Με την πλάτη στον τοίχο βρίσκονται οι εργαζόμενοι στη Vodafone, καθώς δε μπόρεσαν ν’ αποτρέψουν την πρώτη επίθεση της εταιρίας και τώρα απειλούνται με χειρότερα. Γράφαμε τον Ιούλιο, ότι οι εργαζόμενοι κάθησαν να συζητήσουν με τα στελέχη της εταιρίας το outsourcing του τεχνικού τμήματος της συντήρησης του δικτύου, δηλαδή τη μεταφορά τους στην υπεργολάβο KINTEC, θυγατρική της SIEMENS. Κι όχι μόνο κάθησαν και άκουσαν την προσφορά, αλλά ζήτησαν χρόνο δύο ημερών για να απαντήσουν.
Τις επόμενες μέρες το υπό ίδρυση σωματείο, κάτω από την πίεση των γεγονότων, αναγκάστηκε να εμφανιστεί με ανακοίνωση, όμως αυτό δε μπόρεσε να αποτρέψει το outsourcing. Η διοίκηση, έχοντας κερδίσει χρόνο, ξεμονάχιαζε τους τεχνικούς εκβιάζοντάς τους με την απειλή ότι το τμήμα δεν υπήρχε περίπτωση να παραμείνει στη Vodafone, γι’ αυτό θα έπρεπε να αποδεχτούν τη μεταφορά τους στην KINTEC. Αλλιώς, θα μείνουν χωρίς δουλειά. Ετσι, οι πρώτες υποχωρήσεις δεν άργησαν να έρθουν, οι οποίες στη συνέχεια πήραν τη μορφή χιονοστοιβάδας. Μέχρι τις 15 Αυγούστου είχαν υπογράψει πάνω από τους μισούς εργαζόμενους και ανάμεσά τους αρκετά από τα ιδρυτικά μέλη του σωματείου και ένας της προσωρινής διοικούσας επιτροπής. Από τους τεχνι- κούς πεδίου, που ήταν 35 περίπου πανελλαδικά, μέχρι 31 Αυγούστου είχαν αποδεχτεί την πρόταση 18. Δύο εργαζόμενοι από την Πάτρα και τη Λάρισα που δεν δέχτηκαν την πρόταση απολύθηκαν. Στις 2 Σεπτεμβρίου απολύθηκαν και οι υπόλοιποι με τη μορφή της «οικειοθελούς αποχώρησης» και αποζημιώσεις πάνω από τις κανονικές. Μάλιστα, κάποιοι που ήταν ιδρυτικά μέλη του σωματείου διαπραγματεύθηκαν αυτή την «ιδιότητα», παίρνοντας τρείς μισθούς επιπλέον, δυσφημίζοντας και εκχυδαΐζοντας ακόμα περισσότερο τον υπάρχοντα συνδικαλισμό.
Ετσι, τα ιδρυτικά μέλη του σωματείου από 28 έγιναν 11, αφού οι 17 είτε πήγαν στην KINTEC είτε εγκατέλειψαν το πλοίο με «παχυλές» αποζημιώσεις και λερωμένη συνείδηση. Το σωματείο δέχτηκε στα εμβρυακά του κιόλας βήματα ένα αποφασιστικό χτύπημα, μια μεγάλη ήττα, η οποία ανοίγει την όρεξη στη Vodafone να παραχωρήσει και άλλα τμήματα με την μέθοδο του outsourcing ή με άλλες μορφές. Αυτή τη στιγμή έχει γράψει 100 περίπου μέλη. Αυτό δείχνει ότι οι εργαζόμενοι μπροστά στην εργασιακή ανασφάλεια προσεγγίζουν το σωματείο.
Οι εργασιακές σχέσεις στον χώρο των τηλεπικοινωνιών δέχτηκαν ένα καίριο πλήγμα. Οι μεσαιωνικές σχέσεις στις οποίες είχαμε αναφερθεί ισχύουν και με το παραπάνω. Ενδεικτικά: η διοί-κηση της KINTEC δεν πληρώνει υπερωρίες από τις 4 το απόγευμα μέχρι τις 8 το βράδυ. Η απάντηση ήταν κοφτή: «αυτή είναι η πολιτική της εταιρίας». Το ωράριο είναι 8 το πρωί με 4 το απόγευμα. Την πρώτη μέρα εργασίας έγιναν κάποιες κόντρες, αλλά τις επόμενες μέρες οι πάντες σιώπησαν και απ’ ό,τι φαίνεται έγινε αποδεκτή η «πολιτική της εταιρίας». Κάποιοι νομίζουν ότι θα τριπλάρουν την πολιτική της KINTEC, που κάνει νόμο το συμφέρον της, κάνοντας υπερωρίες μετά τις 8 το βράδυ. Πλανώνται οικτρά. Ποιος θα έχει τα κότσια ν’ αρνηθεί στον προϊστάμενό του να πάει για εργασία μετά τη λήξη του ωραρίου; Οταν είναι σε επισκευή βλάβης και περάσει το ωράριο, θα σταματήσει να εργάζεται; Οταν είναι σε ταξίδι και έχει λήξει το ωράριο, θα σταματήσει να ταξιδεύει;
Το outsourcing αυτό ανοίγει τις ορέξεις και σε WIND και COSMOTE. Εξάλλου, όπως είπε και ο Τσιγκίρογλου της KINTEC, εκεί στοχεύει. Στόχος είναι τα δικαιώματα των εργαζόμενων με ανατροπή των εργασιακών σχέσεων που έχουν κατακτηθεί με τις επιχειρησιακές συλλογικές συμβάσεις εργασίας και επιβολή μεσαιωνικών σχέσεων εργασίας.








