Τελικά είναι αλήθεια. Στο απογευματινό δελτίο ειδήσεων της κρατικής ΕΡΤ1, η δημοσιογράφος του εκπαιδευτικού ρεπορτάζ, αφού επιμελώς έκρυψε την είδηση των σημερινών παραστάσεων διαμαρτυρίας δεκάδων Συλλόγων Εκπαιδευτικών ΠΕ, ΕΛΜΕ και φορέων γονέων και μαθητών σε υπουργείο Παιδείας, Περιφερειακή Διεύθυνση Εκπαίδευσης Αττικής, Διευθύνσεις Εκπαίδευσης Πειραιά και Γ΄Αθήνας, υπουργείο Μακεδονίας-Θράκης στη Θεσσαλονίκη και σε άλλες πόλεις, ανήγγειλε ότι τις επόμενες μέρες αναμένεται κατάθεση του πολυνομοσχέδιου του υπουργείου Παιδείας.
Δεν είναι η πρώτη φορά που η ΕΡΤ ασκεί λογοκρισία για θέματα που τσούζουν και πλήττουν την κυβερνητική προπαγάνδα, με πρόσφατο παράδειγμα την στις 7 του Απρίλη έξω από τα νοσοκομεία. Οι εργαζόμενοι είναι «αόρατοι» όταν δεν συμφέρει το σύστημα.
Δουλειά έπιασε και η ναυαρχίδα της Δεξιάς «Καθημερινή», με άρθρο του Απόστολου Λακασά, στο οποίο περιγράφεται το «νέο Λύκειο» που θα εφαρμοστεί από τον Σεπτέμβρη.
Εκείνη μόνο που σιωπά προκλητικά είναι η ίδια η υπουργός Παιδείας, που, προς το παρόν, αφήνει το πεδίο δράσης ελεύθερο για τα παπαγαλάκια, ενώ βολιδοσκοπεί αντιδράσεις.
Στην κινητοποίηση των μελών των ΔΣ των εκπαιδευτικών συλλόγων και των ΕΛΜΕ παρενέβησαν προκλητικά οι μπάτσοι, που επέμεναν να κάνουν έλεγχο, παρότι οι εκπαιδευτικοί τηρούσαν όλα τα μέτρα ασφάλειας και τις αποστάσεις. Μάλιστα, όπως φαίνεται και από σχετικό βίντεο, ο αστυνομικός επέμενε συστηματικά να μην τηρεί την ενδεδειγμένη απόσταση από συνδικαλιστή που ήθελε να ελέγξει, γράφοντας στα παλαιότερα των υποδημάτων του τις διαμαρτυρίες των παρευρισκόμενων. Ο υπερβάλλων ζήλος των μπάτσων, που επιδεικνύεται μόνο σε περιπτώσεις κινητοποιήσεων εργαζόμενων, είχε ως αποτέλεσμα να κοπεί πρόστιμο σε συνδικαλιστή εκπαιδευτικό και σε δημοσιογράφο της Εργατικής Αλληλεγγύης, παρόλο που τους επιδείχθησαν τα σχετικά έγγραφα και ταυτότητες.
Αυτά που περιγράφει στο άρθρο της η «Καθημερινή» δεν είναι καινούργια. Εχουν ειπωθεί πάμπολλες φορές από την υπουργό Παιδείας (προγραμματικές δηλώσεις, συνεντεύξεις, παρουσίαση αλλαγών στο υπουργικό συμβούλιο του Φλεβάρη, κ.λπ.).
Ο πυρήνας είναι η ενίσχυση σε μέγιστο βαθμό των ταξικών φραγμών και η εφαρμογή επιλογών που είναι έντονα χρωματισμένες ιδεολογικά από την προγονόπληκτη, εμμονική, συντηρητική μέχρις αηδίας, νεοφιλελεύθερη δεξιά (αλλαγές στα προγράμματα σπουδών, π.χ. επιστροφή των Λατινικών και ένταξή τους στα εξεταζόμενα πανελλαδικώς μαθήματα για τους υποψήφιους των ανθρωπιστικών σπουδών σε αντικατάσταση της Κοινωνιολογίας, το μάθημα της Ιστορίας να ενισχύει την «εθνική συνείδηση» και να μην έχει κοινωνικό χαρακτήρα, κατήχηση στο ορθόδοξο δόγμα με το μάθημα των Θρησκευτικών, κ.λπ.).
Το περιεχόμενο του «Νέου Λυκείου» θα περιλαμβάνεται στο αντιεκπαιδευτικό πολυνομοσχέδιο, που το επόμενο διάστημα, όπως όλα δείχνουν, αναμένεται να τεθεί σε «διαβούλευση» και στη συνέχεια να κατατεθεί προς ψήφιση (μαζί με την αξιολόγηση σχολικών μονάδων και εκπαιδευτικών, ρυθμίσεις για τη διευκόλυνση σύμπραξης των ελληνικών με ξένα Πανεπιστήμια, ρυθμίσεις ώστε να μην απαιτείται η ακαδημαϊκή αναγνώριση από το ΔΟΑΤΑΠ πτυχίων για φοιτητές-πελάτες από χώρες εκτός ΕΕ, που επιθυμούν να εγγραφούν στα ξενόγλωσσα τμήματα των ελληνικών ΑΕΙ, αλλαγές στα κριτήρια μετεγγραφών φοιτητών -και ακαδημαϊκό κριτήριο-, κ.λπ.).
Σε κάθε περίπτωση μια τέτοια προκλητική ενέργεια του υπουργείου Παιδείας συνιστά κατά μέτωπο επίθεση σε εκπαιδευτικούς, μαθητές φοιτητές, τη στιγμή που αυτοί είναι κλεισμένοι στα σπίτια τους λόγω κοροναϊού, αγωνιώντας να ανταπεξέλθουν σε δυσβάσταχτες καταστάσεις.
«Αναφορικά με το Λύκειο, σχεδιάζουμε, μεταξύ άλλων, την στην Α’ Λυκείου από το έτος 2020-2021 και σταδιακά τα επόμενα χρόνια στις υπόλοιπες τάξεις, την …
, με διαβάθμιση του ποσοστού από την Α’ στη Γ’ τάξη, . Στόχος μας είναι η σταδιακή επανάκτηση του παιδαγωγικού ρόλου του Λυκείου, με απώτερο σκοπό τη διαμόρφωση του .
Η Τράπεζα Θεμάτων θα επανεισαχθεί σε μια βελτιωμένη της παλαιότερης μορφή προκειμένου να αντιμετωπιστούν ορισμένες αδυναμίες που είχαν παρουσιαστεί. Μελετώνται και θα επέλθουν ορισμένες τροποποιήσεις, όπως δικλίδες ασφαλείας που θα ενισχύουν το αδιάβλητο της διαδικασίας προκειμένου να αξιοποιηθεί η εμπειρία του παρελθόντος και να αποφευχθούν τυχόν αστοχίες…
Προχωρούμε ήδη στη δημιουργία , θεσμοθετώντας ταυτόχρονα . Στο πλαίσιο λειτουργίας θα υπάρξει διαχωρισμός μεταξύ των Προτύπων, που θα αποτελούν και στα οποία οι υποψήφιοι θα εισάγονται με εξετάσεις, από τα Πειραματικά, όπου θα εφαρμόζονται νέες μέθοδοι διδασκαλίας και στα οποία η επιλογή θα γίνεται με κλήρωση ώστε να υπάρχει ένα αντιπροσωπευτικό δείγμα μαθητικού πληθυσμού. Σκοπεύουμε σταδιακά να αυξήσουμε τον αριθμό τους, αλλά και να εισάγουμε μια καινοτομία, όπως εξαγγείλαμε προεκλογικά, αυτή των Πρότυπων Επαγγελματικών Λυκείων, τα οποία θα λειτουργήσουν ως πυλώνες του νέου μοντέλου της επαγγελματικής εκπαίδευσης. …»: Νίκη Κεραμέως, συνέντευξη στο «Πρώτο Θέμα», Φεβρουάριος 2020.
Επιπλέον έχουν εξαγγελθεί: .
«Καθημερινή» 16/4/2020:
– Τα Λατινικά εισάγονται εκ νέου ως πανελλαδικά εξεταζόμενο μάθημα (αντί της Κοινωνιολογίας) για τους υποψηφίους της θεωρητικής κατεύθυνσης. Η αλλαγή θα εφαρμοστεί από την επόμενη σχολική χρονιά, 2020-2021, στους μαθητές της Β΄ Λυκείου.
– Εισάγονται επιπλέον ώρες σε ξένες γλώσσες, πληροφορική, φυσική αγωγή. Η πληροφορική γίνεται υποχρεωτικό μάθημα.
– Θεσμοθετείται εκ νέου η Τράπεζα Θεμάτων, και το βαθμολογικό όριο προαγωγής και απόλυσης από 9,5 σε 10.
– Από την Τράπεζα Θεμάτων θα επιλέγεται ένα μέρος των θεμάτων των προαγωγικών και απολυτήριων εξετάσεων σε κάθε τάξη. Το μέτρο θα ισχύσει από την επόμενη σχολική χρονιά.
– Η θεσμοθέτηση του εθνικού απολυτηρίου «απαιτεί» τη βάση του 10 ως όριο για το επόμενο βήμα, δηλαδή την εισαγωγή στα ΑΕΙ.
– Στο Γυμνάσιο θα αυξηθεί το βαθμολογικό όριο προαγωγής και απόλυσης από 9,5 σε 10. Ωστόσο, εάν ο μαθητής έχει κάτω από τη βάση σε 4 μαθήματα, θα μπορεί να προαχθεί μόνον εάν έχει μέσο όρο τουλάχιστον 13. Επίσης, θα εισαχθούν σε πιλοτική εφαρμογή τα εργαστήρια δεξιοτήτων και η πληροφορική (κατά μία ώρα και τα δύο).
– Στο Δημοτικό θα εφαρμοστεί η ανάπτυξη δεξιοτήτων και της διαθεματικότητας μέσω των προγραμμάτων σπουδών (εξοικείωση των μαθητών με έννοιες όπως η περιβαλλοντική ευαισθησία, η κοινωνική ευθύνη, η αγωγή υγείας)
Τα τελευταία είναι «σάλτσες», που δεν αλλάζουν το περιεχόμενο του αστικού σχολείου, και πειραματισμοί επ’ αυτών με ανάλογη εφαρμογή τους έχουν γίνει από όλες τις προηγούμενες κυβερνήσεις.