Το ναυάγιο του επιβατηγού πλοίου «Αλ Σαλάμ 98» στην Ερυθρά Θάλασσα, στα τέλη της προηγούμενης βδομάδας, θα καταγραφεί στην Ιστορία σαν μια εν ψυχρώ δολοφονία πάνω από 1000 ανθρώπων. Ανθρώπων του μόχθου, αφού οι περισσότεροι απ’ αυτούς ήταν Αιγύπτιοι εργάτες στη Σαουδική Αραβία, αλλά και κάποιοι προσκυνητές που επέστρεφαν απ’ τη Μέκκα, και αφέθηκαν στην τύχη τους, με αποτέλεσμα να πνιγούν πάνω από 1000 επιβάτες σε σύνολο 1487.
Το σαπιοκάραβο, ηλικίας άνω των 30 ετών, με προβλήματα ευστάθειας, συνέχιζε κανονικά τα ταξίδια του. Κι όχι μόνο αυτό, αλλά το παραφόρτωναν με επιβάτες, αδιαφορώντας για τους κινδύνους που αυτό σηματοδοτούσε. Κίνδυνοι που τελικά οδήγησαν στο τραγικό αποτέλεσμα. Το καράβι υποτίθεται ότι διέθετε όλα τα μέσα πυροπροστασίας. Γιατί όμως δεν λειτούργησαν σωστά όταν εκδηλώθηκε η φωτιά (είτε προερχόταν από το χώρο στάθμευσης των αυτοκινήτων είτε από το χώρο των μηχανών, αφού οι απόψεις διίστανται), με αποτέλεσμα να μη γίνει κατορθωτό να σβήσει η πυρκαγιά που μαίνονταν για δύο ολόκληρες ώρες; Υπήρχαν συστήματα πυρόσβεσης με αφρό μέσα στο πλοίο (που είναι τα μόνα που μπορούν να σβήσουν μια φωτιά σε καύσιμα) ή μήπως έριχναν νεράκι και χρησιμοποιούσαν κάποιους ληγμένους πυροσβεστήρες; Κι αφού έβλεπαν ότι η πυρκαγιά δε μπορούσε να αντιμετωπιστεί, γιατί μάζεψαν τους επιβάτες στο κατάστρωμα και δεν ξεκίνησαν αμέσως την εκκένωση του πλοίου, δεν τους έδωσαν έγκαιρα σωσίβια και δεν τους έδειξαν τις σωστικές λέμβους, αλλά τους καθησύχαζαν λέγοντας ότι η φωτιά είναι υπό έλεγχο; Πώς ένα «εκπαιδευμένο» προσωπικό, όπως αναφέρει η πλοιοκτήτρια εταιρία, δεν μπόρεσε να δώσει στοιχειώδεις οδηγίες στους επιβάτες; Γιατί χρειάστηκαν 10 ολόκληρες ώρες για να ξεκινήσει η επιχείρηση διάσωσης;
Το μόνο που ήξεραν να κάνουν είναι να ρίξουν δακρυγόνα στους εξαγριωμένους συγγενείς των θυμάτων, που τους κρατούσαν στην άγνοια. Ομως, όταν πρόκειται για εργάτες ποιος ενδιαφέρεται; Ο εξοπλισμός των πλοίων με μέσα πυρόσβεσης και η συντήρησή τους θεωρείται κόστος για την εταιρία. Οπως και ο εξοπλισμός με σωστικά μέσα. Αλλωστε, κάθε πότε γίνεται ναυάγιο; Οταν μάλιστα το πλοίο είναι ασφαλισμένο, το σαπάκι «πιάνει τόπο» καλύτερα αν ναυαγήσει, παρά αν αποσυρθεί. Ποιος θα τους κατηγορήσει άλλωστε, όταν η πλοιοκτήτρια εταιρία έχει στο ενεργητικό της δύο ακόμα ναυάγια την τελευταία δεκαετία κι ο ιδιοκτήτης της έχει στενές σχέσεις με υψηλόβαθμο στέλεχος της αιγυπτιακής κυβέρνησης;…