Close Menu
Εφημερίδα Κόντρα | Eksegersi.grΕφημερίδα Κόντρα | Eksegersi.gr
  • Αρχική
  • Πολιτική
  • Διεθνή
  • Οικονομία
  • Εργατικά
  • Αγροτικά
  • Παιδεία
  • Καταστολή
  • Περιβάλλον
  • Υγεία
  • Πολιτισμός
  • Αθλητισμός
  • Ιστορία
  • Στήλες
    • Η Αποψή Μας
    • Στο Ψαχνό
    • Zoom
    • Βαθύ Κόκκινο
    • Αντικυνωνικά
    • Dixi et salvavi animam meam
X (Twitter) YouTube RSS
Τελευταία Νέα :
  • O Πούτιν παρασημοφορεί τον Ζιουγκάνοφ και επιβραβεύει τους σοσιαλ-ιμπεριαλιστές του
  • Ετσι θα τη γλίτωνε ο παπάς
  • Να σπάσουμε τον τσαμπουκά των σιωναζιστών που προκαλούν μέσα στην ίδια μας τη χώρα
  • Σαν σήμερα 7 Ιούλη
  • Γάζα: Σκληρές διαπραγματεύσεις για κατάπαυση του πυρός
  • Η αγωνία του σιωνιστή… τερματοφύλακα πριν από το πέναλτι
Εφημερίδα Κόντρα | Eksegersi.grΕφημερίδα Κόντρα | Eksegersi.gr
  • Αρχική
  • Πολιτική
  • Διεθνή
  • Οικονομία
  • Εργατικά
  • Αγροτικά
  • Παιδεία
  • Καταστολή
  • Περιβάλλον
  • Υγεία
  • Πολιτισμός
  • Αθλητισμός
  • Ιστορία
X (Twitter) YouTube RSS
Εφημερίδα Κόντρα | Eksegersi.grΕφημερίδα Κόντρα | Eksegersi.gr
Πλοήγηση:Αρχική»Πολιτισμός»Επικό θέατρο του 21ου αιώνα
Πολιτισμός

Το «Κουαρτέτο» του Χάινερ Μίλερ από τον Ρόμπερτ Ουίλσον

Επικό θέατρο του 21ου αιώνα

Eksegersi.grBy Eksegersi.gr14 Ιούλ 2007, 00:00

Ναι, αυτό είναι θέατρο! Αυτό είναι το επικό θέατρο του 21ου αιώνα. Ενας αμερικανός σκηνοθέτης, με ένα γερμανικό έργο και έναν γαλλικό θίασο μας πρόσφερε τη μακράν καλύτερη παράσταση των τελευταίων χρόνων. Μια παράσταση που συνεχίζει επάξια το δρόμο που άνοιξαν οι γερμανοί εξπρεσιονιστές στις αρχές του προηγούμενου αιώνα και συνέχισε ο Μπέρτολτ Μπρεχτ, πραγματοποιώντας μια ολοκληρωμένη τομή στον ίδιο τον τρόπο που αντιμετωπίζουμε το θέατρο (το «Κουαρτέτο» του Χάινερ Μίλερ, σε σκηνοθεσία-σκηνογραφία-φωτισμούς του Ρόμπερτ Ουίλσον παρουσιάστηκε για έξι παραστάσεις στο θέατρο «Ολύμπια», στο πλαίσιο του Φεστιβάλ Αθηνών).

Εν αρχή ην ο λόγος. Ο λόγος του μαρξιστή Χάινερ Μίλερ (1929-1995) , μαθητή και συνεχιστή του έργου του Μπρεχτ στο «Μπερλίνερ Ανσάμπλ». Παίρνοντας 20 σελίδες από το επιστολογραφικό μυθιστόρημα του Λακλό (γραμμένο τις παραμονές της Γαλλικής Επανάστασης) «Επικίνδυνες σχέσεις», ο Μίλερ δημιουργεί ένα έργο-μαχαιριά για τον τρόπο που αναπτύσσονται οι σχέσεις των δυο φύλων στις ταξικές-εκμεταλλευτικές κοινωνίες. Εκείνο που δίνει συνεχώς το παρών στο «Κουαρτέτο» δεν είναι οι ήρωες του Λακλό. Αυτοί προσφέρουν απλώς ένα σχηματικό υλικό (ο Μίλερ έχει δηλώσει ότι μόνο διαγωνίως είχε διαβάσει το μυθιστόρημα). Οδηγός του μαρξιστή Μίλερ είναι το περίφημο έργο του Ενγκελς «Η καταγωγή της οικογένειας, της ατομικής ιδιοκτησίας και του κράτους», που όποιος το ‘χει διαβάσει αισθάνεται συνεχώς, στη διάρκεια της παράστασης, ότι βλέπει την απόδοσή του με τα μέσα της θεατρικής τέχνης. Είναι αυτό που δεν κατάλαβαν οι αμόρφωτοι ή μισομορφωμένοι που αρθρογράφησαν κατά κόρον στον ελληνικό Τύπο για το έργο, γράφοντας απίστευτες παπαριές, του τύπου «η αιώνια πάλη των δύο φύλων»! Αντίθετα, το κατανόησε απόλυτα ο Ρόμπερτ Ουίλσον, που έδωσε στα δυο πρόσωπα του έργου μορφές βαμπίρ, καλύπτοντας έτσι τη διαχρονικότητα που θέλει ο Μίλερ (ο συγγραφέας γράφει τη σκηνική ένδειξη «Σαλόνι πριν από τη Γαλλική Επανάσταση» και προσθέτει μια δεύτερη: «Μπούνκερ μετά τον τρίτο Παγκόσμιο Πόλεμο»).
 
Ολο το έργο είναι ένας ανελέητος αποκαλυπτικός διάλογος ανάμεσα στη μαρκησία Μερτέιγ και τον υποκόμη Βαλμόν. Ενα παιχνίδι σεξ και εξουσίας, στο οποίο κυριαρχούν το συμφέρον και η ποταπότητα. Οι ερωτικές σχέσεις με τα πάθη και τη ρητορική τους απογυμνώνονται, ξεσκίζονται, απομυθοποιούνται και μαζί τους ξεσκίζονται βασικά στοιχεία της κυρίαρχης ιδεολογίας (σε πρώτο πλάνο της θρησκείας και του τρόπου με τον οποίο αυτή αντιμετωπίζει τον έρωτα και το ανθρώπινο σώμα, ηθικολογώντας υποκριτικά και γεμίζοντας τους ανθρώπους με ενοχές και συμπλέγματα).
 
Ο Μπομπ Ουίλσον είναι αυτός που έβγαλε τον Χάινερ Μίλερ από το στενό ανατολικογερμανικό πλαίσιο, τον γνώρισε στο κοινό της Δύσης και τον έκανε παγκοσμίως γνωστό σαν τον σημαντικότερο θεατρικό συγγραφέα του τέλους του 20ού αιώνα. Αν και πεσιμιστής ως προς τις προοπτικές της επαναστατικής διαδικασίας (και πώς να μην είναι εκεί που ζούσε και εργαζόταν), ο Μίλερ δεν παρεκκλίνει από τις αρχές της μαρξιστικής κριτικής της αστικής κοινωνίας. Στο «Κουαρτέτο» αυτή η κοινωνία ανατέμνεται με χειρουργική ακρίβεια σε μερικές από τις βασικές πτυχές της ιδεολογίας της και έρχεται στο φως η σαπίλα, ο καρκίνος που κατατρώει τα σωθικά της («Καρκίνε, έρωτά μου», επαναλαμβάνει μονότονα η Μερτέιγ στην τελευταία ατάκα του έργου, καθώς απομακρύνεται κρατώντας μια γόβα στο χέρι). Εχοντας αυτό το σπουδαίο κείμενο σαν βάση, αποφασισμένος να μην το προδώσει ούτε στο ελάχιστο, ο Ουίλσον έστησε το δικό του σκηνικό σύμπαν, με βάση την άποψη που έχει για το μιλερικό έργο: «Τα κείμενά του είναι δυνατά κι ανθεκτικά. Μπορείς να τ’ ανεβάσεις στη μέση ενός δρόμου ή στο φεγγάρι, ακόμη και σε μια πισίνα του Χόλιγουντ. Αντιστέκονται σαν πέτρες ή σαν ποιήματα».
 
Το σκηνικό σύμπαν του Ουίλσον χρησιμοποιεί όλες τις τέχνες και τα πιο σύγχρονα τεχνικά μέσα (όπως ακριβώς ήθελε ο Μπρεχτ το επικό θέατρο). Λιτό, αφαιρετικό και ταυτόχρονα επιβλητικό το σκηνικό, με ελάχιστα έπιπλα, διαγώνια χωρισμένο από ένα ριντό που συστέλλεται και διαστέλλεται ανάλογα με τη σκηνή και με κυρίαρχο το ρόλο των φωτισμών, δημιουργεί, μαζί με την κίνηση των ηθοποιών, μια διαδοχή από «ταμπλό βιβάν» που αποκαλύπτουν την ενασχόληση του δημιουργού με τα εικαστικά. «Μάλλον ήθελε να γίνει ζωγράφος», έλεγε για τον Τεξανό φίλο του ο Μίλερ. «Με αυτό τον στόχο χρησιμοποιούσε και το θέατρο, όπως και τα άλλα μέσα που διέθετε: για να ζωγραφίσει εικόνες. Και κάτι ακόμη, που τον είχε σημαδέψει. Μια πολύ μοναχική παιδική ηλικία. Γι’ αυτό έπαιζε. Κι έπαιζε αληθινά, όπως ένα παιδί, με το θέατρο και τους ηθοποιούς. Τον χαρακτηρίζει επίσης μια δημοκρατία της αισθητικής. Μια ισότιμη αντιμετώπιση όλων των στοιχείων που απαρτίζουν τη θεατρική παράσταση».
 
Ο Μίλερ δεν είχε κανένα πρόβλημα να δεχτεί την προσθήκη τριών βουβών ρόλων από τον Ουίλσον. «Γιατί πέντε ηθοποιοί;» είχε ρωτήσει ο συγγραφέας. «Γιατί είναι κουαρτέτο», του απάντησε ο σκηνοθέτης. Και ξεκαρδίστηκαν στα γέλια. Ομως, η προσθήκη των τριών βουβών ρόλων δεν έγινε για να «μπαζώσει» την παράσταση. Ενας μισότρελος γέρος, που εκφράζει το παρελθόν, κι ένα ζευγάρι πανέμορφων νεαρών χορευτών (αγόρι και κορίτσι), που εκφράζουν το μέλλον, εξαφάνισαν τον υφέρποντα πεσιμισμό του Μίλερ και πρόσφεραν τη βάση για αισιόδοξες σκέψεις από τον θεατή.
 
Βασικό ρόλο στην παράσταση του Ουίλσον διαδραματίζει η μουσική (Μικαέλ Γκαλασό), που συνοδεύει όλο το έργο και παίζει ρόλο στην εξέλιξή του, καθώς ήχοι συνοδεύουν κοφτές κινήσεις των ηθοποιών και αλλού «ντουμπλάρουν» τις ατάκες τους (ο απόλυτος συγχρονισμός ήταν ένα μικρό θαύμα). Ομως, η παράσταση του Ουίλσον στηρίχτηκε στον τρόπο κίνησης των ηθοποιών. Εναν τρόπο «αποστασιοποιητικό» στην ακραία εκδοχή του όρου. Με κινήσεις σπασμωδικές, που θύμιζαν κινήσεις μαριονετών, οι οποίες εναλλάσσονταν με κινήσεις χορού, είδαμε ένα θέατρο όχι στηριγμένο φορμαλιστικά στη σωματική κίνηση (όπως π.χ. το θέατρο του Τερζόπουλου), αλλά στο οποίο η έντονα στιλιζαρισμένη σωματική κίνηση υπηρετούσε το λόγο με τρόπο που τον αναδείκνυε σε κυρίαρχο στοιχείο της παράστασης. Ακόμα και οι μη γαλλομαθείς (όπως ο υπογράφων), όντας αναγκασμένοι να διαβάζουν τις γρήγορα εναλλασσόμενες ατάκες στους υπέρτιτλους, από μια θέση εντελώς άβολη (αγκύλωση αυχένα κοντέψαμε να πάθουμε) δεν χάσαμε ούτε στιγμή την επαφή με το λόγο, παρά τα εντυπωσιακά σκηνικά στοιχεία που τραβούσαν την προσοχή.
 
Η παράσταση, όμως, δεν θα ήταν τίποτα, αν ο δημιουργός της δεν είχε στη διάθεσή του «τα απόλυτα εργαλεία». Την Ιζαμπέλ Ιπέρ (Μερτέιγ) και τον Αριέλ Γκαρσία Βαλντές (Βαλμόν). Την πρώτη τη γνωρίζαμε από τον κινηματογράφο, αλλά δεν φανταζόμασταν πως μπορεί να παίξει έτσι στο θέατρο. Ο δεύτερος μας ήταν άγνωστος και ως όνομα. Στο τέλος υποκλιθήκαμε στο τεράστιο ταλέντο και των δύο και χειροκροτήσαμε με θαυμασμό και συγκίνηση το σκηνικό άθλο που επετέλεσαν. Επαιζαν με όλο τους το σώμα, χωρίς ούτε στιγμή να χάσουν την αυτοκυριαρχία τους, χωρίς έστω ένα λαθάκι, που θα ήταν απόλυτα δικαιολογημένο σε μια παράσταση με τέτοια σωματική και πνευματική καταπόνηση. Εναλλάσσονταν με την ταχύτητα που απαιτεί το έργο του Μίλερ στους ρόλους της Μερτέιγ και του Βαλμόν, αλλά και των δυο γυναικών που συμπληρώνουν το κουαρτέτο χωρίς να εμφανίζονται (άλλο ένα μεγαλοφυές εύρημα του γερμανού δραματουργού, που εξαφανίζει τα όρια ανάμεσα σε άντρες και γυναίκες της κυρίαρχης τάξης, δείχνοντας τη σαπίλα και των δύο φύλων), «φτύνοντας» συνεχώς στη σκηνή υποκρισία, μίσος, σαδισμό, ανθρωποφαγία, καιροσκοπισμό, ακόρεστη δίψα για ηδονές και εξουσία. Θαυμάσιοι στους βωβούς ρόλους με τη συνεχή κίνηση οι Ρέιτσελ Εμπερχαρτ, Φιλίπ Λεμπρέ και Μπενουά Μαρεσάλ. Θα το πούμε ευθαρσώς: στα 35 περίπου χρόνια που παρακολουθούμε θέατρο, τέτοια παράσταση δεν έχουμε ξαναδεί.
 
ΔΗΜ. ΝΑΤ.

Εκτύπωση 🖨
Κοινοποίηση: Facebook Twitter LinkedIn Email WhatsApp
Προηγούμενο Άρθρο

Το «Κουαρτέτο» του Χάινερ Μίλερ από τον Ρόμπερτ Ουίλσον

Στο τσακ
Επόμενο άρθρο

Το «Κουαρτέτο» του Χάινερ Μίλερ από τον Ρόμπερτ Ουίλσον

Τζόγος, στοίχημα και πρακτορείο, το δάσος θα σωθεί με ένα δελτίο ΚΙΝΟ

Σχετικά Αρθρα

Αβι Μόγκραμπι, ισραηλινός σκηνοθέτης: «Η γενοκτονία των Παλαιστινίων διαρκεί εδώ και 77 χρόνια – Το Ισραήλ δεν υπήρξε ποτέ δημοκρατία»

Ενας συνεπής αντισιωνιστής μιλάει έξω από τα δόντια

Πολιτισμός 6 Ιούλ 2025, 05:55

«Λίβε Παλαιστίνα»: Η δεύτερη ζωή ενός τραγουδιού

Πολιτισμός 5 Ιούλ 2025, 09:14

Πολεμάμε και τραγουδάμε: Δυο νέα τραγούδια από την Παλαιστινιακή Αντίσταση

Πολιτισμός 1 Ιούλ 2025, 09:59

To Γκλάστονμπερι βάφτηκε στα χρώματα της Παλαιστίνης από Kneecap και Bob Vylan

Σπασμωδικές αντιδράσεις από βρετανική κυβέρνηση και BBC

Πολιτισμός 30 Ιούν 2025, 14:02

Ο Αμπού Ομπάιντα και η παντόφλα…

Πολιτισμός 26 Ιούν 2025, 07:14

Boom-Βoom Tel Aviv και Υou are all nazis

Πολιτισμός 24 Ιούν 2025, 12:41
Ροή Ειδήσεων
Διεθνή

O Πούτιν παρασημοφορεί τον Ζιουγκάνοφ και επιβραβεύει τους σοσιαλ-ιμπεριαλιστές του

7 Ιούλ 2025, 13:00
Κόντρες

Ετσι θα τη γλίτωνε ο παπάς

7 Ιούλ 2025, 08:00
Πολιτική

Να σπάσουμε τον τσαμπουκά των σιωναζιστών που προκαλούν μέσα στην ίδια μας τη χώρα

7 Ιούλ 2025, 05:51
Σαν Σήμερα

Σαν σήμερα 7 Ιούλη

7 Ιούλ 2025, 00:01
Διεθνή

Γάζα: Σκληρές διαπραγματεύσεις για κατάπαυση του πυρός

6 Ιούλ 2025, 21:34
Διεθνή

Η αγωνία του σιωνιστή… τερματοφύλακα πριν από το πέναλτι

6 Ιούλ 2025, 13:54
Διεθνή

Kοινό Επιτελείο των Παλαιστινιακών Αντιστασιακών Οργανώσεων: Εξοντώστε τους προδότες

6 Ιούλ 2025, 13:16
Διεθνή

«Το ψύχος του πάγου στα μάτια μας / και στις καρδιές μας μια κόκκινη κόλαση»*

«Ξεσάλωσε» η Παλαιστινιακή Αντίσταση

6 Ιούλ 2025, 11:15
Πολιτισμός

Αβι Μόγκραμπι, ισραηλινός σκηνοθέτης: «Η γενοκτονία των Παλαιστινίων διαρκεί εδώ και 77 χρόνια – Το Ισραήλ δεν υπήρξε ποτέ δημοκρατία»

Ενας συνεπής αντισιωνιστής μιλάει έξω από τα δόντια

6 Ιούλ 2025, 05:55
Σαν Σήμερα

Σαν σήμερα 6 Ιούλη

6 Ιούλ 2025, 00:01
Ιστορία

Μια μικρή εκδίκηση της Ιστορίας

5 Ιούλ 2025, 13:37
Αγροτικά

Τι λες για το φούντωμα της ευλογιάς στη Θεσσαλία, περιφερειάρχη Κουρέτα;

Με την απόφαση για τη διακίνηση ζωοτροφών παντού, η ευλογιά φούντωσε σε Λάρισα και Μαγνησία, αντί να περιοριστεί

5 Ιούλ 2025, 10:41
Πολιτισμός

«Λίβε Παλαιστίνα»: Η δεύτερη ζωή ενός τραγουδιού

5 Ιούλ 2025, 09:14
Εργατικά

Αν δεν γίνουν σκληροί αγώνες, δεν πρόκειται να ανατραπεί η κυβερνητική απόφαση για δύο χρόνια δυνητική αργία στη Χρύσα Χοτζόγλου

Στις 30 Οκτώβρη στο Διοικητικό Εφετείο Πειραιά θα εκδικαστεί η αγωγή κατά της απόφασης επιβολής δυνητικής αργίας

5 Ιούλ 2025, 07:49
Υγεία

«Αγία Ολγα»: Στάση εργασίας ενάντια στην εξαθλίωση του νοσοκομείου και στην εξάντληση του προσωπικού

5 Ιούλ 2025, 07:30
Αντικυνωνικά

ΑΝΤΙΚΥΝΩΝΙΚΑ

5 Ιούλ 2025, 00:02
Σαν Σήμερα

Σαν σήμερα 5 Ιούλη

5 Ιούλ 2025, 00:01
Διεθνή

Γάζα: Η Αντίσταση καθαρίζει προδότες και πλιατσικολόγους

4 Ιούλ 2025, 21:30
Πολιτική

Μητσοτάκης: Αναζητώντας εναγωνίως συμψηφισμό για το σκάνδαλο του ΟΠΕΚΕΠΕ

4 Ιούλ 2025, 20:22
Εργατικά

Χρύσα Χοτζόγλου: «Το μόνο που μπορεί να μας φοβίσει είναι το μέλλον που μας ετοιμάζουν. Απέναντι σε αυτό θα αγωνιστούμε»

4 Ιούλ 2025, 14:41
Εκδηλώσεις στην Κόντρα
Η Yπόθεση Ζορζ Ιμπραήμ Αμπνταλλά
Εφετείο ΧΑ
Ουκρανία
Επιλεγμένα θέματα
10 Μάι 2022, 22:55

Ο ρωσικός ιμπεριαλισμός από θέση ισχύος

«Ο πλούτος των κοινωνιών όπου κυριαρχεί ο κεφαλαιοκρατικός τρόπος παραγωγής εμφανίζεται σαν ένας “τεράστιος σωρός…

21 Απρ 2022, 13:42

Καρλ Μαρξ: Μισθός, τιμή και κέρδος

21 Νοέ 2021, 07:31

Κινέζικος Ιμπεριαλισμός: Tα περιθώρια της παλιάς υψηλής κερδοφορίας στενεύουν

Παρά τη συνεχιζόμενη υπερεκμετάλλευση του προλεταριάτου

Περισσότερα…

Σαν Σήμερα

Σαν σήμερα 7 Ιούλη

1927: Καθιερώνεται το επίδομα ανεργίας στη Γερμανία.

1939: Ο Ανδρέας Παπανδρέου υπογράφει δήλωση μετανοίας ενώπιον του καθεστώτος της 4ης Αυγούστου.

1967: Συλλαμβάνονται στη Θεσσαλονίκη πέντε κομμουνιστές νέοι που έγραφαν αντιδικτατορικά συνθήματα.

1975: Το 684 βούλευμα της ολομέλειας του Αρείου Πάγου, χαρακτηρίζει στιγμιαίο το αδίκημα της έσχατης προδοσίας των χουντικών.

1979: Δύο βόμβες στις αποθήκες Πετζετάκι στην Καλλιθέα (ΕΛΑ).

2005: Τετραπλή βομβιστική ενέργεια στον υπόγειο σιδηρόδρομο και σε αστικό λεωφορείο του Λονδίνου προκαλεί τον θάνατο 56 ανθρώπων και τον τραυματισμό περίπου επτακοσίων.

Εκτύπωση 🖨
Η Παπάρα…

Η υπόθεση του ΟΠΕΚΕΠΕ είναι σοβαρή και δεν την υποτιμούμε. Είναι, όπως είπε ο πρωθυπουργός, μια αποτυχία. Δυστυχώς αντίστοιχα ζητήματα απασχολούν πολλά κράτη-μέλη της ΕΕ, δείχνοντας ένα διαχρονικό πρόβλημα διαχείρισης αγροτικών ενισχύσεων. Οι στρεβλώσεις, με εικονικά βοσκοτόπια και ανύπαρκτους ελέγχους, δεν ξεκίνησαν σήμερα είναι γνωστές εδώ και δεκαετίες. Υπάρχουν ευθύνες και σε εθνικό και σε ευρωπαϊκό επίπεδο. Ωστόσο, η δική μας κυβέρνηση δεν αποποιείται τις ευθύνες της. Είμαστε εκείνοι που πήραμε τις πρώτες ουσιαστικές πρωτοβουλίες, θέτοντας αρχικά τον ΟΠΕΚΕΠΕ υπό ειδική εποπτεία και τώρα μεταφέροντας την αρμοδιότητα στην ΑΑΔΕ.

Νότης Μηταράκης, κοινοβουλευτικός εκπρόσωπος ΝΔ

Οι παρατυπίες και η κακοδιαχείριση κοινοτικών κονδυλίων είναι πράγματι ένα πρόβλημα που το βλέπουμε να εξελίσσεται σε όλη την Ευρώπη και δυστυχώς και στη χώρα μας εδώ και πάρα πολλά χρόνια. Είναι ένα πρόβλημα εξαιρετικά σοβαρό, καθώς στερεί από τη μεγάλη πλειοψηφία των έντιμων παραγωγών κεφάλαια που δικαιούνται και είναι απαραίτητα για τη δουλειά τους. Η κυβέρνηση κάθε άλλο παρά απαθής έμεινε σε αυτή την κατάσταση. Αφενός προσπάθησε να λύσει αυτό τον γόρδιο δεσμό του ΟΠΕΚΕΠΕ χωρίς να διακόψει τη λειτουργία του, αφετέρου έγινε πολύ σοβαρή δουλειά στο να κλείσουν διάφορα παραθυράκια που επέτρεπαν τις παράνομες δοσοληψίες. Μιλάω για τους χάρτες βόσκησης, το κτηματολόγιο αλλά και την ψηφιοποίηση των διαδικασιών. Δυστυχώς οι παθογένειες ήταν τόσο βαθιά ριζωμένες που απαιτήθηκε τελικά η δραστική λύση της κατάργησης του οργανισμού και της μεταφοράς των αρμοδιοτήτων του στην ΑΑΔΕ. Μια ανεξάρτητη αρχή με εχέγγυα διαφάνειας και αποτελεσματικότητας. Πρόκειται για μια κίνηση που δείχνει την αποφασιστικότητα της κυβέρνησης να λύσει προβλήματα που κανείς άλλος δεν είχε τολμήσει.

Αλεξάνδρα Σδούκου, εκπρόσωπος Τύπου ΝΔ

(Πώς το έγραψε ο Κούλης στο facebook; «Για να ξεκαθαρίσω εξαρχής ότι από εμένα δεν πρόκειται να ακούσετε κανένα συμψηφισμό με το παρελθόν -στη λογική “και οι άλλοι τα ίδια έκαναν”- που να δικαιολογεί αδράνεια για το παρόν και για το μέλλον». Την ίδια στιγμή βάζει τα παρτάλια του να υποστηρίξουν το ακριβώς αντίθετο. Να ανοίξουν τη βεντάλια σε όλη την Ευρωλάνδη: «Σε όλη την Ευρώπη το ίδιο γινόταν εδώ και χρόνια». Και με αφετηρία αυτόν τον συμψηφισμό του κερατά, να προσπαθούν να βγουν και από πάνω: «Εμείς είμαστε αυτοί που κόψαμε το γόρδιο δεσμό και βάλαμε τέλος στο σκάνδαλο»! Είναι να τους στήνεις στη σειρά και να τους μπατσίζεις όλους μαζί με μια κίνηση: παφ-παφ-παφ-παφ… Ο τελευταίος πρόεδρος που έβαλαν στον ΟΠΕΚΕΠΕ, ο συνταξιούχος δικαστικός Σαλάτας -ναι, ναι, αυτός που είχε τη γνώμη ότι η νεοναζιστική Χρυσή Αυγή δεν είναι εγκληματική οργάνωση!- δεν έδινε τα στοιχεία που του ζητούσε η Ευρωπαϊκή Εισαγγελία, η οποία πήρε τους μπάτσους και έκαναν ντου στα γραφεία του οργανισμού εξυπηρέτησης λαμόγιων, κατάσχοντας κομπιούτερ και συρταροθήκες! Κι έχουν το θράσος να λένε ότι αυτοί προχώρησαν σε δραστικές λύσεις. Προκαλούν ο Κούλης και τα παρτάλια του. Προκαλούν τον ελληνικό λαό που -αν μη τι άλλο- διαθέτει τον λεγόμενο κοινό νου για να αντιληφθεί -πέρα από λεπτομέρειες- ότι είχαν στήσει μια μηχανή και γάζωναν τις επιδοτήσεις. Και τα λεφτά τα μοιράζονταν λαμόγια, κομματάρχες, διεφθαρμένοι υπάλληλοι και οι πολιτικοί τους προϊστάμενοι)

Εκτύπωση 🖨
Αφίσες









Αρχείο Εφημερίδας
Εκδόσεις
25 Σεπ 2022, 13:12

Η ανατροπή του καπιταλισμού προϋπόθεση για τη λύση του ζητήματος της κατοικίας

27 Μαρ 2022, 17:35

Σοσιαλιστική οικοδόμηση και καπιταλιστική παλινόρθωση στην ΕΣΣΔ

Κατεβάστε ελεύθερα τη μελέτη

11 Οκτ 2020, 11:30

Διδάγματα από το Μεσοπόλεμο (κατεβάστε ελεύθερα τη μπροσούρα)

29 Αυγ 2020, 10:01

Η αλήθεια για τους Σλαβομακεδόνες

Ο ΠΟΛΥΧΡΟΝΟΣ ΑΝΕΛΕΗΤΟΣ ΔΙΩΓΜΟΣ ΕΝΟΣ ΛΑΟΥ

Αφιερώματα
17 Σεπ 2020, 19:22

Εγκληματικό, εθνικοσοσιαλιστικό μόρφωμα ήταν και παραμένει η Χρυσή Αυγή και οι παραφυάδες μετά τη διάσπασή της

4 Νοέ 2017, 00:00

100 ΧΡΟΝΙΑ ΜΕΤΑ

Ο μεγάλος Οκτώβρης του 1917 εξακολουθεί να διδάσκει το προλεταριάτο

30 Νοέ 2013, 00:00

KPD: Η συνεπής αντιφασιστική και επαναστατική οργάνωση της γερμανικής εργατικής τάξης

Διδάγματα από το Μεσοπόλεμο (7)

23 Νοέ 2013, 00:00

KPD: Η συνεπής αντιφασιστική και επαναστατική οργάνωση της γερμανικής εργατικής τάξης

Διδάγματα από το Μεσοπόλεμο (6)

Δείτε όλες τις ΕΚΔΟΣΕΙΣ

Δείτε όλα τα ΑΦΙΕΡΩΜΑΤΑ

Πολιτικές Δίκες
  • Το «Κουαρτέτο» του Χάινερ Μίλερ από τον Ρόμπερτ Ουίλσον

    17Ν
    • Το «Κουαρτέτο» του Χάινερ Μίλερ από τον Ρόμπερτ Ουίλσον

      Εφετείο 17Ν
  • Το «Κουαρτέτο» του Χάινερ Μίλερ από τον Ρόμπερτ Ουίλσον

    ΕΛΑ
    • Το «Κουαρτέτο» του Χάινερ Μίλερ από τον Ρόμπερτ Ουίλσον

      Δεύτερη Δίκη ΕΛΑ
    • Το «Κουαρτέτο» του Χάινερ Μίλερ από τον Ρόμπερτ Ουίλσον

      Εφετείο ΕΛΑ
    • Το «Κουαρτέτο» του Χάινερ Μίλερ από τον Ρόμπερτ Ουίλσον

      Πρώτη Δίκη ΕΛΑ
  • Το «Κουαρτέτο» του Χάινερ Μίλερ από τον Ρόμπερτ Ουίλσον

    Επαναστατικός Αγώνας
    • Το «Κουαρτέτο» του Χάινερ Μίλερ από τον Ρόμπερτ Ουίλσον

      Πρώτη Δίκη Επαναστατικού Αγώνα
    • Το «Κουαρτέτο» του Χάινερ Μίλερ από τον Ρόμπερτ Ουίλσον

      Εφετείο Επαναστατικού Αγώνα
    • Το «Κουαρτέτο» του Χάινερ Μίλερ από τον Ρόμπερτ Ουίλσον

      Δεύτερη Δίκη Επαναστατικού Αγώνα
  • Το «Κουαρτέτο» του Χάινερ Μίλερ από τον Ρόμπερτ Ουίλσον

    Συνωμοσία Πυρήνων της Φωτιάς
    • Το «Κουαρτέτο» του Χάινερ Μίλερ από τον Ρόμπερτ Ουίλσον

      3η Δίκη Σ.Π.Φ.
    • Το «Κουαρτέτο» του Χάινερ Μίλερ από τον Ρόμπερτ Ουίλσον

      4η Δίκη Σ.Π.Φ.
    • Το «Κουαρτέτο» του Χάινερ Μίλερ από τον Ρόμπερτ Ουίλσον

      Δίκη Σ.Π.Φ.
Παλαιστίνη
  • Το «Κουαρτέτο» του Χάινερ Μίλερ από τον Ρόμπερτ Ουίλσον

    Σπάζοντας την πολιορκία
    • Το «Κουαρτέτο» του Χάινερ Μίλερ από τον Ρόμπερτ Ουίλσον

      Το «Κουαρτέτο» του Χάινερ Μίλερ από τον Ρόμπερτ Ουίλσον

      Το ημερολόγιο της αποστολής
    • Το «Κουαρτέτο» του Χάινερ Μίλερ από τον Ρόμπερτ Ουίλσον

      Το «Κουαρτέτο» του Χάινερ Μίλερ από τον Ρόμπερτ Ουίλσον

      Σπάζοντας τον αποκλεισμό της Γάζας (4)
    • Το «Κουαρτέτο» του Χάινερ Μίλερ από τον Ρόμπερτ Ουίλσον

      Το «Κουαρτέτο» του Χάινερ Μίλερ από τον Ρόμπερτ Ουίλσον

      Σπάζοντας τον αποκλεισμό της Γάζας (3)
    • Το «Κουαρτέτο» του Χάινερ Μίλερ από τον Ρόμπερτ Ουίλσον

      Το «Κουαρτέτο» του Χάινερ Μίλερ από τον Ρόμπερτ Ουίλσον

      Σπάζοντας τον αποκλεισμό της Γάζας (2)
    • Το «Κουαρτέτο» του Χάινερ Μίλερ από τον Ρόμπερτ Ουίλσον

      Σπάζοντας τον αποκλεισμό της Γάζας (1)
Σύνδεσμοι
  • Το «Κουαρτέτο» του Χάινερ Μίλερ από τον Ρόμπερτ Ουίλσον

    Το «Κουαρτέτο» του Χάινερ Μίλερ από τον Ρόμπερτ Ουίλσον

    Ποιοι είμαστε
  • Το «Κουαρτέτο» του Χάινερ Μίλερ από τον Ρόμπερτ Ουίλσον

    Το «Κουαρτέτο» του Χάινερ Μίλερ από τον Ρόμπερτ Ουίλσον

    Επικοινωνία
  • Το «Κουαρτέτο» του Χάινερ Μίλερ από τον Ρόμπερτ Ουίλσον

    Το «Κουαρτέτο» του Χάινερ Μίλερ από τον Ρόμπερτ Ουίλσον

    Όροι χρήσης
  • Το «Κουαρτέτο» του Χάινερ Μίλερ από τον Ρόμπερτ Ουίλσον

    Το «Κουαρτέτο» του Χάινερ Μίλερ από τον Ρόμπερτ Ουίλσον

    Ποιοι είμαστε
  • Το «Κουαρτέτο» του Χάινερ Μίλερ από τον Ρόμπερτ Ουίλσον

    Το «Κουαρτέτο» του Χάινερ Μίλερ από τον Ρόμπερτ Ουίλσον

    Επικοινωνία
  • Το «Κουαρτέτο» του Χάινερ Μίλερ από τον Ρόμπερτ Ουίλσον

    Το «Κουαρτέτο» του Χάινερ Μίλερ από τον Ρόμπερτ Ουίλσον

    Όροι χρήσης

Πληκτρολογήστε παραπάνω και πατήστε Enter για αναζήτηση. Πατήστε Esc για ακύρωση.

Χρησιμοποιούμε cookies αποκλειστικά για την βελτιστοποίηση της εμπειρίας πλοήγησης και για τη σύνταξη ανώνυμων στατιστικών επισκεψιμότητας. Εφόσον συνεχίσετε στη σελίδα μας, θεωρούμε ότι είστε ικανοποιημένοι με αυτό.
Ρυθμίσεις CookieΣυνέχεια
Διαχείριση συναίνεσης

Σύνοψη απορρήτου

Χρησιμοποιούμε cookies αποκλειστικά για την βελτιστοποίηση της εμπειρίας πλοήγησης και για τη σύνταξη ανώνυμων στατιστικών επισκεψιμότητας (analytics). Δεν μπορούμε να εξακριβώσουμε την προσωπική σας ταυτότητα από τα cookies. Τα cookies αποθηκεύονται αποκλειστικά στη δική σας συσκευή (υπολογιστή, tablet, κινητό τηλέφωνο) και η ιστοσελίδα δε διατηρεί κανένα αρχείο ή βάση δεδομένων με προσωπικά δεδομένα σας.
Necessary
Always Enabled
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. These cookies ensure basic functionalities and security features of the website, anonymously.
CookieDurationDescription
_GRECAPTCHA5 months 27 daysThis cookie is set by Google. In addition to certain standard Google cookies, reCAPTCHA sets a necessary cookie (_GRECAPTCHA) when executed for the purpose of providing its risk analysis.
cookielawinfo-checkbox-advertisement1 yearSet by the GDPR Cookie Consent plugin, this cookie is used to record the user consent for the cookies in the "Advertisement" category .
cookielawinfo-checkbox-analytics11 monthsThis cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Analytics".
cookielawinfo-checkbox-functional11 monthsThe cookie is set by GDPR cookie consent to record the user consent for the cookies in the category "Functional".
cookielawinfo-checkbox-necessary11 monthsThis cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookies is used to store the user consent for the cookies in the category "Necessary".
cookielawinfo-checkbox-others11 monthsThis cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Other.
cookielawinfo-checkbox-performance11 monthsThis cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Performance".
elementorneverThis cookie is used by the website's WordPress theme. It allows the website owner to implement or change the website's content in real-time.
viewed_cookie_policy11 monthsThe cookie is set by the GDPR Cookie Consent plugin and is used to store whether or not user has consented to the use of cookies. It does not store any personal data.
wordpress_test_cookiesessionThis cookie is used to check if the cookies are enabled on the users' browser.
Functional
Functional cookies help to perform certain functionalities like sharing the content of the website on social media platforms, collect feedbacks, and other third-party features.
CookieDurationDescription
__cf_bm30 minutesThis cookie, set by Cloudflare, is used to support Cloudflare Bot Management.
Performance
Performance cookies are used to understand and analyze the key performance indexes of the website which helps in delivering a better user experience for the visitors.
Analytics
Analytical cookies are used to understand how visitors interact with the website. These cookies help provide information on metrics the number of visitors, bounce rate, traffic source, etc.
CookieDurationDescription
_ga2 yearsThe _ga cookie, installed by Google Analytics, calculates visitor, session and campaign data and also keeps track of site usage for the site's analytics report. The cookie stores information anonymously and assigns a randomly generated number to recognize unique visitors.
_gid1 dayInstalled by Google Analytics, _gid cookie stores information on how visitors use a website, while also creating an analytics report of the website's performance. Some of the data that are collected include the number of visitors, their source, and the pages they visit anonymously.
Advertisement
Advertisement cookies are used to provide visitors with relevant ads and marketing campaigns. These cookies track visitors across websites and collect information to provide customized ads.
Others
Other uncategorized cookies are those that are being analyzed and have not been classified into a category as yet.
CookieDurationDescription
_lscache_vary2 daysNo description available.
abj404_solution_REQUEST_URI4 minutesNo description available.
abj404_solution_REQUEST_URI_SHORTpastNo description
abj404_solution_REQUEST_URI_UPDATE_URL4 minutesNo description
wordpress_b6635853a2380e54d99196d3b5c883f5pastNo description
wordpress_logged_in_b6635853a2380e54d99196d3b5c883f5pastNo description
wordpress_sec_b6635853a2380e54d99196d3b5c883f5pastNo description
wordpresspass_b6635853a2380e54d99196d3b5c883f5pastNo description
wordpressuser_b6635853a2380e54d99196d3b5c883f5pastNo description
wp-postpass_b6635853a2380e54d99196d3b5c883f5pastNo description
wp-settings-0pastNo description
wp-settings-time-0pastNo description
SAVE & ACCEPT
Powered by CookieYes Logo