Σχετικά με την άμεση κινητοποίηση του ΥΠΑΙΘ, κυριολεκτικά μέσα στην τούρλα του Σαββάτου, και συγκεκριμένα του Γ.Γ του υπουργείου Αλ. Κόπτσ,η για την τηλεκπαίδευση, γράψαμε σε προηγούμενο άρθρο, αποκαλύπτοντας για άλλη μια φορά την υποκρισία που διακατέχει την καντηλανάφτισσα υπουργό Κεραμέως (βλέπε εδώ).
Με νέα του ανακοίνωση-εντολή, προχθές Δευτέρα 6 Φλεβάρη, ο Κόπτσης ενημέρωσε την εκπαιδευτική κοινότητα, ότι και χθες Τρίτη 7 Φλεβάρη θα πραγματοποιηθεί τηλεκπαίδευση στα σχολεία που, λόγω της κακοκαιρίας, θα παραμείνουν κλειστά. Από τη μεριά της, η ΔΟΕ με ανακοίνωσή της (βλέπε εδώ) χαρακτήρισε ως προκλητική και υποκριτική την «αγωνία» του ΥΠΑΙΘ για να μη χαθούν διδακτικές ώρες.
Είναι ξεκάθαρο, ότι με κάθε ευκαιρία το ΥΠΑΙΘ προσπαθεί να καθιερώσει τη χρήση του Webex και της τηλεκπαίδευσης με μοναδικό σκοπό να κρύψει την ανεπάρκειά του κάτω από το χαλί. Αντί να φροντίσει να υπάρχουν ασφαλή κτίρια για παιδιά και εκπαιδευτικούς και όχι να πλημμυρίζουν οι τάξεις ή να κάνουν μάθημα τα παιδιά μέσα σε εκκλησίες, να υπάρχει επαρκές διδακτικό προσωπικό σε όλη την χώρα μέσω μόνιμων διορισμών, το ΥΠΑΙΘ απαντάει σε όλα τα παραπάνω με … τηλεκπαίδευση. Την ανεπάρκεια αυτή του ΥΠΑΙΘ την είδαμε και στην περίπτωση των μαθητών της Γαύδου που ενώ δεν υπάρχει Γυμνάσιο, ο Κούλης, σύμφωνα με δημοσιεύματα, δεσμεύτηκε να δώσει «λύση». Και ποια είναι αυτή η «λύση»; Η τηλεκπαίδευση… (βλέπε εδώ).
Φυσικά, εδώ προκύπτει και το τεράστιο ζήτημα ότι η τηλεκπαίδευση σε καμία περίπτωση δεν μπορεί να αντικαταστήσει τη ζωντανή παρουσία του εκπαιδευτικού μέσα στην τάξη. Σίγουρα, σε κάποιες πολύ συγκεκριμένες περιπτώσεις, η τεχνολογία μπορεί να βοηθήσει και να καλύψει κάποια κενά. Αυτό όμως προϋποθέτει σωστή προετοιμασία και μελέτη της κάθε περίπτωσης ξεχωριστά. Πάνω απ’ όλα να θέσεις την τεχνολογία στην υπηρεσία του ανθρώπου. Στη δική μας περίπτωση, όμως, έχουμε την εργαλειοποίηση της τεχνολογίας με σκοπό το ΥΠΑΙΘ να ρίξει την ευθύνη για τις τεράστιες ελλείψεις στις πλάτες εκπαιδευτικών και μαθητών.
Η σύγχρονη παιδαγωγική επιστήμη στηρίζεται κατά κύριο λόγο στην ενεργητική συμμετοχή του μαθητή στη διαδικασία της μάθησης και στην αλληλεπίδρασή του με τον εκπαιδευτικό και τους συμμαθητές του. Η εμπειρία των εκπαιδευτικών από την τηλεκπαίδευση την περίοδο του λοκντάουν είναι χαρακτηριστική. Πρόκειται για μια διαδικασία που όσο περισσότερο περνούσε ο χρόνος τόσο περισσότερο γινόντουσαν εμφανείς οι αδυναμίες της. Τα παιδιά κουράζονταν μπροστά από την οθόνη, ειδικά αυτά του Δημοτικού, οι δάσκαλοι προσπαθούσαν μάταια να κάνουν μάθημα και φυσικά τα μαθησιακά κενά μεγάλωναν. Σε καμία περίπτωση οι μαθητές δεν αφομοίωναν την ύλη και η όλη διαδικασία από ένα σημείο και μετά καταντούσε παρωδία. Φυσικά, το ΥΠΑΙΘ αυτό το θεώρησε επιτυχία και προσπαθεί και τώρα που δεν έχουμε λοκντάουν να το εφαρμόσει σε κάθε δυνατή ευκαιρία.
ΥΓ. Σε πολλά σχολεία, ειδικά σε κάποια που ασκήθηκαν πιέσεις από διευθυντές και προϊσταμένους, οι εκπαιδευτικοί έγραψαν στα παλιά τους τα παπούτσια τον Κόπτση και την Κεραμέως και δεν έκαναν τηλεκπαίδευση, απαντώντας με την παρακάτω δήλωση στις διευθύνσεις των σχολείων τους:
«Σας ενημερώνω ότι λόγω της απόφασης του Περιφερειάρχη Αττικής Γ. Πατούλη περί διακοπής της διά ζώσης λειτουργίας των σχολείων της Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης στην Αττική την Δευτέρα 6 Φεβρουαρίου 2023, αδυνατώ να εισέλθω στο χώρο του σχολείου και να καλύψω το ωράριό μου με διδασκαλία στη φυσική τάξη. Επιπλέον υπενθυμίζεται ότι με βάση το ισχύον θεσμικό πλαίσιο για την τηλεργασία ορίζεται ότι “Η υπηρεσία του φορέα που είναι αρμόδια για την παροχή εξοπλισμού και την πληροφοριακή υποστήριξη, προμηθεύει τον υπάλληλο με τον απαραίτητο και κατάλληλο για την αποτελεσματική εκτέλεση των καθηκόντων του μέσω τηλεργασίας, τηλεπικοινωνιακό εξοπλισμό και τεχνολογική συσκευή (εφεξής “Σταθμός Τηλεργασίας”) και παρέχει υποστήριξη για την εγκατάστασή του, εφόσον τούτο είναι επιθυμητό από τον υπάλληλο…”.
Τέλος, για κάθε άλλη εντολή της υπηρεσίας μας παρακαλώ να ενημερωθώ για αυτή όπως προβλέπεται, δηλαδή να είναι έγγραφη και ενυπόγραφη. Επιπλέον, για λόγους ασφαλείας θα παρακαλούσα να μου στείλετε εγγράφως ότι οι εκπαιδευτικοί μπορούν να έρθουν στο σχολείο και ότι αναλαμβάνετε την ευθύνη σε περίπτωση ατυχήματος στην προσπάθεια κάποιου/ας συναδέλφου/ίσσας να φτάσει ή να αποχωρήσει από το σχολείο».
Πηγή: Σύλλογος Εκπαιδευτικών Π.Ε «Ηρώ Κωνσταντοπούλου» ΑΝΩ ΛΙΟΣΙΩΝ – ΖΕΦΥΡΙΟΥ – ΦΥΛΗΣ