Close Menu
Εφημερίδα Κόντρα | Eksegersi.grΕφημερίδα Κόντρα | Eksegersi.gr
  • Αρχική
  • Πολιτική
  • Διεθνή
  • Οικονομία
  • Εργατικά
  • Αγροτικά
  • Παιδεία
  • Καταστολή
  • Περιβάλλον
  • Υγεία
  • Πολιτισμός
  • Αθλητισμός
  • Ιστορία
  • Στήλες
    • Η Αποψή Μας
    • Στο Ψαχνό
    • Zoom
    • Βαθύ Κόκκινο
    • Αντικυνωνικά
    • Dixi et salvavi animam meam
X (Twitter) YouTube RSS
Τελευταία Νέα :
  • Τα παλαιστινιακά όπλα στον Λίβανο και η ξεφτίλα του Μαχμούντ Αμπάς
  • Αγγλία και Γαλλία στήριζαν τον Χίτλερ, με την ελπίδα ότι θα επιτεθεί στη Σοβιετική Ενωση
  • Σαν σήμερα 23 Αυγούστου
  • Σιωναζιστικός στρατός: Εφτιαξε βίντεο μαϊμού για να καλύψει την ξεφτίλα του από τους μαχητές Αλ-Κασάμ
  • Λεβεντιά η κομμώτρια
  • Εκπαιδευτικοί στο απόσπασμα
Εφημερίδα Κόντρα | Eksegersi.grΕφημερίδα Κόντρα | Eksegersi.gr
  • Αρχική
  • Πολιτική
  • Διεθνή
  • Οικονομία
  • Εργατικά
  • Αγροτικά
  • Παιδεία
  • Καταστολή
  • Περιβάλλον
  • Υγεία
  • Πολιτισμός
  • Αθλητισμός
  • Ιστορία
X (Twitter) YouTube RSS
Εφημερίδα Κόντρα | Eksegersi.grΕφημερίδα Κόντρα | Eksegersi.gr
Πλοήγηση:Αρχική»Παιδεία»Για δεύτερη χρονιά η ελληνική PISA
Παιδεία

Για δεύτερη χρονιά η ελληνική PISA

Ποσοτική τυποποημένη τεχνική μέτρησης της «αποτελεσματικότητας» του εκπαιδευτικού συστήματος και «των επιδόσεων» των σχολείων

Eksegersi.grBy Eksegersi.gr10 Απρ 2023, 18:54

Το υπουργείο Παιδείας ανακοίνωσε ότι την Τετάρτη 10 Μαΐου 2023 θα διεξαχθούν για δεύτερη χρονιά «οι εξετάσεις διαγνωστικού χαρακτήρα («ελληνική PISA»)  για μαθητές της ΣΤ’ τάξης Δημοτικού και Γ’ τάξης του Γυμνασίου στη Νεοελληνική Γλώσσα και στα Μαθηματικά». Σε αυτές «θα συμμετάσχουν οι μαθητές της Στ’ Δημοτικού από 300 Δημοτικά Σχολεία της χώρας και της Γ’ Γυμνασίου από 300 Γυμνάσια της χώρας», «τα σχολεία που επελέγησαν αποτελούν αντιπροσωπευτικό δείγμα από το σύνολο των σχολείων της χώρας, ανά βαθμίδα εκπαίδευσης» και «η συμμετοχή των σχολικών μονάδων που έχουν επιλεγεί είναι υποχρεωτική».

Σύμφωνα με την ΥΑ 14163/ΓΔ4-13 Φεβρουαρίου 2023

– «Σκοπός των ως άνω εξετάσεων είναι η εξαγωγή πορισμάτων σχετικά με την πορεία της υλοποίησης των Προγραμμάτων Σπουδών και τον βαθμό επίτευξης των προσδοκώμενων μαθησιακών αποτελεσμάτων σε εθνικό επίπεδο με βασική μονάδα ανάλυσης τις Περιφερειακές Διευθύνσεις Εκπαίδευσης. Συγκεκριμένα, επικεντρώνονται στην έγκυρη και αξιόπιστη διάγνωση των γνώσεων, ικανοτήτων και δεξιοτήτων των μαθητών και μαθητριών σε θέματα Γλώσσας – Κατανόησης Κειμένου και Μαθηματικών, σύμφωνα με τα προσδοκώμενα μαθησιακά αποτελέσματα, όπως αυτά αναφέρονται ή περιγράφονται στα σχετικά Προγράμματα Σπουδών».

  • «Τα αποτελέσματα των εξετάσεων είναι ανώνυμα και δεν συνεκτιμώνται από τους/τις εκπαιδευτικούς κατά την αξιολόγηση της επίδοσης των μαθητών/τριών στα συγκεκριμένα μαθήματα».
  • «Για την προετοιμασία και την εποπτεία της διεξαγωγής των εξετάσεων, έχει συγκροτηθεί άμισθη Επιστημονική Επιτροπή με απόφαση της Υφυπουργού Παιδείας και Θρησκευμάτων (Β’ 1295/2022), μετά από εισήγηση (υπό στοιχεία Φ.13/58/14-03-2022) της Αρχής Διασφάλισης της Ποιότητας στην Πρωτοβάθμια και Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση (Α.ΔΙ.Π.Π.Δ.Ε.) και απόφαση (πράξη 12/03-03-2022) του Ινστιτούτου Εκπαιδευτικής Πολιτικής (ΙΕΠ)…» Η Επιτροπή «έχει την εποπτεία: 

(α) Της επικαιροποίησης του Οδηγού με προδιαγραφές εκπόνησης ερωτημάτων κλειστού τύπου και ανοικτού τύπου σύντομης απάντησης,

(β) της επικαιροποίησης ερωτημάτων κλειστού τύπου και της διαμόρφωσης ανοικτού τύπου σύντομης απάντησης και της επιλογής των θεμάτων, σύμφωνα με όσα προβλέπονται στα Προγράμματα Σπουδών των διδακτικών αντικειμένων της Γλώσσας και των Μαθηματικών, καθώς και του συνοδευτικού υλικού των εξετάσεων,…».

  • «Δημιουργείται Αποθετήριο Θεμάτων (Τράπεζα Θεμάτων), με ευθύνη και Εποπτεία της Επιστημονικής Επιτροπής, το οποίο αναρτάται σε ειδική πλατφόρμα του Ινστιτούτου Εκπαιδευτικής Πολιτικής (ΙΕΠ). Τα θέματα παραμένουν απόρρητα, πλην της δημοσίευσης ενδεικτικών θεμάτων, τα οποία ανακοινώνονται νωρίτερα από τις εξετάσεις και στα οποία έχει πρόσβαση το σύνολο της εκπαιδευτικής κοινότητας».

Ανακοινώνοντας τη συνέχεια για φέτος του διαγωνισμού, η Κεραμέως δήλωσε τα εξής: «Υλοποιώντας τη δέσμευσή μας για αξιολόγηση στην εκπαίδευση και με την πεποίθηση ότι οι βελτιωτικές αλλαγές προϋποθέτουν μετρήσιμα δεδομένα, διεξάγουμε για δεύτερη συνεχόμενη χρονιά τις εθνικές εξετάσεις διαγνωστικού χαρακτήρα. Στόχος μας, να χαράσσουμε εκπαιδευτική πολιτική βάσει συγκεκριμένων, μετρήσιμων, απτών στοιχείων, που συγκεντρώνουμε μέσω αυτού του συστήματος περιοδικής αποτύπωσης των εκπαιδευτικών αποτελεσμάτων, που μας βοηθούν να αναλάβουμε στοχευμένες πρωτοβουλίες για τη συνολική αναβάθμιση της εκπαίδευσης στη χώρα μας. Συγχαρητήρια σε όλους τους συντελεστές και καλή επιτυχία στα παιδιά μας».

Οπως έχουμε ξαναπεί πρόκειται για αξιολόγηση του εκπαιδευτικού συστήματος, και εμμέσως πλην σαφώς των σχολικών μονάδων, άρα και των μαθητών και των εκπαιδευτικών τους, βάσει μιας ποσοτικής τυποποημένης τεχνικής μέτρησης της «αποτελεσματικότητας» του εκπαιδευτικού συστήματος και «των επιδόσεων» των σχολείων. Η διαφορά με τον περσινό διαγωνισμό και για να διασκεδαστούν οι εντυπώσεις -και μετά την γενική κατακραυγή των εκπαιδευτικών και της ΟΛΜΕ-, η Επιτροπή επινόησε και τα ερωτήματα «ανοικτού τύπου σύντομης απάντησης», ώστε να δοθεί η εντύπωση ότι τάχα έτσι μπορεί «να αποτυπωθεί ακριβέστερα η πορεία του συλλογισμού και οι δυνατότητες γραπτής έκφρασης των μαθητών». 

Ας θυμηθούμε, λοιπόν, τις πραγματικές επιδιώξεις της «ελληνικής PISA»:

Καταρχάς να υπενθυμίσουμε τι έλεγε ο ιμπεριαλιστικός οργανισμός ΟΟΣΑ (σε ρόλο τρόικας), στην προκαταρκτική μελέτη του για το εκπαιδευτικό σύστημα στην Ελλάδα το 2017, όταν στην κυβέρνηση ήταν οι συριζαίοι, που οργάνωσαν για την προβολή αυτών των θέσεων και φιέστες και σχετικά δημοσιεύματα: 

«Ο ΟΟΣΑ παρατηρεί εδώ ότι στην Ελλάδα υπάρχουν λίγες μόνο εθνικές αξιολογήσεις των μαθητών, ωστόσο ιδιαίτερα υψηλά ποσοστά σε ιδιαίτερα μαθήματα και φροντιστήρια, λόγω του συστήματος εισαγωγής στην Τριτοβάθμια. Προτείνονται περισσότερες διαδικασίες αξιολόγησης επί των επιδόσεων των σχολείων (κατ’ αναλογία του διεθνούς διαγωνισμού PISA για την αξιολόγηση των μαθητών), αλλά και συγκέντρωση κοινωνικών και οικονομικών στατιστικών και δεδομένων για τους μαθητές και τα σχολεία, προκειμένου να ενισχυθεί η λήψη αποφάσεων. Η Τσεχία, η Ισλανδία, η Ιρλανδία, η Σουηδία και η Εσθονία το κάνουν».

Κοντολογίς, οι ποσοτικές μετρήσεις με όχημα τα «διαγνωστικά τεστ» είναι εκείνες που θα αποφανθούν για την «αποτελεσματικότητα» του εκπαιδευτικού συστήματος, τις «επιδόσεις των σχολείων» και θα διαμορφώσουν στη συνέχεια και τις παρεμβάσεις της Πολιτείας και τις «μεταρρυθμίσεις» που θα υιοθετηθούν.

Το περιεχόμενο αυτών των υποδείξεων, δηλαδή η έμφαση στην ανάπτυξη δεξιοτήτων, ανάλογα με τις κατά καιρούς ανάγκες της καπιταλιστικής αγοράς, έχουν υιοθετήσει με ιδιαίτερη ένταση όλα τα τελευταία χρόνια οι αστικές κυβερνήσεις στις εκπαιδευτικές τους μεταρρυθμίσεις. 

Εχουν απορρίψει μετά βδελυγμίας  την προοδευτική αντίληψη ότι όλα τα παιδιά πρέπει να είναι αποδέκτες του συσσωρευμένου πλούτου των γνώσεων και του πολιτισμού της ανθρωπότητας, ώστε να αναπτυχθεί ολόπλευρα η προσωπικότητά τους και να αναδειχθούν οι ιδιαίτερες κλίσεις και ικανότητές τους και ότι αυτό αποτελεί υποχρέωση της πολιτείας, που πρέπει να την εκπληρώνει με οργανωμένο και συστηματικό τρόπο. Αντ’ αυτής προτείνονται προγράμματα σπουδών «α λα καρτ», σύμφωνα με τις «ιδιαίτερες ανάγκες» των μαθητών τους, δηλαδή προγράμματα ανάπτυξης συγκεκριμένων γνώσεων και δεξιοτήτων, που καθορίζονται από την ταξική προέλευση των μαθητών και από το πώς προδιαγράφει το αστικό σχολείο τη μελλοντική ένταξή τους στην αγορά εργασίας.

Λίγα ελληνικούλια, λίγα αγγλικούλια, λίγες βασικές γνώσεις μαθηματικών και πληροφορικής απαιτεί σήμερα η αγορά για τους μαθητές, μελλοντικούς εργάτες στις καπιταλιστικές γαλέρες. Και αυτές οι δεξιότητες θα αποτιμώνται μέσω των διεθνών ή εθνικών διαγωνισμών τύπου PISA.

Δεν θα αρκούν δηλαδή τα Προγράμματα Σπουδών, τα διαμορφωμένα σε αυτήν την κατεύθυνση, αλλά αυτή καθαυτή η επιβολή των «διαγνωστικών εξετάσεων» τύπου PISA και η αναζήτηση επιτυχίας σε αυτές θα σπρώχνουν τους εκπαιδευτικούς, τους μαθητές, τις σχολικές μονάδες σε αυτόν τον δρόμο, της κατάκτησης ενός «τυφλοσούρτη» τυποποιημένων απαντήσεων, που θα μετρά τάχα την επιτυχία του εκπαιδευτικού συστήματος και του διδακτικού έργου που πραγματοποιείται στα σχολεία.

Είναι δε μέγα ψέμα ότι η Ελληνική PISA δεν συνδέεται με την αξιολόγηση, επειδή, λέει, «τα αποτελέσματα των εξετάσεων είναι ανώνυμα και δεν συνεκτιμώνται από τους/τις εκπαιδευτικούς κατά την αξιολόγηση της επίδοσης των μαθητών/τριών στα συγκεκριμένα μαθήματα». Ο Ν. 4823/2021 (άρθρο 104) καθιστά σαφές ότι η εξαγωγή πορισμάτων, για τον βαθμό επίτευξης των προσδοκώμενων μαθησιακών αποτελεσμάτων αφορά και τη σχολική μονάδα: «Σκοπός των ως άνω εξετάσεων είναι η εξαγωγή πορισμάτων, σχετικά με την πορεία υλοποίησης των προγραμμάτων σπουδών και τον βαθμό επίτευξης των προσδοκώμενων μαθησιακών αποτελεσμάτων σε εθνικό επίπεδο, περιφερειακό επίπεδο και σε επίπεδο σχολικής μονάδας».

Το αποτέλεσμα θα είναι η αξιολόγηση και κατ΄επέκταση κατηγοριοποίηση των μαθητών, των εκπαιδευτικών και των σχολείων, ενώ μέσω των διαγωνισμών αυτού του είδους και των αποτελεσμάτων τους, η κυβέρνηση, το υπουργείο Παιδείας θα φορτώνουν στους συμμετέχοντες (μαθητές, εκπαιδευτικούς) την αποτυχία της εγκληματικής τους πολιτικής στην εκπαίδευση.

Η ΥΑ αναφέρει ότι θα υπάρξει και αποθετήριο θεμάτων καθώς και δημοσίευση ενδεικτικών θεμάτων πριν τον διαγωνισμό. Αντιλαμβανόμαστε, λοιπόν, τις επιπτώσεις αυτής της απόφασης: Κατευθυνόμενα μαθήματα, απομάκρυνση από την αναζήτηση έστω και της ελάχιστης γνώσης και εξάσκηση σε τεστ πολλαπλής επιλογής, τυφλοσούρτες επιτυχίας που θα λανσάρουν «ειδικοί» στο διαδίκτυο, κ.λπ. 

Υπενθυμίζουμε επίσης τι ανέφερε σχετικά η ΟΛΜΕ σε παλαιότερη σχετική ανακοίνωσή της: «Με μια εκπαιδευτική λογική που θυμίζει σε μεγάλο βαθμό την αντίστοιχη μέτρηση της ανταγωνιστικότητας στο πεδίο της οικονομίας, ο ΟΟΣΑ δημιουργεί ακατάπαυστα αξιολογικές ιεραρχίες εκπαιδευτικών συστημάτων, με μια σοβαροφανή και επιστημονικοφανή μεθοδολογία που νομιμοποιεί σε τελική ανάλυση ένα ανταγωνιστικό, αγοραίο και εξετασιοκεντρικό πρότυπο εκπαίδευσης την κατηγοριοποίηση και την ταξική διαφοροποίηση των σχολείων. Το θεωρητικό μοτίβο είναι απλοϊκό, αλλά ηγεμονικό ταυτόχρονα: υιοθετήστε ότι ‘’αποδίδει’’, αξιολογήστε σωστά τα σχολεία σας, μετρήστε με ακρίβεια, εξασκήσετε σωστά τους μαθητές σας στις ‘’βασικές δεξιότητες’’ και θα βελτιωθεί συνολικά η εθνική απόδοσή σας, άρα και η ευημερία. Αυτός είναι  πολύ συνοπτικά, ο πλασματικός κόσμος της κυρίαρχης εκπαιδευτικής πολιτικής σε εθνικό και διεθνές επίπεδο: κριτήρια, δείκτες, εκθέσεις αξιολόγησης, μέτρηση, ανταγωνισμός και ασφαλώς επιχειρηματικότητα».

Γιούλα Γκεσούλη

Εκτύπωση 🖨
ΕΛΛΗΝΙΚΗ PISA
Κοινοποίηση: Facebook Twitter LinkedIn Email WhatsApp
Προηγούμενο ΆρθροEνας «ξεπλυμένος» νεοφασίστας προσπαθεί να αποκλείσει από τις εκλογές έναν νεοναζιστή, για να μην πάρει ψήφους από τη ΝΔ

Ποσοτική τυποποημένη τεχνική μέτρησης της «αποτελεσματικότητας» του εκπαιδευτικού συστήματος και «των επιδόσεων» των σχολείων

Επόμενο άρθρο Πατούλης: τώρα και «κράχτης» της ιδιωτικής ασφάλισης

Ποσοτική τυποποημένη τεχνική μέτρησης της «αποτελεσματικότητας» του εκπαιδευτικού συστήματος και «των επιδόσεων» των σχολείων

Σχετικά Αρθρα

Εκπαιδευτικοί στο απόσπασμα

Εργατικά 22 Αυγ 2025, 09:40

Λουκέτο σε 38 σχολεία της Ηπείρου – Μια σιωπηλή καταδίκη της Περιφέρειας

Σε αναστολή λειτουργίας Νηπιαγωγεία και Δημοτικά σε όλη την Περιφέρεια Ηπείρου για το 2025-2026

Παιδεία 22 Αυγ 2025, 06:05

Μαρτύριο για τους συμβασιούχους αναπληρωτές το πενιχρό επίδομα ανεργίας

Εργατικά 21 Αυγ 2025, 20:32

Μεγάλη παραβατικότητα και εργασιακές σχέσεις γαλέρας στα ξένα ιδιωτικά σχολεία

Εργατικά 12 Αυγ 2025, 18:05

Ισραηλινοί βολιδοσκοπούν ελληνικά ΑΕΙ για εξ αποστάσεως διδακτορικά στη φιλοσιωνιστική Μπανανία!

Παιδεία 6 Αυγ 2025, 13:23

Να ακυρωθεί ΤΩΡΑ η πειθαρχική δίωξη του Κ. Τουλγαρίδη και να του δοθεί πλήρης πρόσβαση στον πειθαρχικό φάκελο

Καταγγελία του Συλλόγου Εκπαιδευτικών ΠΕ «Κώστας Σωτηρίου»

Εργατικά 3 Αυγ 2025, 07:00
Ροή Ειδήσεων
Διεθνή

Τα παλαιστινιακά όπλα στον Λίβανο και η ξεφτίλα του Μαχμούντ Αμπάς

Παλαιστινιακές Οργανώσεις: Δεν παραδίνουμε τα όπλα μας ούτε στον Λίβανο

23 Αυγ 2025, 08:52
Ιστορία

Αγγλία και Γαλλία στήριζαν τον Χίτλερ, με την ελπίδα ότι θα επιτεθεί στη Σοβιετική Ενωση

86 χρόνια από το «Σύμφωνο Μολότοφ-Ρίμπεντροπ»

23 Αυγ 2025, 00:09
Σαν Σήμερα

Σαν σήμερα 23 Αυγούστου

23 Αυγ 2025, 00:01
Διεθνή

Σιωναζιστικός στρατός: Εφτιαξε βίντεο μαϊμού για να καλύψει την ξεφτίλα του από τους μαχητές Αλ-Κασάμ

22 Αυγ 2025, 19:09
Κόντρες

Λεβεντιά η κομμώτρια

22 Αυγ 2025, 13:11
Εργατικά

Εκπαιδευτικοί στο απόσπασμα

22 Αυγ 2025, 09:40
Η παπάρα

Γιατί στέλνει non paper ο Κεφαλογιάννης;

22 Αυγ 2025, 09:32
Παιδεία

Λουκέτο σε 38 σχολεία της Ηπείρου – Μια σιωπηλή καταδίκη της Περιφέρειας

Σε αναστολή λειτουργίας Νηπιαγωγεία και Δημοτικά σε όλη την Περιφέρεια Ηπείρου για το 2025-2026

22 Αυγ 2025, 06:05
Σαν Σήμερα

Σαν σήμερα 22 Αυγούστου

22 Αυγ 2025, 00:01
Πολιτισμός

Χαβιέρ Μπαρδέμ: Οι IDF είναι ναζί!

Σάλι Ρούνι και Kneecap

21 Αυγ 2025, 21:53
Εργατικά

Μαρτύριο για τους συμβασιούχους αναπληρωτές το πενιχρό επίδομα ανεργίας

21 Αυγ 2025, 20:32
Κόντρες

Οταν ο εγκληματίας φωνάζει «πιάστε τους, αυτοί το ‘καναν»

21 Αυγ 2025, 19:47
Αθλητισμός

Για τα μάτια του Ουίσαμ…

21 Αυγ 2025, 13:01
Καταστολή

Κατασκευάζουν «εμπρηστές» για να κρύψουν την εγκληματική τους πολιτική εγκατάλειψης των δασών

21 Αυγ 2025, 10:11
Σαν Σήμερα

Σαν σήμερα 21 Αυγούστου

21 Αυγ 2025, 00:01
Διεθνή

Καταδρομική επίθεση μαχητών μέσα σε στρατόπεδο του σιωναζιστικού στρατού

Σήμερα το πρωί στη Χαν Γιούνις

20 Αυγ 2025, 17:58
Κόντρες

Τον ακούσατε τον Κούλη, ρε;

20 Αυγ 2025, 14:00
Διεθνή

Γάζα: Συμφωνία μόνο με τους όρους της Παλαιστινιακής Αντίστασης

Τα τελευταία νέα από το μέτωπο των διαπραγματεύσεων

20 Αυγ 2025, 10:38
Σαν Σήμερα

Σαν σήμερα 20 Αυγούστου

20 Αυγ 2025, 00:01
Διεθνή

Πόλεμος στην Ουκρανία: Ρωσία και ΗΠΑ κάνουν τη μοιρασιά και οι Ευρωπαίοι πάνε για τα «σπόρια»

19 Αυγ 2025, 19:09
Εκδηλώσεις στην Κόντρα
Η Yπόθεση Ζορζ Ιμπραήμ Αμπνταλλά
Εφετείο ΧΑ
Ουκρανία
Επιλεγμένα θέματα
10 Μάι 2022, 22:55

Ο ρωσικός ιμπεριαλισμός από θέση ισχύος

«Ο πλούτος των κοινωνιών όπου κυριαρχεί ο κεφαλαιοκρατικός τρόπος παραγωγής εμφανίζεται σαν ένας “τεράστιος σωρός…

21 Απρ 2022, 13:42

Καρλ Μαρξ: Μισθός, τιμή και κέρδος

21 Νοέ 2021, 07:31

Κινέζικος Ιμπεριαλισμός: Tα περιθώρια της παλιάς υψηλής κερδοφορίας στενεύουν

Παρά τη συνεχιζόμενη υπερεκμετάλλευση του προλεταριάτου

Περισσότερα…

Σαν Σήμερα

Σαν σήμερα 23 Αυγούστου

Ημέρα υπενθύμισης δουλεμπορίου και κατάργησής του.

Ρουμανία: Ημέρα απελευθέρωσης (1944-1990).

1927: Εκτελούνται στις ΗΠΑ οι ιταλοί αναρχικοί μετανάστες Νικόλα Σάκο και Μπαρτολομέο Βαντσέτι.

1939: Υπογράφεται το γερμανοσοβιετικό σύμφωνο μη επίθεσης (Μολότοφ – Ρίμπεντροπ).

1967: Αντιδικτατορικό πανό πίσω από τα γραφεία της Ολυμπιακής (Αθήνα).

1975: Απόφαση του δικαστηρίου για τους πραξικοπηματίες της 21ης Απριλίου 1967. Σε θάνατο οι Γεώργιος Παπαδόπουλος, Στυλιανός Πατακός και Νικόλας Μακαρέζος, σε ισόβια και σε μικρότερες ποινές πολλοί άλλοι κατηγορούμενοι. Την ίδια μέρα η κυβέρνηση (Κωνσταντίνος Καραμανλής) μετέτρεψε την ποινή σε ισόβια.

1982: Αναγνωρίζεται με νόμο η Εθνική Αντίσταση.

Εκτύπωση 🖨
Η Παπάρα…

Πηγές Υπουργείου Κλιματικής Κρίσης και Πολιτικής Προστασίας

Πηγές του Υπουργείου Κλιματικής Κρίσης και Πολιτικής Προστασίας αναφέρουν ότι, λόγω του πολύ υψηλού κινδύνου πυρκαγιάς που προβλέπεται για αύριο, ο Υπουργός Γιάννης Κεφαλογιάννης έδωσε εντολή για αυξημένη ετοιμότητα σε όλο τον κρατικό μηχανισμό, στις περιοχές κατηγορία κινδύνου 4 και συγκεκριμένα στις Περιφέρειες: Θεσσαλίας (ΠΕ Λάρισας, ΠΕ Μαγνησίας), Στερεάς Ελλάδας (ΠΕ Φθιώτιδας, ΠΕ Φωκίδας, ΠΕ Βοιωτίας, ΠΕ Εύβοιας), Αττικής (συμπεριλαμβανομένης της νήσου Κυθήρων), Δυτικής Ελλάδας (ΠΕ Αχαΐας), Πελοποννήσου (ΠΕ Κορινθίας, ΠΕ Αργολίδας, ΠΕ Λακωνίας, ΠΕ Αρκαδίας) και Κρήτης (ΠΕ Χανίων).

Σύμφωνα με τις ίδιες πηγές, τίθεται σε πλήρη εφαρμογή το επιχειρησιακό σχέδιο που προβλέπεται για τον δείκτη επικινδυνότητας 4, με πρόσθετα μέτρα όπως η εναέρια έμφορτη επιτήρηση, η μεταστάθμευση ελικοπτέρου με ομάδα Δασοκομάντος στα Κύθηρα καθ’ όλη τη διάρκεια της ημέρας, η διασπορά στελεχών του επιτελείου για ενίσχυση των τοπικών δυνάμεων, η διασπορά στελεχών του επιτελείου για ενίσχυση των τοπικών δυνάμεων, καθώς και ο διπλασιασμός των περιπόλων και η διασπορά μηχανημάτων έργου των Ενόπλων Δυνάμεων.

Γραφείο Τύπου & Δημοσίων Σχέσεων

ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΚΛΙΜΑΤΙΚΗΣ ΚΡΙΣΗΣ & ΠΟΛΙΤΙΚΗΣ ΠΡΟΣΤΑΣΙΑΣ

(Xτες αργά το απόγευμα, έφτασε στο ηλεκτρονικό ταχυδρομείο της εφημερίδας μας το παραπάνω non paper. Αν ψάξετε τα σάιτ από χτες το βράδυ και τις εφημερίδες σήμερα, θα το βρείτε δημοσιευμένο σαν… ρεπορτάζ. Ετσι γίνεται το «ρεπορτάζ» στις μέρες μας. Η «γραμμή» έρχεται έτοιμη από τα Γραφεία Τύπου των υπουργών και απλά αναδημοσιεύεται. Για ποιο λόγο εκδόθηκε αυτό το non paper; Ο υπουργός που έχει αναδειχτεί σε πρωταθλητή των συνεντεύξεων το τελευταίο τρίμηνο, ξεπερνώντας και τον ακροδεξιό Μπουμπούκο, ο υπουργός που δήλωνε με αλαζονεία, στις 20 Ιούλη, ότι «όσον αφορά στις ενάρξεις [δασικών πυρκαγιών] από την αρχή του έτους έχουμε μια μείωση γύρω στο 20%. Το πιο σημαντικό όμως είναι ότι έχουμε μια μείωση κατά 34% σε καμένες εκτάσεις και το πιο σημαντικό από όλα είναι ότι έχουμε μια μείωση περίπου 90% με 95% όσον αφορά στα καμένα δάση», ένα μήνα μετά από τις αλαζονικές δηλώσεις του αισθάνεται την καρέκλα του να τρίζει. Και θέλει να μας μετατρέψει όλους σε παπαγαλάκια του. Να μας βάλει να γράψουμε ότι ΑΥΤΟΣ ΠΡΟΣΩΠΙΚΑ έδωσε εντολή να ληφθούν για σήμερα και πρόσθετα μέτρα πέραν των προβλεπόμενων. Εμμέσως πλην σαφώς, μας λέει ότι οι υφιστάμενοί του, οι επιχειρησιακοί, αποδεικνύονται ανίκανοι, γι’ αυτό και ανέλαβε Ο ΙΔΙΟΣ να εφαρμόσει ένα επιχειρησιακό σχέδιο που περιλαμβάνει «πρόσθετα μέτρα» πέραν των προβλεπόμενων, που αποδείχτηκαν «ανεπαρκή» το προηγούμενο διβδόμαδο. Θυμηθείτε πόσοι πέρασαν απ’ αυτό το πόστο και εκδιώχτηκαν μετ’ επαίνων: ο Τσακ Νόρις της πολιτικής προστασίας Χαρδαλιάς, που κολακευόταν να τον αποκαλούν Νικ Χαρντ. Η μεταγραφή αεροδρομίου Στυλιανίδης, που αποδείχτηκε παλτό και σήμερα δεν είναι καν στην κυβέρνηση. Ο τιτανοτεράστιος Κικίλιας. Μετά ο νυν Κεφαλογιάννης. Τους έβαζαν δίπλα και κάποιον απόστρατο στραταίο, επειδή -όπως έβαζαν τα παπαγαλάκια να γράφουν- είναι δυνατοί στο επιχειρησιακό σκέλος. Ολοι παραμερίστηκαν ως αποτυχημένοι. Ποτέ δεν τους χαρακτήρισε αποτυχημένους ο Μητσοτάκης -αυτό ισχύει για όλους τους υπουργούς, κάθε κυβέρνησης, που παραμερίζονται- όμως αυτό ήταν το μήνυμα στη λεγόμενη κοινή γνώμη. Ο Κεφαλογιάννης, γόνος παλιάς και ισχυρής πολιτικής οικογένειας, έχει καταλάβει πλέον πως δε θ’ αργήσει και η δική του σειρά. Ως υφυπουργός, ήταν υπό τον Καραμανλή στο υπουργείο που είναι καθ’ ύλην υπεύθυνο για το έγκλημα στα Τέμπη. Για πρώτη φορά υπουργός, παρατηρεί να καίγονται τα δάση απ’ άκρη σ’ άκρη τη χώρα, παρά τις προγενέστερες αλαζονικές δηλώσεις του. Προσπαθεί να οχυρώσει τον εαυτό του, μπας και συνεχίσει από κάποιο άλλο υπουργικό πόστο και να μην αναγκάζεται να τρέχει στο Μυλοπόταμο και να εκλιπαρεί τον Γρύλλο για ψήφους. Υπουργοί έρχονται και διώκονται, αλλά η κατάσταση δεν αλλάζει ούτε στο ελάχιστο. Χειρότερη γίνεται, γιατί με την πάροδο του χρόνο συσσωρεύονται οι αιτίες. Σε αντίθεση με τα μπουρδέλα, που μπορεί να σωθούν αλλάζοντας «κορίτσια», τομείς όπως η δασοπροστασία εξαρτώνται πρωτίστως από την ασκούμενη πολιτική και τριτευόντως από τα πρόσωπα των υπουργών και των παρατρεχάμενων. Και όπως έχουμε απο-δείξει, ο δασικός πλούτος της χώρας βρίσκεται σε πλήρη εγκατάλειψη, διαχρονικά)

Εκτύπωση 🖨
Αφίσες









Αρχείο Εφημερίδας
Εκδόσεις
25 Σεπ 2022, 13:12

Η ανατροπή του καπιταλισμού προϋπόθεση για τη λύση του ζητήματος της κατοικίας

27 Μαρ 2022, 17:35

Σοσιαλιστική οικοδόμηση και καπιταλιστική παλινόρθωση στην ΕΣΣΔ

Κατεβάστε ελεύθερα τη μελέτη

11 Οκτ 2020, 11:30

Διδάγματα από το Μεσοπόλεμο (κατεβάστε ελεύθερα τη μπροσούρα)

29 Αυγ 2020, 10:01

Η αλήθεια για τους Σλαβομακεδόνες

Ο ΠΟΛΥΧΡΟΝΟΣ ΑΝΕΛΕΗΤΟΣ ΔΙΩΓΜΟΣ ΕΝΟΣ ΛΑΟΥ

Αφιερώματα
17 Σεπ 2020, 19:22

Εγκληματικό, εθνικοσοσιαλιστικό μόρφωμα ήταν και παραμένει η Χρυσή Αυγή και οι παραφυάδες μετά τη διάσπασή της

4 Νοέ 2017, 00:00

100 ΧΡΟΝΙΑ ΜΕΤΑ

Ο μεγάλος Οκτώβρης του 1917 εξακολουθεί να διδάσκει το προλεταριάτο

30 Νοέ 2013, 00:00

KPD: Η συνεπής αντιφασιστική και επαναστατική οργάνωση της γερμανικής εργατικής τάξης

Διδάγματα από το Μεσοπόλεμο (7)

23 Νοέ 2013, 00:00

KPD: Η συνεπής αντιφασιστική και επαναστατική οργάνωση της γερμανικής εργατικής τάξης

Διδάγματα από το Μεσοπόλεμο (6)

Δείτε όλες τις ΕΚΔΟΣΕΙΣ

Δείτε όλα τα ΑΦΙΕΡΩΜΑΤΑ

Πολιτικές Δίκες
  • 17Ν

    Ποσοτική τυποποημένη τεχνική μέτρησης της «αποτελεσματικότητας» του εκπαιδευτικού συστήματος και «των επιδόσεων» των σχολείων

    • Εφετείο 17Ν

      Ποσοτική τυποποημένη τεχνική μέτρησης της «αποτελεσματικότητας» του εκπαιδευτικού συστήματος και «των επιδόσεων» των σχολείων

  • ΕΛΑ

    Ποσοτική τυποποημένη τεχνική μέτρησης της «αποτελεσματικότητας» του εκπαιδευτικού συστήματος και «των επιδόσεων» των σχολείων

    • Δεύτερη Δίκη ΕΛΑ

      Ποσοτική τυποποημένη τεχνική μέτρησης της «αποτελεσματικότητας» του εκπαιδευτικού συστήματος και «των επιδόσεων» των σχολείων

    • Εφετείο ΕΛΑ

      Ποσοτική τυποποημένη τεχνική μέτρησης της «αποτελεσματικότητας» του εκπαιδευτικού συστήματος και «των επιδόσεων» των σχολείων

    • Πρώτη Δίκη ΕΛΑ

      Ποσοτική τυποποημένη τεχνική μέτρησης της «αποτελεσματικότητας» του εκπαιδευτικού συστήματος και «των επιδόσεων» των σχολείων

  • Επαναστατικός Αγώνας

    Ποσοτική τυποποημένη τεχνική μέτρησης της «αποτελεσματικότητας» του εκπαιδευτικού συστήματος και «των επιδόσεων» των σχολείων

    • Πρώτη Δίκη Επαναστατικού Αγώνα

      Ποσοτική τυποποημένη τεχνική μέτρησης της «αποτελεσματικότητας» του εκπαιδευτικού συστήματος και «των επιδόσεων» των σχολείων

    • Εφετείο Επαναστατικού Αγώνα

      Ποσοτική τυποποημένη τεχνική μέτρησης της «αποτελεσματικότητας» του εκπαιδευτικού συστήματος και «των επιδόσεων» των σχολείων

    • Δεύτερη Δίκη Επαναστατικού Αγώνα

      Ποσοτική τυποποημένη τεχνική μέτρησης της «αποτελεσματικότητας» του εκπαιδευτικού συστήματος και «των επιδόσεων» των σχολείων

  • Συνωμοσία Πυρήνων της Φωτιάς

    Ποσοτική τυποποημένη τεχνική μέτρησης της «αποτελεσματικότητας» του εκπαιδευτικού συστήματος και «των επιδόσεων» των σχολείων

    • 3η Δίκη Σ.Π.Φ.

      Ποσοτική τυποποημένη τεχνική μέτρησης της «αποτελεσματικότητας» του εκπαιδευτικού συστήματος και «των επιδόσεων» των σχολείων

    • 4η Δίκη Σ.Π.Φ.

      Ποσοτική τυποποημένη τεχνική μέτρησης της «αποτελεσματικότητας» του εκπαιδευτικού συστήματος και «των επιδόσεων» των σχολείων

    • Δίκη Σ.Π.Φ.

      Ποσοτική τυποποημένη τεχνική μέτρησης της «αποτελεσματικότητας» του εκπαιδευτικού συστήματος και «των επιδόσεων» των σχολείων

Παλαιστίνη
  • Σπάζοντας την πολιορκία

    Ποσοτική τυποποημένη τεχνική μέτρησης της «αποτελεσματικότητας» του εκπαιδευτικού συστήματος και «των επιδόσεων» των σχολείων

    • Το ημερολόγιο της αποστολής

      Ποσοτική τυποποημένη τεχνική μέτρησης της «αποτελεσματικότητας» του εκπαιδευτικού συστήματος και «των επιδόσεων» των σχολείων

      Ποσοτική τυποποημένη τεχνική μέτρησης της «αποτελεσματικότητας» του εκπαιδευτικού συστήματος και «των επιδόσεων» των σχολείων

    • Σπάζοντας τον αποκλεισμό της Γάζας (4)

      Ποσοτική τυποποημένη τεχνική μέτρησης της «αποτελεσματικότητας» του εκπαιδευτικού συστήματος και «των επιδόσεων» των σχολείων

      Ποσοτική τυποποημένη τεχνική μέτρησης της «αποτελεσματικότητας» του εκπαιδευτικού συστήματος και «των επιδόσεων» των σχολείων

    • Σπάζοντας τον αποκλεισμό της Γάζας (3)

      Ποσοτική τυποποημένη τεχνική μέτρησης της «αποτελεσματικότητας» του εκπαιδευτικού συστήματος και «των επιδόσεων» των σχολείων

      Ποσοτική τυποποημένη τεχνική μέτρησης της «αποτελεσματικότητας» του εκπαιδευτικού συστήματος και «των επιδόσεων» των σχολείων

    • Σπάζοντας τον αποκλεισμό της Γάζας (2)

      Ποσοτική τυποποημένη τεχνική μέτρησης της «αποτελεσματικότητας» του εκπαιδευτικού συστήματος και «των επιδόσεων» των σχολείων

      Ποσοτική τυποποημένη τεχνική μέτρησης της «αποτελεσματικότητας» του εκπαιδευτικού συστήματος και «των επιδόσεων» των σχολείων

    • Σπάζοντας τον αποκλεισμό της Γάζας (1)

      Ποσοτική τυποποημένη τεχνική μέτρησης της «αποτελεσματικότητας» του εκπαιδευτικού συστήματος και «των επιδόσεων» των σχολείων

Σύνδεσμοι
  • Ποιοι είμαστε

    Ποσοτική τυποποημένη τεχνική μέτρησης της «αποτελεσματικότητας» του εκπαιδευτικού συστήματος και «των επιδόσεων» των σχολείων

    Ποσοτική τυποποημένη τεχνική μέτρησης της «αποτελεσματικότητας» του εκπαιδευτικού συστήματος και «των επιδόσεων» των σχολείων

  • Επικοινωνία

    Ποσοτική τυποποημένη τεχνική μέτρησης της «αποτελεσματικότητας» του εκπαιδευτικού συστήματος και «των επιδόσεων» των σχολείων

    Ποσοτική τυποποημένη τεχνική μέτρησης της «αποτελεσματικότητας» του εκπαιδευτικού συστήματος και «των επιδόσεων» των σχολείων

  • Όροι χρήσης

    Ποσοτική τυποποημένη τεχνική μέτρησης της «αποτελεσματικότητας» του εκπαιδευτικού συστήματος και «των επιδόσεων» των σχολείων

    Ποσοτική τυποποημένη τεχνική μέτρησης της «αποτελεσματικότητας» του εκπαιδευτικού συστήματος και «των επιδόσεων» των σχολείων

  • Ποιοι είμαστε

    Ποσοτική τυποποημένη τεχνική μέτρησης της «αποτελεσματικότητας» του εκπαιδευτικού συστήματος και «των επιδόσεων» των σχολείων

    Ποσοτική τυποποημένη τεχνική μέτρησης της «αποτελεσματικότητας» του εκπαιδευτικού συστήματος και «των επιδόσεων» των σχολείων

  • Επικοινωνία

    Ποσοτική τυποποημένη τεχνική μέτρησης της «αποτελεσματικότητας» του εκπαιδευτικού συστήματος και «των επιδόσεων» των σχολείων

    Ποσοτική τυποποημένη τεχνική μέτρησης της «αποτελεσματικότητας» του εκπαιδευτικού συστήματος και «των επιδόσεων» των σχολείων

  • Όροι χρήσης

    Ποσοτική τυποποημένη τεχνική μέτρησης της «αποτελεσματικότητας» του εκπαιδευτικού συστήματος και «των επιδόσεων» των σχολείων

    Ποσοτική τυποποημένη τεχνική μέτρησης της «αποτελεσματικότητας» του εκπαιδευτικού συστήματος και «των επιδόσεων» των σχολείων

Πληκτρολογήστε παραπάνω και πατήστε Enter για αναζήτηση. Πατήστε Esc για ακύρωση.

Χρησιμοποιούμε cookies αποκλειστικά για την βελτιστοποίηση της εμπειρίας πλοήγησης και για τη σύνταξη ανώνυμων στατιστικών επισκεψιμότητας. Εφόσον συνεχίσετε στη σελίδα μας, θεωρούμε ότι είστε ικανοποιημένοι με αυτό.
Ρυθμίσεις CookieΣυνέχεια
Διαχείριση συναίνεσης

Σύνοψη απορρήτου

Χρησιμοποιούμε cookies αποκλειστικά για την βελτιστοποίηση της εμπειρίας πλοήγησης και για τη σύνταξη ανώνυμων στατιστικών επισκεψιμότητας (analytics). Δεν μπορούμε να εξακριβώσουμε την προσωπική σας ταυτότητα από τα cookies. Τα cookies αποθηκεύονται αποκλειστικά στη δική σας συσκευή (υπολογιστή, tablet, κινητό τηλέφωνο) και η ιστοσελίδα δε διατηρεί κανένα αρχείο ή βάση δεδομένων με προσωπικά δεδομένα σας.
Necessary
Always Enabled
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. These cookies ensure basic functionalities and security features of the website, anonymously.
CookieDurationDescription
_GRECAPTCHA5 months 27 daysThis cookie is set by Google. In addition to certain standard Google cookies, reCAPTCHA sets a necessary cookie (_GRECAPTCHA) when executed for the purpose of providing its risk analysis.
cookielawinfo-checkbox-advertisement1 yearSet by the GDPR Cookie Consent plugin, this cookie is used to record the user consent for the cookies in the "Advertisement" category .
cookielawinfo-checkbox-analytics11 monthsThis cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Analytics".
cookielawinfo-checkbox-functional11 monthsThe cookie is set by GDPR cookie consent to record the user consent for the cookies in the category "Functional".
cookielawinfo-checkbox-necessary11 monthsThis cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookies is used to store the user consent for the cookies in the category "Necessary".
cookielawinfo-checkbox-others11 monthsThis cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Other.
cookielawinfo-checkbox-performance11 monthsThis cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Performance".
elementorneverThis cookie is used by the website's WordPress theme. It allows the website owner to implement or change the website's content in real-time.
viewed_cookie_policy11 monthsThe cookie is set by the GDPR Cookie Consent plugin and is used to store whether or not user has consented to the use of cookies. It does not store any personal data.
wordpress_test_cookiesessionThis cookie is used to check if the cookies are enabled on the users' browser.
Functional
Functional cookies help to perform certain functionalities like sharing the content of the website on social media platforms, collect feedbacks, and other third-party features.
CookieDurationDescription
__cf_bm30 minutesThis cookie, set by Cloudflare, is used to support Cloudflare Bot Management.
Performance
Performance cookies are used to understand and analyze the key performance indexes of the website which helps in delivering a better user experience for the visitors.
Analytics
Analytical cookies are used to understand how visitors interact with the website. These cookies help provide information on metrics the number of visitors, bounce rate, traffic source, etc.
CookieDurationDescription
_ga2 yearsThe _ga cookie, installed by Google Analytics, calculates visitor, session and campaign data and also keeps track of site usage for the site's analytics report. The cookie stores information anonymously and assigns a randomly generated number to recognize unique visitors.
_gid1 dayInstalled by Google Analytics, _gid cookie stores information on how visitors use a website, while also creating an analytics report of the website's performance. Some of the data that are collected include the number of visitors, their source, and the pages they visit anonymously.
Advertisement
Advertisement cookies are used to provide visitors with relevant ads and marketing campaigns. These cookies track visitors across websites and collect information to provide customized ads.
Others
Other uncategorized cookies are those that are being analyzed and have not been classified into a category as yet.
CookieDurationDescription
_lscache_vary2 daysNo description available.
abj404_solution_REQUEST_URI4 minutesNo description available.
abj404_solution_REQUEST_URI_SHORTpastNo description
abj404_solution_REQUEST_URI_UPDATE_URL4 minutesNo description
wordpress_b6635853a2380e54d99196d3b5c883f5pastNo description
wordpress_logged_in_b6635853a2380e54d99196d3b5c883f5pastNo description
wordpress_sec_b6635853a2380e54d99196d3b5c883f5pastNo description
wordpresspass_b6635853a2380e54d99196d3b5c883f5pastNo description
wordpressuser_b6635853a2380e54d99196d3b5c883f5pastNo description
wp-postpass_b6635853a2380e54d99196d3b5c883f5pastNo description
wp-settings-0pastNo description
wp-settings-time-0pastNo description
SAVE & ACCEPT
Powered by CookieYes Logo