Λάβαμε το Δελτίο Τύπου και μόλις διαβάσαμε τον τίτλο… βλαστημήσαμε: τρίτη στη σειρά φιέστα οργανώνει η Αγγελοπουλίνα με τον Στυλιανίδη; Μετά το μάτι έπεσε στη φωτογραφία: Πουθενά Γιάννα. Πουθενά ο απαραίτητος Σίμιτσεκ. Διαβάζουμε το «ψαχνό» του Δελτίου Τύπου, τα ίδια: πουθενά δήλωση Γιάννας, πουθενά αναφορά στην Επιτροπή «Ελλάδα 2021». Αφήστε που έλειπε και ο υπουργός Στυλιανίδης στην Κύπρο και στο «μπουκέτο» των φωτογραφιών πόζαρε μόνο ο υφυπουργός Τουρνάς.
Τι είχε γίνει; Οι ά(χ)ριστοι μπερδεύτηκαν και έβαλαν τον τίτλο από παλαιότερη φιέστα! Τους πήρε μια ώρα για να στείλουν «ορθή επανάληψη». Προφανώς, κάποιος δικός τους δημοσιογράφος τηλεφώνησε (δεν είναι όλοι/ες σαν εμάς που κοιτάζαμε το Δελτίο Τύπου και είχαμε ξεκαρδιστεί στα γέλια).
Πάμε τώρα στην ουσία. Δυο εταιρίες, η Praktiker Hellas και η Stihl, δώρισαν στην Πυροσβεστική 175 αλυσοπρίονα. Αξίας 110.000 ευρώ γράφουν. Είναι τόσο;
Ψάχνοντας στην ιστοσελίδα της Praktiker τα αλυσοπρίονα που εικονίζονται αραδιασμένα στα κουτιά τους για να φωτογραφιστούν μ’ αυτά ο υφυπουργός και οι στρατηγοί της Πυροσβεστικής, βλέπουμε ότι δεν υπάρχουν. Εν πάση περιπτώσει, το ακριβότερο αλυσοπρίονο Stihl στο Praktiker πωλείται 369 ευρώ (και σε 36 άτοκες δόσεις).
Καθήσαμε και είδαμε το διαφημιστικό βίντεο, στο οποίο ο κάμεραμαν είχε εντολή να «πλανάρει» κάθε τρεις και λίγο πάνω στα αραδιασμένα κουτιά με τα αλυσοπρίονα.
Ψάξαμε κάποια από τα μοντέλα που γράφουν τα κουτιά. Στην αγορά έχουν γύρω στο πεντακοσάρικο. 175 Χ 500 μας κάνει 87.500 ευρώ. Στη λιανική και αν αγοράσεις ένα κομμάτι. Αντιλαμβάνεστε ότι αν πάει κάποιος να αγοράσει με τη μία 175 αλυσοπρίονα, θα πάρει μια πολύ γενναία έκπτωση. Και βέβαια, η τιμή λιανικής (ακόμα και μετά από έκπτωση) είναι πολύ πάνω από την τιμή χοντρικής που πουλά η Stihl στην Praktiker! Οταν, μάλιστα ο αντιπρόσωπος-εισαγωγέας συνεργάζεται διαφημιστικά με τον μεγαλο-λιανοπωλητή, η τιμή πέφτει ακόμη περισσότερο. Αρκεί να σκεφτούμε ότι από την τιμή λιανικής βγάζουν κέρδος και οι δύο. Και ο εισαγωγές-αντιπρόσωπος και ο μεγαλο-λιανοπωλητής.
Τί έγινε, ρε παιδιά (όπως θα έλεγε ο «απαράδεκτος» Σπύρος); Πώς έφτασε αυτή η χορηγία στα 110.000 ευρώ; Εγινε αυτό που γίνεται συνήθως. Δήλωσαν μια τιμή μεγαλύτερη και από την τιμή λιανικής. Και το αποτέλεσμα είναι γνωστό: όταν οι εταιρίες περάσουν το δηλωθέν (όχι το πραγματικό) ποσό της χορηγίας στις δαπάνες τους, η διαφήμιση θα τους έχει έρθειΠΟΛΙΤΙΚ τζάμπα!
Τα κανάλια παίζουν βίντεο με τα συγκεκριμένα προϊόντα, ο εισαγωγέας «προμοτάρει» το εμπόρευμά του έναντι του ανταγωνισμού, ο μεγαλο-λιανοπωλητής φτιάχνει το εμπορικό του όνομα («μουτζουρώνει» και κάποιες καταγγελίες για εργασιακές συνθήκες γαλέρας και μισθούς πείνας) και τα στελέχη παίρνουν τιμητικές πλακέτες που τις κρεμούν στα γραφεία τους και τις περιλαμβάνουν στα βιογραφικά τους.
Προσέξτε πολιτική αθλιότητα και οσφυοκαμψία μπροστά σε καπιταλιστές (για μια αστείου ποσού χορηγία μάλιστα):
Υφυπουργός Τουρνάς: «Η δωρεά σας είναι σημαντική για την διαφύλαξη του φυσικού μας πλούτου, της ανθρώπινης ζωής των συμπολιτών μας και, βέβαια, της περιουσίας τους. (…) Προσωπικά, θέλω να σας ευχαριστήσω γιατί, με αυτή τη δωρεά δείχνετε ότι αναγνωρίζετε το έργο που προσφέρει το Πυροσβεστικό Σώμα»!
Αρχηγός ΠΣ αντιστράτηγος Ράπανος: «Θα ήθελα να εκφράσω τις ευχαριστίες μας για τη γενναία αυτή πρόσφορα σας, δεδομένου ότι τα αλυσοπρίονα, είναι εργαλεία που χρησιμοποιεί ιδιαίτερα το Πυροσβεστικό Σώμα»!