Πανικό προκάλεσαν στην πολιτική ηγεσία του υπουργείου Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων το δημοσίευμά μας στις 20 του Απρίλη (δείτε ) και η κοινή καταγγελία των ΠΟΓΕΔΥ (Πανελλήνια Ομοσπονδία Γεωτεχνικών Δημοσίων Υπαλλήλων) και ΠΕΚΔΥ (Πανελλήνια Ενωση Κτηνιάτρων Δημοσίων Υπαλλήλων) μια μέρα μετά (δείτε ), αναφορικά με τη διάταξη για τον περιβόητο , που εισάγεται στο νομοσχέδιο για τους αγροτικούς συνεταιρισμούς και αποσκοπεί στον παροπλισμό της Γενικής Διεύθυνσης Κτηνιατρικής (ΓΔΚ) και των Διευθύνσεων Αγροτικής Οικονομίας και Κτηνιατρικής (ΔΑΟΚ).
Ο πανικός κατέλαβε ιδιαίτερα την υφυπουργό , η οποία, πριν γίνει βουλευτής και υπουργός, διατηρούσε , γεγονός που επεσήμαναν οι συνδικαλιστικές οργανώσεις και «έτσουξε» ιδιαίτερα τη νεόκοπη υφυπουργό, η οποία έφτασε στο σημείο να εκδώσει ένα προκλητικό Δελτίο Τύπου που αποπνέει φασισμό χουντικού τύπου, καθώς απαιτεί από τα συνδικαλιστικά όργανα να ανακαλέσουν το Δελτίο Τύπου που εξέδωσαν! Την ίδια στιγμή, όμως, -εμμέσως πλην σαφώς- η Τελιγιορίδου επιβεβαιώνει πλήρως την αποκάλυψη για την προωθούμενη διάταξη και την καταγγελία ότι μέσω αυτής μεθοδεύεται ο παροπλισμός της ΓΔΚ και των ΔΑΟΚ.
Η Τελιγιορίδου, λόγω επαγγέλματος, αν μη τι άλλο, οφείλει να γνωρίζει ότι ο περιβόητος κτηνίατρος εκτροφής, τον οποίο έχει δικαίωμα να προσλαμβάνει μια μεγάλη κτηνοτροφική μονάδα, αφορά τον λεγόμενο . Ο κτηνίατρος εκτροφής των προγραμμάτων για την υγεία των ζώων, την προστασία των ζώων και την κτηνιατρική δημόσια υγεία.
Μιλάμε για μεγάλες κτηνοτροφικές μονάδες, που είναι η μειοψηφία των κτηνοτροφικών μονάδων στην Ελλάδα, γιατί η συντριπτική πλειοψηφία των κτηνοτροφικών μονάδων φυτοζωεί και οι ιδιοκτήτες τους δεν μπορούν να προσλαμβάνουν κτηνιάτρους.
Πρέπει επίσης να θυμίσουμε, ότι οι κυβερνήσεις των κρατών μελών και τα λεγόμενα θεσμικά όργανα της ΕΕ αναθέτουν πρωτεύοντα ρόλο στο λεγόμενο αυτοέλεγχο των καπιταλιστικών επιχειρήσεων, σε βάρος των επίσημων ελέγχων που διενεργούνται από τις δημόσιες υπηρεσίες, γιατί πρώτιστο μέλημά τους δεν είναι η προάσπιση της δημόσιας υγείας και του δημόσιου συμφέροντος, αλλά η προστασία της αποκόμισης ανώτατου κέρδους από τις καπιταλιστικές επιχειρήσεις.
Η κυβέρνηση των Σαμαροβενιζέλων εισήγαγε το 2014, με διατάξεις στα άρθρα 60 και 62 του νόμου 4235, τον κτηνίατρο εκτροφής. Ενώ, όπως αναφέραμε, αυτός αφορά αποκλειστικά τον αυτοέλεγχο των κτηνοτροφικών μονάδων, αποφάσισανι να του χορηγήσουν και μερικές αρμοδιότητες από τους επίσημους ελέγχους, όσον αφορά τα προγράμματα για την υγεία των ζώων.
Τότε ο ΣΥΡΙΖΑ, ως κόμμα της αντιπολίτευσης, καταψήφισε αυτά τα άρθρα, ενώ ο εισηγητής του Δ. Κοδέλας τοποθετήθηκε ενάντια στο θεσμό του κτηνίατρου εκτροφής. Είπε χαρακτηριστικά: (Πρακτικά Ολομέλειας της Βουλής, 23.1. 2014, σελίδα 6183).
Οταν, όμως, ανέλαβαν τη διαχείριση της καπιταλιστικής εξουσίας, οι Τσιπροκαμμένοι ξέχασαν εκείνη την τοποθέτησή τους και συνέχισαν την πολιτική των Σαμαροβενιζέλων στο ζήτημα του κτηνιάτρου εκτροφής (και όχι μόνο). Στις 20 Μάη του 2016, ο τότε αναπληρωτής υπουργός Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων Μπόλαρης, εξέδωσε την απόφαση 1506/59220, με την οποία υλοποιούσε τις διατάξεις του νόμου 4235 για τον κτηνίατρο εκτροφής.
Η ΠΕΚΔΥ, υπερασπιζόμενη το δημόσιο συμφέρον, προσέφυγε στο Συμβούλιο της Επικρατείας κατά της απόφασης Μπόλαρη. Το ΣτΕ, με την απόφασή του, αντί να υπερασπιστεί το δημόσιο συμφέρον και τη δημόσια υγεία, υπερασπίστηκε το συμφέρον των καπιταλιστών και απέρριψε την προσφυγή της ΠΕΚΔΥ.
Αυτή είναι, εν συντομία, η πραγματική ιστορία για τον περιβόητο κτηνίατρο εκτροφής. Ερχεται τώρα η Τελιγιορίδου και υπερασπίζεται απροκάλυπτα την απόφαση Μπόλαρη και την απόφαση του ΣτΕ, γιατί προφανώς θέλει, σε συνεννόηση και συμφωνία με τον Αραχωβίτη, να παραδώσει όλους τους επίσημους ελέγχους στον κτηνίατρο εκτροφής, κόντρα στον Κανονισμό 625/2017, η εφαρμογή του οποίου είναι υποχρεωτική από τα κράτη μέλη, ο οποίος προβλέπει ότι όλοι οι επίσημοι έλεγχοι πρέπει να διεξάγονται από τις δημόσιες κτηνιατρικές υπηρεσίες και όχι από ιδιώτες κτηνίατρους.
Η ΠΕΚΔΥ στην πρώτη ανακοίνωσή της επεσήμανε στην πολιτική ηγεσία του υπουργείου Αγροτικής Ανάπτυξης, και ιδιαίτερα στην Τελιγιορίδου, ότι η απόφασή τους να προχωρήσουν στη θεσμοθέτηση του κτηνιάτρου εκτροφής ως του μόνου που θα διεξάγει τους επίσημους ελέγχους σε όλα τα προγράμματα, είναι αντίθετη στον Κανονισμό. Αυτοί όμως «σφυρίζουν κλέφτικα» και εμφανίζονται ανένδοτοι στην απόφασή τους να υλοποιήσουν το θεσμό του κτηνιάτρου εκτροφής.
Εμείς δε θα περιοριστούμε μόνο στην αναφορά για παραβίαση του Κανονισμού 625/2017 από την πολιτική ηγεσία του υπουργείου Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων. Θα παραθέσουμε και διατάξεις αυτού του Κανονισμού (ολόκληρος ο Κανονισμός ), όχι μόνο για να καταδείξουμε την παρανομία τους, αλλά και για να φανεί καθαρά και στους ανθρώπους που δεν είναι εξοικειωμένοι με την κτηνιατρική νομοθεσία, ότι η πολιτική ηγεσία του υπουργείου Αγροτικής Ανάπτυξης θέτει σε σοβαρό κίνδυνο την υγεία των ζώων, την υγεία των ανθρώπων, τη δημόσια υγεία.
Οι ευρωπαϊκοί Κανονισμοί συνοδεύονται από εισηγητικές σκέψεις, οι οποίες είναι ενσωματωμένες στην αρχή του κειμένου του Κανονισμού (είναι το αντίστοιχο των εισηγητικών εκθέσεων που συνοδεύουν τα νομοσχέδια στην ελληνική κοινοβουλευτική διαδικασία). Παραθέτουμε μερικές εισηγητικές σκέψεις του συγκεκριμένου Κανονισμού, τις οποίες θα σχολιάσουμε, για να περάσουμε στη συνέχεια σε διατάξεις από τα άρθρα 1 και 4,
Σύμφωνα με την 25η εισηγητική σκέψη, .
Σύμφωνα με την 27η εισηγητική σκέψη, -σύμφωνα με την κοινοτική νομοθεσία- . Οπως αντιλαμβάνεστε, εγγυήσεις αμεροληψίας δεν μπορούν να παράσχουν οι κτηνίατροι εκτροφής, που τους προσλαμβάνουν οι μεγάλες κτηνοτροφικές μονάδες, που είναι καπιταλιστικές επιχειρήσεις. Και μόνο γι’ αυτόν το λόγο δεν μπορούσαν τα θεσμικά όργανα της ΕΕ να επιτρέψουν στους κτηνίατρους εκτροφής να διενεργούν τους επίσημους ελέγχους. Θέλουν να εμφανίζονται ως εγγυητές της προστασίας της υγείας των ζώων και της δημόσιας υγείας, μέσω της διενέργειας επίσημων ελέγχων.
Παραπέρα, σύμφωνα με την κοινοτική νομοθεσία, η δαπάνη για τη διεξαγωγή των επίσημων ελέγχων βαραίνει το δημόσιο και όχι τους κτηνοτρόφους. Τι συνέβη με την παράδοση από το 2014 του προγράμματος της υγείας των ζώων σε κτηνιάτρους εκτροφής; Σύμφωνα με την ΠΕΚΔΥ, το πρόγραμμα οδηγήθηκε σε πλήρη αποτυχία και το κόστος το επιβαρύνθηκαν οι κτηνοτρόφοι.
Σύμφωνα, λοιπόν, με τις εισηγητικές σκέψεις 28 και 29, που διενεργούν τους επίσημους ελέγχους για να διαπιστώνουν ότι οι επίσημοι έλεγχοι γίνονται σύμφωνα με τον Κανονισμό.
Πάμε τώρα στο κυρίως σώμα του κανονισμού:
Τα άρθρα αυτά «μιλάνε από μόνα τους». Προσθέτουμε μόνο, ότι εάν προβλεπόταν ότι οι κτηνίατροι εκτροφής μπορούν να διεξάγουν τους επίσημους ελέγχους και μάλιστα αποκλειστικά, όπως θέλει να θεσμοθετήσει η πολιτική ηγεσία του υπουργείου Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων, θα γινόταν υποχρεωτικά αναφορά στον κτηνίατρο εκτροφής στο άρθρο 3 για τους ορισμούς. Τέτοια αναφορά δε γίνεται, γιατί προφανώς δεν προβλέπεται ότι οι ιδιώτες κτηνίατροι εκτροφής μπορούν να διεξάγουν τους επίσημους ελέγχους!
Γίνεται φανερό, λοιπόν, ότι πολύ σωστά η αρμόδια συνδικαλιστική οργάνωση (ΠΕΚΔΥ) υπερασπίζεται τη θέση ότι οι αρμόδιες αρχές, δηλαδή η Γενική Διεύθυνση Κτηνιατρικής και οι Διευθύνσεις Αγροτικής Οικονομίας και Κτηνιατρικής, είναι επιφορτισμένες, σύμφωνα με τον Κανονισμό 625/2017, . Είναι δε προς τιμή της ΠΕΚΔΥ και οφείλουμε να το επισημάνουμε, ότι παρά τις αήθεις επιθέσεις που δέχεται, επιμένει σταθερά στην άποψή της.
ΥΓ. Η υφυπουργός Τελιγιορίδου και ο γενικός διευθυντής Κτηνιατρικής Αλεξανδρόπουλος είναι κτηνίατροι. Οφειλαν όχι μόνο να γνωρίζουν την κοινοτική νομοθεσία, αλλά και να την εφαρμόζουν υποχρεωτικά και απαρέγκλιτα. Αυτοί, όμως, μαζί με την υπόλοιπη πολιτική ηγεσία, εμφανίζονται να μην την γνωρίζουν, προφανώς επειδή θέλουν να παροπλίσουν τις αρμόδιες δημόσιες υπηρεσίες. Τους ενημερώνουμε, λοιπόν, ότι παραδίνουμε μαθήματα κοινοτικής νομοθεσίας δωρεάν, προς όφελος του δημόσιου συμφέροντος και της δημόσιας υγείας.