Σήμερα το πρωί, κατέρρευσε η πλατφόρμα της Τράπεζας Θεμάτων και το σύστημα δεν λέει να διορθωθεί, ενώ στην καλύτερη «σέρνεται». Οπως καταγγέλλεται από πολλά Λύκεια ενώ φάνηκε πως διορθώθηκε το πρόβλημα δυσλειτουργίας, πολλά σχολεία που μπήκαν στην κλήρωση πήραν ατελή θέματα. Βλέποντας δε, τα σχολεία το νέο πρόβλημα ξαναπροσπάθησαν να μπουν στην πλατφόρμα, όμως το σύστημα τους βγάζει το μήνυμα «για το Λύκειό σας έγινε η κλήρωση»! Εντείνεται, λοιπόν, ο βασανισμός μαθητών και εκπαιδευτικών, καθώς το υπουργείο αρνείται να κάνει πίσω, έστω και για πρακτικούς λόγους και να βγάλει μια έστω ad hoc οδηγία, να γίνουν οι εξετάσεις με θέματα που θα βάλουν οι ίδιοι οι εκπαιδευτικοί.
Δεν κάνει πίσω γιατί η Τράπεζα Θεμάτων αποτελεί δαμόκλειο σπάθη πάνω από τα κεφάλια των μαθητών, ιδιαίτερα των προερχόμενων από φτωχά λαϊκά στρώματα, παίζοντας σηματικό ρόλο πρώτον στην δημιουργία αρνητικής ψυχολογίας για φοίτηση καταρχάς στο Γενικό Λύκειο και δεύτερον στην δραστική περικοπή της τάσης της νεολαίας για πανεπιστημιακές σπουδές. Δεν κάνει πίσω επειδή θέλει να στείλει το τρομοκρατικό μήνυμα ότι δεν υπάρχει περίπτωση να υποχωρήσει από τον στρατηγικό του αυτό στόχο, ικανοποιώντας το γενικότερο αίτημα του εκπαιδευτικού κινήματος να καταργηθεί αυτός ο αντιεκπαιδευτικός ταξικός φραγμός, όπως και αυτός της Ελάχιστης Βάσης Εισαγωγής (δες εδώ και εδώ).
Θυμίζουμε ότι την ίδια άκαμπτη και προκλητική στάση επέδειξε το ΥΠΑΙΘ και το 2022 όταν όλη η εκπαιδευτική κοινότητα ζητούσε να μην εφαρμοστεί η Τράπεζα Θεμάτων γιατί είχαν προηγηθεί δυο χρόνια πανδημίας με κλειστά σχολεία για μακρύ χρονικό διάστημα, με την «κουτσή» στην καλύτερη περίπτωση τηλεκπαίδευση, που γέννησε χίλια δυο προβλήματα ανισότητας, εκτόξευσης των ταξικών φραγμών, παραμερισμού των πιο ευάλωτων μαθητικών ομάδων, σοβαρών ελλειμμάτων κάλυψης και αφομοίωσης της ύλης, μετατροπής της παιδαγωγικής σχέσης εκπαιδευτικών-μαθητών από άμεση σε «εικονική» και διαμεσολαβημένη, υποβάθμισης τελικά της εκπαιδευτικής διαδικασίας.
Για την κατάσταση που δημιουργήθηκε με την κατάρρευση της πλατφόρμας ανακοίνωση έβγαλε και η ΟΛΜΕ, ζητώντας από το ΥΠΑΙΘ να βγάλει άμεσα οδηγία για να πραγματοποιηθούν οι εξετάσεις με θέματα που θα βάλουν οι ίδιοι οι εκπαιδευτικοί, ενώ υπογραμμίζει ότι δεν παραιτείται από το αίτημα να καταργηθούν η Τράπεζα Θεμάτων και η ΕΒΕ «που λειτουργούν σαν φίλτρα απόρριψης μαθητών από τα Λύκεια, που έχουν οδηγήσει σε σημαντική εντατικοποίηση την μαθησιακή διαδικασία και σε αύξηση του άγχους των μαθητών».
Η ανακοίνωση της ΟΛΜΕ
Για την κατάρρευση της πλατφόρμας της Τράπεζας Θεμάτων
Σήμερα το πρωί κατέρρευσε η πλατφόρμα της Τράπεζας Θεμάτων, με αποτέλεσμα τα σχολεία όλης της Ελλάδας να αδυνατούν να βγάλουν θέματα.
Εν τω μεταξύ, για να γίνει η κλήρωση των θεμάτων από την Τράπεζα, οι καθηγητές αναγκάζονται να βρίσκονται στα σχολεία από τις 7:00 το πρωί.
Είναι, δε, τόση η επιμονή του υπουργείου στο συγκεκριμένο μέτρο, που προτιμάει να βασανίζει για ώρες καθηγητές και μαθητές, παρά να δώσει μία απλή οδηγία οι εξετάσεις να γίνουν με θέματα που θα βάλουν οι ίδιοι οι εκπαιδευτικοί.
Αν δεν μπορεί να αντιμετωπιστεί αυτό το απλό ζήτημα ενδοσχολικές εξετάσεις, μπορεί κανείς να φανταστεί τι θα γίνει αν συμβεί κάτι παρόμοιο στις πανελλαδικές εξετάσεις που ξεκινούν σε λίγες μέρες.
Ακόμα και αν η πλατφόρμα τελικά λειτουργήσει, η ΟΛΜΕ επιμένει να ζητά την κατάργηση της τράπεζας θεμάτων και της ελάχιστης βάσης εισαγωγής, που λειτουργούν σαν φίλτρα απόρριψης μαθητών από τα Λύκεια, που έχουν οδηγήσει σε σημαντική εντατικοποίηση την μαθησιακή διαδικασία και σε αύξηση του άγχους των μαθητών.