Close Menu
Εφημερίδα Κόντρα | Eksegersi.grΕφημερίδα Κόντρα | Eksegersi.gr
  • Αρχική
  • Πολιτική
  • Διεθνή
  • Οικονομία
  • Εργατικά
  • Αγροτικά
  • Παιδεία
  • Καταστολή
  • Περιβάλλον
  • Υγεία
  • Πολιτισμός
  • Αθλητισμός
  • Ιστορία
  • Στήλες
    • Η Αποψή Μας
    • Στο Ψαχνό
    • Zoom
    • Βαθύ Κόκκινο
    • Αντικυνωνικά
    • Dixi et salvavi animam meam
X (Twitter) YouTube RSS
Τελευταία Νέα :
  • Η αγωνία του σιωνιστή… τερματοφύλακα πριν από το πέναλτι
  • Kοινό Επιτελείο των Παλαιστινιακών Αντιστασιακών Οργανώσεων: Εξοντώστε τους προδότες
  • «Το ψύχος του πάγου στα μάτια μας / και στις καρδιές μας μια κόκκινη κόλαση»*
  • Αβι Μόγκραμπι, ισραηλινός σκηνοθέτης: «Η γενοκτονία των Παλαιστινίων διαρκεί εδώ και 77 χρόνια – Το Ισραήλ δεν υπήρξε ποτέ δημοκρατία»
  • Σαν σήμερα 6 Ιούλη
  • Μια μικρή εκδίκηση της Ιστορίας
Εφημερίδα Κόντρα | Eksegersi.grΕφημερίδα Κόντρα | Eksegersi.gr
  • Αρχική
  • Πολιτική
  • Διεθνή
  • Οικονομία
  • Εργατικά
  • Αγροτικά
  • Παιδεία
  • Καταστολή
  • Περιβάλλον
  • Υγεία
  • Πολιτισμός
  • Αθλητισμός
  • Ιστορία
X (Twitter) YouTube RSS
Εφημερίδα Κόντρα | Eksegersi.grΕφημερίδα Κόντρα | Eksegersi.gr
Πλοήγηση:Αρχική»Παιδεία»Αποθέωση των ταξικών φραγμών σ’ ένα σχολείο προορισμένο για μια ελίτ
Παιδεία

Νομοσχέδιο για «νέο Λύκειο»

Αποθέωση των ταξικών φραγμών σ’ ένα σχολείο προορισμένο για μια ελίτ

Eksegersi.grBy Eksegersi.gr7 Σεπ 2013, 00:00

Στους άθλιους της κυβέρνησης και του υπουργείου Παιδείας δεν αρκούσαν το σκληρό εξεταστικοκεντρικό σύστημα του «νέου Λυκείου», ούτε καν οι προϋποθέσεις που έθετε το αρχικό σχέδιο νόμου (δόθηκε στη δημοσιότητα τον Αύγουστο) για την προαγωγή από τάξη σε τάξη και την απόλυση από το Λύκειο. Η μεγάλη και διαρκής επιθυμία του αστισμού για άγριο χτύπημα της τάσης της νεολαίας της εργαζόμενης κοινωνίας  για πανεπιστημιακή εκπαίδευση υπαγόρευσε στο τελικό νομοσχέδιο, που κατατέθηκε στη Βουλή για να ψηφιστεί με τη διαδικασία του κατεπείγοντος, την επιβολή και πρόσθετων προϋποθέσεων προαγωγής και απόλυσης και ηλικιακών ορίων, που βάζουν φραγμό στην καθυστερημένη (και επίμονη) επιθυμία για φοίτηση στο Λύκειο ατόμων, προερχόμενων κυρίως από τις τάξεις των εργαζόμενων και των μεταναστών.

Το «νέο» Γενικό Λύκειο πρέπει να καταστεί φόβητρο για τα παιδιά των φτωχών λαϊκών στρωμάτων, ώστε αυτά να μην τολμήσουν να διαβούν καν την πόρτα του και το Επαγγελματικό Λύκειο (το ξαναβαφτισμένο και ρετουσαρισμένο παλιό ΤΕΛ,) να αποτελέσει για τη μεγάλη μάζα τους «σχολείο πρώτης επιλογής», σύμφωνα με την εισηγητική έκθεση του νομοσχέδιου.

Το σχέδιο του υπουργείου Παιδείας περιέχει συντονισμένα χτυπήματα. Η αποφασιστική συρρίκνωση της τριτοβάθμιας εκπαίδευσης με το «σχέδιο Αθηνά», η μείωση των εισακτέων, τα απαιτητικά και μεγάλης δυσκολίας θέματα των εισαγωγικών εξετάσεων, η έντονη φημολογία για επαναφορά της βάσης του «10», «κουμπώνουν» μια χαρά με το έντονα ταξικό «νέο Λύκειο», το μαθητοδιώκτη των ταπεινών και καταφρονεμένων παιδιών.

Μικροαλλαγές έγιναν και στον υπολογισμό του Βαθμού Πρόσβασης στην τριτοβάθμια εκπαίδευση, ενώ το μάθημα της Πληροφορικής (μετά τη σχετική πίεση που άσκησε ο συγκεκριμένος επαγγελματικός κλάδος και οι αντίστοιχες πανεπιστημιακές σχολές) επανέρχεται σε όλες τις τάξεις του Λυκείου (στην Α΄ Λυκείου είναι μάθημα επιλογής, στη Β΄ Λυκείου γίνεται μονόωρο μάθημα, και στη Γ΄ Λυκείου προστίθενται δύο ώρες στο πρόγραμμα διδασκαλίας, φτάνοντας τις ώρες στις 34 εβδομαδιαίως).

Μέγιστο όριο φοίτησης στα Ημερήσια Γενικά και Επαγγελματικά Λύκεια καθορίζεται πλέον το 20ο έτος!

Ποτ-πουρί μεταρρυθμίσεων του παρελθόντος

Ο,τι σάπιο έφεραν οι «μεταρρυθμίσεις» του παρελθόντος παντρεύτηκε σε αυτό το νομοσχέδιο. «Ολίγη» από κάθε μεταρρυθμιστική δόση του παρελθόντος, μαζί με «ολίγη» από τις νέες «εκσυγχρονιστικές τάσεις», που θέλουν τα Πανεπιστήμια να έχουν λόγο στην επιλογή των φοιτητών τους, αποτέλεσαν το όλον. Η κακόφημη «μεταρρύθμιση Αρσένη», οι δέσμες, τα πορίσματα των επιτροπών Διαμαντοπούλου-Μπαμπινιώτη, προσαρμοσμένα στους περιοριστικούς όρους των Μνημονίων για τις δημόσιες δαπάνες, βρήκαν την έκφρασή τους στο νομοσχέδιο για το «νέο Λύκειο».

Ετσι φτιάχτηκε ένα σχολείο για την ελίτ, γι’ αυτούς που μπορούν να παλέψουν με τους νέους ταξικούς φραγμούς με καλύτερους όρους, επειδή διαθέτουν το ανάλογο μορφωτικό επίπεδο αλλά και την ανάλογη «τσέπη», αφού οι αμέτρητες εξετάσεις σε όλες τις τάξεις του Λυκείου, σαφώς αναβαθμισμένης δυσκολίας, απαιτούν και πρόσθετη στήριξη και συνταγές επιτυχίας. Τα φροντιστήρια πανηγυρίζουν βλέποντας τη μελλοντική πελατεία τους να αυξάνεται ραγδαία, καθότι, τουλάχιστον ως τώρα, έχει αποδειχθεί ότι οι οικογένειες των εργαζόμενων εμφανίζονται ιδιαίτερα ανθεκτικές στα χτυπήματα του συστήματος, που αποσκοπούν να πετσοκόψουν την τάση για πανεπιστημιακή μόρφωση, και προτιμούν να σφίγγουν άγρια το ζωνάρι, παρά να στερήσουν τα παιδιά τους από τις «υπηρεσίες» των εν λόγω «μαγαζιών».

Πανηγυρίζουν, βεβαίως, όλοι οι έμποροι της γνώσης, διαθέτοντες ΙΕΚ και επαγγελματικές σχολές, επειδή με το νομοσχέδιο τους δίνεται η δυνατότητα να αλωνίσουν στήνοντας ιδιωτικές αντίστοιχες δομές, ενώ παγιώνεται και η εκχώρηση ολόκληρων τομέων και ειδικοτήτων στην αφεντομουτσουνάρα τους, διαδικασία που ξεκίνησε με την κατάργηση ολόκληρων τομέων και δεκάδων ειδικοτήτων από τα ΕΠΑΛ-ΕΠΑΣ. Ο νέος χάρτης, αποτελούμενος από οκτώ Ομάδες Προσανατολισμού, που περιλαμβάνουν η κάθε μια αντίστοιχες σχολές και τμήματα Πανεπιστημίων, ΤΕΙ, ΙΕΚ, ΕΠΑΛ και ΣΕΚ (Σχολές Επαγγελματικής Κατάρτισης, η εξέλιξη των παλιών ΕΠΑΣ), επιβεβαιώνει τις επιλογές του υπουργείου Παιδείας.

Το νομοσχέδιο, παρά τις φανφάρες για αναβάθμιση του «αυτοδύναμου» και «αυτοτελούς» μορφωτικού χαρακτήρα του Λυκείου, το υποτάσσει πλήρως στην εξεταστική αγωνία για την είσοδο στην τριτοβάθμια εκπαίδευση και διατηρεί τους δυο τύπους Λυκείου (Γενικό και Επαγγελματικό), καθώς και τις Επαγγελματικές Σχολές (ΣΕΚ), για να υπογραμμίσει ότι πρέπει να διαχωρίζεται η ήρα από το σιτάρι, η όποια γενική μόρφωση (λέμε τώρα) από τη στενή κατάρτιση, για την οποία είναι προορισμένα τα παιδιά της εργατικής τάξης και των φτωχών λαϊκών στρωμάτων.

 Στα νέα αναλυτικά προγράμματα γνωστικά αντικείμενα εξοβελίζονται ή υποβαθμίζονται δημιουργώντας νέες δεξαμενές «πλεοναζόντων» εκπαιδευτικών, ενώ άλλα παραμένουν σταθερά διδασκόμενα -και εξεταζόμενα παρακαλώ γραπτώς- μέχρι και την Γ' Λυκείου (ο βαθμός απολυτηρίου μετρά για την εισαγωγή στα ΑΕΙ-ΤΕΙ), όπως είναι τα Θρησκευτικά, για να επιβεβαιώνουν τους δεσμούς της τάσης του αστισμού που μας κυβερνά με το παπαδαριό.

Δομή του Γενικού Λυκείου

♦ Η Α' Τάξη είναι η μοναδική τάξη γενικής παιδείας. Σ' αυτή διδάσκεται πρόγραμμα 35 ωρών εβδομαδιαίως. Ειδικότερα, οι 33 ώρες αφορούν εννέα (9) μαθήματα κοινά για όλους τους μαθητές και οι δύο (2) ώρες αποτελούνται από ένα (1) μάθημα επιλογής, που επιλέγεται μεταξύ τριών (3) μαθημάτων από τους μαθητές.

Τα μαθήματα του κοινού προγράμματος γενικής παιδείας είναι:

1. Ελληνική Γλώσσα (Αρχαία Ελληνική Γλώσσα και Γραμματεία, Νέα Ελληνική Γλώσσα και Λογοτεχνία)

2. Μαθηματικά (Αλγεβρα – Γεωμετρία, ως διακριτά διδακτέα αντικείμενα-κλάδοι)

3. Φυσικές Επιστήμες (Φυσική, Χημεία, Βιολογία ως διακριτά αντικείμενα)

4. Θρησκευτικά

5. Ιστορία

6. Ξένη Γλώσσα

7. Φυσική Αγωγή

8. Πολιτική Παιδεία (Οικονομία, Πολιτικοί Θεσμοί και Αρχές Δικαίου και Κοινωνιολογία)

9. Ερευνητική εργασία (συνθετική εργασία ή project)

Τα μαθήματα επιλογής είναι:

1. Εφαρμογές Πληροφορικής

2. Διαχείριση Φυσικών Πόρων

3. Ελληνικός και Ευρωπαϊκός Πολιτισμός.

♦ Η Β' Τάξη έχει 35 διδακτικές ώρες εβδομαδιαίως, εκ των οποίων οι 30 είναι αφιερωμένες σε 11 μαθήματα γενικής παιδείας (προστέθηκε το μάθημα των Η/Υ ως μονόωρο) κοινά για όλους τους μαθητές και οι πέντε (5) διδακτικές ώρες είναι αφιερωμένες σε κάθε μια από τις δυο Ομάδες Μαθημάτων Προσανατολισμού (ποσοστό 15%), μεταξύ των οποίων καλούνται να επιλέξουν μία οι μαθητές. Οι Ομάδες Προσανατολισμού είναι αντίστοιχες των δυο κατευθύνσεων που ίσχυαν ως τώρα, των Ανθρωπιστικών και των Θετικών Σπουδών (κάτι σαν το παλιό κλασικό-πρακτικό της δεκαετίας του ΄70) και έχουν από δύο (2) μαθήματα η κάθε μία.

♦ Στη Γ' Τάξη οι Ομάδες Προσανατολισμού γίνονται πέντε (5) και οδηγούν σε αντίστοιχες σχολές. Η εικόνα αντιστρέφεται πλήρως και το βάρος, σε ποσοστό 60%, πέφτει στην ειδίκευση.

Εφαρμόζεται πρόγραμμα μαθημάτων 34 ωρών, που περιλαμβάνει μαθήματα γενικής παιδείας 14 συνολικά διδακτικών ωρών εβδομαδιαίως και τρεις (3) Ομάδες Μαθημάτων Προσανατολισμού: την Ομάδα Ανθρωπιστικών, την Ομάδα των Θετικών και την Ομάδα των Οικονομικών-Πολιτικών-Κοινωνικών και Παιδαγωγικών Σπουδών, μεταξύ των οποίων οι μαθητές καλούνται να επιλέξουν μία. Εκάστη από τις Ομάδες αυτές περιλαμβάνει τρία (3) μαθήματα 20 διδακτικών ωρών εβδομαδιαίως.

«Αξιολόγηση», προαγωγή και απόλυση

Οι ταξικοί φραγμοί εντείνονται και απλώνονται σε όλες τις τάξεις του Λυκείου. Για την προαγωγή από τάξη σε τάξη και για την απόλυση από το Λύκειο οι μαθητές εξετάζονται γραπτώς σε όλα τα μαθήματα (εκτός από τη Φυσική Αγωγή και την Ερευνητική Εργασία). Για να πετύχει τη «χρυσή τομή» ανάμεσα στην αναγκαιότητα της έντασης των ταξικών φραγμών με τη μορφή των πανελλαδικών εξετάσεων, από τη μια, και του περιορισμού της δαπάνης που επιτάσσει η σκληρή λιτότητα των Μνημονίων, από την άλλη, το υπουργείο Παιδείας επέλεξε μια «μεσαία λύση»: τα μαθήματα θα εξετάζονται με θέματα που θα επιλέγονται με κλήρωση σε ποσοστό 50% από τράπεζα θεμάτων διαβαθμισμένης δυσκολίας, που θα καταρτίζει ο Εθνικός Οργανισμός Εξετάσεων και σε ποσοστό 50% από τον οικείο διδάσκοντα.

Τα γραπτά διορθώνονται από τον διδάσκοντα.

Το νομοσχέδιο εισάγει και έναν επιπλέον ταξικό φραγμό, αυξάνοντας σημαντικότατα το βαθμό δυσκολίας, αφού πλέον η εξεταστέα ύλη καθορίζεται με βάση θεματικές ενότητες και όχι συγκεκριμένες σελίδες του σχολικού βιβλίου.

 Γενικό Βαθμό Προαγωγής από την Α' και Β' Τάξη αποτελεί το πηλίκο της διαιρέσεως διά του συνόλου των διδασκόμενων μαθημάτων του αθροίσματος του ΜΟ προφορικής ή και γραπτής (εφόσον αυτό εξετάζεται γραπτώς) επίδοσης του μαθητή σε κάθε μάθημα.

Οπως προείπαμε, το υπουργείο Παιδείας, στο τελικό νομοσχέδιο που κατέθεσε στη Βουλή, δυσκόλεψε παραπέρα τόσο την προαγωγή από τάξη σε τάξη, όσο και την απόλυση από το Λύκειο, προσθέτοντας και δεύτερη προϋπόθεση (βλέπε σχετικό άρθρο δημοσιευμένο στην ιστοσελίδα μας τον Αύγουστο).

Δυο, λοιπόν, είναι τώρα οι απαραίτητες προϋποθέσεις προαγωγής:

Στην Α΄ Λυκείου:

α) η επίτευξη Γενικού Βαθμού ίσου ή μεγαλύτερου του 10 (ως τώρα ήταν 9,5).

β) η επίτευξη ΜΟ προφορικής και γραπτής βαθμολογίας τουλάχιστον 10 στα μαθήματα της Ελληνικής Γλώσσας και των Μαθηματικών και τουλάχιστον 8 σε καθένα από τα υπόλοιπα μαθήματα.

Οταν ο μαθητής δεν πληροί τις προϋποθέσεις α και β επαναλαμβάνει την τάξη, ενώ όταν δεν πληροί την προϋπόθεση β σε κάποιο ή κάποια από τα μαθήματα που περιέχονται σε αυτήν, τότε παραπέμπεται σε επανεξέταση στο μάθημα ή στα μαθήματα αυτά.

Στη Β΄ Λυκείου:
α) η επίτευξη Γενικού Βαθμού ίσου ή μεγαλύτερου του 10.

β) η επίτευξη ΜΟ προφορικής και γραπτής βαθμολογίας τουλάχιστον 10 στα μαθήματα της Ελληνικής Γλώσσας, των Μαθηματικών και στα μαθήματα της Ομάδας Προσανατολισμού και τουλάχιστον 8 σε καθένα από τα υπόλοιπα μαθήματα.

Αντίστοιχα, όταν ο μαθητής δεν πληροί τις προϋποθέσεις α και β επαναλαμβάνει την τάξη, ενώ όταν δεν πληροί την προϋπόθεση β σε κάποιο ή κάποια από τα μαθήματα που περιέχονται σε αυτήν, τότε παραπέμπεται σε επανεξέταση στο μάθημα ή στα μαθήματα αυτά.

Στη Γ΄ Τάξη, τα μαθήματα που εξετάζονται γραπτώς ενδοσχολικά (με το γνωστό διττό τρόπο επιλογής των θεμάτων, 50% από τράπεζα θεμάτων και 50% από τον διδάσκοντα) είναι η Νέα Ελληνική Γλώσσα και Λογοτεχνία, τα Θρησκευτικά, η Ιστορία, η Ξένη Γλώσσα και τα τρία (3) μαθήματα της Ομάδας Προσανατολισμού που επέλεξε ο μαθητής.

Απαραίτητες προϋποθέσεις για την απόλυση του μαθητή είναι:

α) η επίτευξη Γενικού Βαθμού ίσου ή μεγαλύτερου του 10.

β) η επίτευξη ΜΟ προφορικής και γραπτής βαθμολογίας τουλάχιστον 10 στα μαθήματα της Νέας Ελληνικής Γλώσσας και Λογοτεχνίας και σε καθένα από τα μαθήματα της Ομάδας Προσανατολισμού και τουλάχιστον 8 σε καθένα από τα υπόλοιπα μαθήματα.

Για την επανάληψη της ίδιας τάξης ή την παραπομπή του μαθητή σε επανεξέταση ισχύουν αυτά που ισχύουν και στις δυο προηγούμενες τάξεις.

Είναι φανερό ότι η δομή του «νέου Λυκείου», με τις συνεχείς εξετάσεις, απευθύνεται σε γερούς μαθητές και καλά «πορτοφόλια». Οι υπόλοιποι, προερχόμενοι κατά κανόνα από τα φτωχά λαϊκά στρώματα εξωθούνται στην ουσία βίαια έξω από το σχολείο από πολύ νωρίς. Τα παιδιά αυτά θα οδηγηθούν είτε στα Επαγγελματικά Λύκεια, αυξάνοντας τον πληθυσμό τους, είτε στις σχολές κατάρτισης, είτε στην ανεργία.

Εισαγωγή στην τριτοβάθμια εκπαίδευση

Οι πανελλαδικές εξετάσεις για την εισαγωγή στα ΑΕΙ-ΤΕΙ (σύμφωνα με το νομοσχέδιο πραγματοποιούνται μετά την αποφοίτηση από το Λύκειο) ήταν πάντοτε, βεβαίως, η ιερή αγελάδα του αστικού εκπαιδευτικού συστήματος. Ηταν και είναι ο κρίσιμος θεσμός που δίνει το τελειωτικό χτύπημα σε όσους καταφέρουν να ξεπεράσουν τις εξεταστικές συμπληγάδες του Λυκείου.

Τα πανελλαδικώς εξεταζόμενα μαθήματα από έξι (6) γίνονται τέσσερα (4). Αυτή η τάχαμου ελάφρυνση είναι το «τυράκι» που προσφέρεται στους απόφοιτους του Λυκείου. Η δυσκολία τους, όμως, έχει τώρα άλλα ποδάρια. Τα θέματα των εξετάσεων προκύπτουν κατά ποσοστό 50% με κλήρωση από την τράπεζα θεμάτων και κατά ποσοστό 50% από την Κεντρική Επιτροπή Εξετάσεων.

Για να ικανοποιηθούν εν μέρει οι απαιτήσεις των πανεπιστημιακών, των προσκολλημένων στην αρχή του «κλειστού αριθμού» εισακτέων, που υπονομεύει και ακυρώνει το δικαίωμα στη μόρφωση όλων, το νομοσχέδιο ορίζει ότι ο καθορισμός του συντελεστή βαρύτητας σε ένα (1) μάθημα ανά Σχολή, Τμήμα ή Εισαγωγική Κατεύθυνση πραγματοποιείται μετά από πρόταση της γενικής συνέλευσης του αρμόδιου Τμήματος (των ΑΕΙ-ΤΕΙ) προς τον υπουργό Παιδείας.

Τα πανελλαδικώς εξεταζόμενα τέσσερα (4) μαθήματα καθορίζονται με βάση το Επιστημονικό Πεδίο Εξειδίκευσης- Ομάδα Μαθημάτων Προσανατολισμού, που επιλέγει ο μαθητής στη Γ' Λυκείου. Τα Επιστημονικά Πεδία Εξειδίκευσης είναι πέντε (5): α) Ανθρωπιστικές Σπουδές, Νομικές β) Θετικές και Τεχνολογικές Επιστήμες γ) Επιστήμες Υγείας δ) Επιστήμες Οικονομίας, Διοίκησης και Πολιτικές Επιστήμες ε) Παιδαγωγικών Τμημάτων.

Εμπνευσμένη από τη «μεταρρύθμιση Αρσένη», που τσάκισε τους μαθητές, η «μεταρρύθμιση Αρβανιτόπουλου» ορίζει ότι για τον υπολογισμό του Βαθμού Πρόσβασης στην τριτοβάθμια εκπαίδευση θα προσμετράται και ο Βαθμός Προαγωγής και Απόλυσης (ΒΠΑ) του μαθητή.

Για την προσμέτρηση αυτή ο γενικός βαθμός προαγωγής της Α΄ Τάξης, της Β΄ Τάξης, ο γενικός βαθμός απόλυσης της Γ΄ Τάξης, εφόσον έκαστος είναι μεγαλύτερος της μιας μονάδας σε σχέση με τον ΜΟ των τεσσάρων ανά Ομάδα Προσανατολισμού Μαθημάτων που εξετάζονται σε πανελλήνιες εξετάσεις, αναπροσαρμόζεται ώστε να μην απέχει περισσότερο από μία μονάδα από τον βαθμό του ΜΟ και στη συνέχεια ο αναπροσαρμοσμένος «προαγωγικός» βαθμός της Α΄ Λυκείου πολλαπλασιάζεται με συντελεστή 0,4, της Β΄ με συντελεστή 0,7 και ο «απολυτήριος» της Γ΄ Τάξης με συντελεστή 0,9. Το άθροισμα των τριών διαιρούμενο διά δύο αποτελεί τον ΒΠΑ. Το εν λόγω πηλίκο (και μέχρι του τρίτου δεκαδικού) λογίζεται ως πέμπτος βαθμός για την εισαγωγή του μαθητή στην τριτοβάθμια εκπαίδευση.

Σε περίπτωση που ο βαθμός προαγωγής ή απόλυσης είναι μεγαλύτερος μέχρι και μία μονάδα σε σχέση με τον ΜΟ των τεσσάρων ανά Ομάδα Προσανατολισμού Μαθημάτων που εξετάζονται σε πανελλήνιες εξετάσεις, ο βαθμός αυτός δεν αναπροσαρμόζεται αλλά πολλαπλασιάζεται ως έχει με τον προβλεπόμενο ανά τάξη συντελεστή.

Σε περίπτωση που ο βαθμός προαγωγής ή απόλυσης είναι μικρότερος σε σχέση με τον ΜΟ των τεσσάρων ανά Ομάδα Προσανατολισμού Μαθημάτων, ο βαθμός αυτός αναπροσαρμόζεται προς τα άνω κατά μία το πολύ μονάδα (και μέχρι του ορίου του ΜΟ) κατά τον υπολογισμό με τον ανά τάξη προβλεπόμενο συντελεστή.

Τούτη η μπακαλίστικη πολύπλοκη λογική είναι αποτέλεσμα των υπολογισμών που έκαναν τα ξεφτέρια του υπουργείου Παιδείας, με βάση, προφανώς, τα έως τώρα δεδομένα των πανελλαδικών. Στόχος το μεγαλύτερο πετσόκομμα των μαθητών, το σφίξιμο της στρόφιγγας της ροής προς τα ΑΕΙ-ΤΕΙ.

Από τα παραπάνω γίνεται φανερό ότι σε όλο το Λύκειο οι μαθητές θα κυνηγούν με πάθος τη βαθμολογία. Το Λύκειο γίνεται καθαρός προθάλαμος για την εισαγωγή στο Πανεπιστήμιο. Και τα φαινόμενα συναλλαγής με καθηγητές θα θεριέψουν και ο ανταγωνισμός θα φτάσει στα ύψη. Το πνεύμα αλληλεγγύης ανάμεσα στους μαθητές θα στηθεί στον τοίχο. Το ενδιαφέρον των μαθητών για τα μαθήματα θα περιοριστεί αυστηρότατα στη βαθμοθηρία και θα χαθεί το οποιοδήποτε ουσιαστικό ενδιαφέρον για την ουσία τους (και τώρα, βεβαίως, αυτό γίνεται, αλλά από τούδε και στο εξής θα υπάρξει ένταση του φαινομένου).

Επαγγελματικό Λύκειο

Το Επαγγελματικό Λύκειο είναι ο Καιάδας για τα απόπαιδα της εκπαιδευτικής διαδικασίας, προορισμένο να «χωνεύει» τις ελπίδες των παιδιών της εργατικής τάξης για «μόρφωση» και επαγγελματική αποκατάσταση και να απορροφά τους κοινωνικούς κραδασμούς από την απογοήτευση που καλλιεργείται στη νεολαία, λόγω της «αποτυχίας» της να σπουδάσει στο Γενικό Λύκειο.

Αποτελείται από δυο (2) κύκλους σπουδών: Τον Δευτεροβάθμιο Κύκλο και τον Μεταδευτεροβάθμιο κύκλο-Τάξη Μαθητείας.

Ο  Δευτεροβάθμιος Κύκλος (έχει τρεις τάξεις) οδηγεί σε πτυχίο ειδικότητας επιπέδου 3 και η Τάξη Μαθητείας σε πτυχίο ειδικότητας επιπέδου 4.
Η λεγόμενη επαγγελματική εκπαίδευση υποβαθμίζεται παραπέρα, αφού τα μαθήματα γενικής παιδείας περιορίζονται αυστηρά στην Α' Τάξη. Η Α' Τάξη καθίσταται επιπλέον δυσκολότερη, καθώς έχει το ίδιο εξεταστικό σύστημα για την προαγωγή με τα Γενικά Λύκεια (50% των θεμάτων από την τράπεζα θεμάτων και 50% από τον διδάσκοντα και καθορισμός της ύλης με βάση τις θεματικές ενότητες) και επομένως γίνεται φόβητρο για τους μαθητές, που οδηγούνται έτσι είτε στις ακόμη πιο υποβαθμισμένες επαγγελματικές σχολές είτε στη μαύρη αγορά εργασίας.

Το υπουργείο Παιδείας επιφυλάσσει για τα παιδιά των ΕΠΑΛ επιπλέον μια «έκπληξη». Τους στερεί παντελώς το «προνόμιο» του μετεξεταστέου.
Συγκεκριμένα ορίζει ότι απαραίτητη προϋπόθεση για την προαγωγή του μαθητή αποτελεί η επίτευξη Γενικού Βαθμού ίσου ή μεγαλύτερου του 10, ενώ σε περίπτωση που ο μαθητής δεν πληροί αυτή την προϋπόθεση επαναλαμβάνει τη φοίτηση.

Οι απόφοιτοι του Δευτεροβάθμιου Κύκλου (τρεις τάξεις) των ΕΠΑΛ έχουν δικαίωμα συμμετοχής σε ειδικές πανελλαδικές εξετάσεις για εισαγωγή στα ΤΕΙ και εξετάζονται σε 4 μαθήματα (2 γενικής παιδείας και 2 ειδικότητας). Για εισαγωγή στα ΑΕΙ-ΤΕΙ  δίνεται το δικαίωμα συμμετοχής στις πανελλαδικές εξετάσεις με τους ίδιους όρους και προϋποθέσεις που ισχύουν για τους απόφοιτους των ΓΕΛ. Πρόκειται, βεβαίως, περί καθαρής υποκρισίας, επειδή οι μαθητές των ΕΠΑΛ δεν έχουν σε καμιά περίπτωση τις ίδιες προϋποθέσεις με τους απόφοιτους των ΓΕΛ (ούτε τις οικονομικές ούτε τις κοινωνικές, ενώ επιπλέον δεν έχουν διδαχθεί τα μαθήματα που εξετάζονται σε πανελλαδικό επίπεδο).

Η Τάξη Μαθητείας είναι καθαρά ένα μεγάλο δώρο στους καπιταλιστές, που εξασφαλίζουν για τα κάτεργά τους τσάμπα εργατικό δυναμικό. Είναι προαιρετική και διαρκεί ένα έτος. Εφαρμόζεται από το υπουργείο Παιδείας και τον ΟΑΕΔ και την ευθύνη τοποθέτησης στις καπιταλιστικές επιχειρήσεις, καθώς και όλα τα σχετικά με αυτή, έχουν τα ΕΠΑΛ και ο ΟΑΕΔ από κοινού. Πολλοί απόφοιτοι των ΕΠΑΛ θα οδηγούνται στην τάξη μαθητείας, προσδοκώντας να γίνουν με την προσήλωση και την υπακοή τους αρεστοί στα αφεντικά, μπας και εξασφαλίσουν μετά κάποια θέση  εργασίας.

Εθνικός Οργανισμός Εξετάσεων

Ο Εθνικός Οργανισμός Εξετάσεων αποτελεί «Ανεξάρτητη Διοικητική Αρχή» και εποπτεύεται από τον υπουργό Παιδείας. Είναι ο επιστημονικός επιτελικός φορέας για ζητήματα που αφορούν στις γραπτές προαγωγικές και απολυτήριες εξετάσεις στο ΓΕΛ και το ΕΠΑΛ, στις εξετάσεις εισαγωγής στην τριτοβάθμια εκπαίδευση και στη δημιουργία της τράπεζας θεμάτων εξετάσεων διαβαθμισμένης δυσκολίας. Προσδιορίζει την εξεταστέα ύλη, κάνει πρόταση για τον ορισμό των βαθμολογητών, τη βαθμολόγηση των γραπτών, κ.λπ.

Εκτύπωση 🖨
Κοινοποίηση: Facebook Twitter LinkedIn Email WhatsApp
Προηγούμενο Άρθρο

Νομοσχέδιο για «νέο Λύκειο»

Ιμπεριαλιστική υποκρισία με δημοκρατικό μανδύα
Επόμενο άρθρο

Νομοσχέδιο για «νέο Λύκειο»

Νέα δίκη ΣΠΦ, πακέτο με άλλες υποθέσεις – 69η συνεδρίαση, Δευτέρα 9.9.2013

Σχετικά Αρθρα

Αν δεν γίνουν σκληροί αγώνες, δεν πρόκειται να ανατραπεί η κυβερνητική απόφαση για δύο χρόνια δυνητική αργία στη Χρύσα Χοτζόγλου

Στις 30 Οκτώβρη στο Διοικητικό Εφετείο Πειραιά θα εκδικαστεί η αγωγή κατά της απόφασης επιβολής δυνητικής αργίας

Εργατικά 5 Ιούλ 2025, 07:49

Χρύσα Χοτζόγλου: «Το μόνο που μπορεί να μας φοβίσει είναι το μέλλον που μας ετοιμάζουν. Απέναντι σε αυτό θα αγωνιστούμε»

Εργατικά 4 Ιούλ 2025, 14:41

Στρατηγικό Σχέδιο Επαγγελματικής Εκπαίδευσης Κατάρτισης, Διά Βίου Μάθησης 2025 – 2027

Η διασύνδεση με τους «κοινωνικούς εταίρους» πασπαλισμένη με μπόλικη προπαγανδιστική φλυαρία

Παιδεία 3 Ιούλ 2025, 08:52

Και άλλο ιδιωτικό σχολείο αρπάχτηκε από τις δαγκάνες ξένου fund

Εργατικά 1 Ιούλ 2025, 21:50

Χιλιάδες υποψήφιους θα αποκεφαλίσει και φέτος η Ελάχιστη Βάση Εισαγωγής

Συνειδητός «κόφτης» της τάσης για πανεπιστημιακή εκπαίδευση οι Πανελλαδικές

Παιδεία 29 Ιούν 2025, 07:37

Απόλυτη ευθυγράμμιση με την κυβέρνηση Μητσοτάκη: Βγάζουν ξανά σε Δυνητική Αργία τη Χρύσα Χοτζόγλου

Απόφαση-πρόκληση του Α3 Τμήματος Ακυρωτικής Διαδικασίας του Διοικητικού Εφετείου Πειραιά

Εργατικά 28 Ιούν 2025, 07:32
Ροή Ειδήσεων
Διεθνή

Η αγωνία του σιωνιστή… τερματοφύλακα πριν από το πέναλτι

6 Ιούλ 2025, 13:54
Διεθνή

Kοινό Επιτελείο των Παλαιστινιακών Αντιστασιακών Οργανώσεων: Εξοντώστε τους προδότες

6 Ιούλ 2025, 13:16
Διεθνή

«Το ψύχος του πάγου στα μάτια μας / και στις καρδιές μας μια κόκκινη κόλαση»*

«Ξεσάλωσε» η Παλαιστινιακή Αντίσταση

6 Ιούλ 2025, 11:15
Πολιτισμός

Αβι Μόγκραμπι, ισραηλινός σκηνοθέτης: «Η γενοκτονία των Παλαιστινίων διαρκεί εδώ και 77 χρόνια – Το Ισραήλ δεν υπήρξε ποτέ δημοκρατία»

Ενας συνεπής αντισιωνιστής μιλάει έξω από τα δόντια

6 Ιούλ 2025, 05:55
Σαν Σήμερα

Σαν σήμερα 6 Ιούλη

6 Ιούλ 2025, 00:01
Ιστορία

Μια μικρή εκδίκηση της Ιστορίας

5 Ιούλ 2025, 13:37
Αγροτικά

Τι λες για το φούντωμα της ευλογιάς στη Θεσσαλία, περιφερειάρχη Κουρέτα;

Με την απόφαση για τη διακίνηση ζωοτροφών παντού, η ευλογιά φούντωσε σε Λάρισα και Μαγνησία, αντί να περιοριστεί

5 Ιούλ 2025, 10:41
Πολιτισμός

«Λίβε Παλαιστίνα»: Η δεύτερη ζωή ενός τραγουδιού

5 Ιούλ 2025, 09:14
Εργατικά

Αν δεν γίνουν σκληροί αγώνες, δεν πρόκειται να ανατραπεί η κυβερνητική απόφαση για δύο χρόνια δυνητική αργία στη Χρύσα Χοτζόγλου

Στις 30 Οκτώβρη στο Διοικητικό Εφετείο Πειραιά θα εκδικαστεί η αγωγή κατά της απόφασης επιβολής δυνητικής αργίας

5 Ιούλ 2025, 07:49
Υγεία

«Αγία Ολγα»: Στάση εργασίας ενάντια στην εξαθλίωση του νοσοκομείου και στην εξάντληση του προσωπικού

5 Ιούλ 2025, 07:30
Αντικυνωνικά

ΑΝΤΙΚΥΝΩΝΙΚΑ

5 Ιούλ 2025, 00:02
Σαν Σήμερα

Σαν σήμερα 5 Ιούλη

5 Ιούλ 2025, 00:01
Διεθνή

Γάζα: Η Αντίσταση καθαρίζει προδότες και πλιατσικολόγους

4 Ιούλ 2025, 21:30
Πολιτική

Μητσοτάκης: Αναζητώντας εναγωνίως συμψηφισμό για το σκάνδαλο του ΟΠΕΚΕΠΕ

4 Ιούλ 2025, 20:22
Εργατικά

Χρύσα Χοτζόγλου: «Το μόνο που μπορεί να μας φοβίσει είναι το μέλλον που μας ετοιμάζουν. Απέναντι σε αυτό θα αγωνιστούμε»

4 Ιούλ 2025, 14:41
Καταστολή

«Στον κουβά» η έφεση της ελληνικής κυβέρνησης για την καταδίκη της για παράνομο pushback

Το Ευρωπαϊκό Δικαστήριο αποφάσισε να μην εξεταστεί καν η έφεση από τη Μείζονα Σύνθεση του ΕΔΔΑ

4 Ιούλ 2025, 09:40
Σαν Σήμερα

Σαν σήμερα 4 Ιούλη

4 Ιούλ 2025, 00:01
Πολιτική

Πρόκληση: Aποφυλακίζουν τα γκεσέμια της νεοναζιστικής εγκληματικής συμμορίας

Μετά τον Καιάδα, έξω και οι Παππάς-Παναγιώταρος - Ετοιμάζουν και τον Κασιδιάρη

3 Ιούλ 2025, 22:02
Πολιτική

Αηδιάζει ακόμα και ο γυμνοσάλιαγκας

3 Ιούλ 2025, 14:53
Παιδεία

Στρατηγικό Σχέδιο Επαγγελματικής Εκπαίδευσης Κατάρτισης, Διά Βίου Μάθησης 2025 – 2027

Η διασύνδεση με τους «κοινωνικούς εταίρους» πασπαλισμένη με μπόλικη προπαγανδιστική φλυαρία

3 Ιούλ 2025, 08:52
Εκδηλώσεις στην Κόντρα
Η Yπόθεση Ζορζ Ιμπραήμ Αμπνταλλά
Εφετείο ΧΑ
Ουκρανία
Επιλεγμένα θέματα
10 Μάι 2022, 22:55

Ο ρωσικός ιμπεριαλισμός από θέση ισχύος

«Ο πλούτος των κοινωνιών όπου κυριαρχεί ο κεφαλαιοκρατικός τρόπος παραγωγής εμφανίζεται σαν ένας “τεράστιος σωρός…

21 Απρ 2022, 13:42

Καρλ Μαρξ: Μισθός, τιμή και κέρδος

21 Νοέ 2021, 07:31

Κινέζικος Ιμπεριαλισμός: Tα περιθώρια της παλιάς υψηλής κερδοφορίας στενεύουν

Παρά τη συνεχιζόμενη υπερεκμετάλλευση του προλεταριάτου

Περισσότερα…

Σαν Σήμερα

Σαν σήμερα 6 Ιούλη

Μαλάουι: Ημέρα ανεξαρτησίας (1964), δημοκρατίας (1966).

1874: Προφυλάκιση του Χαρίλαου Τρικούπη για το άρθρο του “Τις πταίει;” που στρεφόταν κατά του βασιλιά.

1918: Εκτελείται ο γερμανός πρέσβης στη Μόσχα.

1935: Ο Γεώργιος Βλάχος, σε άρθρο του στην “Καθημερινή” χαρακτηρίζει τον Γεώργιο Β’ “εστεμμένο φελλό“.

1967: Βόμβα (ΔΕΑ) στην πλατεία Συντάγματος.

1970: Δώδεκα καταδίκες στελεχών του ΚΚΕ.

1971: Βόμβα στην είσοδο των οικονομικών υπηρεσιών του υπουργείου Προεδρίας (20 Οκτώβρη).

Εκτύπωση 🖨
Η Παπάρα…

Η υπόθεση του ΟΠΕΚΕΠΕ είναι σοβαρή και δεν την υποτιμούμε. Είναι, όπως είπε ο πρωθυπουργός, μια αποτυχία. Δυστυχώς αντίστοιχα ζητήματα απασχολούν πολλά κράτη-μέλη της ΕΕ, δείχνοντας ένα διαχρονικό πρόβλημα διαχείρισης αγροτικών ενισχύσεων. Οι στρεβλώσεις, με εικονικά βοσκοτόπια και ανύπαρκτους ελέγχους, δεν ξεκίνησαν σήμερα είναι γνωστές εδώ και δεκαετίες. Υπάρχουν ευθύνες και σε εθνικό και σε ευρωπαϊκό επίπεδο. Ωστόσο, η δική μας κυβέρνηση δεν αποποιείται τις ευθύνες της. Είμαστε εκείνοι που πήραμε τις πρώτες ουσιαστικές πρωτοβουλίες, θέτοντας αρχικά τον ΟΠΕΚΕΠΕ υπό ειδική εποπτεία και τώρα μεταφέροντας την αρμοδιότητα στην ΑΑΔΕ.

Νότης Μηταράκης, κοινοβουλευτικός εκπρόσωπος ΝΔ

Οι παρατυπίες και η κακοδιαχείριση κοινοτικών κονδυλίων είναι πράγματι ένα πρόβλημα που το βλέπουμε να εξελίσσεται σε όλη την Ευρώπη και δυστυχώς και στη χώρα μας εδώ και πάρα πολλά χρόνια. Είναι ένα πρόβλημα εξαιρετικά σοβαρό, καθώς στερεί από τη μεγάλη πλειοψηφία των έντιμων παραγωγών κεφάλαια που δικαιούνται και είναι απαραίτητα για τη δουλειά τους. Η κυβέρνηση κάθε άλλο παρά απαθής έμεινε σε αυτή την κατάσταση. Αφενός προσπάθησε να λύσει αυτό τον γόρδιο δεσμό του ΟΠΕΚΕΠΕ χωρίς να διακόψει τη λειτουργία του, αφετέρου έγινε πολύ σοβαρή δουλειά στο να κλείσουν διάφορα παραθυράκια που επέτρεπαν τις παράνομες δοσοληψίες. Μιλάω για τους χάρτες βόσκησης, το κτηματολόγιο αλλά και την ψηφιοποίηση των διαδικασιών. Δυστυχώς οι παθογένειες ήταν τόσο βαθιά ριζωμένες που απαιτήθηκε τελικά η δραστική λύση της κατάργησης του οργανισμού και της μεταφοράς των αρμοδιοτήτων του στην ΑΑΔΕ. Μια ανεξάρτητη αρχή με εχέγγυα διαφάνειας και αποτελεσματικότητας. Πρόκειται για μια κίνηση που δείχνει την αποφασιστικότητα της κυβέρνησης να λύσει προβλήματα που κανείς άλλος δεν είχε τολμήσει.

Αλεξάνδρα Σδούκου, εκπρόσωπος Τύπου ΝΔ

(Πώς το έγραψε ο Κούλης στο facebook; «Για να ξεκαθαρίσω εξαρχής ότι από εμένα δεν πρόκειται να ακούσετε κανένα συμψηφισμό με το παρελθόν -στη λογική “και οι άλλοι τα ίδια έκαναν”- που να δικαιολογεί αδράνεια για το παρόν και για το μέλλον». Την ίδια στιγμή βάζει τα παρτάλια του να υποστηρίξουν το ακριβώς αντίθετο. Να ανοίξουν τη βεντάλια σε όλη την Ευρωλάνδη: «Σε όλη την Ευρώπη το ίδιο γινόταν εδώ και χρόνια». Και με αφετηρία αυτόν τον συμψηφισμό του κερατά, να προσπαθούν να βγουν και από πάνω: «Εμείς είμαστε αυτοί που κόψαμε το γόρδιο δεσμό και βάλαμε τέλος στο σκάνδαλο»! Είναι να τους στήνεις στη σειρά και να τους μπατσίζεις όλους μαζί με μια κίνηση: παφ-παφ-παφ-παφ… Ο τελευταίος πρόεδρος που έβαλαν στον ΟΠΕΚΕΠΕ, ο συνταξιούχος δικαστικός Σαλάτας -ναι, ναι, αυτός που είχε τη γνώμη ότι η νεοναζιστική Χρυσή Αυγή δεν είναι εγκληματική οργάνωση!- δεν έδινε τα στοιχεία που του ζητούσε η Ευρωπαϊκή Εισαγγελία, η οποία πήρε τους μπάτσους και έκαναν ντου στα γραφεία του οργανισμού εξυπηρέτησης λαμόγιων, κατάσχοντας κομπιούτερ και συρταροθήκες! Κι έχουν το θράσος να λένε ότι αυτοί προχώρησαν σε δραστικές λύσεις. Προκαλούν ο Κούλης και τα παρτάλια του. Προκαλούν τον ελληνικό λαό που -αν μη τι άλλο- διαθέτει τον λεγόμενο κοινό νου για να αντιληφθεί -πέρα από λεπτομέρειες- ότι είχαν στήσει μια μηχανή και γάζωναν τις επιδοτήσεις. Και τα λεφτά τα μοιράζονταν λαμόγια, κομματάρχες, διεφθαρμένοι υπάλληλοι και οι πολιτικοί τους προϊστάμενοι)

Εκτύπωση 🖨
Αφίσες









Αρχείο Εφημερίδας
Εκδόσεις
25 Σεπ 2022, 13:12

Η ανατροπή του καπιταλισμού προϋπόθεση για τη λύση του ζητήματος της κατοικίας

27 Μαρ 2022, 17:35

Σοσιαλιστική οικοδόμηση και καπιταλιστική παλινόρθωση στην ΕΣΣΔ

Κατεβάστε ελεύθερα τη μελέτη

11 Οκτ 2020, 11:30

Διδάγματα από το Μεσοπόλεμο (κατεβάστε ελεύθερα τη μπροσούρα)

29 Αυγ 2020, 10:01

Η αλήθεια για τους Σλαβομακεδόνες

Ο ΠΟΛΥΧΡΟΝΟΣ ΑΝΕΛΕΗΤΟΣ ΔΙΩΓΜΟΣ ΕΝΟΣ ΛΑΟΥ

Αφιερώματα
17 Σεπ 2020, 19:22

Εγκληματικό, εθνικοσοσιαλιστικό μόρφωμα ήταν και παραμένει η Χρυσή Αυγή και οι παραφυάδες μετά τη διάσπασή της

4 Νοέ 2017, 00:00

100 ΧΡΟΝΙΑ ΜΕΤΑ

Ο μεγάλος Οκτώβρης του 1917 εξακολουθεί να διδάσκει το προλεταριάτο

30 Νοέ 2013, 00:00

KPD: Η συνεπής αντιφασιστική και επαναστατική οργάνωση της γερμανικής εργατικής τάξης

Διδάγματα από το Μεσοπόλεμο (7)

23 Νοέ 2013, 00:00

KPD: Η συνεπής αντιφασιστική και επαναστατική οργάνωση της γερμανικής εργατικής τάξης

Διδάγματα από το Μεσοπόλεμο (6)

Δείτε όλες τις ΕΚΔΟΣΕΙΣ

Δείτε όλα τα ΑΦΙΕΡΩΜΑΤΑ

Πολιτικές Δίκες
  • Νομοσχέδιο για «νέο Λύκειο»

    17Ν
    • Νομοσχέδιο για «νέο Λύκειο»

      Εφετείο 17Ν
  • Νομοσχέδιο για «νέο Λύκειο»

    ΕΛΑ
    • Νομοσχέδιο για «νέο Λύκειο»

      Δεύτερη Δίκη ΕΛΑ
    • Νομοσχέδιο για «νέο Λύκειο»

      Εφετείο ΕΛΑ
    • Νομοσχέδιο για «νέο Λύκειο»

      Πρώτη Δίκη ΕΛΑ
  • Νομοσχέδιο για «νέο Λύκειο»

    Επαναστατικός Αγώνας
    • Νομοσχέδιο για «νέο Λύκειο»

      Πρώτη Δίκη Επαναστατικού Αγώνα
    • Νομοσχέδιο για «νέο Λύκειο»

      Εφετείο Επαναστατικού Αγώνα
    • Νομοσχέδιο για «νέο Λύκειο»

      Δεύτερη Δίκη Επαναστατικού Αγώνα
  • Νομοσχέδιο για «νέο Λύκειο»

    Συνωμοσία Πυρήνων της Φωτιάς
    • Νομοσχέδιο για «νέο Λύκειο»

      3η Δίκη Σ.Π.Φ.
    • Νομοσχέδιο για «νέο Λύκειο»

      4η Δίκη Σ.Π.Φ.
    • Νομοσχέδιο για «νέο Λύκειο»

      Δίκη Σ.Π.Φ.
Παλαιστίνη
  • Νομοσχέδιο για «νέο Λύκειο»

    Σπάζοντας την πολιορκία
    • Νομοσχέδιο για «νέο Λύκειο»

      Νομοσχέδιο για «νέο Λύκειο»

      Το ημερολόγιο της αποστολής
    • Νομοσχέδιο για «νέο Λύκειο»

      Νομοσχέδιο για «νέο Λύκειο»

      Σπάζοντας τον αποκλεισμό της Γάζας (4)
    • Νομοσχέδιο για «νέο Λύκειο»

      Νομοσχέδιο για «νέο Λύκειο»

      Σπάζοντας τον αποκλεισμό της Γάζας (3)
    • Νομοσχέδιο για «νέο Λύκειο»

      Νομοσχέδιο για «νέο Λύκειο»

      Σπάζοντας τον αποκλεισμό της Γάζας (2)
    • Νομοσχέδιο για «νέο Λύκειο»

      Σπάζοντας τον αποκλεισμό της Γάζας (1)
Σύνδεσμοι
  • Νομοσχέδιο για «νέο Λύκειο»

    Νομοσχέδιο για «νέο Λύκειο»

    Ποιοι είμαστε
  • Νομοσχέδιο για «νέο Λύκειο»

    Νομοσχέδιο για «νέο Λύκειο»

    Επικοινωνία
  • Νομοσχέδιο για «νέο Λύκειο»

    Νομοσχέδιο για «νέο Λύκειο»

    Όροι χρήσης
  • Νομοσχέδιο για «νέο Λύκειο»

    Νομοσχέδιο για «νέο Λύκειο»

    Ποιοι είμαστε
  • Νομοσχέδιο για «νέο Λύκειο»

    Νομοσχέδιο για «νέο Λύκειο»

    Επικοινωνία
  • Νομοσχέδιο για «νέο Λύκειο»

    Νομοσχέδιο για «νέο Λύκειο»

    Όροι χρήσης

Πληκτρολογήστε παραπάνω και πατήστε Enter για αναζήτηση. Πατήστε Esc για ακύρωση.

Χρησιμοποιούμε cookies αποκλειστικά για την βελτιστοποίηση της εμπειρίας πλοήγησης και για τη σύνταξη ανώνυμων στατιστικών επισκεψιμότητας. Εφόσον συνεχίσετε στη σελίδα μας, θεωρούμε ότι είστε ικανοποιημένοι με αυτό.
Ρυθμίσεις CookieΣυνέχεια
Διαχείριση συναίνεσης

Σύνοψη απορρήτου

Χρησιμοποιούμε cookies αποκλειστικά για την βελτιστοποίηση της εμπειρίας πλοήγησης και για τη σύνταξη ανώνυμων στατιστικών επισκεψιμότητας (analytics). Δεν μπορούμε να εξακριβώσουμε την προσωπική σας ταυτότητα από τα cookies. Τα cookies αποθηκεύονται αποκλειστικά στη δική σας συσκευή (υπολογιστή, tablet, κινητό τηλέφωνο) και η ιστοσελίδα δε διατηρεί κανένα αρχείο ή βάση δεδομένων με προσωπικά δεδομένα σας.
Necessary
Always Enabled
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. These cookies ensure basic functionalities and security features of the website, anonymously.
CookieDurationDescription
_GRECAPTCHA5 months 27 daysThis cookie is set by Google. In addition to certain standard Google cookies, reCAPTCHA sets a necessary cookie (_GRECAPTCHA) when executed for the purpose of providing its risk analysis.
cookielawinfo-checkbox-advertisement1 yearSet by the GDPR Cookie Consent plugin, this cookie is used to record the user consent for the cookies in the "Advertisement" category .
cookielawinfo-checkbox-analytics11 monthsThis cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Analytics".
cookielawinfo-checkbox-functional11 monthsThe cookie is set by GDPR cookie consent to record the user consent for the cookies in the category "Functional".
cookielawinfo-checkbox-necessary11 monthsThis cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookies is used to store the user consent for the cookies in the category "Necessary".
cookielawinfo-checkbox-others11 monthsThis cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Other.
cookielawinfo-checkbox-performance11 monthsThis cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Performance".
elementorneverThis cookie is used by the website's WordPress theme. It allows the website owner to implement or change the website's content in real-time.
viewed_cookie_policy11 monthsThe cookie is set by the GDPR Cookie Consent plugin and is used to store whether or not user has consented to the use of cookies. It does not store any personal data.
wordpress_test_cookiesessionThis cookie is used to check if the cookies are enabled on the users' browser.
Functional
Functional cookies help to perform certain functionalities like sharing the content of the website on social media platforms, collect feedbacks, and other third-party features.
CookieDurationDescription
__cf_bm30 minutesThis cookie, set by Cloudflare, is used to support Cloudflare Bot Management.
Performance
Performance cookies are used to understand and analyze the key performance indexes of the website which helps in delivering a better user experience for the visitors.
Analytics
Analytical cookies are used to understand how visitors interact with the website. These cookies help provide information on metrics the number of visitors, bounce rate, traffic source, etc.
CookieDurationDescription
_ga2 yearsThe _ga cookie, installed by Google Analytics, calculates visitor, session and campaign data and also keeps track of site usage for the site's analytics report. The cookie stores information anonymously and assigns a randomly generated number to recognize unique visitors.
_gid1 dayInstalled by Google Analytics, _gid cookie stores information on how visitors use a website, while also creating an analytics report of the website's performance. Some of the data that are collected include the number of visitors, their source, and the pages they visit anonymously.
Advertisement
Advertisement cookies are used to provide visitors with relevant ads and marketing campaigns. These cookies track visitors across websites and collect information to provide customized ads.
Others
Other uncategorized cookies are those that are being analyzed and have not been classified into a category as yet.
CookieDurationDescription
_lscache_vary2 daysNo description available.
abj404_solution_REQUEST_URI4 minutesNo description available.
abj404_solution_REQUEST_URI_SHORTpastNo description
abj404_solution_REQUEST_URI_UPDATE_URL4 minutesNo description
wordpress_b6635853a2380e54d99196d3b5c883f5pastNo description
wordpress_logged_in_b6635853a2380e54d99196d3b5c883f5pastNo description
wordpress_sec_b6635853a2380e54d99196d3b5c883f5pastNo description
wordpresspass_b6635853a2380e54d99196d3b5c883f5pastNo description
wordpressuser_b6635853a2380e54d99196d3b5c883f5pastNo description
wp-postpass_b6635853a2380e54d99196d3b5c883f5pastNo description
wp-settings-0pastNo description
wp-settings-time-0pastNo description
SAVE & ACCEPT
Powered by CookieYes Logo