Ενα φαντεζί παραμύθι με ήρωες ένα περιπλανώμενο θίασο και υπόθεση την αιώνια πάλη ανάμεσα στο καλό και το κακό. Φυσικά, τα πράγματα ποτέ δεν είναι απλά στις ταινίες του Γκίλιαμ. Αντίθετα, είναι δαιδαλώδη και πολύπλοκα. Μέχρι σημείου που γίνονται κουραστικά. Το ίδιο συμβαίνει και δω. Αν εξαιρέσει κανείς μερικά έξυπνα ευρήματα και διαλόγους, κατά τα άλλα πασχίζει ν` ανακαλύψει κάποιο βαθύτερο νόημα στα όσα συμβαίνουν επί σκηνής, αλλά τελικά το μόνο που απομένει είναι η αναπαράσταση μιας οργιώδους φαντασίας και η παρέλαση σπάνιων, εντυπωσιακών εικόνων.
Ελένη Σταματίου
ΥΓ: Συνεχίζεται μέχρι και την Τετάρτη 2/12 το κινηματογραφικό αφιέρωμα «Τα τρομερά παιδιά του πρώτου κύματος της ελληνικής κινηματογραφοφιλίας», που διοργανώνει η Ταινιοθήκη της Ελλάδος στους νέους της χώρους στον Κεραμεικό (κινηματογράφος «Λαΐς», Ιεράς Οδού και Μεγ. Αλεξάνδρου), με αφορμή την έκθεση φωτογραφιών από το κινηματογραφικό και θεατρικό έργο του Νίκου Κούνδουρου με τίτλο «Stop Carré», που εγκαινιάζεται την Τρίτη 1/12. Στο πλαίσιο του αφιερώματος θα προβλη-θούν σε κόπιες αρχείου σημαντικές ταινίες του ελληνικού κινηματογράφου, μεταξύ των οποίων σπάνια προβεβλημένες ταινίες όπως «Οι Βοσκοί» του Παπατάκη, «Ο Φόβος» του Μανουσάκη, η «Φαίδρα» και η «Κραυγή Γυναικών» του Ντασέν, το «Πικρό Ψωμί» του Γρηγορίου, το «Ποτάμι» του Κούνδουρου στο μοντάζ του σκηνοθέτη. Τη λήξη των προβολών θα σηματοδοτήσει η προβολή της αποκατεστημένης κόπιας της βωβής ταινίας, πρώιμο δείγμα του ελληνικού νεορεαλισμού, «Κοινωνική Σαπίλα» του Στέλιου Τατασόπουλου με ζωντανή συνοδεία στο πιάνο από τον Γιώργο Κυριακάκη.