Ας ησυχάσουν οι σύντροφοι υδραυλικοί, δεν υπάρχει καμιά διαρροή στο… μέγαρο της Κόντρας. Ο λόγος είναι για τα ρακόρ της κινηματογραφικής τέχνης. Είναι ο τρόπος που συνδέονται δυο διαδοχικές σκηνές ή επαναλαμβάνεται μια σκηνή. Τα σκηνικά αντικείμενα, τα ρούχα, η κίνηση των ηθοποιών, το μακιγιάζ, ο φωτισμός πρέπει να είναι ακριβώς τα ίδια. Οχι σαν κάτι παλιές ελληνικές ταινίες, που η Καρέζη έκανε ποδήλατο με λευκό φουστάνι στη μισή διαδρομή και στην άλλη μισή το φουστάνι ήταν εμπριμέ, επειδή όταν γυρίστηκε το δεύτερο μέρος η ηθοποιός είχε αλλάξει φουστάνι και κανείς δεν φρόντισε να είναι σωστό το ρακόρ, υπενθυμίζοντάς της πως πρέπει να φοράει το ίδιο φουστάνι όπως στο πρώτο μισό της διαδρομής.
Στα κανονικά κινηματογραφικά γυρίσματα υπάρχει άνθρωπος ή άνθρωποι επιφορτισμένοι με το καθήκον να φροντίζουν τα ρακόρ, γιατί οι σκηνές δε γυρίζονται με τη σειρά που θα παρατεθούν στα μοντάζ. Οταν, όμως, μιλάμε για προβοκάτορες που πότε βάζουν μια μεξικάνα ηθοποιό σαπουνοπερών να παριστάνει την… παλαιστίνια γιατρό στο νοσοκομείο Αλ-Σίφα, που «είδε» το «στρατηγείο της Χαμάς» μέσα στο νοσοκομείο, και πότε βάζουν σιωναζιστές στρατιώτες να πυροβολούν σε μια τρύπα, στην οποία υποτίθεται ότι υπάρχουν παλαιστίνιοι μαχητές, τους οποίους «εξόντωσαν», χωρίς ποτέ να τους δούμε, ζωνμτανούς ή νεκρούς, ή να τους ακούσουμε να πυροβολούν, μη θέλουμε και σωστά κινηματογραφικά ρακόρ.
Χτες είχαμε το δεύτερο επεισόδιο της υπερπαραγωγής «Η Χαμάς αρχίζει να σπάει». Τίτλος επεισοδίου: «Ο χαμπίμπι Αμπού Μπραχίμ παραδίδει τον οπλισμό του».
Βρισκόμαστε στο σχολείο του ΟΗΕ στη Βόρεια Γάζα, όπου οι σιωναζιστές έχουν πιάσει όλους τους άντρες άνω των 15 ετών, τους έχουν ξεγυμνώσει και τους παρουσιάζουν σαν… «αντάρτες της Χαμάς». Καμιά εκατοστή άντρες και έφηβοι στέκονται γυμνοί στην αυλή του σχολείου και ένας σιωναζιστής μιλάει από τη ντουντούκα, ζητώντας τους να παραδώσουν ήσυχα τα Καλάσνικοφ! Ξαφνικά από την άκρη της πίσω σειράς εμφανίζεται ένας ηλικιωμένος κρατώντας ψηλά με το αριστερό χέρι ένα Καλάσνικοφ και με το δεξί το γεμιστήρα του.
Καλά, 100… αντάρτες και είχαν μόνο ένα Καλάσνικοφ στην κατοχή ενός ηλικιωμένου; Κι αυτός με το Καλάσνικοφ κρυβόταν στο τέλος των συλληφθέντων; Πρώτοι δεν έπρεπε να παραδοθούν οι ένοπλοι; Φαίνεται πως την ώρα που γδύνονταν, πετώντας ρούχα και παπούτσια στη μέση της αυλής, ο… ένοπλος μαχητής, μαζί με το σώβρακο, κράτησε και τον ατομικό οπλισμό του!
Το κορυφαίο είναι στο τέλος, όταν ο σιωναζιστής από τη ντουντούκα προσφωνεί τον… ένοπλο αντάρτη «Αμπού Μπραχίμ» (πώς ήξερε το όνομά του;) και επιδοκιμάζει την… παράδοση του οπλισμού λέγοντας «χαμπίμπι, χαμπίμπι» («αγαπημένε, αγαπημένε»). Δείτε το βίντεο προσεκτικά.
Ο… τελειομανής σκηνοθέτης της υπερπαραγωγής, όμως, δεν έμεινε ικανοποιημένος από την πρώτη λήψη. Φώναξε «cut» και στα καπάκια «το ξαναπάμε». Κι εκεί φάνηκε η έλλειψη του… ρακορίστα. Διότι στη δεύτερη λήψη, ο «χαμπίμπι Αμπού Μπραχίμ» κάνει την ίδια διαδρομή, αλλά κρατάει το Καλάσνικοφ στο δεξί χέρι και το γεμιστήρα στο αριστερό, ανάποδα απότι στην πρώτη! Σταματάει καναδυό φορές κοιτάζοντας τον σκηνοθέτη που του δείχνει τι να κάνει. Αυτή τη φορά ο σιωναζιστής με τη ντουντούκα δεν τον προσφωνεί «Αμπού Μπραχίμ» και «χαμπίμπι». Φαίνεται πως αυτό ήταν που ενόχλησε τον… σκηνοθέτη και διέταξε να μην επαναληφθεί. Δεν είναι, όμως, τα χέρια που κρατούν το Καλάσνικοφ και το γεμιστήρα η μόνη διαφορά. Στην πρώτη βερσιόν ο «χαμπίμπι Αμπού Μπραχίμ» αφήνει το όπλο και γυρίζει προς τ’ αριστερά του, ενώ στη δεύτερη γυρίζει προς τα δεξιά του (αυστηρή σκηνοθετική οδηγία)! Δείτε προσεκτικά τη δεύτερη λήψη.
Στο τέλος, η… εταιρία παραγωγής μπερδεύτηκε και έστειλε στα σιωνιστικά Μέσα και τις δύο λήψεις! Για να μην υπάρχει καμιά αμφιβολία πως το επεισόδιο «Ο χαμπίμπι Αμπού Μπραχίμ παραδίδει τον οπλισμό του» ήταν στημένο. Δεν ξέρουμε ποιος ήταν ο «Αμπού Μπραχίμ», ξέρουμε όμως σίγουρα πως δεν ήταν μαχητής της Αντίστασης, όπως δεν ήταν μαχητές της Αντίστασης όσοι συνέλαβαν στο σχολείο και μερικούς τους σκότωσαν ενώ άλλους τους φόρτωσαν σε φορτηγά και τους έστειλαν σε κάποιο στρατόπεδο συγκέντρωσης. Ηταν ξεσπιτωμένοι και εκτοπισμένοι άμαχοι που είχαν βρει καταφύγιο στο σχολείο του ΟΗΕ.
Προσέξτε και μια άλλη λεπτομέρεια. Οι γυμνοί κρατούμενοι κρατάνε στο χέρι (μερικοί τα σηκώνουν ψηλά) λευκά χαρτάκια, για να δείξουν ότι είναι άμαχοι πολίτες! Μόνο ο «χαμπίμπι Αμπού Μπραχίμ» εμφανίζεται με το Καλάσνικοφ και τον βγαλμένο γεμιστήρα. Αν έβλεπε αυτή τη γελοιότητα ο Γκέμπελς , θα είχε σκοτώσει επιτόπου το σκηνοθέτη και θα φώναζε την αγαπημένη του Λένι Ρίφενσταλ να κάνει το γύρισμα. Οι ναζί ήταν σοβαροί στη βρόμικη προπαγάνδα, οι σιωναζί είναι γελοίοι.
Οπως αποκαλύφθηκε από την πρώτη στιγμή, ανάμεσα στους γυμνούς «αντάρτες της Χαμάς» ήταν και ο δημοσιογράφος Ντιά Αλ-Καχλότ, αρχισυντάκτης της εφημερίδας Al-Araby Al-Jadeed στη Γάζα. Τον αναγνώρισαν αμέσως συνάδελφοί του και έκαναν καταγγελία. Νέα καταγγελία έκαναν οι υπάλληλοι του ΟΗΕ, καθώς στις φωτογραφίες με τους γυμνούς «αντάρτες της Χαμάς» αναγνώρισαν τους συναδέλφους τους Αχμεντ Ακραμ Λουμπάντ (της Υπατης Αρμοστείας του ΟΗΕ) και Νταρουίς Γαρμπάουϊ (της UNRWA)!
Πριν από δύο εβδομάδες είχαν γυρίσει ένα παρόμοια στημένο βίντεο με την ενεργό συμμετοχή και του ενσωματωμένου στο σιωναζιστικό στρατό ανταποκριτή του ακροδεξιού Fox News. Ηταν τόσο αποτυχημένο το στήσιμο, που το βίντεο θεωρήθηκε μεγάλο σκάνδαλο και για το σιωναζιστικό στρατό και για το αμερικάνικο δίκτυο.
Υποτίθεται ότι ο σιωναζιστικός στρατός είχε καταφέρει να συλλάβει έναν παλαιστίνιο μαχητή, που διείσδυσε σε «ισραηλινό» έδαφος κοντά στα σύνορα με τη Γάζα. Τον έγδυσαν, του έδεσαν τα μάτια και τον μετέφεραν για τα… περαιτέρω. Ο ανταποκριτής του Fox News μετέδιδε με δραματική ένταση τη σύλληψη, οι σιωναζιστές στρατιώτες του έλεγαν να κάνει πίσω, αλλά αυτός εκεί, ακλόνητος στο καθήκον της… ενημέρωσης. Στο τέλος του βίντεο, ο… συλληφθείς αντάρτης επιστρέφει και φοράει άνετος τα ρούχα του, σαν ηθοποιός που μόλις τελείωσε το γύρισμα! Για τέτοια γελοιότητα μιλάμε.