Close Menu
Εφημερίδα Κόντρα | Eksegersi.grΕφημερίδα Κόντρα | Eksegersi.gr
  • Αρχική
  • Πολιτική
  • Διεθνή
  • Οικονομία
  • Εργατικά
  • Αγροτικά
  • Παιδεία
  • Καταστολή
  • Περιβάλλον
  • Υγεία
  • Πολιτισμός
  • Αθλητισμός
  • Ιστορία
  • Στήλες
    • Η Αποψή Μας
    • Στο Ψαχνό
    • Zoom
    • Βαθύ Κόκκινο
    • Αντικυνωνικά
    • Dixi et salvavi animam meam
X (Twitter) YouTube RSS
Τελευταία Νέα :
  • Ξεπέρασε κάθε όριο ο γκεμπελισμός του Τσιάρα σχετικά με την ευλογιά των αιγοπροβάτων
  • Να αθωωθούν οι συλληφθέντες στις 6-3-2021, που προσπάθησαν να διαδηλώσουν για τον απεργό πείνας Δ. Κουφοντίνα
  • Ο Χαβιέρ Μπαρδέμ κατήγγειλε με σφοδρότητα τους γενοκτόνους σιωναζιστές στην τελετή απονομής των Emmy
  • Κώστα Τσιάρα, γιατί μεγάλωσε ξαφνικά η μύτη σου;
  • Πολιτική επιλογή η υποβάθμιση του δημόσιου σχολείου
  • Kτηνοτρόφοι Ανατολικής Μακεδονίας – Θράκης: Ψήφισμα-κόλαφος στην κυβέρνηση Μητσοτάκη
Εφημερίδα Κόντρα | Eksegersi.grΕφημερίδα Κόντρα | Eksegersi.gr
  • Αρχική
  • Πολιτική
  • Διεθνή
  • Οικονομία
  • Εργατικά
  • Αγροτικά
  • Παιδεία
  • Καταστολή
  • Περιβάλλον
  • Υγεία
  • Πολιτισμός
  • Αθλητισμός
  • Ιστορία
X (Twitter) YouTube RSS
Εφημερίδα Κόντρα | Eksegersi.grΕφημερίδα Κόντρα | Eksegersi.gr
Πλοήγηση:Αρχική»Παιδεία»Η αξιολόγηση της σχολικής μονάδας περνάει μέσα από την αποκέντρωση και την αυτονομία
Παιδεία

Η αξιολόγηση της σχολικής μονάδας περνάει μέσα από την αποκέντρωση και την αυτονομία

Eksegersi.grBy Eksegersi.gr27 Οκτ 2017, 00:00

Η αποκέντρωση, η αυτονομία της σχολικής μονάδας και η αυτοαξιολόγησή της είναι τα τρία βασικά δομικά στοιχεία της πρότασης του υπουργείου Παιδείας για το «Νέο Δίκτυο Δομών Υποστήριξης του Εκπαιδευτικού Εργου».

Ωστόσο τα δύο πρώτα – αποκέντρωση, αυτονομία -αποτελούν ουσιαστικά συστατικά στοιχεία μιας διαδικασίας, που τελικό στόχο έχει την αυτοαξιολόγηση και εμμέσως, πλην σαφώς, την αξιολόγηση της σχολικής μονάδας, με επιπτώσεις και στον εκπαιδευτικό, του οποίου η αξιολόγηση, μολονότι τώρα απορρίπτεται κατηγορηματικά, διαφαίνεται στην κορύφωση της διαδικασίας και αποτελεί σταθερή απαίτηση του ΟΟΣΑ και μνημονιακή δέσμευση (Μνημόνιο-3).

Αποκέντρωση – Αυτονομία

Αποκέντρωση και αυτονομία είναι δυο όψεις του ίδιου νομίσματος και δεν αναιρούν τον καθοριστικό ρόλο του κεντρικού σχεδιασμού της εκπαιδευτικής πολιτικής από την αστική κυβέρνηση. Το σχολείο αποτελεί βασικότατο μηχανισμό αναπαραγωγής της κυρίαρχης ιδεολογίας και των εκμεταλλευτικών σχέσεων στην παραγωγή, γι΄αυτό και το περιεχόμενό του δεν είναι διαπραγματεύσιμο.  Γι αυτό και η πρόταση του υπουργείου Παιδείας ξεκαθαρίζει ότι οι «εκπαιδευτικές πολιτικές εκπορεύονται από το ΥΠΠΕΘ» και η αποκέντρωση συνίσταται στην «προσαρμογή» από την «εκπαιδευτική περιφέρεια»  των εκπαιδευτικών πολιτικών «στις ιδιαιτερότητες των σχολικών μονάδων» («κάθε εκπαιδευτική περιφέρεια προσαρμόζει τις εκπαιδευτικές πολιτικές που εκπορεύονται από το ΥΠΠΕΘ στις ανάγκες και ιδιαιτερότητες των σχολικών της μονάδων»).

Με την προώθηση «συμμετοχικών μοντέλων» δίνεται η παραπλανητική αίσθηση της συμμετοχής στη διαμόρφωση της εκπαιδευτικής πολιτικής  και καλλιεργείται στην εκπαιδευτική κοινότητα (εκπαιδευτικοί, μαθητές, γονείς) το αίσθημα της συνευθύνης στην άσκηση μιας πολιτικής που είναι αντιδραστική και ξένη προς τα πραγματικά συμφέροντα του δημόσιου σχολείου, της εργαζόμενης κοινωνίας και της νεολαίας της.

Στην ουσία, η συμμετοχή περιορίζεται στο ότι «οι σχολικές μονάδες μπορούν να καθορίζουν τα σημεία έμφασης και να τα εντάσσουν στο σχεδιασμό τους», ενώ οι επιλογές τους αυτές αποτελούν κριτήριο για την αξιολόγηση του εκπαιδευτικού έργου της σχολικής μονάδας («προγραμματισμός και αποτίμηση του εκπαιδευτικού έργου»).

«Τοπική κοινωνία» (δηλαδή γονείς, δημαρχαίοι, σύλλογοι, τοπικές καπιταλιστικές επιχειρήσεις, η «ευρύτερη κοινωνία» κατά πως αναφέρει η πρόταση του υπουργείου Παιδείας, κ.λπ.) μπορούν να έχουν λόγο σε αυτές τις «επιλογές», «πλαισιώνοντας με τις προτάσεις και τις δράσεις τους το Σχολικό Συμβούλιο της σχολικής μονάδας». Η παρέμβαση των δημοτικών αρχόντων και επιχειρηματικών παραγόντων στο εκπαιδευτικό γίγνεσθαι ξέρουμε ότι γίνεται πάντα με κάποια ανταλλάγματα είτε μικροκομματικά, είτε διαφήμισης είτε και  (καλυμμένης) κερδοφορίας και αποτελεί πλευρά της ιδιωτικοποίησης της λειτουργίας της δημόσιας εκπαίδευσης.

Η «διαφοροποίηση», λοιπόν, του «αποκεντρωμένου εκπαιδευτικού συστήματος» «με την έννοια της ανταπόκρισης στην ετερογένεια των αναγκών και των ενδιαφερόντων όλων των μαθητών», χωρίς να αμφισβητείται ο βασικός κορμός που θα καθορίζεται από το υπουργείο Παιδείας, συνεπάγεται την υλοποίηση προγραμμάτων (περιβαλλοντικής αγωγής, αγωγής υγείας, κ.λπ.) ανάλογα με την κοινωνική και οικονομική σύνθεση της περιοχής στην οποία βρίσκεται το σχολείο. Κοντολογίς, η ταξική σύνθεση της περιοχής θα καθορίζει και τα «καινοτόμα προγράμματα» που θα υλοποιεί η σχολική μονάδα. Αλλα χρειάζονται τα παιδιά μιας εργατικής συνοικίας και άλλα τα πλουσιόπαιδα των βορείων προαστίων!

Η υλοποίηση προγραμμάτων περιβαλλοντικής εκπαίδευσης, αγωγής υγείας, πολιτισμού, κ.λπ. γίνεται και σήμερα με πρωτοβουλία των εκπαιδευτικών των σχολείων. Η διαφορά τώρα, είναι ότι αυτά αποτελούν υποχρεωτική συνιστώσα της εκπαιδευτικής διαδικασίας και αποτελούν κριτήριο αξιολόγησης του εκπαιδευτικού έργου που παράγεται σε μια σχολική μονάδα. Θεσμοθετείται δε, η διαρκής παρέμβαση της «ευρύτερης κοινωνίας» στη διαμόρφωση των προγραμμάτων και μέσω αυτής της παρέμβασης η «ευρύτερη κοινωνία» έχει λόγο στην αξιολόγηση του σχολείου.

Σύμφωνα με την πρόταση του υπουργείου, δομές αποκέντρωσης, που ενισχύουν, υποτίθεται, την περίφημη αυτονομία της σχολικής μονάδας είναι το Σχολικό Συμβούλιο, οι ομάδες όμορων σχολείων, τα Περιφερειακά Κέντρα Εκπαιδευτικού Σχεδιασμού (ΠΕ.Κ.Ε.Σ.), ενώ επαναδιατυπώνονται και οι αρμοδιότητες του Συλλόγου Διδασκόντων και του Διευθυντή της σχολικής μονάδας.

♦ Το Σχολικό Συμβούλιο λειτουργεί σε κάθε σχολική μονάδα και σ’ αυτό προεδρεύει ο Διευθυντής του σχολείου. Αποτελείται από τον Σύλλογο Διδασκόντων, το Διοικητικό Συμβούλιο του Συλλόγου Γονέων και Κηδεμόνων, τον εκπρόσωπο της Τοπικής Αυτοδιοίκησης στη Σχολική Επιτροπή και τρεις (3) εκπροσώπους των μαθητικών κοινοτήτων για τα σχολεία της Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης. «Εντοπίζει τα προβλήματα και τις ιδιαίτερες ανάγκες που αντιμετωπίζει το σχολείο και προτείνει λύσεις και αναπτύσσει πρωτοβουλίες για την επίλυση θεμάτων… συμμετέχει στις διαδικασίες προγραμματισμού και αποτίμησης του εκπαιδευτικού έργου της σχολικής μονάδας, εκφράζοντας προτάσεις…».

♦ Οι ομάδες όμορων σχολείων ορίζονται από τις Διευθύνσεις Εκπαίδευσης. Κάθε σχολική μονάδα εκπροσωπείται στην Ομάδα Σχολείων από τον Διευθυντή και τον Υποδιευθυντή ή όπου δεν προβλέπεται από έναν εκπαιδευτικό. Οι εκπρόσωποι των σχολικών ομάδων της συνεργαζόμενης Ομάδας Σχολείων πραγματοποιούν κοινές συσκέψεις τουλάχιστον τρεις (3) φορές στη διάρκεια του σχολικού έτους, κατά τις οποίες ανταλλάσσονται ιδέες, προτάσεις, προβληματισμοί γύρω από την ανάπτυξη πρωτοβουλιών και δράσεων για την επίλυση παιδαγωγικών ζητημάτων.

♦ Τα Περιφερειακά Κέντρα Εκπαιδευτικού Σχεδιασμού (ΠΕ.Κ.Ε.Σ.), λειτουργούν σε κάθε Περιφερειακή Διεύθυνση Εκπαίδευσης (ΠΔΕ)  με έργο τον εκπαιδευτικό σχεδιασμό, την επιστημονική και παιδαγωγική καθοδήγηση των εκπαιδευτικών, την οργάνωση της επιμόρφωσης και την υποστήριξη του προγραμματισμού και της αποτίμησης του εκπαιδευτικού έργου των σχολικών μονάδων της περιοχής ευθύνης τους.

Το ΠΕΚΕΣ στελεχώνεται από Περιφερειακούς Συντονιστές Εκπαιδευτικού Εργου και Επιμόρφωσης, ανά κλάδο και ειδικότητα, με αυξημένα ακαδημαϊκά και διοικητικά προσόντα, οι οποίοι επιλέγονται από το Συμβούλιο Επιλογής. Με απόφαση του ιδίου Συμβουλίου Επιλογής ένας εκ των Περιφερειακών Συντονιστών ορίζεται Οργανωτικός Συντονιστής. Οι Οργανωτικοί Συντονιστές των ΠΕΚΕΣ έχουν άμεση επικοινωνία με το ΙΕΠ και το ΥΠΠΕΘ κατά περίπτωση.

Τα ΠΕΚΕΣ ενσωματώνουν τις αρμοδιότητες των υφισταμένων Περιφερειακών Κέντρων Επιμόρφωσης (ΠΕΚ), των Προϊσταμένων Επιστημονικής και Παιδαγωγικής Καθοδήγησης και των Σχολικών Συμβούλων (οι εμφάσεις δικές μας).

Στην πρόταση του υπουργείου Παιδείας γίνεται λόγος μόνο για την παιδαγωγική αυτονομία της σχολικής μονάδας. Η διοικητική αυτονομία (διευθυντής-μάνατζερ) και η οικονομική (αναζήτηση πόρων από άλλες πηγές), μολονότι αναφέρονται στο πόρισμα της επιτροπής Γαβρόγλου παραλείπονται προς το παρόν για ευνόητους λόγους.

Η παιδαγωγική αυτονομία, σύμφωνα με την πρόταση, επιτυγχάνεται «με την ενίσχυση των αρμοδιοτήτων του Συλλόγου Διδασκόντων και του Διευθυντή του Σχολείου». Το κείμενο ξεκαθαρίζει ότι αυτή δεν εκλαμβάνεται ως «αυτονομία διαχείρισης, αλλά ως διαδικασία για τη διαμόρφωση συναντίληψης που οδηγεί σε υπεύθυνες αποφάσεις και συλλογική δράση». Η «συναντίληψη» έχει να κάνει με τη διαμόρφωση του προγραμματισμού και την αποτίμηση του εκπαιδευτικού έργου (αξιολόγηση), με τη συμμετοχή γονέων και «τοπικής κοινωνίας».

Οπως αναφέραμε παραπάνω η παιδαγωγική αυτονομία βρίσκεται στη βάση μιας ιεραρχικής πυραμίδας, στην κορυφή της οποίας βρίσκεται το υπουργείο Παιδείας. Αυτό καθορίζει την εκπαιδευτική πολιτική, σύμφωνα με τα συμφέροντα της αστικής τάξης και της κεφαλαιοκρατίας. Στη συνέχεια κάθε εκπαιδευτική περιφέρεια «προσαρμόζει» αυτήν την πολιτική  «στις ανάγκες και ιδιαιτερότητες των σχολικών της μονάδων» και οι σχολικές μονάδες «μπορούν να καθορίζουν τα σημεία έμφασης και να τα εντάσσουν στο σχεδιασμό τους».

Η επιστημονική – παιδαγωγική καθοδήγηση των σχολικών μονάδων επιτυγχάνεται με τον συντονισμό «των δομών υποστήριξης».

Σύλλογος Διδασκόντων – Διευθυντής/ντρια σχολικής μονάδας

Μετά το στραπάτσο της αξιολόγησης στο δημόσιο (εγκύκλιοι Γεροβασίλη), η συγκυβέρνηση και το υπουργείο Παιδείας επέλεξαν προσεκτικότερα βήματα, δεδομένης και της ισχυρής αντίθεσης των εκπαιδευτικών, που εκδηλώθηκε μαζικά και σε προηγούμενες απόπειρες εφαρμογής της αξιολόγησης. Γι΄αυτό και προωθείται σ’ αυτήν τη φάση η αυτοαξιολόγηση της σχολικής μονάδας και η αξιολόγηση του εκπαιδευτικού της έργου.

«Αρωμα δημοκρατίας» στους αντιδραστικούς σχεδιασμούς προσδίδει η διατύπωση ότι ο Σύλλογος Διδασκόντων, που αποτελείται από το σύνολο των εκπαιδευτικών που διδάσκουν σε μια σχολική μονάδα, με οποιαδήποτε σχέση εργασίας, «συνιστά το κυρίαρχο όργανο διοίκησης σε αυτή» και «έχει αποφασιστικές, γνωμοδοτικές, παιδαγωγικές και διαχειριστικές αρμοδιότητες». Αμέσως μετά, όμως, το υπουργείο φροντίζει να ορίσει τις «αποφασιστικές» αυτές αρμοδιότητες, διευκρινίζοντας ότι ο Σύλλογος Διδασκόντων «λειτουργεί στο πλαίσιο της εκπαιδευτικής νομοθεσίας και των κείμενων διατάξεων», «έχει την ευθύνη να υλοποιεί τους σκοπούς και τους στόχους της εκπαίδευσης… σε συνεργασία με όλους τους εμπλεκόμενους φορείς (στελέχη εκπαίδευσης, γονείς, μαθητές, τοπική κοινότητα), «έχει την ευθύνη του σχεδιασμού του προγραμματισμού και της αποτίμησης του εκπαιδευτικού έργου της σχολικής μονάδας» και «στοχεύει στη σύνδεση της σχολικής μονάδας με την τοπική κοινωνία, αναπτύσσει δεσμούς συνεργασίας με τοπικούς οργανισμούς και επιδιώκει διασύνδεση με πανεπιστημιακά ιδρύματα και υποστηρικτικές δομές της οικείας διοικητικής περιφέρειας, αλλά και της ευρύτερης κοινότητας, με σκοπό να αποτελέσουν υποστηρικτικό βραχίονα του σχολείου».

Ο έλεγχος και η υποταγή στην ασκούμενη εκπαιδευτική πολιτική εξασφαλίζεται και με τον Εσωτερικό Κανονισμό, που υποχρεούται να καταρτίσει ο Σύλλογος Διδασκόντων.

Το «άρωμα δημοκρατίας» ενισχύεται και με όσα αναφέρονται για τον Διευθυντή/ντρια της σχολικής μονάδας.

Κυβέρνηση και υπουργείο Παιδείας έκριναν ότι σ’ αυτήν την πρώτη φάση σημασία έχει να αποκτήσουν οι εκπαιδευτικοί «κουλτούρα αξιολόγησης». Τα υπόλοιπα (π.χ. διευθυντής-μάνατζερ) θα έρθουν αργότερα, όταν κριθεί ότι τα πράγματα είναι «ώριμα» (εάν φυσικά προλάβουν και δεν αναλάβει τη διακυβέρνηση του τόπου η ΝΔ ας πούμε, που είναι φόρα παρτίδα υπέρ της αξιολόγησης των εκπαιδευτικών και των αυξημένων αρμοδιοτήτων της ιεραρχικής διοικητικής πυραμίδας).

Ο Διευθυντής της σχολικής μονάδας ασκεί τα καθήκοντά του «συνεργαζόμενος με τον Σύλλογο Διδασκόντων, τα κέντρα υποστήριξης ΠΕΚΕΣ, ΚΕΣΥ & ΚΕΑ, τα στελέχη της Διοίκησης, τον Σύλλογο Γονέων…» και «σε συνεργασία με τον Σύλλογο Διδασκόντων έχει την ευθύνη του συντονισμού της διαδικασίας διαμόρφωσης και υλοποίησης του εκπαιδευτικού σχεδιασμού του σχολείου και της διαδικασίας προγραμματισμού και αποτίμησης του εκπαιδευτικού έργου, υποστηρίζει την οργάνωση και λειτουργία της σχολικής μονάδας, συμβάλλει στη σχολική αποτελεσματικότητα και ενισχύει την εφαρμογή καινοτομιών» (οι εμφάσεις δικές μας).

Αξιολόγηση σχολικής μονάδας

Ο στρουθοκαμηλισμός του υπουργείου Παιδείας δεν έχει όρια. Αποφεύγει να πει, διά τον φόβον των Ιουδαίων, ακόμη και τη λέξη αξιολόγηση. Την κρύβει πίσω από τον παραπλανητικό τίτλο «Προγραμματισμός και Αποτίμηση Εκπαιδευτικού Εργου».

Η αξιολόγηση του εκπαιδευτικού έργου έχει όλα τα χαρακτηριστικά της αξιολόγησης του Αρβανιτόπουλου: Προγραμματισμό στην αρχή της σχολικής χρονιάς με αποσαφήνιση και διατύπωση «στόχων» και «επιλογή στοχευμένων δράσεων», με τη δυνητική συμμετοχή στελεχών του ΠΕΚΕΣ, του ΚΕΣΥ ή του ΚΕΑ, μέλη ΔΕΠ ή εκπροσώπους επιστημονικών, κοινωνικών ή πολιτιστικών φορέων, κατάρτιση «σχεδίων δράσης», εμπλουτισμό του αρχικού προγραμματισμού και των σχεδίων δράσης κατά τη διάρκεια της σχολικής χρονιάς, κριτική αποτίμηση του παραγόμενου εκπαιδευτικού έργου στο τέλος της χρονιάς.

Για να μην υπάρξουν «παρασπονδίες» το υπουργείο θα εκδώσει Υπουργική Απόφαση με «σχέδιο προγραμματισμού», στο οποίο θα αναφέρονται «οι πιθανοί-ενδεικτικοί θεματικοί άξονες» και το οποίο θα συνοδεύεται και «με οδηγίες συμπλήρωσης και ενημερωτικές συναντήσεις των Διευθυντών των σχολείων από τα στελέχη του ΠΕΚΕΣ».

Οι αρχικές φήμες ότι ο προγραμματισμός και η αποτίμηση του εκπαιδευτικού έργου θα ήταν αποκλειστική εσωτερική υπόθεση της σχολικής μονάδας, έγιναν καπνός με τη δημοσιοποίηση της πρότασης από το υπουργείο Παιδείας. Σε αυτήν αναφέρεται ότι «Η σχολική μονάδα κοινοποιεί τον προγραμματισμό και την αποτίμηση του εκπαιδευτικού έργου στο οικείο ΠΕΚΕΣ». Τα άλλα κομμάτια του παζλ της αξιολόγησης δεν αναφέρονται, όμως είναι ενδεικτικό, για το τι θα ακολουθήσει περαιτέρω, ότι ο προγραμματισμός-αποτίμηση κοινοποιούνται στο ΠΕΚΕΣ, του οποίου οι Περιφερειακοί Συντονιστές Εκπαιδευτικού Εργου και Επιμόρφωσης επιλέγονται από το Συμβούλιο Επιλογής και οι Οργανωτικοί Συντονιστές έχουν άμεση επικοινωνία με το ΙΕΠ και το ΥΠΠΕΘ.

Δομές Υποστήριξης Εκπαιδευτικού Εργου

♦ Ο εκπαιδευτικός σχεδιασμός, η επιστημονική και παιδαγωγική καθοδήγηση των εκπαιδευτικών, η οργάνωση της επιμόρφωσης και η υποστήριξη της αξιολόγησης του εκπαιδευτικού έργου των σχολικών μονάδων πραγματοποιείται από τα Περιφερειακά Κέντρα Εκπαιδευτικού Σχεδιασμού (ΠΕΚΕΣ).

♦ Σε κάθε Διεύθυνση Εκπαίδευσης λειτουργεί, κοινό και για τις δύο βαθμίδες εκπαίδευσης, Κέντρο Εκπαιδευτικής και Συμβουλευτικής Υποστήριξης (Κ.Ε.Σ.Υ.), το οποίο παρέχει υποστήριξη στο σύνολο της σχολικής και ευρύτερης κοινότητας της περιοχής ευθύνης του (σχολικές μονάδες πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης, εκπαιδευτικούς, γονείς, μαθητές, τοπική κοινότητα) σε πολλαπλά επίπεδα (πρόληψη, αξιολόγηση, εισήγηση, παρέμβαση, ενημέρωση-επιμόρφωση, ευαισθητοποίηση) με στόχο «τη διασφάλιση της  ισότιμης πρόσβασης όλων ανεξαιρέτως των μαθητών στο εκπαιδευτικό αγαθό».

Τα ΚΕΣΥ ενσωματώνουν τις αρμοδιότητες των υφιστάμενων δομών ΚΕΔΔΥ, ΣΣΝ, ΚΕΣΥΠ, ΚΕΠΛΗΝΕΤ και εδρεύουν στις έδρες των υφιστάμενων ΚΕΔΔΥ.

♦ Τα Κέντρα Εκπαίδευσης για την Αειφορία (ΚΕΑ) είναι η μετεξέλιξη των Κέντρων Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης (ΚΠΕ) και σε αυτά ενσωματώνονται οι αρμοδιότητες των Υπεύθυνων Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης, Αγωγής Υγείας, Πολιτιστικών Θεμάτων και Σχολικών Δραστηριοτήτων.

Επιλογή και αξιολόγηση στελεχών εκπαίδευσης

Η διαφύλαξη ως κόρη οφθαλμού του ρόλου του αστικού σχολείου απαιτεί την επιλογή στελεχών διοίκησης πιστών στην εκάστοτε εκπαιδευτική πολιτική και γενικά στις «αξίες» του αστικού συστήματος εξουσίας.

Οι συριζαίοι, όμως, σκόπιμα αποκρύπτουν αυτές τις «αρετές» των στελεχών εκπαίδευσης και αναλώνονται σε μια απέραντη μπουρδολογία, αναφέροντας ότι «οι πηγές μοριοδότησης κατά τη διαδικασία επιλογής πρέπει να είναι ικανές να καταγράφουν αφενός την ακαδημαϊκή και επαγγελματική πορεία… και αφετέρου την ικανότητα των υποψήφιων στελεχών ως προς το να συνδέουν σπουδές και εμπειρία για την κατανόηση της πολυπλοκότητας των εκπαιδευτικών φαινομένων…».

Λένε επίσης ότι «Η αξιολόγηση των στελεχών, κατά τη διάρκεια της θητείας τους, πρέπει να είναι αμφίδρομη λαμβάνοντας υπόψη την κρίση των υφισταμένων και των προϊσταμένων», τη στιγμή που είναι γνωστό το στραπάτσο που υπέστησαν από το ΣτΕ που έβγαλε άκυρη την προηγούμενη διαδικασία, στην οποία έπαιρναν μέρος με μυστική ψηφοφορία και οι εκπαιδευτικοί στην επιλογή των διευθυντών.

Καθιερώνεται επίσης ανώτατο όριο δύο συνεχών θητειών στην ίδια θέση στελέχους.

Η πρόταση του υπουργείου Παιδείας για να καθησυχάσει τους εκπαιδευτικούς, ώστε να καταπιούν το κινίνο αμάσητο, αναφέρει ότι (με χαρακτηριστικά bold γράμματα): «Οι εκπαιδευτικοί της τάξης δεν αξιολογούνται». Αναφέρει επίσης  ότι η υλοποίηση της πρότασης προϋποθέτει την «ακύρωση του θεσμικού πλαισίου της ατομικής αξιολόγησης των εκπαιδευτικών και της εξωτερικής αξιολόγησης των σχολείων (ΠΔ 152) που οδηγεί στην κατηγοριοποίησή τους».

Τη σκοπιμότητα αυτής της επιλογής την αναφέρουμε παραπάνω και δεν την επαναλαμβάνουμε.

Γιούλα Γκεσούλη

Εκτύπωση 🖨
Κοινοποίηση: Facebook Twitter LinkedIn Email WhatsApp
Προηγούμενο ΆρθροΠαρτάλια
Επόμενο άρθρο Δωράκια εκατομμυρίων

Σχετικά Αρθρα

Πολιτική επιλογή η υποβάθμιση του δημόσιου σχολείου

Επιστολή διαμαρτυρίας των γονέων και κηδεμόνων του 14ου Δημοτικού Σχολείου Ιλίου για τα κενά

Παιδεία 16 Σεπ 2025, 12:20

Χωρίς Νηπιαγωγό και εκπαιδευτικό παράλληλης στήριξης το 1ο τμήμα του 5ου Νηπιαγωγείου Ιλίου

Παιδεία 16 Σεπ 2025, 11:11

Η σιωνιστική οντότητα προσπαθεί να ξεπλύνει τα εγκλήματά της με επιχορηγούμενες συνεργασίες με ΑΕΙ της Κύπρου

Πρόθυμος συνένοχος η κυβέρνηση Χριστοδουλίδη

Διεθνή 13 Σεπ 2025, 13:06

Φοιτητές Παιδαγωγικού Ιωαννίνων: Από τύχη ζούμε!

Κατέρρευσε μέρος της ψευδοροφής στο Παιδαγωγικό Δημοτικής Εκπαίδευσης του Πανεπιστήμιου 

Παιδεία 13 Σεπ 2025, 07:59

ΟΙΕΛΕ: Σωρεία εκδικητικών απολύσεων και βάναυσες εργασιακές συνθήκες στο ξένο ιδιωτικό σχολείο Campion School

Εργατικά 12 Σεπ 2025, 20:10

Νομική Σχολή Δημοκρίτειου και ΔΣΑ: Κατηγορηματική αντίθεση στη Νομική του… «Χάρβαρντ της Ιπποκράτους»

Παιδεία 11 Σεπ 2025, 19:43
Ροή Ειδήσεων
Αγροτικά

Ξεπέρασε κάθε όριο ο γκεμπελισμός του Τσιάρα σχετικά με την ευλογιά των αιγοπροβάτων

16 Σεπ 2025, 22:14
Καταστολή

Να αθωωθούν οι συλληφθέντες στις 6-3-2021, που προσπάθησαν να διαδηλώσουν για τον απεργό πείνας Δ. Κουφοντίνα

Δίκη αύριο στο ΙΑ Μονομελές (Ευελπίδων, κτίριο 9, αίθουσα 12)

16 Σεπ 2025, 19:31
Πολιτισμός

Ο Χαβιέρ Μπαρδέμ κατήγγειλε με σφοδρότητα τους γενοκτόνους σιωναζιστές στην τελετή απονομής των Emmy

16 Σεπ 2025, 14:32
Αγροτικά

Κώστα Τσιάρα, γιατί μεγάλωσε ξαφνικά η μύτη σου;

16 Σεπ 2025, 13:46
Παιδεία

Πολιτική επιλογή η υποβάθμιση του δημόσιου σχολείου

Επιστολή διαμαρτυρίας των γονέων και κηδεμόνων του 14ου Δημοτικού Σχολείου Ιλίου για τα κενά

16 Σεπ 2025, 12:20
Αγροτικά

Kτηνοτρόφοι Ανατολικής Μακεδονίας – Θράκης: Ψήφισμα-κόλαφος στην κυβέρνηση Μητσοτάκη

16 Σεπ 2025, 12:03
Παιδεία

Χωρίς Νηπιαγωγό και εκπαιδευτικό παράλληλης στήριξης το 1ο τμήμα του 5ου Νηπιαγωγείου Ιλίου

16 Σεπ 2025, 11:11
Σαν Σήμερα

Σαν σήμερα 16 Σεπτέμβρη

16 Σεπ 2025, 00:01
Διεθνή

Γάζα: Βαρύς ο πέλεκυς στα κεφάλια των προδοτών

15 Σεπ 2025, 18:40
Διεθνή

Οι Αμερικάνοι προσπαθούν να ξαναρχίσουν τις διαπραγματεύσεις για τη Γάζα

15 Σεπ 2025, 14:17
Διεθνή

Η πανεπιστημιακή Λευκή Βίβλος του καπιταλισμού: Μπέρκλεϊ, μακαρθισμός και η νέα εποχή της κρατικής καταστολής

15 Σεπ 2025, 12:03
Αθλητισμός

Ολοι στο δρόμο που χάραξαν οι Μαδριλένοι

Ματαίωσαν το τελευταίο ετάπ του διάσημου ποδηλατικού Γύρου της Ισπανίας, επειδή συμμετείχαν σιωνιστές

15 Σεπ 2025, 11:25
Σαν Σήμερα

Σαν σήμερα 15 Σεπτέμβρη

15 Σεπ 2025, 00:01
Αθλητισμός

Στο Περιστέρι έδειξαν το δρόμο, σε όλα τα γήπεδα αλληλεγγύη στο λαό της Παλαιστίνης

14 Σεπ 2025, 11:42
Καταστολή

Πόλα Ρούπα: Η ομηρία δεν τελειώνει, απλώς αλλάζει πρόσωπο

Της επιβάλλουν οικονομικό στραγγαλισμό που προοιονίζεται φυλάκιση για χρέη!

14 Σεπ 2025, 11:25
Διεθνή

Σαμιντούν (Ακλόνητοι): «Εκκένωση από τη Γάζα μόνο προς τον ουρανό»!

Ο λαός της Πόλης της Γάζας υψώνει το ανάστημά του στο σιωναζισμό, αρνούμενος να εγκαταλείψει την πόλη του

14 Σεπ 2025, 00:05
Σαν Σήμερα

Σαν σήμερα 14 Σεπτέμβρη

14 Σεπ 2025, 00:01
Πολιτική

Ούτε στο Ζαγόρι ούτε πουθενά…

13 Σεπ 2025, 13:08
Διεθνή

Η σιωνιστική οντότητα προσπαθεί να ξεπλύνει τα εγκλήματά της με επιχορηγούμενες συνεργασίες με ΑΕΙ της Κύπρου

Πρόθυμος συνένοχος η κυβέρνηση Χριστοδουλίδη

13 Σεπ 2025, 13:06
Παιδεία

Φοιτητές Παιδαγωγικού Ιωαννίνων: Από τύχη ζούμε!

Κατέρρευσε μέρος της ψευδοροφής στο Παιδαγωγικό Δημοτικής Εκπαίδευσης του Πανεπιστήμιου 

13 Σεπ 2025, 07:59
Εκδηλώσεις στην Κόντρα
Η Yπόθεση Ζορζ Ιμπραήμ Αμπνταλλά
Εφετείο ΧΑ
Ουκρανία
Επιλεγμένα θέματα
10 Μάι 2022, 22:55

Ο ρωσικός ιμπεριαλισμός από θέση ισχύος

«Ο πλούτος των κοινωνιών όπου κυριαρχεί ο κεφαλαιοκρατικός τρόπος παραγωγής εμφανίζεται σαν ένας “τεράστιος σωρός…

21 Απρ 2022, 13:42

Καρλ Μαρξ: Μισθός, τιμή και κέρδος

21 Νοέ 2021, 07:31

Κινέζικος Ιμπεριαλισμός: Tα περιθώρια της παλιάς υψηλής κερδοφορίας στενεύουν

Παρά τη συνεχιζόμενη υπερεκμετάλλευση του προλεταριάτου

Περισσότερα…

Σαν Σήμερα

Σαν σήμερα 16 Σεπτέμβρη

Ημέρα προστασίας του όζοντος.

Μαλαισία, Σιγκαπούρη: Ημέρα ανεξαρτησίας (1963).

Μεξικό: Εθνική γιορτή (1810).

Νέα Γουινέα (Παπούα): Εθνική γιορτή (1975).

1848: Καταργείται η δουλεία σε όλα τα γαλλικά εδάφη.

1920: Βόμβα στο χρηματιστήριο της Γουόλ Στριτ – ΗΠΑ), τριάντα νεκροί και τριακόσιοι τραυματίες.

1968: Μετάδοση αντιδικτατορικών συνθημάτων του ΠΑΜ επί δεκάλεπτο με μαγνητόφωνο στην Αιόλου.

1969: Το ΕΔΚ ανατινάζει δύο πυλώνες της ΔΕΗ στην Ελευσίνα με σκοπό τη διακοπή ρεύματος κατά την έναρξη των πανευρωπαϊκών αγώνων.

1982: Σφαγές Παλαιστινίων στα λιβανέζικα στρατόπεδα Σάμπρα και Σατίλα από λιβανέζους Φαλαγγίτες υπό την εποπτεία του ισραηλινού στρατού.

1982: Εκτελείται ως προδότης ο πρώην υπουργός Εξωτερικών του Ιράν Σαντέκ Γκομπτζαντέχ.

1991: Βομβιστική ενέργεια των μαοϊκών ανταρτών “Φωτεινό Μονοπάτι” προκαλεί το θάνατο επτά ατόμων στο Περού.

Εκτύπωση 🖨
Η Παπάρα…

Οι αμερικανοί φίλοι μου είναι ζευγάρι δικηγόρων από τη Νέα Υόρκη, με ευρεία μόρφωση, ενημερωμένοι και ψηφίζουν πάντα Δημοκρατικούς. Εβραίοι που δεν θρησκεύονται. Απεχθάνονται τον Νετανιάχου και φρίττουν με τα εγκλήματα στη Γάζα. Βρίσκονται, για τέταρτη φορά, στην Αθήνα. Και μένουν προς Λαγονήσι. Οταν τους είπα ότι η επιλογή διαμονής είναι ασύμφορη, λόγω απόστασης από το κέντρο, μου έδειξαν, στην οθόνη του κινητού, ένα αμερικανικό δημοσίευμα που σημείωνε ότι η Αθήνα είναι πλέον επικίνδυνη για τους Εβραίους. Το σχετικό ρεπορτάζ συνόδευε φωτογραφία από την «περιπολία» των αγοριών του Ρουβίκωνα στο κέντρο της πρωτεύουσας. Και αφού έδωσα τις απαραίτητες, καθησυχαστικές διευκρινίσεις, με ρώτησαν αν, πράγματι, όπως διάβασαν, η ελληνική κυβέρνηση αντιγράφει τις πρακτικές του Τραμπ στο Μεταναστευτικό. Εκεί βρέθηκα σε αμηχανία…

Kώστας Γιαννακίδης (Τα Νέα)

(Φέρουν οι εβραίοι – ειδικά οι μη θρησκευόμενοι – κάποιο σημάδι στο κούτελο που να υποδηλώνει εβραϊκή καταγωγή; Οχι. Γιατί να ανησυχούν, τότε, οι υποτιθέμενοι φίλοι του Γιαννακίδη, που ούτε κιπά στο κεφάλι θα φορούν, ούτε διακριτικά με το άστρο του Δαβίδ, ούτε εβραϊκά θα μιλούν, καθόσον Αμερικανοί; Δικηγόροι είναι, άνθρωποι έξυπνοι και της πιάτσας, δεν μπορεί να μην καταλαβαίνουν ότι κανένας στο κέντρο της Αθήνας δε θα αναγνώριζε το θρήσκευμα των προγόνων τους και δεν υπήρχε περίπτωση να τους στοχοποιήσει. Είναι και το άλλο: «απεχθάνονται τον Νετανιάχου και φρίττουν με τα εγκλήματα στη Γάζα», οπότε αν συναντούσαν φιλο-παλαιστίνιους διαδηλωτές θα αρκούσε να σηκώσουν το χέρι στο σήμα της νίκης, να τους χειροκροτήσουν ή έστω απλά να τους χαμογελάσουν. Θα μπορούσαν και να πορευτούν μαζί τους, όπως κάνουν εκατοντάδες χιλιάδες αντισιωνιστές εβραίοι στις ΗΠΑ και σε άλλες χώρες. Δυο έξυπνοι αμερικανοί δικηγόροι δεν μπορεί να μην το ξέρουν αυτό. Οπότε για ποιο λόγο να φοβούνται και να τρέχουν να μείνουν στο Λαγονήσι – αλλά να έρχονται στην Αθήνα, που σημαίνει να αντιμετωπίζουν τον ίδιο υποτιθέμενο κίνδυνο; ‘Η οι προοδευτικοί, μη θρησκευόμενοι εβραίοι του σχολιογράφου των «Νέων» είναι σιωνισταράδες του κερατά ή είναι ανύπαρκτα πρόσωπα που τα κατασκεύασε ο Γιαννακίδης για να κάνει μια ακόμα προβοκάτσια ενάντια στο κίνημα αλληλεγγύης στους Παλαιστίνιους, χρίζοντάς το «αντισημιτικό». Αν ήταν να τζογάρουμε, θα στοιχηματίζαμε στο δεύτερο. Φτηνιάρικο; Ασφαλώς. Δεν έχει απομείνει, όμως, κάτι πέραν των εντελώς φτηνιάρικων για να βγάζουν το «μεροκάματο» οι ραφινάτοι -όπως νομίζουν- υποστηρικτές της σιωνιστικής πολιτικής)

Εκτύπωση 🖨
Αφίσες









Αρχείο Εφημερίδας
Εκδόσεις
25 Σεπ 2022, 13:12

Η ανατροπή του καπιταλισμού προϋπόθεση για τη λύση του ζητήματος της κατοικίας

27 Μαρ 2022, 17:35

Σοσιαλιστική οικοδόμηση και καπιταλιστική παλινόρθωση στην ΕΣΣΔ

Κατεβάστε ελεύθερα τη μελέτη

11 Οκτ 2020, 11:30

Διδάγματα από το Μεσοπόλεμο (κατεβάστε ελεύθερα τη μπροσούρα)

29 Αυγ 2020, 10:01

Η αλήθεια για τους Σλαβομακεδόνες

Ο ΠΟΛΥΧΡΟΝΟΣ ΑΝΕΛΕΗΤΟΣ ΔΙΩΓΜΟΣ ΕΝΟΣ ΛΑΟΥ

Αφιερώματα
17 Σεπ 2020, 19:22

Εγκληματικό, εθνικοσοσιαλιστικό μόρφωμα ήταν και παραμένει η Χρυσή Αυγή και οι παραφυάδες μετά τη διάσπασή της

4 Νοέ 2017, 00:00

100 ΧΡΟΝΙΑ ΜΕΤΑ

Ο μεγάλος Οκτώβρης του 1917 εξακολουθεί να διδάσκει το προλεταριάτο

30 Νοέ 2013, 00:00

KPD: Η συνεπής αντιφασιστική και επαναστατική οργάνωση της γερμανικής εργατικής τάξης

Διδάγματα από το Μεσοπόλεμο (7)

23 Νοέ 2013, 00:00

KPD: Η συνεπής αντιφασιστική και επαναστατική οργάνωση της γερμανικής εργατικής τάξης

Διδάγματα από το Μεσοπόλεμο (6)

Δείτε όλες τις ΕΚΔΟΣΕΙΣ

Δείτε όλα τα ΑΦΙΕΡΩΜΑΤΑ

Πολιτικές Δίκες
  • 17Ν
    • Εφετείο 17Ν
  • ΕΛΑ
    • Δεύτερη Δίκη ΕΛΑ
    • Εφετείο ΕΛΑ
    • Πρώτη Δίκη ΕΛΑ
  • Επαναστατικός Αγώνας
    • Πρώτη Δίκη Επαναστατικού Αγώνα
    • Εφετείο Επαναστατικού Αγώνα
    • Δεύτερη Δίκη Επαναστατικού Αγώνα
  • Συνωμοσία Πυρήνων της Φωτιάς
    • 3η Δίκη Σ.Π.Φ.
    • 4η Δίκη Σ.Π.Φ.
    • Δίκη Σ.Π.Φ.
Παλαιστίνη
  • Σπάζοντας την πολιορκία
    • Το ημερολόγιο της αποστολής
    • Σπάζοντας τον αποκλεισμό της Γάζας (4)
    • Σπάζοντας τον αποκλεισμό της Γάζας (3)
    • Σπάζοντας τον αποκλεισμό της Γάζας (2)
    • Σπάζοντας τον αποκλεισμό της Γάζας (1)
Σύνδεσμοι
  • Ποιοι είμαστε
  • Επικοινωνία
  • Όροι χρήσης
  • Ποιοι είμαστε
  • Επικοινωνία
  • Όροι χρήσης

Πληκτρολογήστε παραπάνω και πατήστε Enter για αναζήτηση. Πατήστε Esc για ακύρωση.

Χρησιμοποιούμε cookies αποκλειστικά για την βελτιστοποίηση της εμπειρίας πλοήγησης και για τη σύνταξη ανώνυμων στατιστικών επισκεψιμότητας. Εφόσον συνεχίσετε στη σελίδα μας, θεωρούμε ότι είστε ικανοποιημένοι με αυτό.
Ρυθμίσεις CookieΣυνέχεια
Διαχείριση συναίνεσης

Σύνοψη απορρήτου

Χρησιμοποιούμε cookies αποκλειστικά για την βελτιστοποίηση της εμπειρίας πλοήγησης και για τη σύνταξη ανώνυμων στατιστικών επισκεψιμότητας (analytics). Δεν μπορούμε να εξακριβώσουμε την προσωπική σας ταυτότητα από τα cookies. Τα cookies αποθηκεύονται αποκλειστικά στη δική σας συσκευή (υπολογιστή, tablet, κινητό τηλέφωνο) και η ιστοσελίδα δε διατηρεί κανένα αρχείο ή βάση δεδομένων με προσωπικά δεδομένα σας.
Necessary
Always Enabled
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. These cookies ensure basic functionalities and security features of the website, anonymously.
CookieDurationDescription
_GRECAPTCHA5 months 27 daysThis cookie is set by Google. In addition to certain standard Google cookies, reCAPTCHA sets a necessary cookie (_GRECAPTCHA) when executed for the purpose of providing its risk analysis.
cookielawinfo-checkbox-advertisement1 yearSet by the GDPR Cookie Consent plugin, this cookie is used to record the user consent for the cookies in the "Advertisement" category .
cookielawinfo-checkbox-analytics11 monthsThis cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Analytics".
cookielawinfo-checkbox-functional11 monthsThe cookie is set by GDPR cookie consent to record the user consent for the cookies in the category "Functional".
cookielawinfo-checkbox-necessary11 monthsThis cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookies is used to store the user consent for the cookies in the category "Necessary".
cookielawinfo-checkbox-others11 monthsThis cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Other.
cookielawinfo-checkbox-performance11 monthsThis cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Performance".
elementorneverThis cookie is used by the website's WordPress theme. It allows the website owner to implement or change the website's content in real-time.
viewed_cookie_policy11 monthsThe cookie is set by the GDPR Cookie Consent plugin and is used to store whether or not user has consented to the use of cookies. It does not store any personal data.
wordpress_test_cookiesessionThis cookie is used to check if the cookies are enabled on the users' browser.
Functional
Functional cookies help to perform certain functionalities like sharing the content of the website on social media platforms, collect feedbacks, and other third-party features.
CookieDurationDescription
__cf_bm30 minutesThis cookie, set by Cloudflare, is used to support Cloudflare Bot Management.
Performance
Performance cookies are used to understand and analyze the key performance indexes of the website which helps in delivering a better user experience for the visitors.
Analytics
Analytical cookies are used to understand how visitors interact with the website. These cookies help provide information on metrics the number of visitors, bounce rate, traffic source, etc.
CookieDurationDescription
_ga2 yearsThe _ga cookie, installed by Google Analytics, calculates visitor, session and campaign data and also keeps track of site usage for the site's analytics report. The cookie stores information anonymously and assigns a randomly generated number to recognize unique visitors.
_gid1 dayInstalled by Google Analytics, _gid cookie stores information on how visitors use a website, while also creating an analytics report of the website's performance. Some of the data that are collected include the number of visitors, their source, and the pages they visit anonymously.
Advertisement
Advertisement cookies are used to provide visitors with relevant ads and marketing campaigns. These cookies track visitors across websites and collect information to provide customized ads.
Others
Other uncategorized cookies are those that are being analyzed and have not been classified into a category as yet.
CookieDurationDescription
_lscache_vary2 daysNo description available.
abj404_solution_REQUEST_URI4 minutesNo description available.
abj404_solution_REQUEST_URI_SHORTpastNo description
abj404_solution_REQUEST_URI_UPDATE_URL4 minutesNo description
wordpress_b6635853a2380e54d99196d3b5c883f5pastNo description
wordpress_logged_in_b6635853a2380e54d99196d3b5c883f5pastNo description
wordpress_sec_b6635853a2380e54d99196d3b5c883f5pastNo description
wordpresspass_b6635853a2380e54d99196d3b5c883f5pastNo description
wordpressuser_b6635853a2380e54d99196d3b5c883f5pastNo description
wp-postpass_b6635853a2380e54d99196d3b5c883f5pastNo description
wp-settings-0pastNo description
wp-settings-time-0pastNo description
SAVE & ACCEPT
Powered by CookieYes Logo