Οι εκπαιδευτικοί ασφαλώς και δε θα μείνουν έξω από το μεγάλο σφαγιασμό των δημόσιων υπάλληλων, που αναμένεται να ολοκληρωθεί ως το 2015 (είναι γνωστή η δέσμευση της κυβέρνησης των δωσίλογων απέναντι στην τρόικα να μειώσει τους δημόσιους υπάλληλους κατά 150.000 ως το 2015). Εδώ και καιρό τώρα, στο υπουργείο Παιδείας ανεβάζουν αποσπάσματα της τραγωδίας, που έχει τον εύηχο τίτλο «εξορθολογισμός». Προχωρούν σε συγχωνεύσεις-καταργήσεις σχολικών μονάδων ώστε να προκαλούν «πλεόνασμα» εκπαιδευτικών και μείωση οργανικών θέσεων, ανακοινώνουν μηδενικούς διορισμούς, δημιουρ-γούν εκπαιδευτικούς-μπαλαντέρ ανάμεσα σε πρωτοβάθμια και δευτεροβάθμια εκπαίδευση, ανακατεύουν τα αναλυτικά προγράμματα με συνέπεια ομάδες εκπαιδευτικών, κυρίως ειδικοτήτων να ψάχνουν απεγνωσμένα ώρες για συμπλήρωση ωραρίου και τώρα τελευταία κουνούν και έτερο τρομοκρατικό χαρτί, την επιβολή της αξιολόγησης, που θα αποτελεί το αναγκαστικό μέσο για τη βαθμολογική και μισθολογική εξέλιξη (το νέο ενιαίο φτωχολόγιο φρόντισε γι’ αυτό) και όρο για τη μονιμοποίηση του «δόκιμου» εκπαιδευτικού.
Στα παραπάνω ήρθε να προστεθεί και το δεύτερο τσουνάμι υποβιβασμών, συγχωνεύσεων-καταργήσεων σχολικών μονάδων με εξαιρετικά επείγουσα εγκύκλιο του υπουργείου Παιδείας(10112/Δ4 30-1-2012), προς τους Διευθυντές Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης και τους Δήμους της χώρας. Οι Διευθυντές καλούνται μέχρι τις 10/2 να καταχωρήσουν στο Σύστημα Καταγραφής (Survey) τις προτάσεις-εισηγήσεις τους για τα σχολεία της αρμοδιότητάς τους και να υποβάλουν τις προτάσεις τους στα αρμόδια Δημοτικά Συμβούλια, που πρέπει να κάνουν με τη σειρά τους τις δικές τους γνωμοδοτήσεις. Στη συνέχεια, οι Διευθυντές θα συγκεντρώσουν τις γνωμοδοτήσεις των Δημοτικών Συμβουλίων και θα τις υποβάλουν στο υπουργείο Παιδείας ως τις 24/2. Με διαδικασίες fast-track, λοιπόν, θα μπει λουκέτο σε χιλιάδες σχολεία, ώστε να υπηρετηθεί ο μέγιστος στόχος της «ποιοτικής αναβάθμισης της παρεχόμενης εκπαίδευσης»: Δηλαδή οι στοιβαγμένοι μαθητές στα τμήματα, η ερήμωση της περιφέρειας από κάθε ζωντανό κύτταρο, η κατάργηση οργανικών θέσεων που γεννά το «πλεόνασμα» εκπαιδευτικών, που μεθαύριο θ’ αποτελέσουν τον αδύναμο κρίκο για την επίτευξη του στόχου της μείωσης του εκπαιδευτικού προσωπικού. Θυμίζουμε ότι πέρυσι ο αντίστοιχος «Καλλικράτης» απέφερε σημαντικούς καρπούς: 1933 σχολικές μονάδες συγχωνεύτηκαν με αποτέλεσμα να βάλουν λουκέτο 1056 σχολεία!