«Θα τους ταράξουμε στη νομιμότητα» διακήρυσσαν οι ΣΥΡΙΖΑΝΕΛ όταν ανέλαβαν την εξουσία. «Είμαστε κάθε λέξη αυτού του Συντάγματος» έλεγε ο Τσίπρας, όταν για πρώτη φορά ανέβηκε στο βήμα της Βουλής ως πρωθυπουργός, για να διαβάσει προγραμματικές δηλώσεις. Τη στρατηγική του… ελικοειδούς δρόμου προς το… σοσιαλιστικό μετασχηματισμό ανέλυε ο… φιλόσοφος Μπαλτάς, όταν υπερασπιζόταν το νομοσχέδιο με το οποίο οι Τσιπροκαμμένοι υλοποίησαν το ξεπούλημα του Ελληνικού, όπως ακριβώς το είχαν σχεδιάσει οι Σαμαροβενιζέλοι. Ολοι δε οι συριζαίοι έσκιζαν τα ρούχα τους ότι η επένδυση (το πλιάτσικο για να ακριβολογούμε) θα γίνει με πλήρη σεβασμό στο περιβάλλον, έτσι που η Αττική να αποκτήσει έναν τεράστιο πνεύμονα πρασίνου.
Εκτοτε, δεν πετάχτηκε απλώς στα σκουπίδια η περιβαλλοντική ευαισθησία, αλλά κουρελιάζονται κατ’ εξακολούθηση οι πιο στοιχειώδεις κανόνες της αστικής νομιμότητας, προκειμένου να συντελεστεί ένα περιβαλλοντικό έγκλημα. Οι πλιατσικολόγοι καπιταλιστές, στους οποίους ξεπουλήθηκε το Ελληνικό, απαιτούν τον αποχαρακτηρισμό των περιμετρικών δασών που υπάρχουν στην έκταση, προκειμένου να έχουν τα χέρια τους λυμένα για να τσιμεντώσουν τα πάντα, χωρίς να είναι υποχρεωμένοι να υπακούουν στις απαιτήσεις της δασικής νομοθεσίας. Και η συγκυβέρνηση των ΣΥΡΙΖΑΝΕΛ, με «καπετάνιο» τον αναπληρωτή υπουργό Περιβάλλοντος Σ. Φάμελλο, πραγματοποιεί το ένα νομικό πραξικόπημα μετά το άλλο, προκειμένου να ικανοποιήσει τις περιβαλλοντοκτόνες απαιτήσεις τους.
Ο Σ. Φάμελλος, από την πρώτη στιγμή που κάθησε στο θώκο του αναπληρωτή υπουργού Περιβάλλοντος, γνώριζε ότι τα περιμετρικά δάση της έκτασης από το πρώην αεροδρόμιο του Ελληνικού μέχρι τον Αγιο Κοσμά δεν μπορούν να αποχαρακτηριστούν με τη νόμιμη διαδικασία της Πράξης Χαρακτηρισμού, γιατί οι εκτάσεις που καλύπτονται με δασική βλάστηση, η οποία , διέπονται από τους ειδικότερους όρους και περιορισμούς που θέτουν οι σχετικές διατάξεις του Ν. 998/79 και εν γένει της δασικής νομοθεσίας. Αυτή τη θέση υπερασπιζόταν και ο δασάρχης Πειραιά, σε έγγραφό του με τίτλο , που έστειλε στις 21 Οκτώβρη του 2016 στη Γενική Διεύθυνση Ανάπτυξης και Προστασίας Δασών και Αγροπεριβάλλοντος (ΓΔΑΠΔΑ).
Η ισχύουσα νομοθεσία (δασική και όχι μόνο), όμως, δεν μετράει μπροστά στα συμφέροντα των καπιταλιστών. Αφού αυτοί απαιτούν τον αποχαρακτηρισμό των περιμετρικών δασών, η θέλησή τους είναι «νόμος». Ετσι, προκειμένου να ανατραπεί η ισχύουσα δασική νομοθεσία, για να ανοίξει ο δρόμος του αποχαρακτηρισμού των περιμετρικών δασών, μέσω Πράξης Χαρακτηρισμού, ο Σ. Φάμελλος έβαλε μπροστά τη ΓΔΑΠΔΑ, προκειμένου να γίνει προσφυγή στο ΝΣΚ (Νομικό Συμβούλιο του Κράτους), με βασικό ερώτημα, στην ουσία,
Η προσφυγή έγινε και το Γ’ Τμήμα του ΝΣΚ, με πρόεδρο την αντιπρόεδρο του ΝΣΚ Β. Δούσκα, εξέδωσε την παράνομη Γνωμοδότηση 337/2016, με την οποία αποφαινόταν ότι οι εκτάσεις που έγιναν Τεχνητές Δασικές Φυτείες, είτε πριν είτε μετά τις 11.6.1975, βάσει φυτοτεχνικών μελετών, Για τον παράνομο χαρακτήρα αυτής της Γνωμοδότησης γράψαμε στα άρθρα μας με τίτλο (δείτε ) και (δείτε ).
Ο Σ. Φάμελλος αποδέχτηκε «μετά χαράς» αυτή τη Γνωμοδότηση και την κοινοποίησε στον Δασάρχη Πειραιά, προκειμένου αυτός να κάνει την Πράξη Χαρακτηρισμού. Μετά χαράς, γιατί θεωρούσε ότι πλέον ο Δασάρχης είναι υποχρεωμένος να κάνει την Πράξη Χαρακτηρισμού και να αποφανθεί -με βάση τη Γνωμοδότηση 337, που με την αποδοχή της από τον υπουργό είχε καταστεί δημόσιο έγγραφο και η εφαρμογή του είναι υποχρεωτική- ότι τα περιμετρικά δάση δεν είναι δάση!
Η Γνωμοδότηση αυτή, όμως, είχε και μια «ουρίτσα». Αναφερόταν στις Τεχνητές Δασικές Φυτείες που έγινανΕπειδή, ακόμα και στο πλαίσιο του αντιδασικού οπλοστασίου που έπληξε τον βασικό δασικό νόμο 998/79, και επειδή τα Δασαρχεία οφείλουν να υπερασπίζονται τον δασικό πλούτο της χώρας, ήταν επόμενο ο Δασάρχης Πειραιά να ζητήσει -με έγγραφό του στις 14 Φλεβάρη του 2017- από την εταιρία Ελληνικό ΑΕ τις φυτοτεχνικές μελέτες.
Στις 24 Φλεβάρη, σε άρθρο μας με τίτλο (δείτε ) καταλήγαμε: .
Η φόρμουλα για νέο κουρέλιασμα της νομιμότητας βρέθηκε, αυτή τη φορά στο πρόσωπο της αντιπροέδρου του ΝΣΚ Β. Δούσκα. Ιδού η μεθόδευση.
Καθ’ υπόδειξη του Φάμελλου, το Τμήμα Επιτρεπτών Επεμβάσεων της Διεύθυνσης Προστασίας Δασών και Αγροπεριβάλλοντος υπέβαλε στις 29 Μάρτη ερώτημα στην αντιπρόεδρο του ΝΣΚ Β. Δούσκα. Προς το παρόν, δε γνωρίζουμε το περιεχόμενο του ερωτήματος για να δούμε το σκεπτικό του. Ομως, υπογραμμίζουμε πως -όποιο και αν είναι αυτό το σκεπτικό- .
Μπορεί η Γνωμοδότηση 337, που υλοποιούσε το πρώτο κουρέλιασμα της νομιμότητας, να μη βόλευε την πολιτική ηγεσία του υπουργείου Περιβάλλοντος και πρωτίστως τον κυρ-Αλέκο του Μαξίμου, που είναι «ο άνθρωπος των επενδυτών», όμως η προσφυγή στην αντιπρόεδρο του ΝΣΚ αποτελεί επίσης κουρέλιασμα της νομιμότητας (το δεύτερο στη σειρά), γιατί σύμφωνα με το νόμο 3086/2002 (άρθρο 6, παρ. 5), μόνο ο πρόεδρος του ΝΣΚ έχει το δικαίωμα να κρίνει, μιλώντας γενικά, αν μια Γνωμοδότηση Τμήματος του ΝΣΚ χρειάζεται περαιτέρω διευκρινίσεις. Αν κρίνει έτσι, τότεκαι
Εν προκειμένω, η νομιμότητα κουρελιάστηκε για τρίτη φορά με ανατροπή της (παράνομης) Γνωμοδότησης 337 του Γ’ Τμήματος, με ατομική γνωμοδότηση της Β. Δούσκα. Οπως είπαμε, δεν μπορεί σύμβουλος του ΝΣΚ, όποιο βαθμό κι αν κατέχει στην ιεραρχία του, να ανατρέψει Γνωμοδότηση Τμήματος με ατομική του γνωμοδότηση. Η αντιπρόεδρος του ΝΣΚ Β. Δούσκα το διέπραξε, με την ατομική της γνωμοδότηση 231-1211/102595, κουρελιάζοντας τη νομιμότητα (νόμος 3086/2002). Τροποποίησε τη Γνωμοδότηση 337 του Γ’ Τμήματος, για να τη φέρει στα μέτρα του Φάμελλου (των πλιατσικολόγων καπιταλιστών του Ελληνικού επί της ουσίας). Αξίζει να υπενθυμίσουμε ότι στη διαμόρφωση της Γνωμοδότησης 337 είχε συμμετάσχει και η ίδια, ως πρόεδρος του Γ’ Τμήματος!
Σύμφωνα με το νόμο 3086/2002, που αφορά τον οργανισμό του ΝΣΚ, δεν προβλέπεται ότι η αποδοχή ατομικής γνωμοδότησης από υπουργό καθιστά υποχρεωτική την εφαρμογή της από τους υπηρεσιακούς παράγοντες του υπουργείου του οποίου προΐσταται. Αυτό προβλέπεται μόνο για τις Γνωμοδοτήσεις των Τμημάτων και των δύο Ολομελειών του ΝΣΚ. Μπορεί ο Φάμελλος, με συνεργό την αντιπρόεδρο του ΝΣΚ, να κατακουρέλιασε τη νομιμότητα, προκειμένου να ικανοποιηθούν οι ιταμές απαιτήσεις των «επενδυτών», όμως ο Δασάρχης Πειραιά έχει κάθε νόμιμο δικαίωμα να αρνηθεί να εφαρμόσει την ατομική γνωμοδότηση της Β. Δούσκα, μολονότι αυτή έγινε αποδεκτή από τον αναπληρωτή υπουργό.
Και βέβαια, μετά απ’ αυτό το όργιο κουρελιάσματος της νομιμότητας και της δασικής νομοθεσίας, να προχωρήσει στην Πράξη Χαρακτηρισμού, στηριζόμενος στη θέση ότι .