Close Menu
Εφημερίδα Κόντρα | Eksegersi.grΕφημερίδα Κόντρα | Eksegersi.gr
  • Αρχική
  • Πολιτική
  • Διεθνή
  • Οικονομία
  • Εργατικά
  • Αγροτικά
  • Παιδεία
  • Καταστολή
  • Περιβάλλον
  • Υγεία
  • Πολιτισμός
  • Αθλητισμός
  • Ιστορία
  • Στήλες
    • Η Αποψή Μας
    • Στο Ψαχνό
    • Zoom
    • Βαθύ Κόκκινο
    • Αντικυνωνικά
    • Dixi et salvavi animam meam
X (Twitter) YouTube RSS
Τελευταία Νέα :
  • Σαν σήμερα 7 Νοέμβρη
  • Η αυτοαποθέωση ενός πολιτικού αλήτη
  • Η Παλαιστίνη έβγαλε δήμαρχο στη Νέα Υόρκη
  • Tαξιαρχίες Αλ-Κασάμ: Ετσι ξεγελάσαμε το σιωναζιστικό στρατό
  • Γάζα: Συνεχίζεται το κυνήγι των δωσίλογων
  • Σαν σήμερα 6 Νοέμβρη
Εφημερίδα Κόντρα | Eksegersi.grΕφημερίδα Κόντρα | Eksegersi.gr
  • Αρχική
  • Πολιτική
  • Διεθνή
  • Οικονομία
  • Εργατικά
  • Αγροτικά
  • Παιδεία
  • Καταστολή
  • Περιβάλλον
  • Υγεία
  • Πολιτισμός
  • Αθλητισμός
  • Ιστορία
X (Twitter) YouTube RSS
Εφημερίδα Κόντρα | Eksegersi.grΕφημερίδα Κόντρα | Eksegersi.gr
Πλοήγηση:Αρχική»Πολιτική»Επνιξαν ξανά κόσμο στο βωμό του κέρδους
Πολιτική

Επνιξαν ξανά κόσμο στο βωμό του κέρδους

Eksegersi.grBy Eksegersi.gr3 Ιαν 2015, 00:00

Τουλάχιστον δέκα νεκροί και άγνωστος (!) αριθμός αγνοούμενων ήταν ο απολογισμός της πυρκαγιάς που ξέσπασε στο ιταλικής ιδιοκτησίας και ελληνικής ναύλωσης (ΑΝΕΚ) επιβατηγό-οχηματαγωγό πλοίο «Norman Atlantic», μέχρι το μεσημέρι της Τρίτης 30 Δεκέμβρη που γράφεται αυτό το σημείωμα. Πρόκειται για ένα ακόμη μαζικό έγκλημα των γκάνγκστερ της θάλασσας, των αδίστακτων εφοπλιστών, που έχουν αποδείξει πολλές φορές ότι δεν ορρωδούν προ ουδενός, ότι οι ανθρώπινες ζωές δε βαραίνουν καθόλου στη ζυγαριά με την οποία μετρούν τα αμύθητα κέρδη τους.

Οι πρώτες πληροφορίες δεν αφήνουν καμιά αμφιβολία για το ότι αυτό που παρουσιάζεται σαν «ναυτικό ατύχημα» είναι ένα έγκλημα, ίδιο κι απαράλλαχτο μ’ αυτό του «Εξπρές Σαμίνα» που πήρε μαζί του στον υγρό τάφο 81 ανθρώπινες ζωές.

♦    Το πλοίο εμφανίζεται σαν καινούργιο (του 2009), όμως είναι πιθανότατο το 2009 να έγινε η μετασκευή του από RORO (οχηματαγωγό) σε ROPAX (επιβατηγό-οχηματαγωγό).  Μ’ ένα γρήγορο ψάξιμο στο διαδίκτυο μπορεί κανείς να διαπιστώσει ότι το πλοίο προηγουμένως είχε άλλα ονόματα («Akeman Street» και «Scintu»). Το ΙΜΟ Number του πλοίου είναι 9435466, που σημαίνει ότι έχει κατασκευαστεί το 1994. Είναι εικοσαετίας δηλαδή. Τα RΟRΟ έχουν φήμη ως σχεδιάσεις υψηλού κινδύνου, λόγω των ανοιχτών καταστρωμάτων τους και των λίγων εσωτερικών στεγανών που διαθέτουν. Είναι σίγουρο πως μια αντικειμενική έρευνα (που δεν πρόκειται να γίνει) θα έβρισκε εγκληματικές ατέλειες στη μετασκευή του συγκεκριμένου πλοίου. Κι αυτό γιατί κριτήριο τέτοιων μετασκευών είναι το χαμηλότερο δυνατό κόστος και όχι η αξιοπλοΐα και η ασφάλεια των εκατοντάδων επιβατών που μεταφέρει σε κάθε ναύλο. Οι εφοπλιστές, όμως, έχουν τα κρατικά και «ανεξάρτητα» ελεγκτικά όργανα σε καθαρά υπαλληλική σχέση και παίρνουν πιστοποιητικά αξιοπλοΐας σε κάθε περίπτωση. Το πολύ να τους γίνουν κάποιες παρατηρήσεις, τις οποίες αντιμετωπίζουν με πασαλείμματα.

♦    Το πλοίο είχε ελεγχθεί πριν από μερικές μέρες από το Κέντρο Επιθεώρησης Πλοίων στην Πάτρα, το οποίο  σε έγγραφό του εντοπίζει προβλήματα στα σωστικά μέσα, στα σχέδια εκκένωσης, τα φώτα ανάγκης και τη στεγανότητα στις πόρτες! Δηλαδή, σε παράγοντες που παίζουν καθοριστικό ρόλο σε περιπτώσεις κινδύνου, όπως αυτόν που αντιμετώπισε το πλοίο. Η ναυλώτρια εταιρία υποστηρίζει ότι ανταποκρίθηκε στις παρατηρήσεις που έκανε η ελεγκτική υπηρεσία και γι’ αυτό το πλοίο έλαβε πιστοποιητικό αξιοπλοΐας. Δεν αμφιβάλλουμε ότι ως προς το δεύτερο, τη λήψη του πιστοποιητικού, τα πράγματα είναι όπως τα λέει η ΑΝΕΚ. Ομως ως προς την πραγματική αξιοπλοΐα του πλοίου οι απαντήσεις δόθηκαν στην πράξη, με δραματικό για τους επιβάτες του τρόπο. Αλλωστε, όλα τα σαπάκια παίρνουν πιστοποιητικά αξιοπλοΐας από τους διάφορους Νηογνώμονες, μέχρι να συμβεί το ναυάγιο και ν’ αποκαλυφθεί η πραγματικότητα.

♦    Σ’ αυτό το πλοίο, με τα συγκεκριμένα προβλήματα, τα οποία είναι σίγουρο ότι αντιμετωπίστηκαν αρπακολλατζίδικα, δόθηκε άδεια απόπλου, μολονότι ήταν γνωστό ότι θα συναντούσε «καιρό» 9-10 μποφόρ. Ομως, τα κέρδη των εφοπλιστών είναι ο υπέρτατος νόμος στον οποίο υπακούν τυφλά οι αρμόδιες κρατικές αρχές.

♦    Οσοι γνωρίζουν στοιχειωδώς από τον τρόπο λειτουργίας αυτών των πλοίων απορούν πώς κατέστη δυνατόν να λαμπαδιάσει από το τελευταίο αμπάρι μέχρι το προτελευταίο κατάστρωμα ένα πλοίο, χωρίς η φωτιά να ελεγχθεί από το πλήρωμα εν τη γενέσει της, με χρήση των αυτόματων και χειροκίνητων συστημάτων πυρόσβεσης, αλλά και των πυροστεγών θυρών, οι οποίες απομονώνουν τη φωτιά στο χώρο που ξέσπασε με αποτέλεσμα να σβήσει λόγω έλλειψης οξυγόνου. Μήπως τα συστήματα πυρόσβεσης δε δούλευαν σωστά; Μήπως ο συναγερμός χτυπούσε κάθε τρεις και λίγο και το πλήρωμα (μειωμένο στο μισό!) δεν έδινε σημασία και την πάτησε όπως ο ψεύτης βοσκός; Μήπως οι πυροστεγείς θύρες παρέμεναν ανοιχτές, επειδή μερίδα οδηγών κοιμούνταν στα φορτηγά τους, λόγω έλλειψης καμπινών;

♦    Το «Superfast III», στο οποίο είχε ξεσπάσει φωτιά το 1999 (αποτεφρώθηκαν μόνο 14 μετανάστες που κρύβονταν στο γκαράζ του πλοίου, ενώ επιβάτες και πλήρωμα δεν έπαθαν τίποτα), είχε 106 μέλη πλήρωμα. Το «Norman Atlantic» είχε μόνο 56. Τους μισούς! Τόσους προβλέπει η «ειδική σύνθεση», την οποία απαίτησαν οι εφοπλιστές και θεσμοθέτησαν τα σκυλάκια των ελληνικών κυβερνήσεων. Η έλλειψη του αναγκαίου σε αριθμό και εκπαίδευση ναυτεργατικού προσωπικού, σε συνδυασμό με τα προβλήματα που αντιμετώπιζε το πλοίο, έσπειραν τον όλεθρο στους επιβάτες του.

♦    Η φωτιά δεν απομονώθηκε στο γκαράζ και δεν αντιμετωπίστηκε από την ειδική ομάδα του πληρώματος που είναι επιφορτισμένη με το καθήκον της πυρόσβεσης και ξέρει καλά πώς ν’ αντιμετωπίσει κάθε περίπτωση πυρκαγιάς.

Οι επιβάτες ειδοποιήθηκαν δυο ώρες μετά την πυρκαγιά, όταν αυτή είχε φουντώσει ανεξέλεγκτα, και μάλιστα πολλοί δεν ειδοποιήθηκαν καν αλλά ξύπνησαν από τον καπνό που έμπαινε στις καμπίνες τους από τα συστήματα κλιματισμού. Και να σκεφτεί κανείς ότι ο κανονισμός προβλέπει χρόνο εγκατάλειψης του πλοίου 60 λεπτά και χρόνο καθαίρεσης των σωστικών λέμβων 30 λεπτά! Χάθηκαν δυο ώρες, στις οποίες οι επιβάτες θα έπρεπε να έχουν οδηγηθεί στις σωστικές λέμβους και να περισυλλεγούν από τα παραπλέοντα σκάφη, όπως συνέβη με τους επιβάτες της μοναδικής σωστικής λέμβου που καθελκύστηκε, μάλλον με πρωτοβουλία επιβατών και όχι του πληρώματος! Μέσα σ’ αυτές τις δυο ώρες το πλοίο λαμπάδιασε ολόκληρο, τα σωστικά μέσα καταστράφηκαν και μοναδικό καταφύγιο για επιβάτες και πλήρωμα έμεινε το τελευταίο κατάστρωμα, όπου βρίσκεται η «γέφυρα» του πλοίου, δεν υπάρχει όμως η δυνατότητα χρήσης σωστικών λέμβων.

♦    Το πλήρωμα αδυνατούσε να ελέγξει την κίνηση των επιβατών, να τους δώσει οδηγίες, να τους επιβιβάσει σε σωστικά μέσα. Μπορεί κανείς εύκολα να φανταστεί τι μπορούν να κάνουν 56 άνθρωποι απέναντι σε 420 πανικόβλητους επιβάτες, όταν μάλιστα οι περισσότεροι απ’ αυτούς τους 50 ναυτεργάτες δεν είναι «μάχιμων» ειδικοτήτων, αλλά καμαρώτοι, σερβιτόροι, μάγειροι και βοηθητικό προσωπικό. Ετσι, ο καθένας έκανε ό,τι ήθελε. Αλλοι προσπαθούσαν να χρησιμοποιήσουν μόνοι τους τα «βαρελάκια» (έτσι χάθηκε ο πρώτος από τους νεκρούς έλληνες επιβάτες), άλλοι πηδούσαν στη θάλασσα μέσα στον πανικό τους. Ακόμη και όταν όλοι οι επιβάτες συγκεντρώθηκαν στο κατάστρωμα της «γέφυρας», κανένας δεν έκανε το στοιχειώδες σ’ αυτές τις περιπτώσεις: να τους μετρήσει για να δει πόσοι λείπουν και να δοθεί σήμα στα παραπλέοντα πλοία να τους ψάξουν στη θάλασσα. Οι νεκροί βρέθηκαν 30 ώρες μετά το σήμα κινδύνου και μέχρι τότε κανένας δεν τους αναζητούσε!

♦    Με τον κανονισμό να προβλέπει εκκένωση του πλοίου σε 60 λεπτά χρειάστηκαν πάνω από 35 δραματικές ώρες σε μια επιχείρηση διάσωσης μόνο από αέρος. Εκεί φάνηκε η γύμνια των κρατικών μηχανισμών Ιταλίας και Ελλάδας, δυο χωρών με χιλιάδες χιλιόμετρα ακτογραμμής και τεράστια ναυτική παράδοση. Ο καπετάνιος και το πλήρωμα έχασαν το πρώτο κρίσιμο δίωρο με αποτέλεσμα να ακυρωθούν τα όποια σωστικά μέσα διέθετε το πλοίο (αλήθεια, η πλοιοκτήτρια και η ναυλώτρια εταιρία, με τις οποίες σίγουρα επικοινώνησε ο καπετάνιος, τι εντολές του έδωσαν και χάθηκε το κρίσιμο δίωρο;), ενώ η από αέρος επιχείρηση διάσωσης ξεκίνησε στις 4 το απόγευμα, δηλαδή 12 ώρες μετά το ξέσπασμα της φωτιάς,

♦    Στο μεταξύ, τετρακόσιοι άνθρωποι στριμωγμένοι σ’ ένα ανοιχτό κατάστρωμα, με ανέμους 7-10 μποφόρ, βροχή, ακόμη και χαλάζι, δεν είχαν καμιά βοήθεια από τα ελικόπτερα που πηγαινοέρχονταν και έπαιρναν με ρυθμό σταγονόμετρου (αναγκαστικά) κάποιους απ’ αυτούς. Δεν τους έριξαν αδιάβροχα και κουβέρτες, νερό, φαγητό, δεν κατέβασαν γιατρούς και ειδικούς που θα μπορούσαν να ελέγξουν τον πανικό, να ενθαρρύνουν τον κόσμο, να τον πείσουν πως πρέπει να υπακούσει στις εντολές για να διεκπεραιωθεί η διάσωση με ασφάλεια και με τη μέγιστη δυνατή ταχύτητα. Το αποτέλεσμα ήταν να βγουν τα ζωώδη ένστικτα που βγαίνουν σε συνθήκες απόλυτου πανικού και οι άνθρωποι να ποδοπατούνται για το ποιος θα πρωτοανέβει στα ελικόπτερα. Ευτυχώς που υποχώρησε ο «καιρός» μετά το πρώτο 24ωρο και μπόρεσαν τα ελικόπτερα να διεκπεραιώσουν τις διακομιδές πιο γρήγορα, αλλιώς κανείς δεν ξέρει πόσα θύματα θα υπήρχαν πάνω στο ανεμοδαρμένο κατάτρωμα.

♦    Γιατί δεν στάλθηκαν αμέσως ρυμουλκά ανοιχτής θαλάσσης; Η απάντηση που έδινε το ελληνικό υπουργείο στο αυτονόητο ερώτημα ήταν πως είχε «καιρό» 9 μποφόρ και «μπορεί αυτά τα σκάφη να χαρακτηρίζονται παντός καιρού, αλλά δεν μπορούν να κάνουν τα πάντα»! Την ίδια ώρα, βλέπαμε δεκάδες σκάφη να πλέουν στην περιοχή και προς βοήθεια του φλεγόμενου πλοίου να σπεύδουν ακόμη και έξι ιταλικά ψαράδικα! Ολα αυτά τα πλοία ήταν «παντός καιρού» αλλά τα ειδικά ρυμουλκά δεν ήταν; Τι παιχνίδι παίχτηκε ανάμεσα στις δυο εταιρίες (ιδιοκτήτρια και ναυλώτρια) και τα κέντρα έρευνας και διάσωσης Ιταλίας και Ελλάδας;

Η πλοιοκτήτρια εταιρία έσπευσε να ανακοινώσει ότι το πλοίο ήταν αξιόπλοο και ασφαλές! Αρα, ο καπετάνιος και κάποιοι αξιωματικοί είναι οι μόνοι υπεύθυνοι (ως συνήθως). Η ναυλώτρια εταιρία (ΑΝΕΚ) έσπευσε να καθησυχάσει τους μετόχους της, την ώρα που η θάλασσα ξέβραζε σορούς αδικοχαμένων επιβατών: «Δεδομένου ότι το πλοίο δεν αποτελεί περιουσιακό στοιχείο της Εταιρείας και ότι η Εταιρεία στο πλαίσιο της ως άνω ναύλωσης έχει προβεί σε πλήρη ασφαλιστική κάλυψη, εκτιμάται ότι δεν θα επέλθει σημαντική επίπτωση στα οικονομικά αποτελέσματα της Εταιρείας»! Δε νομίζουμε ότι χρειάζεται άλλο σχόλιο…

Εκτύπωση 🖨
Κοινοποίηση: Facebook Twitter LinkedIn Email WhatsApp
Προηγούμενο ΆρθροΚανένας πολιτικός κρατούμενος στη φυλακή Γ’ τύπου του Δομοκού
Επόμενο άρθρο 3η δίκη ΣΠΦ, πακέτο με άλλες υποθέσεις, Πέμπτη 9.1.2015

Σχετικά Αρθρα

ΑΠΟΚΑΛΥΨΗ: Ο υπάλληλος του ΟΠΕΚΕΠΕ που πρώτος κατήγγειλε το σκάνδαλο κυνηγήθηκε υπηρεσιακά και απειλήθηκε από τα μέλη της εγκληματικής οργάνωσης

Ανατριχιαστικά περιστατικά προκύπτουν από επίσημα έγγραφα που «θάβονταν»

Πολιτική 31 Οκτ 2025, 20:00

Ολοκληρώθηκε η ακροαματική διαδικασία στην κατ’ έφεση δίκη των νεοναζιστών εγκληματιών της ΧΑ και των παρακλαδιών της

Στις 12 Δεκέμβρη η αγόρευση της εισαγγελέα

Πολιτική 31 Οκτ 2025, 18:13

Φασίστες στην παρέλαση της 28ης Οκτώβρη!

Τι δουλειά είχε η ακροδεξιά «Ελληνική Ορθόδοξη Νεολαία» στη στρατιωτική παρέλαση;

Πολιτική 30 Οκτ 2025, 08:53

Kίνητρα στην αστυνομία για να κόβει αβέρτα πρόστιμα-χαράτσια του ΚΟΚ

Πολιτική 27 Οκτ 2025, 18:40

Ιδιώνυμο αδίκημα η διαδήλωση στο Σύνταγμα

Καταστολή 22 Οκτ 2025, 14:50

Στο τουρκοκυπριακό μόρφωμα κάνει κουμάντο ο Ερντογάν, όχι ο Ερχιουρμάν 

Διεθνή 21 Οκτ 2025, 22:13
Ροή Ειδήσεων
Σαν Σήμερα

Σαν σήμερα 7 Νοέμβρη

7 Νοέ 2025, 00:01
Η παπάρα

Η αυτοαποθέωση ενός πολιτικού αλήτη

6 Νοέ 2025, 17:06
Κόντρες

Η Παλαιστίνη έβγαλε δήμαρχο στη Νέα Υόρκη

6 Νοέ 2025, 13:47
Διεθνή

Tαξιαρχίες Αλ-Κασάμ: Ετσι ξεγελάσαμε το σιωναζιστικό στρατό

Σύμφωνα με την παροιμία: Αλλού βαρούν τα όργανα κι αλλού χορεύει η νύφη

6 Νοέ 2025, 11:45
Διεθνή

Γάζα: Συνεχίζεται το κυνήγι των δωσίλογων

6 Νοέ 2025, 10:47
Σαν Σήμερα

Σαν σήμερα 6 Νοέμβρη

6 Νοέ 2025, 00:01
Εργατικά

Εκπαιδευτικοί: Δεν ανεχόμαστε τους εκβιασμούς και τις αυθαιρεσίες της Διοίκησης

5 Νοέ 2025, 21:47
Καταστολή

14 μήνες φυλάκιση χωρίς αναστολή, για ένα σύνθημα υπέρ της Παλαιστίνης σε πανεπιστημιακό τοίχο

5 Νοέ 2025, 21:43
Κόντρες

Μητσοτάκη, είσαι απαράδεκτος

5 Νοέ 2025, 18:54
Διεθνή

Από το Σαρμ ελ-Σέιχ του 1996 στο Σαρμ ελ-Σέιχ του 2025: Η Αντίσταση συνεχίζεται και εντείνεται

5 Νοέ 2025, 17:51
Αγροτικά

Κομισιόν προς Τσιάρα: Θα επιβάλουμε εμβολιασμό για την ευλογιά των αιγοπροβάτων και γενική απαγόρευση εξαγωγών (ζώων, κρέατος και γαλακτοκομικών)

Για ποιους λόγους υπέρμαχοι και αντίθετοι στον εμβολιασμό κρατούν κρυφή την επιστολή του επίτροπου Βάρχεϊ

5 Νοέ 2025, 11:28
Σαν Σήμερα

Σαν σήμερα 5 Νοέμβρη

5 Νοέ 2025, 00:01
Καταστολή

7.11.2025: Οι «κλάρες» της Αστυνομίας στο εδώλιο

Δυο ανώτατοι αξιωματικοί της ΕΛΑΣ δικάζονται για τη βίαιη διάλυση συγκέντρωσης αλληλεγγύης στον απεργό πείνας Δημήτρη Κουφοντίνα

4 Νοέ 2025, 22:33
Παιδεία

Οι πρυτάνεις μαντρόσκυλα της κυβέρνησης

4 Νοέ 2025, 17:30
Εργατικά

Η ελληνική αστική Δικαιοσύνη στο πλευρό του γενοκτόνου σιωναζισμού

Σέρνουν σε δίκη τον πρόεδρο των λιμενεργατών της COSCO

4 Νοέ 2025, 08:18
Αγροτικά

«Είστε επικίνδυνα άσχετοι και ανεύθυνοι, λειτουργείτε με δόλο και σας νοιάζει μόνο να καλύψετε την κόπρο και τις ευθύνες σας»

Υπόμνημα-κόλαφος προς Τσιάρα από τους κτηνοτρόφους Ανατολικής Μακεδονίας και Θράκης

4 Νοέ 2025, 07:53
Σαν Σήμερα

Σαν σήμερα 4 Νοέμβρη

4 Νοέ 2025, 00:01
Διεθνή

Νετανιάχου: Εγκλημα είναι η αποκάλυψη της κακοποίησης των παλαιστίνιων κρατούμενων και όχι η κακοποίηση!

3 Νοέ 2025, 20:03
Διεθνή

Αποκαλύψεις για την εν ψυχρώ δολοφονία της οικογένειας Ραζάμπ και άλλα εγκλήματα πολέμου και κατά της ανθρωπότητας του σιωναζιστικού στρατού

3 Νοέ 2025, 19:23
Παιδεία

Μητσοτάκης: Ο σφαγέας των φοιτητών

3 Νοέ 2025, 18:15
Εκδηλώσεις στην Κόντρα
Η Yπόθεση Ζορζ Ιμπραήμ Αμπνταλλά
Εφετείο ΧΑ
Ουκρανία
Επιλεγμένα θέματα
10 Μάι 2022, 22:55

Ο ρωσικός ιμπεριαλισμός από θέση ισχύος

«Ο πλούτος των κοινωνιών όπου κυριαρχεί ο κεφαλαιοκρατικός τρόπος παραγωγής εμφανίζεται σαν ένας “τεράστιος σωρός…

21 Απρ 2022, 13:42

Καρλ Μαρξ: Μισθός, τιμή και κέρδος

21 Νοέ 2021, 07:31

Κινέζικος Ιμπεριαλισμός: Tα περιθώρια της παλιάς υψηλής κερδοφορίας στενεύουν

Παρά τη συνεχιζόμενη υπερεκμετάλλευση του προλεταριάτου

Περισσότερα…

Σαν Σήμερα

Σαν σήμερα 7 Νοέμβρη

Ημέρα κατά της λογοκρισίας στο διαδίκτυο.

1917: Οκτωβριανή επανάσταση.

1936: Οι ναζί διαγράφουν επίσημα χιλιάδες ξένες λέξεις από το λεξιλόγιο της γερμανικής γλώσσας.

1939: Αποτυχημένη βομβιστική επίθεση κατά του Χίτλερ από τον Γκέοργκ Αϊσλερ στο κελάρι μπυραρίας στο Μόναχο.

1943: Ναζί πυρπολούν το Καρπενήσι και καταστρέφουν το μεγαλύτερο μέρος του.

1967: Πανό για τα πενήντα χρόνια της οκτωβριανής επανάστασης απέναντι από το δημαρχείο Αθηνών, τριάντα συλλήψεις.

1967: Πρώτη βόμβα της ΔΑ (στην οδό Αδμήτου).

1985: Τερματίζεται η 28ωρη πολιορκία του μεγάρου δικαιοσύνης από αντάρτες στη Μπογκοτά (Κολομβία) με εκατό νεκρούς (ανάμεσα τους δέκα όμηροι δικαστικοί και ο πρόεδρος του Ανώτατου Δικαστηρίου).

Εκτύπωση 🖨
Η Παπάρα…

Κάθε κρίσιμη στιγμή συνοδεύεται από αυτή την εσωτερική παρόρμηση. Να μη δεχτείς τον κόμπο ως τελικό όριο. Να βρεις τον τρόπο, με ευθύνη, με σταθερότητα, με κόστος, να περάσεις απέναντι. Αυτή η δύναμη δεν προκύπτει από τη φιλοδοξία, αλλά από την ανάγκη να παραμείνεις πιστός σε μια αποστολή που υπερβαίνει το πρόσωπό σου. Να υπηρετήσεις όχι αυτό που σε συμφέρει, αλλά αυτό που θεωρείς σωστό. Το βιβλίο αυτό γεννήθηκε από μια τέτοια ανάγκη. Όχι από την ανάγκη για προσωπική δικαίωση. Δεν γράφτηκε για να εξωραΐσει αποφάσεις, να ωραιοποιήσει γεγονότα ή να κατασκευάσει ένα αφήγημα βολικό για τον συγγραφέα του. Ο αναγνώστης, εξάλλου, γρήγορα θα συνειδητοποιήσει πως το βιβλίο γράφτηκε από την αίσθηση μιας εσωτερικής υποχρέωσης: την ανάγκη της μαρτυρίας. (…) Οι αποφάσεις που έπρεπε να ληφθούν δεν είχαν απλώς πολιτικό κόστος· είχαν ηθικό βάρος, κοινωνική προέκταση, ιστορική διάσταση. Ένιωθα να κουβαλώ στις πλάτες μου τα φαντάσματα των αδικαίωτων αγώνων του χθες, αλλά και τις ελπίδες μιας ολόκληρης γενιάς που τόλμησε να πιστέψει ότι τα πράγματα μπορούσαν να αλλάξουν. (…) Ήξερα πια, βιωματικά, τι σημαίνει να κυβερνάς με κομμένη την ανάσα και σε συνθήκες τήξης: να σηκώνεις το βάρος και τις επιθέσεις, να αντέχεις την αμφισβήτηση, να προστατεύεις ό,τι μπορεί να σωθεί και να χτίζεις ό,τι δεν υπήρχε. (…) Αυτή η πολιτική είναι έφοδος στον ουρανό. Η πολιτική σε φθείρει, ναι, αλλά σου χαρίζει κάτι πολύτιμο. Τη σπάνια δυνατότητα να συνδεθείς αληθινά με την εποχή σου. Να αφήσεις πίσω σου μια ανεξίτηλη σφραγίδα, μια κληρονομιά που θα ξεπερνά τον χρόνο και το πρόσωπό σου. Να δεις την όμορφη χώρα σου να στέκεται όρθια και τον λαό της να έχει σηκωθεί λίγο ψηλότερα. (…) Σε μια εποχή όπου η πολιτική είχε γίνει διαχείριση της παρακμής, εμείς επιχειρήσαμε να αρθρώσουμε μια διαφορετική αφήγηση. Δεν το πετύχαμε πάντα. Δεν ήταν όλες οι μάχες νικηφόρες. Αλλά κάθε μας βήμα συνοδευόταν από το όνειρο ενός καλύτερου, πιο δίκαιου κόσμου για τους πολλούς, για τους πιο αδύναμους. Γράφω γιατί θέλω να δείξω πως μπορεί να έκανα λάθη, αλλά ποτέ δεν μου έλειψε το θάρρος, ούτε όμως και άφησα τη χώρα μου μοιρολατρικά να τη σπρώξουν στον γκρεμό οι ίδιοι αυτοί που στη συνέχεια θα μας έδειχναν με το δάχτυλο ως υπεύθυνους της καταστροφής. Γράφω γιατί θέλω να δείξω πως έθεσα τον εαυτό μου στην υπηρεσία της χώρας μου αλλά και στην υπόθεση της κοινωνικής δικαιοσύνης, επιδιώκοντας με όλη τη φλόγα της ψυχής μου, και με την τελευταία ικμάδα των δυνάμεών μου, μια καλύτερη μοίρα για αυτόν τον βασανισμένο λαό.

Αλέξης Τσίπρας

(Με το ίδιο θράσος που είχε ως υποψήφιος πρωθιυπουργός, όταν έταζε ότι θα καταργήσει τα μνημόνια με ένα νόμο σε ένα άρθρο, με το ίδιο θράσος που είχε ως πρωθυπουργός, όταν οργάνωνε fake δημοψήφισμα και μετά μετέτρεπε το «όχι» σε «ναι», επανέρχεται τώρα διεκδικώντας ένα νέο ξεκίνημα. Δε διστάζει να αυτοαποθεωθεί με τον πιο χυδαίο, τον πιο αηδιαστικό τρόπο. Χειρότερα από το κάνουν ο Μητσοτάκης και η δική του τσογλανοπαρέα. Παραμένει πάντα ο ίδιος πολιτικός αλήτης: αρριβίστας, αμοραλιστής, αδίστακτος. Ενα τεράστιο «εγώ» στο οποίο δε χωρούν ούτε οι πρώην συνεργάτες του στον ΣΥΡΙΖΑ. Ta πάντα είναι σε πρώτο ενικό πρόσωπο)

Εκτύπωση 🖨
Αφίσες









Αρχείο Εφημερίδας
Εκδόσεις
25 Σεπ 2022, 13:12

Η ανατροπή του καπιταλισμού προϋπόθεση για τη λύση του ζητήματος της κατοικίας

27 Μαρ 2022, 17:35

Σοσιαλιστική οικοδόμηση και καπιταλιστική παλινόρθωση στην ΕΣΣΔ

Κατεβάστε ελεύθερα τη μελέτη

11 Οκτ 2020, 11:30

Διδάγματα από το Μεσοπόλεμο (κατεβάστε ελεύθερα τη μπροσούρα)

29 Αυγ 2020, 10:01

Η αλήθεια για τους Σλαβομακεδόνες

Ο ΠΟΛΥΧΡΟΝΟΣ ΑΝΕΛΕΗΤΟΣ ΔΙΩΓΜΟΣ ΕΝΟΣ ΛΑΟΥ

Αφιερώματα
17 Σεπ 2020, 19:22

Εγκληματικό, εθνικοσοσιαλιστικό μόρφωμα ήταν και παραμένει η Χρυσή Αυγή και οι παραφυάδες μετά τη διάσπασή της

4 Νοέ 2017, 00:00

100 ΧΡΟΝΙΑ ΜΕΤΑ

Ο μεγάλος Οκτώβρης του 1917 εξακολουθεί να διδάσκει το προλεταριάτο

30 Νοέ 2013, 00:00

KPD: Η συνεπής αντιφασιστική και επαναστατική οργάνωση της γερμανικής εργατικής τάξης

Διδάγματα από το Μεσοπόλεμο (7)

23 Νοέ 2013, 00:00

KPD: Η συνεπής αντιφασιστική και επαναστατική οργάνωση της γερμανικής εργατικής τάξης

Διδάγματα από το Μεσοπόλεμο (6)

Δείτε όλες τις ΕΚΔΟΣΕΙΣ

Δείτε όλα τα ΑΦΙΕΡΩΜΑΤΑ

Πολιτικές Δίκες
  • 17Ν
    • Εφετείο 17Ν
  • ΕΛΑ
    • Δεύτερη Δίκη ΕΛΑ
    • Εφετείο ΕΛΑ
    • Πρώτη Δίκη ΕΛΑ
  • Επαναστατικός Αγώνας
    • Πρώτη Δίκη Επαναστατικού Αγώνα
    • Εφετείο Επαναστατικού Αγώνα
    • Δεύτερη Δίκη Επαναστατικού Αγώνα
  • Συνωμοσία Πυρήνων της Φωτιάς
    • 3η Δίκη Σ.Π.Φ.
    • 4η Δίκη Σ.Π.Φ.
    • Δίκη Σ.Π.Φ.
Παλαιστίνη
  • Σπάζοντας την πολιορκία
    • Το ημερολόγιο της αποστολής
    • Σπάζοντας τον αποκλεισμό της Γάζας (4)
    • Σπάζοντας τον αποκλεισμό της Γάζας (3)
    • Σπάζοντας τον αποκλεισμό της Γάζας (2)
    • Σπάζοντας τον αποκλεισμό της Γάζας (1)
Σύνδεσμοι
  • Ποιοι είμαστε
  • Επικοινωνία
  • Όροι χρήσης
  • Ποιοι είμαστε
  • Επικοινωνία
  • Όροι χρήσης

Πληκτρολογήστε παραπάνω και πατήστε Enter για αναζήτηση. Πατήστε Esc για ακύρωση.

Χρησιμοποιούμε cookies αποκλειστικά για την βελτιστοποίηση της εμπειρίας πλοήγησης και για τη σύνταξη ανώνυμων στατιστικών επισκεψιμότητας. Εφόσον συνεχίσετε στη σελίδα μας, θεωρούμε ότι είστε ικανοποιημένοι με αυτό.
Ρυθμίσεις CookieΣυνέχεια
Διαχείριση συναίνεσης

Σύνοψη απορρήτου

Χρησιμοποιούμε cookies αποκλειστικά για την βελτιστοποίηση της εμπειρίας πλοήγησης και για τη σύνταξη ανώνυμων στατιστικών επισκεψιμότητας (analytics). Δεν μπορούμε να εξακριβώσουμε την προσωπική σας ταυτότητα από τα cookies. Τα cookies αποθηκεύονται αποκλειστικά στη δική σας συσκευή (υπολογιστή, tablet, κινητό τηλέφωνο) και η ιστοσελίδα δε διατηρεί κανένα αρχείο ή βάση δεδομένων με προσωπικά δεδομένα σας.
Necessary
Always Enabled
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. These cookies ensure basic functionalities and security features of the website, anonymously.
CookieDurationDescription
_GRECAPTCHA5 months 27 daysThis cookie is set by Google. In addition to certain standard Google cookies, reCAPTCHA sets a necessary cookie (_GRECAPTCHA) when executed for the purpose of providing its risk analysis.
cookielawinfo-checkbox-advertisement1 yearSet by the GDPR Cookie Consent plugin, this cookie is used to record the user consent for the cookies in the "Advertisement" category .
cookielawinfo-checkbox-analytics11 monthsThis cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Analytics".
cookielawinfo-checkbox-functional11 monthsThe cookie is set by GDPR cookie consent to record the user consent for the cookies in the category "Functional".
cookielawinfo-checkbox-necessary11 monthsThis cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookies is used to store the user consent for the cookies in the category "Necessary".
cookielawinfo-checkbox-others11 monthsThis cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Other.
cookielawinfo-checkbox-performance11 monthsThis cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Performance".
elementorneverThis cookie is used by the website's WordPress theme. It allows the website owner to implement or change the website's content in real-time.
viewed_cookie_policy11 monthsThe cookie is set by the GDPR Cookie Consent plugin and is used to store whether or not user has consented to the use of cookies. It does not store any personal data.
wordpress_test_cookiesessionThis cookie is used to check if the cookies are enabled on the users' browser.
Functional
Functional cookies help to perform certain functionalities like sharing the content of the website on social media platforms, collect feedbacks, and other third-party features.
CookieDurationDescription
__cf_bm30 minutesThis cookie, set by Cloudflare, is used to support Cloudflare Bot Management.
Performance
Performance cookies are used to understand and analyze the key performance indexes of the website which helps in delivering a better user experience for the visitors.
Analytics
Analytical cookies are used to understand how visitors interact with the website. These cookies help provide information on metrics the number of visitors, bounce rate, traffic source, etc.
CookieDurationDescription
_ga2 yearsThe _ga cookie, installed by Google Analytics, calculates visitor, session and campaign data and also keeps track of site usage for the site's analytics report. The cookie stores information anonymously and assigns a randomly generated number to recognize unique visitors.
_gid1 dayInstalled by Google Analytics, _gid cookie stores information on how visitors use a website, while also creating an analytics report of the website's performance. Some of the data that are collected include the number of visitors, their source, and the pages they visit anonymously.
Advertisement
Advertisement cookies are used to provide visitors with relevant ads and marketing campaigns. These cookies track visitors across websites and collect information to provide customized ads.
Others
Other uncategorized cookies are those that are being analyzed and have not been classified into a category as yet.
CookieDurationDescription
_lscache_vary2 daysNo description available.
abj404_solution_REQUEST_URI4 minutesNo description available.
abj404_solution_REQUEST_URI_SHORTpastNo description
abj404_solution_REQUEST_URI_UPDATE_URL4 minutesNo description
wordpress_b6635853a2380e54d99196d3b5c883f5pastNo description
wordpress_logged_in_b6635853a2380e54d99196d3b5c883f5pastNo description
wordpress_sec_b6635853a2380e54d99196d3b5c883f5pastNo description
wordpresspass_b6635853a2380e54d99196d3b5c883f5pastNo description
wordpressuser_b6635853a2380e54d99196d3b5c883f5pastNo description
wp-postpass_b6635853a2380e54d99196d3b5c883f5pastNo description
wp-settings-0pastNo description
wp-settings-time-0pastNo description
SAVE & ACCEPT
Powered by CookieYes Logo