Συγκυβέρνηση και υπουργείο Παιδείας βρίσκονται σε πανικό γιατί δεν «περπατάει» η αξιολόγηση των διευθυντών των σχολείων, που αποτελεί και το πρώτο βήμα για την αξιολόγηση των ίδιων των εκπαιδευτικών και των σχολικών μονάδων, όπως επιτάσσουν τα Μνημόνια 3 και 4 , οι οδηγίες του ΟΟΣΑ και της ΕΕ.
Η αξιολόγηση των διευθυντών των σχολείων δεν «περπατάει», όπως επιθυμούσαν οι συριζαίοι, καθώς δεν μπορεί να αποκτήσει το «φωτοστέφανο» της δημοκρατικής νομιμοποίησής της μέσα από τη μαζική, ως φαίνεται εκ του αποτελέσματος, άρνηση των μόνιμων εκπαιδευτικών να πάρουν μέρος στις «ειδικές συνεδριάσεις» και να εκφράσουν «γνώμη» για τον υποψήφιο διευθυντή.
Οι εκπαιδευτικοί, έχοντας την εμπειρία της προηγούμενης απόπειρας επιβολής της αξιολόγησης από τους Σαμαροβενιζέλους και τους Αρβανιτόπουλο-Λοβέρδο, με τη γνώση των συνεπειών της επαναφοράς, ουσιαστικά, του επιθεωρητισμού, με την εμπειρία της διάψευσης όλων των προεκλογικών υποσχέσεων των ΣΥΡΙΖΑΝΕΛ (σε όλα τα επίπεδα και στον τομέα της εκπαίδευσης, όπου οι απατεώνες διεκήρυτταν ότι θα καταργούσαν όλο το νομοθετικό πλαίσιο της αξιολόγησης) και με το ζυγό των Μνημονίων να τους έχει γίνει αβάσταχτος, δεν δείχνουν εμπιστοσύνη στις ψεύτικες υποσχέσεις του Γαβρόγλου, ότι η αξιολόγηση τάχα δεν θα είναι τιμωρητική.
Ετσι αρνούνται να προσέλθουν στις «ειδικές συνεδριάσεις», με την κάλυψη που τους έχει προσφέρει η σχετική απόφαση της ΑΔΕΔΥ, της ΔΟΕ και των ΕΛΜΕ για απεργία-αποχή από τις συνεδριάσεις αυτές.
Η κατάσταση αυτή έχει φέρει τον πανικό στο υπουργείο Παιδείας. Απόδειξη γι’ αυτό αποτελεί η έκδοση νέας «οδηγίας» από το υπουργείο, που, εκτός από ένδειξη αντιδημοκρατικής συμπεριφοράς, είναι σαφώς και μήνυμα καταστολής και κάλεσμα σε απεργοσπαστικό μηχανισμό.
Η «οδηγία» αυτή αναφέρει χαρακτηριστικά τα εξής:
«Σύμφωνα με τη ρητή διατύπωση του νόμου, οι μόνιμοι εκπαιδευτικοί που συνυπηρετούν με υποψήφιους/ες για τις θέσεις διευθυντών/ντριών σχολικών μονάδων δεν συγκροτούν συλλογικό όργανο με τη νομική έννοια του όρου, αλλά συνέρχονται σε ειδική συνεδρίαση. Συνεπώς δεν τίθενται θέματα πλειοψηφίας και απαρτίας. Οι μοναδικές προϋποθέσεις που υφίστανται για την ειδική αυτή συνεδρίαση είναι οι ρητώς αναγραφόμενες στον νόμο, δηλαδή ότι δεν συμμετέχουν οι αναπληρωτές, καθώς και οι υποψήφιοι/ες και οι συγγενείς τους».
Κοντολογίς, το υπουργείο Παιδείας θεωρεί «νόμιμες» τις «ειδικές συνεδριάσεις» ακόμη και με τη συμμετοχή ενός μόνιμου εκπαιδευτικού! Οσοι πιστοί, λοιπόν, συριζαίοι και δακίτες εκπαιδευτικοί και γενικά προσκυνημένοι προσέλθετε!
Η μη απαρτία της συνεδρίασης από τους μόνιμους εκπαιδευτικούς δεν αποτελεί λόγο ακύρωσής της. Αντίθετα, ο πρόεδρος της «ειδικής συνεδρίασης» είναι υποχρεωμένος να παραλάβει τα «φύλλα αποτίμησης» όσων εκπαιδευτικών-απεργοσπαστών θελήσουν να διατυπώσουν «γνώμη» και να συντάξει το σχετικό πρακτικό, που θα σταλεί στα Υπηρεσιακά Συμβούλια για τις κρίσεις των διευθυντών.
Για την εξέλιξη αυτή σχετική ανακοίνωση εξέδωσε και η ΔΟΕ, η οποία αναφέρει τα εξής:
«Ομολογία ήττας και απόλυτος πολιτικός ξεπεσμός το έγγραφο του υπουργείου Παιδείας
Ο πανικός, που έχει καταλάβει το Υπουργείο Παιδείας μπροστά στην μαζική συμμετοχή των συναδέλφων στην απεργία-αποχή, που προκήρυξε η Δ.Ο.Ε., ενάντια στην επιχειρούμενη εφαρμογή της αξιολόγησης, δεν έχει πλέον προηγούμενο. Αφού μέσω διαρροών και προσωπικών πιέσεων επιχείρησε ανεπιτυχώς να τρομοκρατήσει τους συναδέλφους, με απειλές για περικοπές αποδοχών και διώξεις, επανέρχεται στην απέλπιδα προσπάθειά του να πραγματοποιηθούν οι ‘’Ειδικές Συνεδριάσεις’’, ακόμα και με την συμμετοχή ενός εκπαιδευτικού, προσφεύγοντας σε αίολα επιχειρήματα, που δεν μπορούν, καν, να αντέξουν στον έλεγχο της λογικής.
Με σημερινό έγγραφο, που κυκλοφόρησε στις Διευθύνσεις Εκπαίδευσης, το Υπουργείο καλεί στην ‘’Ειδική Συνεδρίαση’’ ακόμα και έναν εκ των μονίμων εκπαιδευτικών, ομολογώντας, ότι το όργανο, που έχει δημιουργήσει δεν είναι συλλογικό. Δεν μπαίνει βέβαια, καν, στον κόπο, το ‘’νομομαθές’’ και πάντα εφευρετικό Υπουργείο, να αναρωτηθεί για το εάν το όργανο δεν είναι συλλογικό διοικητικό, ούτε βεβαίως και μονομελές, τότε τι πραγματικά θα μπορούσε να είναι και με βάση ποιους κανόνες του διοικητικού δικαίου λειτουργεί. Σύμφωνα με την νομική σύμβουλο της Ομοσπονδίας, το έγγραφο του Υπουργείου παραδέχεται, επί της ουσίας, ότι καλεί τους συναδέλφους να συμμετέχουν σε μια διαδικασία, που έρχεται σε ευθεία αντίθεση προς τους βασικούς κανόνες του Διοικητικού Δικαίου, μετακυλώντας την αδυναμία του να επιβάλλει τα σχέδιά του στην προσωπική ευθύνη των συναδέλφων που θα επιλέξουν να συμμετέχουν σε μια διαδικασία, η οποία παραβιάζει, πέραν των κανόνων της λογικής, την ίδια την διοικητική νομιμότητα.
Το Δ.Σ. της Δ.Ο.Ε. καταγγέλλει την πολιτική ηγεσία του Υπουργείου Παιδείας για τις μεθοδεύσεις, μέσω των οποίων επιχειρεί να σπάσει την απεργία – αποχή, δημιουργώντας έναν, κατ’ ουσία, απεργοσπαστικό μηχανισμό, εκθέτοντας παράλληλα τους συναδέλφους σε κίνδυνο. Οι πολιτικές ευθύνες της είναι τεράστιες και ο Υπουργός Παιδείας οφείλει άμεσα να τις αναλάβει στο ακέραιο».
ΥΓ: Η «μαχητική» στάση των αστογραφειοκρατών της ΔΟΕ ασφαλώς και δεν έχει να κάνει με τη σθεναρή και ουσιαστική αντίσταση που αυτοί προβάλλουν στα αντιδραστικά σχέδια του υπουργείου, παρά συνδέεται με τις μικροκομματικές αντιπολιτευτικές επιδιώξεις τους. Εχει να κάνει επίσης με την πίεση που αυτοί δέχονται από το κίνημα (σε όποιο βαθμό υπάρχει σήμερα αυτό) των εκπαιδευτικών της πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης και από την σύνθεση της πολιτικοϊδεολογικής κατεύθυνσης αυτού του κινήματος.
Οι εκπαιδευτικοί πρέπει να δράσουν έτσι κι αλλιώς μαχητικά και επίμονα ενάντια σε κάθε προσπάθεια επιβολής της αξιολόγησης, ακυρώνοντας τα σχέδια του υπουργείου Παιδείας.
Από την άλλη μεριά, η πρόεδρος και ο γραμματέας της ΟΛΜΕ (ΣΥΝΕΚ, δηλαδή ΣΥΡΙΖΑ και ΔΑΚΕ αντίστοιχα), για τους ίδιους ακριβώς λόγους -μικροκομματικούς-, αλλά από την ανάποδη, έστειλαν στην Εκτελεστική Eπιτροπή της ΑΔΕΔΥ ένα κατάπτυστο σημείωμα με τα εξής ερωτήματα:
«Συνάδελφοι της Εκτελεστικής επιτροπής της ΑΔΕΔΥ δεν έχετε ενημερωθεί ότι το ΔΣ της ΟΛΜΕ αποφάσισε ότι ο νόμος 4473/2017 δεν έχει σχέση με το νόμο 4369/2016; Επίσης δεν ενημερωθήκατε ότι το ΔΣ της ΟΛΜΕ δεν αποφάσισε τη μορφή της Απεργίας – Αποχή που έχει κηρύξει η ΑΔΕΔΥ από τις 15/3/2017;».
Το σημείωμα αυτό δεν συζητήθηκε ποτέ στο πλαίσιο του ΔΣ της ΟΛΜΕ και αποτελεί «πρωτοβουλία» της προέδρου και του γραμματέα. ΣΥΝΕΚ και ΔΑΚΕ γίνονται τα εφαλτήρια για την επιβολή της αξιολόγησης.
Σημειώνουμε ότι η ΟΛΜΕ δεν έχει πάρει καμιά απόφαση για τη συμμετοχή ή όχι των εκπαιδευτικών της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης στην απεργία-αποχή από τις «ειδικές συνεδριάσεις» των «μονίμως συνυπηρετούντων εκπαιδευτικών» που κήρυξε η ΑΔΕΔΥ.
Γιούλα Γκεσούλη