέ από πέρλες και έναν ευμεγέθη χρυσό σταυρό. Αρχοντιά και Ορθοδοξία, ο ιδανικός συνδυασμός. Στην ψηφοφορία των συναδέλφων της η Α. Παπαδοπούλου ήρθε τέταρτη, ενώ στην ψηφοφορία της Διάσκεψης των Προέδρων της Βουλής ήρθε πρώτη. Και οι δύο αυτές ψηφοφορίες είναι ενδεικτικές. Δεν δεσμεύουν την κυβέρνηση, αλλά έγινε φανερό ποια ήταν η «γραμμή» του μεγάρου Μαξίμου. Αλλωστε, η ίδια η εκλογή της από το υπουργικό συμβούλιο έγινε… διά περιφοράς! Παλιά, κάποιος «κούριερ» θα γύριζε τα υπουργεία και θα μάζευε υπογραφές υπουργών. Πλέον οι υπογραφές μπαίνουν ψηφιακά. Συζήτηση, φυσικά, δεν έγινε. Αυτό έλειπε, να τίθενται προς συζήτηση οι αποφάσεις του αυτοκρατορίσκου. Τα όσα περιέλαβε στη φλύαρη -τρισέλιδη- δήλωσή της η νέα πρόεδρος του Αρείου Πάγου είναι οι συνήθεις παπάρες που λένε οι διοικούντες το δικαστικό σύστημα και οι διοικούντες τις κυβερνήσεις. Τις διαβάζει ή τις ακούει ο κόσμος και σκάει στα γέλια: «Καλά, δε βαρεθήκατε τόσα χρόνια να αυτοδιαψεύδεστε;» Οχι, δε βαρέθηκαν, ούτε θα βαρεθούν. Μήπως έχουν κάτι άλλο να πουν; Προσέξτε, όμως, το διαχωρισμό που κάνει η Α. Παπαδοπούλου. Τα «κονέ» με την κυβερνητική εξουσία και με τους δυνατούς του κεφαλαίου είναι αόρατα. Δύσκολα μπορούν να εντοπιστούν. Οταν καμιά φορά εντοπίζονται και αποκαλύπτονται, έχουμε ένα σκάνδαλο στο χώρο της Δικαιοσύνης. Ομως η κριτική στους χειρισμούς και τις αποφάσεις του δικαστικού μηχανισμού είναι πάντοτε δημόσια. Και γίνεται κατά κανόνα ευθαρσώς. Αυτή την κριτική έβαλε στο στόχαστρό της η νέα πρόεδρος του Αρείου Πάγου. Διεκδικώντας -τι πρωτότυπο!- το «υπεράνω κριτικής» των δικαστών. Τυχαίο; ΥΓ. Δε θα σχολιάσουμε ένα κραυγαλέο ορθογραφικό λάθος στη γραπτή δήλωση της κας Παπαδοπούλου. Είναι απ’ αυτά που συμβαίνουν. Συνήθως τα διορθώνει μια δεύτερη ανάγνωση…)

Εκτύπωση 🖨
Αφίσες









Αρχείο Εφημερίδας
Εκδόσεις
25 Σεπ 2022, 13:12

Η ανατροπή του καπιταλισμού προϋπόθεση για τη λύση του ζητήματος της κατοικίας

27 Μαρ 2022, 17:35

Σοσιαλιστική οικοδόμηση και καπιταλιστική παλινόρθωση στην ΕΣΣΔ

Κατεβάστε ελεύθερα τη μελέτη

11 Οκτ 2020, 11:30

Διδάγματα από το Μεσοπόλεμο (κατεβάστε ελεύθερα τη μπροσούρα)

29 Αυγ 2020, 10:01

Η αλήθεια για τους Σλαβομακεδόνες

Ο ΠΟΛΥΧΡΟΝΟΣ ΑΝΕΛΕΗΤΟΣ ΔΙΩΓΜΟΣ ΕΝΟΣ ΛΑΟΥ

Αφιερώματα
17 Σεπ 2020, 19:22

Εγκληματικό, εθνικοσοσιαλιστικό μόρφωμα ήταν και παραμένει η Χρυσή Αυγή και οι παραφυάδες μετά τη διάσπασή της

4 Νοέ 2017, 00:00

100 ΧΡΟΝΙΑ ΜΕΤΑ

Ο μεγάλος Οκτώβρης του 1917 εξακολουθεί να διδάσκει το προλεταριάτο

30 Νοέ 2013, 00:00

KPD: Η συνεπής αντιφασιστική και επαναστατική οργάνωση της γερμανικής εργατικής τάξης

Διδάγματα από το Μεσοπόλεμο (7)

23 Νοέ 2013, 00:00

KPD: Η συνεπής αντιφασιστική και επαναστατική οργάνωση της γερμανικής εργατικής τάξης

Διδάγματα από το Μεσοπόλεμο (6)

Δείτε όλες τις ΕΚΔΟΣΕΙΣ

Δείτε όλα τα ΑΦΙΕΡΩΜΑΤΑ

Πολιτικές Δίκες
  • 17Ν
    • Εφετείο 17Ν
  • ΕΛΑ
    • Δεύτερη Δίκη ΕΛΑ
    • Εφετείο ΕΛΑ
    • Πρώτη Δίκη ΕΛΑ
  • Επαναστατικός Αγώνας
    • Πρώτη Δίκη Επαναστατικού Αγώνα
    • Εφετείο Επαναστατικού Αγώνα
    • Δεύτερη Δίκη Επαναστατικού Αγώνα
  • Συνωμοσία Πυρήνων της Φωτιάς
    • 3η Δίκη Σ.Π.Φ.
    • 4η Δίκη Σ.Π.Φ.
    • Δίκη Σ.Π.Φ.
Παλαιστίνη
  • Σπάζοντας την πολιορκία
    • Το ημερολόγιο της αποστολής
    • Σπάζοντας τον αποκλεισμό της Γάζας (4)
    • Σπάζοντας τον αποκλεισμό της Γάζας (3)
    • Σπάζοντας τον αποκλεισμό της Γάζας (2)
    • Σπάζοντας τον αποκλεισμό της Γάζας (1)
Σύνδεσμοι
  • Ποιοι είμαστε
  • Επικοινωνία
  • Όροι χρήσης
  • Ποιοι είμαστε
  • Επικοινωνία
  • Όροι χρήσης

Πληκτρολογήστε παραπάνω και πατήστε Enter για αναζήτηση. Πατήστε Esc για ακύρωση.

Χρησιμοποιούμε cookies αποκλειστικά για την βελτιστοποίηση της εμπειρίας πλοήγησης και για τη σύνταξη ανώνυμων στατιστικών επισκεψιμότητας. Εφόσον συνεχίσετε στη σελίδα μας, θεωρούμε ότι είστε ικανοποιημένοι με αυτό.
Ρυθμίσεις CookieΣυνέχεια
Διαχείριση συναίνεσης

Σύνοψη απορρήτου

Χρησιμοποιούμε cookies αποκλειστικά για την βελτιστοποίηση της εμπειρίας πλοήγησης και για τη σύνταξη ανώνυμων στατιστικών επισκεψιμότητας (analytics). Δεν μπορούμε να εξακριβώσουμε την προσωπική σας ταυτότητα από τα cookies. Τα cookies αποθηκεύονται αποκλειστικά στη δική σας συσκευή (υπολογιστή, tablet, κινητό τηλέφωνο) και η ιστοσελίδα δε διατηρεί κανένα αρχείο ή βάση δεδομένων με προσωπικά δεδομένα σας.
Necessary
Always Enabled
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. These cookies ensure basic functionalities and security features of the website, anonymously.
CookieDurationDescription
_GRECAPTCHA5 months 27 daysThis cookie is set by Google. In addition to certain standard Google cookies, reCAPTCHA sets a necessary cookie (_GRECAPTCHA) when executed for the purpose of providing its risk analysis.
cookielawinfo-checkbox-advertisement1 yearSet by the GDPR Cookie Consent plugin, this cookie is used to record the user consent for the cookies in the "Advertisement" category .
cookielawinfo-checkbox-analytics11 monthsThis cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Analytics".
cookielawinfo-checkbox-functional11 monthsThe cookie is set by GDPR cookie consent to record the user consent for the cookies in the category "Functional".
cookielawinfo-checkbox-necessary11 monthsThis cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookies is used to store the user consent for the cookies in the category "Necessary".
cookielawinfo-checkbox-others11 monthsThis cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Other.
cookielawinfo-checkbox-performance11 monthsThis cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Performance".
elementorneverThis cookie is used by the website's WordPress theme. It allows the website owner to implement or change the website's content in real-time.
viewed_cookie_policy11 monthsThe cookie is set by the GDPR Cookie Consent plugin and is used to store whether or not user has consented to the use of cookies. It does not store any personal data.
wordpress_test_cookiesessionThis cookie is used to check if the cookies are enabled on the users' browser.
Functional
Functional cookies help to perform certain functionalities like sharing the content of the website on social media platforms, collect feedbacks, and other third-party features.
CookieDurationDescription
__cf_bm30 minutesThis cookie, set by Cloudflare, is used to support Cloudflare Bot Management.
Performance
Performance cookies are used to understand and analyze the key performance indexes of the website which helps in delivering a better user experience for the visitors.
Analytics
Analytical cookies are used to understand how visitors interact with the website. These cookies help provide information on metrics the number of visitors, bounce rate, traffic source, etc.
CookieDurationDescription
_ga2 yearsThe _ga cookie, installed by Google Analytics, calculates visitor, session and campaign data and also keeps track of site usage for the site's analytics report. The cookie stores information anonymously and assigns a randomly generated number to recognize unique visitors.
_gid1 dayInstalled by Google Analytics, _gid cookie stores information on how visitors use a website, while also creating an analytics report of the website's performance. Some of the data that are collected include the number of visitors, their source, and the pages they visit anonymously.
Advertisement
Advertisement cookies are used to provide visitors with relevant ads and marketing campaigns. These cookies track visitors across websites and collect information to provide customized ads.
Others
Other uncategorized cookies are those that are being analyzed and have not been classified into a category as yet.
CookieDurationDescription
_lscache_vary2 daysNo description available.
abj404_solution_REQUEST_URI4 minutesNo description available.
abj404_solution_REQUEST_URI_SHORTpastNo description
abj404_solution_REQUEST_URI_UPDATE_URL4 minutesNo description
wordpress_b6635853a2380e54d99196d3b5c883f5pastNo description
wordpress_logged_in_b6635853a2380e54d99196d3b5c883f5pastNo description
wordpress_sec_b6635853a2380e54d99196d3b5c883f5pastNo description
wordpresspass_b6635853a2380e54d99196d3b5c883f5pastNo description
wordpressuser_b6635853a2380e54d99196d3b5c883f5pastNo description
wp-postpass_b6635853a2380e54d99196d3b5c883f5pastNo description
wp-settings-0pastNo description
wp-settings-time-0pastNo description
SAVE & ACCEPT
Powered by CookieYes Logo