«Μάλιστα, ο πρόεδρος της Capital Maritime & Trading Βαγγέλης Μαρινάκης είπε ότι η ευρωπαϊκή κοινότητα αποφάσισε να απεξαρτηθεί από το ρωσικό αέριο, ωστόσο αυτό δεν μπορεί να γίνει σε μία νύχτα. Στο πλαίσιο αυτό, εξέφρασε την άποψη ότι η ΕΕ, αντί να βρει μια λύση που θα βοηθήσει να ξεπεραστεί το πρόβλημα, συζητά περαιτέρω κυρώσεις και άλλα παρόμοια μέτρα. Σύμφωνα με τον Βαγγέλη Μαρινάκη, ως αποτέλεσμα αυτού, βλέπουμε τη Ρωσία να στέλνει πετρέλαιο στην Κίνα και στην Ινδία με έκπτωση και στη συνέχεια αυτές οι χώρες το στέλνουν και πάλι στην Ευρώπη με τις τιμές στα ύψη και ο καταναλωτής πληρώνει το τίμημα. “Αντί να τιμωρούμε τη Ρωσία, τιμωρούμε τους εαυτούς μας. Οι συνέπειες θα είναι μεγάλες και οι πολιτικοί θα πρέπει να εργαστούν για να βρεθεί μια λύση“, πρόσθεσε. (…)
Εκ μέρους της Pantheon Tankers, ο Φραγκίσκος Κανελλάκης τόνισε ότι οι κυρώσεις που επιβάλλονται θα οδηγήσουν αναπόφευκτα στη δημιουργία νέων εμπορικών δρόμων. (…)
Την αισιοδοξία του για την πορεία της ζήτησης υγροποιημένου φυσικού αερίου (LNG) εξέφρασε ο διευθύνων σύμβουλος της Capital Product Partners Γεράσιμος Καλογηράτος μιλώντας στο συνέδριο της Capital Link με θέμα “Υγροποιημένο Φυσικό Αέριο και νέο ενεργειακό τοπίο“. Είμαστε στην αρχή του κύκλου αύξησης της αγοράς LNG είπε ο Γεράσιμος Καλογηράτος και εκτίμησε ότι πολλά επενδυτικά σχέδια παραγωγής LNG που είχαν τεθεί υπό αμφισβήτηση τελικά βρίσκουν τον δρόμο της υλοποίησης λόγω συνεχούς αύξησης της ζήτησης LNG. Ο ίδιος εκτίμησε ότι εξ αυτού του λόγου και οι τιμές του θα κρατηθούν ψηλά».
Τα αποσπάσματα είναι από ρεπορτάζ των «Νέων» (7.6.2022) για τη σύναξη των εφοπλ(η)στών σ’ ένα συνέδριο καθαρά δικό τους. Tα ίδια διαβάζουμε στο capital.gr:
«Στην ίδια γραμμή, μιλώντας στο συνέδριο του Capital Link, o Γιώργος Προκοπίου, ιδρυτής της Dynacom, ανέφερε πως “Η ΕΕ πυροβολεί τα πόδια της και οι μόνοι κερδισμένοι είναι η Κίνα και η Ινδία” και προσέθεσε: “Οι κυρώσεις ποτέ δεν λειτούργησαν. Το Ιράν βγήκαν δυνατότερο και στη Βενεζουέλα πείνασε ο κόσμος ενώ η ελίτ περνούσε καλά”».
Δεν τους έπιασε, βέβαια, ο πόνος για τον «καταναλωτή» ή για τον «κόσμο» τους έλληνες εφοπλιστές που διαθέτουν στόλους τάνκερ. Για τα συμβόλαια μεταφοράς ρωσικού πετρελαίου ενδιαφέρονται. Και για τις δυσκολίες που θα συναντήσουν για να κλείσουν νέα ναυλοσύμφωνα, αν μειωθούν πράγματι οι εισαγωγές ρωσικού αργού και προϊόντων πετρελαίου στην ΕΕ.
Το ότι δε δίνουν δεκάρα για τα προβλήματα του «λαουτζίκου» δεν σημαίνει πως λένε ψέματα όταν ισχυρίζονται πως τέτοιες αποφάσεις οδηγούν σε αύξηση των τιμών. Αυτό το βλέπουμε ήδη. Κάθε φορά που η ΕΕ ανακοινώνει κυρώσεις, οι κερδοσκόποι των «αγορών» ανεβάζουν τις τιμές, ακόμα κι όταν είναι φανερό ότι οι κυρώσεις δεν πρόκειται να εφαρμοστούν.
Οι δηλώσεις των εφοπλ(η)στών ενάντια στην πολιτική κυρώσεων της ΕΕ είναι και μια προειδοποίηση προς τον Μητσοτάκη. Αντιλαμβάνονται πολύ καλά ότι δεν καθορίζει αυτός την πολιτική της ΕΕ (ως μεγαλοκαπιταλιστές ξέρουν τι θα πει συσχετισμός δυνάμεων), όμως από τη μια θα τον ήθελαν πιο «ζωηρό» στα ευρωενωσίτικα διαβούλια (για καπιταλιστικά συμφέροντα πρόκειται, διάολε, όχι για τα συμφέροντα του «λαουτζίκου») και από την άλλη δεν ανέχονται να εμφανίζεται ως βασιλικότερος του βασιλέως και να τους πετάει κατάμουτρα ότι μπορούν να μεταφέρουν ρωσικό πετρέλαιο σε τρίτες χώρες, αν τους το επιτρέπει… η συνείδησή τους.
Δεδομένου ότι ο Μαρινάκης δεν είναι απλά ένας εφοπλιστής, αλλά και ένας πανίσχυρος μιντιακός παράγοντας (για λογαριασμό ολόκληρου του εφοπλιστικού λόμπι) και αδιαμφισβήτητος Πειραιάρχης, ο Μητσοτάκης δεν θα… περάσει καλά, αν δεν δώσει στους εφοπλ(η)στές αντισταθμιστικά οφέλη. Ηδη ζητούν περαιτέρω φοροαπαλλαγές κι ας έχουν τις περισσότερες από κάθε άλλο καπιταλιστικό κλάδο.