Ακρως σοβαρή πλακίτσα, στίχοι: Κοκκινοσκουφίτσα.
Ημέρα των ζώων αύριο και η στήλη εύχεται χρόνια πολλά σε μονόποδα, δίποδα, τρίποδα, τετράποδα, πολύποδα, ερπετά, πετούμενα, πλεούμενα, πρωτόζωα, ζωύφια, κοντολογίς σε κάθε ζώο είτε το γνωρίζει είτε όχι. Ο δε άνθρωπος, πέρα από ζώο σκέτο είναι και «ζώον πολιτικόν» σύμφωνα με τον Αριστοτέλη, οπότε συνδέεται ευθέως –αν και κακώς– με την αυριανή ημέρα που είναι επίσης και εκλογών. Ημέρα γιορτής για την δημοκρατία (και μάλιστα την καλύτερη που είχαμε ποτέ) και η στήλη απορρίπτει μετά βδελυγμίας τις φήμες που κάνουν λόγο για σύνδεση των δύο ημερών. Μάλλον με την αυριανή πανσέληνο συνδέονται περισσότερο, τουλάχιστον η δεύτερη (για τους μυημένους περί τα μεταφυσικά και συνωμοσιολογικά). Στ’ άρματα, στ’ άρματα (τα καρναβαλικά) λοιπόν, για να τιμήσουμε τας λαμπράς παραδόσεις του έθνους. Που μέχρι και το λαϊκό εκλογικό πανηγύρι αποχρωμάτισαν οι γνωστοί ανθελληνικοί κύκλοι. Πού είναι αι πλαστικαί σημαίαι αδελφοί; Πού είναι αι μεγαλειώδεις συγκεντρώσεις;
Μιας και λέμε για ζώα, θυμήθηκα τους –μεταξύ και άλλων– προστάτες τους. Ανοικτή πρόσκληση για συνάντηση δημόσιου διαλόγου, ειδικά για τα ζητήματα της «πράσινης οικονομίας», απηύθυναν οι Οικολόγοι Πράσινοι στα κόμματα που έχουν αναφερθεί σε αυτή. Οπως σχολιάζουν πωλητικοί και κολλητικοί αναλυτές, ήταν μια έξυπνη κίνηση, αφού όπως ανακοίνωσαν οι πράσινοι έγινε «προκειμένου να ενημερωθούν οι πολίτες για το θέμα, εν όψει των εκλογών». Ωστόσο, μάλλον δεν υπήρξε και θερμή ανταπόκριση κι έτσι όσοι πάτε αύριο να σκίσετε (ν’ ασκήσετε;) το εκλογικό σας δικαίωμα θα είστε ανενημέρωτοι περί την πράσινη οικονομία, αλλά ενημερωμένοι πληρέστατα περί τα πράσινα άλογα. Την ίδια ώρα, οι οικολόγοι θ’ αγωνιούν για το αν θα βρεθούν εντός νυμφώνος, ώστε ν’ αρχίσει η διάβρωση του συστήματος και η ανατροπή του καπιταλισμού εκ των έσω. Ηδη, κομάντος του κοινοβουλευτικού κόμματος σχεδιάζουν την κατάληψη δημοσίων αξιωμάτων, με μόνο σκοπό την παγίδευση των καρεκλών, τη ναρκοθέτηση των λειτουργιών και άλλες ακτιβιστικές ενέργειες, με στόχο την επικράτηση της πράσινης επανάστασης και την εγκαθίδρυση της πράσινης οικονομίας (και οινοκομίας). Ολα με οικολογική συνείδηση και τρόπο φιλικό προς το περιβάλλον.
Στη Ρόδο μετέβη λίγο πριν το πήδημα ο πρωθυπουργός, συνοδευόμενος από τη διαφήμιση που ενημέρωνε «κοντά σας για λίγες ακόμα παραστάσεις». Παράλληλα, ο άλλοτε «καταλληλότερος» έκανε λόγο για πρώτη φορά για την πλήρη κατάργηση του πανεπιστημιακού ασύλου, στη διάρκεια συνέντευξης που παραχώρησε στον τηλεοπτικό σταθμό «Alter» (αναγραμματισμός του «later» ή και του «trela»). Σύμφωνα με αριστερούς πολιτικούς αναλυτές δεξιών μέσων –πρέπει κάπως και να ζήσουν– το πανεπιστημιακό άσυλο είναι ένα θέμα που επανέρχεται για να συσκοτίζει τα τεκταινόμενα στο μεγάλο άσυλο (πρώην «φρενοκομείο» κατά έναν άλλο πρωθυπουργό και συγγενή του ανωτέρω).
Ο δε επικεφαλής της επανερχόμενης και ήδη επελαύνουσας πράσινης στρατιάς (λαίλαπας κατά τους παλαιότερους) κ. ΓΑΠ (Giorgakis κατά πολλούς), δεσμεύτηκε: «Θα ματώσουμε για την καταπολέμηση της διαφθοράς» είπε, υποσχόμενος «σύγκρουση με το κατεστημένο, όποιο και αν είναι το κόστος». Ηδη οι εργολάβοι καθαρισμού σπεύδουν να κλείσουν χρυσές συμφωνίες για τον καθαρισμό του «ματώματος», αφού ο κ. ΓΑΠ δεν ξεκαθάρισε αν η ανωτέρω σύγκρουση με το κατεστημένο περιλαμβάνει –έστω και ως ιδέα– το κατεστημένο στο χώρο της καθαριότητας (πρώην βρομιάς). Οσο για την Αλέκα, η πολυετής και μονότονη επανάληψη του στερεότυπου περί «εκβιαστικών διλημμάτων» δεν σημαίνει ότι μας δίνει και το ελεύθερο να ξαναγράφουμε τα ίδια για να γεμίζουμε τη στήλη…
Την ίδια ώρα, συνεχιζόταν οι μάχες στο κάπα-κάπα (Κατσέλη – Κουμουτσάκος) για το αν μπήκαν χάκερς κι έφαγαν τα κράκερς, ενώ σύμφωνα με μια τραγική φιγούρα του παρελθόντος «ο ποντικός επήδηξε από το παραθύρι κι η ποντικίνα φώναξε πού πας καλέ Ζαφείρη». Φεύγοντας από το χώρο της τρομοκρατίας, σημειώνουμε ότι «οι αυτόπτες μάρτυρες έβλεπαν 40άρηδες, η αστυνομία όμως συνέλαβε 20άρηδες, που αρνούνται κάθε σχέση», όπως γράφει η «Ελευθεροτυπία». Το δε «Εθνος» κάνει λόγο για «βομβιστές του playstation», κάνοντας το μυαλό μας να πηγαίνει μοιραία αλλού…
«Η λέξη κάλπη είναι σχεδόν ομόηχη με τον κάλπη, τον απατεώνα δηλαδή, αλλά αυτό είναι συμπτωματικό. Ο κάλπης έχει τουρκική ετυμολογία (kalp), άσχετο αν καμιά φορά οι κάλπες βγάζουν κάλπικο αποτέλεσμα». Και με το παραπάνω απύθμενου φιλοσοφικού βάθους και εκπληκτικού «διά ταύτα» δημοσίευμα της «Κραυγής», σας χαιρετάμε. Κυρίαρχε λαέ, από βδομάδα θα τα λέμε σε μια Ελλάδα νέα, ισχυρή, περήφανη, που θα ‘χει γυρίσει σελίδα στο παλιό, λευκό μπλοκ ιχνογραφίας της. Δε γαλέγω…
Κοκκινοσκουφίτσα
kokinoskoufitsa@eksegersi.gr