Πλησιάζουν τις 1000 οι καταλήψεις στα Λύκεια όλης της χώρας. Αυτό σημαίνει ότι σε κατάληψη βρίσκεται τουλάχιστον το 80% των σχολείων. Για πρώτη φορά από το ξεκίνημα των καταλήψεων ιδιαίτερα μαζική και με το γνωστό παλμό και ενθουσιασμό ήταν η συμμετοχή των μαθητών στα πανεκπαιδευτικά συλλαλητήρια της Τετάρτης.
Ολα δείχνουν ότι ο πάγος, η αρχική διστακτικότητα και αμηχανία έσπασαν και οι μαθητές αποφάσισαν να βγουν στο δρόμο, να κάνουν αισθητή την παρουσία τους, να διεκδικήσουν τα αιτήματά τους, στα οποία αρχίζει να ξεχωρίζει η κατάργηση της βάσης του 10, αλλά και αιτήματα που έχουν να κάνουν με το νόμο πλαίσιο, με την αναθεώρηση του άρθρου 16 του Συντάγματος και τη χρηματοδότηση της εκπαίδευσης από τον κρατικό προϋπολογισμό.
Η κυβέρνηση μέχρι και αυτή την εβδομάδα δεν θέλησε να ρίξει λάδι στη φωτιά. Η Γιαννάκου σχεδόν αγνόησε το θέμα, ενώ ο Ρουσόπουλος το ‘παιξε στοργικός μπαμπάς, δηλώνοντας ότι τις ζημιές που αναφέρουν τα κανάλια τις έκαναν εξωσχολικά στοιχεία! Είναι φανερό ότι συναρτά τη στάση της απέναντι στις μαθητικές καταλήψεις με τις εξελίξεις στο μέτωπο της απεργίας των εκπαιδευτικών. Εκεί έχει ρίξει όλες τις δυνάμεις της, θεωρώντας ότι έτσι και σπάσει η απεργία οι καταλήψεις θα αρχίσουν να φθίνουν.
Αλλά και αν δεν φθίνουν, θα βάλει μπροστά την επιχείρηση καταστολής, εφαρμόζοντας την πράξη νομοθετικού περιεχομένου που είχε θεσπίσει η κυβέρνηση Σημίτη ποινικοποιώντας τις μαθητικές καταλήψεις και απειλώντας τους μαθητές με διώξεις.
Το κλίμα «ψήνεται» σιγά-σιγά από τα ΜΜΕ, που επιδίδονται στη γνωστή φαιά προπαγάνδα συκοφάντησης και απαξίωσης των μαθητικών κινητοποιήσεων. Προπαγάνδα που ενθαρρύνει τους εξίσου γνωστούς «αγανακτισμένους γονείς», πραγματικούς ή εξ επαγγέλματος, που έχουν αναλάβει δράση σε μερικά σχολεία. Από κοντά και κάποια τομάρια εκπαιδευτικοί, διευθυντές και άλλοι, που αντί να απεργήσουν μαζί με τους συναδέλφους τους προσπαθούν να σπάσουν τις καταλήψεις.
Γι’ αυτό και πρέπει να αναλάβουν δράση πρώτοι απ’ όλους οι γονείς που μπορούν να δουν το δίκιο των παιδιών τους και να το στηρίξουν στην πράξη.