Ρωτήθηκε (Ελευθεροτυπία, 15.4.08) ο καθηγητής Γ. Χρόνης, πρόεδρος του ΕΛΚΕΘΕ για τη ρύπανση από το ναυάγιο του Sea Diamond και έδωσε την εξής ξεκάθαρη απάντηση:
«Το ναυάγιο βρίσκεται σε μια θέση επικίνδυνη σε ό,τι αφορά την ισορροπία του. Η κλίση του πυθμένα είναι πολύ μεγάλη και με τον πρώτο σεισμό θα φύγει προς το βάθος της Καλντέρας, με ανυπολόγιστη περιβαλλοντική ζημιά. Χρειάζεται απάντηση εδώ και τώρα. Ενα μεγάλο μέρος των καυσίμων διέρρευσε και περισυλλέχθηκε τις πρώτες ημέρες. Η διαρροή του υπόλοιπου γίνεται σταδιακά. Την παρακολουθούμε. Βραχυπρόθεσμα, η επιβάρυνση του περιβάλλοντος δεν είναι ορατή. Μακροπρόθεσμα, εάν δεν γίνει η ανέλκυση, η όλη κατάσταση θα είναι μη αναστρέψιμη».
Την προηγούμενη εβδομάδα, που είχαμε την επέτειο του ενός χρόνου από το ναυάγιο, σε μια ιταμή ανακοίνωσή της η εφοπλιστική εταιρία Louis Cruises είχε το θράσος να επικαλεστεί το ΕΛΚΕΘΑ για να υποστηρίξει ότι δεν υπάρχει κανένας κίνδυνος από το ναυάγιο (εμείς είχαμε δημοσιεύσει το συμπέρασμα της τελευταίας έκθεσης του ΕΛΚΕΘΑ, που λέει τα αντίθετα απ’ αυτά που υποστηρίζει η Louis).
Μετά και τη σαφή τοποθέτηση του καθηγητή Χρόνη, η κυβέρνηση οφείλει να αποφασίσει την ανέλκυση του ναυάγιου και να χρεώσει τη δαπάνη στην εφοπλιστική εταιρία, προχωρώντας σε κατάσχεση περιουσιακών της στοιχείων. Οχι σαν τα πρόστιμα που επιβάλλονται και δεν εισπράττονται.