«Η Παιδεία χρειάζεται ενίσχυση. Αλλά . , μόνο και μόνο για να στέλνουμε ένα ‘’φιλολαϊκό μήνυμα’’, Εχω δεσμευθεί ότι οι προσλήψεις στην παιδεία θα ξεκινήσουν από προσλήψεις στην ειδική αγωγή. Γιατί το λέω αυτό; Γιατί όπως μιλάω, κ. Χατζηνικολάου, για τα πρότυπα σχολεία, για τα πιο χαρισματικά μας παιδιά, εξίσου μεγάλο ενδιαφέρον δίνω και στην ειδική αγωγή, για τα παιδιά που αντιμετωπίζουν ειδικές δυσκολίες και θέλουν ειδική φροντίδα. Αρα, να ξεκινήσουμε με τα παιδιά που έχουν την μεγαλύτερη ανάγκη. »: Κυριάκος Μητσοτάκης, Γενάρης του 2019.
Συνδυάστε τις δηλώσεις Μητσοτάκη με τους άπειρους «κόφτες» που εφαρμόστηκαν στην Παιδεία (για να μη μιλήσουμε για την τύχη των διορισμών στην Ειδική Αγωγή και των προκηρύξεων για διορισμούς μόνιμων εκπαιδευτικών στη γενική εκπαίδευση, όπου ισχύει η παροιμία «ήταν στραβό το κλίμα, τo ΄φαγε κι ο γάιδαρος), και την πρόθεση της κυβέρνησης της ΝΔ, που εκφράστηκε σε ανύποπτο χρόνο, να καλυφθούν κενά, ειδικά σε εκπαιδευτικούς ειδικότητας, σε απομακρυσμένες περιοχές, με διδασκαλία εξ αποστάσεως.
Προσθέστε τις τελευταίες (15/4/2020) δηλώσεις Κεραμέως-Ζαχαράκη («»), για να βγάλετε συμπεράσματα.
Η εξ αποστάσεως εκπαίδευση ήρθε για να μείνει. Οχι, βέβαια σε μαζική κλίμακα, μετά το άνοιγμα των σχολείων. Κάτι τέτοιο δεν μπορούν να το επικαλεστούν και να το εφαρμόσουν ακόμη και ο νεοφιλελεύθερος Μητσοτάκης και η Κεραμέως, αμφότεροι εραστές της «ιδιωτικής πρωτοβουλίας» και του «επιτελικού κράτους», αφού είναι παραδεκτό ότι η ζωντανή διδασκαλία μέσα στην τάξη και η αλληλεπίδραση δάσκαλου-μαθητή είναι στοιχεία της μάθησης αναντικατάστατα.
.
Είναι η φθηνή λύση, που απαλλάσσει το υπουργείο Παιδείας από την υποχρέωση για μαζικούς διορισμούς με κάλυψη όλων των πραγματικών κενών, από την υποχρέωση να πάρει όλα τα απαραίτητα μέτρα ενίσχυσης των εκπαιδευτικών που υπηρετούν στις εσχατιές της Ελλάδας και όχι να τους εγκαταλείπει έρμαια των συμφερόντων κερδοσκοπίας από ντόπιους επιτήδειους (δήμους, καπιταλιστές, ιδιοκτήτες).
Ακόμη, όμως, και σε αυτήν την επικοινωνιακού χαρακτήρα εφαρμοζόμενη εξ αποστάσεως εκπαίδευση, στην οποία αδυνατεί να πάρει μέρος το σύνολο των μαθητών (παιδιά εργατικών οικογενειών, φτωχών λαϊκών στρωμάτων, δυσπρόσιτων περιοχών, προσφυγόπουλα, παιδιά περιθωριοποιημένων κοινωνικών ομάδων, πολυπληθείς οικογένειες με έναν υπολογιστή, κ.λπ.), η κυβέρνηση και το υπουργείο Παιδείας «ανταποκρίνονται» με τα χίλια ζόρια και δαπάνες με το σταγονόμετρο.
Τις αλληλοσυγκρουόμενες εγκυκλίους του υπουργείου Παιδείας [ τους μαθητές, που στη συνέχεια μετατράπηκε σε κάλυψη αναγκών σε φορητούς ηλεκτρονικούς υπολογιστές/συσκευές που αφορούν] έρχονται τώρα να συμπληρώσουν οι «ευγενικές χορηγίες» καπιταλιστών. Είναι μια χρυσή ευκαιρία για την ενεργή ανάμειξη των επιχειρήσεων στα της δημόσιας εκπαίδευσης με το αζημίωτο:
«Το Υπουργείο Παιδείας και Θρησκευμάτων ευχαριστεί θερμά τους δωρητές, την και το , καθώς και τον , το , την , την και τους ανώνυμους ιδιώτες δωρητές, για δωρεές που σε πρώτη φάση υπερβαίνουν το 1 εκατομμύριο ευρώ και αντιστοιχούν σε 9.000 συσκευές tablet. Ο εν λόγω εξοπλισμός είναι καθ’ οδόν για περισσότερες από 2.500 σχολικές μονάδες (Γυμνάσια και Λύκεια) που καλύπτουν τη μεγάλη πλειοψηφία των σχολικών μονάδων δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης της χώρας».